Onko mesimarja erittäin makean makuinen 3-4 kertaa makeampi kuin mansikka??? Pyhäjoella 10 vuotta sitten hiekkamaasto ojan reunalla kasvoi maistoin 1 kpl erittäin makea oli ,tien varrella asuivat ihmiset sanoivat tekevänsä hilloa ja mehua .Ei tahdo löytyä enään ,koulukirja 1965 luonnon eläimet ja kasvit oli meni hukkaan siinä oli sen nimi siis onko se tämä ,mesimarja ? Paljon hyödyllistä tietoa OLI jota ei löydy värikuvilla kirjastosta,internetistä monta kirjaa käymään läpi 20 kpl/ internet sivua käymää läpi .Silloin jo luki erittäin harvinainen syötävä makea marja 🧐🤔🍒📘.
Mesimarja onko tämä
3
509
Vastaukset
- Anonyymi
En ole vuosikymmeniin edes nähnyt mesimarjaa livenä, saatikka maistanut, joten en muista olisko ollut makeamipi kuin mansikka.
- Anonyymi
Mesimarja
Kasvit
Mesimarja eli maamuurain on monivuotinen ruohokasvi, joka leviää siementen lisäksi maanalaisten rönsyjen avulla. Se kasvaa 10–30 cm korkeaksi. Lehdet ovat kolmisormiset ja kukat punaiset. Marjamaiset hedelmystöt ovat rubiininpunaiset ja koostuvat useista yhteen kasvaneista pienistä pallomaisista luumarjoista. Wikipedia
Tieteellinen nimi: Rubus arcticus
Yläluokka: Vatukat - Anonyymi
Mesimarja muistuttaa ulkonäöltään suolla kasvavaa lakkaa. Väriltään mesimarja on kuitenkin luumun/vadelman väliltä ja kypsänä aivan ihanan makuinen.
Kun peltojen tehoviljely aloitettiin poistamalla ojat peltokaistaleilta niin mesimarjatkin ovat melkein hävinneet sukupuuttoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477