Näin tekisin!

Anonyymi-ap

Avioehdon pitäisi olla liitettynä avioliittovuosiin. Eli jos ero tulee jo 1 vuoden kuluessa, ei puolisoilla ole oikeutta toisen varallisuuteen. Mitä pitempään asuvat ja ovat avioliitossa sen suurempi osuus toisen varallisuuteen erotilanteessa. esim. 10 vuoden liitossa osuus olisi 1/6. Esim. Nainen 60v ja mies 30v, ja liitto kestää 20v. Mies saa 2/6 rikkaan naisen omaisuudesta. Mitä myöhempään menee naimisiin sitä pienempi osuus olisi.

9

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tee sitten

• Anonyymi

Lähes kaikki naiset valitsevat puolisonsa miehen sen hetkisen varallisuuden tai tulevan varallisuuden perinnön muodossa.

• Anonyymi

Noin olen itsekin ajatellut likipitäen aina. Eli jos koskaan erehtyisin naimisiin menemään, niin tuo olisi yksi vaihtoehto. Tosin todennäköisemmin haluaisin avioehdon, jossa kummallakaan ei ole mitään pääsyä toisen omaisuuteen, koskaan ja missään tilanteessa. Monillahan on avioehdoissaan myös pykäliä, jotka liittyvät mm. eron syihin jne.

-yks nainen-

• Anonyymi

Pöh, minä nainen halusin avioehdon suojellakseni pikku omaisuuttani. Ja se oli fiksua. Mies oli nimittäin edellisestä erottuaan puolittanut omansa, kun heillä ei ollut avioehtoa.

• Anonyymi

Kuka kieltää tekemästä semmoisen ehdon kuin huvittaa.

• Ei muuta kuin tekemään sellainen avioehto. Laki ei sitä kiellä.

• Anonyymi

No joo. Onhan tossa joku tolkkukin. Mutta mieti nyt. Jos vaikka käy jotain. Toinen vaikka vammautuu vakavasti ja toinen vaan lemppaa.

Mun mielestä ainut hyvä ratkaisu on se. Että jos ei ole molemmilla kummankin yksityinen, sekä yhteinen turva mielessä. Niin turhaa edes mennä naimisiin.

Itse ainakin haluisin varmistaa. Että tasaveroisesti molemmat pitää huolta itsestään ja omista varoista. Sekä myös yhteisistä. Minkään raha kuvion takia ei olisi syytä jäädä vaan pelkästään molempien yhteisestä tahdosta.

Ja jos ei pystyisi puhumaan raha asioista ja suunnitelmista avoimesti. Niin siinäkin olisi jotain hämärää. Selkeä yhteinen suunnitelma. Tai sitten epäilyttävät avioehdot. Mutta mieluummin olisin menemättä naimisiin ollenkaan. Jos ei luottoa olisi ja sitä yhteistä linjaa muutenkaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      162
      4543
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1601
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1417
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      59
      889
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      787
    6. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      731
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      727
    8. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      709
    9. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75
      700
    10. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      40