Jalkineiden hajoaminen

Missä tilanteissa on hajonnut? Minulla irtosi kengästä pohja torstaina Dingon keikalla, ja perjantaina toisesta kengästä erään kahvilan pihalla

62

389

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Futiskengästä on nappulapohja irronnut kesken pelin.

      • Minultakin alkanut irvistelemään kesken höntsäilyn, muistaakseni kuitenkin pystyin jatkamaan pelailua


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­­N­­y­­m­­f­­­o­­m­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17932552I

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Nyt täytyy kyllä todeta, että mulla ei ole ikinä hajonnut kenkä käytössä. Kenkiä on kyllä hajonnut ja korjautettu, mutta jalkaan eivät ole koskaan hajonneet.

      • Edellinen hajoaminen oli työkengän vetoketju, hajosi talvella kesken metsätöiden, kotiin piti lähteä


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Edellinen hajoaminen oli työkengän vetoketju, hajosi talvella kesken metsätöiden, kotiin piti lähteä

        Mun ei tule juuri lainkaan käytettyä vetoketjullisia kenkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun ei tule juuri lainkaan käytettyä vetoketjullisia kenkiä.

        Minäkin todennäköisesti jatkossa välttelen


    • Anonyymi

      Karma se vain rankaisi oikeutetusti dingofaneja :)

      • Dingo oli ihan hyvässä vireessä, naissoittajakin oli


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Dingo oli ihan hyvässä vireessä, naissoittajakin oli

        Selkeästi maksettu mielipide, olit takuulla ilmaislipulla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selkeästi maksettu mielipide, olit takuulla ilmaislipulla...

        No ei 25€ nyt ihan ilmanen ole


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        No ei 25€ nyt ihan ilmanen ole

        No selkeä ryöstöhinta Dingon kuulemisesta :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No selkeä ryöstöhinta Dingon kuulemisesta :)

        Täytyy tunnustaa etten ole lippujen hintatasosta perillä ollenkaan


    • Anonyymi

      Vuosia sitten lähti koko kengänpohja irti. Hieman harmitti, kun oli talvi.

      >simiti<

      • Helppo uskoa että harmitti


    • Anonyymi

      Tuota ei ole koskaan itselleni tapahtunut. Omistan lähes 20 kenkäparia, osaa käytän aktiivisemmin mitä muita. Lempparikengät löytyvät, on harmillista ettei voi ostaa samanlaisia koska niitä ei vain markkinoilta löydä.

      Soittivatko seuraavan, on harvinaista jos tuollaisen löytää?

      https://www.youtube.com/watch?v=-_-3wwFLroY

      AV

      • Soittivat kyllä, oli 1 yleisön suosikeista


      • Anonyymi

        Mimullakin on nahkatakki. En tosin ole tyttö ja se takki on voimannostajille.

        >simiti<


    • Eu on päättänyt, että kengistä pitää lähteä pohja irti määrätyn vuosimäärän jälkeen, sillä on kuulemma tärkeää, että kaatopaikalla pohja on irti varsinaisesta kengästä (jostain käsittämättömästä syystä). Minulla oli kaapissa parit käyttämättömät lenkkarit, jotka olivat unohtuneet erään laatikon taakse ja kun otin ne käyttöön, niin pohjat olivat jo valmiiksi irti.

      • Eräistä muutama vuosi sitten ostamistani talvikengistä oli ja pohjat ilmeisesti osittain irti, niin äkkiä alkoivat irtoamaan


      • Anonyymi

        Se käyttö poistaa niistä sen kosteuden minkä on tarkoitus laittaa se kengän pohjan hajoaminen käyntiin. Että niitä pitää säännöllisesti tuulettaa askeltamalla.
        Tuollaiset maastokengät, muutamakin pari, mutta se paksuhko yläpuolen nahka yms voi edelleen olla ihan priimakunnossa, että mikä järki sitten tuossakaan loppujen lopuksi on eriaikaisessa eroosiossa.


      • Anonyymi

        Seuraavaksi Eu määrää kenkiin parasta ennen- merkinnän.


    • Anonyymi

      Kerran ostin sähkönsiniset sandaalit. Menimme ystävieni kanssa jonnekin maaseudulle ja tuli sade. Sandaalin liimaukset pettivät ja pohjalliset liikkuivat irti kuin liimaus olisi ollut liisteriä. Nurmikko oli vasta leikattua ja minun valkoiset farkun lahkeet värjäytyivät vihreiksi. Se oli kaikin puolin epäonnistunut asuvalinta.

      • Ilmeisesti liima ei ollut vedenpitävää?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Ilmeisesti liima ei ollut vedenpitävää?

        No ei todellakaan. Menivät kerrasta pilalle. Ehkä ne oli terassisandaalit, mutta ei ihan noin heppoisilla aineilla olisi uskonut liimatun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan. Menivät kerrasta pilalle. Ehkä ne oli terassisandaalit, mutta ei ihan noin heppoisilla aineilla olisi uskonut liimatun.

        Eipä noista etukäteen tiedä, huonoa kamaa on paljon myynnissä


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Eipä noista etukäteen tiedä, huonoa kamaa on paljon myynnissä

        Hinta ja brändi?
        Voi arvioida?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hinta ja brändi?
        Voi arvioida?

        AV

        Niin no, onhan sellaistakin tullut ostettua minkä tietää huonoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta ja brändi?
        Voi arvioida?

        AV

        Ei mitään muistikuvaa. Oli ne kauniimmat ainakin kuin nämä Skechersit, jotka ostin kesälenkkeilyyn.


    • Ei varsinaisesti hajonnut, mutta joskus olen kuluttanut kengät niin, että on ollut sormen mentävä reikä kantapäässä. Se oli sitä grunge aikaa, kun kaiken piti olla vanhaa ja kulunutta.

      • Muistelen että minullakin on joskus ollut jalkineessa kulutuksen aiheuttama reikä


    • Kerran minulla irtosi osittain talvikengän korko Tukholmassa ja minä nilkutin takaisin laivaan kuin olisin nauttinut muutakin kuin kansalaisluottamusta.. - Viime talvena rakkaimmista talvinilkkureistani meni pohja palasiksi, kun eräällä toimittajavierailulla kävelin useita sellaisia ritilärappuja pitkin. Mitä lie olleet, uretaania..
      Teetin talvikenkiin kokonaan uudet pohjat. Se maksoi yhtä paljon kuin uudet kengät, mutta ne ovat todella hyvät jalkaan, joten mielestäni se kannatti kyllä.

      Tänään minun käsilaukku-repustani irtosi toinen selkähihna juuri kun oltiin lähdössä festareille.. Onneksi tyttärellä oli lainata minulle mukava käsilaukku tilalle👍Hänellä oli useampia matkassa. 🙂
      Tämä harmittaa siksikin, ettei siitä ole kuin kuukausi, kun korjautin saman repun suutarilla saman vian vuoksi.. Täytyy viedä se maanantaina uudelleen, takuukorjattavaksi.

      • Oli varmaan aikamoista nilkuttamista, minullakin tuntui oudolta vaikkei eroa ollut kenkien korkeudessa kuin suunnilleen 1cm. Autoa ajaessa oli niin huono tuntuma kytkinpolkimeen että kenkä piti poistaa jalasta


    • Turvakenkä menee usein rikki siitä teräkärjen vierestä. Talviturvakengästä meni se sivuvetoketju, mutta korjautin sen suutarilla. En ottanu noita työnantajan talvimalleja ollenkaan, kun oli niin ikävät jalassa ja saahan niistä verovähennyksen. Inttiaikana maihareista irtos korot, vaikka ne oli juuri vaihdettu. Mutta jonain vankitöinähän noita korjattiin. Se mua ärsyttää kun nyt on kahdet Niken tennarit jo hajonnu, toisesta kärki ja toisesta kanta. Ymmärrä miten tohon hintaan ei voi saada parempaa laatua.

      • Mitä maksoi vetoketjun korjaus? Jos vaikka minäkin korjauttaisin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mitä maksoi vetoketjun korjaus? Jos vaikka minäkin korjauttaisin

        Siitä on jo vuosia, mutta muistaakseni suunnilleen pari kymppiä. Ja ne kengät on vieläkin käytössä eli turhaa ois ollu ostaa uudet.


      • Anonyymi

        Minulla on vieläkin tallessa 25 vuotta vanhat Sievin turvajalkineet.

        >simiti<


    • Kerran piti juuri lähteä arkkua kantamaan niin pohja irtosi. Oli varmaan juuri se tilanne että kengät olivat ihan hyvännäköiset mutta vanhat.

      • Anonyymi

        Vainajan häpäiseminen. Vanhat rippikengätkö sinne puit? 😅


      • Hyvännäköiset minunkin kengät oli, ja todennäköisesti vanhat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vainajan häpäiseminen. Vanhat rippikengätkö sinne puit? 😅

        Turvasaappaat olisivat paras vaihtoehto. Jos vaikka pudottaa arkun vahingossa varpaille.


    • No mulla ei oo kyllä popoot hajonnut aikoihin.

      Mulla niitä on hitosti ja käytän jokaista omiin tarkoituksiin ja oon suht hyviä osteskellut, että on hyvä lampsia. Joskus sisäpelikengät meni oikean jalan pottuvarpaan kohdilta pohki, kun pakkina säbässä peitin vetoja korkeessa polviasennossa. Hommasin sit sellaisia kenkiä, missä oli vahvistus siellä ja hyvin on kestäneet.

      Jostain Sievin työkengistä hajos nastojen kääntöruuvi, mut tilasin töistä uudet. Se olikin siirtynyt uusissa sivulle, eikä kantapäähän ja kesti paremmin... mutta nastat tulee vaan kantapäihin... se on huononnus uusissa.

      Ajokengissä pohjalliset menee ruttuun...

      Kävelykengät, lenkkarit, sandaalit ja retkeilykengät toimii hyvin. Sekä kesätyökengät. Se rullalla pyöritettävä kiristys on niissä näppärä.

      Moottorisahsilukengät on muuten hyvät, mut talvella ihan liian liukkaat.

      Puvun kengät ei ole kyllä kovalla käytöllä ja ne kestää varmaan hautaan asti. 😄

      • Anonyymi

        Siis olin kyllä jo unohtanut. Pidin Sievin kenkiä auton takakontissa. Jossain vaiheessa kaivelin niitä työmaakäynnille. Jouduin kävelemään hieman kummasta asennossa sen kierroksen. Kun kenkiä tarkastelin, niin pohjat olivat kuin rotan nakertamat. Ilmeisesti olin kävellyt joskus öljyyn ja pakkanen oli loput haurastuttanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis olin kyllä jo unohtanut. Pidin Sievin kenkiä auton takakontissa. Jossain vaiheessa kaivelin niitä työmaakäynnille. Jouduin kävelemään hieman kummasta asennossa sen kierroksen. Kun kenkiä tarkastelin, niin pohjat olivat kuin rotan nakertamat. Ilmeisesti olin kävellyt joskus öljyyn ja pakkanen oli loput haurastuttanut.

        Joo. Yleensä kyllä työkenkien pohjat kestää vaikka mitä, mutta joku voi haurastuttaakin niitä.

        Akkuhappo on jännä... sitä jos roiskahtaa vaatteille, se ei heti vaikuta. Mutta pesun jälkeen altistunut kangas jää pesukoneen nukkasihtiin. 😁


      • Mun metsurinsaappaat on niin painavat ettei niitä viitti käyttää metsässä, kuluttaa voimia kun niillä tarpoo pehmeässä maastossa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mun metsurinsaappaat on niin painavat ettei niitä viitti käyttää metsässä, kuluttaa voimia kun niillä tarpoo pehmeässä maastossa

        No painavat ne mullakin on. Mutta jos saha lipee, eipähän lähde varpaat. Ja housut myös...

        Mut nyt meinasin ostaa irtolahkeet ehkä... ne käy kesä ja talvivaatteiden päälle... ei oo kesällä niin tuskaista pitää niitä. 🤔

        Tai firma saa ostaa... tulee tehtyä töissäkin kastohommia jonkin verran. 😄

        Motonetissa ainakin oli niitä. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olin kyllä jo unohtanut. Pidin Sievin kenkiä auton takakontissa. Jossain vaiheessa kaivelin niitä työmaakäynnille. Jouduin kävelemään hieman kummasta asennossa sen kierroksen. Kun kenkiä tarkastelin, niin pohjat olivat kuin rotan nakertamat. Ilmeisesti olin kävellyt joskus öljyyn ja pakkanen oli loput haurastuttanut.

        Monissa lukee oil resistant, maiharityyppisissä. Sievin kengät taitaa olla tätä itsekseen hajoavaa ainesta.


    • Anonyymi

      oliko sulla kahvilassa vain yksi dingon keikalta ehjänä selvinnyt kenkä?

      vitsissä äkkilähdössä jää kengät paikalleen, mutta jos kengänpohja ei kerkeä mukaan niin pitää olla nopeatempoinen tanssiliike.

      mitä ilmeisemmin dingon keikalla ja kahvilassa oli eri kenkäparit.

      • Juu, yksi ehjä oli alkuun kahvilassa, kahvilan terassilla huomasin toisenkin kengän pohjan olevan irtoamassa, niin repäisin sen irti. Samat kengät oli koko ajan, nehän tuntuivat mokkasiineilta ilman pohjallisia


    • No olipas sulla huonoa tuuria. 😲

      Ei ihan noin pahasti ole käynyt. Ihan vaan vesisateella huomannut, että liimaus on pettänyt.. oli sitten märät sukat. Muuten selviytynyt melko vähällä.

      • Kyllähän siinä yllättynyt reaktio tuli kun huomasin pohjan olevan irtoamassa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Kyllähän siinä yllättynyt reaktio tuli kun huomasin pohjan olevan irtoamassa

        Varmasti. Ja jos oli vielä epämukavat ilman pohjaa.. tai ainakin saattoi olla huojuvampaa menoa.

        Mä olin kerran punk bändin keikalla tavastialla ja hups en rikkonut kenkää vaan hukkasin sen. Kunnon tuhkimotarina😂


    • Anonyymi

      Itse olin luennoitsija yliopistolla ulkomailla, ja korkokengän korko jäi kiinni katukivetykseen, irtosi, ja kaaduin. Polvet ruvella menin siitä sitten luennoimaan paljain jaloin. Opiskelijoita nauratti.

      • Onneks ei sentään pahemmin käynyt


    • Anonyymi

      Aikanaan tuli pierun mukana postia.

    • Anonyymi

      Laita niksipirkkaan otsikolla tee se itse- paljasjalkakengät.

    • Kerran on pohja lähtenyt vaelluskengästä osittain irti töissä. Senkin sai liimattua takas, vaikka 15 vuotta vanhat kengät ovatkin. Yhä käytössä pihalla viileellä kelillä, ei kuitenkaan kesällä.

      Eihän 15-vuotiaista kengistä voi vielä luopua, kun näyttävät viikon vanhoille.

    • Anonyymi

      Mitä muuta teitte Pirppiksen kanssa kuin olitte Dingon keikalla?

      • Pussailtiin aika paljon


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Pussailtiin aika paljon

        Pussailit siis miestä.


    • Yksissä treeneissä keväällä, oli niin kovat painit että kengät ratkesivat. Harmitti kun eivät olleet vuottakaan vanhat.

    • Anonyymi

      Nykyisin valmistetut kengät ei ole tehty tarkoituksella kestäviksi.Se ilmiö on levinnyt myös muihin tuotteisiin.Jopa puutuotteet ei ole yhtä kestävää materiaalia kuin joskus ennen vielä oli.
      Naulat ja mutterit ja muut työkalut ei ole valmistettu enää pitkään samalla tavalla kuin ne ennen valmistettiin kestämään ruostetta ym.Monissa tehtaissa valmistetaan tänä päivänä sellaisia tuotteita jotka ei kestä pitkä aika ehjänä.Ne hajoaa lyhyessä ajassa.Ihmiset on pakotettu hankkimaan esim.uusi kone tilalle.Tämä että moni asia ei kestä juuri mitään käyttöä.Niin se on tarkoiteuksella aikaansaatu,että ”bisnes”pyörii hyvin,sillä että mikään ei kestä kuin hetken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1768
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1160
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      108
      813
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      787
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      765
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      742
    7. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      720
    8. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      22
      710
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      689
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      686
    Aihe