Pitääkö hiilikuitupyörät järkyttävää kolinaa, vai oliko vanne hajonnut?
Koliseva pyörä meni ohi
17
280
Vastaukset
- Anonyymi
Takarengas oli käyrä.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17986369j
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kissansilmä kolisee napaan
- Anonyymi
Soittokello on väljä.
- Anonyymi
Katsoitko kuitenkin sohvalla Rukajärven tie-leffaa?
- Anonyymi
Minulla on kylläkin alumiinirunkoinen kevyt cyclocrossi, painoa noin yhdeksän kiloa, hiilikuitutuisella etuhaarukalla. Kaikkialla muuaalla koliseekin ja natisee vaan ei hiilikuituinen etuhaarukka. Poljinkeskiön ,T47, kummatkin laakerit naksuu ja nitisee. Loppuunajettu ketju, vähän päälle 6000 kilometriä kolisee alaviistoputkeen töyssyissä ja niin edelleen. Onpa myös takakiakko ryhtynyt vimputtamaan lievästi, poljettu viimerihtauksen jälkeen lähes 10000 kilometriä.
Lupasinkin polkea elokuun aikana 20000 kilometriä täyteen tuolla cyclolla, jossa on 1x11 Sram Rival-vaihteistojärjestelmä, ja sanani aion pitää. Olen ankarasti kiihoittanut itseäni koko kesän ja nyt myös elokuussa alvariinsa yli satasen lenkkejä. Tavoitteesta uupuu enää 112- kilometriä joten eiköhän tuo tule ensi viikolla järjestettyä. Aikaa tuollaisen 20000 kilometrin saavuttamiseen tuolla polkupyörällä menee näin ollen kaksi vuotta ja seitsemän kuukautta. Lisäksi kun lasken mukaan tuolla toisella, graavelilla, polkemani kilometrit neljän vuoden aikana, olen polkenut tuolla ajanjaksolla, neljässä vuodessa 30812 kilometriä. Sanomattakin selvää että kumpikin polkupyörä on omin voimin poljettavia. Sillä kukapa sitä nyt sähköavusteisia.
Kokemus on osoittanut että polkupyöräkorjaamon kuljettaminen alvariinsa mukana on turhaa painon keräämistä. Koskaan ole edes kumi puhjennut, vaikka käytänkin sisäkumia, eikä myöskään pumpulle ole ollut tarvetta. Puhumattakaan että ketju olisi katkennut. Kuluneen kuukauden jälkeen panen cyclocrossin telakalle ja aloitan tarvittavat korjaustoimenpiteet.- Anonyymi
Oma Tunturi 80 luvulta, ei yhtään rengasrikkoa. Vaihdoin joskus 2002 takarenkaan, kun kankaat näkyivät ja samantien myös sisurin, vaikkei tarvetta ollutkaan.
Pitämällä ruuvit kireällä ja ajamalla hitaasti , pyörä säilyttää käyttöarvonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma Tunturi 80 luvulta, ei yhtään rengasrikkoa. Vaihdoin joskus 2002 takarenkaan, kun kankaat näkyivät ja samantien myös sisurin, vaikkei tarvetta ollutkaan.
Pitämällä ruuvit kireällä ja ajamalla hitaasti , pyörä säilyttää käyttöarvonsa.Allekirjoitan, muuten mutta en nopeuden osalta, sillä ei vauhti tapa eikä osia kuluta vaan huoltamattomuus. Nykyiset 32-milliä leveät Gatorskinit ovat kestäneet nyt yli 10000 kilometriä, ja vaikka noilla kenties vielä hetken ajelisikin vaihdan nyt muun huollon yhteydessä. Polkupyörä on kovaa ajoa ja runttaamista varten, ja sitä teenkin antaumuksella koko satakiloisen ruhoni voimalla. Josta on tosin sulanut kesän aikana jälleen kymmenen kiloa. Talvi taas mässäillään. Hyvä ketju kestää kyllä tuon kuusitonnia ennen suurta venymää kunhan pesee sen käyttöaikana kerran perusteellisesti mukaalukien myös vaihteiston voimansiirto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma Tunturi 80 luvulta, ei yhtään rengasrikkoa. Vaihdoin joskus 2002 takarenkaan, kun kankaat näkyivät ja samantien myös sisurin, vaikkei tarvetta ollutkaan.
Pitämällä ruuvit kireällä ja ajamalla hitaasti , pyörä säilyttää käyttöarvonsa.Tuollaiset faktat kertovat, että et ole paljon Tunturillasi ajanut.
Kumin puhkeamista nyt ei vaan voi välttää. Täällähän jotkut kehuskelevat, että ihan alkuperäistä on kaikki ei ole tarvinnut mitään tehdä. No, olisi hauska kuulla, että montako kilometriä tulee ajettua kymmenessä vuodessa.
- Anonyymi
Noiden 70 ja 80 -luvun Tuntureiden osat kestää, mutta niissä ei ole vaihteita.
Intiassa näkee vastaavia kuljettamassa huikeita taakkoja. - Anonyymi
1900 luvulla ei käytettykään Muc Offia eikä Rexin REX Raceday Spray -ketjuöljyä vaan rehellistä mineraalijäteöljyä, joka sai ketjun ja rattaat kestämään sekä suojasi niitä korroosiolta.
- Anonyymi
Jokainen tietää myös, että se voiteluaine kuuluu sinne niveliin, eli liikkuvien osien pintojen väliin, kitkaa poistamaan, eikä se kuulu ketjun pintaan.
- Anonyymi
Jos 80-luvun pyörä ei kolise, siinä on jotain vikaa ?
- Anonyymi
Hiiltynyt aironmään.
- Anonyymi
Koitin kepin eturenkaasee jäi huonosti kii kolisee ei saanu volttia aikaaes
- Anonyymi
Ehkä oli virheellisesti rasvannut nelikanttiakselin kampea asentaessa ja alkanut kolisemaan
- Anonyymi
Viittaus on sikäli väärä että komposiittirunkoisten poljinkeskiöissä ei käytetä nelikanttia sen painavuuden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959