Onko kokemuksia kameroista

Anonyymi-ap

Digikameroista vai pärjääkö aluksi kännykän kameralla eli olen miettinyt jos aloittaisi luontokuvaus harrastuksen eli menis välillä ulkoilemaan luontoon eli vois ottaa kuvia hirvistä kotkista myrskyävästä merestä ym ja ehkä tärkein mennä ulos ja retki eväät mukaan tai retkikeittimellä keittää kahvit ja jos löytyy kiva kuva kohde niin siitä kuva eli onko halpa digikamera hyvä vai onko kännykkä yhtä hyvä no yksin ikävä harrastaa joku voi katsoa kuka on toi kahjo kameramies oliskin harrastus kaveri

12

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnon kamera ja objektiivi, muuten homma jää harrasteluksi. Etäisyys ja kohdistaminen suurimmat ongelmat, näin väittää eräs ammatikseen kuvannut ystäväni

      • Anonyymi

        Niin harrastukseksi saakin jäädä ja eikä tässä nyt kovin paljon rahaakaan ole eli ei kovin kallista kameraa pysty osteleen pääasia et tulis samalla ns retkeiltyä vaeltaa ulos lähtemään autolla pyörällä eli ajan vietettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin harrastukseksi saakin jäädä ja eikä tässä nyt kovin paljon rahaakaan ole eli ei kovin kallista kameraa pysty osteleen pääasia et tulis samalla ns retkeiltyä vaeltaa ulos lähtemään autolla pyörällä eli ajan vietettä

        Ja kameroista en tiedä mitään ei ole koskaan ollut muita kameroita kuin kännykän kamera


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kameroista en tiedä mitään ei ole koskaan ollut muita kameroita kuin kännykän kamera

        Opettele vähäsen niin huomaat että kännykällä luontokuvaus on lähestulkoon mahdotonta, paitsi jos et jätä hajujälkiä ja ryömit metsässä kuin kyy kaislikossa ilman että oksakaan rasahtaa päästäksesi tarpeeksi lähelle. Sellaisiakin tyyppejä kuulemma löytyy mutta ne ovat sellaisia tyyppejä jotka ovat asuneet suurinpiirtein koko elämänsä metsien tuntumassa ja tietävät tismalleen mitä tekevät siellä luonnon helmassa. Kokeile niin näet


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17976641S

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Jos sä haluut noita lintuja kuvata, niin sillon pitää olla järjestelmä kamera. Mä en niitä kuvaa, mutta mulle tuli isän perintönä sellanen pitkä putki. Mä en nyt muista niitä lukemia. Mutta se oli filmikamera ja sillä mä otan mv kuvia, että se ei lintukuvaukseen sovellu, kun ei oo sini rinta enää sillon sininen. Nyt mulla on takapenkillä sellanen Mamiysn potrettikamera, ja sillä tulee hyvää kuvaa, mutta se ei oikein sovellu metsässä rämpimiseen. Maisemakuvissa kyllä riittää ihan hyvin kännykkä jos se on hyvä, mutta toi optikkaa ei vaan riitä tollesiin lähiotoksiin, vaikka mullakin on periaatteessa erikseen siinä se teleobjekti. Ja toi digitaalinen zoomikin mikä ennen tarkotti huonoo kuvaa, on nykyään ihan hyvä, kun mä otin kerran koko kennolla täyden kuvan, niin tuli joku järkyttävä 30 megatavun kuva. Mutta semmonen ikävyys että toi mun nykyinen Nikon on kiinalainen, kun noi filmikamerat oli kaikki Japseja, ja niissä huomas sen tukevuuden, mitä telekuvaus vaatii. ja lisäks mä suosittelen käsitarkennusta, eli sillä sä saat terävoitettyä sen linnun ja tausta jää kivasti sumeeksi. Muttaa tosi tosiaan mä oon maisema kuvaaja ja rakennuksia sekä vanhoja TEHTAITA, että tän enempää mä en neuvoo sulle osaa antaa.

    • Osta joku käytetty järjestelmäkamera.
      Canon on harrastajilla nykyisin yleisin merkki.
      Nikonia on enemmän ammattilaisilla ja itse pidän niiden käyttölogiikkaa parempana kuin Canonien.
      Sony ja Panasonic ovat myös ihan hyviä merkkejä.
      Olympus on pienikokoinen ja niillä on erityisen hyviä linssejä tai paremminkin niin, että niiden tekemissä ei ole huonoja malleja lainkaan.

      Optiikan hankit sen mukaan mitä varsinaisesti aiot kuvata, eli maisemiin laajempaa ja eläimiin pitkää. Yleisoptiikka, jossa on sekä hyvin laaja että pitkä samassa putkessa ei ole optisesti hyvä, mutta sillä pärjää jos ei aio myydä kuvia.

      Opettele käyttämään kameran käsisäätöjä ja lue käyttöohje huolellisesti (digivempeleissä on paljon säätöjä ja asetuksia, jotka vaikuttavat kuvaustulokseen).
      Youtubessa on runsaasti opetusvideoita sekä kuvaukseen että kameran käyttöön.

      • Ai niin ja hanki kemeraan erillinen salama ja opettele käyttämään sitä niin, ettet suuntaa sitä suoraan kohteeseen (salama toimii kuitenkin vain lähelle kuvatessa, eli ei yleensä lintukuvissa tarpeen, mutta itse olen silti kuvannut kotkaa salamaa käyttäen).


    • Anonyymi

      Superzoom on paras aloittelijalle ja muutenkin, mukana taskussa, minun tarpeeseen ainakin, tilanteet tulee joskus niin äkkiä vastaan t. Ikuisesti amatööri

    • Riippunee kännykästä... nykyisissä älykännyköissä on uskomattoman hyvät takakamerat.

      Mä en ole perehtynyt kameramaailmaan, mutta aika huikeita kuvia kännyköilläkin saa. 😊

      Ehkä kannattaa aloitella sillä mitä jo löytyy ja antaa sit homnan viedä, jos on viedäkseen. 😊

    • Anonyymi

      Kohtuuhyviä järkkäreitä saa muutamalla kympillä. Niillä pärjää ihan hyvin. Katso aiheesta vaikka pari youtube-videota. Peilijärkkärit ovat tosiaan halpoja nykyään käytettyinä, esim Canonin EOS-sarjalaiset.

      Kännykkä on huono vaihtoehto kuvaamiseen, sillä ei saa samanlaista sielua kuviin kuin oikealla kameralla.

      Suomalainen Kamerakoulu-sivu tarjoaa hyviä vinkkejä aloittelijoille. Siitä vaan kuvamaan, saatat saada pilluakin. Ehkä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      164
      2137
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      1835
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1597
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      72
      1290
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      19
      1274
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      71
      1244
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      229
      1041
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      72
      853
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      760
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      743
    Aihe