peräänajo!

Anonyymi-ap

Pieni pyyntö teille, Meillä on pohjoisessa ajotiellä tilaa joten mikä helvetti siinä on että ajetaan kiinni peräpuskurissa, niin että näkee peilin kautta kuka siellä on.
Se kun nopeusrajoitus on 80km/ h nyt kesällä on ollut Saariselkä - Ivalo välillä nopeusrajoitus 100km /h siltikin joillakin on tapana roikkua ihan perässä.
Itse pelkään kun tulee se nopea jarrutus , porot juoksee eteen niin se on yllättävä
ja nopea jarrutus. Tässä on se pelko että takana oleva ajoneuvo törmää ja siinä voi oikeasti käydä todella huonostikin. Ei pelkästään autolle vaan ihmiselle.
Pyyntö on että mene ohi , älä roiku perässä!!!!

11

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Karhun pesä kiven parkkipaikalla katoin kun puu auto meni etelään päin , täynnä pyöreää puuta , sen perässä ajoi henkilö auto , aivan puskurissa kiinni , väliä ei ollut kuin 15 metriä aivan hullua , tiellä ei ollut muita kulkijoita , aivan hullua , eihän sieltä edes näe muuta kuin pyöreää puuta , kyllä ihmettelen vieläkin miten joku voi olla niin tollo , ois voinu ajaa ihan hyvin vaikka väli ois ollu 100 metriä ,, Samoten inarissa Riutulan tie on kapea tie levikkeet on , kohtaamis paikat on merkattu , mutta talvella kun vastaan tuleva auto se ei voi hiljentää ja sovittaa nopeus siten että kohtaaminen tapahtuis ohituspaikan kohdalla ojetaan ohituspaikan ohi ja sitten ihmetellään miten tässä käy , meneekö penkkaan vai tuleeko nokka kolari , ja nämä kuljettajat on talvella paikallisia , ei ne opi vaikka vuosi kaudet ajaa tällä tiellä .

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😋 ­­­N­­y­m­f­­­o­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17969300Q

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kyllä te ootte ihan yhtä tolloja liikenteessä.

    • Anonyymi

      Edellä ajava voi antaa puskurissa roikkuvalle tietä niin, että hiljentää vauhtia ajaa hieman sivuun sekä näyttäää vilkkua niin perässä ajava ymmärtää, että edessä on estetöön näkyvyys ja on turvallista ohittaa.
      Tuo on sellainen sanaton ”herrasmies” sopimus jota autoilijat käyttäää niin ei tarvi haukkua kaikkia autoilijoita netissä eri palstoilla!

      • Anonyymi

        itse olen Ivalo Saariselkä välillä jopa kolme kertaa pysähtynyt ,kun siellä perässä tullaan eikä edes ole aikomusta mennä ohi. Vittu oikeasti ! kun poro tulee tyhjästä eteen niin se on nopea jarrutus ja se joka on takana tulee kolisten perään. Jos hengissä selviän niin olisi kiva olla kuulemassa se selitys ja perustelut , kun kysyisi miksi ajoit niin lähellä? :(
        TULISI MUUTEN KALLIS LASKU SÄRYSTÄ JA KIVUSTA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse olen Ivalo Saariselkä välillä jopa kolme kertaa pysähtynyt ,kun siellä perässä tullaan eikä edes ole aikomusta mennä ohi. Vittu oikeasti ! kun poro tulee tyhjästä eteen niin se on nopea jarrutus ja se joka on takana tulee kolisten perään. Jos hengissä selviän niin olisi kiva olla kuulemassa se selitys ja perustelut , kun kysyisi miksi ajoit niin lähellä? :(
        TULISI MUUTEN KALLIS LASKU SÄRYSTÄ JA KIVUSTA

        Ehkä parempi jättää se auto parkkiin jos noin vaikeaa ajaa tuota väliä!
        Aggressiivinen kuljettaja on itselleen sekä muille kuljettajille tiellä muillekin hengenvaarallinen!

        Poroista kannattaa ilmoittaa kyseisen alueen paliskunnan poron isännälle ennakkoon niin he voi hakea poronsa pois niin voit rauhassa ajella!
        Ilmotat heille, että sinulta voi henki lähteä kun poro juoksee auton alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä parempi jättää se auto parkkiin jos noin vaikeaa ajaa tuota väliä!
        Aggressiivinen kuljettaja on itselleen sekä muille kuljettajille tiellä muillekin hengenvaarallinen!

        Poroista kannattaa ilmoittaa kyseisen alueen paliskunnan poron isännälle ennakkoon niin he voi hakea poronsa pois niin voit rauhassa ajella!
        Ilmotat heille, että sinulta voi henki lähteä kun poro juoksee auton alle.

        sinä se vasta olet etelän tollo :)))

        Ei ne porot ole ongelma vaan te etelän ihmiset, kun ette osaa ajaa pohjoisessa. Kehä kolmosella tiellä on aina ruuhkaa niin se perässä ajo jää päälle. Meillä on täällä lääniä joten etäisyys on suotavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä se vasta olet etelän tollo :)))

        Ei ne porot ole ongelma vaan te etelän ihmiset, kun ette osaa ajaa pohjoisessa. Kehä kolmosella tiellä on aina ruuhkaa niin se perässä ajo jää päälle. Meillä on täällä lääniä joten etäisyys on suotavaa!

        Olen paikallinen ja olen etelässä ajellu myös kehillä ruuhkassa, mutta siellä ei voi edes ajaa sivuun jos perässä roikkuu joku koska edessä on auto joten istut ns kuoleman sumpussa siellä.
        Täällä voi väistää ja päästää roikkujan ohi ja jatkaa sen jälkeen matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen paikallinen ja olen etelässä ajellu myös kehillä ruuhkassa, mutta siellä ei voi edes ajaa sivuun jos perässä roikkuu joku koska edessä on auto joten istut ns kuoleman sumpussa siellä.
        Täällä voi väistää ja päästää roikkujan ohi ja jatkaa sen jälkeen matkaa.

        Unohtu laittaa, että paliskunnan poro isännälle voi soittaa sekä kertoa, että mihin sitä aitaa tarvitaan koska ei he päivystä tien päällä poroja vaan metsässä.
        Näin he voi tehdä aitaa jolla ennalta ehkäistään niin porot ei pääse tielle ja aiheuta vahinkoja.

        Ivalosta päin, kun noustaan magneetti mäkeä ylös on usein poroja ja siinä on vaara jäädä rekan alle koska rekka joutuu pakosta kiihdyttään vauhtia sekä roikkumaan edessä ajavan puskurissa kiinni!
        Ylämäkeen mentäessä rekka pysähtyy nopeampaa, kuin alamäkeen tai tasaisella mutta molempia vituttaa sama asia koska vauhti vaan loppuu ja joutuu tosissaan tekemään töitä niin pääsee mäen päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtu laittaa, että paliskunnan poro isännälle voi soittaa sekä kertoa, että mihin sitä aitaa tarvitaan koska ei he päivystä tien päällä poroja vaan metsässä.
        Näin he voi tehdä aitaa jolla ennalta ehkäistään niin porot ei pääse tielle ja aiheuta vahinkoja.

        Ivalosta päin, kun noustaan magneetti mäkeä ylös on usein poroja ja siinä on vaara jäädä rekan alle koska rekka joutuu pakosta kiihdyttään vauhtia sekä roikkumaan edessä ajavan puskurissa kiinni!
        Ylämäkeen mentäessä rekka pysähtyy nopeampaa, kuin alamäkeen tai tasaisella mutta molempia vituttaa sama asia koska vauhti vaan loppuu ja joutuu tosissaan tekemään töitä niin pääsee mäen päällä.

        Voin vielä lisätä, että olen koko kesän ajellut vielä jyrkempiäkin mäkiä, kuin Saariselän mäet ja hyvin olen päässyt ylös ja turvallisesti alas.
        Tiet on vielä kapeampia mitä Ivalo-Saariselän välinen tie.


    • Anonyymi

      Kyllä se on lantalaisten luonto joka vetää aina peppuun kiinni.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe