MAUNO MATTILA vs REFORMOIDUT väittely? KUMPI on OIKEASSA?

Anonyymi-ap

Tuntien mittainen videoiden ruodinta BATTLE on katsottavissa YouTubessa..
KUMPI on oikeassa ja kumpi on harhaoppinen.. tästä tulee mielenkiintoinen OPINKAPPALE-sota.. otan sipsit,limun ja karkit ja katson taistelua katsomosta..

LETS BATTLE BEGIN!!

14

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten ihmeessä jaksatte?

• Jaa että riidat,epäsopu ja opikappalesodat on kiinnostavia?

• Anonyymi

Vanha asia. Ei jatkoon. Mauno on tässä oikeassa. Uuskalvinistien oppi heidän ennakko valinnastaan hyvään ja muiden pahaan on outo. Mistä tietävat olevansa pelastettuja ja ikuisesti. Sanovat Jumalan kunniaksi tapahtuvan. Ovat kovia kylmiä ylpeitä

• Anonyymi

Ei pidä olla naiivi ja luulla, että Mauno Mattila olisi vanhurskas opettaja, jos hän löytää muutamia virheitä kalvinistien opetuksesta. Mattila opettaa itsekin väärin, joten tässä väittelyssä ei ole voittajia.

• Anonyymi

Mauno on oikeassa.
      Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien puolesta ja Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat. Kaikille jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi.

• Anonyymi

Kalvinisteilla on omat harhaoppinsa, mutta Mauno Mattilakaan ei ole tässä asiassa täysin oieassa.

On olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia, joten heillä ei ole ollut mitään mahdollituutta pelastua. Jumala on kirjoittanut elämän kirjaan niiden nimet, jotka saavat kutstun ja voivat pelastua. Kaikkien nimiä ei ole elämän kirjassa, eikä kaikki edes niistä pelastu, jotka kuulevat evankeliumin.

Ilm 21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

Ilm 13:7 Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
        8 Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

Dan 12:1 Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalvinisteilla on omat harhaoppinsa, mutta Mauno Mattilakaan ei ole tässä asiassa täysin oieassa.

On olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia, joten heillä ei ole ollut mitään mahdollituutta pelastua. Jumala on kirjoittanut elämän kirjaan niiden nimet, jotka saavat kutstun ja voivat pelastua. Kaikkien nimiä ei ole elämän kirjassa, eikä kaikki edes niistä pelastu, jotka kuulevat evankeliumin.

Ilm 21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

Ilm 13:7 Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
        8 Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

Dan 12:1 Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.

>On olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia, joten heillä ei ole ollut mitään mahdollituutta pelastua.<

Jumala kuitenkin tietää kuinka evankeliumia kuulemattomat ihmiset olisivat siihen suhtautuneet ja tuomiopäivänä sitten asia selviää lopullisesti.

Matteuksen evankeliumi:
        11:20 Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta:
        11:21 "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen.
        11:22 Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän.

• Anonyymi

Totta kai Jumala tiesi jo ajan alusta, kuka tulee uskomaan Häneen ja siis pelastumaan. Hän ei kuitenkaan ketään määrää uskomaan tai toisia kadotukseen. Jumala haluaisi jokaisen pelastuvan. Niinhän Raamattu sanoo.

• Anonyymi

Tämäkin on kalvinismia vastaan
        Joona 3:10 Jumala näki, että he kääntyivät pahoilta teiltään. Niin hän muutti mielensä eikä sallinutkaan onnettomuuden kohdata niniveläisiä, vaikka oli sanonut tuhoavansa heidät.

Ja tosiaan Farao paadutti ensin itse itsensä ja vasta senä jälkeen Jumala paadutti Faraon.

• Anonyymi

Tässä on hyviä pointteja asiaan liittyen:

>> vaikka synti on vaikuttanut ihmisiin, se ei ole täysin tuhonnut heidän kykyään tehdä moraalisesti merkittäviä valintoja. Paavali, Jeesus ja monet muut Raamatun hahmot vetoavat jatkuvasti ihmisiin, antavat varoituksia ja käskyjä sekä anovat heitä kääntymään Jumalan suuntaan ja toimimaan vanhurskaasti. Tällaiset käskyt ja vetoomukset olisivat irrationaalisia, jos ihmisillä ei olisi lainkaan kykyä tehdä sellaisia ​​valintoja. Jos ei mikään muu niin ainakin se, kääntyykö ihminen kohti Jumalaa pyytämällä apua ja uskoa, on jossain mielessä yksilön hallinnassa. Tästä seuraa, ettei kattava predestinaatio voi pitää paikkansa: uskon syntymisessä ihmisellä itsellään on myös tärkeä rooli. Raamattu ei Lennoxin mukaan opeta Jumalan määräävän kuka pelastuu ja kuka ei. Jumala ei anna uskoa joillekin ja pidätä sitä toisilta. Pelastusta tarjotaan kaikille ihmisille, mutta vain jotkut päättävät hyväksyä sen.<<
      https://www.areiopagi.fi/2019/09/miten-tahdonvapauden-puolustajat-vastaavat-tieteellisiin-ja-teologisiin-haasteisiin-kirja-arvio-osa-2/

• Anonyymi

John Lennox vastustaa kirjassaan Determined to Believe tahdonvapauden ja Jumalan suvereenisuuden vastakkainasettelua. Hän pyrkii osoittamaan, että Raamattu edellyttää niin Jumalan suvereenisuuden kuin ihmisten moraalisen vastuun ja vapaan tahdon. Calvin ja erityisesti Luther, jotka näkevät nämä keskenään vastakkaisina ovat Lennoxin mielestä väärässä.

• Anonyymi

Jotkut lukevat Raamattua niin, että Jeesus käski opetuslapsia
      menemään kaikkeen maailmaan ja varottaa kaikkia ihmisiä
      kaikista eksytyksistä. En sano, ettei eksytyksitä tule varottaa,
      mutta jos eksytyksistä varottaminen on pääasia, ja se tärkein
      asia, silloin ollaan itse eksytty ja tarvitaan tien näyttöä takaisin
      oikealle tielle.

Jos minä olen eksynyt, vaikka metsään, minä tahdon tietää,
      ja tarvitsen tietää, oikean suunnan. Ei minua niinkään kiinnosta
      väärät suunnat.

Olen joskus ollut autollani "eksyksissä". Olen pysäyttänyt auton
      ja kysynyt kadunkulkijalta oikeaa tietä. Joskus henkilöon puistanut
      päätään ja sanonut, ettei hän tiedä tietä koska hän on turisti eikä
      tunne paikkakuntaa. Koska hän ei tuntenut tietä, hän ei ryhtynyt
      neuvomaan minua.

Joskus taas joku on alkanut kertoa mihin suuntaan minun
      ei tule ajaa ja mikä tie on väärä tie, jota minun ei tule valita.
      Olen ollut kiusaantunut tästä ja ajatellut mielessäni, että en
      minä sitä kysynyt, mihin suuntaan minun ei tule ajaa. Minä
      kysyin; mihin minun tulee ajaa, jotta pääsisin kohteeseeni.

Tällainen neuvonta ei ole auttanut kovinkaan paljon. Olen
      joutunut kysymään tietä toiselta henkilöltä. Joskus taas olen
      tavannut sen oikean tiennäyttäjän, joka on kertonut sen yhden
      oikean tien. Silloin minulla on ollut helppo löytää perille.

Kun siis joku on eksynyt, häntä kiinnostaa se YKSI oikea tie.
      Vääristä teistä tuskin eksynyt ihminen on kovin kiinnostunut.
      Jos ihminen ei itse käsitä olevansa eksyksissä ja väärällä tiellä,
      hän tarvitsee jonkun toisen ihmisen johdatusta löytääkseen
      oikealle tielle. Tällaiselle ihmiselle ei kannata kertoa niitä vääriä
      teitä. Ne sekoittaisivat hänen ajatuksensa kokonaan ja hän
      voisi alkaa järkeillä mielessään, että ehkä joku noista vääristä
      teistä on sittenkin se oikea tie koska niistä niin kovasti varotetaan.

Joskus minulle on käynyt seuraavanlaisesti: Vieras, joka on
      tulossa meille, ja ei ole koskaan käynyt meillä, saa minulta
      ohjeet, miten meille löytään helpoimmin. Minä olen välttänyt
      varottamasta niistä vääristä teistä. Arvioin niiden vievän
      vieraan väärälle tielle, jos niitä hänelle kertoo.

Jonkun ajan kuluttua vieras on soittanut ja sanonut, että
      nyt me olemme täällä ja kysynyt, että missä te olette.
      Minä kysyin; MISSÄ SINÄ OLET! Silloin kävi ilmi, että hän
      oli valinnut väärän tien ja siksi joutunut väärään paikkaan.
      Hän ei ollut totellut minua vaan oli järkeillyt ja mielestään
      löytänyt paremman tien. Ja se hyvä tie olikin väärä.

Katsoin kerran dokumetin eräästä tapauksesta. Kyseessä oli
      nuorehko opiskelijanainen. Hän oli yllättävästi kadonnut
      jäljettömiin. Kukaan ei tiennyt missä hän on ja mitä hänelle
      on tapahtunut. Hän vain oli poissa. Poliisi hälytettiin
      etsimään häntä. Hänen tavaransa olivat hänen kodissaan, niin
      kuin hän olisi vain ollut käväisemässä ulkona pienen hetken.
      Hän ei siis ollut päättänyt lähteä pitemmäksi ajaksi pois kotoa.

Viikon parin kuluttua tämä nainen löydettiin eräästä sairaalasta.
      Hänet oli löydetty harhailemassa kadulla tietämättä missä hän
      on ja kuka hän on ja missä hän asuu. Hän oli menettänyt muistinsa
      totaalisti. Hän ei edes tiennyt omaan nimeään. Kun sitten hänen
      omaisensa tulivat häntä katsomaan sairaalaan ja tunnistivat hänet,
      hän ei tuntenut heitä. Hän joutui tutustumaan heihin uudelleen.

Omaiset, jotka tiesivät, missä hän asuu, ja kuka hän on, veivät
      hänet sittemmin hänen kotiinsa, jota hän ei tuntenut omaksi
      kodikseen. Tässä tapauksessa oli totaalinen muistin menetys.
      Koko hänen aikaisempi elämänsä, jonka hän oli elänyt ennen
      kotoa lähtemistään kokemuksineen, oli häneltä pois.

Ehkä tämä oli huono vertaus tähän aiheeseen. Mutta se
      todistaa mielestäni sitä, että joskus joku voi olla niin tietämätön
      ettei tiedä mistään mitään. Hänet tulee auttaa löytämään
      elämä.

Oikean tien tietäminen on tärkeämpää kuin tietää ne väärät tiet.
      Jeesus käski julistaa evankeliumia Hänestä.
      Pyhä Henki ja Jumalan Sana sitten pitää huolen omistaan.

https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/

Mvh J - K

• Rauhan tervehdys.

Taistelu on yksi puolista, kun minä en henkilökohtaisesti niinkään käsittele yhtä henkilöä kuten John MacArthuria, vaan avasin koko uuskalvinistisen liikkeen toiminnan yhdellä videolla. Ja kuten sananparsi sanoo: Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, niin pari kalvinistista vaikuttajaa tuohtui puheestani ja seurauksena oli floodaus paheksuntaa.

Kalvinistin kanssa ei ole mielekästä väitellä, koska hän ei suostu kuuntelemaan, hän on pilkallinen ja ivallinen kuin ateisti eikä hän etsi totuutta nöyryydestä, vaan pyrkii todistelemaan olevansa valittu. Kyseessä on siis legalismi kuitenkin lopulta.

"Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenkaltaista pahaa." - 1. Tessalonikalaiskirje 5:19-22

Tässä on tämä raamattutunti uuskalvinismista:
      https://www.youtube.com/watch?v=_b_nA5660XY

Kalvinismi ei ole uusi harhaliike maailmalla, mutta Suomessa se ei juurikaan ole saanut sijaan tähän mennessä eikä sillä nytkään ole kannattajia kuin kourallinen vihaisia ja pelokkaita anti-karismaatikkoja, sillä liike on syntynyt äärikarismaattisuuden seurauksena heilahtaen yhdestä laidasta toiseen, joka on monella tavalla luonnollinenkin reaktio, mutta lopulta yhtä pielessä kuin toinenkin. Hengen sammuttaminen on yhtä vahingollista kuin olla koettelematta.

Siunauksin, MM.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🍒 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017932916jv

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3075
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2143
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1719
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1587
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1331
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1311
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1226
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1190
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1137
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1031
    Aihe