Tuli Randen -isi- muodosta ja useista Sleepy Sleepers aloituksista mietelmä.
Hyvä näitä on välillä miettiä, onhan elämänjana lyhyempi mitä luulemmekaan.
Ihmisiä on monenlaisia, kai on onni, että noin myös on.
Osa kaivaa omaa selviytymispoteroaan koko elämänsä ajan yksin, ei päästä toisia kovin lähelle. Osa jakaa kaikkea itsestään, ajatellen ettei se oma minä olekaan se oman elämän tärkein asia.
On sanontoja, nähdä Pariisi ja kuolla. Kokemus tuokin.
Mitä siis tulisi kokea ennen kuin on niin vanha, ettei kaikkea pysty enää tekemään?
Monelle tuntuu olevan tärkeää se toisen ihmisen iho ja läheisyys, ehkä rahaakin tärkeämpi.
Kun olemme sitten siinä viimeisessä vuoteessa, voi aina itseltään kysyä "mitä jäljelle jää".
https://www.youtube.com/watch?v=rP9Z5Pc8cRM
AV
Mitä elämän aikana tulisi kokea?
30
316
Vastaukset
- Anonyymi
Annan helpottavan vinkin, elämän aikana jokaiselle tulee kriisejä.
Kriisit, ja se miten ihmiset käsittelevät niitä, jakaa jo moneen eri ihmisryhmään.
Yksi kriisi voi olla ero siitä aikaisemmin niin ihanasta puolisosta.
Osa kyynistyy, vihaa ja syyttelee. Olisiko kuitenkin parempi ajatella vain sitä omaa sisäistä valoa tässäkin tilanteessa? Ne, jotka noin tekevät ovat ihania, niitä elämää ymmärtäviä ihmisiä. Loput raakileita, kuin vaaleapintainen Polkka-mansikka.
https://www.youtube.com/watch?v=pmZYE8j2ZNs
AV- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17940394g
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Mielestäni elämä on oikein eletty jos oppii rakkauden sisällään. Ja toteuttaa sitä.
Rakkaus ei ole mitään mikä tulee ulkopuolelta. Se on täysin sisäsyntyistä. Se, että osaa rakastaa. Silloin on hyvä elämä.
Kaikki muu on turhaa.- Anonyymi
Jos haluu saada on pakko antaa? Joku yhtye lauloi noin aikoinaan.
Ei kai voi olettaa saavansa rakkautta, jos itse ei sitä pystyisi antamaan?
Sen antamiseen tarvitaankin omaa sisäistä rakkautta. Onko kaikki sittenkin sisälähtöistä, vaikka joskus luulee sen vian olevan toisissa?
AV Anonyymi kirjoitti:
Jos haluu saada on pakko antaa? Joku yhtye lauloi noin aikoinaan.
Ei kai voi olettaa saavansa rakkautta, jos itse ei sitä pystyisi antamaan?
Sen antamiseen tarvitaankin omaa sisäistä rakkautta. Onko kaikki sittenkin sisälähtöistä, vaikka joskus luulee sen vian olevan toisissa?
AVAika monikin ehdollistaa rakkautensa. Jos et mua, niin en mäkään sua..
Oikea rakkaus ei kysy vastarakkautta. Se vaan on. Enkä nyt puhu pelkästä romanttisesta rakkaudesta, vaan rakkaudesta yleensä. Joku löytää rakkauden mitä erikoisimmista paikoista.
Se että rakastaa, on maallinen ihme.
Ja kyllä, rakkaus on ihan omassa vallassamme oleva asia. Se on valinta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aika monikin ehdollistaa rakkautensa. Jos et mua, niin en mäkään sua..
Oikea rakkaus ei kysy vastarakkautta. Se vaan on. Enkä nyt puhu pelkästä romanttisesta rakkaudesta, vaan rakkaudesta yleensä. Joku löytää rakkauden mitä erikoisimmista paikoista.
Se että rakastaa, on maallinen ihme.
Ja kyllä, rakkaus on ihan omassa vallassamme oleva asia. Se on valinta.Juuri noin minäkin sen koen. Ei aito rakkaus kysele vastarakautta, vaan se on ihan itsessä sisällä.
Juuri näin kuin Pirpana sanoo:
” Rakkaus ei ole mitään mikä tulee ulkopuolelta. Se on täysin sisäsyntyistä. Se, että osaa rakastaa. Silloin on hyvä elämä.
Kaikki muu on turhaa.”
Rakkaus lähtee itsestä, mutta tähän myös sisältyy oma valinta rakastaa ja omien rajojensa asettaminen ja kunnioitus. Ihmiset, jotka hyväksi käyttävät, kohtelevat väärin, ovatväkivaltaisia, sairaita (vakavat mt- ja päihdeongelmat, persoonallisuushäiriöt) tai itsekäitä tai kyvyttömiä rakastamaan eivät parane rakastamalla vaan hoidolla/terapialla.
Kahden tavallisen ja terveen ihmisten rakkaus on molemminpuolista, armollista, välittävää ja ymmärtävää. Vaikka en voi itseäni mitenkään uskovaiseksi siteerata, silti ev.lut kulttuurin näkemyksen rakkaudesta ja sen merkityksestä elämässä allekirjoitan. Viisaita sanoja:
"Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. ”
Pitänee muistuttaa, että rakkaus on muutakin kuin pelkkä rakkaus rakastettuun.- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
” Rakkaus ei ole mitään mikä tulee ulkopuolelta. Se on täysin sisäsyntyistä. Se, että osaa rakastaa. Silloin on hyvä elämä.
Kaikki muu on turhaa.”
Rakkaus lähtee itsestä, mutta tähän myös sisältyy oma valinta rakastaa ja omien rajojensa asettaminen ja kunnioitus. Ihmiset, jotka hyväksi käyttävät, kohtelevat väärin, ovatväkivaltaisia, sairaita (vakavat mt- ja päihdeongelmat, persoonallisuushäiriöt) tai itsekäitä tai kyvyttömiä rakastamaan eivät parane rakastamalla vaan hoidolla/terapialla.
Kahden tavallisen ja terveen ihmisten rakkaus on molemminpuolista, armollista, välittävää ja ymmärtävää. Vaikka en voi itseäni mitenkään uskovaiseksi siteerata, silti ev.lut kulttuurin näkemyksen rakkaudesta ja sen merkityksestä elämässä allekirjoitan. Viisaita sanoja:
"Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. ”
Pitänee muistuttaa, että rakkaus on muutakin kuin pelkkä rakkaus rakastettuun.Totta, on monenlaista rakkautta, joka voi olla ihmisiä toisiinsa sitovaa. Yksi on yhteinen rakkaus jotain asiaa kohtaan, se voi pitää ihmiset yhdessä voiden hyvin.
Joskus tapaa sellaisia paljon sisäistä rakkautta, sitä suorastaan huokuvia ihmisiä.
Yksi tapaus oli ihan tässä noin viikko sitten baarissa. Nainen joka hymyilee lämpimästi ja koskettaa kädellään ihoon. Meinasin saada sätkyt, iho meni kukonlihalle pelkästä lämpimästä kosketuksesta.
AV Citrinella kirjoitti:
Kaikki muu on turhaa.”
Pitänee muistuttaa, että rakkaus on muutakin kuin pelkkä rakkaus rakastettuun.Kyllä, eletty elämä on onnistunut jos tuntee rakkauden. Se on kaiken elämisen arvoinen juttu.
Rakkaus tosiaan voi olla hyvinkin muutakin kuin sitä romanttista rakkautta. Ja rakkauteen ei tarvita kun tahto tuntea rakkautta. Se on sisäänrakennettuna meistä jokaiseen.
Niin moni narisee, ettei saa rakkautta..aivan turhaa, sillä rakkaus on meissä itsessämme. Se täytyy vain löytää. Se on taito, siinä missä vaikkapa kuunteleminen tai polkupyörällä ajaminen.
Valintakysymys perimmiltään.
Minusta on kyllä kunnioitettavaa ja kaunista jos ihmiset oppisivat olla pidättäytyväisiä yhdelle ihmisille eikä lennellä kukasta kukkaan. 🐝🌸🌼🌷🌺
- Anonyymi
Kaunis ajatus, pidättäytyä rakkaudessa, vaikka sitä ei olisi?
Tulee mieleen vessahätä, aikansa sitä voi kestää mutta mitä kauemmin sitä potee, sitä kovemmalla vauhdilla vessaan juoksee. Aikansa sitä kestäisi.
Juu, eivät ihmiset mitään mehiläisiä ole. Yhteyttämiseen ei tarvita sataa kukkaa. Yksi on hyvä jos sitä mettä (riittävää sisältöä) saa?
AV Eikä myöskään olla 🧊👩🏻🔬jota sulattaa🫠 ja muotoilla omaksi mieleiseksi💇🏻♀️ mutta jokainen elää miten huvittaa toivon vaan samankaltaiset ihmiset kohtaisi.🧶 kunnioiteittaisiin toistemme päämääriä olla onnellisia perheenä🏡
valtakunta kirjoitti:
Eikä myöskään olla 🧊👩🏻🔬jota sulattaa🫠 ja muotoilla omaksi mieleiseksi💇🏻♀️ mutta jokainen elää miten huvittaa toivon vaan samankaltaiset ihmiset kohtaisi.🧶 kunnioiteittaisiin toistemme päämääriä olla onnellisia perheenä🏡
Eikä kakettaisiin ✂️💔 sitä punasta lankaa 🧶❤️ että joutusi taas itseään parsimaan🪡 ❤️🩹ehjäksi.😮💨 johon kuluu erittäin kauan aikaa päästääkseen eroon tunteesta.
Onhan se nyt eri asia jos ihminen tekee itselle/muille haittaa mutta esim tämäkin ihminen saada olla mitä haluaa eikä tee itselleään pahoinpitele tai muille haittaa. Mutta on Suloinen kokonaisuus.
https://twitter.com/stillgray/status/1681673516242878464valtakunta kirjoitti:
Eikä kakettaisiin ✂️💔 sitä punasta lankaa 🧶❤️ että joutusi taas itseään parsimaan🪡 ❤️🩹ehjäksi.😮💨 johon kuluu erittäin kauan aikaa päästääkseen eroon tunteesta.
Onhan se nyt eri asia jos ihminen tekee itselle/muille haittaa mutta esim tämäkin ihminen saada olla mitä haluaa eikä tee itselleään pahoinpitele tai muille haittaa. Mutta on Suloinen kokonaisuus.
https://twitter.com/stillgray/status/1681673516242878464Varsinkin tuo mies. Uus ala valtaa alan.
https://twitter.com/stillgray/status/1681657263784869889?s=46&t=adqG0RRhdOrviBqBs0Fw7wm.wurst kirjoitti:
Nii, tai voitais myös antaa kaikkien kukkien kukkia,
Ainaki jos ne ei vahingoita sillä muita,Kunnioittamista toisten päämääriä olisi hyvin tärkeätä ja myös itseään.
valtakunta kirjoitti:
Kunnioittamista toisten päämääriä olisi hyvin tärkeätä ja myös itseään.
Kyllä, ja osattava myös päästää irti jos ne toisen päämäärät eivät sovi itselle tai omat ei sovi sille toiselle
m.wurst kirjoitti:
Kyllä, ja osattava myös päästää irti jos ne toisen päämäärät eivät sovi itselle tai omat ei sovi sille toiselle
Olen ihan samaa mieltä jos on haittaa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17940394/mita-elaman-aikana-tulisi-kokea#comment-122072021Anonyymi kirjoitti:
Kaunis ajatus, pidättäytyä rakkaudessa, vaikka sitä ei olisi?
Tulee mieleen vessahätä, aikansa sitä voi kestää mutta mitä kauemmin sitä potee, sitä kovemmalla vauhdilla vessaan juoksee. Aikansa sitä kestäisi.
Juu, eivät ihmiset mitään mehiläisiä ole. Yhteyttämiseen ei tarvita sataa kukkaa. Yksi on hyvä jos sitä mettä (riittävää sisältöä) saa?
AVTällai sivusta,
Yhteyttäminen on sitä mitä kasvi tekee lehdillään auringonvalon ja hiilidioksidin kanssa,
Pölyttäminen on taas sitä mitä mehiläiset ja muut pörriäiset tekee kukille
https://aijaa.com/IK0iKb
- Anonyymi
En keski oikeastaan mitään, joka kaikkien tulisi kokea. En keksi yhtään ainoaa ihmisyyden kannalta välttämätöntä kokemusta, kun kaikki on niin yksilöstä kiinni. Ehkä siis sanon siis ihan vaan, että jokaisen tulisi kokea asioita. Sellaisia asioita, jotka liikuttavat itsessä jotain ha aiheuttavat tunteita. Ongelmana tietysti se, että eivät kaikki tunne, vaikka mitä tapahtuisi.
Joskus kun on muiden ihmisten bucket listoja nähnyt ja kuullut, niin huvin vähän niissä on ollut mitään, mikä minua olisi liikuttanut. Aiempaan kommenttiini ketjussa lisäsin, että haaveet ja unelmat tekee myös hyvän elämän. Usein matka on tärkeämpi kuin itse päämäärä ja perille pääseminen. Siihen Pariisillakin viitataan.
Pariiisi tuli nähtyä 14v. Vuorelle kiivettyä 13v. Maratonia en ole vielä juossut, nuorena 10-20km meni tosin alkuveryttelynä. Nyt joutuisi treenaamaan 2v tosissaan. 😁- Anonyymi
...tai sitten öljyhieronta:)
Vitsi, vitsi...ei saa lyödä.
AV Anonyymi kirjoitti:
...tai sitten öljyhieronta:)
Vitsi, vitsi...ei saa lyödä.
AVSaan henkistä öljyhierontaa tällä hetkellä riittävästi enkä elä muutenkaan fyysisessäkään puutteessa. 🙃 Vaikka en voi nimittää tilaa perinteiseksi parisuhteeksi (enkä edes FWB:ksi), silti en lähde tässä kohtaa kuin ammattihierojan käsiteltäväksi. 😉 Niin kauan kuin näen hänessä tulevaisuuden, olen kiinni muulle. Toki huomisesta ei voi ennustaa eikä se ole pelkästään itsestäni kiinni. Se selviää vain elämällä. Alku on herkkää aikaa.
En muuten ole väkivaltainen, korkeintaan paha suustani.
Yksilön mukaan, kuka mitäkin tärkeäksi kokea mieltää. Mulle tärkeää on henkinen kasvu ja hyvinvointi omassa elämässäni, niin etten kuormita muita ylenmäärin itselläni. Enkä ota ylimääräistä kuormaa muista.
Alan olla kehityskelpoinen.- Anonyymi
Tämä täytyy kokea.
Kelatkaa kappaleen legs alkuun 2:02, voi taivas miten ihana näky.
Nämä ovat hetkiä jolloin elämisestä tosiaan tulee elämisen arvoista.
https://www.youtube.com/watch?v=gC28Bv7r8v0
AVEikö strippii klubi ole tuota varten, voin tehdä miehelleni yksityistanssin kun saan itseni kontikseen. Keho on tehty luomistyötä kauan.
valtakunta kirjoitti:
Eikö strippii klubi ole tuota varten, voin tehdä miehelleni yksityistanssin kun saan itseni kontikseen. Keho on tehty luomistyötä kauan.
Kyseinen asia on miehelleni yksitilaisuus eikä stiptii klupeja tarvitse. Aion tehdä hänet onnelliseksi💞 yllättämällä vielä.
Nii..🤔
Mää taas näkisin et monelle on tärkeää (tärkeintä) se omien jälkeläisten saaminen. Eikä siinä, omien geenien siirtäminen eteenpäin nyt on valtaosalle elollisista se elämän ykkösprioriteetti, ja onhan muksut myös kivoja,
Mut mulla ei oo koskaan ollu mitenkään suuren suurta tarvetta lisääntyä, ja mun suku jatkuu kyllä sisarusten lapsissa (tosin ei ihan minun geeneillä, mut olishan siinä omassakin jälkikasvussa puolet jonkun muun..)
Eikäpä mulla oo myöskään mitään "ämpärilistaa", eikä suureellisia haaveita, ainakaan toteutettavissa olevia..
Mää en sillai tee suunnitelmia kovin pitkälle, tai ainakaan varsinkaan sellaisia mihin sisältyis muita ihmisiä koska sillon joutuu melkeenpä aina pettymään,
Joku toinen ihminen tossa lähellä, ainaki sillontällön olis toki kiva, mut ei mulla tällä hetkellä siihenkään oo suurensuurta tarvetta (ainakaan mihinkään vakituiseen juttuun)
En minä tiiä mitä elämältä haluan🤷 elossa oleminen ja pysyminen on välillä jo kova sana🤔- Anonyymi
Ei tarvi kokea mitään.
Kun elämä loppuu, se loppuu. Ei ole mitään CV:tä taivaan tai helvetin portille esittää.
Kokemuksien hakeminen kokemisen vuoksi on itsekästä.
Mitä jos vaan koittaa elää hyvää tekevän elämän niin että läheisilläkin on hyvä olla.
Ja silloin on onnistunut, kun itsestä ei jää mitään jälkiä tänne maailmaan kun aika jättää. Ja jos joku läheisistä muistaa sydämessään silloin tällöin oman elämänsä aikana.
xLiner- Anonyymi
"Kokemuksien hakeminen kokemisen vuoksi on itsekästä."
Niin on, mutta siinä ei ole mitään väärää. Koska kerran täällä vaan ollaan, eikä oman elämän mitta edes ole etukäteen selvillä, olisi tyhmä jättää asioita tekemättä mistään syystä.
Oma neuvoni on tehdä ihan mitä huvittaa, paitsi tappaa ketään! Kerran sitä täällä vaan ollaan, joten ilo irti. Kuvainnollisesti huomenna ollaan jo haudassa, joten miksi jättää jotain tekemättä, kun kuolleena ei pysty muistelemaan tehtyjä eikä katumaan tekemättä jätettyä?
Antaa siis mennä sata lasissa ihan joka päivä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789