Energiaa pystyy kyllä tuottamaan melkein mistä vain mihin mielikuvitus voi riittää.

Anonyymi-ap

Esimerkiksi sähköpyöräily, sehän ei ole kuntoilua, koska se kuluttaa sähkö, sähköpyörät pitäisi laittaa sellaisiksi että niissä olisi generaattori joka pelkästään tuottaisi sähköä, kuin kuntosalin kuntopyörätkin.

Sähköpyöräilyhän ei ole muuta kuin sähköntuhlausta, sekä itse oman fyysisen kuntonsa huonontamista.

20

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköpyörä ei liiku polkematta muuat kuin alamäkeen. Kyseessä ei ole itsestään liikkuva sähköskootteri, vaan polkupyörä joka mahdollistaa kuormituksen keventämisen sähkömoottorilla, vaan ei ajelua pelkällä sähkömoottorilla.

      Väite, ettei sähköpyöräily ole kuntoilua, ei kestä minkäänlaista tarkastelua.
      Itse pyöräilen sähköfillarilla rankoissa maastoissa reilun tunnin lenkkejä ja keskisyke on yli 130 ja pahimmissa nousuissa ollaan yli 90 %:a maksimisykkeestä.
      Kun käyttää mekaanisia vaihteita ja lisää avustusta vasta, kun se on välttämätöntä, sähköpyöräily on erittäin hyvää kuntoilua. Sähköavusteisuudella saa rasituksen pysymään kovassakin maastossa tasaisempana joka taas mahdollistaa pidemmät lenkit.

    • Anonyymi

      Sitten kun painaa sähköpyörän kaasupoljinta, se lisää tehoa tietysti, eli se lisää virtaa joka kulkee generaattorin läpi eli lisää vastusta, tehoa, niin :D

      • Anonyymi

        Sähköpyörissä ei ole kaasupoljinta eikä generaattoria.


    • Anonyymi

      Moottoriajoneuvon ero polkuautoon on se kuka tuottaa sen pääasiallisen tehon sen kulkuneuvon käyttöön, ja siitä sitten derivoimalla helposti vuoden ajan kuka kulutti eniten jouleja sinä polkemalla vai se sähkömoottori?

      • Anonyymi

        Itse asiassa näen tehosuhteen jatkuvasti näytöllä, mutta mitä merkitystä sillä on. Jos saan oman rasitustasoni riittävän ylös riittävän pitkäksi aikaa, se kehittää tai ainakin ylläpitää kuntoa.
        Sähköfillarointi on minulle kesällä kajakkimelonnan vastapainona. Saa rasitusta sekä ylävartalolle että jaloille.

        Ps. Bensakulut ovat vähentyneet noin kolmanneksella. Kauppareissut tuleenykyään lähes kaikki hoidetuksi pyörällä.


      • Anonyymi

        Tuota noin. Polkuautossa pääasiallisen- ja periaatteessa kaiken tehon tuottaa käyttäjä itse.
        Ja jos haluat vuodessa kulutetun energian määrän, niin eikö se sentään pitäisi integroida eikä derivoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota noin. Polkuautossa pääasiallisen- ja periaatteessa kaiken tehon tuottaa käyttäjä itse.
        Ja jos haluat vuodessa kulutetun energian määrän, niin eikö se sentään pitäisi integroida eikä derivoida.

        Improvisointi on varmaan helpompi menetelmä.


    • Anonyymi

      Niin, tuohan on vain omalaatuinen mielipide jolla ei ole mitään arvoa. Tuskin olet koskaan kuntoillut.

      • Anonyymi

        Taisit tarkoittaa aloittajaa?


      • Anonyymi

        Aloittaja ei tosiaan käyttänyt juurikaan energiaa tai mielikuvitusta ideaansa.


    • Anonyymi

      Kaikkiin oviin voitaisiin laittaa dynamot lataamaan akkuja.
      Ulkona jalan liikkujiin kytkettäisiin akkua lataava peräkärry.

      • Anonyymi

        Ja hattuun tuuliturbiini tuottamaan sähköä...


    • Anonyymi

      Parhaiten onnistuu energian talteenotto ilmastonlämpenemispalstalla raapustelevie idioottimaisista tarinoista. Niitä riittää aina ja jatkuvasti.

      • Anonyymi

        On myös suunniteltu tunteiden kuumenemislämpöenergian käyttöä keskuslämmitykseen tai höyryturbiiniin.


      • Anonyymi

        Ilmastonmuutos - palstalla on eräs sen vakikirjoittajista (APH) kesätauolla, joten lyhytproosaa harrastava trolli joutuu hakemaan tyydytyksensä muilta tiedepalstoilta. Tämä sama toistuu joka kesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutos - palstalla on eräs sen vakikirjoittajista (APH) kesätauolla, joten lyhytproosaa harrastava trolli joutuu hakemaan tyydytyksensä muilta tiedepalstoilta. Tämä sama toistuu joka kesä.

        Jos tuonkin möläyksen olisi korjannut talteen ennen sen päätymistä tälle palstalle niin ehkä siitä olisi saanut nanowatin verran energiaa talteen.


    • Anonyymi

      erityisesti tummahiuksisille olisi hyvä asentaa kun he tuottavat hikeä paljon kun hikisiä kuumahipiäisiä, hilseileviä, niin ottaa päåästä lämpöenergiaa, Espanjalaisiltakin :D

    • Anonyymi

      Mutta joo, pystyy tekemään vaikka mitä jos mielikuvitusta riittää tehdä energiaa, muttas tietysti jotain resurssejas pitäisi olla myös sitten ja taidot mitä tehdä...

    • Anonyymi

      Jos vaihtoehtona on vanha auto, niin ...

    • Anonyymi

      Ei energiaa voi tuottaa, vain muuntaa eri muotoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe