Jeesus on juutalainen ja eli kuin juutalainen

Anonyymi-ap

Molemmat Jeesuksen vanhemmat tekivät "kaiken, mitä Herran laki vaati" (Luuk. 2:39). Hänen tätinsä ja setänsä, Elisabet ja Sakarias, olivat myös Tooraa noudattavia juutalaisia (Luuk. 1:6). Näin ollen on ilmeistä, että koko suku suhtautui juutalaiseen uskoon vakaumuksella.

Vuorisaarnassaan (Matt. 5-7) Jeesus vahvistaa moneen kertaan Tooran ja profeettojen opetukset (Matt. 5:17), jopa tulevassa Taivasten valtakunnassa (Matt. 5:19-20). Jeesus osallistui säännöllisesti synagogan tilaisuuksiin (Luuk. 4:16) ja juutalaiset kunnioittivat hänen opetuksiaan (Luuk. 4:15). Hän opetti juutalaisten temppelissä Jerusalemissa (luuk. 21:37). Jos hän ei olisi ollut juutalainen, häntä ei olisi edes päästetty kyseiselle temppelin alueelle (Ap. t. 21:28-30).

Jeesus myös osoitti ulkoisia merkkejä lakia noudattavasta juutalaisesta. Hän piti vaipassaan tzitzit (tupsuja) (Luuk. 8:44; Matt. 14:36), jotka muistuttivat häntä Jumalan käskyistä (4. Moos. 15:37-39). Hän vietti pääsiäistä (Joh. 2:13) ja matkasi Jerusalemiin (5. Moos. 16:16) tuona tärkeänä juutalaisten juhlapäivänä. Hän vietti juutalaisten lehtimajajuhlaa (Joh. 7:2, 10) ja matkasi Jerusalemiin Tooran vaatimuksen mukaisesti (Joh. 7:14). Hän juhlisti temppelin vihkimisen muistojuhlaa (hanukka) (Joh. 10:22) ja mitä ilmeisimmin myös Uutta vuotta (ros hasana) (Joh. 5:1) matkaamalla molemmilla kerroilla Jerusalemiin, vaikka Toora ei sitä vaatinutkaan. Näin ollen Jeesus tunnusti olevansa juutalainen (Joh. 4:22) ja juutalaisten kuningas (Mark. 15:2). Syntymästään aina viimeiseen pääsiäisen viettoonsa (Luuk. 22:14-15) Jeesus eli hartaana uskonnollisena juutalaisena.

87

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitäkö tosiuskovien alapää kutka johtuu , vaipat ja tupsut.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­N­y­­­m­­f­­o­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17978178D

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Mutta eikö normi juutalainen olisi ollut jo naimisissa ja saanut lapsiakin siinä iässä missä jeesus ns kuoli? Tai en minä tiedä, tuli vaan mieleen 😂

      • Anonyymi

        Jeesus kuului sukupuolivähemmistöön ja viihtyi paremmin poikaporukoissa.


    • Anonyymi

      >> Jeesus on juutalainen ja eli kuin juutalainen <<

      Jeesus syntyi juutalaiseen perheeseen ja oli äitinsä puolelta juutalainen, mutta yliluonnollinen ja jumalallinen Isän Jumalan puolelta, koska hän sikisi eli sai alkunsa ihmiskohdussa Jumalan Hengen vaikutuksesta.

      Jeesus myös tuli toteuttamaan nimenomaan Isänsä tahtoa maan päälle, eikä juutalaisten tahtoa.

      • Anonyymi

        Aleksanteri Suuri oli myöskin Jumalan Poika.

        Kalevalan Marjatta tulee raskaaksi ilman miestä, istuuduttuaan puolukkamättäälle, synnyttää pojan, joka on Jumalan Poika.
        Marjatan poika on yliluonnollinen ja jumalallinen Isänsä Jumalan puolelta.

        Historia tuntee suuren määrän Jumalan Poikia.

        Raamatussa Daavidin poika Salomo on Jumalan Poika.

        Jumalan Poika Salomo:

        2.Samuelin kirja:
        7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

        1.Aikakirja:
        17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

        1.Aikakirja:
        22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

        1.Aikakirja:
        28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.

        Psalmit:
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.


      • Anonyymi

        Jeesuksen isä oli luultavasti Rooman sotilas, tai sitten kuka tahansa kylän kolleista.
        Nimityksessä 'Neitsyt'-Maria on vahva sarkastinen sävy kuten jokainen biologiaa ymmärtävä tietää.


      • Eikä Jeesuksen aikaan ollut kristinuskoa eikä islamia. Juutalaisuus oli siellä pääosin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eikä Jeesuksen aikaan ollut kristinuskoa eikä islamia. Juutalaisuus oli siellä pääosin.

        Kyllä Jeesus itseensä uskoi Kristuksena, tollo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen isä oli luultavasti Rooman sotilas, tai sitten kuka tahansa kylän kolleista.
        Nimityksessä 'Neitsyt'-Maria on vahva sarkastinen sävy kuten jokainen biologiaa ymmärtävä tietää.

        Eli ei jumala on hänen isi ,kiva


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus itseensä uskoi Kristuksena, tollo!

        "Olen Kristus" sanoi Jeesus?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        "Olen Kristus" sanoi Jeesus?

        Soinia paksumpi ToIIykka sai siis kenkää siellä.

        Puhumme Lehtimyyjâstä, täysi ToIIo.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        "Olen Kristus" sanoi Jeesus?

        Kauppa ei käy Léhtimyyjällä.


    • Anonyymi

      >>>Hän juhlisti temppelin vihkimisen muistojuhlaa (hanukka) (Joh. 10:22) ja mitä ilmeisimmin myös Uutta vuotta (ros hasana) (Joh. 5:1) matkaamalla molemmilla kerroilla Jerusalemiin, vaikka Toora ei sitä vaatinutkaan. <<<

      Jeesus oli temppelin vihkimisen aikana Jerusalemin temppelissä, kuten hänellä on siihen aikaan tapana muutenkin käydä päivittäin, kun Jerusalemissa oli. Evankeliumi ei sano, että hän olisi osallistunut mitenkään Hanukan viettämiseen. En usko, että Jeesus olisi sitä juhlaa viettänyt, koska sitä juhlaa ei löydy Mooseksen laista.

      Se on täysin selvä asia, ettei Jeesus viettänyt Uutta vuotta Ros Hashanahina, vaan vietti sinä päivänä Jom Teruahia pasuunansoitonjuhlaa, joka on Mooseksen laissa käsketty juhla.

      Muihin aloittajan kohtiin voin sanoa, että kyllä, Jeesus oli juutalainen ja hänen uskontonsa oli juutalaisuus.

      • Anonyymi

        Olisiko mennyt faktantarkistukseen?! Olisin voinut kyllä laittaa ihan tarkat tiedotkin, että mistä ne olisi voinut tarkistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko mennyt faktantarkistukseen?! Olisin voinut kyllä laittaa ihan tarkat tiedotkin, että mistä ne olisi voinut tarkistaa.

        Joo sua vainotaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sua vainotaan !

        No ei minua, vaan tässä tapauksessa tietoa - Jeesus nimittäin ei ollut juutalainen vaan Israelilainen ja viestissä oli perustelut tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei minua, vaan tässä tapauksessa tietoa - Jeesus nimittäin ei ollut juutalainen vaan Israelilainen ja viestissä oli perustelut tähän.

        Ja sitten edeltä on vielä poistettu viesti, johon ihmettelyni faktantarkistuksesta liittyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten edeltä on vielä poistettu viesti, johon ihmettelyni faktantarkistuksesta liittyi.

        Ja Raamatun perusasia on juuri tämä - jos nyt kestää sensuurin - Paavali on juutalainen Benjaminin heimosta ja Jeesus israelilainen Israelin heimosta. Ja juutalaisten Jumala on tulivuori ja uhrikulttijumala, jota Jeesus Raamatussa sanoo Saatanaksi, ja opettaa Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä. Ja tämän perustelut ja todisteet Raamatusta laittamana siis sensuroitiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Raamatun perusasia on juuri tämä - jos nyt kestää sensuurin - Paavali on juutalainen Benjaminin heimosta ja Jeesus israelilainen Israelin heimosta. Ja juutalaisten Jumala on tulivuori ja uhrikulttijumala, jota Jeesus Raamatussa sanoo Saatanaksi, ja opettaa Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä. Ja tämän perustelut ja todisteet Raamatusta laittamana siis sensuroitiin.

        No, huh 'Jeesus on juutalainen' -tarinat on kyllä ihan poskettomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, huh 'Jeesus on juutalainen' -tarinat on kyllä ihan poskettomia.

        Tota noin - onko tällä 'Jeesus on juutalainen' tarinalla nyt tarkoitus järjestää sotarintamaa vastaan sitä, kun länsi on julistanut sodan kristinuskoa vastaan?!

        No, ihan ensimmäisenä joudutte nyt sitten repimään kaikista Raamatuista irti Jeremia 7 luvun.

        Myös evankeliumeista kohdan, kun Jeesus riehuu temppelissä, koska se viittaa tuohon kohtaan.

        Johannes 8 luku on myös poistettava, kun Jeesus sanoo Juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

        Tietysti Danielin kirjasta kohdan, kun juutalaiset lopettavat päivittäisen uhrinsa, on temppelissä hävityksen kauhistus eli turmion iljetys.

        Vai tiedättekö jotakin juutalaisten uhraamisesta, kun kristityt uhraavat Jeesuksen tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana?

        Hyvä on repiä irti myös 5.Moos.4, koska siitä selviää, että juutalaisten Jumala onkin tulivuori, sekä myös luku 13, kun samainen tulivuori käskee tappamaan ihmeidentekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo.

        Näistä on hyvä aloittaa.

        Mutta nämä ei riitä - myös koko ilmestyskirja on sitten myös poistettava.


      • Anonyymi

        >> kyllä, Jeesus oli juutalainen ja hänen uskontonsa oli juutalaisuus. <<

        Voi Herra paratkoon, mitä sammakoita täällä lentää suusta!!!

        Jeesus ei ollut mikään juutalaisen "uskonnon" edustaja, vaan hän syntyi juutalaiseen perheeseen ja kulttuuriin, Jumalan omaisuukansan keskelle, jota hän itse VTssa johti!

        Maan päällä Jeesus edusti uskomuksissaan Taivaallisen Isän tahtoa ja tuli korjaamaan juutalaisten krjanoppineitten, fariseusten ym. vääriä tulkintoja Jumalan laista ja tahdosta, hyvänen aika sentään! Ja asettamaan luvatun uuden liiton voimaan, joka ei ole juutalaisuutta, vaan kuuliaisuutta Pyhässä Hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tota noin - onko tällä 'Jeesus on juutalainen' tarinalla nyt tarkoitus järjestää sotarintamaa vastaan sitä, kun länsi on julistanut sodan kristinuskoa vastaan?!

        No, ihan ensimmäisenä joudutte nyt sitten repimään kaikista Raamatuista irti Jeremia 7 luvun.

        Myös evankeliumeista kohdan, kun Jeesus riehuu temppelissä, koska se viittaa tuohon kohtaan.

        Johannes 8 luku on myös poistettava, kun Jeesus sanoo Juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

        Tietysti Danielin kirjasta kohdan, kun juutalaiset lopettavat päivittäisen uhrinsa, on temppelissä hävityksen kauhistus eli turmion iljetys.

        Vai tiedättekö jotakin juutalaisten uhraamisesta, kun kristityt uhraavat Jeesuksen tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana?

        Hyvä on repiä irti myös 5.Moos.4, koska siitä selviää, että juutalaisten Jumala onkin tulivuori, sekä myös luku 13, kun samainen tulivuori käskee tappamaan ihmeidentekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo.

        Näistä on hyvä aloittaa.

        Mutta nämä ei riitä - myös koko ilmestyskirja on sitten myös poistettava.

        Ja sotaan juutalaisten puolesta Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen voitte ryhtyä, kun olette ensin saaneet Raamatusta siivottua edes nämä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kyllä, Jeesus oli juutalainen ja hänen uskontonsa oli juutalaisuus. <<

        Voi Herra paratkoon, mitä sammakoita täällä lentää suusta!!!

        Jeesus ei ollut mikään juutalaisen "uskonnon" edustaja, vaan hän syntyi juutalaiseen perheeseen ja kulttuuriin, Jumalan omaisuukansan keskelle, jota hän itse VTssa johti!

        Maan päällä Jeesus edusti uskomuksissaan Taivaallisen Isän tahtoa ja tuli korjaamaan juutalaisten krjanoppineitten, fariseusten ym. vääriä tulkintoja Jumalan laista ja tahdosta, hyvänen aika sentään! Ja asettamaan luvatun uuden liiton voimaan, joka ei ole juutalaisuutta, vaan kuuliaisuutta Pyhässä Hengessä.

        >>>Ja asettamaan luvatun uuden liiton voimaan, joka ei ole juutalaisuutta,<<<

        Sinun kommentissasi on lukuisia suuria asiavirheitä.

        Ensimmäkin, Jeesus oli todellakin juutalainen ja hänen uskontonsa oli juutalaisuus. Jeesus tuli asettamaan mm. Jeremian kirjassa profetoidun uuden liiton Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen.

        Uusi liitto on täysin juutalainen liitto, joka on solmittu vain juutalaisten kanssa, mutta pakanat voivat liittyä uuteen liittoon kääntymällä juutalaisiksi uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kyllä, Jeesus oli juutalainen ja hänen uskontonsa oli juutalaisuus. <<

        Voi Herra paratkoon, mitä sammakoita täällä lentää suusta!!!

        Jeesus ei ollut mikään juutalaisen "uskonnon" edustaja, vaan hän syntyi juutalaiseen perheeseen ja kulttuuriin, Jumalan omaisuukansan keskelle, jota hän itse VTssa johti!

        Maan päällä Jeesus edusti uskomuksissaan Taivaallisen Isän tahtoa ja tuli korjaamaan juutalaisten krjanoppineitten, fariseusten ym. vääriä tulkintoja Jumalan laista ja tahdosta, hyvänen aika sentään! Ja asettamaan luvatun uuden liiton voimaan, joka ei ole juutalaisuutta, vaan kuuliaisuutta Pyhässä Hengessä.

        Miten juutalaiset voi olla uhrikultilla 'Israelin Jumalan omaisuuskansa', kun Israelin Jumala kieltää kaiken viattoman veren vuodattamisen, ja sanoo uhrikulttia iljetykseksi?

        Löytyy Jeremia 7

        Ihan ensimmäisenä kyllä suorastaan vaadin tähän vastauksen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten juutalaiset voi olla uhrikultilla 'Israelin Jumalan omaisuuskansa', kun Israelin Jumala kieltää kaiken viattoman veren vuodattamisen, ja sanoo uhrikulttia iljetykseksi?

        Löytyy Jeremia 7

        Ihan ensimmäisenä kyllä suorastaan vaadin tähän vastauksen!!

        VASTATKAA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ja asettamaan luvatun uuden liiton voimaan, joka ei ole juutalaisuutta,<<<

        Sinun kommentissasi on lukuisia suuria asiavirheitä.

        Ensimmäkin, Jeesus oli todellakin juutalainen ja hänen uskontonsa oli juutalaisuus. Jeesus tuli asettamaan mm. Jeremian kirjassa profetoidun uuden liiton Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen.

        Uusi liitto on täysin juutalainen liitto, joka on solmittu vain juutalaisten kanssa, mutta pakanat voivat liittyä uuteen liittoon kääntymällä juutalaisiksi uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Jumalan Pojalla ei todellakaan ole mitään "uskontoa". Höpiset täysin omiasi. Jeesus on Jumala, jolla ei ole mitään uskontoa.

        Jumala lahjoittaa uskon, eikä uskontoa. Kristinuskokin on uskoa, suhdetta Jumalan kanssa, eikä uskontoa. Vasta jälkeen tulleet ihmiset tekivät siitäkin uskonnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Pojalla ei todellakaan ole mitään "uskontoa". Höpiset täysin omiasi. Jeesus on Jumala, jolla ei ole mitään uskontoa.

        Jumala lahjoittaa uskon, eikä uskontoa. Kristinuskokin on uskoa, suhdetta Jumalan kanssa, eikä uskontoa. Vasta jälkeen tulleet ihmiset tekivät siitäkin uskonnon.

        Sinun Jumalan poika tarinasi on kristinuskoa ja kristinuskon Jumala on uhrikulttijumala juutalaisen opilla eli tulivuori, joka sylkäisi pihalle kaksi kivitaulua.

        Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen.

        Onko Jeesus tulivuori? Minkälaisen uskon antaa tuon Raamatun kohdan mukaan tulivuorenjumala?

        Voisitteko nyt vastata omiin juttuihinne edes?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun Jumalan poika tarinasi on kristinuskoa ja kristinuskon Jumala on uhrikulttijumala juutalaisen opilla eli tulivuori, joka sylkäisi pihalle kaksi kivitaulua.

        Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen.

        Onko Jeesus tulivuori? Minkälaisen uskon antaa tuon Raamatun kohdan mukaan tulivuorenjumala?

        Voisitteko nyt vastata omiin juttuihinne edes?!

        Jukolavita, tää on pimeetä - Jeesus oli juutalainen ja Jumalan poika, ellei peräti itse
        se tulivuori, joka käski ihmeidentekijän tappamisen (5.Moos.13), ja tulivuorenkansa uhrilampaiden, lasten ja ihmeidentekijän uhraamisella, on Israelin Jumalan omaisuuskansa, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ja asettamaan luvatun uuden liiton voimaan, joka ei ole juutalaisuutta,<<<

        Sinun kommentissasi on lukuisia suuria asiavirheitä.

        Ensimmäkin, Jeesus oli todellakin juutalainen ja hänen uskontonsa oli juutalaisuus. Jeesus tuli asettamaan mm. Jeremian kirjassa profetoidun uuden liiton Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen.

        Uusi liitto on täysin juutalainen liitto, joka on solmittu vain juutalaisten kanssa, mutta pakanat voivat liittyä uuteen liittoon kääntymällä juutalaisiksi uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        No, et sinä Israelin Jumalan kanssa voi viattomalla tosi Jumalan verellä Jeesuksen nimeen tehdä liittoa, kun se Israelin Jumala (joka todellisuudessa on tarinan uhri) kieltää viattoman veren vuodattamisen?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Raamatun perusasia on juuri tämä - jos nyt kestää sensuurin - Paavali on juutalainen Benjaminin heimosta ja Jeesus israelilainen Israelin heimosta. Ja juutalaisten Jumala on tulivuori ja uhrikulttijumala, jota Jeesus Raamatussa sanoo Saatanaksi, ja opettaa Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä. Ja tämän perustelut ja todisteet Raamatusta laittamana siis sensuroitiin.

        Ei ole mitään Israelin heimoa vaan on kantaisä Israel jonka jälkeläiset muodostivat Israelin heimot. Benjaminin heimoon kuuluvat eivät tietenkään kuuluneet Juudan heimoon .
        Jeesus ei sano Israelin jumalaa JHWH ea saatanaksi vaan että juutalaiset ovat saatanan lapsia kun eivät usko että hän, Jeesus on JHWH:n lupaama messias. Taivasten valtakunta käsitteen loivat juutalaiset oppineet 2. temppelin aikaan sitä ei ole hepr. raamatussa. Siksi siinä on monikko koska heprean sana taivas on duaali, ei siis taivas kuten suomessa.
        Ehtoollisen alku on myös Jeesukselta itseltään jos evankeliumeja uskoo " Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää
        54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
        55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Pojalla ei todellakaan ole mitään "uskontoa". Höpiset täysin omiasi. Jeesus on Jumala, jolla ei ole mitään uskontoa.

        Jumala lahjoittaa uskon, eikä uskontoa. Kristinuskokin on uskoa, suhdetta Jumalan kanssa, eikä uskontoa. Vasta jälkeen tulleet ihmiset tekivät siitäkin uskonnon.

        Kyllähän Jeesuskin oli raamatun tarinan mukaan pahasti yläkerta sekaisin, mitä uskovaisuus edellyttää vielä tänäkin päivänä.


    • Anonyymi

      Jeesus oli todellakin juutalainen ja hänen uskontonsa oli juutalaisuus. Jeesus tuli asettamaan mm. Jeremian kirjassa profetoidun uuden liiton Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen.

      Uusi liitto on täysin juutalainen liitto, joka on solmittu vain juutalaisten kanssa, mutta pakanat voivat liittyä uuteen liittoon kääntymällä juutalaisiksi uskossa Jeesukseen Kristukseen.

      Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

      Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

      Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
      8 Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.

      • Anonyymi

        Ja sinä et nyt jänkäämällä pysty Jumalan Sanaa muuttanaan!

        Miten juutalaiset voivat olla Israelin Jumalan omaisuuskansa uhrikultilla uhraamalla viattomia lampaita, esikoispoikia (2.Moos.13), ihmeidentekijöitä ja tosi Jumalia Jeesuksen nimeen, kun ISRAELIN JUMALA KIELTÄÄ VIATTOMAN VEREN VUODATTAMISEN?

        Löytyy Jeremia 7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä et nyt jänkäämällä pysty Jumalan Sanaa muuttanaan!

        Miten juutalaiset voivat olla Israelin Jumalan omaisuuskansa uhrikultilla uhraamalla viattomia lampaita, esikoispoikia (2.Moos.13), ihmeidentekijöitä ja tosi Jumalia Jeesuksen nimeen, kun ISRAELIN JUMALA KIELTÄÄ VIATTOMAN VEREN VUODATTAMISEN?

        Löytyy Jeremia 7.

        Ja tämän lisäksi Jeesus todella Raamatussa Johannes 8. sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi - vuoden 38 käännös - ja Perkeleeksi - vuoden 92 käännös - ja kaiken valheen isäksi!

        Ja jos vöität Jeesusta sitten juutalaiseksi ja opettaneen juutalaisuudesta, niin se menee jo tolkuttoman Jeesuksen herjaamisen puolelle!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä et nyt jänkäämällä pysty Jumalan Sanaa muuttanaan!

        Miten juutalaiset voivat olla Israelin Jumalan omaisuuskansa uhrikultilla uhraamalla viattomia lampaita, esikoispoikia (2.Moos.13), ihmeidentekijöitä ja tosi Jumalia Jeesuksen nimeen, kun ISRAELIN JUMALA KIELTÄÄ VIATTOMAN VEREN VUODATTAMISEN?

        Löytyy Jeremia 7.

        Esikoispoikia ei ole ikinä uhrattu et edes osaa lukea selkeää tekstiä, esikoiset joutuivat pappistehtävään kunnes yksi suku(Leevi) tuli pappistehtävien hoitajaksi. Viaton veri ei ollut eläinten veri, tapettiinhan eläimiä ruuaksi koko ajan ja uhrit teurastettiin aivan samoin kuin muu syötävä liha temppelin ulkopuolella. Monet uhrieläimetkin syötiin, joko papit söivät, tai perhe joka oli eläimet uhriksi tuonut söi sen.

        Ei eläinten syönti ollut kiellettyä .Ainoa Jumala joka hepr. raamatussa puhuu on JHWH, siellä ei ole ainoatakaan käskyä tai kieltoa ei muuta jumalaahan ei ollut sehän oli Israelin uskonnon erikoisuus jonka naapurikansat hyvin tunsivat. Jer. 7 on siitä esimerkki luet käännöstä josta et edes ymmärrä kuka siellä puhuu.

        Se on asia erikseen että kansa pitkään palvoi niitä jumalia niitä jotka JHWH oli kieltänyt, Baalia ja muita ja myös osa papistoa palvoi, jopa temppelissä. Temppelissä oli tuolloin myös välikohtauksia joissa ihmisiä kuoli.
        Lammas kelpaa uhriksi, ihminen ei. Kristinusko alkoi omassa opissaan tahallaan sekoittaa käsitteitä, kun uhriksi tuodun eläimen piti olla ilman vikoja se tarkoitti että eläin ei saa saanut olla sairas tai sillä olla jalka poikki, mutta kristinusko alkoi selittää että uhrin piti olla synnitön ja vain Jeesus voin olla sellainen koska oli kristinuskon mukaan jumalolento.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämän lisäksi Jeesus todella Raamatussa Johannes 8. sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi - vuoden 38 käännös - ja Perkeleeksi - vuoden 92 käännös - ja kaiken valheen isäksi!

        Ja jos vöität Jeesusta sitten juutalaiseksi ja opettaneen juutalaisuudesta, niin se menee jo tolkuttoman Jeesuksen herjaamisen puolelle!!!

        Uusi testamentti on täynnä Jeesuksen juutalaista opetusta mutta kun sinulla on itse keksittyJeesus ja itse keksitty Israelin historia ja sinusta omatekoinen korvaa aidon niin ei sille mitään voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämän lisäksi Jeesus todella Raamatussa Johannes 8. sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi - vuoden 38 käännös - ja Perkeleeksi - vuoden 92 käännös - ja kaiken valheen isäksi!

        Ja jos vöität Jeesusta sitten juutalaiseksi ja opettaneen juutalaisuudesta, niin se menee jo tolkuttoman Jeesuksen herjaamisen puolelle!!!

        Tämä Jeshua piti itseään juutalaisena ja uskon että hän tiesi asian sinua paremmin.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Tämä Jeshua piti itseään juutalaisena ja uskon että hän tiesi asian sinua paremmin.

        Ja sanoi oppilailleen, että jos ympärileikkaus olisi välttämätöntä, niin lapset syntyisivät valmiiksi ympärileikattuina?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoi oppilailleen, että jos ympärileikkaus olisi välttämätöntä, niin lapset syntyisivät valmiiksi ympärileikattuina?!

        Ja sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?!

        Ja sitten vielä opetti Israelin Jumalasta taivasten valtakunnan isä Jumalana ja käski tehdä mielenmuutoksen pois koko syntiajattelusta, ja julistaakin taivasten valtakunnan tulemista maan päälle?

        No, oli siinä teillä juutalainen - ilmankos määräsitte jumalanpilkasta kuolemantuomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten vielä opetti Israelin Jumalasta taivasten valtakunnan isä Jumalana ja käski tehdä mielenmuutoksen pois koko syntiajattelusta, ja julistaakin taivasten valtakunnan tulemista maan päälle?

        No, oli siinä teillä juutalainen - ilmankos määräsitte jumalanpilkasta kuolemantuomion.

        Jeesus puhui huumehuuruissaan paljon ja sekavia. Jälkipolvet työstivät niistä Valitut Palat. Jumalan sanaa raamatussa on vähemmän kuin Kalevalassa, jos mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoi oppilailleen, että jos ympärileikkaus olisi välttämätöntä, niin lapset syntyisivät valmiiksi ympärileikattuina?!

        Se Jeesus josta historiassa on puhe oli kyllä ympärileikattu vaikka emme tiedä paljonko UT:ssa on totta niin muissa tarinoissa ei ole sitäkään. Jeesus on todennäköisesti ollut pienen oppilasjoukon opettaja ja uskonut että on luvattu messias ja siksi kuollut Rooman maaherran teloittamana poliittisista syistä .Kristinuskohan pohjautuu juuri Jeesuksen kuolemalle joka myöhemmin sai teologisen selityksen.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Se Jeesus josta historiassa on puhe oli kyllä ympärileikattu vaikka emme tiedä paljonko UT:ssa on totta niin muissa tarinoissa ei ole sitäkään. Jeesus on todennäköisesti ollut pienen oppilasjoukon opettaja ja uskonut että on luvattu messias ja siksi kuollut Rooman maaherran teloittamana poliittisista syistä .Kristinuskohan pohjautuu juuri Jeesuksen kuolemalle joka myöhemmin sai teologisen selityksen.

        Dikduk, heh, sä alat vetämään jo ihan pohjanoteerauksia. Kyllähän me tiedämme, että me emmev tiedä mitään.


    • Anonyymi

      Jeesus On Jumalan Poika. Jumala Itse.
      Yksi Hänen kolmesta persoonastaan.

      Juutalaiset ainoastaan tappoivat Hänet.
      Jeesuksesta lähti kristinusko (Kristus-usko), sen puhtain oppi.

      Hän On Herra. ✨

      • Anonyymi

        Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.

        1234567---

        Ei tarvinnut kun ne olivat olleet voimassa vain Johannekseen asti.


      • Anonyymi

        Miten voi olla itsensä Poika? tätä en ole koskaan tajunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla itsensä Poika? tätä en ole koskaan tajunnut.

        Et tietenkään tajua, kuten en tajua minäkään, ja selitys voi olla siinä, ettemme ole skitsifrenejä, kuten nuo lukihäiriöiset, jotka eivät ymmärrä lukemaansa tekstiä.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla itsensä Poika? tätä en ole koskaan tajunnut.

        Ei tietenkään ollut - idea kolminaisuusopissa, että Jeesus olisi ollut itse opettamansa Israelin Jumala, perustuu vain juutalaisten uhrikulttijumalan määräykseen tuhota ihmeidentekijä, joka houkuttelee toisen Jumalan luo - Jeesus houkutteli juutalaisten syntijumalan luota opettamalla kansaa Israelin Jumalasta taivasten valtakunnan hyvänä isä Jumalana.

        Paavali sanoo Raamatussa tehdessään kristinuskon, palvelleensa 'isiensä Jumalaa', joka on uhrikulttijumala.

        Määräys, jonka Paavali toteutti kristinuskolla tuhoten Jeesuksen ja tämä opetuksen kiroamalla Jeesuksen ristiin kiroukseksi uskovaisille (Gal.3:13) tosi Jumalana eli Israelin Jumalana.

        Löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvinnut kun ne olivat olleet voimassa vain Johannekseen asti.

        Nythän on laittomuus vallalla kaikkialla.


      • Rooman maaherra tuomitsi ja legioonalaiset teloittivat samaan aikaan muiden tuomittujen juutalaisten kanssa.
        Mitä tarkoitat Herralla ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvinnut kun ne olivat olleet voimassa vain Johannekseen asti.

        Eivät kristityille koskaan, juutalaisille ikuisesti sanoi lain antaja. Kristinusko ja juutalaisuus ovat kaksi eri uskontoa .


    • Jeesus ei elänyt hartaana lakijuutalaisena vaan Jeesus tuli maailmaan tuomaan pelastuksen eli itsensä.
      Siinä samassa puhui fariseuksille tylyt sävelet.
      Tylyimmät mitä raamatussa on.

      • Anonyymi

        Eikö Isä lähettänyt Jeesusta, vai miksi Hän itse tuli?


      • Anonyymi

        Jos Jeesus oli Jumala, niin hän pelkäsi siinä tapauksessa omaa varjoaan:

        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.


      • Anonyymi

        Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Fariseukset pitivät Jeesusta sapatin kumoajana, syystä, kun Jeesus paransi sapattisin sairaita. Jeesus ei kumonnut sapattia, Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla sairaita. Härkä tuli nostaa kaivosta kaivosta sapattina, samoin sairaat parantaa, tulipalot sammuttaa, ja vartijat ja poliisit vuorollaan töissä jne..., sillä elämme maailmassa, jossa tehdään paljon laittomia tekoja.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Isä lähettänyt Jeesusta, vai miksi Hän itse tuli?

        Isä lähetti ja Jeesus on Jumalan Henkeä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Isä lähetti ja Jeesus on Jumalan Henkeä.

        Siis Isän Henkeä?


    • Anonyymi

      Jeesus oli israelilainen ja opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, ja sanoi juutalaisten Jumalaa saatanaksi ja kaikeen valheen isäksi.

      Saatte todisteen tästä, kun laitatte raamattuhakuun Jeesuksen sanomaksi kirjoitetut sanat, kun kerrotaan hänen riehuneen juutalaisten temppelissä 'ryövärien luola'.

      Väite, että Jeesus olisi ollut juutalainen perustuu huijaukseen, jossa Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen juutalaiset varastivat israelilaisten identiteetin.

      Todellisuudessa Raamatun mukaan juutalaiset olivat Benjaminin heimoa, joka tappoi Isrselin heimon.

      • Anonyymi

        Israelislla oli 12 heimoa, ja juuri siksi Jeesus valitsi 12 opetuslasta, he tulisivat hallitsemaan taivaassa hänen kanssaan. Juudaksen tilalle tuli Matteus.eli edelleen on 12.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelislla oli 12 heimoa, ja juuri siksi Jeesus valitsi 12 opetuslasta, he tulisivat hallitsemaan taivaassa hänen kanssaan. Juudaksen tilalle tuli Matteus.eli edelleen on 12.

        Jeesuksella ei ollut mitään kahtatoista opetuslasta - joku toinen tietää tuon kirjan astrologisen juonen paremmin. Siellähän on suora viittaus myös mayaintiaanien kalenteriin, jota lukua 13 (mayojen viimrinen kalenterin baktun - kalenterijakso) -Rasmattu 'kuljettaa mukanaan' koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelislla oli 12 heimoa, ja juuri siksi Jeesus valitsi 12 opetuslasta, he tulisivat hallitsemaan taivaassa hänen kanssaan. Juudaksen tilalle tuli Matteus.eli edelleen on 12.

        Mutta itse itsensä 13. Apostoliksi julistanut Paavali puuttuu kokonaan lopun ajan muurista, jossa on Jeesuksen opetuslapsen 12 nimeä 12 kertaa. Taitaa olla ilmestyskirjan viimmeinen luku. Se tekee 144 ja mayojen baktun on 144 000 , joka on niiden luku, jotka laulavat samaa laulua ja soittavat samaa soitinta, mitä muut eivät voi kuulla tai oppia, joiden otsaan on kirjoitettu Jeesuksen ja tämän isän nimi ja jotka seisovat kristallisen meren päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta itse itsensä 13. Apostoliksi julistanut Paavali puuttuu kokonaan lopun ajan muurista, jossa on Jeesuksen opetuslapsen 12 nimeä 12 kertaa. Taitaa olla ilmestyskirjan viimmeinen luku. Se tekee 144 ja mayojen baktun on 144 000 , joka on niiden luku, jotka laulavat samaa laulua ja soittavat samaa soitinta, mitä muut eivät voi kuulla tai oppia, joiden otsaan on kirjoitettu Jeesuksen ja tämän isän nimi ja jotka seisovat kristallisen meren päällä.

        Seisovat meren päällä 1938 käännöksessä, mutta on jostakin kumman syystä siirretty, heh, rannalle seisomaan 1992 käännöksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella ei ollut mitään kahtatoista opetuslasta - joku toinen tietää tuon kirjan astrologisen juonen paremmin. Siellähän on suora viittaus myös mayaintiaanien kalenteriin, jota lukua 13 (mayojen viimrinen kalenterin baktun - kalenterijakso) -Rasmattu 'kuljettaa mukanaan' koko ajan.

        Jätä alko vähemmälle kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella ei ollut mitään kahtatoista opetuslasta - joku toinen tietää tuon kirjan astrologisen juonen paremmin. Siellähän on suora viittaus myös mayaintiaanien kalenteriin, jota lukua 13 (mayojen viimrinen kalenterin baktun - kalenterijakso) -Rasmattu 'kuljettaa mukanaan' koko ajan.

        Oli 12 opetuslasta, ja oli 12 Israelin heimoa, jokaisessa 12000 uskovaista. 12x12000= 144000, se luku joka Raamatussa on Jeesuksen kanssa hallitsemassa.


    • Oletettu Jeesus oli harras juutalainen, eikä hän kristinuskoa perustanut. Kristinuskon perusti, ja hyvin erilaisena kuin nyt, Paavali posseineen, esikuvaansa Jeesusta koskaan edes tapaamatta.

      Oletetun Jeesuksen puheista ei ole säilynyt kuin Paavalin posseineen tekemät kirjoitukset, joiden puheiden ja tapahtumien alku- ja todenperäisyyttä tuskin enää voidaan selvittää. Vanhimmat löydetyt käsikirjoitukset ovat kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen kirjoitettuja.

      Edes kaikki Paavalin kirjeistä eivät ole hänen kirjoittamiaan, joten paljon, ellei valtaosa totuudesta on kadonnut iäksi historian hämäriin.

      • Anonyymi

        Koko dekkarin juoni kiteytyy siihen punaiseen lankaa, että

        JEESUS EI OLLUT JUUTALAINEN - RAAMATTU EI OLE USKON ASIA, VAAN ÄLYN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko dekkarin juoni kiteytyy siihen punaiseen lankaa, että

        JEESUS EI OLLUT JUUTALAINEN - RAAMATTU EI OLE USKON ASIA, VAAN ÄLYN.

        Ja on täysin yks hailee tähän juoneen, että onko mitään Jeesusta edes koskaan elänyt - se toimisi silti.


      • Anonyymi

        Ja niillä jälkeenpäin kirjoitetuilla kirjoituksilla Jeesuksen opetuksen kanssa on yhtäpitävää vain 20 prosenttia siitä mitä oletetaan Jeesuksen opettaneen, ja Pasvalin kirjeillä tasan nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niillä jälkeenpäin kirjoitetuilla kirjoituksilla Jeesuksen opetuksen kanssa on yhtäpitävää vain 20 prosenttia siitä mitä oletetaan Jeesuksen opettaneen, ja Pasvalin kirjeillä tasan nolla.

        Jotta selvität tuon dekkarin, niin tarvitset murhalle motiivin. Pelkkä temppelissä riehuminen ei riitä.


      • Anonyymi

        Totuus ei ole kadonnut mihinkään, se on siinä kirjassa, ja ihan aukottomasti. Ja yhtä aukottomasti tuohon totuuteen on tehty uskontunnustukset ja kolminaisuusoppi.

        Ja yhtä varmasti kaikki mitä uskovaiset hölisee on valhetta, eikä sillä ole mitään tekemistä Raamatun totuuden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei ole kadonnut mihinkään, se on siinä kirjassa, ja ihan aukottomasti. Ja yhtä aukottomasti tuohon totuuteen on tehty uskontunnustukset ja kolminaisuusoppi.

        Ja yhtä varmasti kaikki mitä uskovaiset hölisee on valhetta, eikä sillä ole mitään tekemistä Raamatun totuuden kanssa.

        Selvittäminen kannattaa aloittaa tietysti alusta eli 1.Moos.3:22, Raamattuhan on Jumalan sanaa, ja tarinan idean on silloin sovittava näihin Luojajumalan sanoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvittäminen kannattaa aloittaa tietysti alusta eli 1.Moos.3:22, Raamattuhan on Jumalan sanaa, ja tarinan idean on silloin sovittava näihin Luojajumalan sanoihin.

        Se mihin tarkoitukseen Raamattu on todellisuudessa kirjoitettu, on mielenkiintoinen kysymys, kun väitetyn illuminatin tunnus on mystinen luku 322.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mihin tarkoitukseen Raamattu on todellisuudessa kirjoitettu, on mielenkiintoinen kysymys, kun väitetyn illuminatin tunnus on mystinen luku 322.

        Ja mayojen kuuluisimman pyramidin kylkeä kulkee käärmemäinen varjokuvio 3 tuntia 22 minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mayojen kuuluisimman pyramidin kylkeä kulkee käärmemäinen varjokuvio 3 tuntia 22 minuuttia.

        Ja tästä päästäänkin sitten loikkaamaan mayojen eepokseen Popol Vuh ja siihen, että mistä se kertoo, mutta jätän toiseen kertaan. Nämä nyt vain esimerkkinä tuosta mystisestä Raamattu nimisestä kirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niillä jälkeenpäin kirjoitetuilla kirjoituksilla Jeesuksen opetuksen kanssa on yhtäpitävää vain 20 prosenttia siitä mitä oletetaan Jeesuksen opettaneen, ja Pasvalin kirjeillä tasan nolla.

        Lopeta ryyppääminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta ryyppääminen

        On tämä lusteille vaikeaa, kun tempaus lähestyy. Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämä lusteille vaikeaa, kun tempaus lähestyy. Sitä saa mitä tilaa.

        Ja jos siitä jotenkin on tempaukseenne apua, niin lupaan jatkossa juoda kaksi käsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko dekkarin juoni kiteytyy siihen punaiseen lankaa, että

        JEESUS EI OLLUT JUUTALAINEN - RAAMATTU EI OLE USKON ASIA, VAAN ÄLYN.

        Jeesus oli juutalainen koko ikänsä.

        Luuk.2:21 Kun oli tullut kahdeksas päivä ja lapsi oli ympärileikattava, hän sai nimen Jeesus, jonka enkeli oli ilmoittanut ennen kuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
        22 Ja kun tuli päivä, jolloin heidän Mooseksen lain mukaan piti puhdistautua, he menivät Jerusalemiin viedäkseen lapsen Herran eteen,
        23 sillä Herran laissa sanotaan näin: "Jokainen poikalapsi, joka esikoisena tulee äitinsä kohdusta, on pyhitettävä Herralle."

        42 Kun Jeesus oli tullut kahdentoista vuoden ikään, he taas juhlan aikaan matkasivat sinne, niin kuin tapa oli.
        43 Juhlapäivien päätyttyä he lähtivät paluumatkalle, mutta poika jäi vanhempien huomaamatta Jerusalemiin.
        44 Nämä luulivat hänen olevan matkaseurueessa ja kulkivat päivän matkan, ennen kuin alkoivat haeskella häntä sukulaisten ja tuttavien joukosta.
        45 Kun he eivät löytäneet häntä, he palasivat Jerusalemiin jatkaen etsintäänsä.
        46 Kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet temppelistä. Hän istui opettajien keskellä, kuunteli heitä ja teki heille kysymyksiä.
        47 Kaikki, jotka kuulivat mitä hän puhui, ihmettelivät hänen ymmärrystään ja hänen antamiaan vastauksia.
        48 Hänet nähdessään vanhemmat hämmästyivät kovasti, ja hänen äitinsä sanoi: "Poikani, miksi teit meille tämän? Isäsi ja minä olemme etsineet sinua, ja me olimme jo huolissamme."
        49 Jeesus vastasi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun tulee olla Isäni luona?"

        Luuk.4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:
        18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen
        19 ja julistamaan Herran riemuvuotta.

        31 Jeesus meni sitten Kapernaumin kaupunkiin, joka on Galileassa. Hän opetti siellä sapattina,
        32 ja ihmiset olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan, sillä hän puhui niin kuin puhuu se, jolla on valta.


    • Anonyymi

      > Jeesus on juutalainen ja eli kuin juutalainen

      Raamatun perusteella kristityt=Jeesuksen opetuslapset ovat myös Juutalaisia:

      "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."
      Room. 2:28-29

      "Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin". Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!"
      Room. 11:17-24

      • Jostain syystä sisällissodat (veljessodat) ovat hyvin raakoja.


    • Sanoa, että Jeesus oli juutalainen, on vähän sama kuin sanoa, että pallo on pyöreä, sikäli kuin sitä uskontoa, jota Israelissa Jeesuksen aikana yleisesti harjoitettiin, kutsutaan juutalaisuudeksi.

      Toisaalta tuota niin sanottua Jeesuksen ajan juutalaisuutta voitaisiin selvyyden vuoksi kutsua esimerkiksi heprealaisten muinaisuskonnoksi. Uskontohistoriallisesti ajateltuna tätä uskontoa ei enää ole: uskonnon olennaisin osa, temppelikultti, lakkasi olemasta temppelin tuhoamisen myötä. Kiinnostavaa lienee se, että ilmeisesti kristinuskossa Kristus ymmärrettiin temppelin korvaajaksi jo ennen kuin roomalaiset olivat hävittäneet temppelin. Uskontoperinteen uudelleentulkinta ei siis välttämättä perustunut pakkoon (koska temppelikulttia ei enää voitu harjoittaa, piti keksiä teologisia selityksiä, miksi kulttia ei enää tarvitse harjoittaa), vaan yksinkertaisesti Kristuksen persoonaan ja opetukseen. Kristushan ennusti temppelin tuhon ja valmisti seuraajiaan jo hyvissä ajoin temppelikultin jälkeiseen elämään.

      Teologisesti ajateltuna kristinusko on heprealaisen muinaisuskonnon jatkumo.

      • Alettiin opettaa, että ruumis on temppeli?


      • inti kirjoitti:

        Alettiin opettaa, että ruumis on temppeli?

        Jos Kristuksen kuolema ymmärrettiin uhriksi, joka teki eläinuhrit tarpeettomiksi, niin Kristus oli korvannut temppelin.

        Muistaakseni Paavali vertaa ruumista temppeliin. Lieneekö ajatus se, että Jumala asuu temppelissä. Pyhä Henki on Jumala. Pyhä Henki asuu kristityssä. Kristitty (tai hänen ruumiinsa) on siis temppeli. Ihmisten ei tarvitse mennä temppelin luokse, vaan temppeli tulee ihmisten luokse. Tämä sopii hyvin kristinuskon kansainvälisyyteen ja universaalisuuteen: Jumalalla ei ole isänmaata.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Jos Kristuksen kuolema ymmärrettiin uhriksi, joka teki eläinuhrit tarpeettomiksi, niin Kristus oli korvannut temppelin.

        Muistaakseni Paavali vertaa ruumista temppeliin. Lieneekö ajatus se, että Jumala asuu temppelissä. Pyhä Henki on Jumala. Pyhä Henki asuu kristityssä. Kristitty (tai hänen ruumiinsa) on siis temppeli. Ihmisten ei tarvitse mennä temppelin luokse, vaan temppeli tulee ihmisten luokse. Tämä sopii hyvin kristinuskon kansainvälisyyteen ja universaalisuuteen: Jumalalla ei ole isänmaata.

        Ehkä Atso Eerikäinen on oikealla suunnalla kirjoittaessaan

        "
        Kahden Zen-mestarin kohtaaminen antaa aavistaa, mistä on kysymys:

        Ky?zan Ejaku kysyi Sansh? Eneniltä: ”Mikä sinun nimesi on?”
        Sansh? vastasi: ”Ejaku!”.
        ”Ejaku!”, Ky?zan toisti, ”sehän on minun nimeni.
        ”No, hyvä sitten”, Sansh? sanoi, ”minun nimeni on Enen”.
        Ky?zan nauroi katketakseen.

        Toisin sanoen, kaksi persoonaa eksistoi absoluuttisen samanaikaisesti ja samana persoonana ajan ikuisella variaabelilla, mutta ovat kaksi eri persoonaa ja suhteellisesti eriaikaisia ajan fysikaalisella variaabelilla.
        "

        Kuten Paavali totesi, enää en elä minä vaan Kristus elää minussa. Ajan ikuisella variaabelilla?


    • Anonyymi

      Juutalainen usko on edelleen olemassa juuri niin sotaisana kuin se oli vanhan liiton aikaan.

      Ei vain ole ensikäden tietoa miten juutalaiset selittävät Jeesuksen, sen että tappoivat hänet sapattirikkomuksista sekä sen ettei juutalaisuus kuitenkaan enää aivan sama ole kuin alkunperin, vaikka sapatti onkin säilynyt. Jonkin lumetarina heidän tulee väsätä siitä miten sitä kuin eletään muka vanhassa liitossa, mutta ei kuitenkaan eletä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe