Matematiikan tehtävä

Anonyymi-ap

Leikkuupuimuri pystyy leikkaamaan kerralla viljaa 2,0 m levyiseltä alueelta. Kuinka suuren pinta-alan puimuri pystyy enintään leikkaamaan yhden 8 h työpäivän aikana, kun puimurin nopeus on 4,7 km/h

Voisitteko auttaa pliis
Kiitos etukäteen

10

596

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2m työleveys on jo niin pieni ettei tuollaisia ole kuin koeviljelyalojen testipuimureissa. Niissä enempi meneen aikaa koealalta toiselle siirtymisessä ja koneen puhdistuksessa kuin itse puinnissa.
      Puimuri pitää myös tyhjentää viljakärryyn. Pitää olla vähintää 3 henkilö töissä että jatkuvasti on viljakärry valmiudessa ajaakseen puimurin vierellä ja vauhdissa tyhjentää viljasäiliö pysähtymättä.
      Kysymys vaatii monta tarkennusta asioihin. Vähintään pitää kertoa prosentuaalinen aika 8 tunnin ajalta, jolloin puimuri on liikkeessä ja puimakoneisto käynnissä ja viljaa katkeaa pöydältä koneistolle.

• Anonyymi

Ei kai puimurin tarvitse miltään alalta minnekään siirtyä. Suomessa on ihan normaalia että pellot on 37 km pitkiä. Mitään ylimääräisiä kärryjä ei tarvita kun jyvät voi laskea siistiin jonoon puimurin viereen.

• Anonyymi

Mitään noin typerää en ole lukenut ihan vähään aikaan. Tuo vaatii jo aitoa lahjakkuutta typeryydessä.

• Anonyymi

Viisastelut sikseen. Ei tällaisilla tehtävillä ole tarkoitus ratkoa jotain todellista ongelmaa vaan auttaa opiskelijaa käyttä,mään peruskäsitteitä.

8 tunnissa puimuri kulkee 8*4,7 km = 37,6 km. Leikattu pinta-ala on
      37600*2 = 75200 (m^2).

Tämä on 752 aaria eli 7,52 hehtaaria.
      Tämä on siis enin määrä. Käännöksiin yms. kuluu aikaa.

• Anonyymi

Jos ajaa suoraan niin ei tarvitse tehdä mitään käännöksiä eikä edes ratkoa ihmisten kotitehtäviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ajaa suoraan niin ei tarvitse tehdä mitään käännöksiä eikä edes ratkoa ihmisten kotitehtäviä.

Sananlasku sanoo: Auta miestä mäessä äläkä mäen alla.

Sinusta kai ihmisten auttaminen on väärin. No, kukin taaplaa tyylillään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sananlasku sanoo: Auta miestä mäessä äläkä mäen alla.

Sinusta kai ihmisten auttaminen on väärin. No, kukin taaplaa tyylillään!

On se hienoa kun viljakin puidaan toisten pellolta ihan vain auttamisen halusta.

• Anonyymi

Minusta järkevämpää on ohjata kohti ratkaisua, koska tuon perusteella kysyjä ei opi yhtään mitään. Koulua ei käydä vain että päästään läpi vaan siellä pitäisi oikeasti oppia jotain tulevaa varten.

• Anonyymi

oletamme että pallon massa sekä pinta-ala on ääretön

• Anonyymi

Ei leikkuupuimureilla ole 8 h työpäiviä. Hiukan maalaisjärkeä. Kallis kone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1386
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1273
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      102
      1013
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      849
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      743
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      626
    7. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      566
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      556
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      522
    10. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    Aihe