Ilman sykemittaria juokseminen?

Anonyymi-ap

Tunnetteko ketään, jotka juoksevat ilman sykemittaria? Taitaa olla aika harvinaista nykyään. Ainakaan eivät ole somessa esillä nämä ukot. Mikä saa ukot juoksemaan ilman sykemittaria? Eivätkö halua lenkistä nopeus- ja syketietoja? Minulle sykemittari niin kiinteä osa treenaamista, etten osaa kuvitella juoksevani ilman.

46

970

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nykyään jopa kuka tahansa perusjätkä juoksee niin paljon kovempaa kuin 1970-luvulla ihan parhaat, jolloin eivät edes huiput keränneet sydämen sykkeestä kokoaikaisesti tietoja, vaan menivät tuntemuksen varassa.

• Anonyymi

Tunnen yhden, naapurin serkun kaveri Pälkäneellä juoksee ilman.

• Anonyymi

Jos askel nousee niin sykekin löytyy. Ei siihen mittaria tarvitse toteamaan.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ilman sykemittaria mennee helposti never easyn puolelle,tästähän on varoittava esimerkkikin.

• Anonyymi

Nöyryys tuntumaan pohjautuvassa harjoittelussa ensiarvoisen tärkeää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nöyryys tuntumaan pohjautuvassa harjoittelussa ensiarvoisen tärkeää.

Nöyryys tärkeää myös sykemittariharjoittelussa. Sykemittarilla yrittää pitää vauhtia piällä.

• Anonyymi

Halvempaa.

• Anonyymi

Rannesykemittarilla mennään. Sykevyötä en jaksa enää pukea.

• Anonyymi

Hirvee homma pukee sykevyö. Et varmaan jaksa sitten enää lähtee.

• Anonyymi

Sykemittari on hyvä apuväline aloittelijalle oikein käytettynä. Kokeneemmalle lenkkeilijälle melko turha. Itse käytän sykemittaria lähinnä automaattisena treenipäiväkirjana.

• Anonyymi

Juu. Automaattinen treenipäiväkirja. Muuten pitäisi kirjata exceliin tai ruutuvihkoon lenkit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Automaattinen treenipäiväkirja. Muuten pitäisi kirjata exceliin tai ruutuvihkoon lenkit.

En kyllä pysty kuvittelemaankaan ilman sykemittaria juoksemista.

• Anonyymi

Nopeus- ja matkamittarina sekä tietysti kellona käytän. Sykevyö jäi parin kokeilun jälkeen kaappiin. En kokenut lainkaan hyödylliseksi.

• Anonyymi

Minulla ei ole koskaan ollut sykemittaria enkä kaipaa sellaista. Seuraan hengitystäni ja sen muutosta isommissa nousuissa (suunnistus). Joskus juoksuharrastuksen alkuaikoina mittasin käsin välipäivän lepopulssin.

• Anonyymi

Minäkin seuraan hengitystäni ja juoksen sen mukaan, mutta sykedatat kuitenkin kerään lenkiltä, jotta näen kehityksen.

• Anonyymi

En vilkuile sykemittaria I lenkillä. Se vain tallentaa sen.

• Anonyymi

Nostan kyllä hattua kaikille ilman gps-sykemittaria lenkkeileville. 70-luvun hengessä hölkkäävät.

• Anonyymi

Juu. Oman elämänsä Vireeneitä, Haikolan opein juoksevat.

• Anonyymi

Suosittelen hankkimaan Garmin Fenixin. Saa uutta motia hölkkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen hankkimaan Garmin Fenixin. Saa uutta motia hölkkään.

Fenix painava mötikkä, huono juoksussa,forerunner mallisto parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fenix painava mötikkä, huono juoksussa,forerunner mallisto parempi.

Fenix oiva kähöön ja hiihtoon. Painava mötikkä olen minä itsekin.

• Anonyymi

Opiskelijoilla ei varaa sykemittareihin. Cooperiin testiin treenattava säännöllä 80% kevyesti rennosti ja 20% kovaa rennosti.

• Anonyymi

Hyvin voisin juosta ilman sykemittaria. Vilkuilen vain sitä, jotta tiedän milloin käänyä takaisin.

• Anonyymi

Juu. Miula sykemittari aina ranteessa, mutta eipä se loppujen lopuksi isoa eroa tee harjoittelussa.

• Anonyymi

Mie kyttään sykkeitä koko ajan.

• Anonyymi

Minulla ei ole sykettä ollenkaan, kun juoksen. Keskityn täysin juoksuun

• Anonyymi

Ennen vanhaan mentiin effortin mukaan ja tulosta tuli paljon paremmin.,ei ollu sykemittareita,sekkarilla katottiin urheilukentän laidalla jos haluttiin tarkka otanta vauhista.

• Anonyymi

Sykemittari pilannut miula juoksemisen ilon. Pintakaasulla kaasutellaan.

• Anonyymi

Rentoa juosta sykerajojen mukaisesti. Ei pidä ahnehtia liikoja.

• Anonyymi

Ikinä en ole käyttänyt sykemittareita,ihan turhia sellaiset juoksen sitä vauhtia mikä tuntuu hyvältä.Nuorena 90-luvulla kymppi liikahti kumminkin parhaimmillaan 32.27 radalla.

• Anonyymi

Lahjojen hukkaan heittämistä,,järkevästi sykkeiden mukaan harjoittelu olisi todennäköisesti tuonut vielä kovemman ajan.Täytyy sanoa että jo 90-luvulla olit poikkeus jos tuon tason juoksijana et käyttänyt sykemittaria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahjojen hukkaan heittämistä,,järkevästi sykkeiden mukaan harjoittelu olisi todennäköisesti tuonut vielä kovemman ajan.Täytyy sanoa että jo 90-luvulla olit poikkeus jos tuon tason juoksijana et käyttänyt sykemittaria.

Täyttä skeidaa,,70-luvulla juostiin ilman sukemittareita paljon kovempaa kuin nykyaikana vaikka on kaikki tekniset vempeleet käytössä.Tämä koskee siis vain suomea.

• Anonyymi

Eihän ranteessa pidettäviä sykemittareita ollut ennen 90-luvun alkua, joten on luonnollista, ettei Viren sellaista käyttänyt. Itse ostin sykemittarin muistaakseni -96, kun Anttila myi sellaista noin viidelläsadalla markalla. Merkkiä en muista, halpatuote, jossa ei ollut muita toimintoja kuin asetettava huippusykeraja.

• Anonyymi

84- ostin ensimmäisen sykemittarin joten olet väärässä.

• Anonyymi

mittari piirongin laatikossa. meikä katsoo ajan lähtiessä ja tullessa.

• Anonyymi

Siula mitään mittaria ole.

• Anonyymi

Juoksen ilman mitään mittaria usein sellaisen kaverina jolla on mittari.
      Hän läähättää ja tutkii mittaria. Haluaisin lisätä vauhtia mut ei viitsi.

• Anonyymi

PPP auttaa tuossa hädässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PPP auttaa tuossa hädässä.

Miten Joku koomikko voi tuossa tilanteessa auttaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten Joku koomikko voi tuossa tilanteessa auttaa?

Pitää puhua puuskuttamatta. Et tarvitte sykemittaria kun opit juoksemaan tuolla tapaa.

• Anonyymi

onko jollain hätä

• Anonyymi

Minulle gps-sykemittarin hankkiminen oli shokki. Aiemmin juoksin renosti fiiliksen perusteella ja kunto kehittyi hyvin, mutta kun hankin sykemittarin, huomasin, että kaikki juoksevat kovempaa, aloin itsekin juoksemaan kovempaa ja tuli ylikunto.

• Anonyymi

Miten näit sykemittarista että kaikki muut juoksee kovempaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten näit sykemittarista että kaikki muut juoksee kovempaa?

Luin voorumeilta isojen poikien vauhteja.

• Anonyymi

Sykemittarinnavulla saa rakennetta harjoitteluun. Vaikka kontrolloida vauhteja ilman. Sykkeiden kyttäilyatä en perusta itsekään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5160
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2305
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1494
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      92
      1436
    5. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      204
      1398
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1386
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1135
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      8
      1090
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1017
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      267
      1015
    Aihe