Ketä pääministeri Orpo kuvittelee yrittävänsä kusettaa?

Anonyymi-ap

"– Kirjoituksissa tuli koko ajan tuli lisää ja lisää natsismiin, antisemitismiin ja rasismiin liittyviä piirteitä. Siinä raja tuli täyteen, Orpo sanoo.

Näiden perusteella perussuomalaiset ja Junnila tekivät johtopäätökset, Orpo sanoo.

– Lopputulema oli oikea ja ainoa mahdollinen.

Se, missä raja kulloinkin kulkee, on hänen mukaansa kuitenkaan tapauskohtaista. Esimerkiksi sisäministeri Mari Rantasen puheet väestönvaihtoteoriasta eivät hänen mielestään ole olleet huolestuttavia.

– Olen hänenkin kanssaan lyhyesti puhunut. Voin kertoa, että hänellä ei ole mitään tekemistä minkään terrorismin tai äärioikeistolaisuuden kanssa, Orpo sanoo.

Hänen mukaansa pelkkä väestönvaihto-sanan käyttäminen ei riitä horjuttamaan ministerin luottamusta, vaan olennaista on konteksti."

"Perussuomalaiset ovat pyytäneet, että ministerien menneitä kirjoituksia ei enää tongittaisi hallituksessa. Orpo toteaa tähän, että kansanedustajien taustojen käsittely on ensisijaisesti jokaisen eduskuntaryhmän ja puolueen vastuulla. Loppujen lopuksi yhteistyö perustuu luottamukseen.

– Jos jotain ilmenee, mikä ei ole ollut tiedossa, niihin asioihin pitää reagoida, kuten on toimittu nyt."

"Perussuomalaisten äärioikeistoon liittyvät linkit ovat olleet viime viikkoina tapetilla, mutta Orpo kuvailee hallitusta mediatilaisuudessa kahteen kertaan keskustaoikeistolaiseksi hallitukseksi. Orpo alleviivaa, että hallitusohjelmassa on tarkkaan sovittu hallituspolitiikan linjat: hallitus haluaa pitää huolta heikoimmista, olla aktiivinen Euroopan unionissa ja vastustaa ääriliikkeitä.

Hän nostaa esille useaan kertaan, että on huolissaan hallituksen ja ylipäätään poliittisen kentän jakautumisesta ja amerikkalaistumisesta. ”Me” ja ”muut” korostuvat etenkin sosiaalisen median keskusteluissa, vaikka pitäisi koettaa hyväksyä erilaisia mielipiteitä.

– Meillä pitäisi olla ymmärrystä toisiamme kohtaan. Meitä on 5,5 miljoonaa, se vaatii, että me olemme yhtä mieltä ja ymmärrämme toisiamme."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/97775b62-8207-4f81-a5f4-343d5dba4b13

Vai että oikein keskustaoikeistolainen hallitus? Hallituksessa on äärioikeistolainen puolue. Olisiko korrekti nimitys sitten keskustaäärioikeistolainen hallitus? Konservatiivisiipensä näppeihin ajautunut "maltillinen" Kokoomus kun näyttäisi lähteneen hallituksen "Vanhan Kehnon", PS:n peesiin normalisoimaan äärioikeistolaisia arvoja ja puheita. On "sinisilmäistä" höpöttää samaan aikaan, ettei hallitus muka hyväksy minkäänlaista ääriajattelua ja kuitenkin horjuvan hallituskoalition pystyssä pysymiseksi downshiftataan PS-ministereiden äärioikeistolaisia kannanottoja. Tuliko Orpo jo sopineeksi esim. Rantasen ja Tavion kohdilla, että nämä eivät joudu luottamuspuntariin, mitä tahansa edestä tulee löytymäänkään? Purran loppuviikon puheesta on helppo ymmärtää, että PS on laittanut Orpon selkä seinää vasten asian suhteen. Mitä tarkoittaa Orpon reagointi, jos uutta ilmenee? Downshiftataan lisää?

Orpo vaatii puheessaan suomalaisilta samanmielisyyttä. Ja mitähän se mahtaisikaan tarkoittaa? Sitä että kaikkien tulisi vaan hiljaa hyväksyä PS:n ja siten myös Kokoomuksenkin ajatukset? Perussuomalaiset vaativat, että heidän ministereidensä historian luurangot pitäisi jättää rauhaan. Eli Kokoomus hyväksyy pääministerikiimansa edestä mitä PS tulee koskaan esittämäänkään, koska ainahan sitä voi kiristää hallituksen kaatamisella, jota Kokoomus estää hinnalla millä hyvänsä poliittisten valtatavoitteidensa edestä? Minä ymmärrän, että samanmielisyyttä tarvitaan torjumaan äärittävien voimien uhkaa yhteiskunnallemme, mutta ei sitä yhtään kyllä helpota, jos pääministeri puolueineen samaan aikaan levittää punaista mattoa puolueelle, jonka johtopaikoilla häärii esim. Suomen Sisuun kuuluvia henkilöitä.

Orpon kokoomuslainen propagandapuhe heikoimmista huolen pitämisestä sekä ääriliikkeiden vastustamisesta on siis samanlaista satuilua kuin kokoomuslaiset sloganit "työväenpuolue Kokoomus" tai "työväen presidentti" :)))))))))))

124

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuuntelin Orpon mediatilaisuutta ja pohdiskelin samoja asioita.
      Sanahelinää kaikki, kun tietää mikä totuus sanojen takana on .
      Kaikki puolueet ovat oikeistolaisia, PS äärioikeistolainen.

      Jo toinen saksalaislehti tylyttää Orpon hallitusta.
      Kyse on laajemmasta ongelmasta.
      Puolueet ja poliitikot ovat ensin suostuneet hallitusyhteistyöhön
      PS:n kanssa, mutta sitten sitten hieman etäännytään ja kiirehditään yhdessä
      kieltämään PS:n natsiyhteyksien olemassaolo.
      Kaksinaamaista kansan älyn aliarvioimista.
      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009697162.html

      • Anonyymi

        Tämä on nyt sitä Kokoomuksen ”vastuullista” politiikkaa; rasismi on uusi normaali. Vai oliko se sittenkin mainostoimiston keksimä hokema, jota toisteltiin siinä toivossa, että äänestäjät alkaisivat uskoa siihen?


      • Anonyymi

        OMG


      • Anonyymi

        Nyt kaveri oli pettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kaveri oli pettää.

        Kaikkia vuorollaan.


      • Anonyymi

        Toistaen muuttuu todeksi.


      • Anonyymi

        Uskoo ainakin itse.


      • Anonyymi

        Tuuli huulia heiluttaa.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🔞 ­­N­­y­­m­­f­­o­­­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17917582R

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kokoomuksen valheellisuus on kansan älyn aliarvioimista.

      • Anonyymi

        Eikä kyllä helpota Ben zyskossuvitsin migreeniiii ..Munkin päätä alkaa särkemään jos kymmenen minsaa ajattelen hallitusta ,,


      • Anonyymi

        Petteri keskusteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petteri keskusteli.

        Petterin konteksti on outo.


      • Anonyymi

        Tyhjät tynnyrit kolisi.


      • Anonyymi

        Yhtenäinen Venäjä on ollut jo pitkään hyvin edustettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjät tynnyrit kolisi.

        VMP.


      • Anonyymi

        ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kyllä helpota Ben zyskossuvitsin migreeniiii ..Munkin päätä alkaa särkemään jos kymmenen minsaa ajattelen hallitusta ,,

        Ben hyväksyi Riikan anteeksipyynnön, oli muutenkin niin freesin oloinen A-studiossa.Ei ollut migreenistä tietoakaan.


    • Orpo puhuu ja tekee yhtenä päivänä yhtä ja toisena ihan päinvastaista. Kohta hänellä alkaa olla vaikeuksia selittää omien puheidensa ristiriitaisuuksia. Yhdellä kertaa hän äänestää ministerinsa luottamuksen puolesta ja vähän ajan päästä sanoo, ettei muuta vaihtoehtoa ollut kuin ministeri Junnilan ero. Orpo ei kerro suoraan sitä, miten ero olisi toteutettu, jos Junnila ei olisi itse eronnut. Mediakaan ei ole tajunnut tätä kysyä. Silloin Orpolla voisi kieli mennä ihan solmuun.

      Orpo toivoo ja vaatii samanhenkisyyttä. Hän moittii sitä, että jotkut puolueet eivät halua toimia yhteistyössä joidenkin muiden kanssa. On selvää, että hän viittaa tässä viheroppositioon, joka ilmoitti jo ennen vaaleja, etteivät ne lähde samaan hallitukseen persujen kanssa. Tässäkään Orpo ei muista vanhaa kantaansa.

      Orpo ei nimittäin muiden mukana hyväksynyt sitä, että ihmiskäsityksessään vääränlainen puolue ei voi jatkaa hallituksessa. Kun Halla-ahosta tuli persujen puheenjohtaja, persut eivät voineetkaan jatkaa hallituksessa. Päätös oli Kokoomuksen ja Kepun sanelema. Sen sijaan hallitukseen valittiin korvaamaan persuja ryhmittymä, joka oli vain uusi persuista eronnut eduskuntaryhmä. Eikö tämä jos mikä ollut silloin sitä kiilan lyömistä samanhenkisyyteen, kun persut heitettiin ulos hallituksesta pelkästään sen vuoksi, että he olivat täysin demokraattisesti valinneet uuden puoluejohdon. Silloin Orpo ei julistanut mitään kaikkien samanhenkisyyttä vaan ulosti kokonaisen puolueen pois hallituksesta.

      Kyllä Orpo aika solmussa kaiken kaikkiaan on. Ei hän ole erityisempää johtajuutta ole tässä tilanteessa osoittanut. Oppositio voi kenenkään estämättä esittää epäluottamuslausetta myös niille persuministereille, jotka on puhuneet väestönvaihdosta. Orpo luulottelee, että tässä on vain yksi sana, koska hän ei ole tutustunut sen taustalla olevaan ideologiaan. Maailmalla väestönvaihtoteoriaa on käytetty äärioikeiston puheissa oikeutuksena väkivaltaan. Väestönvaihtoteorihan oli myös Breivikin tausta-ajatuksena, kun hän tappoi kymmenittäin ihmisiä. Sillä hän juuri oikeutti teon itselleen ja kaltaisilleen. Orpolta on tämä karmeus kaiketi jäänyt huomaamatta.

      • Anonyymi

        Kiva nähdä tuollaista aitovasemmistolaista kokoomuskritiikkiä. Muistan Esko Juhani Tennilän, hänellä oli sama ajatusmaailma kuin sinulla ja yhtä hyvä kyky kirjoittaa. Nykyisin harvemmin enää näkee kaltaisianne tosivasemmistolaisia.

        Orpo on sopimaton pääministeriksi, ja ylipäätään koko hallitus on sopimaton johtamaan Suomea. Meillä oli historiamme kautta-aikain paras hallitusohjelma viime kaudella, taloudesta pidettiin huolta ja ihmisten hyvinvoinnista myös. Nyt vain leikataan ja leikataan, köyhiä kyykytetään. Rahaa syydetään bensan hinnan alentamiseen, ja puolustukseen, Nato maksaa meille paljon.

        Maahanmuutossa Orpon hallitus keskittyy vain työperäiseen, unohtaen kokonaan tärkeimmän, ihmisten hädän ja siis humanitäärisen maahanmuuton. Meille tarvitaan ainakin 3000 pakolaista vuodessa, emme me mitään porvarien huutamaa työvoimaa tarvitse polkemaan työehtoja ja palkkoja. Näin muuten meidäm ammattiosaston toimitsijakin meitä valisti kun vieraili työmaallamme. SDP siis ymmärtää, ettemme me mitään työperäistä kaipaa.

        Näissä merkeissä hyvää jatkoa, pidä meidän vasemmistolaisten työmiesten lippua korkealla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva nähdä tuollaista aitovasemmistolaista kokoomuskritiikkiä. Muistan Esko Juhani Tennilän, hänellä oli sama ajatusmaailma kuin sinulla ja yhtä hyvä kyky kirjoittaa. Nykyisin harvemmin enää näkee kaltaisianne tosivasemmistolaisia.

        Orpo on sopimaton pääministeriksi, ja ylipäätään koko hallitus on sopimaton johtamaan Suomea. Meillä oli historiamme kautta-aikain paras hallitusohjelma viime kaudella, taloudesta pidettiin huolta ja ihmisten hyvinvoinnista myös. Nyt vain leikataan ja leikataan, köyhiä kyykytetään. Rahaa syydetään bensan hinnan alentamiseen, ja puolustukseen, Nato maksaa meille paljon.

        Maahanmuutossa Orpon hallitus keskittyy vain työperäiseen, unohtaen kokonaan tärkeimmän, ihmisten hädän ja siis humanitäärisen maahanmuuton. Meille tarvitaan ainakin 3000 pakolaista vuodessa, emme me mitään porvarien huutamaa työvoimaa tarvitse polkemaan työehtoja ja palkkoja. Näin muuten meidäm ammattiosaston toimitsijakin meitä valisti kun vieraili työmaallamme. SDP siis ymmärtää, ettemme me mitään työperäistä kaipaa.

        Näissä merkeissä hyvää jatkoa, pidä meidän vasemmistolaisten työmiesten lippua korkealla.

        Mitä ihmeen aitovasemmistolaisuutta näet kirjoituksessani. Itse en näe siinä mitään vasemmistolaisia teemoja. Jos katselee tätä Orpon hallituskriisiä, niin RKP:hän siinä on ollut merkittävin vastavoima hallitukselle sen takia, että RKP on myös hallituspuolue. Eikö silloin olisi enemmän ymmerrättävissä, että kerrankin nähdään aitoa RKP:läistä liberaalien kritiikkiä. Sen minäkin voisi jo allekirjoittaa. Perusthan ovat jo aloittaneet mediankin kritiikin, jotkut puhuvat maalittamisesta, kun heille ikäviä asioita tuodaan esiin.

        Tennilän ajatusmaailma ei ole sama kuin minulla, mutta en halua sen vuoksi krtisoida sitä, että pidät Tennilää ihanteenasi. Kyllä hänellä siellä Lapin perukoilla oli paljon kannatusta. Muuten osaatko sanoa, onko siellä tulossa hyvä hillasato?


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Mitä ihmeen aitovasemmistolaisuutta näet kirjoituksessani. Itse en näe siinä mitään vasemmistolaisia teemoja. Jos katselee tätä Orpon hallituskriisiä, niin RKP:hän siinä on ollut merkittävin vastavoima hallitukselle sen takia, että RKP on myös hallituspuolue. Eikö silloin olisi enemmän ymmerrättävissä, että kerrankin nähdään aitoa RKP:läistä liberaalien kritiikkiä. Sen minäkin voisi jo allekirjoittaa. Perusthan ovat jo aloittaneet mediankin kritiikin, jotkut puhuvat maalittamisesta, kun heille ikäviä asioita tuodaan esiin.

        Tennilän ajatusmaailma ei ole sama kuin minulla, mutta en halua sen vuoksi krtisoida sitä, että pidät Tennilää ihanteenasi. Kyllä hänellä siellä Lapin perukoilla oli paljon kannatusta. Muuten osaatko sanoa, onko siellä tulossa hyvä hillasato?

        Kiitos kysymästä, hallat vei hillat, ainakin osan, kun halla käväisi vielä tälläkin viikolla. Ilmasto on jo pidemmän ajan kääntynyt kylmemmäksi, ja se verottaa marjasaaliita. Kymmenen vuotta sitten oli paljon lämpösempää. Täällä emme usko Orpon väitteitä ilmastonmuutoksesta, vaan katsomme lämpömittaria.

        Tyylisi ja kirjoituksesi ovat paljon samanlaisia kuin Tennilällä silloin kun oli ”pinnalla”. Sisällöltään ja tavaltasi esiintyä. Mutta jos et itse niin sano, niin voihan se olla toisin. Oletko sitten niitä Tuomiojan tovereita, hänessäkin paljon samaa kuin sinulla. Hyvä mies Erkkikin, ei hyväksy Natoa kuten ei moni muukaan meistä vasemmistolaisista.

        Joo, kyllä minäkin ihan niin kuin sinäkin RKP:n syyksi laitan hallituskriisin, heillä kun on vain se kieliasia, ei mitään muuta. Vaikka hallitus on huono, niin ”tapoihin” kuuluu olla oman hallituksen puolella, ja RKP ei nyt ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, hallat vei hillat, ainakin osan, kun halla käväisi vielä tälläkin viikolla. Ilmasto on jo pidemmän ajan kääntynyt kylmemmäksi, ja se verottaa marjasaaliita. Kymmenen vuotta sitten oli paljon lämpösempää. Täällä emme usko Orpon väitteitä ilmastonmuutoksesta, vaan katsomme lämpömittaria.

        Tyylisi ja kirjoituksesi ovat paljon samanlaisia kuin Tennilällä silloin kun oli ”pinnalla”. Sisällöltään ja tavaltasi esiintyä. Mutta jos et itse niin sano, niin voihan se olla toisin. Oletko sitten niitä Tuomiojan tovereita, hänessäkin paljon samaa kuin sinulla. Hyvä mies Erkkikin, ei hyväksy Natoa kuten ei moni muukaan meistä vasemmistolaisista.

        Joo, kyllä minäkin ihan niin kuin sinäkin RKP:n syyksi laitan hallituskriisin, heillä kun on vain se kieliasia, ei mitään muuta. Vaikka hallitus on huono, niin ”tapoihin” kuuluu olla oman hallituksen puolella, ja RKP ei nyt ole.

        Tennilän tyylistä en osaa sanoa, kun en hänen tyyliään erityisemmin seurannut. Olin siinä käsityksessä, että Tennilä kirjoitti ja puhui enimmäkseen pienituloisten ja vähävaraisten näkökulmasta. Itse en havainnut tässä omassa kommentissa mitään siihen viittaavaakaan. En ole Tuomiojankaan tovereita, vaikka pidän häntä kyllä ihan fiksuna poliitikkona. Tuomioja nähdäkseni kyllä äänesti Natoon liittymisen puolesta toisin kuin esim. persujen Niikko tai se entinen persu, jonka nimeä en edes nyt muista. Minä kannatin Natoon liittymistä jo vähän ennen Ukrainan sodan alkua. Omalla kohdallani viimeisenä herätteenä toimi Risto E.J. Penttilän näkemys ja ennuste siitä, että Suomi liittyy Natoon seuraavana vuonna eli vuonna 2022, kun Penttilä teki ennusteensa vuoden 2021 lopulla. Hänellä oli mitä ilmeisemmin länsiyhteyksiensä perusteella siitä, että sota Ukrainassa tulisi todennäköisesti alkamaan. Olin toki pannut merkille putlerin muutoksen jo vuosien 2008-2009 tienoilla ja sitten Krimin valtauksen vuonna 2014, mutta en vielä silloin pitänyt niitä riittävinä syinä Natoon liittymiselle. Jälkiviisaana sanon, että olisi pitänyt pitää niitä enemmän kuin riittävinä syinä. Käännyin siis Natoon liittymisen kannalle hyvissä ajoin jo ennen kuin esim. Kepu, persut ja SDP kääntyivät siihen.

        En laita RKP:tä hallituskriisin syyksi. Orpohan tässä on pääsyyllinen, koska ei ole osannut kaikesta tiedosta ja varoituksista huolimatta osannut ottaa huomioon persuihin liittyviä rasismi-, fasismi- ja rasismiongelmia.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Tennilän tyylistä en osaa sanoa, kun en hänen tyyliään erityisemmin seurannut. Olin siinä käsityksessä, että Tennilä kirjoitti ja puhui enimmäkseen pienituloisten ja vähävaraisten näkökulmasta. Itse en havainnut tässä omassa kommentissa mitään siihen viittaavaakaan. En ole Tuomiojankaan tovereita, vaikka pidän häntä kyllä ihan fiksuna poliitikkona. Tuomioja nähdäkseni kyllä äänesti Natoon liittymisen puolesta toisin kuin esim. persujen Niikko tai se entinen persu, jonka nimeä en edes nyt muista. Minä kannatin Natoon liittymistä jo vähän ennen Ukrainan sodan alkua. Omalla kohdallani viimeisenä herätteenä toimi Risto E.J. Penttilän näkemys ja ennuste siitä, että Suomi liittyy Natoon seuraavana vuonna eli vuonna 2022, kun Penttilä teki ennusteensa vuoden 2021 lopulla. Hänellä oli mitä ilmeisemmin länsiyhteyksiensä perusteella siitä, että sota Ukrainassa tulisi todennäköisesti alkamaan. Olin toki pannut merkille putlerin muutoksen jo vuosien 2008-2009 tienoilla ja sitten Krimin valtauksen vuonna 2014, mutta en vielä silloin pitänyt niitä riittävinä syinä Natoon liittymiselle. Jälkiviisaana sanon, että olisi pitänyt pitää niitä enemmän kuin riittävinä syinä. Käännyin siis Natoon liittymisen kannalle hyvissä ajoin jo ennen kuin esim. Kepu, persut ja SDP kääntyivät siihen.

        En laita RKP:tä hallituskriisin syyksi. Orpohan tässä on pääsyyllinen, koska ei ole osannut kaikesta tiedosta ja varoituksista huolimatta osannut ottaa huomioon persuihin liittyviä rasismi-, fasismi- ja rasismiongelmia.

        Niin se Tennilä teki, se oli pienituloisen puolella, ja porvaria vastaan. Siitä minä sinunkin katsoin samaa olevan, kun niin kovasti kapitalisti Orpoa haukuit. Porvari kun ei meille tuo kaikille työtä, ei asuntoa, ei toimeentuloa, ei koulutusta, ei hoivaa ei edes kulttuuria. Vain vasemmisto takaa, että yhteiskunta tuo asunnon, hoivan ja toimeentulon. Kulttuurikin tulee vai julkisilla varoilla, ei olisi sitä oopperaakaan ilman verovaroja, vaikka en itse oopperassa käynyt ole.

        Iso tekijä on tämä globaalikapitalismi. Koko maailma on avattu kapitalistien temmellyskentäksi, markkinoiden piiriin. Kansainvälinen kauppa ja pääomaliikkeet ovat kasvaneet huimasti, ja köyhä siinä vaan köyhtyy ja rikas rikastuu. Olen huomannut sinun kovasti kapitalismia vastustavan, ja se on hyvä piirre sinussa, siitä tykkään. Siinä missä porvarit uskoo markkinoiden ylivertaisuuteen ja poliittisen sääntelyn vahingollisuuteen, sinä uskot vahvasti poliittiseen ohjaukseen, siitä kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se Tennilä teki, se oli pienituloisen puolella, ja porvaria vastaan. Siitä minä sinunkin katsoin samaa olevan, kun niin kovasti kapitalisti Orpoa haukuit. Porvari kun ei meille tuo kaikille työtä, ei asuntoa, ei toimeentuloa, ei koulutusta, ei hoivaa ei edes kulttuuria. Vain vasemmisto takaa, että yhteiskunta tuo asunnon, hoivan ja toimeentulon. Kulttuurikin tulee vai julkisilla varoilla, ei olisi sitä oopperaakaan ilman verovaroja, vaikka en itse oopperassa käynyt ole.

        Iso tekijä on tämä globaalikapitalismi. Koko maailma on avattu kapitalistien temmellyskentäksi, markkinoiden piiriin. Kansainvälinen kauppa ja pääomaliikkeet ovat kasvaneet huimasti, ja köyhä siinä vaan köyhtyy ja rikas rikastuu. Olen huomannut sinun kovasti kapitalismia vastustavan, ja se on hyvä piirre sinussa, siitä tykkään. Siinä missä porvarit uskoo markkinoiden ylivertaisuuteen ja poliittisen sääntelyn vahingollisuuteen, sinä uskot vahvasti poliittiseen ohjaukseen, siitä kiitos.

        Sekoitat minut nyt varmasti johonkin muuhun kirjoittajaan. Minä en ole porvareita vastaan. Tulontasaus Suomessa on sekä porvarien että pienituloisten etu. Näin saadaan kansakunta pidettyä yhtenäisenä ja motivoituneena eikä rikollisuus pääse ryöstäytymään. Hyvinvointivaltio yhteiskuntamallina on kaikkien yhteinen etu. Se on toki vasemmiston luomus, mutta oikeisto on alkanut sitä poliittisten viestiensä perusteella vankasti puolustamaan.

        Vastustan kyllä sellaista kapitalismia, joka aiheuttaa epätasa-arvoisuutta ja tulonjaon eritymistä. Globalisaatio yhdistettynä säänneltyyn ja reiluun markkinatalouteen on kuitenkin hyvä yhdistelmä. Globalisaatio lisää vaurautta ympäri maailman ja kasvattaa osotovoimaa. Suomen vientivetoinen talous on hyöytynyt erityisen paljon vapaakaupasta ja globalisaatiosta. Suomessa on vaan pidettävä huolta korkeasta osaamistasosta ja vältettävä kaikenlaista tukitaloutta. Esim. Kepun aluepolitiikka, missä koko maa halutaan pitää keinotekoisesti asuttuna, on erityisen tuhoisaa. Sen sijaan pitäisi suosia koko Suomessa alueellisten taajamaverkkojen yhdistelmiä niin, että niiden olemassaolo perustuu itsenäiseen taloudelliseen elinkelpoisuuteen. Porvarit eivät useinkaan tunnu uskovan markkinoiden ylevertaisuuden vaan ovat käsi ojossa vaatimassa ja saamassa erilaisia tukia. Tässä mielessä poliittista ohjausta tarvitaan markkinatalouden vahvistamiseksi.

        Olet varmaan niin paljon Tennilän oppien pauloissa, että näet täälläkin sen tukijoita. Minun kohdalla erehdyt tässä pahasti. Olen pahoillani siitä.


      • Anonyymi

        Venäjä tekee kerralla väestönvaihdon, joko siirtää tai tappaa ja uudet tilalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva nähdä tuollaista aitovasemmistolaista kokoomuskritiikkiä. Muistan Esko Juhani Tennilän, hänellä oli sama ajatusmaailma kuin sinulla ja yhtä hyvä kyky kirjoittaa. Nykyisin harvemmin enää näkee kaltaisianne tosivasemmistolaisia.

        Orpo on sopimaton pääministeriksi, ja ylipäätään koko hallitus on sopimaton johtamaan Suomea. Meillä oli historiamme kautta-aikain paras hallitusohjelma viime kaudella, taloudesta pidettiin huolta ja ihmisten hyvinvoinnista myös. Nyt vain leikataan ja leikataan, köyhiä kyykytetään. Rahaa syydetään bensan hinnan alentamiseen, ja puolustukseen, Nato maksaa meille paljon.

        Maahanmuutossa Orpon hallitus keskittyy vain työperäiseen, unohtaen kokonaan tärkeimmän, ihmisten hädän ja siis humanitäärisen maahanmuuton. Meille tarvitaan ainakin 3000 pakolaista vuodessa, emme me mitään porvarien huutamaa työvoimaa tarvitse polkemaan työehtoja ja palkkoja. Näin muuten meidäm ammattiosaston toimitsijakin meitä valisti kun vieraili työmaallamme. SDP siis ymmärtää, ettemme me mitään työperäistä kaipaa.

        Näissä merkeissä hyvää jatkoa, pidä meidän vasemmistolaisten työmiesten lippua korkealla.

        Ammattiosaston toimittajako on työhönottaja. Ei muuta kuin täyttämään avoimet työpaikat. Taitasi pian olla vapaana hänenkin paikkanansa.


      • Anonyymi

        Orpolla on joko ruuvit löystynyt tai hän valmistautuu luovuttamaan paikkansa Purralle. Hänestä ei ole johtamaan mitään, mieshän on täysin imbesilli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva nähdä tuollaista aitovasemmistolaista kokoomuskritiikkiä. Muistan Esko Juhani Tennilän, hänellä oli sama ajatusmaailma kuin sinulla ja yhtä hyvä kyky kirjoittaa. Nykyisin harvemmin enää näkee kaltaisianne tosivasemmistolaisia.

        Orpo on sopimaton pääministeriksi, ja ylipäätään koko hallitus on sopimaton johtamaan Suomea. Meillä oli historiamme kautta-aikain paras hallitusohjelma viime kaudella, taloudesta pidettiin huolta ja ihmisten hyvinvoinnista myös. Nyt vain leikataan ja leikataan, köyhiä kyykytetään. Rahaa syydetään bensan hinnan alentamiseen, ja puolustukseen, Nato maksaa meille paljon.

        Maahanmuutossa Orpon hallitus keskittyy vain työperäiseen, unohtaen kokonaan tärkeimmän, ihmisten hädän ja siis humanitäärisen maahanmuuton. Meille tarvitaan ainakin 3000 pakolaista vuodessa, emme me mitään porvarien huutamaa työvoimaa tarvitse polkemaan työehtoja ja palkkoja. Näin muuten meidäm ammattiosaston toimitsijakin meitä valisti kun vieraili työmaallamme. SDP siis ymmärtää, ettemme me mitään työperäistä kaipaa.

        Näissä merkeissä hyvää jatkoa, pidä meidän vasemmistolaisten työmiesten lippua korkealla.

        Herra voisi perustella mille aloille työvoimaperäistä maahanmuuttoa tarvitaan. Siis oikein "huippuosaajia". Suomeen vaan ei ole edes halukkaita monikaan tulemaan, koska esim Euroopassa on useita parempiakin maita minne töihin mennä.
        Tätä on niin helvetin vaikea poliitikkojen ja elinkeinoelämän myöntää.
        Ulkomailta tulleita joutilaita ihmisiä on tässä maassa ihan riittämiin matalapalkka-aloille
        Hopi hopi heitä kouluttamaan. Taitaa vaan olla heistä iso osa pimeissä töissä, loput elää sosiaaliturvalla, koska monessa maassa työnteon kulttuuria ei ole
        Suomessakin pitää nykyisin tehdä töitä (lähes) ilmaiseksi, jotta yrityksillä menisi hyvin ja saadaan omistajille voittoa. Muutoin kansalaiset lopettavat yritysten pääomittamisen, eli osakesijoittamisen


    • Anonyymi

      Uskomatonta potaskaa. Kärrätkää nyt ne sohlot pihalle sieltä.

    • Anonyymi

      Lapanen

    • Anonyymi

      Toivoisi pääministeriksi itseään nimittävältä edes jonkinlaista johtajuutta.

    • Anonyymi

      VILTTIKETJUSSA VITUTTAA??

    • Anonyymi

      Ei pitäisi lähteä jenkkien mukana näkemään kaikissa asioissa hyvän ja pahan taistelua. Huomasin tämän parikymmentä vuotta sitten, en ole sen jälkeen voinut katsoa jenkkien elokuvia. Niissä on juoni aina sama ja loppuratkaisu ilmeinen. Aika menee hukkaan sellaista katsoessa. Hallituksessa näyttää olevan sama fiilis toimittajien mielestä. Rkp hyvis ja Persut pahis.

    • Anonyymi

      Mahtavaa Kokoomua! Ihanasti kusette omiin muroihinne.

      • Anonyymi

        Kusevat myös meitä äänestäjiä silmään.


    • Anonyymi

      ORPO ON VANHA HUIJARI VALEHTELIA KIERO KUN PERKELE JOKA PAIKASSA YRITTÄÄ OMAA NAHKAANSA PELASTAA PUHUU OMAKSI EDUKSEEN.

      • Anonyymi

        Tuntuu Orpo olevan siis samoilla linjoilla edellisen pääministerin kanssa.

        Kyllä on mennyt suomen politiikka aivan pelleilyksi. Enää ei keskitytä mihinkään olennaiseen, eli maamme asioiden hoitoon, vaan lapsellisiin väittelyihin, sanoitpas, enpäs sanonut, sanoitpas, Ymmärrän, että kommunisteille natsi on "kirosana", sana, jota myös jotkut lapsukaiset täällä viljelevät ihan väärissä asiayhteyksissä, kuten sosiaaliperusteinen maahanmuutto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu Orpo olevan siis samoilla linjoilla edellisen pääministerin kanssa.

        Kyllä on mennyt suomen politiikka aivan pelleilyksi. Enää ei keskitytä mihinkään olennaiseen, eli maamme asioiden hoitoon, vaan lapsellisiin väittelyihin, sanoitpas, enpäs sanonut, sanoitpas, Ymmärrän, että kommunisteille natsi on "kirosana", sana, jota myös jotkut lapsukaiset täällä viljelevät ihan väärissä asiayhteyksissä, kuten sosiaaliperusteinen maahanmuutto.

        "Ymmärrän, että kommunisteille natsi on "kirosana",

        Niin jos et ole persu, olet kommunisti? Minusta on ihan älytöntä, että äärioikeistolaisuutta yritetään normalisoida. Se on kuin päästäisi pirulaisen asustelemaan omaan huusholliinsa.


    • Anonyymi

      PM ei ole edelleenkään ajan tasalla Persu-ministereiden mielipiteistä.
      Kysymys ei ole vain jostain yhdestä sanasta.

      Sisäministeri on muuhunkin epämääräiseen kommentointiin ollut osallinen, mm. Aamulehden ja MTVn sivuilla olevan jutun mukaan.

      https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000009697623.html

      Näissä lehtijutuissa tutkija Saresma kyseenalaistaa ministerin sopivuuden tehtäväänsä, koska hän on muun muassa tykännyt Facebook-kommentista, jossa todetaan, että pakolaisten pitäisi antaa hukkua sekä kommentista, jossa pakolaisista käytetään nimitystä "pakoloiset”.

      Epäilen, että Orpo tietäisi mitään tällaisista peukutuksista.

      Sisäministeri itse ei jutun mukaan kannata sellaisia asioita, mitä on peukuttanut, vaan kysymys on ollut epähuomiossa peukuttamisesta.

    • Orpolla on se ongelma, ettei hän halua katsoa ja kuunnella, mikä on jo kaikkien nähtävissä ja kuultavissa. Kun tulee puhe esim. väestönvaihdosta persujen puheissa, Orpon typerääkin typerämpi kanta asiaan on se, ettei pelkästään ydden sanan perusteella pidä tuomita ja asianomaiset ministerit ovat nyt irtisanoutuneet asiasta. Ei yhteen sanaan pidäkään perustaa asioita, mutta normaali ihminen ottaisi selvää, mitä tämän sanankäytön takana oikein on. Sieltä sitä sontaa löytyy. Esille kaivaminen on ulkoistettu median tehtäväksi. Orpo vain toivoo kädet ristissä, ettei mitää löytyisi.

      Onhan se aika kummallista, että saman puolueen jäsenet puhuvat järjestään väestönvaihdosta samalla termillä ja tuo termi on tunnettu siitä, että äärioikeisto oikeuttaa sillä väkivallankin niitä kohtaan, jotka puolustavat maahanmuuttoa.

      • Anonyymi

        Lehtien mukaan Rantanen on puuhastellut paljon vanhojen somepäivitystensä poistamisen parissa. Jos ei niissä mitään erikoista ole, miksiköhän niitä sitten pitää poistaa...?

        Orpo taas haluaa vain Suomen talouden kuntoon ja olla pääministeri, maksoi mitä maksoi. Suomen mainekin saa näköjään mennä, kunhan talous vaan paranee ja hän saa määrätä. Siltä se ainakin alkaa vaikuttamaan, jos roskat lakaistaan maton alle ja esitetään niin kuin Persut olisivat yhtäkkiä ihan eri tavalla ajattelevia ja kommentoivia ihmisiä, ministerisalkun saatuaan. Uskoonko ne kaikki tuli yhdessä yössä, kun he kaikki ykskaks noin pulmusiksi muuttuivat..?!


      • Anonyymi

        Väestönvaihto ei ole äärioikeistolainen termi, eikä kukaan sitä ole käyttänyt oikeuttamaan väkivaltaa ketään kohtaa. Jos sinulla on joku esimerkki, niin nyt se esiin ja äkkiä. Kuka ja missä on oikeuttanut väkivaltaan väestönvaihdon verukkeella?

        Esittele meille me julkaisut, missä perussuomalaiset uhkailee väkivallalla tai ihailee natsismia/fasismia/antisemitismiä. Ja kerro meille, missä pesukarhu on määritelty natsismin symboliksi, kun pesukarhukuvion käytölläkin on persuja syytetty natseiksi. Laita nyt todisteesi esiin, äläkä seliseliselittele

        Meillä on toki ääriliikeitä, jotka uhkailevat ja ovat käyttäneetkin väkivaltaa. Ovat myös tehneet lainvastaisia tempauksia, rikkoneet omaisuutta jne. Elokapina ja Antifa eivät kunnioita oikeusvaltioperiaatetta, sillä nehän ulkoparlamentaarisin ja jopa laittomin keinoin pyrkivät vaikuttamaan päätöksentekoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väestönvaihto ei ole äärioikeistolainen termi, eikä kukaan sitä ole käyttänyt oikeuttamaan väkivaltaa ketään kohtaa. Jos sinulla on joku esimerkki, niin nyt se esiin ja äkkiä. Kuka ja missä on oikeuttanut väkivaltaan väestönvaihdon verukkeella?

        Esittele meille me julkaisut, missä perussuomalaiset uhkailee väkivallalla tai ihailee natsismia/fasismia/antisemitismiä. Ja kerro meille, missä pesukarhu on määritelty natsismin symboliksi, kun pesukarhukuvion käytölläkin on persuja syytetty natseiksi. Laita nyt todisteesi esiin, äläkä seliseliselittele

        Meillä on toki ääriliikeitä, jotka uhkailevat ja ovat käyttäneetkin väkivaltaa. Ovat myös tehneet lainvastaisia tempauksia, rikkoneet omaisuutta jne. Elokapina ja Antifa eivät kunnioita oikeusvaltioperiaatetta, sillä nehän ulkoparlamentaarisin ja jopa laittomin keinoin pyrkivät vaikuttamaan päätöksentekoon.

        Kannattaa tutustua vaikka tähän artikkeliin:

        https://agricolaverkko.fi/tietosanomat/vaestonvaihto-ja-hiljainen-vastavallankumous/

        Seuraavassa artikkelissa taas kerrotaan, että väestönvaihtoteoria oli Uuden-Seelannin terrori-iskun taustamotiivina vuonna 2019. Artikkelissa on muutakin tietoa asisasta.

        https://www.vihrealanka.fi/juttu/väestönvaihto-sana-on-vaarallinen-kutsuhuuto

        Norjalaisen äärioikeistoterrotistin Breivikin manifestista löytyy hänen oma oikeutuksensa teolle. Se kohdistui Hitler-Jugendin tapaiseen seuraavan polven suvakkisukupolveen, joka kannattaa islamin ja norjalaisen kulttuurin korvaamista maahanmuutolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtien mukaan Rantanen on puuhastellut paljon vanhojen somepäivitystensä poistamisen parissa. Jos ei niissä mitään erikoista ole, miksiköhän niitä sitten pitää poistaa...?

        Orpo taas haluaa vain Suomen talouden kuntoon ja olla pääministeri, maksoi mitä maksoi. Suomen mainekin saa näköjään mennä, kunhan talous vaan paranee ja hän saa määrätä. Siltä se ainakin alkaa vaikuttamaan, jos roskat lakaistaan maton alle ja esitetään niin kuin Persut olisivat yhtäkkiä ihan eri tavalla ajattelevia ja kommentoivia ihmisiä, ministerisalkun saatuaan. Uskoonko ne kaikki tuli yhdessä yössä, kun he kaikki ykskaks noin pulmusiksi muuttuivat..?!

        Taloutta "kunnostaessaan" Orpo unohtaa, että siinä on menojen lisäksi tulopuoli. Ja niitä tuloja Suomen kaltainen maa saa viime kädessä viennistä. Vientiin taas vaikuttaa jopa maabrändin kaltaiset humanistihömpät. Ei kukaan halua moukkien kanssa käydä kauppoja. Olisipa valinnut hallituskumppaninsa fiksummin. Ihan taloutta ajatellen sanon näin.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Kannattaa tutustua vaikka tähän artikkeliin:

        https://agricolaverkko.fi/tietosanomat/vaestonvaihto-ja-hiljainen-vastavallankumous/

        Seuraavassa artikkelissa taas kerrotaan, että väestönvaihtoteoria oli Uuden-Seelannin terrori-iskun taustamotiivina vuonna 2019. Artikkelissa on muutakin tietoa asisasta.

        https://www.vihrealanka.fi/juttu/väestönvaihto-sana-on-vaarallinen-kutsuhuuto

        Norjalaisen äärioikeistoterrotistin Breivikin manifestista löytyy hänen oma oikeutuksensa teolle. Se kohdistui Hitler-Jugendin tapaiseen seuraavan polven suvakkisukupolveen, joka kannattaa islamin ja norjalaisen kulttuurin korvaamista maahanmuutolla.

        Rahanvaihtoteorian mukaan IMF orjuuttaa kehitysmaita valuuttamanipulaatiolla.
        Persu haluaa talousimperialismilla tuotettua halpatuotantoa, jaksamatta nostaa persuaan tuolista ja pelkää samalla ulkomaalaisia.

        Persu pääsisi pelostaan kun maksaisi kunnolla halpatuotantomaille tuotteistaan.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Kannattaa tutustua vaikka tähän artikkeliin:

        https://agricolaverkko.fi/tietosanomat/vaestonvaihto-ja-hiljainen-vastavallankumous/

        Seuraavassa artikkelissa taas kerrotaan, että väestönvaihtoteoria oli Uuden-Seelannin terrori-iskun taustamotiivina vuonna 2019. Artikkelissa on muutakin tietoa asisasta.

        https://www.vihrealanka.fi/juttu/väestönvaihto-sana-on-vaarallinen-kutsuhuuto

        Norjalaisen äärioikeistoterrotistin Breivikin manifestista löytyy hänen oma oikeutuksensa teolle. Se kohdistui Hitler-Jugendin tapaiseen seuraavan polven suvakkisukupolveen, joka kannattaa islamin ja norjalaisen kulttuurin korvaamista maahanmuutolla.

        Kiitos kaivamistasi todisteista, kysymyshän kuului:
        "Esittele meille me julkaisut, missä perussuomalaiset uhkailee väkivallalla tai ihailee natsismia/fasismia/antisemitismiä. Ja kerro meille, missä pesukarhu on määritelty natsismin symboliksi, kun pesukarhukuvion käytölläkin on persuja syytetty natseiksi."

        Siis sinun kaivamiesi todisteiden mukaan Perusuomalaiset ovat niin Uuden-Seelannin terrori-iskujen kuin Breivikin iskun takana. Mielenkiintoista, ja aivan uutta kyllä aika monelle meille vähemmän asioita tutkineille.

        Voitko. vielä täsmentää, miten Perusuomalaiset nuo iskut jynailivat, miten he saivat esim Breivikin omien aatteidensa taakse.

        Tosiaankin mielenkiintoisia faktoja persuista esität, näkee, että olet huipputiedemies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kaivamistasi todisteista, kysymyshän kuului:
        "Esittele meille me julkaisut, missä perussuomalaiset uhkailee väkivallalla tai ihailee natsismia/fasismia/antisemitismiä. Ja kerro meille, missä pesukarhu on määritelty natsismin symboliksi, kun pesukarhukuvion käytölläkin on persuja syytetty natseiksi."

        Siis sinun kaivamiesi todisteiden mukaan Perusuomalaiset ovat niin Uuden-Seelannin terrori-iskujen kuin Breivikin iskun takana. Mielenkiintoista, ja aivan uutta kyllä aika monelle meille vähemmän asioita tutkineille.

        Voitko. vielä täsmentää, miten Perusuomalaiset nuo iskut jynailivat, miten he saivat esim Breivikin omien aatteidensa taakse.

        Tosiaankin mielenkiintoisia faktoja persuista esität, näkee, että olet huipputiedemies

        Mielipidepankki näkee salaliittoja ja natseja kaikkialla. Breivikinkin suomalaisena persuna, hohhoijaa.... sellaista se on kun mielenterveys järkkyy. Enkä puhu nyt Breivikistä, vaan MPP:stä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kaivamistasi todisteista, kysymyshän kuului:
        "Esittele meille me julkaisut, missä perussuomalaiset uhkailee väkivallalla tai ihailee natsismia/fasismia/antisemitismiä. Ja kerro meille, missä pesukarhu on määritelty natsismin symboliksi, kun pesukarhukuvion käytölläkin on persuja syytetty natseiksi."

        Siis sinun kaivamiesi todisteiden mukaan Perusuomalaiset ovat niin Uuden-Seelannin terrori-iskujen kuin Breivikin iskun takana. Mielenkiintoista, ja aivan uutta kyllä aika monelle meille vähemmän asioita tutkineille.

        Voitko. vielä täsmentää, miten Perusuomalaiset nuo iskut jynailivat, miten he saivat esim Breivikin omien aatteidensa taakse.

        Tosiaankin mielenkiintoisia faktoja persuista esität, näkee, että olet huipputiedemies

        Eivät persut ole mainittujen terrori-iskujen takana. Kyse on siitä, että noiden iskujen tekijöillä ja persuilla on yhteisiä näkemyksiä. Esim. Breivik on avoimesti ihannoinut Jussi Halla-ahon kirjoituksia, jotka liittyvät maahanmuuttoon yms. Breivikin kaoottiseen ajatusmaailman myös Jussi Halla-ahon kirjoitukset ovat vaikuttaneet. Kun osa persuista esim. suhtautuu myönteisesti natsien ideologiaan ei se tarkoita, että he olisivat vastuussa natsien 70 vuoden takaisista hirmutöistä. Eikä Breivikinkään toiminnasta. Äärioikeistolainen ideologia kuitenkin provsoi joitain ihmisiä väkivaltaisiin tekoihin. Mutta paljon kertoo sekin, että esim. Halla-aho vähättelee holokaustia kirjoituksissaan. Ideologinen samanmielisyys viestii siitä, että väkivallan käyttö politiikan välineenä jossain piireissä hyväksytään. Halla-ahohan on jopa suoraan sanonut, että väkivallan käyttö politiikan välineenä on aliarvostettua.

        En esitellyt omia näkemyksiäni, vaan toin esille muutaman kirjoituksen, joissa persujenkin ideologiaa valotetaan. Tätä et ilmeisesti kyennyt huomaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloutta "kunnostaessaan" Orpo unohtaa, että siinä on menojen lisäksi tulopuoli. Ja niitä tuloja Suomen kaltainen maa saa viime kädessä viennistä. Vientiin taas vaikuttaa jopa maabrändin kaltaiset humanistihömpät. Ei kukaan halua moukkien kanssa käydä kauppoja. Olisipa valinnut hallituskumppaninsa fiksummin. Ihan taloutta ajatellen sanon näin.

        "Olisipa valinnut hallituskumppaninsa fiksummin. Ihan taloutta ajatellen...."

        Juuri niinhän Orpo teki... SInulleko ei ihan oikeasti ole vieläkään selvinnyt Suomen talouden tämänhetkinen tila, johon edellinen hallitus Suomen ajoi!!??


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Eivät persut ole mainittujen terrori-iskujen takana. Kyse on siitä, että noiden iskujen tekijöillä ja persuilla on yhteisiä näkemyksiä. Esim. Breivik on avoimesti ihannoinut Jussi Halla-ahon kirjoituksia, jotka liittyvät maahanmuuttoon yms. Breivikin kaoottiseen ajatusmaailman myös Jussi Halla-ahon kirjoitukset ovat vaikuttaneet. Kun osa persuista esim. suhtautuu myönteisesti natsien ideologiaan ei se tarkoita, että he olisivat vastuussa natsien 70 vuoden takaisista hirmutöistä. Eikä Breivikinkään toiminnasta. Äärioikeistolainen ideologia kuitenkin provsoi joitain ihmisiä väkivaltaisiin tekoihin. Mutta paljon kertoo sekin, että esim. Halla-aho vähättelee holokaustia kirjoituksissaan. Ideologinen samanmielisyys viestii siitä, että väkivallan käyttö politiikan välineenä jossain piireissä hyväksytään. Halla-ahohan on jopa suoraan sanonut, että väkivallan käyttö politiikan välineenä on aliarvostettua.

        En esitellyt omia näkemyksiäni, vaan toin esille muutaman kirjoituksen, joissa persujenkin ideologiaa valotetaan. Tätä et ilmeisesti kyennyt huomaamaan.

        Koska et ymmärtänyt yksinkertaista kysymystä, niin kerrataan se:

        Esittele meille me julkaisut, missä perussuomalaiset uhkailee väkivallalla tai ihailee natsismia/fasismia/antisemitismiä. Ja kerro meille, missä pesukarhu on määritelty natsismin symboliksi, kun pesukarhukuvion käytölläkin on persuja syytetty natseiksi.

        Väitithän aiemmin, että persut ovat uhkailleet väkivallalla ja ihailevat noita aatteita.

        Voisitko siis vastata kysymykseen sen sijaan, että syytät Halla-ahoa Breivikin teoista.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Eivät persut ole mainittujen terrori-iskujen takana. Kyse on siitä, että noiden iskujen tekijöillä ja persuilla on yhteisiä näkemyksiä. Esim. Breivik on avoimesti ihannoinut Jussi Halla-ahon kirjoituksia, jotka liittyvät maahanmuuttoon yms. Breivikin kaoottiseen ajatusmaailman myös Jussi Halla-ahon kirjoitukset ovat vaikuttaneet. Kun osa persuista esim. suhtautuu myönteisesti natsien ideologiaan ei se tarkoita, että he olisivat vastuussa natsien 70 vuoden takaisista hirmutöistä. Eikä Breivikinkään toiminnasta. Äärioikeistolainen ideologia kuitenkin provsoi joitain ihmisiä väkivaltaisiin tekoihin. Mutta paljon kertoo sekin, että esim. Halla-aho vähättelee holokaustia kirjoituksissaan. Ideologinen samanmielisyys viestii siitä, että väkivallan käyttö politiikan välineenä jossain piireissä hyväksytään. Halla-ahohan on jopa suoraan sanonut, että väkivallan käyttö politiikan välineenä on aliarvostettua.

        En esitellyt omia näkemyksiäni, vaan toin esille muutaman kirjoituksen, joissa persujenkin ideologiaa valotetaan. Tätä et ilmeisesti kyennyt huomaamaan.

        Olet oikeassa; "väkivallan käyttö politiikan välineenä jossain piireissä hyväksytään"

        Näitä piirejä ovat mm. Antifa, ja Suomessakin nähdyt Kuokka- ja Kiakkovieras mellakat avoimine väkivaltaisuuksineen. Vasemmistopiirithän näiden takana oli.

        Vasemmisto on perustellut heidän väkivaltaansa parempana ja siksi hyväksyttävänä, koska se kohdistuu "rakenteisiin", vaikka siis kohdistuu omaisuuteen ja heidän mielestään väärin ajatteleviin ihmisiinkin. Joissakin mellakoissa myös esim. poliisin käyttämiin hevosiin. Pienimuotoisesta yhteisen omaisuuden turmelemisesta on Helsingin vasemmistoliittolainen apulaispormestari tutkinnan alaisena parasta aikaa. Sekin osoitus vasemmiston taipumuksesta laittomuuksiin omaa asiaansa ajaessaan.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Eivät persut ole mainittujen terrori-iskujen takana. Kyse on siitä, että noiden iskujen tekijöillä ja persuilla on yhteisiä näkemyksiä. Esim. Breivik on avoimesti ihannoinut Jussi Halla-ahon kirjoituksia, jotka liittyvät maahanmuuttoon yms. Breivikin kaoottiseen ajatusmaailman myös Jussi Halla-ahon kirjoitukset ovat vaikuttaneet. Kun osa persuista esim. suhtautuu myönteisesti natsien ideologiaan ei se tarkoita, että he olisivat vastuussa natsien 70 vuoden takaisista hirmutöistä. Eikä Breivikinkään toiminnasta. Äärioikeistolainen ideologia kuitenkin provsoi joitain ihmisiä väkivaltaisiin tekoihin. Mutta paljon kertoo sekin, että esim. Halla-aho vähättelee holokaustia kirjoituksissaan. Ideologinen samanmielisyys viestii siitä, että väkivallan käyttö politiikan välineenä jossain piireissä hyväksytään. Halla-ahohan on jopa suoraan sanonut, että väkivallan käyttö politiikan välineenä on aliarvostettua.

        En esitellyt omia näkemyksiäni, vaan toin esille muutaman kirjoituksen, joissa persujenkin ideologiaa valotetaan. Tätä et ilmeisesti kyennyt huomaamaan.

        Koskeeko tuo samanmielisyydestä seuraava syyllisyys myös demareita?

        Antti Lindman, joka pyrkii SDP:n johtoon, on osallistunut natsimielisten juhliin Klu Klux Klan tyyppiset pipot ainoana asusteenaan miesjoukon tehdessä natsitervehdyksiä. Juhlista leviää kuvia sosiaalisessa mediassa, ja näyttää ainakin Iltalehti ne jo löytäneen.

        Onko siis myös SDP natsipuolue kun sen johtohenkilöihin lukeutuva on pyörinyt äärioikeistolaisia symboleita viljelleessä porukassa?

        Vai onko sinulla kaksoisstandardi tähänkin?


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Eivät persut ole mainittujen terrori-iskujen takana. Kyse on siitä, että noiden iskujen tekijöillä ja persuilla on yhteisiä näkemyksiä. Esim. Breivik on avoimesti ihannoinut Jussi Halla-ahon kirjoituksia, jotka liittyvät maahanmuuttoon yms. Breivikin kaoottiseen ajatusmaailman myös Jussi Halla-ahon kirjoitukset ovat vaikuttaneet. Kun osa persuista esim. suhtautuu myönteisesti natsien ideologiaan ei se tarkoita, että he olisivat vastuussa natsien 70 vuoden takaisista hirmutöistä. Eikä Breivikinkään toiminnasta. Äärioikeistolainen ideologia kuitenkin provsoi joitain ihmisiä väkivaltaisiin tekoihin. Mutta paljon kertoo sekin, että esim. Halla-aho vähättelee holokaustia kirjoituksissaan. Ideologinen samanmielisyys viestii siitä, että väkivallan käyttö politiikan välineenä jossain piireissä hyväksytään. Halla-ahohan on jopa suoraan sanonut, että väkivallan käyttö politiikan välineenä on aliarvostettua.

        En esitellyt omia näkemyksiäni, vaan toin esille muutaman kirjoituksen, joissa persujenkin ideologiaa valotetaan. Tätä et ilmeisesti kyennyt huomaamaan.

        Mielipidepankki on omaksunut Trumpin ja Putinin tavan esittää asiansa. Aivan yksi yhteen näiden maailmantähtien kanssa on MPP:n tapa kertoilla niistä, joita pitää poliittisina vastustajinaan.

        Onnea MPP:lle päätymisestä näiden suurten ajattelijoiden tyyliseksi debatoijaksi, saavutus se on sekin.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Eivät persut ole mainittujen terrori-iskujen takana. Kyse on siitä, että noiden iskujen tekijöillä ja persuilla on yhteisiä näkemyksiä. Esim. Breivik on avoimesti ihannoinut Jussi Halla-ahon kirjoituksia, jotka liittyvät maahanmuuttoon yms. Breivikin kaoottiseen ajatusmaailman myös Jussi Halla-ahon kirjoitukset ovat vaikuttaneet. Kun osa persuista esim. suhtautuu myönteisesti natsien ideologiaan ei se tarkoita, että he olisivat vastuussa natsien 70 vuoden takaisista hirmutöistä. Eikä Breivikinkään toiminnasta. Äärioikeistolainen ideologia kuitenkin provsoi joitain ihmisiä väkivaltaisiin tekoihin. Mutta paljon kertoo sekin, että esim. Halla-aho vähättelee holokaustia kirjoituksissaan. Ideologinen samanmielisyys viestii siitä, että väkivallan käyttö politiikan välineenä jossain piireissä hyväksytään. Halla-ahohan on jopa suoraan sanonut, että väkivallan käyttö politiikan välineenä on aliarvostettua.

        En esitellyt omia näkemyksiäni, vaan toin esille muutaman kirjoituksen, joissa persujenkin ideologiaa valotetaan. Tätä et ilmeisesti kyennyt huomaamaan.

        Väkivallan käyttö tosiaankin hyväksytään joissain piireissä. Esim. Europolin mukaan Euroopassa suoritettiin 16 terrori-iskua viime vuoden aikana. Näistä 13 kytkeytyi äärivasemmistoon.

        Ruotsin Säpo (siis turvallisuuspoliisi) on listannut pahimmat uhkat seuraavaan järjestykseen:
        1 ) Ääri islamistit
        2 ) Venäjä
        3 ) Äärivasemmisto
        4 ) Ääriokeisto

        Näistähän tuo kolmas on kovasti tukenut ensimmäistä, ja pyrkinyt vaientamaan keskustelua tuosta pahimmaksi luokitellusta uhasta, kuten meillä Suomessakin on vasemmisto pyrkinyt vaientamaan islamistien uhan. Siitä osoituksena vasemman laidan öyhötys persuja kohtaan, jotka ovat tuoneet esiin islamiin liittyviä negatiivisia puolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtien mukaan Rantanen on puuhastellut paljon vanhojen somepäivitystensä poistamisen parissa. Jos ei niissä mitään erikoista ole, miksiköhän niitä sitten pitää poistaa...?

        Orpo taas haluaa vain Suomen talouden kuntoon ja olla pääministeri, maksoi mitä maksoi. Suomen mainekin saa näköjään mennä, kunhan talous vaan paranee ja hän saa määrätä. Siltä se ainakin alkaa vaikuttamaan, jos roskat lakaistaan maton alle ja esitetään niin kuin Persut olisivat yhtäkkiä ihan eri tavalla ajattelevia ja kommentoivia ihmisiä, ministerisalkun saatuaan. Uskoonko ne kaikki tuli yhdessä yössä, kun he kaikki ykskaks noin pulmusiksi muuttuivat..?!

        Eikös Haavisto käynyt hakemassa varta vasiten etteivät vain eksy muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeeko tuo samanmielisyydestä seuraava syyllisyys myös demareita?

        Antti Lindman, joka pyrkii SDP:n johtoon, on osallistunut natsimielisten juhliin Klu Klux Klan tyyppiset pipot ainoana asusteenaan miesjoukon tehdessä natsitervehdyksiä. Juhlista leviää kuvia sosiaalisessa mediassa, ja näyttää ainakin Iltalehti ne jo löytäneen.

        Onko siis myös SDP natsipuolue kun sen johtohenkilöihin lukeutuva on pyörinyt äärioikeistolaisia symboleita viljelleessä porukassa?

        Vai onko sinulla kaksoisstandardi tähänkin?

        Taas spämmätään lukioikäisten, keskenkasvuisten poikakloppien hölmöläisyydellä. Entäpä PS:n keski-ikää lähestyvät ministerit, jotka ovat täyttäneet somepalstansa äärioikeistolaisilla kirjoitteluilla tai ne persupoliitikot, jotka ovat "ihan vahingossa" sattuneet tupsahtamaan natsikekkereihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska et ymmärtänyt yksinkertaista kysymystä, niin kerrataan se:

        Esittele meille me julkaisut, missä perussuomalaiset uhkailee väkivallalla tai ihailee natsismia/fasismia/antisemitismiä. Ja kerro meille, missä pesukarhu on määritelty natsismin symboliksi, kun pesukarhukuvion käytölläkin on persuja syytetty natseiksi.

        Väitithän aiemmin, että persut ovat uhkailleet väkivallalla ja ihailevat noita aatteita.

        Voisitko siis vastata kysymykseen sen sijaan, että syytät Halla-ahoa Breivikin teoista.

        Ymmärrän kyllä kysymyksen, mutten sitä miksi minun pitäisi esitellä jotain julkaisuja, joissa persut uhkailevat väkivallalla tai ihailevat esim. natsismia. Pesukarhukysymystäkään en ymmärrä, koska en ole pesukarhuista mitään kirjoittanut. Kerrot, että väitin aiemmin persujen uhkailleen väkivallalla ja ihailleen natsismia. Missä olen näin kertonut? Nyt kun tarkistin asiaa tästä viestiketjusta, olen väittänyt, että persut ovat käyttäneet varsin usein ja johdonmukaisesti väestönvaihtoteoriaa puhuessaan maahanmuutosta. Väestönvaihtoteoria tunnetaan väkivaltaisen terrorismin motivaattorina ja perusteluna kuten esim. Uuden-Seelannin terroiskussa ja Breivikin ajattelussa. Mitä sitten tulee natsismiin, niin juuri sen vuoksihan tämä Junnila sai kenkää - tai siis joidenkin mukaan erosi omasta aloitteestaan, kun hänellä on ollut useaan otteeseen natsismiin viittavia näkemyksiä. Etkö siis seuraa ihan akuuttia keskustelua, kun et ole tätä havainnut?

        Halla-ahoa en ole syyttänyt Breivikin teoista. Breivik on ihaillut Halla-ahon näkemyksiä. Sen toin esille, en syyttänyt Halla-ahoa. Ehkä sinulla on aika paljon vielä petrattavaa luetun ymmärtämisessä. Jos olet maahanmuuttaja ja et vielä oikein hallitse suomenkieltä, ymmärrän toki, että voit tehdä tällaisia perustavanlaatuisia virhetulkintoja heikon kielitaidon vuoksi. Jos näin on, kannattaa olla varovainen, mitä kommentoi, ettei tekisi itseään naurunalaiseksi keskusteluyhteisössä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väkivallan käyttö tosiaankin hyväksytään joissain piireissä. Esim. Europolin mukaan Euroopassa suoritettiin 16 terrori-iskua viime vuoden aikana. Näistä 13 kytkeytyi äärivasemmistoon.

        Ruotsin Säpo (siis turvallisuuspoliisi) on listannut pahimmat uhkat seuraavaan järjestykseen:
        1 ) Ääri islamistit
        2 ) Venäjä
        3 ) Äärivasemmisto
        4 ) Ääriokeisto

        Näistähän tuo kolmas on kovasti tukenut ensimmäistä, ja pyrkinyt vaientamaan keskustelua tuosta pahimmaksi luokitellusta uhasta, kuten meillä Suomessakin on vasemmisto pyrkinyt vaientamaan islamistien uhan. Siitä osoituksena vasemman laidan öyhötys persuja kohtaan, jotka ovat tuoneet esiin islamiin liittyviä negatiivisia puolia.

        Kirjoituksesi on tyyppiesimerkki tilastojen tahallisesta väärintulkinnasta. Europolin raportissa on selvitetty toteutettuja, epäonnistuneita ja estettyjä terroristitekoja ja terrorismin vuoksi. Raportissa on kerrottu myös terrorismista syytettyjen määriä vuonna 2022 sekä vuosina 2020-2022.

        Juuri syytettyjen määrät paljastavat todellisuuden. Jihadistisesta terrorismista syytettyjen määrät ovat täysin ylivertaisia muihin (348 syytettyä,eli noin 80 % vuonna 2022). Sen jälkeen tulevat etnonationalistinen ja äärioikeistolainen terrorismi (syytettyjä 31+24 vuonna 2022). Vasemmistolaisesta terrorismista syytettiin tasan yhtä henkilöä.

        Vasemmistolainen terrorismi keskittyi Italiaan ja Kreikkaan, joissa toimii äärivasemmistolaisia järjestöjä. Sellaisia on myös Saksassa. Näiden terrorismi on aiheuttanut tyypillisesti omaisuusvahinkoja, mutteivat ole olleet yhtä väkivaltaisia kuin muunlainen terrorismi. Se selittääkin sen, miksi syytteitä ei ole juurikaan nostettu.

        Suomessa Supo pitää terrorismin uhkana jihadismia ja äärioikeistolaisia ryhmiä, mutta ei mainitse äärivasemmistolaisia terroristiuhkia. Suomessa vasemmisto ei ole pyrkinyt vaientamaan mitään terrorismiuhkia. Se on ihan ikiomaa ja ehkä persujen ylivilkasta mielikuvitusta.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä kysymyksen, mutten sitä miksi minun pitäisi esitellä jotain julkaisuja, joissa persut uhkailevat väkivallalla tai ihailevat esim. natsismia. Pesukarhukysymystäkään en ymmärrä, koska en ole pesukarhuista mitään kirjoittanut. Kerrot, että väitin aiemmin persujen uhkailleen väkivallalla ja ihailleen natsismia. Missä olen näin kertonut? Nyt kun tarkistin asiaa tästä viestiketjusta, olen väittänyt, että persut ovat käyttäneet varsin usein ja johdonmukaisesti väestönvaihtoteoriaa puhuessaan maahanmuutosta. Väestönvaihtoteoria tunnetaan väkivaltaisen terrorismin motivaattorina ja perusteluna kuten esim. Uuden-Seelannin terroiskussa ja Breivikin ajattelussa. Mitä sitten tulee natsismiin, niin juuri sen vuoksihan tämä Junnila sai kenkää - tai siis joidenkin mukaan erosi omasta aloitteestaan, kun hänellä on ollut useaan otteeseen natsismiin viittavia näkemyksiä. Etkö siis seuraa ihan akuuttia keskustelua, kun et ole tätä havainnut?

        Halla-ahoa en ole syyttänyt Breivikin teoista. Breivik on ihaillut Halla-ahon näkemyksiä. Sen toin esille, en syyttänyt Halla-ahoa. Ehkä sinulla on aika paljon vielä petrattavaa luetun ymmärtämisessä. Jos olet maahanmuuttaja ja et vielä oikein hallitse suomenkieltä, ymmärrän toki, että voit tehdä tällaisia perustavanlaatuisia virhetulkintoja heikon kielitaidon vuoksi. Jos näin on, kannattaa olla varovainen, mitä kommentoi, ettei tekisi itseään naurunalaiseksi keskusteluyhteisössä.

        Kun todellakin taas kirjoitat, että persut uhkailevat väkivallalla ja ihailevat natsismia ym, ja koska en itse ole, eikä kukaan muukaan, tuollaista havainnut, niin pyysin siitä jonkun julkaisun tai muun dokumentin johon väitteesi perustat.

        Jos ei ole mitään mitä esittää niin ihan omakohtainen havainto riittää, jos esim. jossain vaalitilaisuudessa persu on kehotatnyt väkivaltaan tms. Jostakinhan tuon olet tietoosi saanut.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Kirjoituksesi on tyyppiesimerkki tilastojen tahallisesta väärintulkinnasta. Europolin raportissa on selvitetty toteutettuja, epäonnistuneita ja estettyjä terroristitekoja ja terrorismin vuoksi. Raportissa on kerrottu myös terrorismista syytettyjen määriä vuonna 2022 sekä vuosina 2020-2022.

        Juuri syytettyjen määrät paljastavat todellisuuden. Jihadistisesta terrorismista syytettyjen määrät ovat täysin ylivertaisia muihin (348 syytettyä,eli noin 80 % vuonna 2022). Sen jälkeen tulevat etnonationalistinen ja äärioikeistolainen terrorismi (syytettyjä 31 24 vuonna 2022). Vasemmistolaisesta terrorismista syytettiin tasan yhtä henkilöä.

        Vasemmistolainen terrorismi keskittyi Italiaan ja Kreikkaan, joissa toimii äärivasemmistolaisia järjestöjä. Sellaisia on myös Saksassa. Näiden terrorismi on aiheuttanut tyypillisesti omaisuusvahinkoja, mutteivat ole olleet yhtä väkivaltaisia kuin muunlainen terrorismi. Se selittääkin sen, miksi syytteitä ei ole juurikaan nostettu.

        Suomessa Supo pitää terrorismin uhkana jihadismia ja äärioikeistolaisia ryhmiä, mutta ei mainitse äärivasemmistolaisia terroristiuhkia. Suomessa vasemmisto ei ole pyrkinyt vaientamaan mitään terrorismiuhkia. Se on ihan ikiomaa ja ehkä persujen ylivilkasta mielikuvitusta.

        Mikä on vääristelyä? Jos Terrori-iskuja on 16 ja niistä 13 kytkeytyy vasemmistoon, ja tieto on Europolin kertoma, niin mikä siinä on vääristelyä.

        Sinä puhut aivan muista tilastoista, jotka kyllä tukevat sitten tuota Säpon uhka-arviota. Ääri-islam on siinä tuolla 80% osuudella kärjessä.

        Pitää myös muistaa, että euroopan vasemmisto symppaa islamisteja, etenkin pohjoismaissa, ja etenkin Suomessa ja Ruotsissa. Ei tosin enää parina viime vuonna Ruotsissa. Myös Saksan vasemmisto, etenkin sosialidemokraatit siellä, ovat kääntyneet kovien otteiden kannalle islaminuskoisten maahanmuuton hillitsemiseksi. Suomi tullee muutaman vuoden viiveellä, eli meilläkin vasemmisto muuttaa kantaansa aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun todellakin taas kirjoitat, että persut uhkailevat väkivallalla ja ihailevat natsismia ym, ja koska en itse ole, eikä kukaan muukaan, tuollaista havainnut, niin pyysin siitä jonkun julkaisun tai muun dokumentin johon väitteesi perustat.

        Jos ei ole mitään mitä esittää niin ihan omakohtainen havainto riittää, jos esim. jossain vaalitilaisuudessa persu on kehotatnyt väkivaltaan tms. Jostakinhan tuon olet tietoosi saanut.

        En ole suinkaan kirjoittanut, että persut uhkailevat väkivallalla. Tuo on ihan omaa keksintöäsi. Saattaa olla, ettei edes optikolla käyminen auta. Vikaa on jossain muussa.

        Natsismin osalta esimerkiksi riittää pätkäministeri Junnilan. Hänet painostettiin eroamaan - tai hän itse väittää eronneensa - sen vuoksi, että hänen kirjoituksensa ovat sisältäneet natsismin ihailua, joka tuli ilmi omituisen natsihuumorin muodossa. Pääministeri Orpokin sanoi lopulta, että ainoa vaihtoehto oli Junnilan ministeripestin loppuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on vääristelyä? Jos Terrori-iskuja on 16 ja niistä 13 kytkeytyy vasemmistoon, ja tieto on Europolin kertoma, niin mikä siinä on vääristelyä.

        Sinä puhut aivan muista tilastoista, jotka kyllä tukevat sitten tuota Säpon uhka-arviota. Ääri-islam on siinä tuolla 80% osuudella kärjessä.

        Pitää myös muistaa, että euroopan vasemmisto symppaa islamisteja, etenkin pohjoismaissa, ja etenkin Suomessa ja Ruotsissa. Ei tosin enää parina viime vuonna Ruotsissa. Myös Saksan vasemmisto, etenkin sosialidemokraatit siellä, ovat kääntyneet kovien otteiden kannalle islaminuskoisten maahanmuuton hillitsemiseksi. Suomi tullee muutaman vuoden viiveellä, eli meilläkin vasemmisto muuttaa kantaansa aikanaan.

        Vääristelyä on johtopäätös siitä, että vasemmistolainen terrorismi olisi Euroopassa pahin terrorismiuhka. Se ei pidä paikkaansa. Päinvastoin se on ollut viime vuosina vähäisin terrorismiuhka. En minä puhu muista tilastoista. Tutustuin siihen Europolin raporttiin ja sieltä ne luvut löytyvät. On tietysti hyvä, että vuoden 2022 terrorismi oli määrältään ja laadultaan vähemmän vakavaa kuin mitä se oli Isis- jihadistien ollessa voimissaan.

        Vääristely on samantapaista, jos sanottaisiin, että alaikäiset ovat pahin rikollisuusuhka. Jos he tilastojen perusteella syyllistyvät esim. 1000 rikoksesta 700 rikokseen. Jos nämä 700 ovat lähinnä näpistyksiä tai muita lieviä rikoksia, se ei ole suinkaan pahin rikollisuusuhka pelkästään rikosten määrän perusteella. Jos nuo loput vanhempien telemät rikosket ovat esim. vakavia väkivalta ja vakavia huumausainerikoksia, ne ovat paljon pahempi rikosuhka. Vasemmistoterrorismi on syytteiden perusteella paljon lievempää ja omaisuuteen kohdistuvaa kuin esim. jihadistien väkivaltainen terrorismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkivallan käyttö tosiaankin hyväksytään joissain piireissä. Esim. Europolin mukaan Euroopassa suoritettiin 16 terrori-iskua viime vuoden aikana. Näistä 13 kytkeytyi äärivasemmistoon.

        Ruotsin Säpo (siis turvallisuuspoliisi) on listannut pahimmat uhkat seuraavaan järjestykseen:
        1 ) Ääri islamistit
        2 ) Venäjä
        3 ) Äärivasemmisto
        4 ) Ääriokeisto

        Näistähän tuo kolmas on kovasti tukenut ensimmäistä, ja pyrkinyt vaientamaan keskustelua tuosta pahimmaksi luokitellusta uhasta, kuten meillä Suomessakin on vasemmisto pyrkinyt vaientamaan islamistien uhan. Siitä osoituksena vasemman laidan öyhötys persuja kohtaan, jotka ovat tuoneet esiin islamiin liittyviä negatiivisia puolia.

        Supon uhka-arvion mukaan suurimman uhan aiheuttavat äärioikeistolainen sekä islamistinen terrorismi. Äärivasemmistolaisuus on niin hajaantunut ja yksittäisten henkilöiden harjoittamaa, ettei Supo pidä sen tuomaa uhkatasoa kuin matalana. Supon mukaan esim. Antifa järjestönä on lakkautettu vuosituhannen vaihteessa.


    • Anonyymi

      Oli hilkulla, että päästiin Natoon. Onneksi vaalit oli Natoon liittymisen jälkeen.
      Jos tämä natsikriisi olisi ollut päällä ratifiointia ennen, ei oltaisi Natossa.
      Natoon tuskin olisi huolittu valtiota, jossa on natsi-hallitus.

      • Anonyymi

        Miksei Suomi olisi tullut nato-valtioksi, natsithan pitävä slaaveja alempiarvoisena rotuna, ja naton suuri hinku on tuhoa Venäjä.
        Mitä persumpi, sitä parempi naton jäsen.


    • Anonyymi

      Eipä tämä kokkareiden kannatukseen hirveemmin tule vaikuttamaan. Muutama oikeasti arvoliberaali tulee eroamaan. Arvoliberalismi alkaa olla katoavaista kansanperinnettä kokkareissa. Vasemmalla on nykyään se arvoliberaali porukka.

      • Anonyymi

        Saataisiinpa Suomeen lopultakin oikea liberaalipuolue. Tai onhan sellainen, mutta ei siellä taida olla muita järkeviä kuin Sanna Kurronen viime vaaleissa. Mutta siis arvoliberaali puolue, joka olisi myös talousliberaali, eikä sellainen EK:n etäpääte kuin kokoomus nykyään. Yritystukiin menee yhdeksän miljardia veronmaksajien rahaa vuosittain, mikä on älytöntä tuhlausta. Mutta ne ovat pyhä asia niin kokoomukselle kuin työpaikkojensa puolesta pelkäävänne duunarivasemmistolle. Kokoomus ei mikään oikea markkinatalouspuolue olekaan, ja lisäksi mennyt nyt kimppaan persunassien kanssa.


      • Anonyymi

        Kokoomuksen liberaalisiiven kannattajat voivat kyllä siirtyä kannattamaan muita puolueita esim. Harkimon Liike Nytiä tai jopa RKP:tä tai vihreitä.


    • Pääministeri Orpo vaikuttaa pohjimmiltaan ystävälliseltä ja mukavalta mieheltä. Politiikassa ja johtamisessa se yksin ei riitä. Tarvitaan jotain muutakin, esim. koko Suomen kansan etujen ajamista, ei vain jonkin tietyn puolueen etujen ajamista. Pohjoismainen hyvinvointivaltio on hyvä idea. Se tarkoittaa mm. , että myös heikommista pidetään huolta, niin että kaikilla on mahdollisuus elää arvokasta elämää, ja kaikki osallistuvat omalla panoksellaan yhteiskunnan kaikkien ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen. Pohjoismainen hyvinvointivaltio on hyvä ajatus. Se on Suomelle se paras vaihtoehto. Itse olen pitänyt aina Perussuomalaisia hieman erikoisena puolueena. Se on jotenkin epämääräinen siinä, että mihin se oikein todellisuudessa pyrkii. Se jää hämärän peittoon.

      • Anonyymi

        Persu-johdolle SDP ja SAK on kirosanoja. Pohjoismaalainen hyvinvointivaltio on tasapäistävä kommarivaltio jne.. Siitä voit lähteä jatkamaan. AY-liikkeen haluavat alas ja ihmiset työllistämistöihin sosiaaliturvan eteen. Äänestäjiä varmaan joka lähtöön, yhteisenä piirteenä lähinnä konservatiiviset arvot ja mamu-kriittisyys.


    • Anonyymi

      Orpo vaatii samanmielisyyttä ja yhteistyötä myös opposition kanssa, Aiemmin kun oli oppositiossa piti päätavoitteena hallituksen kaatamista. Samoin piti perussumalaisten arvomaailmaa sellaisena jonka kanssa ei voi tehdä yhteistyötä. Kaikki natsi ym. kytkökset oli Orpon tiedossa jo silloin. Valehtelee ja kiemurtelee nyt.

    • Anonyymi

      Voisiko edes joskus puhua totta. Olen kyllästynyt kuuntelemaan herrojen paskapuheita, varsinkin kun vielä ryöväävät meidän köyhien rahat.

    • Anonyymi

      Kannattas äänestää, niin ei kävis näin.

      • Anonyymi

        Jos duunarit olisivat äänestäneet vanhoja duunaripuolueita, niin näin ei olisi käynyt. Saapa nähdä, oppivatko mitään äänestettyään persuja. PS-puolue tarjoili Kokoomukselle duunarin selkänahan pilkkahintaan kaupassa maahanmuuton kiristyksistä.


    • Anonyymi

      Orpo on yllättynyt kontekstissa

      • Anonyymi

        Lammaskansa uskoo kun petteri kertoo natsi-lippalakki päässä että ei hyväksi natsismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lammaskansa uskoo kun petteri kertoo natsi-lippalakki päässä että ei hyväksi natsismia.

        🐑🐑🐑
        Kyllä se Petteri puhuu niin kuin asiat on. Isäntäkin lupasi että meiltä ei enää villoja viedä, eikä kyllä sitten varmasti viedä.


    • Anonyymi

      Tarkoittaa Suomeksi, kannatan natsismia, enkä välitä mitä sanotte.

      Kokoomuksella on hyvin ollut tiedossa persu-natsismi hallitusta muodostettaessa. Se on oikeiston tavoite, köyhien tuhoaminen, tässä persut väkivaltaisuudessaan ovat oiva apuri.

    • Anonyymi

      Orpo nykkimään tappeja pois pakolaisten veneestä?

    • Anonyymi

      Orpo varmaan yllättyy tästäkin. "Suomen EU-myönteisimmän puolueen" puheenjohtajana.

      https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jpvuorela/onko-suomen-siirtaminen-villiin-lanteen-hallitusohjelmassa/

      Minusta Kokoomuksen oikeistohallituskiimassa itse Vanhan Kehnon eli PS:n kanssa tehty yhteistyösopimus on kuin pyllistys EU:n suuntaan. Onko perussuomalaisista enää edustamaan Suomea EU:ssakaan? Orpo saa pyydellä anteeksi ja pitkään Ursula von der Leyenilta, mikäli tämä farssi nimeltä Orpon äärioikeistohallitus yhä jatkaa kompuroimistaan. Entä kuinka itse pääministeri Orpo on jo nolannut itsensä tämän farssin keskellä? Pääministerin arvovallasta ei ole kyllä jäljellä enää yhtään mitään.

    • Anonyymi

      KUONAA VITUTTAA?

      • Anonyymi

        Kommentistasi huokuu vahva kansallissosialismin klangi.


    • Anonyymi

      Ei pysty katsomaan uutisia, niin paljon vituttaa tuon Orpon pärstä ja "asiantuntija" Mika Aaltolan myös. Jätkä on kuin Putin ilman paitaa hullun katseineen.

      • Anonyymi

        Sinun kannattaa varmaan katsoa peiliin, ennenkuin kirjoitat aiheesta lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa varmaan katsoa peiliin, ennenkuin kirjoitat aiheesta lisää.

        Punikkikytrvät räksyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punikkikytrvät räksyttää.

        Äärioikeistossa kiehuu selvästi?


    • Anonyymi

      Pääministeri on häpäissyt k o k o Suomen. Saisi heittää PS:n (PohjaSakan) ulos hallituksesta ja PYYTÄÄ KANSALTA ANTEEKSI !

      • Anonyymi

        Kyllä on demarit katkeria, voi hyvänen aika mitä juttuja...
        SuomenDumpannutPuolue on aikas jäävi arvostelemaan uutta, kansan valitsemaa hallitusta.. Eikä ole muuten SuomenDumpannutPuolue vielä pyytänyt Suomen kansalta anteeksi vaalihuijaustaankaan, jota ilman kannatuksensa olisi jäänyt 10-15% kieppeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on demarit katkeria, voi hyvänen aika mitä juttuja...
        SuomenDumpannutPuolue on aikas jäävi arvostelemaan uutta, kansan valitsemaa hallitusta.. Eikä ole muuten SuomenDumpannutPuolue vielä pyytänyt Suomen kansalta anteeksi vaalihuijaustaankaan, jota ilman kannatuksensa olisi jäänyt 10-15% kieppeille.

        Disinformaatiota Venäjön laskuun? Vai persujen, no sama asia.


    • Anonyymi

      Tervepäinen ei voi hyväksyä natsimielisiä hallitukseen.

    • Anonyymi

      Kok hyväksyy natsismin sen perusteella, että on hyväksynyt natsimieliset
      hallitukseen. Voiko joku väittää vastaan ?
      Kok:n tiedossa on ollut PS:n natsimielisyys ei kai puolue sentään NIIIIN
      tyhmä ole, ettei mitään ole hoksannut ?

      • Anonyymi

        Myös kokoomuksessa on äärioikeistolaisia. Se on ollut tiedossa jo monta vuotta. Kuuluuko Orpo ääärioikeistoon tai tukeeko hön muuten vain sitä porukkaa, sitä en tiedä.
        Mutta persujen kutsuminen natseiksi ei ole kovin kaukana todellisuudesta koska osa persuista kaveeraa avoimesti sinimustan liikkeen edustajien kanssa. Sinimusta liike on avoimesti ilmoittanut olevansa fasistinen puolue.
        Onko joku nykyinen ministeri salaa näiden kaveeraajien joukossaan sitä en tiedä, mutta sinimustan kannattajakuntaa persuissa todennäköisesti on.
        Sama tilanne oli 30- luvun Saksassa. Hitleriä ei pidetty minään uhkana vaan muut olettivat pistävänsä kaverin ruotuun, mutta hän tekikin kieron hattutempun ja pääsi yksinvaltiaana johtamaamaan maata. Siis hänet nähtiin toki uhksna, mutta ei niin vakavasti otettavana kuin mitä sitten osoittautuikin olevan.
        Hän teki sen mitä kukaan ei uskonut hänen tekevän. Olivat liian itsevarmoja siinä " hallintakyvyssään" mutta retkuun menivät. Toki siloisen hallitsijan ehkä odotettukin kuolema ratkaisi kaiken. Ja loppu on julmaakin julmempaa historiaa. Joka oikeasti voi toistua jos tilanne on otollinen ja tarpeeksi sekopäisiä, tyhmiä, johdateltavia ja peloteltavissa olevia ihmisiä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös kokoomuksessa on äärioikeistolaisia. Se on ollut tiedossa jo monta vuotta. Kuuluuko Orpo ääärioikeistoon tai tukeeko hön muuten vain sitä porukkaa, sitä en tiedä.
        Mutta persujen kutsuminen natseiksi ei ole kovin kaukana todellisuudesta koska osa persuista kaveeraa avoimesti sinimustan liikkeen edustajien kanssa. Sinimusta liike on avoimesti ilmoittanut olevansa fasistinen puolue.
        Onko joku nykyinen ministeri salaa näiden kaveeraajien joukossaan sitä en tiedä, mutta sinimustan kannattajakuntaa persuissa todennäköisesti on.
        Sama tilanne oli 30- luvun Saksassa. Hitleriä ei pidetty minään uhkana vaan muut olettivat pistävänsä kaverin ruotuun, mutta hän tekikin kieron hattutempun ja pääsi yksinvaltiaana johtamaamaan maata. Siis hänet nähtiin toki uhksna, mutta ei niin vakavasti otettavana kuin mitä sitten osoittautuikin olevan.
        Hän teki sen mitä kukaan ei uskonut hänen tekevän. Olivat liian itsevarmoja siinä " hallintakyvyssään" mutta retkuun menivät. Toki siloisen hallitsijan ehkä odotettukin kuolema ratkaisi kaiken. Ja loppu on julmaakin julmempaa historiaa. Joka oikeasti voi toistua jos tilanne on otollinen ja tarpeeksi sekopäisiä, tyhmiä, johdateltavia ja peloteltavissa olevia ihmisiä riittää.

        Yrittihän Saksassakin jo äärioikeisto toteuttaa vallankaappausta, mutta onneksi kärysivät ennenkuin lahtaaminen olisi alkanut. Mielestäni tätä asiaa ei pitäisi vähätellä mitenkään suomalaisenkaan äärioikeiston kohdalla, joten siinä mielessä Orpo ja Kokoomus pelaavat bensan ja tulitikkujen kanssa.


    • Anonyymi

      Ottakaa lääkkeenne.

      • Anonyymi

        Kiusallinen aihe selvästikin sinulle.


    • Anonyymi

      Kyllä orpon pitäisi tajuta että nyt ollaan suomen kannalta vaarallisella tiellä ja lopettaa yhteistyö persujen kanssa eikä suostua kiristykseen. Terroristien kanssa ei neuvotella vaikka se tietäisi hallituksen kaatumista. Uusia vaaleja tulee ja menee

    • Anonyymi

      Zyskowiczi vanha natsismilla hurskastelija!

      Omassa puolueessa on oikeasti äärilaidan edustajia, joiden ideologiaa Zyskowiczi ei olevinaan näe, mutta epärehellisesti hurskastelee vuosikymmeniä vanhoilla koulupoikien natsistisesti käden ojennuksella.
      Mitenkähänn paljon muuten suomalaisetkin lapset ja nuoret heittivätkään ennen vanhaan täysin tahattomasti natsismiläppää jopa elokuvissa!
      Mutta se ei ollutkaan mitään politiikkaa!!

      • Anonyymi

        Olihan NSDAP:lläkin ns. luottojuutalaisia. Benkku päätynyt sellaiseksi?


    • Anonyymi

      Naurettavinta tässä on se, että media ei tajua, että Persuja pyörittää Suomen Sisu. Puhutaan flirttailusta äärioikeiston kanssa, kun puolueen johto on äärioikeistoa.

      Kansalla vielä vähemmän ymmärrystä tilanteesta: "Hyvä, kun pistävät suvakit ojennukseen ja lusmut töihin, Sanna otti velkaa..."

      • Anonyymi

        Miten Kokoomuksessa ollaan voitu muka olla täysin pihalla Suomen Sisun vahvasta otteesta PS-puolueesta? Etenkin kun Supon johtaja Antti Pelttari on itse kokoomuslainen ja eduskunnan kokoomuslaisen 1. varapuhemiehen Paula Risikon veli?

        Kokoomus kulkee Purran ja kumppaneiden suojelussa todella heikolla jäällä.


    • Anonyymi

      Maassamuuttamisen leikkurit on huomattavasti ohuemmat kuin maahanmuuttamisen. Ei pitäisi lainkaan ihmötöllötellä töitten tekemisten olemattomuutta.

      • Anonyymi

        Sieltä tuli talousosaamista.


    • Anonyymi

      Orpo 8.2: " Jokainen osallistuu, heikoimmista pidetään huolta"

      Kysyit, ketä mielestäsi Orpo kusettaa.

      Orpo taitaa nauraa parrattomuuttaan, kun keskustelu keskittyy hömppään ja Kokoomus voi rauhassa itse keskittyä toteuttamaan EK:n tavoitteita.

      • Anonyymi

        Siinä asiassa Orpo ei ainakaan minua tule kusettamaan. Se on varma. Tiedän kyllä, mihin Orpo hallitusohjelmallaan tähtää. Suomalaisten työntekijöiden halpuuttamiseen sekä mielenilmaisun rajoittamiseen. Alistamista lisätään helpottamalla irtisanomisperusteita.


    • Anonyymi

      Moktar Gubta on aloittaja

      sama kuin maahanmuutto suomi24 sivulla SDP

      • Anonyymi

        Persu-Gestapo odottaa ilmiantajia?


    • Anonyymi

      2hyqvin menee

    • Anonyymi

      Suomesta puuttuu kansallissosialistinen puolue. Siksi emme tiedä kansallissosialismista muuta kuin Hollywood- version.

    • Anonyymi

      Kokoomus puolueena on pilannut maineensa ja uskottavuutensa. Perussuomalaiset oli väärä valinta hallitukseen. Jatkossa kokoomukseen suhtaudutaan epäilevästi.

    • Anonyymi

      ASD

    • Anonyymi

      Ei tok kenttää.

    • Anonyymi

      Jopa omaa peilikuvaa säkin.

    • Anonyymi

      Kaikkia tietenkin.

    • Anonyymi

      Kalja kusettaa

      • Anonyymi

        Siksipä sen verotusta piti laskea, jotta kusetetuksi tulleella persukannattajalla on varaa juoda vitutukseensa.


    • Anonyymi

      Nimenomaan, täydellistä duunareiden kusetusta oikein olan takaa. Kokoomus hehkutti suureen ääneen, että pieni- ja keskituloiset hyötyvät kaikista eniten tuloveroprosentin laskusta.
      Pitihän se arvata, että hallitus laski ministereiden palkkojen tuloveroprosenttia eniten. Vaikka piti tukea eniten pieni-ja keskituloisia tukivatkin eniten itseään! TÖRKEÄÄ!

      Ministereiden palkka liikkuu 10000-14000€/kk ja pääministerille tuo 14000, johon tulee siis suurin veroale (1,3%). Tosta artikkelin taulukosta huonopalkkasin saa vain 0,9% veroalen.

      Eli jatkossa Orpon palkalla tulee noin 2300€ enemmän kuussa ja taulukon huonoimmalla kk-palkalla noin 150€ enemmän kuussa, joka tosin häviää täysin asuntotuen yms. muiden leikkausten kompensoimiseen eikä edes riitä.

      Palkkaverotus laskee ensi vuonna – katso, miten se näkyy palkassasi https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009820973.html

    • Anonyymi

      Voihan fagerstrom

    • Anonyymi

      Ropo ei näe metsää puilta.

    • Anonyymi

      Kusi omiin muroihin.

    • Anonyymi

      Ropo housut märkänä

    • Anonyymi

      Tekoäly auttaa

    • Anonyymi

      Oikke

    • Anonyymi

      Utopia 1930-lukua kohti on toteutumassa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe