Näin tekisin!

Anonyymi-ap

Avioehdon pitäisi olla liitettynä avioliittovuosiin. Eli jos ero tulee jo 1 vuoden kuluessa, ei puolisoilla ole oikeutta toisen varallisuuteen. Mitä pitempään asuvat ja ovat avioliitossa sen suurempi osuus toisen varallisuuteen erotilanteessa. esim. 10 vuoden liitossa osuus olisi 1/6. Esim. Nainen 60v ja mies 30v, ja liitto kestää 20v. Mies saa 2/6 rikkaan naisen omaisuudesta. Mitä myöhempään menee naimisiin sitä pienempi osuus olisi.

8

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee sitten

    • Anonyymi

      Lähes kaikki naiset valitsevat puolisonsa miehen sen hetkisen varallisuuden tai tulevan varallisuuden perinnön muodossa.

    • Anonyymi

      Noin olen itsekin ajatellut likipitäen aina. Eli jos koskaan erehtyisin naimisiin menemään, niin tuo olisi yksi vaihtoehto. Tosin todennäköisemmin haluaisin avioehdon, jossa kummallakaan ei ole mitään pääsyä toisen omaisuuteen, koskaan ja missään tilanteessa. Monillahan on avioehdoissaan myös pykäliä, jotka liittyvät mm. eron syihin jne.

      -yks nainen-

    • Anonyymi

      Pöh, minä nainen halusin avioehdon suojellakseni pikku omaisuuttani. Ja se oli fiksua. Mies oli nimittäin edellisestä erottuaan puolittanut omansa, kun heillä ei ollut avioehtoa.

    • Anonyymi

      Kuka kieltää tekemästä semmoisen ehdon kuin huvittaa.

    • Ei muuta kuin tekemään sellainen avioehto. Laki ei sitä kiellä.

    • Anonyymi

      No joo. Onhan tossa joku tolkkukin. Mutta mieti nyt. Jos vaikka käy jotain. Toinen vaikka vammautuu vakavasti ja toinen vaan lemppaa.

      Mun mielestä ainut hyvä ratkaisu on se. Että jos ei ole molemmilla kummankin yksityinen, sekä yhteinen turva mielessä. Niin turhaa edes mennä naimisiin.

      Itse ainakin haluisin varmistaa. Että tasaveroisesti molemmat pitää huolta itsestään ja omista varoista. Sekä myös yhteisistä. Minkään raha kuvion takia ei olisi syytä jäädä vaan pelkästään molempien yhteisestä tahdosta.

      Ja jos ei pystyisi puhumaan raha asioista ja suunnitelmista avoimesti. Niin siinäkin olisi jotain hämärää. Selkeä yhteinen suunnitelma. Tai sitten epäilyttävät avioehdot. Mutta mieluummin olisin menemättä naimisiin ollenkaan. Jos ei luottoa olisi ja sitä yhteistä linjaa muutenkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2754
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1975
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1325
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe