Uni on tärkeää

Anonyymi-ap

Onko peräti ihmisen parasta aikaa?

32

337

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykäs Matti sen jo totesi. Elämä on ihmisen parasta aikaa!😊.

      • Anonyymi

        Kaikki mitä tehdään, kuuluu elämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mitä tehdään, kuuluu elämään.

        Niinpä kuuluu mutta mikä muu sitten muka olisi ihmisen parasta aikaa ellei elämä? Sepä se Matin lausahduksen viisaus onkin jos sen vaan tahtoo ymmärtää.😉😊.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niinpä kuuluu mutta mikä muu sitten muka olisi ihmisen parasta aikaa ellei elämä? Sepä se Matin lausahduksen viisaus onkin jos sen vaan tahtoo ymmärtää.😉😊.

        Olisko karvakäsipitsan syöminen parasta aikaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisko karvakäsipitsan syöminen parasta aikaa?

        Jos se sulle on niin olkoon mitäpä se mua liikuttaa vaikka toisaalta kyllä se hieman surullista on jos selkainen on sun elämäs kohokohta. Mä en niitä syö edelleenkään.😄.


    • Anonyymi

      Tärkeäähän se on ja muuten parasta aikaa, mutta kusihätä aiheuttaa aina painajaisunia. Ja kusellakäynnin jälkeen ei yleensä nukuta ollenkaan. Yösssä nukun yleensä 2-6 tuntia.
      Työelämässä jaksoin kolmivuorotyössä viimeiset parikymmentä vuotta nukahtamis- ja mielenterveyslääkkeitten avulla. Eläkkeelle päästyä mt-lääkkeet lopetin heti, nukahtamislääkkeitten reseptin uusinnan lopetti lääkäri noin 15 v jälkeen potilasta mitenkään tutkimatta tai informoimatta. Siitä lähtien nukkuminen on ollut yhtä Helvettiä. Eihän vanhan saa elää pitkään ja rauhassa, kiusata pitää kaikin tavoin, että kuolisi pian pois ja elkerahat jäisi niille, joille ne kuuluu.

    • Anonyymi

      Ihminen nukkuu kolmanneksen elämästään. Siksi uni on tärkeää. Riittävä ja ja hyvälaatuinen uni palauttaa, se virkistää. Aivot ja lihakset pelaa jne. Myös nukkumistilan tuuletuksella ja riittävän tiheällä vuodevaatteiden vaihdolla on merkitystä. Myös patjat, niiden päälliset ja tyyny hyvä pestä ja vaihtaa aika ajoin uusiin.

      • Anonyymi

        Lisään: koko sänky aika ajoin.


    • Anonyymi

      Nukumaan menessä tuntuu, että nukkuminen on aivan turhaa, mutta aamulla herätessä tuntuu, että nytkö jo pitää herätä, vaikka voisi jatkaa nukkumista.
      Ajatelkaapa, jos unimaailma onkin paikka, jonne menemme, kun maanpäällinen elämä päättyy, saamme unessa nähdä vilauksen siitä.
      Joskus on niin hyviä unia, että voisi vaikka jäädä sinne unimaailmaan lopullisesti.

    • Onhan se, vaikkei piristäkkään. Mutta auttaa kuitenkin jaksamaan.

    • Nyt kun mulla alko loma niin mä oon nukkunu 12 tuntia joka yö. Viikonloppusin nukun kans pitkään. Oliko se mun ennätys 16 tuntia, en nyt tarkkaan muista. Kirjotin siitä sillon tänne, mutta sitä viestiä en enää löydä. Onkohan botti poistanu.

    • Varsinkin palauttava uni on tärkeää. Jotta aamuisin jaksaa nousta virkeänä, eikä olisi kuin kävelevä zombie, on unenlaadulla merkitystä.

    • Anonyymi

      Jännä puheenaihe just nyt, kun minua nukuttaa ihan älyttömästi. Syön yltäkylläisesti ja käyn maate.

    • Anonyymi

      Kyllä on! Nukkukaa! Sikeästi selkä suorana. Nauttien.

    • Anonyymi

      Minä nukuin viime yönä hyvin. Kuolasin tyynynkin läpimäräksi. Olin mumissut myös loitsuja.

      • Anonyymi

        Kuolaaminen on minullakin yleistä.


    • Anonyymi

      Viinamies yrittää, ettemme nukkuisi hyvin.

      • Anonyymi

        Kun alkoholi palaa, sinä et lepää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun alkoholi palaa, sinä et lepää.

        Mitä se tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se tarkoittaa?

        Uni on vaillinaista. Ei ole REM-unta.
        Alkoholi vaikuttaa heikentävästi unen laatuun vaikkakin ihminen nukahtaa juomisen jälkeen helpommin.

        Prosentit jylläävät kehossa.


    • No en tiedä onko parasta, mutta tärkeää ja ihanaa nukkuminen kyllä on.

      Mitä enemmän tulee ikää, niin sitä enemmän sitä nukkumista arvostaa.

    • Anonyymi

      on totta, kannattaa nukkua aikun on naqhdollista

    • Anonyymi

      Aivan parasta joo, harrastan joka yö

    • Anonyymi

      sitä se nimenomaan on 🥰😇

    • Anonyymi

      Onneksi nyt pitkästä aikaa, saa nukkua rauhassa.
      Uni on ihan hyvää ja vanhat kauhut kartoittaa.🤗

    • Anonyymi

      Eikös Nykänen aikanaan sanonut et ihmiselle ei tapahdu mitään kun se nukkuu 🤔

    • Anonyymi

      näin keskiikäisenä huomaa uni ole automaatti,

    • Anonyymi

      runsas korsaaminen kielii uni akneasta,

    • Piti ihan selata, että olenko joskus tähän jo kommentoinut, mutta ilmeisesti en.

      Kyllä, olen samaa mieltä. Uni on äärettömän tärkeää ihmiselle. Säännöllinen, keskeytymätön, riittävän pitkä ja rauhallinen uni. - Sen todellisen arvon vain ymmärtää ehkä vasta sitten, kun sitä ei ole. - Siis riittävästi hyvänlaatuista unta.

    • Anonyymi

      Viime viikot oon vaan nukkunut. Järjetön väsy kaiken jälkeen. En kirjoita tänne. Ei ole mitään syytä enää. Kaikki on peittynyt surun alle.

      Hyviä unia. Levollisia.
      🙏🏻

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      159
      2446
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      1915
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      106
      1755
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      77
      1411
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      76
      1378
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      21
      1347
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      228
      1086
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      71
      884
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      213
      850
    10. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      46
      810
    Aihe