Onko Tuusula huijausta?

Anonyymi-ap

En löytänyt kartalta.

32

416

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu.. ei sitä kannata edes etsiä. Ihan pers..stä.

    • Anonyymi

      Se on vaan säiliö Keravalle ja Hyvinkäälle (onkos se nyt Hyvinkää ja Järvenpää mikä siellä "Tuusulan" Pohjois-osassa on?!!?)

      • Anonyymi

        *vai


      • Anonyymi

        Hyvinkää on Hyvinkää ja Järvenpää on Järvenpää (kaupunkeja); ei mitään tekemistä Tuusulan kanssa.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkää on Hyvinkää ja Järvenpää on Järvenpää (kaupunkeja); ei mitään tekemistä Tuusulan kanssa.

        - Sheena

        Näinpä. 👍

        Mutta Kellokoski kuuluu Tuusulaan, tämä heille tiedoksi. Olen ollut töissä siellä vuosia.


      • Huitale kirjoitti:

        Näinpä. 👍

        Mutta Kellokoski kuuluu Tuusulaan, tämä heille tiedoksi. Olen ollut töissä siellä vuosia.

        Savikulma, olen ollut myös Mäntsälän puolella samassa taajamassa töissä vuosia.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Näinpä. 👍

        Mutta Kellokoski kuuluu Tuusulaan, tämä heille tiedoksi. Olen ollut töissä siellä vuosia.

        Juu, ehdottomasti Kellokoski kuuluu Tuusulaan.
        Aloittajalle tiedoksi; Tuusula on maaseudumpi versio Espoosta ja Vantaasta; kunnan muodostaa joukko kyliä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ehdottomasti Kellokoski kuuluu Tuusulaan.
        Aloittajalle tiedoksi; Tuusula on maaseudumpi versio Espoosta ja Vantaasta; kunnan muodostaa joukko kyliä.

        - Sheena

        Jees. Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkää on Hyvinkää ja Järvenpää on Järvenpää (kaupunkeja); ei mitään tekemistä Tuusulan kanssa.

        - Sheena

        Kyllä ne vaan siellä sisällä on kumpi nyt olikaan no Järvenpäähän se oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne vaan siellä sisällä on kumpi nyt olikaan no Järvenpäähän se oli.

        Ja senhän takia Tuusula ei juuri näy, kun nuo kaksi kaupunkia varastavat huomion.


    • Kyllä se kartalla on, kun olen siellä käynyt useamman kerrankin.

    • Ei ole Tuusulaa olemassa. Jos menet, niin löytyy vain Hyrylä, joka on tunnettu entisestä varuskunnastaan. Kannattaa ehdottomasti käydä kattoon, on niin hieno paikka. Muuta sielä ei juuri ole paitsi autokauppa josta ostettiin citikka, mutta se oli huono auto. Sitten pohjosempaan mennessä tulee Jokela, joka on sitten niin hieno paikka, että sielä on vanhoja tehtaita, että hulluks tulee. Kun on tiilitehdas ja laatokkotehdas ym. Mutta se mistä mä oon raivoissani teille, kun joku poltti sen pumpulitehtaan, valimon uuden osan ja laatikkotehtaan taka osan. Siis lähiaikoina sytytetty kolme tuhopolttoo. Siinä meni korvaamatonta historiaa. Näiden lisäksi on vielä ding dong Kellokoski, jossa on tosi hieno rautaruukki ja tietenkin entinen mielisairaala. Mutta nuorisosairaala on purettu.

      • Jokela jäi Auvisesta historiakirjoihin. Tuusulassa on ihan hienoja rantoja, muuten se on kähyinen pieni paikka kuten muutkin tuppukylät. Paitsi maaseutumaisemineen. Mutta maaseutu on ympäri maatamme samanlaista pöpelikköä.


      • Huitale kirjoitti:

        Jokela jäi Auvisesta historiakirjoihin. Tuusulassa on ihan hienoja rantoja, muuten se on kähyinen pieni paikka kuten muutkin tuppukylät. Paitsi maaseutumaisemineen. Mutta maaseutu on ympäri maatamme samanlaista pöpelikköä.

        Järvenpää, Kerava eipä nekään ole kummoisia mestoja kun niissäkin on tullut pyörittyä.


      • Huitale kirjoitti:

        Jokela jäi Auvisesta historiakirjoihin. Tuusulassa on ihan hienoja rantoja, muuten se on kähyinen pieni paikka kuten muutkin tuppukylät. Paitsi maaseutumaisemineen. Mutta maaseutu on ympäri maatamme samanlaista pöpelikköä.

        Jos Tuusulasta saa huushollin jostain vesistön läheltä, niin ei se hullumpi paikka silloin ole asua. On ainakin maisemana muutakin kun kerrostaloja.


      • Huitale kirjoitti:

        Järvenpää, Kerava eipä nekään ole kummoisia mestoja kun niissäkin on tullut pyörittyä.

        Jokelalla ollutkin huonoa tuuria, kun ensin putos se juna siellä kiskoilta, kun veturinkuljetta oli ottanu päityneen kaverin sinne veturiin. Sitten tuli Auvinen ja nyt riehuu tuhopolttaja. Toivottavasti saanu sen kiinni. muuten Jokelan vankilankin rakennus on ollut ennen tiilitehdas. Ja olikos se Rake myös, missä on nyt se maneesi. Ja sitten tietenkin se siinä keskustassa mikä on hienoksi entosöity. Järvenpää on sen historian menettäny kun on purettu mylly ja siinä on vaan semmonen malli tilalla. Sitten on menny perhelä osuuskaupan talo ja sitten siinä oli joku hieno baari, mutten muista nimee. Limsa nieminenkin purettu, mutta muovi baari näytti olevan vielä pystyssä. siis ei mikään baari, vaan siellä myytiin ennen muovia.


      • JeroP kirjoitti:

        Jokelalla ollutkin huonoa tuuria, kun ensin putos se juna siellä kiskoilta, kun veturinkuljetta oli ottanu päityneen kaverin sinne veturiin. Sitten tuli Auvinen ja nyt riehuu tuhopolttaja. Toivottavasti saanu sen kiinni. muuten Jokelan vankilankin rakennus on ollut ennen tiilitehdas. Ja olikos se Rake myös, missä on nyt se maneesi. Ja sitten tietenkin se siinä keskustassa mikä on hienoksi entosöity. Järvenpää on sen historian menettäny kun on purettu mylly ja siinä on vaan semmonen malli tilalla. Sitten on menny perhelä osuuskaupan talo ja sitten siinä oli joku hieno baari, mutten muista nimee. Limsa nieminenkin purettu, mutta muovi baari näytti olevan vielä pystyssä. siis ei mikään baari, vaan siellä myytiin ennen muovia.

        Tunnet paremmin seutua mitä minä. Multa moni rakennus on mennyt ohi.

        Piti käydä vanhassa kirkossa tänä kesänä, mutta äidin jalka tapaturma muutti suunnitelmia. Ehkä sitten enskesänä.


      • JeroP kirjoitti:

        Jokelalla ollutkin huonoa tuuria, kun ensin putos se juna siellä kiskoilta, kun veturinkuljetta oli ottanu päityneen kaverin sinne veturiin. Sitten tuli Auvinen ja nyt riehuu tuhopolttaja. Toivottavasti saanu sen kiinni. muuten Jokelan vankilankin rakennus on ollut ennen tiilitehdas. Ja olikos se Rake myös, missä on nyt se maneesi. Ja sitten tietenkin se siinä keskustassa mikä on hienoksi entosöity. Järvenpää on sen historian menettäny kun on purettu mylly ja siinä on vaan semmonen malli tilalla. Sitten on menny perhelä osuuskaupan talo ja sitten siinä oli joku hieno baari, mutten muista nimee. Limsa nieminenkin purettu, mutta muovi baari näytti olevan vielä pystyssä. siis ei mikään baari, vaan siellä myytiin ennen muovia.

        Mikäs tehtaan raunio on Ohkolassa? Ei ole paljon jäljellä.


      • Huitale kirjoitti:

        Mikäs tehtaan raunio on Ohkolassa? Ei ole paljon jäljellä.

        Ohkolasta mä en tiedä, tulitikkutehdas, mutta se oli jo lähempänä Mäntsälää.

        Tossa on kuvia Jokelasta, mutta mä haluan vähän varjella kohteita, että älkää kertoko kellekään. mutta mä luotan teihin.

        https://www.flickr.com/photos/182416736@N03/albums/72177720301411798


      • JeroP kirjoitti:

        Ohkolasta mä en tiedä, tulitikkutehdas, mutta se oli jo lähempänä Mäntsälää.

        Tossa on kuvia Jokelasta, mutta mä haluan vähän varjella kohteita, että älkää kertoko kellekään. mutta mä luotan teihin.

        https://www.flickr.com/photos/182416736@N03/albums/72177720301411798

        Se onkin siinä ihan alkupäässä, kun Mäntsälästä lähdetään motarin sillan alta Kellokoskea kohti. Tokmannin vierestä lähtee tie Ohkolaan ja Kellikselle. Niin pieni joki tai oja siinä tehtaan vieressä. Oisko se sitten se tulitikkutehtaan jäämä siinä, voisi hyvin ollakin.

        Mutta tosiaan aivan Mäntsälän päässä ja Ohkolan alussa.


      • Huitale kirjoitti:

        Se onkin siinä ihan alkupäässä, kun Mäntsälästä lähdetään motarin sillan alta Kellokoskea kohti. Tokmannin vierestä lähtee tie Ohkolaan ja Kellikselle. Niin pieni joki tai oja siinä tehtaan vieressä. Oisko se sitten se tulitikkutehtaan jäämä siinä, voisi hyvin ollakin.

        Mutta tosiaan aivan Mäntsälän päässä ja Ohkolan alussa.

        Niin ja hyviä kuvia oli tehtaasta. Vähän päässyt repsahtamaan tuokin rakennus. Ikääkin taitaa olla?


    • Anonyymi

      Tuusula on etupäässä Hyrylä ja Jokela.

      - Sheena

      • Miksei Kellokoski käy?


      • JeroP kirjoitti:

        Miksei Kellokoski käy?

        Kyllä kellis käy. Se on vaan vähän syrjässä keskustalaisille. Siis Tuusulan keskudta ihmisille. Enkä meinaa puoluetta keskusta.


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä kellis käy. Se on vaan vähän syrjässä keskustalaisille. Siis Tuusulan keskudta ihmisille. Enkä meinaa puoluetta keskusta.

        Itsehän olen ollut aikeissa muuttaa Tuusulaan aikoinaan ja opistoon opiskelemaan, myös Mäntsälästä etsin asuntoa ja omakotitaloa. Löysinkin, mutta muutinkin Pukkilaan. 😅


      • Anonyymi

        Eiköhän se kuitenkin ole Kerava ja Seinäjoki.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Miksei Kellokoski käy?

        Koska se = hullujen huone.


    • Anonyymi

      Katsoit viissiin Google mapista.
      Käytä jotain muuta karttahakua, vaikka Eniron/Fonectan karttaa, niin päset kartalle siitä, missä Tuusula on.

    • Anonyymi

      Tuusulassa on kiva kioski pitää taas käydä

      • Onko siellä joku kiva nainen vai?


    • Anonyymi

      On se. Vähän niinkuin joku Nummi-Pusula. Jonkun v*tun Ruuneperin keksimä Seitsemän veljeksen kylä.

    • Kyllä Tuusula varmaan kartalla on. Ei se niin outo paikka varmaan ole, ei ainakaan nimestä päätellen.

      Olin vuosia sitten puhelinmyyjänä (kaupittelin aikakauslehtiä). Ihmisille piti soitella tietyn listan mukaan. Listassa oli sitten jos jonkinmoisia paikkakuntien nimiä. Tavallisten Tampereen, Helsingin, Vantaan, Turun, Jyväskylä, Oulun jne lisäksi oli mitä kummallisempia paikkoja, joista en ollut koskaan kuullut. Jotkut paikkojen nimisiä olivat vielä melko rivonkuuloisia tai ainakin kaksimielisiä. En nyt muista nimiä, mutta oli tyyliin vaikka Pöljä (kylä Siilinjärvellä) tai Hörhö (tämänkin niminen paikka on oikeasti olemassa).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      164
      2277
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      1885
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      1680
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      21
      1327
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      74
      1325
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      71
      1274
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      234
      1081
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      72
      863
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      208
      808
    10. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      46
      780
    Aihe