Vie vain pienen hetken

Anonyymi-ap

Erään kuolleista heränneen venäjäläis naisen kokemuksia kuoleman rajan takaa. Kannattaa käydä kuuntelemassa youtubessa.

106

938

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten kyllä, mutta mä en uskalla.

      • Anonyymi

        Katso sitten kun uskallat voit rukoilla Jumallalta voimaa katsoaksesi siellä on sellaista tietoa että se voi vähän pelottaakin.


    • Anonyymi

      Samalla voi tsekata myös UFO- ja joulupukkivideot.

      • Anonyymi

        Ja hassunhauskat kotovideot.


    • Olen näitä kuolleista heränneitä nähnyt ihan itsekkin ja kaikki sanoo, ettei siellä ole mitään kun henki lähtee. Vain pimeys. Hetki ennen tajuttomuutta tai heräämistä jotkut voi kokea valoilmiön tunnelin päässä, mutta kuolleena koetaan vain pimeys, tiedottomuus. Mustaa.

      • Käsitän kyllä, että kuolemanpelko saa ihmiset toivomaan elämää kuoleman jälkeenkin. Mutta parempi vaan hyväksyä tosiasiat. Kun henki lähtee, se lähtee eikä siirry jumalten luo mihinkään onnelaan. Se on vain lohduke. Jottei kuolema pelottaisi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Käsitän kyllä, että kuolemanpelko saa ihmiset toivomaan elämää kuoleman jälkeenkin. Mutta parempi vaan hyväksyä tosiasiat. Kun henki lähtee, se lähtee eikä siirry jumalten luo mihinkään onnelaan. Se on vain lohduke. Jottei kuolema pelottaisi.

        Ja minä olen nähnyt ihan itsekin näitä kuolleista heränneitä ja kuolemanrajakokemukset ovat kyllä ihan totta. Ehkä kaikki eivät muista niitä tai ole päässeet rajalle asti. Luin jopa artikkelin eräästä tapauksesta, missä kesken aivokuvausta ihminen oli kuollut. Sitä ei oltu heti huomattu, ja kone oli jatkanut kuvausta kuoleman jälkeen. Aivojen toiminta oli loppunut kokonaan, missä ihmisten toiminta määräytyy. Mutta jossakin kohtaa aivoissa oli näkynyt toimintaa vielä joitakin minuutteja, ja se kohta ei aivoissa yleensä toimi ihmisen eläessä. En tarkalleen muista tapausta, mutta lääkärit myösivät, että tapaus muutti heidänkin ajatuksia kuolemasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä olen nähnyt ihan itsekin näitä kuolleista heränneitä ja kuolemanrajakokemukset ovat kyllä ihan totta. Ehkä kaikki eivät muista niitä tai ole päässeet rajalle asti. Luin jopa artikkelin eräästä tapauksesta, missä kesken aivokuvausta ihminen oli kuollut. Sitä ei oltu heti huomattu, ja kone oli jatkanut kuvausta kuoleman jälkeen. Aivojen toiminta oli loppunut kokonaan, missä ihmisten toiminta määräytyy. Mutta jossakin kohtaa aivoissa oli näkynyt toimintaa vielä joitakin minuutteja, ja se kohta ei aivoissa yleensä toimi ihmisen eläessä. En tarkalleen muista tapausta, mutta lääkärit myösivät, että tapaus muutti heidänkin ajatuksia kuolemasta.

        Jossain kohtaa aivotoimintaa on vielä pään irti ruumiista katkettuakin hetken. Muttei he enää kuolleista nouse. Aivoissahan on sähköistä toimintaa. Sehän siellä hermoratoja pitkin vielä toimii hetken kuoltuakin.

        Kun happi loppuu kudoksista, loppuu muukin elämä pääkopassakin.


      • Huitale kirjoitti:

        Jossain kohtaa aivotoimintaa on vielä pään irti ruumiista katkettuakin hetken. Muttei he enää kuolleista nouse. Aivoissahan on sähköistä toimintaa. Sehän siellä hermoratoja pitkin vielä toimii hetken kuoltuakin.

        Kun happi loppuu kudoksista, loppuu muukin elämä pääkopassakin.

        Siinä vaiheessa, kun pupillit ei enää reagoi valoon on tyyppi eines. Voidaan päästää haudan lepoon. Ei oo mitään tehtävissä.

        Paitsi luovuttaa elimiä eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä olen nähnyt ihan itsekin näitä kuolleista heränneitä ja kuolemanrajakokemukset ovat kyllä ihan totta. Ehkä kaikki eivät muista niitä tai ole päässeet rajalle asti. Luin jopa artikkelin eräästä tapauksesta, missä kesken aivokuvausta ihminen oli kuollut. Sitä ei oltu heti huomattu, ja kone oli jatkanut kuvausta kuoleman jälkeen. Aivojen toiminta oli loppunut kokonaan, missä ihmisten toiminta määräytyy. Mutta jossakin kohtaa aivoissa oli näkynyt toimintaa vielä joitakin minuutteja, ja se kohta ei aivoissa yleensä toimi ihmisen eläessä. En tarkalleen muista tapausta, mutta lääkärit myösivät, että tapaus muutti heidänkin ajatuksia kuolemasta.

        Niimpä ne ovat totta. Kristus elää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä ne ovat totta. Kristus elää.

        Useinmiten se on vain lääkärien sitkeän työn tulosta, jos joku selviää hengissä vakavista vaurioista huolimatta.

        Ihmeeltä tuntuu. Vaikkei ihme olekkaan.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Useinmiten se on vain lääkärien sitkeän työn tulosta, jos joku selviää hengissä vakavista vaurioista huolimatta.

        Ihmeeltä tuntuu. Vaikkei ihme olekkaan.

        Siksi et halua tunnustaa Kristusta eläväksi koska et halua luopua synneistäsi. Ne ovat sinulle tärkeämpiä kuin Jeesus ja pelastuminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi et halua tunnustaa Kristusta eläväksi koska et halua luopua synneistäsi. Ne ovat sinulle tärkeämpiä kuin Jeesus ja pelastuminen.

        Minä en vaan yksinkertaisesti usko kumpaankaan. Minulle ne edusti jo ala-asteella uskontotunneilla satuja, joita opettaja kertoi intopinkona suu vaahdossa. Minuun ei ole ikinä uponnut aivopesu.

        Tykkään itse miettiä mihin uskon ja mihin en. Perusteettomasti en usko mihinkään. Se siitä.


      • Huitale kirjoitti:

        Minä en vaan yksinkertaisesti usko kumpaankaan. Minulle ne edusti jo ala-asteella uskontotunneilla satuja, joita opettaja kertoi intopinkona suu vaahdossa. Minuun ei ole ikinä uponnut aivopesu.

        Tykkään itse miettiä mihin uskon ja mihin en. Perusteettomasti en usko mihinkään. Se siitä.

        Ps. Ja minä en tee mitään syntistä. Millään mittapuulla. Veikkaan, että sinä teet enemmän.


      • Huitale kirjoitti:

        Minä en vaan yksinkertaisesti usko kumpaankaan. Minulle ne edusti jo ala-asteella uskontotunneilla satuja, joita opettaja kertoi intopinkona suu vaahdossa. Minuun ei ole ikinä uponnut aivopesu.

        Tykkään itse miettiä mihin uskon ja mihin en. Perusteettomasti en usko mihinkään. Se siitä.

        Äitini pölötti joskus minun ollessa vielä pieni isän meidän rukousta iltaunilla. Minä pyysin lopettaa sen ja lukea mielummin Pinokkiota.

        Kuulosti jo silloin niin läyhältä minun korvaani koko höpinä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ps. Ja minä en tee mitään syntistä. Millään mittapuulla. Veikkaan, että sinä teet enemmän.

        Ei ole yhtään synnitöntä ihmistä muuta kuin Jeesus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole yhtään synnitöntä ihmistä muuta kuin Jeesus.

        No luetteleppa mun synnit sitten. Ainoa synniksi laskettava on kiroilu.

        En huijaa, en varasta, en valehtele, en lyö, en juopottele, en huiraa, en tapa, en hauku äitiäni enkä muitakaan aiheetta, en satuta ketään.


      • Huitale kirjoitti:

        No luetteleppa mun synnit sitten. Ainoa synniksi laskettava on kiroilu.

        En huijaa, en varasta, en valehtele, en lyö, en juopottele, en huiraa, en tapa, en hauku äitiäni enkä muitakaan aiheetta, en satuta ketään.

        Nyt ne synnit sitten tähän ja sassiin. Kiitos.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No luetteleppa mun synnit sitten. Ainoa synniksi laskettava on kiroilu.

        En huijaa, en varasta, en valehtele, en lyö, en juopottele, en huiraa, en tapa, en hauku äitiäni enkä muitakaan aiheetta, en satuta ketään.

        Ei minun tarvitse sinun syntejä luotella tai tietää. Ne kerrotaan papille ja Jeesukselta saadaan anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse sinun syntejä luotella tai tietää. Ne kerrotaan papille ja Jeesukselta saadaan anteeksi.

        Ei ole mitään lueteltavaa. Minä elän kuten sanon, enkä esitä eläväni kuten sanon.


      • Huitale kirjoitti:

        Ei ole mitään lueteltavaa. Minä elän kuten sanon, enkä esitä eläväni kuten sanon.

        Pääsisin heittämällä sisään taivaaseenne, edes rukoilematta. Eläminen ihmisiksi kun ei vaadi yhtään ponnisteluja.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Pääsisin heittämällä sisään taivaaseenne, edes rukoilematta. Eläminen ihmisiksi kun ei vaadi yhtään ponnisteluja.

        Taivaaseen pääsee Jeesuksen kautta ainoastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taivaaseen pääsee Jeesuksen kautta ainoastaan.

        No mutta hänhän näkee hyvät ihmiset ilman mitään palopuheitakin. Minä olen hyvä ihminen, joten jos hän ei sitä näkisi olisi hän sokea tai paskanpuhuja.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No mutta hänhän näkee hyvät ihmiset ilman mitään palopuheitakin. Minä olen hyvä ihminen, joten jos hän ei sitä näkisi olisi hän sokea tai paskanpuhuja.

        Ei riitä että on hyvä taivaaseen ei mennä omilla teoilla vaan Jeesuksen teolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä että on hyvä taivaaseen ei mennä omilla teoilla vaan Jeesuksen teolla.

        No kukaan ei tiedä tekemisiään, joten kiristäköön muita. Mä en rupee mihkään kiristykseen. Pitäköön tunkkinsa.


      • Huitale kirjoitti:

        No kukaan ei tiedä tekemisiään, joten kiristäköön muita. Mä en rupee mihkään kiristykseen. Pitäköön tunkkinsa.

        Eikä siinä mitään, jos joudun helvettiin. Mulle sopiikin käteen paremmin hiilihanko, kun taikasauva.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Eikä siinä mitään, jos joudun helvettiin. Mulle sopiikin käteen paremmin hiilihanko, kun taikasauva.

        Se on oma valintasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on oma valintasi.

        Aivan. Ei Jeesuksen eikä Jumalan. Onneksi kavereita löytyy yhtälailla helvetistä kuin taivaastakin.😄


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Aivan. Ei Jeesuksen eikä Jumalan. Onneksi kavereita löytyy yhtälailla helvetistä kuin taivaastakin.😄

        Hymy hyytyy viimeistään kuoleman jälkeen jos kadotukseen joutuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hymy hyytyy viimeistään kuoleman jälkeen jos kadotukseen joutuu.

        Se hyytyy kaikilla, mitä oon vainajia nähnyt. Monilla on suukin liimattu kiinni, etteivät hekottelisi hautajaisissaan haavi auki. 😉


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No kukaan ei tiedä tekemisiään, joten kiristäköön muita. Mä en rupee mihkään kiristykseen. Pitäköön tunkkinsa.

        Sinua kukaan ole kiristänyt itse tulit vastailemaan minulle kukaan ei pakoittanut.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Se hyytyy kaikilla, mitä oon vainajia nähnyt. Monilla on suukin liimattu kiinni, etteivät hekottelisi hautajaisissaan haavi auki. 😉

        Olen minäkin vainajia nähnyt. Sielu elää kuoleman jälkeen ikuisesti taivaassa tai kadotuksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kukaan ole kiristänyt itse tulit vastailemaan minulle kukaan ei pakoittanut.

        Heh, jeesustasi tarkoitin kiristäjällä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Nyt ne synnit sitten tähän ja sassiin. Kiitos.

        Olet naisoletettu ja sekös on aivan hirveä synti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaaseen pääsee Jeesuksen kautta ainoastaan.

        Jeesuksen mukaan, sekä myös profeettojen mukaan, Jumala valitse kenet haluaa eikä kysele kirjanoppineilta neuvoa siitä kenet hän hyväksyy Taivaan valtakuntaan ja kenet ei.

        Hihhulit vääristelevät Raamatun kirjoituksia oman mielensä mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet naisoletettu ja sekös on aivan hirveä synti !

        Niinpä tietysti ja vanhakin vielä. 🥴


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ei ole mitään lueteltavaa. Minä elän kuten sanon, enkä esitä eläväni kuten sanon.

        Jokainen joka väittää olevansa synnitön, on valehtelija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen joka väittää olevansa synnitön, on valehtelija.

        Ei mun tartte väittää mitään, kun en tee syntiä. Ei ihmisen tartte elää paskasti ketään kohtaan uskonnottomanakaan. Minulle on hyvin helppoa olla reilu ja oikeudenmukainen. Ymmärtää mikä on väärin ja mikä ei.


      • Huitale kirjoitti:

        Ei mun tartte väittää mitään, kun en tee syntiä. Ei ihmisen tartte elää paskasti ketään kohtaan uskonnottomanakaan. Minulle on hyvin helppoa olla reilu ja oikeudenmukainen. Ymmärtää mikä on väärin ja mikä ei.

        Tietysti avoliitossa eläminen on teille joillekin syntiä. Tai se, että tykkää molemmista sukupuolista, mutta mulle se on normaalia ja ihmisyyttä. Ei mitään kiellettyä tai rikos ketään kohtaan. Rakkaus merkkaa, ei ihmisen keksimät kulissit ja puitteet.


      • Huitale
        Huitale kirjoitti:

        Tietysti avoliitossa eläminen on teille joillekin syntiä. Tai se, että tykkää molemmista sukupuolista, mutta mulle se on normaalia ja ihmisyyttä. Ei mitään kiellettyä tai rikos ketään kohtaan. Rakkaus merkkaa, ei ihmisen keksimät kulissit ja puitteet.

        Ps. Voitte muut elää, vaikka Mocca Masterin ohjekirjan mukaan, minä elän sydämeni ja järkeni mukaan. Ei ne mussa turhaan ole.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi vaivata päätään asioilla joihin ei voi vaikuttaa?

      • Anonyymi

        Ei toki pakko ole vaivata päätään mutta kyllä voi vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki pakko ole vaivata päätään mutta kyllä voi vaikuttaa.

        Et sinä siihen voi vaikuttaa kuoletko vai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä siihen voi vaikuttaa kuoletko vai et.

        Empä niin ole väittänytkään. Päiväni määrät ovat Herralla tiedossa.


    • Anonyymi

      JeroP tässä hyvä laulu in Christ alone.

      • Anonyymi

        Jeesus kuulee myös yksittäisen ihmisen rukouksen.


    • Anonyymi

      Tässä toinen laulu Heimo Enbuska äidin rukous.

    • Anonyymi

      Joka janoaa se on myös hyvä hengellinen laulu.

    • Anonyymi

      Missäs ihminen on ollut ennenkuin heitettiin tänne elämään.
      Ihmisen on vaikea käsittää, ettei kuoleman jälkeen olisi mitään.
      Millainen on se olotila tyhjyys ja olemattomuus kuoleman jälkeen.
      Entäs ympärillä oleva luontp ja elämä, ei sellaista synny tyhjälle kivipaleetalle.
      Evoluutiolla yritetään perustella kaikkea mitä maapallolle on ilmaantunut ja kiistetään, että ne kaikki on luotu silloin, kun ihmistä ei vielä ollut.

      • Sitä ei ihmispään tarvi käsittää ja siksi satuhahmoja keksiä. Riittää, että elämä on.


    • Tjaa...
      Ihmiset, jotka selviävät kuoleman läheisyydestä varmaan jälkeenpäin muistavat mitä sattuu. Tietoisuus, eli aivojen toiminta ei ole tavallista silloin.

      Lisäksi ihmisen muisti on pahin huijari. Se saattaa luoda muiston, mikä ei ole sinne päinkään.

      Jokainen voi kokeilla myöskin, mitä omatkin aivot "keksii" kun tekee itselleen ganzfeld-testin. Ärsykkeet suljetaan pois ja aivojen pitäisi alkaa luoda niitä itse."Demoärsykkeitä" eli unta, vaikka on valveilla.

      Kyllä kaikille asioille maailmassa löytyy looginen selitys...vaikkakin ihmisen aivot on kyllä hauska harmaa mössö, mikä saa kaikkea jännää aikasiksi. 😃

      • Anonyymi

        Siinä toinen joka ei halua luopua synti elämästään.


      • Näinpä. Nämä tyypit ei ymmärrä loogisia juttuja, siksi on oltava tarinaa millä selitellä elämä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä toinen joka ei halua luopua synti elämästään.

        Mikäs synti tässä elämässä on? 😄

        Jos joku on kirjoittanut kirjaan, että tuo ja tämä on syntiä, niin mitä se merkkaa? Ei minulle ainakaan mitään. Täällä kyllä nykyään on sika kattavat lait, mitkä kertoo mikä on väärin ja rikollista.


      • Huitale kirjoitti:

        Näinpä. Nämä tyypit ei ymmärrä loogisia juttuja, siksi on oltava tarinaa millä selitellä elämä.

        Saahan sitä itse uskoa mihin tykkää. Ei loogisuuteen, todennettuun totuuteenkaan tarvitse uskoa, mutta ei toistenkaan esihistoriallisiin satuihin. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Saahan sitä itse uskoa mihin tykkää. Ei loogisuuteen, todennettuun totuuteenkaan tarvitse uskoa, mutta ei toistenkaan esihistoriallisiin satuihin. 😊

        Tossa aikasemmin jo sanoin että ei ole kukaan pakoittanut teitä vastailemaan ja minäkin vastaan. Minulla on erillaiset vastaukset kuin sinulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tossa aikasemmin jo sanoin että ei ole kukaan pakoittanut teitä vastailemaan ja minäkin vastaan. Minulla on erillaiset vastaukset kuin sinulla.

        Niin. Tänne voi vastailla kelle vaan. Ja aloituksen/mielipiteen laittanut altistuu aina vastauksille.

        Ei minua haittaa, vaikka minut täällä "tuomittaisiin kadotukseen". 😁

        Ei se ole edes raamatun mukaan muistaakseni ihmisten hommaa päättää siitä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin. Tänne voi vastailla kelle vaan. Ja aloituksen/mielipiteen laittanut altistuu aina vastauksille.

        Ei minua haittaa, vaikka minut täällä "tuomittaisiin kadotukseen". 😁

        Ei se ole edes raamatun mukaan muistaakseni ihmisten hommaa päättää siitä. 😁

        Raamatun mukaisia asioita olen kertonut en ole väittänyt että juuri sinä joutuisit kadotukseen. Kaikki ihmiset jotka kuolevat synneissään ilman Jeesuksen anteeksiantoa niin joutuvat kadotukseen ja niin on kerrottu raamatussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaisia asioita olen kertonut en ole väittänyt että juuri sinä joutuisit kadotukseen. Kaikki ihmiset jotka kuolevat synneissään ilman Jeesuksen anteeksiantoa niin joutuvat kadotukseen ja niin on kerrottu raamatussa.

        Niin, se raamattuhsn on ihmisten kirjoittama kirja.

        Mä kun mietin niin, että jos onkin joku jumala olemassa, se on meissä jokaisessa itsessään...eikös se vähän niin kirjoitettukin raamatussa? 🤔

        "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.."

        Sitten oli joku rukous...

        "Eläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta..."

        Tuskinpa jumala haluaisi meitä ohjailla kiusauksiin, jos on hyvä tyyppi... eiköhän me itse huokutuksiin lähdettäis?

        Ja samassa rukouksessa lukee näin:

        "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

        Jos on itse tajunnut tehneensä hölmösti, pyytää toiselta anteeksi, niin pitääkö vielä joltain jeesukselta/jumalalta pyytää anteeksi, että voi antaa itselleen anteeksi?

        Anteeksi pyytelyyn tulee äkkiä inflaatio. Jos pitää pyydellä anteeksi sieltä ja täältä, mutta ei edes itse mieti miksi pyytää anteeksi oikeasti, ei sillä ole merkitystä oikeasti.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, se raamattuhsn on ihmisten kirjoittama kirja.

        Mä kun mietin niin, että jos onkin joku jumala olemassa, se on meissä jokaisessa itsessään...eikös se vähän niin kirjoitettukin raamatussa? 🤔

        "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.."

        Sitten oli joku rukous...

        "Eläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta..."

        Tuskinpa jumala haluaisi meitä ohjailla kiusauksiin, jos on hyvä tyyppi... eiköhän me itse huokutuksiin lähdettäis?

        Ja samassa rukouksessa lukee näin:

        "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

        Jos on itse tajunnut tehneensä hölmösti, pyytää toiselta anteeksi, niin pitääkö vielä joltain jeesukselta/jumalalta pyytää anteeksi, että voi antaa itselleen anteeksi?

        Anteeksi pyytelyyn tulee äkkiä inflaatio. Jos pitää pyydellä anteeksi sieltä ja täältä, mutta ei edes itse mieti miksi pyytää anteeksi oikeasti, ei sillä ole merkitystä oikeasti.

        Ihmiset kirjoittivat mitä Jumalan Pyhä Henki käski kirjoittaa. Kyllä Jeesukselta pitää myös pyytää anteeksi koska hän kuoli ristin kuoleman syntiemme tähden jotta meillä elämä olisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset kirjoittivat mitä Jumalan Pyhä Henki käski kirjoittaa. Kyllä Jeesukselta pitää myös pyytää anteeksi koska hän kuoli ristin kuoleman syntiemme tähden jotta meillä elämä olisi.

        Eipä vakuuta...

        Nykyään monet ihmiset väittää, että joku "ääni käskee tehdä" jotain..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaisia asioita olen kertonut en ole väittänyt että juuri sinä joutuisit kadotukseen. Kaikki ihmiset jotka kuolevat synneissään ilman Jeesuksen anteeksiantoa niin joutuvat kadotukseen ja niin on kerrottu raamatussa.

        Jeesushan on sovittanut jokaisen synnit jo etukäteen. Sinäkin voit siis tehdä vaikka minkälaisia hirveitä syntejä ja pääset Taivaaseen etkä joudu Helvettiin. Minä taidan valita Helvetin ettei tarvitse tekopyhiä kuunnella iäsyyksien loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset kirjoittivat mitä Jumalan Pyhä Henki käski kirjoittaa. Kyllä Jeesukselta pitää myös pyytää anteeksi koska hän kuoli ristin kuoleman syntiemme tähden jotta meillä elämä olisi.

        Ihmiset kirjoittivat Raamatun omasta päästänsä kuten Raamatusta voit lukea. Raamattuhan on Raamatun kirjoitusten mukaan väärennetty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan on sovittanut jokaisen synnit jo etukäteen. Sinäkin voit siis tehdä vaikka minkälaisia hirveitä syntejä ja pääset Taivaaseen etkä joudu Helvettiin. Minä taidan valita Helvetin ettei tarvitse tekopyhiä kuunnella iäsyyksien loppuun asti.

        Niinpä monesti tuntuu... mutta kovin moni uskoo ja perustaa tekemisensä kirjoitettuun..

        Vielä uppoaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan on sovittanut jokaisen synnit jo etukäteen. Sinäkin voit siis tehdä vaikka minkälaisia hirveitä syntejä ja pääset Taivaaseen etkä joudu Helvettiin. Minä taidan valita Helvetin ettei tarvitse tekopyhiä kuunnella iäsyyksien loppuun asti.

        Todellako uskot noin lapsellisella tavalla?
        Voiko noin tyhmiä olla olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellako uskot noin lapsellisella tavalla?
        Voiko noin tyhmiä olla olemassa.

        Oi sinä viisas, voisitko tuoda julki mitä tyhmyyttä siinä on kun Jeeusu sovitti kaikki ihmisten synnit !


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      7 minuuttiakin lizäaikzza naixten jalkza<pzallopelissä, paljon

    • Ensimmäinen uskonto ehkä keksittiin sillä hetkellä, kun joku kivikauden pikkupentu kysyi isältään "Mitä meille tapahtuu kuoltuamme?", eikä isi voinut häpäistä kaikkitietävän mainettaan kertomalla, että emme me tiedä, vaan sepitti vauhdissa jonkun jutun vaikka Taivaasta ja ikuisesta elämästä kuoleman jälkeen.

      Voi pojat, minkä teki! 😱

      • Anonyymi

        Jumala on ollut aina olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on ollut aina olemassa.

        Mikä niistä tuhansista?


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mikä niistä tuhansista?

        Etkö tiedä maailman kaikkeuden luojaa Jumalaa?



      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä maailman kaikkeuden luojaa Jumalaa?

        En, eikä tiedä kukaan muukaan, vaikka luulee tietävänsä.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Mielenkiintoista luettavaa teistillekin.


        https://en.wikipedia.org/wiki/Evolutionary_origin_of_religion

        Kuolema tosiaan näyttää olevan kaikkien uskontojen taustalla, kun norsutkin ovat kehittäneet rituaaleja surrakseen kuolleitaan.

        En avaa linkkiäsi siellä on kuitenkin jotain paatunutta.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        En, eikä tiedä kukaan muukaan, vaikka luulee tietävänsä.

        Monet ihmiset tietävät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En avaa linkkiäsi siellä on kuitenkin jotain paatunutta.

        Teistin onkin syytä vältellä totuuden katsomistakaan, saati lukemista.

        Tosin, eipä teisti välttämättä englantia osaa, mikä tietysti on hänelle helpotus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet ihmiset tietävät.

        Luulevat tietävänsä.


      • Voisi päätellä että varhaisten ihmisten käsitys kuolemanjälkeisestä elämästä muistutti koko lailla kuolemaa edeltänyttä elämää. Hautoihin pantiin vainajan mukaan tarvekaluja ja aseitakin, joita oletettiin tarvittavan. Ihan ystävällistä ja kätevää ettei tarvitse tyhjiän käsin aloittaa.

        Aikakäsityskin lienee ollut syklinen ennen kirjoitustaidon keksimistä, joten on ollut luontevaa että olennot syntyvät ja kuolevat yhä uudelleen yhtä varmasti kuin aurinko nousee ja laskee aina uudelleen ja vuodenajat seuraavat toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä maailman kaikkeuden luojaa Jumalaa?

        Egyptiläisten mukaan ennen Maailman luomista oli Kaaos, jossa ei ollut ainetta vaan jotakin alkeishiukkasia eikä ollut myöskään aikaan. Nimetön isä sitten salli Jehowan luoda Maailman siitä aineesta mitä Kaaoksessa oli. Tietenkin siitä tuli epätäydellinen sillä Kaaos ei ollut sama kuin Taivaan valtakunta. Jehowah teki sitten syntiä kun loi ihmisen johonka Jehowalla ei ollut lupaa sillä ihminen asuu Taivasten valtakunnassa eikä siksi ihmistä saa luoda sillä se on varastamista.

        Me ihmiset palaamme takaisin Taivasten valtakuntaan ja nuo Jehowahiin uskovat joutuvat tuhotuiksi kun ovat itse tulleet hyljänneeksi Taivaan valtakunnan.


    • Anonyymi

      dinojs eli sszuruksiza dinosaurkxsis hash on ollut

    • Anonyymi

      voi ei jos on olemasa jotain dinozsaurukszia<kin...

      • Anonyymi

        On niitäkin ainakin jotain 150 miljoonaa vuotta sitten ollut.


    • Anonyymi

      Jokainen kokee kuolemanhetkellä niin kuin uskoo. Jos et usko mihinkään, saat uskosi mukaan,etkä näe mitään. Jos uskot Jeesukseen ,näet Jeesuksen,ja saat olla Jeesuksen seurassa. Sekin on rajallista. Jos uskot muuhun kuin kaikkeen tähän virtuaali elämä höttöön, missä elämme,ehkä saat vapautuksen päästä täältä pois. Alkuun. Sinne mistä aikoinasi lähdit seikkailemaan.💩

      • Anonyymi

        Ei mene noin mutta saat uskoa niin kuin uskot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene noin mutta saat uskoa niin kuin uskot.

        Saatpa nähdä. Tai olla näkemättä.💩


    • Mä muistan, kun jo ala-asteella uskonnon tunnit ahdistivat. Niistä ei jäänyt pienelle lapselle päällimmäisenä muuta mieleen, kuin että Jumala on vihainen ja Jumala rankaisee.

      19-vuotiaana sitten erosinkin kirkosta.

      Henkilökohtaisesti mua kiinnostaa teoria, että esim. muinaisten egyptiläisten kohtaamat "jumalat" olivat avaruusolentoja. Selittäisi senkin, mistä olivat saaneet tekniikan pyramidien rakentamiseen: pidemmälle kehittyneeltä sivilisaatiolta.

      Ja Atlantis muinainen avaruusolioiden siirtokunta. Bermudan kolmio avaruusolioiden johtama alue. Jne. Hauskoja teorioita kaikkinensa.

      • Anonyymi

        Avaruusolennot ovat demoneja pahoja henkiä.


      • Anonyymi

        Jumala onkin välillä vihainen hän rakastaa syntistä mutta vihaa syntiä.


      • Pyramidien rakentamisen tekniikkaa ihmettelen oikeastaan sitä, miten tuo on onnistuttu organisoimaan. Muutama tuhat vuotta sitten Niilin varrella suotuisista olosuhteista huolimatta olisi kuvitellut järkevällä olennolla olevan tuhat hauskempaa ja tarpeellisempaa askaretta kuin kasata isoja kiviä toistensa päälle. Jollain tempulla vain on ihmisten päähän istutettu ajatus, että näin kuuluu tehdä ja jos joku kyseenalaistaa homman mielekkyyden niin se on vihapuhetta.


      • Anonyymi

        Perinteinen kouluhistoria opettaa ne valmiit tulkinnat sukupolvesta toiseen, kuin liukuhihnalta. Luotetaan tai ehdollistetaan siihen, mitä joku alan suuri guru paljastaa kyseenalaistamatta mitään, ettei valtavirtalinjaan tule poikkeavuutta, koska sehän herättäisi ristiriitaa? ja monet ovat kiinnostuneet historiasta vasta aikuisiällä. Tulkintoja voidaan ja pitäisi muuttaa sitä mukaa, jos/kun uutta tietoa ilmenee ja niitä tulkintoja pitäisi myös julkaista. En tarkoita lähihistoriaa mutta esim. telkkari suoltaa miljoona kertaa nähtyjä faaraodokkareita mutta mitä me, nykyihmiset, tiedämme heistä? Merien/vesistöjen pohjissa on asutusten raunioita. Minkälaisia kulttuureja ne ovat olleet ja mitä silloin on tiedetty aiemmista kulttuureista? Esim. Intian muinaiseepoksia pitäisi tuoda enemmän länsimaalaisten tietoisuuteen, siis muidenkin kuin vain akateemikkojen? Toisaalta taas, kun katselee yhteiskunnan arjen kulkua, niin ketä mattimaijameikäläistä kiinnostaa miettiä, mikä perimässämme on totta, mikä sepitettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen kouluhistoria opettaa ne valmiit tulkinnat sukupolvesta toiseen, kuin liukuhihnalta. Luotetaan tai ehdollistetaan siihen, mitä joku alan suuri guru paljastaa kyseenalaistamatta mitään, ettei valtavirtalinjaan tule poikkeavuutta, koska sehän herättäisi ristiriitaa? ja monet ovat kiinnostuneet historiasta vasta aikuisiällä. Tulkintoja voidaan ja pitäisi muuttaa sitä mukaa, jos/kun uutta tietoa ilmenee ja niitä tulkintoja pitäisi myös julkaista. En tarkoita lähihistoriaa mutta esim. telkkari suoltaa miljoona kertaa nähtyjä faaraodokkareita mutta mitä me, nykyihmiset, tiedämme heistä? Merien/vesistöjen pohjissa on asutusten raunioita. Minkälaisia kulttuureja ne ovat olleet ja mitä silloin on tiedetty aiemmista kulttuureista? Esim. Intian muinaiseepoksia pitäisi tuoda enemmän länsimaalaisten tietoisuuteen, siis muidenkin kuin vain akateemikkojen? Toisaalta taas, kun katselee yhteiskunnan arjen kulkua, niin ketä mattimaijameikäläistä kiinnostaa miettiä, mikä perimässämme on totta, mikä sepitettyä.

        Piti palata:) tuosta kolmiosta tuli lueskeltua joskus aikoinaan ja nykyään vissiin painotetaan laivojen häviämistä, koska lentokoneiden häviämiselle ei vissiin ole löydetty selitystä? Kolmio tuli länsimaissa ekan kerran tunnetuksi 2mms:n jälkeen lentueen 19 häviämisen myötä, mikä aikaansai massiivisen luokan etsintäoperaation minkä seurauksena yksi etsintäkone hävisi myös ja etsintöjen päättymisen tuloksettomana. Häviämisiä on raportoitu runsaasti ja muistin tässä - 91 Persianlahden sodan ajalta maikkarin uutisen, missä kerrottiin usan rahtikoneen, olikohan c-130 vai mikä mutta kuitenkin, häviämisen. Nykyisiä tositv-formaatteja näistä jutuista en ole seurannut. 11.01


    • Olen muutaman vuoden sisään puristanut kahden ihmisen kättä sillä hetkellä, kun he menivät kuoleman rajan taakse eivätkä palanneet.
      - Toinen halusikin mennä, joten pidin kädestä vain kevyesti. Toisen kättä puristin lujemmin, jotta hän varmasti tiesi minun olevan siinä, loppuun saakka.

      Toivon, että he ottavat minut vastaan, kun minun aikani tulee.

      • Anonyymi

        Taivaassa näkee tuttuja.


    • Anonyymi

      Turha vaiva siitä hetkestä kun hän on mennyt tajuttomaksi voin vannoa että hän ei itse takuuvarmasti muista yhtään mitään tiedän omasta kokemuksesta

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      uutisissa oli että kiinalaiset voivat näytellä karhuja eläintarhoissa, ihmisiä karhun näköisinä.

    • Anonyymi

      Ja edes mitään linkkiäkään videoon ei ole... Tietenkään.

      • Anonyymi

        Se löytyy sitenkin että laitat tuon mitä kirjoitin.


    • Anonyymi

      Tässä raamatun kohtia itsekullekin.

      Ensimmäinen kirje Timoteukselle
      Luku 4 jae 1-5

      Eksyttävät opetukset
      Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia. He luottavat tekopyhiin valehtelijoihin, joiden omassa tunnossa on polttomerkki. Nämä kieltävät menemästä naimisiin ja syömästä ruokia, jotka Jumala on luonut sitä varten, että ne, jotka tuntevat että uskovat totuuden, nauttisivat niitä ja kiittäisivät Jumalaa. Kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä siitä tarvitse hylätä mitään, kun se otetaanetaan kiittäen vastaan. Jumalan sana ja rukous pyhittävät sen.

      • Anonyymi

        Mitä sillä on väliä mitä joku "Pyhä henki" on mahdollisesti sanonut. Miten Pyhä henki edes kykenisi puhumaan ?

        Jumalaan minä luotan enkä mihinkään itseänsä Jumalana pitävään "Pyhää henkeä". Minun pierussani on paljon enemmän Pyhää henkeä kuin on "Pyhässä hengessä". Pieruni on suolistokaasujeni ulostulo jonka Jumala on hyväksi todennut eikä Pyhällä hengellä ole siihen mitään muutettavaa taikka jos on niin Pyhä henki syyllistyy Jumalan sanan vääristelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä mitä joku "Pyhä henki" on mahdollisesti sanonut. Miten Pyhä henki edes kykenisi puhumaan ?

        Jumalaan minä luotan enkä mihinkään itseänsä Jumalana pitävään "Pyhää henkeä". Minun pierussani on paljon enemmän Pyhää henkeä kuin on "Pyhässä hengessä". Pieruni on suolistokaasujeni ulostulo jonka Jumala on hyväksi todennut eikä Pyhällä hengellä ole siihen mitään muutettavaa taikka jos on niin Pyhä henki syyllistyy Jumalan sanan vääristelyyn.

        Jos luotat Jumalaan luotat silloin myös Pyhään Henkeen ja Jeesukseen. Meillä on kolmiyhteinen Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luotat Jumalaan luotat silloin myös Pyhään Henkeen ja Jeesukseen. Meillä on kolmiyhteinen Jumala.

        Mitä tuo asia minulle kuuluu mitä "teillä" on.

        En ole mikään kirjanoppinut lahkolainen joka tuo omasta päästänsä julki sellaisia asioita kuinka hän itse on ymmärtänyt Jumalan olevan. Ei Jumala kysy kirjanoppineilta lahkolaisilta kenet hän pelastaa ja kenet ei pelasta. Jumala ei kysy myöskään "Pyhältä hengeltä" yhtään mitään. Tuo Pyhä henki on lahkolaisten keksimä harhaoppineisuuden sekä Raamatun sanoman vääristelyn välikappale.

        Valita kirjoituksistani sille Pyhälle hengelle jos kirjoittamisissani on jotakin mikä ei sinua henkilökohtaisesti miellytä. Minä turvaan Jumalaan joka tuntee minut paremmmin kuin joku olematon Pyhä henki taikka joku farisealainen kirjanoppinut joka syyttää kanssaihmisiä siitä kun he eivät usko samalla tavalla kuin uskoo farisealainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuo asia minulle kuuluu mitä "teillä" on.

        En ole mikään kirjanoppinut lahkolainen joka tuo omasta päästänsä julki sellaisia asioita kuinka hän itse on ymmärtänyt Jumalan olevan. Ei Jumala kysy kirjanoppineilta lahkolaisilta kenet hän pelastaa ja kenet ei pelasta. Jumala ei kysy myöskään "Pyhältä hengeltä" yhtään mitään. Tuo Pyhä henki on lahkolaisten keksimä harhaoppineisuuden sekä Raamatun sanoman vääristelyn välikappale.

        Valita kirjoituksistani sille Pyhälle hengelle jos kirjoittamisissani on jotakin mikä ei sinua henkilökohtaisesti miellytä. Minä turvaan Jumalaan joka tuntee minut paremmmin kuin joku olematon Pyhä henki taikka joku farisealainen kirjanoppinut joka syyttää kanssaihmisiä siitä kun he eivät usko samalla tavalla kuin uskoo farisealainen.

        Raamatusta ei saisi mitään ottaa pois. Oletko sinä ainut joka saa puhua pelastuksesta? Raamatussa sanotaan menkää maailmaan ja tehkää kaikki minun opetuslapsikseni.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      167
      2971
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      2038
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      1996
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      86
      1709
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      83
      1576
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1552
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1120
    8. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      68
      1072
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      268
      1068
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      948
    Aihe