Vaivaako satunnainen seksiaddiktio?

Anonyymi-ap

Miten on, onko ollut tai onko yhä tunnetiloja, joissa seksuaalisen nautinnon saaminen nousee osin muuta elämää suuremmaksi?

AV

64

408

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😋 ­­N­y­­­m­­f­­o­­­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17921890v

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      kerrassaan aika hauskaakin kun tytöt jotkut maalaavat kuvaa joka olisi majava , mutta se näyttää hamsterille

    • Anonyymi

      maalaa jonkun kuvan mutta ei onnistu esittää jotain eri mitä oli tarkoitus, perimmäinen tasrkoitus... mutta niin sinänsäkin jotkut hienoja teoksia jotkut.

    • Ei vaivaa, onneksi. Olisi raivostuttavaa olla seksihullu.

    • Anonyymi

      Näinkin on päässyt käymään. Toki, se on sekoittunut kaikkeen muuhun. Ei kenen kanssa tahansa.

    • Anonyymi

      jos on jossain luonnossakin seikkailemassa ja jostasin tulee joku hämähäkki kämmenelle, niin silloin niin kannattaisi ajatella että minne tuo haluaisi mennä ja päästää se kipittämään matkaasnsa.

    • Juu mutta se on viis minuuttia ja sen jälkeen on aikaa kaikelle järkevälle ja kehittävälle toiminnalle.

    • Joskus on ollut, mutta ei enää pitkään aikaan.

    • Anonyymi

      Kysyin tuon koska se kertoo paljon ihmisen tunteista ja aistikkuudesta.

      AV

      • No tuota ei kerro kaikkea. Mulla on krooninen tarve halailla, silitellä ja koskettaa, suukotella rakkaitani ihmisestä eläimeen ja sydämeni kirjaimellisesti tulvii rakkautta heitä kohtaan. Muttei mulla seksi maniaa ole.


      • Huitale kirjoitti:

        No tuota ei kerro kaikkea. Mulla on krooninen tarve halailla, silitellä ja koskettaa, suukotella rakkaitani ihmisestä eläimeen ja sydämeni kirjaimellisesti tulvii rakkautta heitä kohtaan. Muttei mulla seksi maniaa ole.

        Mulla kädet ja ihoni ahmii kumppaniani, kun hänen ihoaan silittelen ja kehollani kosketan. Haistelen ihoa. Maistelen ihoa.

        Sukuelin ei ole mulla se johtotähti missään asiassa, edes aistikkuudessa.

        Täytyy vaan hyväksyä erilaisuus rakkauden kokemisessa ja näyttämisessä.


      • Anonyymi

        Aistin kyllä kysymyksen hyvinkin.


      • Anonyymi

        Tiedän tuntevani paljon. Jätin mainitsematta sen.


      • Huitale kirjoitti:

        No tuota ei kerro kaikkea. Mulla on krooninen tarve halailla, silitellä ja koskettaa, suukotella rakkaitani ihmisestä eläimeen ja sydämeni kirjaimellisesti tulvii rakkautta heitä kohtaan. Muttei mulla seksi maniaa ole.

        Mulla on muuten vähän sama, että jos pidän jostain, niin en niinkään sano sitä. Mutta kosketus kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa😊 vaikka haluaisinkin läheisyyttä, niin sekään ei tarkoita, että tässä nyt pitäis olla koko ajan peittoa heiluttamassa.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Mulla on muuten vähän sama, että jos pidän jostain, niin en niinkään sano sitä. Mutta kosketus kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa😊 vaikka haluaisinkin läheisyyttä, niin sekään ei tarkoita, että tässä nyt pitäis olla koko ajan peittoa heiluttamassa.

        Tämä on vitsi kai eli sinulla kikkeli suussa ja mies kysyy sano ny mikä sun nimi o


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on vitsi kai eli sinulla kikkeli suussa ja mies kysyy sano ny mikä sun nimi o

        Heko heko heko. Hyvä vitsi


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Heko heko heko. Hyvä vitsi

        Et halua peittoa heiluttaa mut miehen verkkareiden narusta vedät ja sanot vedä narusta nauti kesästä ja peitto heiluu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et halua peittoa heiluttaa mut miehen verkkareiden narusta vedät ja sanot vedä narusta nauti kesästä ja peitto heiluu

        No toki on joskus tullut vedettyä verkkareiden naruista🤭


    • Anonyymi

      Ajoittain joo😊 mutta mitä muuta voi odottaa jos vähänkään on seksuaalinen ihminen.
      Ja nimenomaan elämää suuremmaksi.

    • Ainoo hetki, kun unohtuu hetkeksi kaikki muu on se hetki, kun alkaa saada ja saa orgasmin. Muutoin ei kyllä pää jää jumiin seksiin miteskään. Sekin on tosi lyhyt hetki hekumaa. Yhtä kivaa kun aivastus tai paskalla käyminen hirveessä paskahädässä.

      En tiiä miten siihen vois addiktoitua.

      • Anonyymi

        Aivan totta.


    • Anonyymi

      Ei ole ollut. Seksiä haluan vain sellaisen kanssa jota rakastan ja jonka kanssa haluan olla parisuhteessa. Ikäeroa voi olla vain muutama vuosi. Seksi kenen kanssa tahansa ei kiinnosta ollenkaan!

    • Anonyymi

      miten edes mahdollistakaan jos näkee unessa jonkin unen jossa pelottabvia tyttöjä hah

      • Anonyymi

        Siten niin, että voin tulla sinne milloin haluan 🙄
        PÖÖ! 👽


    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole koskaan ollut sellaista tunnetta ja siksi haussa on uusi kumppani parisuhteeseen. Seksiä vasta sitten kun tutustuu kunnolla.

    • Anonyymi

      En ole addiktoitunut ikinä mihinkään.
      Kovat huumeet on tosin kokeilematta.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Ei ihan heti uskoisi. Jos jonkun epäilisin olevan, niin sinut ilmoittaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihan heti uskoisi. Jos jonkun epäilisin olevan, niin sinut ilmoittaisin.

        Älä usko, äläkä varsinkaan luota internetiin. Ajattele ja epäile aina.

        -keinovaginamies-


    • Seksuaalisen nautinnon kokemuksen voimakkuus itsessään on kyllä joskus elämää suurempaa, mutta elämässä on asioita, joita suuremmaksi ei nouse mikään, kuten omat lapset.

    • Anonyymi

      Ei ole.

      Oletko sinä seksiaddikti? Olet kyllä kehunut käyväsi paljon maksullisilla.

      xLiner

      • Anonyymi

        Saman kuvan saanut hänestä minä. Taita olla henkselit jäänyt housuista pois💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman kuvan saanut hänestä minä. Taita olla henkselit jäänyt housuista pois💩

        Aina kädet varattu 😉

        xLiner


    • Anonyymi

      Ei ole. Eikä tule. Hillitse himosi. Hallitse kalusi. Et ole eläin. Synnyit ihmiseksi.

    • Anonyymi

      Syvälle kätkeydyn, sisälläsi virtaasi maistan. On paikka jossa katoan muusta maailmasta.
      Siellä on ikuisuus, siellä on kauan vain hetki.

      AV

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Aika köyhää. Ei ihme miksi etsit kun olet hukassa. Tuolla etsimisellä et täyty koskaan .saat muttei se tyydytä. Hetken hurmaa. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika köyhää. Ei ihme miksi etsit kun olet hukassa. Tuolla etsimisellä et täyty koskaan .saat muttei se tyydytä. Hetken hurmaa. 💩

        Ei minulla ongelmia ole:)
        https://www.youtube.com/watch?v=6vqSgeGfZVM

        AV


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään. Kaikilla muilla vaan💩

        Jos ihminen ei tunne rakkauttaan kohtaan intohimoa on kysymyksessä kulissiavioliitto tai on päässyt menemään fyysisesti niin heikkoon kuntoon ettei tohdi edes himokkaita ajatuksia itselleen suoda? Voihan naisilla on se oma käsitys omasta kehosta jo ajatuksia estävä?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen ei tunne rakkauttaan kohtaan intohimoa on kysymyksessä kulissiavioliitto tai on päässyt menemään fyysisesti niin heikkoon kuntoon ettei tohdi edes himokkaita ajatuksia itselleen suoda? Voihan naisilla on se oma käsitys omasta kehosta jo ajatuksia estävä?

        AV

        Näin sen joskus täytyy olla.
        https://www.youtube.com/watch?v=rjlSiASsUIs

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen ei tunne rakkauttaan kohtaan intohimoa on kysymyksessä kulissiavioliitto tai on päässyt menemään fyysisesti niin heikkoon kuntoon ettei tohdi edes himokkaita ajatuksia itselleen suoda? Voihan naisilla on se oma käsitys omasta kehosta jo ajatuksia estävä?

        AV

        Jos ei tunne rakkauttaan kohtaan intohimoa... niin?? Se vika on rakkauden kohteessa? Täh? Olisko peilin paikka? Onko käynyt moinen ajatus mielessäkään? Se himoko on tärkeämpää kuin rakkaus? Sinulle näköjään. Voi stana teitä pölvästejä💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei tunne rakkauttaan kohtaan intohimoa... niin?? Se vika on rakkauden kohteessa? Täh? Olisko peilin paikka? Onko käynyt moinen ajatus mielessäkään? Se himoko on tärkeämpää kuin rakkaus? Sinulle näköjään. Voi stana teitä pölvästejä💩

        Ilman intohimoa ei ole kuin äidillistä ja kaverirakkautta?
        Monelle se voi riittää.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman intohimoa ei ole kuin äidillistä ja kaverirakkautta?
        Monelle se voi riittää.

        AV

        Kyllä terve parisuhde sisältää myös sitä intohimoa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei tunne rakkauttaan kohtaan intohimoa... niin?? Se vika on rakkauden kohteessa? Täh? Olisko peilin paikka? Onko käynyt moinen ajatus mielessäkään? Se himoko on tärkeämpää kuin rakkaus? Sinulle näköjään. Voi stana teitä pölvästejä💩

        Ja tuolla viestilläsi av yritit syyllistää naista jota et fyysisesti puoleesi vedä.että vika on naisesi huonossa itsetunnossa tai fyysisessä kunnossa jos on esim. Vähän lihonut tms. Selittelet itsellesi. Naisellesi ei riitä podatut lihakset. Hän ei tahdo sellaisia itselleenkään. Arvot on jotain korkeampaa. Et vaan nyt siihen yllä. Sori🤷‍♀️ 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen ei tunne rakkauttaan kohtaan intohimoa on kysymyksessä kulissiavioliitto tai on päässyt menemään fyysisesti niin heikkoon kuntoon ettei tohdi edes himokkaita ajatuksia itselleen suoda? Voihan naisilla on se oma käsitys omasta kehosta jo ajatuksia estävä?

        AV

        Intohimo ei aina ole seksuaalista. Tääkin täytyisi ymmärtää.

        Intohimoa on myös palava rakkaus jotain kohtaan. Eikä suinkaan vaadi ja tarkoita vain fyysistä kanssakäymistä kusivehkein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuolla viestilläsi av yritit syyllistää naista jota et fyysisesti puoleesi vedä.että vika on naisesi huonossa itsetunnossa tai fyysisessä kunnossa jos on esim. Vähän lihonut tms. Selittelet itsellesi. Naisellesi ei riitä podatut lihakset. Hän ei tahdo sellaisia itselleenkään. Arvot on jotain korkeampaa. Et vaan nyt siihen yllä. Sori🤷‍♀️ 💩

        Kerro miksi nainen ei haluaisi kohdata intohimoa, tai antaa sitä?
        Ole hyvä.

        AV


      • Huitale kirjoitti:

        Intohimo ei aina ole seksuaalista. Tääkin täytyisi ymmärtää.

        Intohimoa on myös palava rakkaus jotain kohtaan. Eikä suinkaan vaadi ja tarkoita vain fyysistä kanssakäymistä kusivehkein.

        "Intohimo on tunne siitä, että jokin vetää ihmistä voimakkaasti puoleensa. Arkikielessä intohimon synonyymeinä käytetään innostusta ja tekemisen paloa. Seksuaalinen intohimo puolestaan on voimakasta seksuaalista vetoa yleensä toista ihmistä kohtaan."

        Yksi määritelmä.

        Lähde:https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/mieli/innostu-intohimosta-naista-tunnistat-tekemisen-palon


        Mä esim. voin tuntea intohimoa ja halua olla jonkun ihmisen kanssa, koska hän vetää mua puoleensa ja kyllä ihan ilman seksiäkin. Hänessä on silloin jotain mikä innostaa minua ja koukuttaa minua.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        "Intohimo on tunne siitä, että jokin vetää ihmistä voimakkaasti puoleensa. Arkikielessä intohimon synonyymeinä käytetään innostusta ja tekemisen paloa. Seksuaalinen intohimo puolestaan on voimakasta seksuaalista vetoa yleensä toista ihmistä kohtaan."

        Yksi määritelmä.

        Lähde:https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/mieli/innostu-intohimosta-naista-tunnistat-tekemisen-palon


        Mä esim. voin tuntea intohimoa ja halua olla jonkun ihmisen kanssa, koska hän vetää mua puoleensa ja kyllä ihan ilman seksiäkin. Hänessä on silloin jotain mikä innostaa minua ja koukuttaa minua.

        Kolme sanaa, laita oikeaan järjestykseen.
        JA NUSSI PILKKUN.

        Sinä voit, voiko se toinen joka odottaa ja olisi erilainen? Yleistät mitä itse olet käyväksi kaikille? Hirmu seksuaaliselta kuulostat, vähän mitä kissa kun tulee kehräämään kun saa rapsutusta, muuten vain kynsii.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kolme sanaa, laita oikeaan järjestykseen.
        JA NUSSI PILKKUN.

        Sinä voit, voiko se toinen joka odottaa ja olisi erilainen? Yleistät mitä itse olet käyväksi kaikille? Hirmu seksuaaliselta kuulostat, vähän mitä kissa kun tulee kehräämään kun saa rapsutusta, muuten vain kynsii.

        AV

        En ymmärrä sun juttujas taas yhtään. Mitä sinä ränkkäät siinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme sanaa, laita oikeaan järjestykseen.
        JA NUSSI PILKKUN.

        Sinä voit, voiko se toinen joka odottaa ja olisi erilainen? Yleistät mitä itse olet käyväksi kaikille? Hirmu seksuaaliselta kuulostat, vähän mitä kissa kun tulee kehräämään kun saa rapsutusta, muuten vain kynsii.

        AV

        Saa..na sinä ja seksuuaalisuutesi. Herää . Maailmassa on muutakin ja paljon arvokkaampaa. Maailma ei pyöri munan ympärillä jos et ole vielä ymmärtänyt. Seksi ei ole maailman tärkein asia eikä edes sen tarkoitus. Se joka tämän hokaa,on kaikkia muita viisaampi.💩


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        En ymmärrä sun juttujas taas yhtään. Mitä sinä ränkkäät siinä?

        Aloituksessa on sana seksiaddiktio, ja vastauksia antavat NYT ne, jotka eivät asiasta ole koskaan kuulleet, tai ollut siitä mitään kokemuksia? Pitävät lähinnä tarpeettomana?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa on sana seksiaddiktio, ja vastauksia antavat NYT ne, jotka eivät asiasta ole koskaan kuulleet, tai ollut siitä mitään kokemuksia? Pitävät lähinnä tarpeettomana?

        AV

        Olen kuullut ja en helvetissä haluaisi olla alapääni orja. Johan mä tuolla sen kerroin.

        Ymmärrän kyllä hyvin mitä se on. Enkä näe siinä mitään hohdokasta. Kai minäkin saan kertoa erilaisen nkökulman vai puoltaviako vaan kerjäät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa on sana seksiaddiktio, ja vastauksia antavat NYT ne, jotka eivät asiasta ole koskaan kuulleet, tai ollut siitä mitään kokemuksia? Pitävät lähinnä tarpeettomana?

        AV

        Ehkä teitä on vähemmistö, seksiaddekteja, sille näyttää.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ehkä teitä on vähemmistö, seksiaddekteja, sille näyttää.

        Voi olla, me emme teekään sosiaalisiin medioihin profiileja, emme odota ja pety.
        Sosiaaliseen mediaan muuten kannattaa laittaa profiili, en tunne seksuaalista intohimoa. Saa varmaan kasakaupalla ONNISTUNEITA tärppejä:)

        Harmi, jos suurin osa niistä olisi jo yli 60-vuotiaita.
        Mutta eihän korkealla iällä ole merkitystä, jos ei halua tuntea, tai antaa juuri seksuaalista intohimoa?

        Kiva 80 vuotias mummo tai ukki voi olla hyvinkin sopiva vaihtoehto.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, me emme teekään sosiaalisiin medioihin profiileja, emme odota ja pety.
        Sosiaaliseen mediaan muuten kannattaa laittaa profiili, en tunne seksuaalista intohimoa. Saa varmaan kasakaupalla ONNISTUNEITA tärppejä:)

        Harmi, jos suurin osa niistä olisi jo yli 60-vuotiaita.
        Mutta eihän korkealla iällä ole merkitystä, jos ei halua tuntea, tai antaa juuri seksuaalista intohimoa?

        Kiva 80 vuotias mummo tai ukki voi olla hyvinkin sopiva vaihtoehto.

        AV

        Kylläpä teette. Tinder on täynnä addikteja. 😄

        Sinua ärsyttää minun seksuaalinen erilaisuusko? Vai mitä vihjaa noilla ikälopuilla?


      • Huitale kirjoitti:

        Kylläpä teette. Tinder on täynnä addikteja. 😄

        Sinua ärsyttää minun seksuaalinen erilaisuusko? Vai mitä vihjaa noilla ikälopuilla?

        Jos yhtään lohduttaa, niin taidan olla viel pienemmässä vähemmistössä, kuin sinä AV. Eikä mua vaivaa se mitenkään. Mähän elän omaa elämääni, en muitten.

        Kerron vaan erilaisen näkemyksen, jos huomaan toisen unohtavan sellaiset.


    • Anonyymi

      Intohimo on turn off. Rakkaus ei tarvii sitä mihinkään!💩

      • Anonyymi

        Kannattaa noin vastata sitten kun ei ole kykenevä.
        Jos ei ole intohimoa, ei lisäänny. Jotkut eivät ole kyvykkäitä lisääntymään kun se intohimokin puuttuu. Luoja on tehnyt tunteet tarkoituksella.
        Sama syödä vaikka juustoleipä kahvin kanssa, saman se ajaa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa noin vastata sitten kun ei ole kykenevä.
        Jos ei ole intohimoa, ei lisäänny. Jotkut eivät ole kyvykkäitä lisääntymään kun se intohimokin puuttuu. Luoja on tehnyt tunteet tarkoituksella.
        Sama syödä vaikka juustoleipä kahvin kanssa, saman se ajaa.

        AV

        Sinä olet jo lisääntynyt. Minäkin. Intohimo on käytetty turhake. Pakkomielle. Itsekkyyttä. Jopa tyhmyyttä. Kehity.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet jo lisääntynyt. Minäkin. Intohimo on käytetty turhake. Pakkomielle. Itsekkyyttä. Jopa tyhmyyttä. Kehity.💩

        Pyh, minkä minä sille mahdan jos nainen vetää korvista haaroväliinsä?
        Tulisiko kertoa ettei se ole sopivaa olla posket punaisina voihkien ja haluta jotain tuollaista, se kun on yleinen mielipide...ai niin, sinkut palstalla.

        Kysymys ei taida olla minun kehityksestä, vaan evoluution.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyh, minkä minä sille mahdan jos nainen vetää korvista haaroväliinsä?
        Tulisiko kertoa ettei se ole sopivaa olla posket punaisina voihkien ja haluta jotain tuollaista, se kun on yleinen mielipide...ai niin, sinkut palstalla.

        Kysymys ei taida olla minun kehityksestä, vaan evoluution.

        AV

        Kysymys on juurikin sinun kehityksestä ja sen kautta evoluution. Ei pidä jäädä pässin asteelle. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on juurikin sinun kehityksestä ja sen kautta evoluution. Ei pidä jäädä pässin asteelle. 💩

        Kyllä minäkin kehityn koko ajan, häviää ne halut ajan myötä.

        AV


    • Anonyymi

      elin ja keino - keino elin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe