toivottavasti saisin tahan nyt jonkinmoisia vastauksia ja kokemuksia, koska tama asia on todella kiventakana..
Elikkas..
Olen laittomasti USA:ssa. Mieheni (kihlattuni) on taalta, eli siis kansalainen. Mina olen raskaana ihan aluillaan. Suunnitelmissa olisi naimisiinmeno ensi kevaana. Haluaisin nyt kuitenkin menna synnyttamaan suomeen, ja saada kaikki suomen neuvolapalvelut ym. Eli muutto suomeen olisi edessa. Mika olisi helpoin keino saada viisumi miehelleni. onko suomeen olemassa ns. fianceevisa? kun tanna pain suomesta tullessa sellainen on mahdollista anoa. luin jostain etta yhteinen lapsi ei oikeuta oleskelulupaan mikali minulla ei ole todistaa etta pystyn hanet elattamaan.
pliis.. kertokkee miulle vinkkeja! olen todella avun tarpeessa!
miten mies suomeen?
10
1247
Vastaukset
- aaaja
miksei sinulla ole sitä fianceevisaa kun täytyy laittomasti oleilla?
- tänne, pliis!
Hah! Siis, oletko ihan tosissasi vai yritätkö saada porukat nauramaan?
Jos tosissasi, niin kyllä eräät tahot saavat taas lisää puhtia luuserimaisesta touhustasi, että ihan hävettää naisten puolesta kun aina näitä epätoivoisia yrittäjiä riittää.- visa
Et kai ole noin "avuton" uskooko kukaan?
- sinne
Soita sinne suurlähetykseen ja kysy asiaa. Ois kyllä kantsinut harkita enenkuin lapsia aloitte hommaan. Ei ole mitään annettavaa lapselle edes, ei se riitä että on toissaan toiseen rakastunu muka. Niitä rakkauden hedelmiä riepotellaan ja niistä kinataan sitten oikeutta myöten. USA ei anna edes maksutonta oikeudenkäyntiä näissä tapauksissa, kuten muut maat. Mutta ei toivota että sellaseen tilanteeseen joudutte, mutta ota yhteyttä vaikka niemettömänä sinne suurlähetykseen. Voivat olla nuivia, (kokemusta on.) Mutta muista että sulla on kans oikeus saada tietoa ja selvittää tämä asia.
- pihallako
Onko se suurlähetys jnkl. kirkon ulkomaanoperaatio?
- Kurre_Orava
Voipi olla vaikeata jos olet Valloissa laittomsti...
Ole varovainen tai päädyt liittovaltion vankilaan synnyttämään.
Ensin nyt ihan lapsenkin takia kävelet Suomen lähetystöön. Sieltä konsulikyydillä kotia.
Ei taida miehelläsikään olla resursseja teitä elättää kun Suomeen olette yhteiskunnan elätettäviksi tulossa.- Vanginvartija
Oletkos koskaan nähnyt kuvia Briteistä tai Yhdysvalloista, kun naiset synnyttävät käsiraudoissa? Sitä miettiessäsi mieti samalla, miten olet moiseen tilanteeseen päätynyt. Sinuna unohtaisin miehen ja tulisin kiireesti Suomeen.
- sko
Vanginvartija kirjoitti:
Oletkos koskaan nähnyt kuvia Briteistä tai Yhdysvalloista, kun naiset synnyttävät käsiraudoissa? Sitä miettiessäsi mieti samalla, miten olet moiseen tilanteeseen päätynyt. Sinuna unohtaisin miehen ja tulisin kiireesti Suomeen.
ei varmasti muuta vaihtoehtoa ole paljoa kun mennä naimisiin pikaisesti. sillon ei oleskelulupa yleensä ole ongelma ainakaan niissä tapauksissa jotka tunnen.
olin itse kans aikoinani new yorkissa laittomasti mutta ei siinä mitään ongelmaa ollut ku lähdin takas suomeen kaikki meni ihan ok. ja jos menette naimisiin niin ei voi olla ongelma palata takas usahankaan.
ja ei sinulla tule olla velvolllisuutta elättää miestäsi. menette vaan naimisiin ja palatte suomeen tai asutte siellä. olet täysin oikeutettu tukiin riippuen siitä kylläkin kuinka kauan olet ollut pois suomesta. samoin mies tulee saamaan tukia myös jos olette naimisissa.
onnea tulevaisuudelle ja älä kuuntele näitä katkeria ja kateellisia ihmisiä täällä! - sere
sko kirjoitti:
ei varmasti muuta vaihtoehtoa ole paljoa kun mennä naimisiin pikaisesti. sillon ei oleskelulupa yleensä ole ongelma ainakaan niissä tapauksissa jotka tunnen.
olin itse kans aikoinani new yorkissa laittomasti mutta ei siinä mitään ongelmaa ollut ku lähdin takas suomeen kaikki meni ihan ok. ja jos menette naimisiin niin ei voi olla ongelma palata takas usahankaan.
ja ei sinulla tule olla velvolllisuutta elättää miestäsi. menette vaan naimisiin ja palatte suomeen tai asutte siellä. olet täysin oikeutettu tukiin riippuen siitä kylläkin kuinka kauan olet ollut pois suomesta. samoin mies tulee saamaan tukia myös jos olette naimisissa.
onnea tulevaisuudelle ja älä kuuntele näitä katkeria ja kateellisia ihmisiä täällä!kiitokseja vaan asiallisesta palautteesta :)
En ma nyt niin tieda et onko ne kateellisia vai mita ne on mutta eivat vaan tieda asiasta yhtaan mitaan ja olihan toi mun kysymys vahan tokerosti muotoiltu :D
No mutta taalla paassa on homma jo hoidossa eli kaikki hyvin, mutta kiitoksia silti.. :D
minä ainakin sain avovaimolleni oleskeluluvan suomeen yhteisen lapsen perusteella.vuosi oli 1996
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452857Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen432824Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232608Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3281667- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.192902Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99691