Toiveita paremmasta huomisesta

Anonyymi-ap

Olen ollut yhdessä mieheni kanssa nelisen vuotta ja avoliitossa n.3. En lähde avaamaan sen enempää suhteemme ongelmia koska ne eivät nyt ole kysymyksessäni oleellisia, ainut oleellinen on se että haluaisin lähteä tästä suhteesta.

Ongelmani vain on se, että en todellakaan haluaisi elää loppu elämääni yksin. Olin yli 30 ennen kuin löysin nykyisen mieheni. Ennen sitä olen joskus teininä ollut hieman pidemmässä parisuhteessa mutta muuten koko aikuisikäni sinkkuna koska miestä ei vaan mistään koskaan löytynyt, huolimatta siitä että ennen nykyisen mieheni tapaamista elin hyvin sosiaalista elämää.

Olen nyt 35-vuotias lapseton nainen, ja mietin että onko tässä iässä enää mitenkään mahdollista löytää uutta suunnilleen saman ikäistä miestä, joka olisi itsekin lapseton eikä ehkä välttämättä niitä lapsia myöskään haluaisi, joka ei olisi alkoholisti eikä omaisi vakavia mielenterveysongelmia!?

Ikä ei tietenkään ole kiveenhakattu ja enemmän siinä persoona ratkaisee, mutta lopuista en tingi!! Nykyisellä miehelläni on 2 lasta entisestä suhteesta, enkä ikinä enää siihen rumbaan lähde. Omien lasten hankkimista voisin tilanteen mukaan katsoa, nykyiseni ei enempää lapsia halunnut joten tyydyin tilanteeseen ja nyt koen olevani liian vanha hankkiakseni omia, silti jos tosi rakkauden löytäisin joka välttämättä lapsia haluaisi niin voisin harkita asiaa. Nykyiseni on myös alkoholisti, tosin raitis jo useamman vuoden mutta se seuraa silti varjona mukana ja vaikuttaa niin moneen asiaan elämässämme... sekä kärsii pahoista mielenterveysongelmista... nämä ovat suurin syy siihen miksi tämä suhde ei vain enää toimi enkä näin ollen myöskään lähtisi uuteen suhteeseen missä löytyisi samoja ongelmia.

Asun pienellä paikkakunnalla, elämäni ei enää ole yhtä sosiaalista kuin ennen, syystä että tilanne nykyisen mieheni kanssa sai minut hieman vetäytymään kaikesta, lähes kaikki ystäväni ovat nyt perheellisiä eivätkä voi mennä ja tulla enää miten lystäävät, eikä ne menot nyt muutenkaan enää 35 vuoden iässä ole samanlaisia kuin nuorena.
Onko siis ihan toivoton ajatus löytää koskaan uutta miestä rinnalle? Vai ovatko ainoat vaihtoehtoni vain sinnitellä tässä suhteessa ja toivoa että asiat joskus paranee tai viettää elämäni yksin?

9

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihtoehtosi on joko joku juoppo mies tai kiltti ja kunnollinen mies. Nainen valitsee aina juopon miehen koska ne on komeita ja nainen valitsee miehen ulkonäön perusteella.

      • Anonyymi

        :D Mieheni on kyllä alkoholisti, mutta kuten sanoin niin nykyisin raitis. Ulkonäön puolesta hän ei kyllä ole komeimmasta päästä, enkä nyt rehellisesti sanottuna kovin montaa komeaa juoppoa ole elämässäni tavannut 😂


    • Anonyymi

      Omasta kokemuksesta voin sanoa että vaikeaa kyllä on enää tuossa iässä miestä löytää. Tai tokihan miehen voit löytää jos vain otat mitä saat, kyllä jostain aina yksi ikäisesi sinkku mies löytyy, mutta kriiterejäsi hän tuskin täyttää.
      Itse jäin 33 vuotiaana sinkuksi, myös pienehköllä paikkakunnalla, ja aika pian sai huomata että kaikki ikäiseni hyvät miehet olivat vakavissa parisuhteissa ja/tai perheellisiä. Sinkkuja löytyi kyllä sitten juurikin juopoista tai niistä jotka edelleen elivät nuoruuttaan eivätkä itse halunneet asettua aloilleen.
      Tuossa iässä löytyy myös tietenkin niitä ikäisiäsi miehiä jotka ovat eläneet vapaata elämää tai itse lopettaneet juuri pitkän parisuhteen ja haluavat nyt löytää sen jonkun jonka kanssa perustaa se perhe, siihen voit monelle olla jo liian vanha.
      Minä löysin viimein 37 vuotiaana uuden parisuhteen 45-vuotiaasta miehestä, jolla kylläkin on lapsia mutta olivat jo täysi ikäisiä niin ei sen enempää menoa haittaa. Itsekään en kenenkään pikkulasten äiti puoleksi olisi ryhtynyt.

      • Anonyymi

        Hyvät miehet ja hyvät naiset ne yhteen soppii, pannan en vakaviin parisuhteisii'.

        Ennen vanhaan oli olemassa käsite 'vakaa parisuhde'. Minkähänlaista olisi elää vakavassa parisuhteessa.

        35v on todella paljon naissukupuoliselle vaikka ei olisikaan rumapainoinen, vaihdevuodet saattavat alkaa jo muutamien vuosien päästä.


    • Anonyymi

      Mielummin yksin kun onnettomassa suhteessa on sitä kai helpompiakin tapoja tehdä elämästään helvettiä vai eikö muka ole

      • Anonyymi

        Sitähän tässä kysyttiin... Elämäni ei nyt sentään helvettiä ole tässä suhteessa vaikken myöskään ole onnellinen. Tiedän myös miltä yksin olo tuntuu koska kuten sanoin, sinkkuna ollut lähes koko aikuisikäni. Nuorempana kuitenkin oli enemmän menoa ja ystäviä joiden kanssa viettää aikaa, nyt tässä iässä kun kaikilla perheet ja suhteet niin eiväthän he enää ehdi samalla tavalla nähdä.
        Yksinäisyys on minulle todella rankkaa psyykkisesti.

        Tässähän en kuitenkaan kysynyt neuvoja siihen mitä minun pitäisi tehdä parisuhteeni kanssa, osaan kyllä itse päättää haluanko erota vai en. Halusin ainoastaan hieman neuvoja tai kokemuksia siitä onko tämän ikäiselle enää mitään järkeviä miehiä vapailla markkinoilla vai onko haaveet uudesta miehestä täysin turhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän tässä kysyttiin... Elämäni ei nyt sentään helvettiä ole tässä suhteessa vaikken myöskään ole onnellinen. Tiedän myös miltä yksin olo tuntuu koska kuten sanoin, sinkkuna ollut lähes koko aikuisikäni. Nuorempana kuitenkin oli enemmän menoa ja ystäviä joiden kanssa viettää aikaa, nyt tässä iässä kun kaikilla perheet ja suhteet niin eiväthän he enää ehdi samalla tavalla nähdä.
        Yksinäisyys on minulle todella rankkaa psyykkisesti.

        Tässähän en kuitenkaan kysynyt neuvoja siihen mitä minun pitäisi tehdä parisuhteeni kanssa, osaan kyllä itse päättää haluanko erota vai en. Halusin ainoastaan hieman neuvoja tai kokemuksia siitä onko tämän ikäiselle enää mitään järkeviä miehiä vapailla markkinoilla vai onko haaveet uudesta miehestä täysin turhia.

        Kristallipallostahan kukaan ei voi ennustaa 100% varmuudella tulevaissuutta.
        Kuitenkin sinun omista valinnoista riippuu hyvin paljon mihin suuntaan käännät elämäsi. On todennäkoistä että ( jos päätät lopettaa nykyisen liittosi) kohdallesi osuu juuri sinulle täydellien kumppani.
        Useimminten kuin ei, sen eteen on nähtävä tavallisesti vaivaa: esim. hankkimalla harrastuksia joissa tapaa muita ihmisiä, osallistumalla vapaaehtoistoimintaan jossa automaaattisesti touhuaa muiden kanssa. Noissa voi verkostautua ( tapaa ihmisiä jotka tuntevat toisen, joka tuntee toisen ja pikkuhiljaa verkostosta saattaa pompahtaa täydellinen yksilo).


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa kenkään löydätkö hyvän ja sinulle sopivan miehen.

      • Anonyymi

        Aloittajahan ei pyytänyt ketään kertomaan tai ennustamaan tuleeko hän varmasti löytämään miehen, hänhän kysyi ainoastaan voisiko tämä edes olla mahdollista vai onko edes haaveilu turhaa.

        Aloittaja, sinulle haluan sanoa kyllä! Tottakai on mahdollista sinun iässä vielä löytää hyvä mies, tuo kun tahtoo olla se ikä jolloin nuorena parisuhteensa aloittaneet yhtäkkiä tajuavatkin että ei tämä ole se ihminen jonka kanssa haluaa loppu elämänsä viettää. Eli juuri se täydellinen ikä löytää ihminen joka on jo oppinut tuntemaan itsensä ja tietää mitä elämältään haluaa.

        En myöskään voi kuin suositella omaa elämäntyyliäni, minä en muuta ikinä enää saman katon alle miehen kanssa, tai no eläkepäivistähän ei voi vielä tietää. Minä olen kenen kanssa haluan ja koska haluan, silloin jos päädyn yhden miehen kanssa ihan parisuhteeseen niin on erokin paljon helpompaa kun ei tarvi pistää lusikoita jakoon. Minä luon kotona omat sääntöni ja siellä saa näyttää juuri siltä kuin itse haluan, eikä kukaan sanele miten vapaa aikani käytän tai kysele missä menen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3514
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2146
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1692
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1577
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      291
      1297
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1131
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      966
    Aihe