Mikä on seksiä?

Anonyymi-ap

Tuli tuolta yhdestä toisesta aloituksesta mieleen, että mikä kaikki on seksiä. Siellä siis esitettiin väite, että vain paneminen on seksiä ja kaikki muu on esileikkiä.

Miten te määritätte seksin? Mitä pitää tehdä, jotta on harrastanut seksiä? Onko sitä vain perinteinen yhdyntä? Vai onko ehkä kaikki sukuelinten hiplaaminen sitä? Entä oraali tai anaali, ovatko se sitä? Entä käsipeli, onko se seksiä? Pitääkö välttämättä panna, jotta on seksiä? Mitenkäs vaikka rintojen väliin, onko se sitä? Täytyykö seksiin välttämättä liittyä vähintään jonkun osapuolen orgasmi, jotta siitä tulee seksiä? Missä menee seksin raja, jota ilman touhu ei ole sitä?

95

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähän samantyyppinen kysymys, kuin "mikä on pettämistä". Toiset eivät mielestään ole pettäneet ilman perinteistä yhdyntää, vaikka kaikki muut onkalot ja välit olisi käyty läpi.

      No minusta kaikki sukuelimiin kohdistuva kiihottaminen on seksiä. Oikeastaan kaikki erogeenisiin alueisiin kohdistuva, koska pelkistä rinnoistakin voi saada orgasmin.

      • Anonyymi

        Noihin tosiaan törmää välillä. Joku kertoo, että nainen/mies, mutta jertoi, ettei varsinaista seksiä ollut ollut. Mä itse olen usein miettinyt, että mitäköhän se lausunto sitten pitää sisällään, kun ei kerta "varsinaista seksiä".


    • Anonyymi

      Minun nähdäkseni seksiin ei tarvita edes useampaa ihmistä. Kyllä se ihan seksiä on, vaikka harjoittaisi yksinäänkin. Sitten on vielä kaikenlaista virtuaaliseksiä, videon, puhelun tai viestien välityksellä. Kaikenlaiset seksilelut, no kyllä niidenkin avulla seksiä harjoitetaan. Kaikki suristimet ja päristimet ja väristimet ja imuttimet ja tapit ja kepukat, kyllä ne seksiä ovat.

      • Anonyymi

        Yksin se on ihan vai itse tyydytystä hetken helpotus johonkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin se on ihan vai itse tyydytystä hetken helpotus johonkin

        Seksiä se silti on ja eipä se partnerinkaan kanssa aina ole tuon kummempaa.


    • Anonyymi

      No minulle seksiä on jo ajatuskin jostain sukupuolivehkeitä väräyttävästä. Noin minimissään. Se voi aiheuttaa jo pelkkä ajatus jostain...tai uni.

      Ei seksiin tarvitse yhdyntää, eikä orgasmia. Ei erektiota, mutta kyllä sukuelimissä jotain silloin käy. Psikat kostuu ja alushoudut kastuu. 😁

      Seksi ja siis seksuaalisuus on kuin talu tai laulu...jokainen voi nähdä, kokea, aistia sen eritavoin...osalle se on vain joku juttu ja sekin on fine...mutta itselle se on tärkeä juttu identiteetissä. 😊

      Sikäli se on intiimi juttu, että en yksityiskohtaisesti siitä yleensä pidä erityisempää ääntä. Ei ole tarvetta.

      • Jostain syystä läksi anonyyminä, mut mun kommentti toi päällä oleva. 🤔


      • Anonyymi

        Aikalailla noin minäkin asian näen. Mun mielestä seksissä ei tarvita edes fyysistä kosketusta, vaan ihan jo tarkoituksellinen kiihotuksen aiheuttaminen menee seksin puolelle. Ajatellaan, jos toisella on vaikka joku seksuaalinen fetissi, joka voimakkaasti kiihottaa, niin sen fetissin täyttäminen/toteuttaminen on minusta seksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla noin minäkin asian näen. Mun mielestä seksissä ei tarvita edes fyysistä kosketusta, vaan ihan jo tarkoituksellinen kiihotuksen aiheuttaminen menee seksin puolelle. Ajatellaan, jos toisella on vaikka joku seksuaalinen fetissi, joka voimakkaasti kiihottaa, niin sen fetissin täyttäminen/toteuttaminen on minusta seksiä.

        Vastasit vissiin mun anonyyminä laittamaan viestiin ja se ei näy minun vellikellossa.. joten jatkossa vastaa aina mun nikin kirjoittamiin juttuihin tai ne jää jonnekin avaruuteen...

        No joo, fetissiin vastaaminen varmaan voi riittää myös, jos se liittyy johonkin sellaiseen, mikä tarvitsee ulkopuolista huomiota...kaikki fetissit ei tarvitse sitäkään...

        Mutta seksi ja seksuaalissus on aika laveita asioita, kun jokaisella ihmisellä se on ihan oma lukunsa..

        Seksin laatikoiminen lokeroihin on ehkä myös tarkoitus voida selittää jotain eri piirteistä, mutta ei ole vain muutamia seksuaalisuuksia vaan on pilvin pimein, kuten on ihmisiäkin. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jostain syystä läksi anonyyminä, mut mun kommentti toi päällä oleva. 🤔

        Juu ja lehmätkin lentää täällä ny voi omia kuka mitä tahansa


    • Oma mielipiteeni on se, että kun pissavehkeitä eroottisessa mielessä tavalla tai toisella stimuloidaan fyysisesti jonkun toisen toimesta, niin puhutaan seksistä. Voihan se jäädä ns. yleisesti ymmärretyn esileikin asteelle tai vain "hehkuttamiseksi", mutta seksiä se kuitenkin on.

    • Anonyymi

      Itse olen ajatellut seksi niin, että kaikki esileikiksi kutsuttava on jos seksiä. Siis kosketuskin, jos sillä tarkoitetaan edetä intiimimpään toimintaan. Jollei mainittua tarkoitusta ole, puhuisin eroottisesta kosketuksesta, joka on vähän kuin seksin pikkuveli, eli ei ihan seksiä, mutta voi sekin kiihottaa.

      Edellä joku kirjoitti, että puheetkin voisivat olla seksiä, jos niistä kiihottuu, mutta minä puhuisin taas erotiikasta.

      Seksuaalisuutta voi sanoittaa monella tavalla, eikä minun tapani ole mitenkään "oikea", vaikka ajattelinkin sen näin erotiikka --> seksi akselina.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Älkää te ikisinkut miehet miettikö mitä on seksi. Ette naista saa koskaan.

      • Anonyymi

        Aloittaja on nainen, eli nou hätä.


    • Anonyymi

      Jotenkin itse koen että kaikki missä toisen vehkeitä joteniin kosketellaan ja tehdäänpä niille nyt mitä tahansa. Vaikka vääntää solmulle. Niin on jo kyse seksistä.

    • Anonyymi

      Mikä tuottaa toiselle nautintoa ja hyvää niin se on seksiä

    • Anonyymi

      Osuit naulan kantaan..

    • Anonyymi

      Yhdyntä ja esim sm, dbsm .

    • Sarkastisesti totean, että seksi on sitä missä molemmat (tai kaikki) osapuolet ovat toisiinsa tyytymättömiä, mutta eri syistä.
      Tosin tuo ei määrittele sitä mitä siihen sisältyy ja tyytymättömyyttä esiintyy myös muissa muodoissa.
      ;)

    • Tästä mä oon joutunu vääntään teidän kanssa. Kun kaikki ei ymmärrä että se seksi ittensä kanssa on ihan yhtä pätevää kun jonkun muun kanssa. Monihan käyttää kondomia. Että se on lopputuloksen kannalta ihan sama jääkö se mikä sieltä tulee siihen kortsuun vai talouspaperiin.

      • Anonyymi

        Periaatteessa, mutta kortsu on kalliimpi ja haisee paljon pahemmalta. 🤔


      • Anonyymi

        Kyllä siinä on vissi ero tekeekö tuota yksinään vai jonkun kanssa. Tietysti et voi tietää jos et ole kokeillut kuin yksin. En kyllä sinänsä tiedä kannattaako muuta kokeillakaan koska kuten varmaan olet huomannut etenkin miehet jäävät pahasti koukkuun siihen jonkun kanssa yhdessä harrastettuun versioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä on vissi ero tekeekö tuota yksinään vai jonkun kanssa. Tietysti et voi tietää jos et ole kokeillut kuin yksin. En kyllä sinänsä tiedä kannattaako muuta kokeillakaan koska kuten varmaan olet huomannut etenkin miehet jäävät pahasti koukkuun siihen jonkun kanssa yhdessä harrastettuun versioon.

        On siinä usein ero, ei tosin aina, mutta seksiä molemmat tavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä usein ero, ei tosin aina, mutta seksiä molemmat tavat.

        Varmasti tuossakin on yksilökohtaisia eroja kuinka sen kokee. Itse näkisin että noiden kahden välillä on aina ero. Yksin se on vähän niin kuin söisi ruokaa ilman haju- ja makuaistia. Nälkä lähtee mutta ei siitä paljoa iloa irti saa.


      • Anonyymi

        "kaikki ei ymmärrä että se seksi ittensä kanssa on ihan yhtä pätevää kun jonkun muun kanssa"

        Hormonaalisen toiminnan ja "tunteiden" kannalta itsesaastutus ei ole lähelläkään seksiä eli miessukupuolisen ja naissukupuolisen muhinointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti tuossakin on yksilökohtaisia eroja kuinka sen kokee. Itse näkisin että noiden kahden välillä on aina ero. Yksin se on vähän niin kuin söisi ruokaa ilman haju- ja makuaistia. Nälkä lähtee mutta ei siitä paljoa iloa irti saa.

        Ero kyllä, mutta seksistä on molemmissa kyse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti tuossakin on yksilökohtaisia eroja kuinka sen kokee. Itse näkisin että noiden kahden välillä on aina ero. Yksin se on vähän niin kuin söisi ruokaa ilman haju- ja makuaistia. Nälkä lähtee mutta ei siitä paljoa iloa irti saa.

        No se niin, jos ei osaa. Mutta jos on mielikuvitusta ja vikkelät sormet, niin varmasti on yksin parempi. Katos KÄDELLÄ JA SYDÄMMELLÄ. siitä oli aikanaan se tv sarjakin. Mulla on se vakiintunu käytäntö. Joka lauantai ja sunnuntai aamu. Voisitte ihan huviksenne uskoo, niin tekin saisitte täydellisen seksielämän.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No se niin, jos ei osaa. Mutta jos on mielikuvitusta ja vikkelät sormet, niin varmasti on yksin parempi. Katos KÄDELLÄ JA SYDÄMMELLÄ. siitä oli aikanaan se tv sarjakin. Mulla on se vakiintunu käytäntö. Joka lauantai ja sunnuntai aamu. Voisitte ihan huviksenne uskoo, niin tekin saisitte täydellisen seksielämän.

        Valitettavasti sinua ei voi uskoa koska sinulla ei ole vertailukohtaa tälle toiminnalle. Toisaalta koska nämä ko. harrastukset (yksin vs. yhdessä) ovat kaksi lähes täysin eri asiaa ei niitä oikein voi verratakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti sinua ei voi uskoa koska sinulla ei ole vertailukohtaa tälle toiminnalle. Toisaalta koska nämä ko. harrastukset (yksin vs. yhdessä) ovat kaksi lähes täysin eri asiaa ei niitä oikein voi verratakaan.

        Siis henkilöitä voi olla useampikin kuin kaksi. Miten se muka muuttuu henkilöluvun mukaan täysin toiseksi.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Siis henkilöitä voi olla useampikin kuin kaksi. Miten se muka muuttuu henkilöluvun mukaan täysin toiseksi.

        Kai sinun täytyisi kokeilla. Ei sitä oikein osaa selittää sitä olotilaa toisen kanssa. Liittynee jotenkin hormoneihin ja alkukantaisiin vaistoihin että se vain on täysin eri asia yhdessä kuin yksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinun täytyisi kokeilla. Ei sitä oikein osaa selittää sitä olotilaa toisen kanssa. Liittynee jotenkin hormoneihin ja alkukantaisiin vaistoihin että se vain on täysin eri asia yhdessä kuin yksin.

        Mulla ois enemmänkin mielenkiintoo siihen että ois useita paikalla. Että jos se kaksin parempaa, niin sittenhän se useamman kanssa on jo ihan super hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero kyllä, mutta seksistä on molemmissa kyse.

        Sanoilla on yleensä vakiintuneet merkitykset:

        Mastu​rbatio: Oman sukupuol​ielimen stimulaatio käsin.
        Kunn​ilingus: Naisen sukupuol​ielinten stimulaatio suulla.
        Fell​ation: Miehen pen​iksen suullinen stimulaatio.
        Sod​omia: Peni​ksen tunkeminen per​äauk​koon (ei omaan)
        Seksi: Miehen ja naisen sukup​uolielimien välinen puuha, yhd​yntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinun täytyisi kokeilla. Ei sitä oikein osaa selittää sitä olotilaa toisen kanssa. Liittynee jotenkin hormoneihin ja alkukantaisiin vaistoihin että se vain on täysin eri asia yhdessä kuin yksin.

        No ei sen nyt parterin kanssakaan aina nyt niin kummoista ole. 🤣


      • Anonyymi

        Tai suomeksi ihan vaan koitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei sen nyt parterin kanssakaan aina nyt niin kummoista ole. 🤣

        Eikö sinulla? Se on sääli...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla? Se on sääli...

        Ei kenelläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenelläkään.

        Tuo ei onneksi pidä paikkaansa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei onneksi pidä paikkaansa :)

        Onneksi se pitää täydellisesti paikkansa, kun ihmiset nyt eivät koneita ole ja aina kaikki ei mene ihan miten on suunniteltu. Paitsi ehkä noissa kuvitelluissa parisuhteissa. Kuka sitä nyt huonoa fantasiaa kehittäisi. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi se pitää täydellisesti paikkansa, kun ihmiset nyt eivät koneita ole ja aina kaikki ei mene ihan miten on suunniteltu. Paitsi ehkä noissa kuvitelluissa parisuhteissa. Kuka sitä nyt huonoa fantasiaa kehittäisi. 🙂

        Et ole ollut minun housuissani joten et voi tietää :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ollut minun housuissani joten et voi tietää :)

        Eipä tarvitsekaan. Ihan yleinen tieto ihmisen inhimillisyydestä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tarvitsekaan. Ihan yleinen tieto ihmisen inhimillisyydestä riittää.

        Ei parane yleistää. Harrastelu kumppanin kanssa on ollut aina jumalaista :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei parane yleistää. Harrastelu kumppanin kanssa on ollut aina jumalaista :)

        Ihmiset ovat ihmisiä. Poikkeuksena tietysti kuvitellut ihmissuhteet.


    • Anonyymi

      Pyöräily kesähelteellä on jotain esileikin ja seksin välimuotoa?

    • Kaikki minkä tarkoitus on tuottaa seksuaalista nautintoa,
      Eri asia on tuottaako ne aina, mut pysytään siinä tarkoituksessa,

      • Masokistille siis riittää, kun poljin luistaa ja putoaa "tangolle". 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Masokistille siis riittää, kun poljin luistaa ja putoaa "tangolle". 😃

        Jos se saa siitä seksuaalista nautintoa.. kai🤔
        Mut tuollaisen toiminnan tarkoitus ei tietääkseni useimmille ole nautinnon tuottaminen,
        Laskettaisko tuo sit sooloseksiksi eli itsetyydoksi..🤷


      • m.wurst kirjoitti:

        Jos se saa siitä seksuaalista nautintoa.. kai🤔
        Mut tuollaisen toiminnan tarkoitus ei tietääkseni useimmille ole nautinnon tuottaminen,
        Laskettaisko tuo sit sooloseksiksi eli itsetyydoksi..🤷

        No epäilen itsekin, mutta varmaksi en voi sanoa. Meitä on yllättävän moneksi. 🤔


    • Anonyymi

      Seksi on kaikkea mitä nainen/mies toisiltaan haluaa... Seksi ei ole pelkkä yhdyntä
      vaan kaikki ennen sitä ja jälkeen... Joskus seksissä ei tarvitse housuja laskea....
      Mutta miehenä sanon, että se vaatii luonnetta.... Hyvää yötä.

    • En minä vaan tiiä. 🤷🏼‍♂️

      • Anonyymi

        Yleensähän sä tiiät kaiken. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensähän sä tiiät kaiken. 😉

        En kuule paljon mitään tiiä, esitän vaan sujuvasti. 🙊


      • Muksutkin sikisivät Pyhästä Hengestä, hyvässä hengessä ja niin edelleen 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Muksutkin sikisivät Pyhästä Hengestä, hyvässä hengessä ja niin edelleen 😂

        Kuten Mariallakin, Joosefkin oli vaan statistina ja elättäjä. 😁


      • Huitale kirjoitti:

        Kuten Mariallakin, Joosefkin oli vaan statistina ja elättäjä. 😁

        Tota ei välttämättä kannata kertoa siipalle 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Tota ei välttämättä kannata kertoa siipalle 😂

        Ei tietenkään. Hyss hyss. 😁


    • Anonyymi

      Ihanaa.... En minäkään tiiä...

    • Anonyymi

      Jallu, Kalle Ratto toimi hyvin.
      Enää ei hyvin.
      81 v Erkki

    • Anonyymi

      Tarvitseeko seksiä edes määritellä? Mikä on seksin ja muun seksuaalisen hyväilyn ero?

      En itse ajattelele masturbaatiota yksin seksiksi, mutta kyllä soloseksiksi. Jos sanon eläneeni selibaatissa pitkään, se ei tarkoita, että olisin jättänyt soloseksinkin välistä. Selibaatin miellän tauoksi yhdynnästä. Samoin neitsyyden miellän kokemattomuudeksi nimenomaan yhdynnästä. Laukeaminen taas ei määrittele seksiä, vaikka hyvässä seksissä sekin tapahtuu kohtuullisen usein.

      Jos joku koskee fyysisesti sukuelimiini tai kosken jotain toista, en myöskään ajattele sitä seksinä vaan seksiin liittyvänä esileikkinä, suuseksinä, seksuaalisena kosketuksena tms. Kosketus ei aina johda seksiin/yhdyntään. Myös intohimoinen suutelu kuuluu hyvään seksiin, ja joskus johtaa seksiin, mutta en miellä sitä seksinä vaan muuna seksuaalisena toimintana.

      Jos kiihoittuminen olisi seksin kriteeri, moni ”harrastaisi seksiä” aika usean kanssa ja osittain tahtomattaankin.

      Näiden lisäksi on etäseksi/virtuaaliseksi. Sitä en ennen mieltänyt seksiksi, mutta ihan samalla lailla se on seksuaalista vuorovaikutusta kuin lähiseksikin ja voi olla hyvinkin intiimiä. Silti, jos puhuisin että olen ollut selibaatissa, en osaisi etäseksiä mieltää ehkä selibaatin katkeamiseksi.

      • Anonyymi

        "Tarvitseeko seksiä edes määritellä"

        Keskustellessa on eduksi että keskustelijat tietävät mistä keskustellaan.


    • Anonyymi

      Seksiä on kaikki yhdyntä tai hipelöinti. Sillai että joku näkee.

    • Anonyymi

      En mä näe just tällä hetkellä tarpeelliseksi sitä määritellä. Ehkä kaikki sellainen joka tähtää (toivottavasti molemminpuoliseen) seksuaaliseen nautintoon. No en mä silti suutelua pidä seksinä. Mutta kuten sanoin, ihan sama loppupeleissä. Suhde on hataralla pohjalla jos se kaatuu siihen että toinen osapuoli on tehnyt jotain sellaista minkä toinen lukee seksiksi ja toinen ei (siis pettämismielessä). Eli kyllä noiden juttujen luulisi viimeistään suhteessa olevan asian vaatimalla tavalla molempien tiedossa.
      N

      • Anonyymi

        Pettäminen ja seksi toisen kanssa ei ole synonyymeja! Jos suhde on vapaa, ei yhdyntäkään ole pettämistä. Ja pettälistä taas voi olla pelkkä henkinen avautuminen tai hitaan tanssiminen, jos pari sen itse niin määrittelee. Iso osa varmaan pitää yhdyntää, sukupuolielinten koskemista, suutelua ja alastinukkumista vierekköin (vaikkei seksiä olisi) pettämisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pettäminen ja seksi toisen kanssa ei ole synonyymeja! Jos suhde on vapaa, ei yhdyntäkään ole pettämistä. Ja pettälistä taas voi olla pelkkä henkinen avautuminen tai hitaan tanssiminen, jos pari sen itse niin määrittelee. Iso osa varmaan pitää yhdyntää, sukupuolielinten koskemista, suutelua ja alastinukkumista vierekköin (vaikkei seksiä olisi) pettämisenä.

        Relaa, en mä niin ole väittänytkään. Sanoin vain että 1) en osaa sitä tarkemmin nyt määritellä mitä seksi tarkoittaa ja 2) suhteessa tämän pitäisi olla siinä mielessä selvä, ettei tarvitse alkaa miettiä pettikö toinen vai ei.
        N


    • Anonyymi

      En välitä määritellä tätä. Niin tuhat kertaa samaa kysytty ja jokainen tietää millaista seksiä itse haluaa ja mitä seksiä olisi toiselta kieltämässä.

    • Anonyymi

      Ajatus on seksiä, no niin voi olla jos näkee hyvää unta jossa on tyttö jonka kanssa ja sitten ...

    • Kaikki yksin itselle ja yhdessä yhteisymmärryksessä toisen kanssa tehdyt seksuaaliset teot kiihottumis ja nautinto tarkoituksessa on kyllä tavallaan seksiä niin kai sen noin todella reilusti yksinkertaistaen vois sanoa mutta kai se on jokaiselle ihan oma yksilöllinen kokemus mikä kaikki siihen tosiasissa sitten sisältyy.🙂.

    • Anonyymi

      Seksi on seksiä mu jo esileikkikin jonkun muun kanssa kui oman kumppanin tai puolison kanssa on pettämistä

    • Anonyymi
    • Seksi (eng: sex) tulee latinan sanasta "sexus", se tarkoittaa sukupuolta, joko miehen tai naisen sukupuolta. Esim. "female sex" tarkoittaa kaikkia naissukupuolisia. Mutta nykyisin eri ihmiset ymmärtävät käsitteen "seksi" monin eri tavoin, ja käyttävät sitä leväperäisesti.

    • Anonyymi

      Minulle seksiä (seksin valmistamista, "making sex") alkaa tapahtumaan siitä hetkestä lähtien kun miekkani on joutunut tuppensa huulille (vagina == miekan tuppi).

      Oigasmi on se tapahtumarypäs joka aiheuttaa seksin valmistamisen loppupuolella mm. tahattomia kouristuksia, kiljahduksia, näön pimenemistä/hämärtymistä, kiivasta sydämmenlyöntiä, yms.

      Esileikkejä (seksuaalinen kiihottaminen, "foreplay") ovat ne seksuaaliset puuhat, joihin miessukupuolinen yhdessä naissukupuolisen kanssa parina osallistuu, sillä tarkoituksella että ne johtavat seksin valmistamiseen.

      Seksuaalista kiusoittelua ("making out") ovat ne seksuaaliset puuhat, joihin miessukupuolinen yhdessä naissukupuolisen kanssa parina osallistuu, vaikka tarkoituksena ei olekaan seksin valmistaminen, tai siitä huolimatta että tilanne ei tarjoa aikaa tai soveltuvaa paikkaa seksin valmistamiselle.

      Eroottisen yhteiselämän sisältöä, seksuaalisen vireystilan ylläpitoa, ovat ne miessukupuolisen tai naissukupuolisen lähettämät/osoittamat seksuaaliset vihjeet/viestit kumppanilleen, joita ei nimenomaan ole tarkoitettu preludiksi seksin valmistamiseen.

      Soidinmenoja, viettelemistä ovat selkeästi sellaiset seksuaaliset merkit, vihjeet, vihjaukset (kuten antava pukeutuminen, katseet, jalkapeli, "vahingossa"koskettelu, kaksimielisyydet, jne.) jotka on tarkoitettu kohdistumaan useille/kaikille lähistöllä oleville vastakkaisen sukupuolen edustajille.

    • Anonyymi

      No se kun kun ei ole mitään muuta tekemistä.

      • Heh, jotenkin näin. 😂


    • Piti jo eilen sanomani, ettei mun tartte tietää. En oo meinannu sitä enää järin paljon harrastella. Ei oikein niinkun nappaa, napostele. Kauhee läyhääminen jonkun haaruissa, on sitä parempaakin tekemistä. Yleensä.

      • Anonyymi

        Elämme lopun aikoja.
        Tai sitten olemme vaan keski-ikäistyneet pilalle.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämme lopun aikoja.
        Tai sitten olemme vaan keski-ikäistyneet pilalle.

        -keinovaginamies-

        Minusta taas on sen mukavempaa mitä vähemmän käytän aikaani turhuuksiin. Eli tervetuloa ikääntyminen, jos loppu elämä jää aikaa johonkin mielekkäämpään, kun seksi. 🙂

        Seksi ei oo mulle ollut koskaan mikään addiktoiva tai pään pyörälle laittava juttu. Ne on pieniä ohikiitäviä hetkiä, kun halu syttyy ja sammuu, se siitä. Moni muu asia jää paljon paremmin mieleen ja vaikuttaa pidempään mielihyvänä, mitä seksi.

        Halaaminenkin on mulle suurempi elämys ja tärkeämpi.


      • Huitale kirjoitti:

        Minusta taas on sen mukavempaa mitä vähemmän käytän aikaani turhuuksiin. Eli tervetuloa ikääntyminen, jos loppu elämä jää aikaa johonkin mielekkäämpään, kun seksi. 🙂

        Seksi ei oo mulle ollut koskaan mikään addiktoiva tai pään pyörälle laittava juttu. Ne on pieniä ohikiitäviä hetkiä, kun halu syttyy ja sammuu, se siitä. Moni muu asia jää paljon paremmin mieleen ja vaikuttaa pidempään mielihyvänä, mitä seksi.

        Halaaminenkin on mulle suurempi elämys ja tärkeämpi.

        Ei olla kaikki mitenkään seksiorientoituneita edes nuorina. Mullakaan ikä ei varsinaisesti vaikuta muuten, kun että käytän järkeäni enemmän kun halujani tai myönnän pikemminkin ettei haluja ole. Kun niitä ei ole, enkä esitä että olisi.

        Nuorena olin melko feikki lapsellisuuttani ja etten loukkaisi toista omalla itselläni ja rajallisuudellani, mielistelijä ja miellyttäjä. Mutta sillä nakersin vain itseäni pienemmäksi, minkä nyt ymmärrän vääräksi itseäni kohtaan. Laiminlyön itseäni, jos mielistelen muita kun en oikeasti halua jotain..


      • Huitale kirjoitti:

        Ei olla kaikki mitenkään seksiorientoituneita edes nuorina. Mullakaan ikä ei varsinaisesti vaikuta muuten, kun että käytän järkeäni enemmän kun halujani tai myönnän pikemminkin ettei haluja ole. Kun niitä ei ole, enkä esitä että olisi.

        Nuorena olin melko feikki lapsellisuuttani ja etten loukkaisi toista omalla itselläni ja rajallisuudellani, mielistelijä ja miellyttäjä. Mutta sillä nakersin vain itseäni pienemmäksi, minkä nyt ymmärrän vääräksi itseäni kohtaan. Laiminlyön itseäni, jos mielistelen muita kun en oikeasti halua jotain..

        Jos ei voi henkisesti hyvin se alkaa tuntua kehossakin erilaisina oireina, minä varsinkin olen äärettömän herkkä siirtämään psyykeni kuormaa fyysisiksi oireiksi. Jotta pääni kestää, mutta kroppa ei kestäkkään sitten. Nyt opettelen olemaan itseni ystävä ja armahtaja. Muut joutuu nyt kestämään sen mitä olen valmisitsestäni antanaan tai poistumaan elämästäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämme lopun aikoja.
        Tai sitten olemme vaan keski-ikäistyneet pilalle.

        -keinovaginamies-

        Mm ns sössiytyminen pihalle on monenkin mielestä seksikästä.


    • Anonyymi

      Minun mielestä seksiä on suutelu poskelle tai suulle, jokaisella ihmisillä on se oma rajansa

      • Anonyymi

        Sanoilla on yleensä merkitys, siten että normaalit ihmiset ymmärtävät likimain samalla tavalla mitä sana merkitsee.


      • Anonyymi

        Noi Lähi-idän jepet siis sekstaa julkisesti aina tavatessaan. Ja ranskalaiset myös.


    • Anonyymi

      Kaikki toisen lääppiminen tavalla tai toisella,vaikka sanojen tasolla on pettämistä. Sanoohan tuon nyt järkikin.💩

      • Anonyymi

        Jos on jonkhonkuhun sitoutunut,kenties perheen perustanut,jopa valat vannonut. Sitten menee ja hakee himoissaan kontaktia toiseen,edellisen ulkopuoliseen, se on pettämistä se. Se on itsekkyyttä. Arvo köyhyyttä. Pitikö tämäkin tulla teille kertomaan💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkhonkuhun sitoutunut,kenties perheen perustanut,jopa valat vannonut. Sitten menee ja hakee himoissaan kontaktia toiseen,edellisen ulkopuoliseen, se on pettämistä se. Se on itsekkyyttä. Arvo köyhyyttä. Pitikö tämäkin tulla teille kertomaan💩

        Parisuhteita joissa parinulkoisia kokemuksia ei tapahdu ovat erittäin harvinaisia. Siis parinulkoisten kokemusten hankkiminen on erittäin yleistä eli aivan normaalia elämää.

        🦄


    • Anonyymi

      Paneminen ei ole seksiä. Mies katsoo pornoa ja vie sen makuuhuoneeseen(urpo), se on panemista.
      Seksiä harrastaa kaksi ihmistä jolla on tunteita/rakkautta toisiaan kohtaan.
      Itse koin että se on näin.
      T.mies

      • Tunteita voi olla myös vaikka harrastaa seksiä yksin. Kato Kädellä ja Sydämmellä.


    • Anonyymi

      Seksi on sitä mitä kukin kokee seksinä . Henkilökohtainen mielipide ja tunne .

      • Anonyymi

        Henkilö joka kokee niin, että kutsuu itsetyydytystä seksiksi, häpeeilee.


    • Pari kertaa nuorena mieheni törmäsin sellaiseen ilmiöön, että naisen mielestä suihinottaminen varattuna ja/tai varatulta ei ollut ollenkaan niin paha kuin yhdyntä... Vähän ihmetytti tuollainen linjaus, mutta kyllä minulle pelkkä suihinotto kelpasi kun se vielä vietiin ns.maaliin asti.

      • Anonyymi

        Joo. Olen myös törmännyt tuohon ajattelutapaan, että oraali- on jotenkin kevytseksiä. Itselleni myös ihan outo ajattelutapa ja pidän sitä jopa intiimimpänä kanssakäymisenä.


    • Anonyymi

      Siis kaikki toiminta joka aiheuttaa edes jonkun verran seksuaalista mielihyvää on se VIRALLINEN määrittely ja näin itsekkin ajattelen

      • Anonyymi

        Noin se taitaa olla.


    • Anonyymi

      Seksiä ovat ajatukset, tunteet ja mielikuvat, seksi itsensä kanssa eli sooloseksi sekä seksi toisen tai toisten henkilöiden kanssa.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      169
      3160
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      139
      2127
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      2076
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      89
      1830
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1620
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1603
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1130
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      274
      1114
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      71
      1110
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      958
    Aihe