”Jos voi näennäisesti valita kenet vain, ei valitse lopulta ketään”: https://www.hs.fi/tiede/art-2000009483885.html
"Työyhteisöissä, harrastuspiireissä, opiskelijajärjestöissä tai vaikkapa lähikuppilassa yhteisön sosiaalinen kontrolli säätelee käyttäytymistä seksi- ja rakkaussuhteissa. Nettipalveluissa kontrollia ei ole.
”Heterosuhteissa pieni joukko miehiä saattaa kerätä ison osan naisten kiinnostuksesta. Näillä miehillä on houkutus hyödyntää asemaansa, ja internetin anonymiteetti poistaa sosiaaliset estot halujen toteuttamiselta”, Rotkirch sanoo.
Kuvitellaan vaikkapa erityisen komea lääkäriopiskelijamies, jolla riittäisi kysyntää ainejärjestönsä naisten keskuudessa: sata naista voisi mieluusti käydä treffeillä hänen kanssaan. Mutta jos mies yrittäisi tapailla sataa naista, toiminta tulisi pian kaikkien tietoon ja vähentäisi hänen haluttavuuttaan. Samalla nousisi vähemmän komeiden ja vähemmän huikentelevaisten miesten suosio.
Internetissä voi kuitenkin tavata suuren määrän mahdollisia kumppaneita hyvin anonyymisti ja ilman sosiaalista rankaisua.
”Joillekin tämä toimii erinomaisesti.”
Internet on tehnyt pariutumisesta vaikeaa
158
1908
Vastaukset
- Anonyymi
"Internetin ja teknologian vallankumous näkyy parisuhteiden muodostumisessa myös epäsuoremmin. Monet perinteiset suorittavat miesammatit ovat kadonneet, tai ainakin niiltä on kadonnut arvostus. Palkassa ne ovat jääneet tietoteknisempien ammattien jalkoihin. Samalla naisten koulutustaso on selvästi ohittanut miesten koulutustason.
Tilastollisesti on pitkään tiedetty, että naiset tavoittelevat yhteiskunnassa pärjäävää miestä. Miehet kiinnittävät enemmän huomiota naisen ikään ja ulkonäköön, erityisesti lyhyissä suhteissa. Kun nuorten miesten yhteiskunnallinen status suhteessa naisiin on laskenut, isompi osa heistä jää naisten tutkan alapuolelle.
Ihminen on muutakin kuin ammattinsa tai ulkonäkönsä, mutta parinhakusovelluksissa hän usein pelkistyy juuri näihin kahteen ominaisuuteen. Väline lisää ulkokohtaisten asioiden painoa. Ihmiset eivät voi tehdä vaikutusta luonteellaan ja käytöksellään.
”Edetäkseen livetapaamiseen naiset tyypillisesti valehtelevat ikänsä nuoremmaksi ja miehet pituutensa suuremmaksi.”
Heteromiesten keskinäinen eriarvoisuus parisuhdemarkkinoilla kärjistyy entisestään deittipalveluissa, joissa miehiä on jo lähtökohtaisesti naisia enemmän. Tässä asetelmassa osa huonommin pärjäävistä heteromiehistä jää ilman naista."- Anonyymi
Kyllä rehellinen työmies on huomattavasti parempi valinta kuin joku tietokonenörtti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä rehellinen työmies on huomattavasti parempi valinta kuin joku tietokonenörtti
Ne työmiehet usein pilaavat mahdollisuutensa ahdasmielisellä ja suvaitsemattomalla persuilulla.
- Anonyymi
Ammatilla on itselleni paljon merkitystä, sillä ammatinvalinta kertoo ihmisestä varsin paljon. Haluan kumppanin, joka on riittävän samankaltainen itseni kanssa. Mies, jolle kelpaa itsensä kanssa hyvin erilainen kumppani, ei selvästikään ole minun kanssani samankaltainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammatilla on itselleni paljon merkitystä, sillä ammatinvalinta kertoo ihmisestä varsin paljon. Haluan kumppanin, joka on riittävän samankaltainen itseni kanssa. Mies, jolle kelpaa itsensä kanssa hyvin erilainen kumppani, ei selvästikään ole minun kanssani samankaltainen.
Sama. Mä esimerkiksi en halua sellaista kumppania, joka on täysin pihalla asiasta, jos puhun hänelle mistään työhoni liittyvästä. Haluan kyetä keskustelemaan itselleni tuikitavalisista arjen asioista niin, että toinen tajuaa ne, eden yleisellä tasolla. Mä ymmärrän, että kaikille sillä ei ole väliä, mutta minulle on.
- Anonyymi
" Kun nuorten miesten yhteiskunnallinen status suhteessa naisiin on laskenut, isompi osa heistä jää naisten tutkan alapuolelle."
Kun tämä taottaisiin nuorten poikien kalloon voisi opiskeleminen alkaa kiinnostaa autonrassausta enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainoat asiat joista oon kateellinen nykynuorille, teillä on kännykät ja Internet. Ennen kun yritti saada potentiaalisen tyttöystävän kiinni puhelimella niin ei ollut kotona tms. Nyt on kaikilla aina puhelimet + tinderit, ym kaikki muut yhteisöt. Monet muut asiat on nykyisin vaikeampaa .
- Anonyymi
Tämä on kyllä mielenkiintoista. Minullekaan ei ole naisen ammatilla erityisemmin väliä, eli voi olla vaikka masentunut ja työtön. Tinderissä tulee kiinnitettyä huomiota harrastuksiin, luonnekuvaukseen ja ulkonäköön. Jos on kiinnostunut suht samoista asioista, arvomaailma on melko samanlainen ja tullaan hyvin juttuun, niin kai hän saa vaikka pyörittää tuuletinpalvelua. Olen siis itse IT-alalla, jos sillä on jotain merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama. Mä esimerkiksi en halua sellaista kumppania, joka on täysin pihalla asiasta, jos puhun hänelle mistään työhoni liittyvästä. Haluan kyetä keskustelemaan itselleni tuikitavalisista arjen asioista niin, että toinen tajuaa ne, eden yleisellä tasolla. Mä ymmärrän, että kaikille sillä ei ole väliä, mutta minulle on.
Oho! No nyt on vaatimukset. En tiedä minkä alan ammattilainen olet tai tulet olemaan, mutta vaatimukset ovat kovat. On monia korkeakoulun omaavia ammatteja; kykenetkö itse keskustelemaan toisen kanssa luontevasti, vai vaaditko vain itsellesi huomiota jos toiset eivät ole saman alan ihmisiä. Muutama esimerkki; pankkiala: finanssi, helibor, tase yms. Hoitoalalta: natiivi, rectum, anus, per os, i.v. jne. Rakennusalalta: jiiriin sahaus yms. Metalliala; koneistus, sorvaus, viilaus, sadasosan millin tarkkuus, lastut. Tässä vaan muutama esimerkki ammateista joissa on oma ammattikieli. Toki kaikissa ammateissa on sanastonsa mutta eihän ihmissuhdetta voi rakentaa ammattiin liittyvien seikkojen vuoksi. tai sit täytyy etsiä se oma kulta omalta työpaikalta. Nuorena on niin ehdoton, sekin on hyvä, ikä kuitenkin tuo laajempaa katselukantaa, Kannattaa itsekin opetella eri alojen ammattikieltä, muuten saattaa mennä ohi vaikka DI, (selvennys: Diplomi-insinööri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa. Huomiorensselit päällä ja kunnon kokoparralla varustettuna.
Anonyymi kirjoitti:
Oho! No nyt on vaatimukset. En tiedä minkä alan ammattilainen olet tai tulet olemaan, mutta vaatimukset ovat kovat. On monia korkeakoulun omaavia ammatteja; kykenetkö itse keskustelemaan toisen kanssa luontevasti, vai vaaditko vain itsellesi huomiota jos toiset eivät ole saman alan ihmisiä. Muutama esimerkki; pankkiala: finanssi, helibor, tase yms. Hoitoalalta: natiivi, rectum, anus, per os, i.v. jne. Rakennusalalta: jiiriin sahaus yms. Metalliala; koneistus, sorvaus, viilaus, sadasosan millin tarkkuus, lastut. Tässä vaan muutama esimerkki ammateista joissa on oma ammattikieli. Toki kaikissa ammateissa on sanastonsa mutta eihän ihmissuhdetta voi rakentaa ammattiin liittyvien seikkojen vuoksi. tai sit täytyy etsiä se oma kulta omalta työpaikalta. Nuorena on niin ehdoton, sekin on hyvä, ikä kuitenkin tuo laajempaa katselukantaa, Kannattaa itsekin opetella eri alojen ammattikieltä, muuten saattaa mennä ohi vaikka DI, (selvennys: Diplomi-insinööri
Itse yleensä kirjoitan reseptiin Dulcis, ad libitum, pro auctore.
- Anonyymi
Olen usein täälläkin sanonut, että ei kannata käyttää niitä netin pariutumispalveluita, jos se homma ei tunnu oikein itselle sopivan ja toimivan.
Jaa'a. Saattaahan tuo pitää paikkansa 🤔
Yhtä en ymmärrä, miksi valehdella ? Ei se ainakaan paranna mahdollisuuksia jatkoa ajatellen. Vaikka mies 165cm ei mitenkään muutu 185cm, vaikka kuinka pidemmän pituuden ilmoittaisi. Ja vaikkei naiselle pituus olisi kriteeri alunperinkään, selkeän huijatuksen kohteeksi joutuminen vaikuttaa luottamukseen. Herää aito kysymys mitä muuta on valehdeltu… ja mihin muuhun ei voi luottaa.
No ehkä olenkin liian kalkkis ymmärtämään Tinder-maailmaa. 😂
Toinen mitä en ymmärrä on yhteiskunnallinen asema, noin kuin se tekstissä esitetään. Vaikka asema ei tuo itsessään arvoa, silti sen yhteiskunnallisen aseman takana on KESKIMÄÄRIN hyvin paljon pariutumisen kannalta tärkeitä arvoja: älykkyys, sivistys, elämän hallinta, sinnikkyys/ahkeruus/määrätietoisuus, vahva kyky ratkaista ongelmia, sosiaaliset taidot, henkinen vahvuus jne. Yhteiskunnallista asemaa saa harvoin vain tuurilla… Toki keskiarvot on vain keskiarvoja ja yksilöt ovat yksilöitä, mutta kuitenkin. Siis koulutuksen tai aseman halveksunta liittyy enemmän huonoon oman arvontuntoon. Tunnen paljon koulutettuja hyvin menestyneitä ja oma kokemus on, ettei tekstin mukaista ihmisten hyväksi käyttöä näy (ainakaan keski-ikäisissä).- Anonyymi
Yksinkertaista. Naiset haluavat miehen, jolla on paljon rahaa, korkea yhteiskunnallinen asema tuo sitä rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinkertaista. Naiset haluavat miehen, jolla on paljon rahaa, korkea yhteiskunnallinen asema tuo sitä rahaa.
Pöh. Et voisi olla enempää väärässä. Alemmuuden tuntoa? t. Cit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pöh. Et voisi olla enempää väärässä. Alemmuuden tuntoa? t. Cit
"Nainen" jota 'Anonyymi 2023-08-21 08:04:40' tarkoittaa on hedelmällisessä iässä oleva nuori munasarjakas.
Sen sijaan 'Anonyymi 2023-08-21 09:27:39' on wanha nainen tai mummeli joilla on aivan toisenlainen käsitys siitä mitä "nainen" on koska he eivät enää ole sksuaalisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nainen" jota 'Anonyymi 2023-08-21 08:04:40' tarkoittaa on hedelmällisessä iässä oleva nuori munasarjakas.
Sen sijaan 'Anonyymi 2023-08-21 09:27:39' on wanha nainen tai mummeli joilla on aivan toisenlainen käsitys siitä mitä "nainen" on koska he eivät enää ole sksuaalisia.Sinä taas et selvästikään tiedä mitään unasarjakkaista, et varsinkaan nuorista sellaisista. Nuoret tuppaavat olemaan useinmiten idealisteja ja sen hullaannuttavat rakkaudentunteen peerään. Kaikkinainen taloudellinen (ja edes järkevä) ajattelu on heille rakkausasioissa käsittämätöstä ja jopa vastenmielistä. Nuori nainen lähtee useinmiten mielummin sen "rahattoman retkun" mukaan, koska se on ah niin ihana, kuin pohtisi taloudellisia asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taas et selvästikään tiedä mitään unasarjakkaista, et varsinkaan nuorista sellaisista. Nuoret tuppaavat olemaan useinmiten idealisteja ja sen hullaannuttavat rakkaudentunteen peerään. Kaikkinainen taloudellinen (ja edes järkevä) ajattelu on heille rakkausasioissa käsittämätöstä ja jopa vastenmielistä. Nuori nainen lähtee useinmiten mielummin sen "rahattoman retkun" mukaan, koska se on ah niin ihana, kuin pohtisi taloudellisia asioita.
Just noinhan se menee. Valtaosa nuorista juoksee sen romanttisen rakkauden kokemuksen perässä ja raha on vihonviimeinen asia heidän mielessään.
Se raha ja asema herää isommalle osalle mieleen sitten kun he ovat siinä Anonyymi
2023-08-21 10:37:44:n tarkoittamassa mummoiässä, eli ylittäneet 30 vuotta. ja ne nuoruuden haihattelut ovat jääneet taakse. Silloinkaan suurin osa ei valitse rahan ja aseman mukaan, mutta se pennitön tyhjätasku, jolla ei ole elämässään mitään suuntaa ja pistää heti haisemaan kaiken mitä nyt sattuu jostain käsiinsä saamaan ei enää tunnu houkutelevalta vaihtoehdolta, vaikka hän olisi kuinka ihana tahansa. Anonyymi kirjoitti:
Sen sijaan 'Anonyymi 2023-08-21 09:27:39' on wanha nainen tai mummeli joilla on aivan toisenlainen käsitys siitä mitä "nainen" on koska he eivät enää ole sksuaalisia.Vanha olen, mutta munasarjat vielä toimii kellon tarkkuudella. 😆 Ja kotona on pienehkö lapsi.
Eikä arvomaailmani ole muuttunut siitä kun olin iässä, jonka miellät nuoreksi munasarjakkaaksi. Olen aina valinnut sisäisten arvojen, älyn ja rakkauden mukaan. Retkuja en ole koskaan katsonut myöskään.
Et anna kovin älykästä kuvaa itsestäsi muuten…
- Anonyymi
Ihmisten ajattelutavat jaksavat kyllä aina hämmästyttää minua. ”Jos voi näennäisesti valita kenet vain, ei valitse lopulta ketään”. Mä olen aina ollut itse tietoinen siitä, että minulle kelpaisi vain häviävän pieni osuus tarjokkaista. Ei mulle pääse ikinä syntymään kuvitelmaa näennäisestä suuresta valikoimasta, oli työkalu mikä tahansa. 🤔
- Anonyymi
Vähän samaa tossa mietin. Yksilön, joka kokee illuusion rajattomista vaihtoehdoista, täytyy olla äärimmäisen joustava omissa kriteereissään tai täysin kriteeritön. Mun on vaikea löytää edes yhtä, joka itselleni kelpaisi ja voisi kanssani yhteen sopia.
- Anonyymi
Tuo ei välttämättä tarkoita konkreettista valintaa, sillä aivosi on jo kulttuurisesti aivopesty.
Ihmiset ovat biologisesti kehittyneet elämään n. 150 hengen heimoissa. Siitä huolimatta kaikki esi-isäsi ja äitisi onnistuivat jonkun kumppanin löytämään. Sinä elät globaalissa maailmassa ja olet mediassa nähnyt miljoonia toinen toistaan paremman näköisiä ihmisiä, sekä erilaisia fantasioita miten romanttisen rakkauden tulisi toimia.
Tavallaan toteutat tuon ”Jos voi näennäisesti valita kenet vain, ei valitse lopulta ketään”, vaikket koskaan edes koe tekeväsi valintaa. Media on aivopessyt sinut ja tehnyt valinnan jo puolestasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei välttämättä tarkoita konkreettista valintaa, sillä aivosi on jo kulttuurisesti aivopesty.
Ihmiset ovat biologisesti kehittyneet elämään n. 150 hengen heimoissa. Siitä huolimatta kaikki esi-isäsi ja äitisi onnistuivat jonkun kumppanin löytämään. Sinä elät globaalissa maailmassa ja olet mediassa nähnyt miljoonia toinen toistaan paremman näköisiä ihmisiä, sekä erilaisia fantasioita miten romanttisen rakkauden tulisi toimia.
Tavallaan toteutat tuon ”Jos voi näennäisesti valita kenet vain, ei valitse lopulta ketään”, vaikket koskaan edes koe tekeväsi valintaa. Media on aivopessyt sinut ja tehnyt valinnan jo puolestasi.Et näköjään tajunnut lainkaan mitä kirjoitin. Minä en oikeastaan juuri koskaan näe mediassa ihmisiä, joita pitäisin jotenkin erityisen hyvän näköisinä. Ei ole olemassakaan sellaista ulkonäköä, että se minua säväyttäisi mihinkään suuntaan. Mä en muista sellaista koskaan elämässäni tapahtuneen. En myöskään katsele mitään romantikkajuttuja. Eivät ole mua kiinnostavia. Mä en oikein edes usko koko romanttisen rakkauden konseptiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään tajunnut lainkaan mitä kirjoitin. Minä en oikeastaan juuri koskaan näe mediassa ihmisiä, joita pitäisin jotenkin erityisen hyvän näköisinä. Ei ole olemassakaan sellaista ulkonäköä, että se minua säväyttäisi mihinkään suuntaan. Mä en muista sellaista koskaan elämässäni tapahtuneen. En myöskään katsele mitään romantikkajuttuja. Eivät ole mua kiinnostavia. Mä en oikein edes usko koko romanttisen rakkauden konseptiin.
Sama mulla. Mä olen elämäni aikana nähnyt tasan yhden miehen, josta olen ajatellut, että onpas hyvän näköinen mies. Hänet olen nähnyt livenä, enkä mä ollut hänestä lainkaan kiinnostunut henkilökohtaisella, enkä varsinkaan seksuaalisella tasolla. Että jos joku kuvittelee ulkoisella olemuksellaan mua innostavansa, niin onnea vaan yritykseen.
- Anonyymi
Siis todellakin. Jotenkin täysin käsittämätön ajattelutapa, mutta ilmeisesti monille ihmisille luontainen. Itse kokeilin kerran Tinderiä ja itselleni se kyllä aiheutti täysin vastakkaisen tunteen. Tuntui, että maailmassa ei olisi yhtään ainoaa ihmistä, joista minä voisin valitaLopetin käytön kahteen selailuun. Siellä syntyi vain epätoivoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän samaa tossa mietin. Yksilön, joka kokee illuusion rajattomista vaihtoehdoista, täytyy olla äärimmäisen joustava omissa kriteereissään tai täysin kriteeritön. Mun on vaikea löytää edes yhtä, joka itselleni kelpaisi ja voisi kanssani yhteen sopia.
"Yksilön, joka kokee illuusion rajattomista vaihtoehdoista, täytyy olla äärimmäisen joustava omissa kriteereissään"
Tästä ei ole kyse. Illuusiosta kärsii ihminen, joka on optimisti. Hänellä voi olla hyvin tiukat kriteerit kumppaniehdokkaalle, mutta hän ei kykene valitsemaan, koska uskoo optimistisesti sen "sopivan" löytyvän seuraavalla kerralla. Uusi ehdokas voi ominaisuuksiltaan rajatta lähestyä sitä haaveiden ihannekumppania. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yksilön, joka kokee illuusion rajattomista vaihtoehdoista, täytyy olla äärimmäisen joustava omissa kriteereissään"
Tästä ei ole kyse. Illuusiosta kärsii ihminen, joka on optimisti. Hänellä voi olla hyvin tiukat kriteerit kumppaniehdokkaalle, mutta hän ei kykene valitsemaan, koska uskoo optimistisesti sen "sopivan" löytyvän seuraavalla kerralla. Uusi ehdokas voi ominaisuuksiltaan rajatta lähestyä sitä haaveiden ihannekumppania.Osalla voi varmasti olla noinkin, mutta ei ole uskottavaa, että tuo voisi olla suuri joukko. Tai sitten ihmiset ovat vielä julmetun paljun tyhmempiä kuin olen kuvitellut. Tietenkin sekin on mahdollista, mutta ei tuollaista yltiöoptimismia ole ihmisissä suurena joukkona missään muualla näthävissä. Mistä se yhtäkkiä kaikkiin iskee juuri nettideittaillessa, kun pääosin ihmiset tuppaavat (varsinkin suomessa) olemaan ikuisia pessimistejä? Noin normaalissa elämässä mä olen likipitäen ainoa, joka aina suhtautuu kaikkeen positiivisesti ja yrittää etsiä huonoistakin jutuista kultareunoja. Miksi tuo ei siis iske minuun nettideittailussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis todellakin. Jotenkin täysin käsittämätön ajattelutapa, mutta ilmeisesti monille ihmisille luontainen. Itse kokeilin kerran Tinderiä ja itselleni se kyllä aiheutti täysin vastakkaisen tunteen. Tuntui, että maailmassa ei olisi yhtään ainoaa ihmistä, joista minä voisin valitaLopetin käytön kahteen selailuun. Siellä syntyi vain epätoivoa.
Toi olis voinut olla mun kirjottamani. Ihan tasan sama kokemus. 😀
Pari päivää Tinderiä ja ihan saatanallinen ahdistun, että eikö tässä maassa oikeasti ole yhtään ainoaa kiinnostavaa miestä. Siellä ei yksinkertaisesti kukaan kerro itsestään sellaisia asioita, jotka voisivat saada mut kiinnostumaan. Ei todellakaan tullut tunne mahdollisuudesta valita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osalla voi varmasti olla noinkin, mutta ei ole uskottavaa, että tuo voisi olla suuri joukko. Tai sitten ihmiset ovat vielä julmetun paljun tyhmempiä kuin olen kuvitellut. Tietenkin sekin on mahdollista, mutta ei tuollaista yltiöoptimismia ole ihmisissä suurena joukkona missään muualla näthävissä. Mistä se yhtäkkiä kaikkiin iskee juuri nettideittaillessa, kun pääosin ihmiset tuppaavat (varsinkin suomessa) olemaan ikuisia pessimistejä? Noin normaalissa elämässä mä olen likipitäen ainoa, joka aina suhtautuu kaikkeen positiivisesti ja yrittää etsiä huonoistakin jutuista kultareunoja. Miksi tuo ei siis iske minuun nettideittailussa?
Mä en osaa vastata sinulle yksilötasolla. Tutkimuksissa on tullut esiin tällainen "optimistisuus" tilastollisella tasolla. Aina vain parempiin mahdollsiuuksiin somedeittailijat uskovat.
Ehkä kyse on siitä, että et kuulu joukkoon, eli et ole säännöllinen somettaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en osaa vastata sinulle yksilötasolla. Tutkimuksissa on tullut esiin tällainen "optimistisuus" tilastollisella tasolla. Aina vain parempiin mahdollsiuuksiin somedeittailijat uskovat.
Ehkä kyse on siitä, että et kuulu joukkoon, eli et ole säännöllinen somettaja.Somea käytän kyllä, mutta lopun kerroinkin jo tuolla ylempänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Somea käytän kyllä, mutta lopun kerroinkin jo tuolla ylempänä.
Jep, somea käytät myös. Ehkä kerron itsestäni, sillä en ole facebookissa, instassa enkä muissakaan netin "sosiaalipalveluissa". Tinderistä en tiedä kuin nimen.
Mahdollisuuteni tutustua toiseen sukupuoleen ovat hyvin rajalliset verrattuna Tinder-ihmisiin, joilla on periaatteessa rajattomat mahdollisuudet käsillä minuuteissa.
Itse jos kohtaan kiinnostavan kumppaniehdokkaan, on toimittava IRL siinä tilanteessa tai odotettava, jos kohtaisin hänet uudestaan vaikkapa viikon (!) päästä. Jos se tilaisuus menee pieleen, uusi mahdollisuus voi olla käsillä vasta vuoden päästä, jos silloinkaan. Niinpä ajattelen täysin eri tavalla mahdollisuuksistani niissä IRL todellisissa kohtaamisissa kuin Tinderiin koukuttunut käyttäjä. Koko maailmankuva on erilainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, somea käytät myös. Ehkä kerron itsestäni, sillä en ole facebookissa, instassa enkä muissakaan netin "sosiaalipalveluissa". Tinderistä en tiedä kuin nimen.
Mahdollisuuteni tutustua toiseen sukupuoleen ovat hyvin rajalliset verrattuna Tinder-ihmisiin, joilla on periaatteessa rajattomat mahdollisuudet käsillä minuuteissa.
Itse jos kohtaan kiinnostavan kumppaniehdokkaan, on toimittava IRL siinä tilanteessa tai odotettava, jos kohtaisin hänet uudestaan vaikkapa viikon (!) päästä. Jos se tilaisuus menee pieleen, uusi mahdollisuus voi olla käsillä vasta vuoden päästä, jos silloinkaan. Niinpä ajattelen täysin eri tavalla mahdollisuuksistani niissä IRL todellisissa kohtaamisissa kuin Tinderiin koukuttunut käyttäjä. Koko maailmankuva on erilainen.No kuten joku tuossa edellä jo totesi, niin kun ei Tinderissä tule vastaan yhtään ainoaa, joka kertoisi tisestään mitään minusta tietämisen arvoista, niin en kyllä tajua lainkaan mitä mahdollisuuksia se muka tuo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuten joku tuossa edellä jo totesi, niin kun ei Tinderissä tule vastaan yhtään ainoaa, joka kertoisi tisestään mitään minusta tietämisen arvoista, niin en kyllä tajua lainkaan mitä mahdollisuuksia se muka tuo.
Ja tästä voimmekin taas todeta, että alkuperäinen ajatukseini pitää varmaan aika hyvin paikkansa. "Yksilön, joka kokee illuusion rajattomista vaihtoehdoista, täytyy olla äärimmäisen joustava omissa kriteereissään tai täysin kriteeritön".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tästä voimmekin taas todeta, että alkuperäinen ajatukseini pitää varmaan aika hyvin paikkansa. "Yksilön, joka kokee illuusion rajattomista vaihtoehdoista, täytyy olla äärimmäisen joustava omissa kriteereissään tai täysin kriteeritön".
Ja ajatukseni, että se yksilö on vain optimisti, on kuitenkin ihan yhtä todellinen. Hänen kriteerit voivat toteutua vasta siinä haaveiden kumppanissa, jota hän ei ole löytänyt (vielä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ajatukseni, että se yksilö on vain optimisti, on kuitenkin ihan yhtä todellinen. Hänen kriteerit voivat toteutua vasta siinä haaveiden kumppanissa, jota hän ei ole löytänyt (vielä).
Voi, voi, tietenkin voi ja mäkin voin joku päivä nähdä ihkaelävän lohikäärmeen. Ei sitä ikinä tiedä.
Kyllä se niin on, että vain tapaamalla ihmisiä oikeasti, mahdollisuus löytää jotain aitoa paranee huomattavasti. Pelkät kuvat ei kerro ihmisestä juuri mitään. Minä en ole onnistunut noiden deittiäppien kautta tutustumaan kehenkään, enkä myöskään päässyt tapaamaan ketään.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Miten se somedeittailu edes toimii? Kertokaa minulle.
Jos Tinderistä matchaan kymmenen naista ja deittailen ne lävitse vauhdilla, niin miten se valinta tapahtuu? Odotanko, että jonkun/joidenkin kanssa heistä kemiat kohtaavat? Sitten tämän perusteella etenen suhteeseen.
Eihän se noin voi toimia. Jos ryhtyisin suhteeseen tuollaisen "kemian" pohjalta, niin tietenkin arkisen elämän tultua suhteeseen, miettisin, että olisiko sittenkin voinut löytyä paremmat kemiat, jos vain olisin valinnut paremman matchin sieltä Tinderistä. Niinpä koko prosessi olisi jo alun alkaen perustunut huteralle pohjalle. Ja sen mahdollisen uudenkin Tinder-kumppanin kanssa olisi sama tilanne. Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Miten se somedeittailu edes toimii? Kertokaa minulle.
Jos Tinderistä matchaan kymmenen naista ja deittailen ne lävitse vauhdilla, niin miten se valinta tapahtuu? Odotanko, että jonkun/joidenkin kanssa heistä kemiat kohtaavat? Sitten tämän perusteella etenen suhteeseen.
Eihän se noin voi toimia. Jos ryhtyisin suhteeseen tuollaisen "kemian" pohjalta, niin tietenkin arkisen elämän tultua suhteeseen, miettisin, että olisiko sittenkin voinut löytyä paremmat kemiat, jos vain olisin valinnut paremman matchin sieltä Tinderistä. Niinpä koko prosessi olisi jo alun alkaen perustunut huteralle pohjalle. Ja sen mahdollisen uudenkin Tinder-kumppanin kanssa olisi sama tilanne.Jos ikinä pääse edes deittailuun saakka... Eihän siellä kukaan suostu edes vastaamaan mihinkään jos osuma tuleekin. Ihan pelle touhua. Ghostaamaan aletaan viimeistään sitten, kun olisi mahdollisuus nähdä...
Siinäkin, kun on juuri se pinta minkä mukaan pitäisi, mennä, niin minun on vaikea innostua pelkän kuvan perusteella.
Enkä minäkään haluaisi tulla valituksi pelkän ulkonäön vuoksi. Vaan, että se kiinnostus olisi, edes vähän enemmän siinä mitä esim ajattelen. Vaikka toki ulkonäöllä jokin merkitys on, pitää nyt edes jotenkin miellyttää silmää. Mutta loppu peleissä, ikä tekee tehtävänsä eikä nyt sen varaan ainakaan kannata turvautua..Haaveilija39 kirjoitti:
Siinäkin, kun on juuri se pinta minkä mukaan pitäisi, mennä, niin minun on vaikea innostua pelkän kuvan perusteella.
Enkä minäkään haluaisi tulla valituksi pelkän ulkonäön vuoksi. Vaan, että se kiinnostus olisi, edes vähän enemmän siinä mitä esim ajattelen. Vaikka toki ulkonäöllä jokin merkitys on, pitää nyt edes jotenkin miellyttää silmää. Mutta loppu peleissä, ikä tekee tehtävänsä eikä nyt sen varaan ainakaan kannata turvautua..Kyllä miehenä voin sanoa, että kuvastakin innostun... Mutta se on toki vain pintapuolista ihastumista silloin, jos on oikein simpsakka tapaus. Yleensä se ei johda kuitenkaan osumaan, eikä voi yhtään tietää onko ihminen mukava kuitenkaan... Tuskin on, kun ei edes juttelemaan pääse. 😆
mustasusi kirjoitti:
Kyllä miehenä voin sanoa, että kuvastakin innostun... Mutta se on toki vain pintapuolista ihastumista silloin, jos on oikein simpsakka tapaus. Yleensä se ei johda kuitenkaan osumaan, eikä voi yhtään tietää onko ihminen mukava kuitenkaan... Tuskin on, kun ei edes juttelemaan pääse. 😆
Just näin..
- Anonyymi
"Internet sotkee pariutumisen" on järjetön ajatus, väline ei sotke mitään. Järjellistä on väittää esim. että ihmiset sotkevat pariutumistaan internetin avulla, onko väite tosi on toinen asia. Sen sijaan myrkyllinen feminismi ja tasa-arvo-utopiat ovat olleet äärimmäisen tuhoisia sosioseksuaalisesti.
- Anonyymi
Vain mies voi kommentoida noin, 😅 naisella valinnanvapaus on lisääntynyt.
- Anonyymi
Ei aikuinen ketään tarvitse kun osaa elää yksin niin lopputulos on parempi
mustasusi kirjoitti:
Kyllä ainakin runkkailutaidot kehittyvät huippuunsa.
👍🏼🤣🤣 jep näin on🤭
- Anonyymi
Mikähän siinä on että miesten pitää näitä kaiken maailman deittisivustoja ja -sovelluksia käyttää, kun niistä niin kamalasti täällä palstallakin täytyy sitten miesten valittaa? Valtaosa näiden käyttäjistä on miehiä eli ei sieltä naisia kaikille riitä ja jotenkin vielä on vaikea uskoa, että ne harvat naiset jotka näiden avulla seuraa etsivät olisivat juuri niitä kaikista tavoitelluimpia.
- Anonyymi
Tai jos ovat tavoiteltuja, niin silloin tuskin ovat kovin vakavissaan seuraa etsimässä.
Ja samaa olen miettinyt. Miksi noiden kanssa pitää puljata, kun kerta ovat niin huonoja ja toimimattomia. Ei näillä tällaisilla ainakaan sinne lisää naiskäyttääjiä saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai jos ovat tavoiteltuja, niin silloin tuskin ovat kovin vakavissaan seuraa etsimässä.
Ja samaa olen miettinyt. Miksi noiden kanssa pitää puljata, kun kerta ovat niin huonoja ja toimimattomia. Ei näillä tällaisilla ainakaan sinne lisää naiskäyttääjiä saa.Tuntuu melkein, että suurin osa naisista noissa on etsimässä jonkunlaista egon buustausta pikemmin kuin seuraa. Vaikea kyllä ylipäätään ymmärtää, miksi kukaan haluaa itseään moisille lihatiskeille näytteille asettaa.
Minkä takia miljoona ihmistä lottoaa?
Ihan samasta syystä kuin käyttää deittipalvelujakin.
Elättelee haavetta äkkirikastumisesta tai -rakastumisesta- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Elättelee haavetta äkkirikastumisesta tai -rakastumisestaNo en ole kuullut läheskään yhtä paljoa valitusta ja ulvomista lotosta. Itseasiassa hyvin harva ihminen valittaa lotosta.
- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Elättelee haavetta äkkirikastumisesta tai -rakastumisestaVaikea uskoa. Miehet etsinevät seksiä, naisista paha sanoa.
- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Elättelee haavetta äkkirikastumisesta tai -rakastumisestaHarva ihminen kai kuitenkaan ajattelee omaa talouttaan kokonaan lotoamisen varaan? Moni kuitenkin tuntuu käyttävän yksinomaan noita deittipalveluita, eli se ei oikein lottoamiseen rinnastu.
Anonyymi kirjoitti:
No en ole kuullut läheskään yhtä paljoa valitusta ja ulvomista lotosta. Itseasiassa hyvin harva ihminen valittaa lotosta.
Tottakai kyseessä on erilaiset asiat, mutta kummassakin tosiaan unelmoidaan ja ajatellaan, että saavutetaan se unelma, vaikka se likimahdottomalta vaikuttaakin.
Lotto hyväksytään kuitenkin tuuripeliksi.Anonyymi kirjoitti:
Harva ihminen kai kuitenkaan ajattelee omaa talouttaan kokonaan lotoamisen varaan? Moni kuitenkin tuntuu käyttävän yksinomaan noita deittipalveluita, eli se ei oikein lottoamiseen rinnastu.
"Moni kuitenkin tuntuu käyttävän yksinomaan noita deittipalveluita,"
Kuinka moni.
Kaikki siis ihan kaikki Tinderin käyttäjät jotka minä tunnen käyvät myös töissä, harrastuksissa, lomalla jne ja suurin osa ainakin satunnaisesti baarissakin . En ole yhdenkään kuullut sanovan, että jos törmää johonkin mukavaan tyyppiin muissa paikoissa, kertoo miehelle/naiselle etsivänsä kumppaneita vain nettideiteissä.- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Tottakai kyseessä on erilaiset asiat, mutta kummassakin tosiaan unelmoidaan ja ajatellaan, että saavutetaan se unelma, vaikka se likimahdottomalta vaikuttaakin.
Lotto hyväksytään kuitenkin tuuripeliksi.No sitten noiden Tinderiä käyttävien kannattaa pistää vakavasti miettien sitä omaa toimintaansa, jos se lottoon rinnastuu. Ei kuulosta terveeltä tavalta suhtautua elämään, ainakaan jos on vähänkään vakavammalla mielellä liikkeellä sen parisuhteen kanssa.
- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
"Moni kuitenkin tuntuu käyttävän yksinomaan noita deittipalveluita,"
Kuinka moni.
Kaikki siis ihan kaikki Tinderin käyttäjät jotka minä tunnen käyvät myös töissä, harrastuksissa, lomalla jne ja suurin osa ainakin satunnaisesti baarissakin . En ole yhdenkään kuullut sanovan, että jos törmää johonkin mukavaan tyyppiin muissa paikoissa, kertoo miehelle/naiselle etsivänsä kumppaneita vain nettideiteissä.Ilmeisesti ainakin moni täällä valittavista. Todellisuudessahan Suomessa ei esim. Tinderillä ole, kun n. 100 000 käyttäjää ja oikeastaan kaikilla muilla vastaavilla palveluilla reilusti vähemmän (omien ilmoitustensa mukaan). Näistä eri palveluiden käyttäjistä valtaosa käytää tutkimisten mukaa palveluita ritiin, eli noissa pyörii pitkälti sama porukka., joista noin 3/4 on miehiä. Eli siis todellisuudessa nuo ovat plajon epäsuositumpia ja vähemmän käyteetyjä, kuin mitä kaikki niistä pidetty möly antaa ymmärtää. Sitten kun nuo mölisijät vielä tajuaisivat lopettaa niiden käytön tai lakata valittamasta.
Kun ei naisia tapaa muutenkaan, niin siksi on nämä deittisovellukset kehitetty. Harvat ja valitut niissä sitten saa kenet saa. On nuoret kaverit kehuneet löytäneensä sieltä.
Yogamies kirjoitti:
Elättelee haavetta äkkirikastumisesta tai -rakastumisestaJuuri näin.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kun ei naisia tapaa muutenkaan, niin siksi on nämä deittisovellukset kehitetty. Harvat ja valitut niissä sitten saa kenet saa. On nuoret kaverit kehuneet löytäneensä sieltä.
Jotenkin tuntuu, että se on ihan laiskuutta. Halutaan valita täydellinen nainen katalogista ja saada se kotiinkuljetuksena ovelle. Sitten petytään kun valikoimalla onkin oma tahto ihan niin kuin tuolla ulkona. En esimerkiksi ole huomannut, että paikallista yökerhoa haukuttaisiin lyttyyn sen vuoksi, ettei sieltä saanut naista mukaansa, mutta Tinderiä ja sen naistarjontaa parjataan täälläkin jatkuvasti.
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että se on ihan laiskuutta. Halutaan valita täydellinen nainen katalogista ja saada se kotiinkuljetuksena ovelle. Sitten petytään kun valikoimalla onkin oma tahto ihan niin kuin tuolla ulkona. En esimerkiksi ole huomannut, että paikallista yökerhoa haukuttaisiin lyttyyn sen vuoksi, ettei sieltä saanut naista mukaansa, mutta Tinderiä ja sen naistarjontaa parjataan täälläkin jatkuvasti.
Minulle se baari ja Tinderi on ihan samanlaiset sen naisen mukaan saamisen kannalta. Kummassakaan ei onnista. Mutta tähän on alkanut jo tottua.
Tulipa monta ns palstatotuutta samassa.
- Anonyymi
Olen sanonut että lopettakaa nettideittailu ja menkää baariin juomaan viinaa ja tapaamaan naisia ja miehiä. Baarissa voi aidosti kohdata sen tulevan kumppanin ja tutustua heti siinä kasvokkain niin siitä saa tuntemuksen millainen toinen on. Viinaa juomalla ihmiset tutustuneet aina joten unohtakaa nyt kaikenlaiset nettitreffit jutut ja menkää baareihin etsimään kumppania.
T: viinamies- Anonyymi
Se on kyllä totta, että kännissä naiset antaa pillua. Tosin pidempiaikaista kumppania noin on vaikea löytää.
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä totta, että kännissä naiset antaa pillua. Tosin pidempiaikaista kumppania noin on vaikea löytää.
Noin on, yhden illan juttuja (ihan räjähtäneitä wanhoja naisia) voi poimia juottoloista helposti, mutta niistä täällä harvemmin haikaillaan.
Viinamiehen virheajatuksessa premissinä (lähtökohtaisena virheenä) on se, että suuri/merkittävä osa juomaloissa asiakkaana olevista munasarjakkaista olisi siellä tarjokkaana pitkäaikaista seksuaalista parisuhdekumppania etsiville. Todellisesti suurin osa on siellä kaveriporukassa, niistä harvoista jotka etsivät kumppania on lähes kaikki juoppoja.
Ensisijainen ongelma kuitenkin on se, että juomaloissa on ikäraja.Siellä pätee samat viidakon lait, kuin muuallakin. Ei tämmöinen pappanaama ole baarissa sen suositumpi, kuin muuallakaan...
Jalkamies kirjoitti:
Noin on, yhden illan juttuja (ihan räjähtäneitä wanhoja naisia) voi poimia juottoloista helposti, mutta niistä täällä harvemmin haikaillaan.
Viinamiehen virheajatuksessa premissinä (lähtökohtaisena virheenä) on se, että suuri/merkittävä osa juomaloissa asiakkaana olevista munasarjakkaista olisi siellä tarjokkaana pitkäaikaista seksuaalista parisuhdekumppania etsiville. Todellisesti suurin osa on siellä kaveriporukassa, niistä harvoista jotka etsivät kumppania on lähes kaikki juoppoja.
Ensisijainen ongelma kuitenkin on se, että juomaloissa on ikäraja.Baarissa pääset kuitenkin kasvotusten HETI sen naisen kanssa, etkä karsiudu jo swaippaillessa pois
mustasusi kirjoitti:
Siellä pätee samat viidakon lait, kuin muuallakin. Ei tämmöinen pappanaama ole baarissa sen suositumpi, kuin muuallakaan...
Kaksi pinnaa kello 10:00 on 10 pinnaa kello 2:00. Pätee kumpaankin sukupuoleen.
Yogamies kirjoitti:
Baarissa pääset kuitenkin kasvotusten HETI sen naisen kanssa, etkä karsiudu jo swaippaillessa pois
Mutta voi tulla ihan yhtä nopeasti ignoratuksi myös kuitenkin, vaikka oletkin kasvotusten.
Yogamies kirjoitti:
Baarissa pääset kuitenkin kasvotusten HETI sen naisen kanssa, etkä karsiudu jo swaippaillessa pois
Baarissa oleva tyttö kuitenkin harvoin on se tyttö joka swaippailee.
Striptease paikoissa se on mies joka "swaippailee", ja ihan elävässä elämässä. Kokeneempikin mies siinä hengästyy.mustasusi kirjoitti:
Mutta voi tulla ihan yhtä nopeasti ignoratuksi myös kuitenkin, vaikka oletkin kasvotusten.
Kyllä. Netissä on kuitenkin jo saavutus päästä tapaamaan naista. Lisäksi ei tule ainakaan ulkonäön suhteen suuria yllätyksiä , kun rypyt, makkarat ja kaksoisleuat näkyvät jo ennen kuin päätät edes mennä juttelemaan.
Lisäksi jos sinusta ei ole oikein hyviä valokuvia tai olet huono kirjoittamisessa, pääset esittämään todellisen itsesi. Jos siinä sitten tulee pakit, niin ei jää jossiteltavaa.
Enivei. Minusta Viinamiehellä on sanomaa, vaikka vähän liioiteltunakin.
En väheksyisi ollenkaan baaritapaamisia. Sieltä saa varsinkin yhden illan juttuja, mutta baari ympäristö tarjoaa myös loistavan tilaisuuden tarkkailla mahdollista kumppaniehdokasta paremminkin.
Näet, onko hän kovin huomiohakuinen, miten hän kohtelee ihmisiä, millaiset ovat hänen juomatapansa, miten hän pukeutuu. millaisessa seurassa hän liikkuu jne. Se on hyödyllistä tietoa tulevaisuutta varten.
Olenkin sanonut, että kumppani pitäisi ennen yhteenmuuttoa juottaa tukevasti humalaan ja viedä baariin jotta hän paljastaa oikean luonteensa.Yogamies kirjoitti:
Kyllä. Netissä on kuitenkin jo saavutus päästä tapaamaan naista. Lisäksi ei tule ainakaan ulkonäön suhteen suuria yllätyksiä , kun rypyt, makkarat ja kaksoisleuat näkyvät jo ennen kuin päätät edes mennä juttelemaan.
Lisäksi jos sinusta ei ole oikein hyviä valokuvia tai olet huono kirjoittamisessa, pääset esittämään todellisen itsesi. Jos siinä sitten tulee pakit, niin ei jää jossiteltavaa.
Enivei. Minusta Viinamiehellä on sanomaa, vaikka vähän liioiteltunakin.
En väheksyisi ollenkaan baaritapaamisia. Sieltä saa varsinkin yhden illan juttuja, mutta baari ympäristö tarjoaa myös loistavan tilaisuuden tarkkailla mahdollista kumppaniehdokasta paremminkin.
Näet, onko hän kovin huomiohakuinen, miten hän kohtelee ihmisiä, millaiset ovat hänen juomatapansa, miten hän pukeutuu. millaisessa seurassa hän liikkuu jne. Se on hyödyllistä tietoa tulevaisuutta varten.
Olenkin sanonut, että kumppani pitäisi ennen yhteenmuuttoa juottaa tukevasti humalaan ja viedä baariin jotta hän paljastaa oikean luonteensa.Onhan tuossa kyllä hyviä pointteja... On minun molemmat eksät baarista löytynyt... En vaan enää viime aikoina ole ollut yhtä onnekas, kuin nuorena vielä olin.
- Anonyymi
Toisessa lehtijutussa kerrottiin, että penisten koko on suurentunut. Syy on ilmeinen. Toisin kuin ennen naiset kokeilevat ennen pariutumista monenlaisia miehiä, mutta tekevat lapsia lopulta niiden isomunaisten miesten kanssa, koska ne tarjoat naiselle parhaan tyydytyksen. Pienimunaiset miehet eivät pääse lisääntymään ja niin keskimääräinen kalun koko kasvaa.
- Anonyymi
Tuo Rotkirch puhuu asiaa:
"Rotkirch sanoo, että ihminen on pitkiä parisuhteita muodostava laji, jolla on monia tapoja säädellä seksisuhteita. Ihmisten ja yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta vakaat ja kestävät liitot ovat toivottavimpia.
”Rankasti yleistäen voi todeta, että yksiavioisuus hyödyttää useimpia naisia ja lapsia. Se hyödyttää oikeastaan melkein kaikkia muita kuin tiettyjä helposti partnereita saavia miehiä.”
Rotkirch täsmentää puhuvansa sellaisista suhteista, joissa ei tapahdu hirveyksiä ja joissa yksilöt eivät ole vastoin tahtoaan. On myös yhteisöjä ja tilanteita, joissa moniavioisuus voi lisätä naisten hyvinvointia.
Suuressa kuvassa monogamia eli yksiavioisuus kuitenkin johtaa onneen ja hyvinvointiin. Tästä on Rotkirchin mukaan paljon tutkimusnäyttöä väestötasolla. Monogamia vähentää miesten välistä eriarvoisuutta ja hierarkkisuutta. Monivaimoisissa kulttuureissa on enemmän väkivaltaa niin yhteiskunnassa kuin perheiden sisällä, ja lasten kasvuolot ovat huonommat.
Asiasta on nyt epämuodikasta puhua perhetutkimuksen kentällä, Rotkirch sanoo. Pitkien avioliittojen puolustus leimataan helposti konservatiiviseksi. Kaikenlaisen suhdeanarkian taas oletetaan tuovan onnellisuutta. Tutkimusten valossa vakaus ja pitkät liitot ovat kuitenkin yhteydessä terveyteen, pitkäikäisyyteen ja onnellisuuteen."- Anonyymi
Yksiavioisuus tulisi palauttaa ihanteeksi. Nyt ihannoidaan vapaita suhteita, FWB-suhteita jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksiavioisuus tulisi palauttaa ihanteeksi. Nyt ihannoidaan vapaita suhteita, FWB-suhteita jne.
Mikä kennellekin sopii parhaiten. Yksiavioinen parisuhde ei sovi kaikille
- Anonyymi
Minä en henkilökohtaisesti itse usko sellaiseen "yksiavioisuuteen", jota ylläpidetään yhteiskunnallisten rakenteiden avulla.
Yksiavioisuus on sitä, että molemmat kumppanit itse omasta tahdostaan haluavat elää yksiavioisesti riippumatta siitä, ovatko puolisot naimisissa vai eivät.
Mikään muu ei ole yksiavioisuutta vaan tottelemista, eikä sellaisella yleensä pitkälle pötkitä.
En kannata missään nimessä sitäkään, että ihmisiä pakotettaisiin yksiavioisiin suhteisiin. Mitä järkeä on elää suhteessa, jossa ei viihdy? 😄 Ei mitään järkeä.
Moniavioisuus ei muuten tarkoita pelkästään sitä, että yhdellä miehellä on monta naista. Se on taas jotakin patriarkaalista vinoumaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en henkilökohtaisesti itse usko sellaiseen "yksiavioisuuteen", jota ylläpidetään yhteiskunnallisten rakenteiden avulla.
Yksiavioisuus on sitä, että molemmat kumppanit itse omasta tahdostaan haluavat elää yksiavioisesti riippumatta siitä, ovatko puolisot naimisissa vai eivät.
Mikään muu ei ole yksiavioisuutta vaan tottelemista, eikä sellaisella yleensä pitkälle pötkitä.
En kannata missään nimessä sitäkään, että ihmisiä pakotettaisiin yksiavioisiin suhteisiin. Mitä järkeä on elää suhteessa, jossa ei viihdy? 😄 Ei mitään järkeä.
Moniavioisuus ei muuten tarkoita pelkästään sitä, että yhdellä miehellä on monta naista. Se on taas jotakin patriarkaalista vinoumaa.
🦄Helvetin hyvin kommentoitu.
N50 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko pakko seurata somea, joka on varmaan ainoa paikka, jossa "vapaita" suhteita ihannoidaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄"Käytännössä polygamia on monivaimoisuutta. Ainoastaan kaksi prosenttia maailman väestöstä elää tällaisessa suhteessa. Yleisintä se on Saharan eteläpuolisessa Afrikassa, missä 11 prosenttia väestöstä elää polygamisessa suhteessa. Tällaiset yhteisöt tunnustavat yleensä islaminuskoa.[4]"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetin hyvin kommentoitu.
N50Jaa. 😄 Kiitos.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Käytännössä polygamia on monivaimoisuutta. Ainoastaan kaksi prosenttia maailman väestöstä elää tällaisessa suhteessa. Yleisintä se on Saharan eteläpuolisessa Afrikassa, missä 11 prosenttia väestöstä elää polygamisessa suhteessa. Tällaiset yhteisöt tunnustavat yleensä islaminuskoa.[4]"
Sinulla on käytettävissäsi dataa vain siitä hetkestä saakka, kun historiaa on kirjoitettu. Ihminen on kuitenkin elänyt yhteisöissä jo aika kauan ennen sitä.
🦄
- Anonyymi
Itse löysin tosirakkauden nettideittipalstalta. Oli heti kättelyssä molemmille selvää, että kipinää on ja paljon. Arvo- ja ajatusmaailmakin näin jälkeenpäin arvioiden on osittautunut samaksi. Itse olen korkeasti koulutettu, puoliso duunari.
- Anonyymi
Tarjonnan paljous ei mikään hyvä juttu. Parhaat kohtaamiset ja kestävät suhteet aina tulleet silloin kun sattumalta törmännyt
"kestävät suhteet aina tulleet silloin kun sattumalta törmännyt"
Noin ei koskaan tapahdu oikeassa elämässä. 'Sattumalta törmääminen' on joko kelvoton kielikuva tai tahallista myrkyllistä mummeli/femakko sepittelyä.
- Anonyymi
Kuka se jaksaa olla koko ajan valikoimassa?
Ne jotka kehuvat itseään sanoen "en ole koskaan tehnyt valintaa jonkun perusteella" ja ovat siitä vielä ylpeitä muutaman epäonnistumisen jälkeen, ovat kyllä optimisteja.
Ehkä optimisteja vain itsensä suhteen?
En koskaan ajattele yhtä yötä pidemmälle jos naista haluan, sen yhden yön jälkeen voi jo miettiä. Mitään helkkarin esittämistä en kaipaa, jos tunteet natsaavat niin tulevaisuus on sitten molemmista kiinni. Pidetään pariutuminen yksinkertaisena, sellaisena jossa vaikuttimina ovat heti kaikki ansiot mitä ihmiset omaavat.
Parempi käydä heti läpi koko skaala mitä olisi tarjolla, ei tule sitten liikaa pettymyksiä millään saralla.
Mutta joo, mihin sitä mies nyt sitten naista tarvitsee?
Ongelmallisia ihmisiä tunne-elämyksineen ja omine vaatimuksineen.
Kannattaa karsastaa naista joka on tietoinen siitä mitä haluaa, voi joutua palvelemaan naisen haluja kunnes herää siihen, ettei se elämä olekaan itselle tarkoitettua. Miettii jälkeenpäin kannattiko, joskus ei varmasti ole kannattanut.
Ei sitä turhaan sanota, naiset ovat Venuksesta ja miehet Maasta.
Parhaiten elämä sujuu jos jättää sen naisen Venukseen, ja itse asuu Maassa:)
Viestittelee vain miten mukavaa on katsella Venusta kaukoputkella, sen pinnan älytöntä hiilidioksidipitoisuutta ja yli 400 asteen lämpötilaa. Lähemmäs ei usein kannata mennä, olosuhteet voivat viedä hapen ja alkaa kovasti hikoiluttamaan.
Pulahdampas viileään lampiveteen, "plomps", olipa ihanan virkistävää.
AV- Anonyymi
Se ei ole sanonta vaan kirja, ja oikea muoto on: Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta. Keep your facts straight, will you.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole sanonta vaan kirja, ja oikea muoto on: Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta. Keep your facts straight, will you.
:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keep your facts straight, won't you; ei 'will you'.
Englannin lehtori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englannin lehtoriI wasn't trying to be polite, was I.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englannin lehtoriDon't You , hyvä biisi.
https://www.youtube.com/watch?v=CdqoNKCCt7A
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
I wasn't trying to be polite, was I.
If we are getting into the nitty gritty.. the ing- ending verbs i.e. 'trying' were introduced by the Caribbean migrants to Europe in the 1950s (Windrush). This is considered common language, in some instances also pidgeon English; the correct format would be: ' I did not try to be polite, did I'. Just sayING.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
If we are getting into the nitty gritty.. the ing- ending verbs i.e. 'trying' were introduced by the Caribbean migrants to Europe in the 1950s (Windrush). This is considered common language, in some instances also pidgeon English; the correct format would be: ' I did not try to be polite, did I'. Just sayING.
So you're saying that your English is more correct than the English of other English-speaking nations? Are you racist or something?
Internet ei tehnyt pariutumisesta vaikeampaa, vaan ne internetin palveluja käyttävät ovat tehneet pariutumisestaan vaikeaa.
Ihminen yhä itse arvomaailmansa valitsee, jos se on jotain pinnallista, se on ja omapa on ongelmansakin.
Yhä edelleen ihminen on valintojensa takana, olkoon tapa pariutua mitä tahansa.Ja muuten, näytän kuullemma Lauri Töhkältä kun virnistän ja toinen silmäni menee sirrilleen kuten Laurilla. Pitääkö nyt suuttua?
Huitale kirjoitti:
Ja muuten, näytän kuullemma Lauri Töhkältä kun virnistän ja toinen silmäni menee sirrilleen kuten Laurilla. Pitääkö nyt suuttua?
Heppu on kuitenkin ihan pohjanmaalaisen näköinen.
https://is.mediadelivery.fi/img/468/74b70631da0e4e4b8e2ce215be47e619.jpg
Ilkkukaa vaan.. 😤Huitale kirjoitti:
Ilkkukaa vaan.. 😤Miten uskalsit laittaa oman kuvasi palstalle? 😯😂😝
Lapset mulle siitä silmän sirrittämisestä sanoo, taas sä äiti oot kun Lauri ja silmäs menee tollee sirriin pieneksi. Vasen silmä tykkää mennä sirriin kun leveästi virnistää ja kujeilee. 😊
Huitale kirjoitti:
Lapset mulle siitä silmän sirrittämisestä sanoo, taas sä äiti oot kun Lauri ja silmäs menee tollee sirriin pieneksi. Vasen silmä tykkää mennä sirriin kun leveästi virnistää ja kujeilee. 😊
Eli aina iskemässä silmää kun kunnolla hymyilyttää 😁
randombypasser kirjoitti:
Eli aina iskemässä silmää kun kunnolla hymyilyttää 😁
Tavallaan joo. Ei mua turhaan marrinaamaksi ole kutsuttu. 😉
Huitale kirjoitti:
Tavallaan joo. Ei mua turhaan marrinaamaksi ole kutsuttu. 😉
Marrinaama... No taas tuli opittua uutta suomenkielestä 😁
Huitale kirjoitti:
Ilkkukaa vaan.. 😤hah, mullakin on toispuoleinen virnistys, jostain syystä heittää vasemmalle 😏
E-Lukka kirjoitti:
hah, mullakin on toispuoleinen virnistys, jostain syystä heittää vasemmalle 😏
Samaten, vasemmalle mullakin. Suu venyy siltä puoleen vino virnuun ja silmä nikkaa samalla poskikuoppien kasvaessa kunnon kaivannoiksi. 😛
Jotkut sanoo sitä ähäskutti ilmeeksikin.E-Lukka kirjoitti:
hah, mullakin on toispuoleinen virnistys, jostain syystä heittää vasemmalle 😏
Töhkällä se sirritys on kroonista.
https://youtu.be/VImBwlInGpo
Lempo soikoon...Huitale kirjoitti:
Samaten, vasemmalle mullakin. Suu venyy siltä puoleen vino virnuun ja silmä nikkaa samalla poskikuoppien kasvaessa kunnon kaivannoiksi. 😛
Jotkut sanoo sitä ähäskutti ilmeeksikin.saattaa se olla sitäkin jos lipsahtaa tyypillinen hähähä perään 😁
E-Lukka kirjoitti:
saattaa se olla sitäkin jos lipsahtaa tyypillinen hähähä perään 😁
Välillä lipsahtaakin ihan ääneen hähättelyä ja hohottelua. Eräänkin kerran on sanottu, että mikä siellä netissä on noin hauskaa, kun nauran palstan känisijöille, jitka meuhkaa toisilleen tai mulle. Silloin tulee usein virnuiltuakin.
Olis piilokamera, niin näkyis miten makeesti naurattaakin. 😅Huitale kirjoitti:
Välillä lipsahtaakin ihan ääneen hähättelyä ja hohottelua. Eräänkin kerran on sanottu, että mikä siellä netissä on noin hauskaa, kun nauran palstan känisijöille, jitka meuhkaa toisilleen tai mulle. Silloin tulee usein virnuiltuakin.
Olis piilokamera, niin näkyis miten makeesti naurattaakin. 😅Niinpä, meikän nikki alkoi tänään närästämään jotakuta, jatkoa varmaan seuraa...😁
E-Lukka kirjoitti:
Niinpä, meikän nikki alkoi tänään närästämään jotakuta, jatkoa varmaan seuraa...😁
Tervetuloa kerhoon. 😂👍❤️
Huitale kirjoitti:
Tervetuloa kerhoon. 😂👍❤️
Eikä ollut yllätys, vähän jo ihmettelinkin miksen kenenkään hampaankoloon ole vielä juuttunut tähän mennessä :D
E-Lukka kirjoitti:
Eikä ollut yllätys, vähän jo ihmettelinkin miksen kenenkään hampaankoloon ole vielä juuttunut tähän mennessä :D
Nyt avasit sitten tänään potin. 😝
Huitale kirjoitti:
Nyt avasit sitten tänään potin. 😝
Kyllä, enkä näe sitä umpikujana vaan uutena polkuna 👍
- Anonyymi
Tänä kesänä miehet ovat lähestyneet vapaammin ja aktiivisemmin kuin aikaisempina kesinä. En väitä että pariutumismielessä, mutta ylipäätään.
Olen ihmetellyt sitä itse, onko Tindereissä saavutettu kyllästyminen.Munasarjakkaat ovat olleet erittäinkin aktiiveja seksuaalisessa mielessä. Luulen että koronahölmöily kasvatti patoumia.
En tietysti voinut lukea juttua linkin takaa..mutta.
Tinderit ja vastaavat on ehkä hetken jollekin hillotolppa, mutta Suomi on pieni maa ja toisaalta nettimaailma alkaa avautumaan myös meille varttuneemmillekin, ettei se ole samaa kuin irl-touhu.
Nuoremmat osaakin jo suodattaa nettikäyttäytymisiä, eivätkä osta kaikkea siellä näkyvää ja työnnettyä.
Netti lopulta on aika uusi juttu ja ihmiset äkkiä innostuu kaikesta uudesta.
Itse luulen, että aikalailla hetkellinen muutos kulttuuriin ja tasoittumaanpäin on jo.- Anonyymi
No niin, siellähän olivat kaikki kliseet, joita pidän virheellisinä oletuksina:
- Miesten matalan koulutustason kerrotaan olevan ongelma naisille. Missään ei ole todistettu, että koulutusero haittaisi naisia enemmän kuin miehiä, ja oman kokemukseni mukaan naisen korkeampi koulutus haittaa miehiä enemmän. Miten ihmeessä naiset ovat se osapuoli, joka on alkanut "sopeutua" tilanteeseen? Jos ongelma oli alun perinkin miehissä, naisten "sopeutuminen" miesten koulutustasoon ei korjaa ongelmaa.
- Artikkeli on törkeän sukupuolittunut. Miksi siinä puhutaan vain miehistä, jotka lykkäävät pariutumista tai eivät halua perustaa perhettä? Koskeehan sama naisiakin.
- Myös "sosiaalisten estojen" osalta puhutaan vain miehistä! Miehetkö ovat ainoa sukupuoli, joka tarvitsee seksuaalikäyttäytymisessään ulkopuolisia estoja?
- En ymmärrä sitäkään, miksi pitkä monogaminen parisuhde ei voisi hyödyttää myös niitä miehiä, jotka saavat helposti seksikumppaneita. Eiväthän kaikki helposti kumppaneita saavat miehet ole irtosuhteilijoita! Artikkeli kuitenkin vihjaa niin.
- Internet ei todellakaan sotke pariutumista artikkelissa väitetyllä tavalla. Jokainen deittisovelluksia käyttänyt tietänee, että ne ovat kevyen seuran hakemista varten, eivät rakkauden etsimiseen.
Artikkeli on järkyttävän stereotyyppinen ja maalaa varsinkin miehistä aika ikävän kuvan. 🙁 Samalla naisten "siveellinen" seksuaalikäyttäytyminen nähdään ilmeisesti niin itsestään selvänä, ettei sitä tarvitse edes ottaa puheeksi. 😄
Artikkeli ei ole samassa linjassa Hesarin muuten aika liberaalin linjan kanssa.
🦄 ". Näillä miehillä on houkutus hyödyntää asemaansa, ja internetin anonymiteetti poistaa sosiaaliset estot halujen toteuttamiselta”, Rotkirch sanoo."
Olen huomannut tämän anonymiteetin edut vähän toisin.
Jos tällaisella vanhemmalla miehellä on tähtäimessä itseään huomattavasti nuoremmat (20+) naiset, on hyvin epätodennäköistä, että saisin sellaista iskettyä naisjoukon keskeltä, koska ryhmäpaine ajaa vanhemmista miehistä pitävän naisen olemaan niin kuin kaverinsa.
Jos nainen on sen sijaan yksin, ovat mahdollisuudet paljon paremmat.- Anonyymi
Etkö pidä mitenkään mahdollisena, ettei +20-vuotiasta naista yksinkertaisesti kiinnostaisi vanhemman miehen seura?
En itse ainakaan sen ikäisenä halunnut missään nimessä tutustua yli itseäni yli 10 vuotta vanhempiin miehiin. Nykyään ikäero ei ole ongelma, kun olen itse vähän vanhempi.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Etkö pidä mitenkään mahdollisena, ettei 20-vuotiasta naista yksinkertaisesti kiinnostaisi vanhemman miehen seura?
En itse ainakaan sen ikäisenä halunnut missään nimessä tutustua yli itseäni yli 10 vuotta vanhempiin miehiin. Nykyään ikäero ei ole ongelma, kun olen itse vähän vanhempi.
🦄Tottakai pidän mahdollisena ja suurinta osaa ei kiinnostakaan.
Sanoisin omalla kohdallani kun itse olen 50+, että jos menen baariin, niin nelikymppisistä naisista on kiinnostunut yli puolet (ei siis tarkoita, että hyppäisivät sänkyyn, vaan esimerkiksi luovat katseita)
kolmekymppisistä ehkä 30%
Kaksikymppisistä naisista alle 10%
Komea vanhempi mies herättää uteliaisuutta varsinkin kun hän muistuttaa jotakin filmitähteä https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Floppukiri.wordpress.com%2Ftag%2Fseksi%2Fpage%2F2%2F&psig=AOvVaw0zJEHY4gYIog_FFOfPFooc&ust=1692784525390000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBAQjRxqFwoTCMCpqPT_74ADFQAAAAAdAAAAABAIKuinka niin olet huomannut? Olet kokenut? Vai luulet?
Tyttöryhmässä ei alkuunkaan koeta tuollaista painetta, miesryhmässä kylläkin. Tyttöryhmästä herrasmies voi "löytää" seuraa helposti, usein saattaa syntyä kilpailutilannekin (tai mies voi sen synnyttää). Yksinäisen tytön valloittaminen edellyttää paljon taitoa ja kokemusta.- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Tottakai pidän mahdollisena ja suurinta osaa ei kiinnostakaan.
Sanoisin omalla kohdallani kun itse olen 50 , että jos menen baariin, niin nelikymppisistä naisista on kiinnostunut yli puolet (ei siis tarkoita, että hyppäisivät sänkyyn, vaan esimerkiksi luovat katseita)
Komea vanhempi mies herättää uteliaisuutta varsinkin kun hän muistuttaa jotakin filmitähteä https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Floppukiri.wordpress.com%2Ftag%2Fseksi%2Fpage%2F2%2F&psig=AOvVaw0zJEHY4gYIog_FFOfPFooc&ust=1692784525390000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBAQjRxqFwoTCMCpqPT_74ADFQAAAAAdAAAAABAIEli, tarkoitat että nelikymppisistä naisista suurin osa on siellä baarissa yksin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö pidä mitenkään mahdollisena, ettei 20-vuotiasta naista yksinkertaisesti kiinnostaisi vanhemman miehen seura?
🦄Sama. Parikymppisenä 10 vuotta vanhempien lähestymiset olivat aidosti tosi vastenmielisiä. En ollut lainkaan kiinnostunut tutustumaan yhteenkään heistä. Tuossa iässsä se 10 vuotta on iso ikäero, vaikka se ei ehkä siitä kolmekymppisestä isolta enää tunnutkaan.
- Anonyymi
Jalkamies kirjoitti:
Kuinka niin olet huomannut? Olet kokenut? Vai luulet?
Tyttöryhmässä ei alkuunkaan koeta tuollaista painetta, miesryhmässä kylläkin. Tyttöryhmästä herrasmies voi "löytää" seuraa helposti, usein saattaa syntyä kilpailutilannekin (tai mies voi sen synnyttää). Yksinäisen tytön valloittaminen edellyttää paljon taitoa ja kokemusta.Et näköjään taaskana tiedä mitään naisista, kuten yleensäkään. Yogamies on tuossa sanomassaan täysin oikeassa.
- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Tottakai pidän mahdollisena ja suurinta osaa ei kiinnostakaan.
Sanoisin omalla kohdallani kun itse olen 50 , että jos menen baariin, niin nelikymppisistä naisista on kiinnostunut yli puolet (ei siis tarkoita, että hyppäisivät sänkyyn, vaan esimerkiksi luovat katseita)
Komea vanhempi mies herättää uteliaisuutta varsinkin kun hän muistuttaa jotakin filmitähteä https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Floppukiri.wordpress.com%2Ftag%2Fseksi%2Fpage%2F2%2F&psig=AOvVaw0zJEHY4gYIog_FFOfPFooc&ust=1692784525390000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBAQjRxqFwoTCMCpqPT_74ADFQAAAAAdAAAAABAINiin. Eihän se, että katsoo, vielä varsinaisesti kiinnostuksesta kerro. On tuossa sanomassasi kuitenkin ihan perää, että kyllä se ikä (tai siis ikäero) vaikuttaa siihen kenet tulee "tarkastettua". Parikymppisenä ja vähän alle, ne oli ne parikymppiset, jotka tuli katsottua ja kolemkymppisenä ne on ne max nelikymppiset ja yli 25:set, jotka tulee silleen arvioiden katsottua.
"Jos nainen on sen sijaan yksin, ovat mahdollisuudet paljon paremmat."
Aha, nyt tajusin. Olet siis pelkurimies.Jalkamies kirjoitti:
Kuinka niin olet huomannut? Olet kokenut? Vai luulet?
Tyttöryhmässä ei alkuunkaan koeta tuollaista painetta, miesryhmässä kylläkin. Tyttöryhmästä herrasmies voi "löytää" seuraa helposti, usein saattaa syntyä kilpailutilannekin (tai mies voi sen synnyttää). Yksinäisen tytön valloittaminen edellyttää paljon taitoa ja kokemusta."Kuinka niin olet huomannut? Olet kokenut? Vai luulet?"
En ole kuullut, että tuosta aiheesta olisi tehty tieteellistä tutkimusta, joten kyllä tuo jää minun epätieteellisten omien kokemusten varaan.
Tyttöryhmästä herrasmies voi "löytää" seuraa helposti, usein saattaa syntyä kilpailutilannekin (tai mies voi sen synnyttää).
Et tainnut nyt ymmärtää asian pointtia. Tuo sinun väittämäsi tilanne pitää paikkansa niin sanotussa normaalissa tapauksessa. Jos kuitenkin on niin, että 9/10 tytöstä ei ole kiinnostunut 25 vuotta vanhemmasta miehestä ja osa jopa pitää tuollaista kiinnostusta perverssinä, ei se ryhmän ainoa tyttö, joka oikeasti on aidosti kiinnostunut kovin helposti ilmaise perverssiyttään.
"Yksinäisen tytön valloittaminen edellyttää paljon taitoa ja kokemusta."
Jos ihminen on baarissa hän on lähtökohtaisesti tullut jotain sinne hakemaan. Harvoin tosiaan naiset täysin yksin ovat, mutta jos nainen on vaikka parhaan kaverinsa kanssa, on homma paljon helpompi, koska kaveri jo luultavasti tietää mistä paras kaveri pitää.Jalkamies kirjoitti:
"Jos nainen on sen sijaan yksin, ovat mahdollisuudet paljon paremmat."
Aha, nyt tajusin. Olet siis pelkurimies.Voit sitä kutsua noinkin. Minusta on pelkästään järkevää, etten tuhlaa aikaa toivottomiin tapauksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama. Parikymppisenä 10 vuotta vanhempien lähestymiset olivat aidosti tosi vastenmielisiä. En ollut lainkaan kiinnostunut tutustumaan yhteenkään heistä. Tuossa iässsä se 10 vuotta on iso ikäero, vaikka se ei ehkä siitä kolmekymppisestä isolta enää tunnutkaan.
Jokaisella on omat kokemuksensa.
Itseäni lähestyy eniten yli 25 v nuoremmat naiset. Koska he lähestyvät minua, mitään vastenmielisiä kokemuksia "liian vanhan" miehen lähestymisistä ei heille tule. Nämä nuoret naiset ovat innoissaan, kun oikea mies heidät ottaa huomioon.
Tosiasia on, että jotkut nuoret naiset kiinnostuvat huomattavasti vanhemmista miehistä kuin ovat itse iältään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisella on omat kokemuksensa.
Itseäni lähestyy eniten yli 25 v nuoremmat naiset. Koska he lähestyvät minua, mitään vastenmielisiä kokemuksia "liian vanhan" miehen lähestymisistä ei heille tule. Nämä nuoret naiset ovat innoissaan, kun oikea mies heidät ottaa huomioon.
Tosiasia on, että jotkut nuoret naiset kiinnostuvat huomattavasti vanhemmista miehistä kuin ovat itse iältään.Outoa, miten aina löytyy joku, jolla on tarve selittää tuota, vaikka kukaan ei ole edes väittänyt puhuvansa kaikkien puolesta. Ei anna kuvaa kummoisesta älystä. 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa, miten aina löytyy joku, jolla on tarve selittää tuota, vaikka kukaan ei ole edes väittänyt puhuvansa kaikkien puolesta. Ei anna kuvaa kummoisesta älystä. 🤔
Mistäköhän nyt pahastuit? Kukaan ei puhunut muiden puolesta vaan omista kokemuksista!
- Anonyymi
Huomattavasti nuoremmat naiset eivät yksinkertaisesti oikeasti pidä tai ainakaan halua tutustua pelkästään"vanhempiin" miehiin. Miehen täytyy olla tutustumisen arvoinen, ja tästä jokainen nainen tekee määrittelynsä ihan itse.
Helpoiten nuori nainen tutustuu vanhempaan mieheen, joka ei ole tyrkky/lipevä, eikä mies edes ole etsimässä panoseuraa/parisuhdetta. Ja jos vaikka ovatkin etsimässä edellisiä, ymmärtävät timantin kirkkaasti, ettei lähellekään kaikki 20-vuotiaat sovi sellaiseen vain ikänsä/ulkonäkönsä perusteella.
Ja kun ajattelen tuota viimeistä.. "Jos nainen on sen sijaan yksin, ovat mahdollisuudet paljon paremmat." saan erittäin negatiiviset kylmät väreet. Miehet ovat osoittaneet aivan rasittavan, välillä pelottavan paljon aloitteellisuutta minuun lapsesta lähtien. Tuossa jossain sanottiin naisilla olevan "helpompaa" - ei todellakaan ole. Aina saa varoa, ettei joku random mies jossain pilaa hyvää iltaa (tai päivää), aina pitää olla valppaana juoksemaan karkuun ja kertaamaan itsepuolustustaitoja.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäköhän nyt pahastuit? Kukaan ei puhunut muiden puolesta vaan omista kokemuksista!
En ole pahastunut mistään. Ihmettelen vaan mistä teitä aina kömpii esille, jotka ette osaa kertoa vaan omista kokemuksistanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomattavasti nuoremmat naiset eivät yksinkertaisesti oikeasti pidä tai ainakaan halua tutustua pelkästään"vanhempiin" miehiin. Miehen täytyy olla tutustumisen arvoinen, ja tästä jokainen nainen tekee määrittelynsä ihan itse.
Helpoiten nuori nainen tutustuu vanhempaan mieheen, joka ei ole tyrkky/lipevä, eikä mies edes ole etsimässä panoseuraa/parisuhdetta. Ja jos vaikka ovatkin etsimässä edellisiä, ymmärtävät timantin kirkkaasti, ettei lähellekään kaikki 20-vuotiaat sovi sellaiseen vain ikänsä/ulkonäkönsä perusteella.
Ja kun ajattelen tuota viimeistä.. "Jos nainen on sen sijaan yksin, ovat mahdollisuudet paljon paremmat." saan erittäin negatiiviset kylmät väreet. Miehet ovat osoittaneet aivan rasittavan, välillä pelottavan paljon aloitteellisuutta minuun lapsesta lähtien. Tuossa jossain sanottiin naisilla olevan "helpompaa" - ei todellakaan ole. Aina saa varoa, ettei joku random mies jossain pilaa hyvää iltaa (tai päivää), aina pitää olla valppaana juoksemaan karkuun ja kertaamaan itsepuolustustaitoja.
- Sheena"jos vaikka ovatkin etsimässä edellisiä, ymmärtävät timantin kirkkaasti, ettei lähellekään kaikki 20-vuotiaat sovi sellaiseen vain ikänsä/ulkonäkönsä perusteella."
Komemuskeni perusteella lähellekään kaikki naiset eivät ylipäänsä sovi parisuhteeseen. Tämä sopimattomuus, jos sitä naisella on, vain pahenee iän myötä. Sen vuoksi nuorempiin naisiin tutustuminen ei ole ollenkaan huono idea.
Se taasen, haluaako nuoremmat naiset tutustua pelkästään itseään vanhempiin miehiin vai muihinkin miehiin, on yhdentekevää, koska kysyntää vanhemmilla miehillä joka tapauksessa on heidän joukossaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jos vaikka ovatkin etsimässä edellisiä, ymmärtävät timantin kirkkaasti, ettei lähellekään kaikki 20-vuotiaat sovi sellaiseen vain ikänsä/ulkonäkönsä perusteella."
Komemuskeni perusteella lähellekään kaikki naiset eivät ylipäänsä sovi parisuhteeseen. Tämä sopimattomuus, jos sitä naisella on, vain pahenee iän myötä. Sen vuoksi nuorempiin naisiin tutustuminen ei ole ollenkaan huono idea.
Se taasen, haluaako nuoremmat naiset tutustua pelkästään itseään vanhempiin miehiin vai muihinkin miehiin, on yhdentekevää, koska kysyntää vanhemmilla miehillä joka tapauksessa on heidän joukossaan.Haha, naurattaa ihan.Sinä siis päätät kuka nainen sopii parisuhteeseen ja kuka ei ja kaikki nuoret naiset sopii. Aivan epätodellisen typerää.
Anonyymi kirjoitti:
Eli, tarkoitat että nelikymppisistä naisista suurin osa on siellä baarissa yksin?
Öö mistä tuollaisen johtopäätöksen vedät?
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaHmm, mahdoinkohan antaa väärän kuvan. Minun kohdallani tutustuminen huomattavasti nuorempiin naisiin tapahtuu yleensä tanssilattialla tai baaritiskillä ja lähtee liikkeelle jostain kommentista kuten "toi ananaslonkero näyttää olevan tosi suosittu" tai "tää bändihän on miksattu päin helvettiä". Yleensä tuollainen riittää. Jos nainen tarttuu keskustelunaiheeseen jos on kiinnostunut. Itse en yhtään jaksa prinsessoja ja kuningattaria, jotka pitää vietellä.
Eilen muuten eräs n. arviolta 25-30 vuotias nainen samalla iltakurssilla, jossa työskentelimme parina, valitteli, että hän oli jättänyt takkinsa töihin. Tarjouduin antamaan oman neulepaitani hänelle lainaan ja hän ehdotti, että palauttaa sen minulle kotiin tänään tai huomenna illalla, vaikka sanoin, että ensi maanantaina kurssilla riittää.
Jos vanhat merkit paikkansa pitää tuosta kehittyy jotakin.Anonyymi kirjoitti:
Outoa, miten aina löytyy joku, jolla on tarve selittää tuota, vaikka kukaan ei ole edes väittänyt puhuvansa kaikkien puolesta. Ei anna kuvaa kummoisesta älystä. 🤔
Minusta on kummallista että sinun täytyy päästä jotenkin solvaamaan toista, vaikka hän vain kertoi omista kokemuksistaan, ei yleistänyt ei haukkunut ketään.
Minusta toisaalta on kummallista, että kun kertoo, että on suhteita huomattavasti nuorempien naisten kanssa, on monilla (yleensä naisilla) tarve päästä sanomaan, että ei ole mahdollista ja nuo naiset ovat varmasti jotenkin uhreja.
Tuntuu olevan niin, että hyväksytään homosuhteet, transsuhteet, polygamia, ryhmäseksi jne, mutta jos parilla on suuri ikäero, mies leimataan pedofiiliksi tai ainakin siihen taipuvaiseksi ja nainen on tyhjäpää tai rahan perässä ja vähintäänkin hänellä on jotain isä-ongelmia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha, naurattaa ihan.Sinä siis päätät kuka nainen sopii parisuhteeseen ja kuka ei ja kaikki nuoret naiset sopii. Aivan epätodellisen typerää.
"kaikki nuoret naiset sopii. Aivan epätodellisen typerää."
Kirjoitinko todella, että kaikki nuoret naiset sopii parisuhteeseen? Aivan todellisen typerää, jos et lukea osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jos vaikka ovatkin etsimässä edellisiä, ymmärtävät timantin kirkkaasti, ettei lähellekään kaikki 20-vuotiaat sovi sellaiseen vain ikänsä/ulkonäkönsä perusteella."
Se taasen, haluaako nuoremmat naiset tutustua pelkästään itseään vanhempiin miehiin vai muihinkin miehiin, on yhdentekevää, koska kysyntää vanhemmilla miehillä joka tapauksessa on heidän joukossaan.Eihän kaikki miehetkään sovi parisuhteeseen, mutta siitäkään ei tarvitse välittää.
Ihmisen ikä on harvalle "se juttu". Tutustua voi minkä ikäisiin vaan, rakastaa, olla ystävä, jos taajuudet toimii, ei tarvita/haluta/voida parisuhdetta.
- Sheena
Periaatteessa nettideittailu on ihan hyvä asia, mutta se ei käytännössä toimi niin hyvin, varsinkaan miehille. Käytin joskus yli 10v sitten suomi24-treffipalvelua ja kyllähän siinä pääsi keskusteluyhteyteen naisten kanssa, mutta yleensä se ei johtanut mihinkään. Joskus pääsi jopa treffeille asti, mutta vain jos nainen teki aloitteen.
Tuntuu siltä että deittailupalstat ovat täynnä hankalia tyyppejä, jotka eivät edes tiedä mitä haluavat. Tai sitten vain testailevat miten suosittuja ovat. Yleisesti ottaen monet ihmiset eivät vaikuta myöskään kovin älykkäiltä, tai olen huomannut että joudun usein olemaan varovainen mistä aiheista on sopiva puhua, tai ihmiset pitävät minua hieman omituisena.- Anonyymi
Deittisaiteilla suurin osa varteenotettavan näköisistä/oloisista "tyttöjen" profiileista on aivan jotain muuta (kuten äijien, homojen, koltiaisten, femakoiden sekä muilla tavoin mieleltään sairaiden, jne.) laatimia. Sitten niissä on vaarallisen nuoria harjoittelijatyttöjä jotka joko arvioittavat seksuaalista markkina-arvoaan kuvien ja kirjoitustensa avulla tai saalistavat miehiä joita voi kiristää vankeuden uhalla tai sekä että. Ja on maksullisia tyttöjä jotka eivät enää menesty reaalissa. Tietenkin, maksullisilla saiteilla on saitin omat "tyttö"profiilit joilla pyritään pitämään miehet kiinnostuneina maksamaan yhä pitempään kuukausimaksuja.
- Anonyymi
On se prkl.
Lähetä
Odota
Varmista että pysyy
Uudelleen lähetä jos kadonnut
Odota
Varmista
Uudelleen lähetä jos kadonnut
...
No kohtahan tuo on henkilökohtaisesti todettu miten kävi, testi menossa. Se kyllä tuli jo epähuomiossa huomioitua (voiko niin tehdä?🤔 ) että sijainnillasi on suuri merkitys. Harkitsen suuresti muuttoa Tampereen suuntaan minne appi minut ensin virheellisesti sijoitti 😁.
- Anonyymi
"Kenet vain" = "ei ketään". Ei siinä ole mitään valitsemista.
- Sheena - Anonyymi
Kaikki tuo on ollut tiedossa jo pitkään ja täälläkin moneen kertaan kirjoitettuna. Ei mitään uutta auringon alla.
Använd förlängningsskaft till tangentbordet så blir det bra. Tack för ordet.
- Anonyymi
Katsoin juur erään ihan tavisnaisen videon jossa kertoi saaneensa tinterissä 2169 tykkäystä ja mätsänneensa sitten vain 30 miestä.
Kyllä on tavisnaisillakin kovat luulot itsestä:D- Anonyymi
No kaikkiko hänen sitten olisi pitänyt mätsätä ja jutella ja tavata kaikkien kanssa? Oletettavasti monella on muutakin elämää, eikä nyt ihan voi likipitäen kuutta vuotta noita mätsättyjä treffailla tai vaikka vain paria, jos tunkee kolmet treffit samaan päivään.
- Anonyymi
Missikisoja ei saa unohtaa ja jääkiekkoa teatterikoulun lisäksi. Ei saa.
Näin on. Netin treffipalstalla näet ensin ihmisen kuvan ja ehkä hieman tietoja hänestä. Sen perusteella päätät onko kiinnostava. Jos ulkonäkö ei miellytä tai ihmisen mainittu ikä, niin ei jatkoon. Parinhaustakin on tullut nykyään pudotuspeliä Selviytyjien, Huippumalli haussa ja muiden kilpailuohjelmien tapaan. En tykkää.
- Anonyymi
Kuvat yleensä on jostakin ihmisestä ja joltain ajalta. Ja teksti on jostakin ihmisestä tai mielikuvitusolennosta.
Tinder profiileista jotka ovat feikkejä ja siitä kuinka niitä luodaan: https://duckduckgo.com/?q=fake+tinder+accounts Niinhän se on... Toki ainahan se on sitä ollut livenäkin. Mutta raaempaa pudotuspeliä netissä, kun kaikki menee ulkonäkö ja ulkoiset jutut edellä. Se on mitä se on... Siellä ei tälläiset tavikset pärjää.
- Anonyymi
Tämä selittää miksi aikoinaan kun vastailin netin detti-ilmoituksiin, ei kukaan nainen vastannut, koskaan.
- Anonyymi
netissä ulkoistetaan tise ihminen helposti ,koska ollaan kiinostuneita vain siitä mitä kivaa toinen tuottaa minulle,
- Anonyymi
?
Jos 8 miljardia tekee valintoja, niin oma valinta on yksi kahdeksasta miljardista. Sama toteutuu aiheen kuin aiheen/ suhteen, vaikkakin aiheet jo "valitsevat" osallistujansa. Minulle sopisi automaatti, joka käy ne kaikki puolestani läpi ja esittelee sitten tuloksensa. Valitettavasti yksikään "tuntemani" tekoäly tms ajatusautomaatti ei pitänyt tätä mahdollisena, mutta ajatuksiahan ja tutkittua tietoa sekä julkaistuja aineistoja voi aina silti esitellä.
"Elsewhere is a bigger place and there are more others as well."
(arvaa kuka)
"I'm my friend with what is done if that suits me. With all I'm always so lonely."
(arvaa kuka)
Tästä puuttuu rajatta täydennettävä rasti ruutuun lomake.
Skip this first.
Ajattelin kirjoittaa artikkelisarjan siitä, millaista se olisi. Verrataan sitten toteutuneisiin. (1 kpl, minä itse)
Kirjoitan itselleni valtakirjan siitä, että saan kirjoitella itseni kanssa. Se on voimassa 3 vuotta kerrallaan. Toimii ja ei toimi oman tämänhetkisen kokemuksen mukaan, hikoilu kokemuksen parissa näyttäis jatkuvan edelleen, elukka parka...🙄
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741