Kahden neliön sivut ovat a ja b. Suorakulmion sivut ovat a + b ja ½(a + b). Osoita, että neliöiden pinta-alojen summa on suurempi tai yhtä suuri kuin suorakulmion pinta-ala.
?
Miten todistaisit?
9
716
Vastaukset 9
- Anonyymi
sijoituksella a=t*b
- Anonyymi
Lue tehtävä hitaasti ja kirjoita samalla lukiessasi paperille tehtävässä annettu epäyhtälö. Supista se.
Saat: (a-b)^2>=0
Jos et osaa suomen kieltä, tehtävä on erittäin vaikea tai mahdoton ratkaista.- Anonyymi
a^2+b^2>1/2(a+b)^2 ?
- Anonyymi
Eikö kukaan osaa?
- Anonyymi
Opettele lukemaan. Mikä on vaikeaa?
Älä syytä muita osaamattomuudestasi ja laiskuudestasi.
- Anonyymi
On todistettava,että
a^2 + b^2 >= 1/2 (a+b)^2
Siis:
a^2 + b^2 - 1/2 (a^2 + b^2 + 2 ab) = 1/2 a^2 + 1/2 b^2 - ab = 1/2(a^2 +b^2 - 2 ab) =
1/2 (a-b)^2 >= 0
mot- Anonyymi
Eikä puolikasta saa supistaa pois jo heti alussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä puolikasta saa supistaa pois jo heti alussa?
Näytin suoraan käyttämällä annettua epäyhtälöä miten todistus menee, Voihan sen kertoa puolittain luvulla 2 ja saadaan samat ehdot täyttävä epäyhtälö:
2(a^2+b^2) - a^2 - b^2 - 2 ab = a^2 + b^2 - 2 ab = (a-b)^2 >= 0.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791339
- 851236
- 96977
- 48823
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44488Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33475