Suomessa on suurempiakin murheita, heikko itsetunto

Anonyymi-ap

Mitä tällä palstalla esillä olevat itsekeskeisistä lähtökohdista tulevat keskustelut.
Palstaa vaivaa nyt vihamielisyys ja maalittaminen. Tuo taitaa tosin olla nyt myös koko Suomen ongelmana, muoti-ilmiö?

Ihmettelen nyt tiettyjen rekisteröityjen ylimielistä, toisia kohtaan piittaamatonta kielenkäyttöä. Miten se omaa elämää parantaisi jos ensin maalittaa ja sen päälle vielä haukkuisi? Heikkoa itsetuntoa? Elämän sisältö pyörii sen oman navan ympärillä?

Oliko se joku "palstamiitti", jonka jälkeen tuo muutos taas tapahtui?
Kuuluuko palsta vain "kerhon jäsenille"?

Suomi:
Suomi, oi rakas synnyinmaa. Miten nyt makaatkaan.
Uutisissa oli aamulla tieto missä köyhien lapsiperheiden määrä on lisääntynyt 30 %.
Miten Suomi pitääkään heikoimmistaan nyt huolta, niistä lapsista...ei siis ihme tuo syntyvyyden laskeminen.

Ihmiset vanhenevat ja kuolevat pois, niin käy palstalaistenkin, jokainen vuorollaan. Kohtaloaan ei voi muuttaa. Palstan kirjoitukset jäävät unholaan, tulevaisuus on lasten.

AV

71

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa olen usein ihmetellyt, mutta se on kyllä ollut nähtävillä jo aikaisemmin. Vaikka tuo "turinatiimi" höpötys on melkoisen lapsellista, niin on siinä ihan perääkin ja se on ihan huomattavissa oleva asenne eräiden rekattujen käytöksessä. Voi olla, että tuo miitti on ainakin muutaman kohdalla myös pahentanut tuota käytöstä. Paha sanoa, kun ei tässä nyt vielä niin kauaa ole mennyt, että onko vain ohimenevä juttu.

      Esitänkin parannusehdotuksena näille tietyille nimeltämainitsemattomille rekatuille (jotka mitä luultavimmin kyllä tunnistavat itsensä), että jos oikeasti ette kykene asialliseen ja arvostavaan käytökseen rekisteröimättämiä kohtaan, niin olisko asiallista, että turisitte sitten ihan vaan keskenänne.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vaikutus tulee vasta nyt ilmi mitä edellinen hallitus sai aikaan. Ollaan velan maksussa ja kauan. Köyhät makselee nyt tukia mitä maksettiin suurituloisille yrittäjille. Maajusseille. Mutta nyt laitetaankin kaikki töihin. Niin sen olisi pitänyt olla jo ajat sitten.

      • Anonyymi

        Suomi antaa uuden sotilaallisen apupaketin Ukrainaan, hintalappu 96 miljoonaa Euroa.
        Tuolla rahalla poistettaisiin lapsiperheiden köyhyys.
        Uusi hallitus on poistamassa lapsikorotukset, on siis lapsien vastainen.

        Pitääkö ne avustusrahat sotaan ottaa vain köyhiltä ja lapsiperheiltä?


      • Anonyymi

        Miksi niitä työntekijöiden tuojasiirretään yhä röyhkeämmin suurituloisille yrittäjille?

        Suurituloiset ovat päättäneet, että turhaa kierrättää rahaa köyhien kautta kulutuksen, jotka joutuvat käyttämään kaikki varat päivittäisen elämän pitimiksi kulutukseen, kun sen voi pidättää työntekijöiltä suoraan itse.

        Nyt viedään yksi sairaslomapäivän palkka. Seuraavilla kerroilla on helppo viedä kaksi. Vuosikymmenen loppuun mennessä se on viikko


    • Kyllä AV sivusta seuranneena ja miitit karttaneena en voisi olla enempää erimieltä. Tosin en ole lukenut läheskään kaikkea täällä, koska on ollut konkreettisesti tonni muuta tekemistä.

      Maalitus on todennäköisemmin yhden anon mustasukkaisuutta tai jotain vastaavaa tunnetta ja kuvitelmaa, että jotain on mitä ei ole koskaan ollutkaan. Jos sama kävisi sukupuolien suhteen toisinpäin, luultavasti olisit ensimmäisiä tuomitsemassa… Mietipä AV, mieti omia asenteitasi! On ihan yhtä väärin, jos miestä kiusataan tai ahdistellaan kuin naista. Ainoa ero on, että nainen harvoin on miehelle fyysinen uhka.

      Kyseinen ihminen ei ole kovin paljon puolustautunut hyökkäyksen massiivisuuteen nähden. Lähinnä muut ovat sanoneet vastalauseen, koska tuon yhden anon käytös on ollut asiatonta! Ja hyökkäysen kohde ei myöskään vastaa muiden käytöksestä eikä sanomisista. Aikuinen vastaa vain itsestään. Kukaan meistä, joka ei ole asian omaisen kanssa keskustellut kahden, ei tiedä miltä hyökkäys tuntuu. Jos pitäisi veikata, ei ole kovin iso asia (koska on helppo ymmärtää, että hyökkääjällä on asiat huonosti), mutta asian jatkuvuus alkaa ärsyttää. Tai näin ainakin itse kokisin.

      Jos vertaa tilannetta koulumaailmaan, joku aloittaa esimerkiksi lapsesi massiivisen mustamaalauskampanjan. Mikä sinusta on oikein, tuomita tuo käytös kollektiivisesti vai puolustaa ja syyttää alunperin hyökkäyksen alle joutunutta tai syyttää kavereita, jotka herää tilanteeseen ja sanoo ettei asia ole ok. Oma lapseni on kokenut pienenä saman aikuisten taholta mitä nyt sinä syyllistys: kiusaaminen on oma syy. Myös silloin kun irakilainen myöhemmin huostaanotettu ja itse mustelmille kotona hakattu irakilainen lapsi hakkasi silmittömästi omaa lastani puolen koulun edessä. Niin ei koskaan saa aikuisena toimia!

      Itse olen lapsilleni sanonut, että kiusaaminen pitää tuomiota ja sanoa ääneen, ettei tuo käytös ole ok. Kuitenkaan ei saa provosoitua eikä mennä tilanteeseen tunteella mukaan. Koskaan ei saa lyödä edes vaikka toinen löisi, mutta vaikka käsillä saa ja pitää puolustautua. Omalla kohdalla voi vain toivoa, että lojaalisuus toimii toisinkin päin ja se mikä sinuakin taitaa ärsyttää: ryhmää kohtaa on vaikea hyökätä. Sanon näin, vaikka en koe olevani osa tätä ryhmää, vaan pelkkä oma itseni.

      On ihan sama rekisteröityykö joku vai ei. Muistan aikanaan lyhytfledan. Saattoi saada ihan yht’äkkiä raivareita ilman selkeää syytä. Ainakin siinä kohtaa itse tein valinnan etten juurikaan keskustellut Anojen kanssa, jotka ei allekirjoita viestiään. Raivokohtauksia tuli myös siitä ettei vastaa.

      Miksi käyttäisin vähäistä vapaa-aikaani jonkun nyrkkeilysäkkinä. Mielummin valitsen kirjoittaa ihmisten kanssa, jotka pystyy asialliseen ja tunteiden kannalta ennakoitavaan ja kohtuulliseen ilmaisuun. Samaa oli pakko opettaa lapselle, helpoin on pysyä kauempana raivokalleista.

      Joskus monta vuotta bipolaarisen puolisona sain aivan riittävästi kokea noita tyhjästä ja omasta käytöksestä riippumattomia raivokohtauksia. Minun ei tarvitse olla vapaa-ajallani sairaanhoitaja tai terapeutti tuntemattomalle ihmiselle, joka käyttäytyy muita kohtaan kollektiivisen huonosti.

      Pahaolo on ikävä asia ja toivon tietysti parempia aikoja myös raivoaville tahoille. Heitä, jotka käyttäytyvät hyvin muita kohtaan mielelläni stemppaan, kun tulee sopiva tilaisuus. Mutta jos ihmisen on niin paha olla, että pitää purkaa sitä muihin systemaattisesti ja yliäyräiden, on oikea osoite terveydenhuollossa. Avun saaminen ei ole helppoa ilman rahaa, tiedän, mutta kun tila on riittävän vakava jonot yleensä avautuu.

      Itse rekisteröidyn vain, koska silloin keskustelut jatkuu. Näen kun saan vastauksen, vaikka olisin pitkiäkin aikoja poissa. Jos palstalla on vain mieleltään tasapainoista porukkaa, kuten pitkän aikaa on ollut, on ihan sama onko kirjoittaja anonyymi vai rekkari.

      • Hieno kirjoitus kuten sun kirjoitukset yleensäkin ja oon ite ihan samaa mieltä.😊.


    • Anonyymi

      Kiihtyy ennen kuin loppuu. Palstalla olevasta henkilöstähän on tehty rikosilmoitus, joka on maalittanut ja esittänyt naisia ja skidejä täällä vuosia ellei vuosikymmeniä. Tästä varmaan tulee lisätietoa tämän vuoden puolella, epäilys on että laittomuudet menee paljon syvemmälle kohdistuen myös skideihin

      • Anonyymi

        Hyvinpä tiedät, mahtaako pitää paikkaansa.. ?

        Eri roolien vetäminen anonyymina ei ole millään tavalla laitonta. Ei edes vuosikymmeninä tehtynä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinpä tiedät, mahtaako pitää paikkaansa.. ?

        Eri roolien vetäminen anonyymina ei ole millään tavalla laitonta. Ei edes vuosikymmeninä tehtynä.

        xLiner

        Saahan sitä vaikka tanssia ripaskaa esittäen äitiänsä, nyt paljon vakavammasta kyse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä vaikka tanssia ripaskaa esittäen äitiänsä, nyt paljon vakavammasta kyse

        En usko 😁

        Ja mitäpä väliä vaikka olisikin?

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko 😁

        Ja mitäpä väliä vaikka olisikin?

        xLiner

        Eipä täällä tarvitse kenellekään mitään todistella. Se nyt vaan on sellainen juttu että pedo saa mitä ansaitsee. Katsellaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä täällä tarvitse kenellekään mitään todistella. Se nyt vaan on sellainen juttu että pedo saa mitä ansaitsee. Katsellaan!

        Näin on. Luetaan sitten lehdistä jos ja kun sen aika tulee 👍

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Luetaan sitten lehdistä jos ja kun sen aika tulee 👍

        xLiner

        Kyllä tullaan lukemaan monestakin paikasta.


    • Anonyymi

      Pöh, olkoon, välillä ketju näyttää vähän pepunnuolentajunalta mutta eihän se muilta ole pois 😂

      Vai haluaisitko sinäkin enemmän positiivista huomiota täällä? 😂

      xLiner

      • Anonyymi

        Ei mua ainakaan se peppujen nuoleskelu häiritse. Mua häiritsee se tekopyhyys, kun sitten heille on ok kuitenkin eräiden rekattujen harrastama kiusaaminen ja hyökiminen. Sellanen kaveripiiri, jolle on ok, että osa heistä kiusaa muita tai sitten eivät vaan uskalla sanoa, jos eivät tykkää siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mua ainakaan se peppujen nuoleskelu häiritse. Mua häiritsee se tekopyhyys, kun sitten heille on ok kuitenkin eräiden rekattujen harrastama kiusaaminen ja hyökiminen. Sellanen kaveripiiri, jolle on ok, että osa heistä kiusaa muita tai sitten eivät vaan uskalla sanoa, jos eivät tykkää siitä.

        Kirjoitin varmaan ekaan palstamiittiketjuun oman mielipiteeni tapaamisesta ja mitä siitä seuraa.

        Yksi listaamistani seurauksista oli juuri tämä mistä nyt kirjoitat. Ihmiset on tollasia. Etenkin jos ei oo juuri muuta sosiaalista elämää, helposti se moraali alkaa joustamaan. "Ystävien" puolesta, "omalla" porukalla, pidetään "yhtä".... Ei uskalleta sanoa jos jollain menee överiksi, ettei vaan joudu epäsuosioon. "Ystävän" perseilyt on aina oikeutettuja 😂

        Näkee tuota työpaikoillakin, joissa on huono ilmapiiri. Tämä nyt sentään on vain anonyymien keskustelupalsta. Aina voi laittaa sivun kiinni, jos ei huvita..

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin varmaan ekaan palstamiittiketjuun oman mielipiteeni tapaamisesta ja mitä siitä seuraa.

        Yksi listaamistani seurauksista oli juuri tämä mistä nyt kirjoitat. Ihmiset on tollasia. Etenkin jos ei oo juuri muuta sosiaalista elämää, helposti se moraali alkaa joustamaan. "Ystävien" puolesta, "omalla" porukalla, pidetään "yhtä".... Ei uskalleta sanoa jos jollain menee överiksi, ettei vaan joudu epäsuosioon. "Ystävän" perseilyt on aina oikeutettuja 😂

        Näkee tuota työpaikoillakin, joissa on huono ilmapiiri. Tämä nyt sentään on vain anonyymien keskustelupalsta. Aina voi laittaa sivun kiinni, jos ei huvita..

        xLiner

        No siis todellakin. Mä en huomannut tuota sun viestiäsi, mutta noihan se menee. Ihmiset tosiaan hyvin usein ovat tuollaisia, että sitten ei enää pokka riitä sanoa kaverille, että älä ole mulkku.

        Itselläni on sen verran korkea kunniantunto, että mulla yleensä menee IRL herne nenään sellaseen perseilyyn ja sanon sitten ihan suoraan. Toisaalta IRL se yleensä toimiikin, jos ei se ilmapiiri ole päässyt jo tosi pahasti tulehtumaan. mä olen jostain syystä aina ollut hyvää pataa sekä niiden kiusattujen, että kiusaajienkin kanssa, jonka ite koen jopa vähän oudoksi, sillä mä en todellakaan sano aina nätisti. 😂

        Ja juu, tämä on anonyymipalsta ja täällä voi vaan poistua, jos alkaa liikaa v.tuttaa. Ei se silti poista sitä, että moinen munattomuus on ärsyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis todellakin. Mä en huomannut tuota sun viestiäsi, mutta noihan se menee. Ihmiset tosiaan hyvin usein ovat tuollaisia, että sitten ei enää pokka riitä sanoa kaverille, että älä ole mulkku.

        Itselläni on sen verran korkea kunniantunto, että mulla yleensä menee IRL herne nenään sellaseen perseilyyn ja sanon sitten ihan suoraan. Toisaalta IRL se yleensä toimiikin, jos ei se ilmapiiri ole päässyt jo tosi pahasti tulehtumaan. mä olen jostain syystä aina ollut hyvää pataa sekä niiden kiusattujen, että kiusaajienkin kanssa, jonka ite koen jopa vähän oudoksi, sillä mä en todellakaan sano aina nätisti. 😂

        Ja juu, tämä on anonyymipalsta ja täällä voi vaan poistua, jos alkaa liikaa v.tuttaa. Ei se silti poista sitä, että moinen munattomuus on ärsyttävää.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17867338/palstamiitti---ainakin-kaksi-luulisin#comment-121072107

        Se vanha miittikeskustelu on tuossa. Jos ei lävähdä oikealle kohdalle, niin kannattaa alkaa loppupäästä hakemaan, jos kiinnostaa.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17867338/palstamiitti---ainakin-kaksi-luulisin#comment-121072107

        Se vanha miittikeskustelu on tuossa. Jos ei lävähdä oikealle kohdalle, niin kannattaa alkaa loppupäästä hakemaan, jos kiinnostaa.

        xLiner

        Vilkaisin nopsasti läpi ja ihan asiaahan se oli. Itsekin olen TODELLA tarkka yksityisyyteni suhteen. Vaikka joskus saatan jotain vähän privaatimpaa täällä avatakin, niin aina sen verran sensuroituna ja sopivasti muunneltuina, että niitä on mahdoton tunnistaa. siinä on tietenkin se riski, että sitten joku "tunnistaa" jonkun väärän ihmisen, mutta sillehän taas ei voi mitään. Minusta nuo tuossa esille tuodut riskit ovat ihan valideja ja tosiaan tämänkin toit siinä esille.


      • Helpointa on jättäytyä niistä molemmista pois, olipa ne perseennuolentaa tai vittuiluketjuja. Kun ei vaan kiinnosta kumpikaan. Toki itseen kohdistuen tulee välillä vähän heitettyä bensaa liekkiin ja nää riehaantuu. Ottaa niin tosissaan "kilarit" varmaan näyttämölläkin.


      • Huitale kirjoitti:

        Helpointa on jättäytyä niistä molemmista pois, olipa ne perseennuolentaa tai vittuiluketjuja. Kun ei vaan kiinnosta kumpikaan. Toki itseen kohdistuen tulee välillä vähän heitettyä bensaa liekkiin ja nää riehaantuu. Ottaa niin tosissaan "kilarit" varmaan näyttämölläkin.

        Toki kyllä mä itsekin olen välillä jonkun persettä liponut, lähinnä ihastukseni. Mutta siinä onkin kyse silmien käytöstä vaaleanpunaisten linssien läpi. Näkee toisen ah, niin pinkisti.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Helpointa on jättäytyä niistä molemmista pois, olipa ne perseennuolentaa tai vittuiluketjuja. Kun ei vaan kiinnosta kumpikaan. Toki itseen kohdistuen tulee välillä vähän heitettyä bensaa liekkiin ja nää riehaantuu. Ottaa niin tosissaan "kilarit" varmaan näyttämölläkin.

        Kummassakin lajissa voi olla ihan mielenkiintoistakin aihetta välissä. Mutta joo, on helppoa olla osallistumatta tai olla lukematta. Riippuu vähän omastakin huvituksesta mihin viitsii lusikkaansa lykkiä.

        Liian tosissaan ei kannata palstailua ottaa. Kaikki omilla tavoillaan!

        xLiner


    • Juu, ei täällä palstalla todellakaan tapahdu mitään elämää suurempia asioita.
      On totta, että olisi kivempi lukea ja ottaa vaikka itsekin osaa sellaisiin keskusteluihin, joita käydään hyvässä hengessä yhdessä asioita pohtien, toisten erilaisiakin näkemyksiä arvostaen ja hyvällä huumorilla höystettynä. - Minulle sopii, että kaikki maalittaminen, piikittely, riitely ja mustamaalaaminen jätetään palstan ulkopuolelle ja mieluummin pois sieltäkin.

      Tosin, huumori on vaikea laji. Jos jätetään keskusteluista pois kaikki mahdollisesti erimielisyyttä ja vahvoja mielipiteitä tuottavat aiheet kuten uskonto, politiikka, seksi ja sukupuolinen suuntautuminen sekä raha, niin mitä jää jäljelle?

      • Anonyymi

        Huumorikin on sellaista, että jos toinen ei sitä tajua, niin kyllähän sen voisi ihan sanoakin. "Mä tarkotin sen vitsillä. Mulla on vähän outo huumorintaju. Anteeksi!".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huumorikin on sellaista, että jos toinen ei sitä tajua, niin kyllähän sen voisi ihan sanoakin. "Mä tarkotin sen vitsillä. Mulla on vähän outo huumorintaju. Anteeksi!".

        Tuo pitää paikkansa. Täällä on vain vaikeampaa, kun joskus keskustelu lähtee todella nopeasti väärille urille ja kirjoittajat selvästi menettää malttinsa.

        Anteeksipyyntö on livenä huomattavasti tehokkaampaa, kun toinen huomaa ilmeestäsi ja äänen sävystäsi, että aidosti tarkoitat mitä sanot ja voit samalla katsoa suoraan silmiin.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa. Täällä on vain vaikeampaa, kun joskus keskustelu lähtee todella nopeasti väärille urille ja kirjoittajat selvästi menettää malttinsa.

        Anteeksipyyntö on livenä huomattavasti tehokkaampaa, kun toinen huomaa ilmeestäsi ja äänen sävystäsi, että aidosti tarkoitat mitä sanot ja voit samalla katsoa suoraan silmiin.

        Silloin voi itse lopettaa, jos toinen ei sitä tajua. Mä teen sen nykyään aina. Tiettyjen kirjoittajien kanssa lopetan heti, jos alkavat esittää yhtään kilahtamisen merkkiä. En vaan jaksa vaivautua edes yrittämään heidän kanssaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloin voi itse lopettaa, jos toinen ei sitä tajua. Mä teen sen nykyään aina. Tiettyjen kirjoittajien kanssa lopetan heti, jos alkavat esittää yhtään kilahtamisen merkkiä. En vaan jaksa vaivautua edes yrittämään heidän kanssaan.

        En minäkään mielelläni jatka erimielistä keskustelua, erityisesti jos se menee henkilökohtaisuuksiin.
        Asioista voidaan olla eri mieltä ja se on myös kiinnostavaakin.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        En minäkään mielelläni jatka erimielistä keskustelua, erityisesti jos se menee henkilökohtaisuuksiin.
        Asioista voidaan olla eri mieltä ja se on myös kiinnostavaakin.

        Kyllä. Eriävissä mielipiteissä ja kokemuksissa ei ole mitään mitään pahaa. Ne ovat mielinkiintoisia ja erityisesti jos ihan asiallisesti avataan sitä, että miksi on jotain mieltä ja miksi kokee niin. Parhaimmillaan sellainen keskustelu on avartavaa ja uusia näkökantoja tuovaa. Sen sijaan sellainen "keskustelu", jossa heti eriävän mielipitene jälkeen alkaa rääpiminen ja henkilöönki käyminen, on rasittavaa ja toksista. Asiat voivat riidellä, ihmisten ei olisi mikään tarve.


    • Niihän niitä on joskus on haluaa ihan itsetuntoa kohottaa. Että itse voi itse hyvin.

    • Kaikki kuolee aikanaan, niin rikas kuin köyhäkin, elitisti ja minimalitisti, jokainen.

      Siksi koko paremmuus on pelkkä vitsi, jolle nauraa kaikki asian ymmärtäneet. Itseään paremmaksi nostavat ovat niitä, jotka ei vielä ole ymmärtäneet luonnonlakeja. Kukaan ei ole toistaan parempi, muutoin kuin ihmisen asettamilla mittapuilla, mutta luonto karsii jokaisen vuorollaan. Ihan saman arvoisia siis jokainen kuoleman edessä.

      • Ups, minimalisti. Kävi kämmi. 😜


      • Huitale kirjoitti:

        Ups, minimalisti. Kävi kämmi. 😜

        Ja mulle on aivan sama onko mun keskustelukumppani rekku vai ano, kunhan käyttäytyy mua kohtaan niin, että minäkin voin käyttäytyä samoin. Eikä ala nillittämään, jos itse rääpii päätään, kun räävin takaisin.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja mulle on aivan sama onko mun keskustelukumppani rekku vai ano, kunhan käyttäytyy mua kohtaan niin, että minäkin voin käyttäytyä samoin. Eikä ala nillittämään, jos itse rääpii päätään, kun räävin takaisin.

        No juurikin näin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No juurikin näin.🙂.

        Se on täällä aika haasteellista, kun vastapuoli saattaa ottaa liian tosissaan sun kommenttisi ja riehaantuu siinä uskossa, että nyt tärppäs. Vaikka on ihan pihalla siitä mistä on kyse. Sitten tulee näitä ihme kastijakoja, jotka on perseestä.


      • Huitale kirjoitti:

        Se on täällä aika haasteellista, kun vastapuoli saattaa ottaa liian tosissaan sun kommenttisi ja riehaantuu siinä uskossa, että nyt tärppäs. Vaikka on ihan pihalla siitä mistä on kyse. Sitten tulee näitä ihme kastijakoja, jotka on perseestä.

        Niinhän se on. Mä esimerkiks nyt en taas niin kuin käsitä ollenkaan tätä rekatut vs anot ja "turinatiimi" juttua mitä taas jankataan kun ei siinä oo mun mielestä sen enempää perää vaan tuntuu että ne jotka siitä jauhaa yrittää itte jotenkin keinotekoisesti saada sitä aikaan jodtain syystä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Niinhän se on. Mä esimerkiks nyt en taas niin kuin käsitä ollenkaan tätä rekatut vs anot ja "turinatiimi" juttua mitä taas jankataan kun ei siinä oo mun mielestä sen enempää perää vaan tuntuu että ne jotka siitä jauhaa yrittää itte jotenkin keinotekoisesti saada sitä aikaan jodtain syystä.🙂.

        Eipä täällä moni tuota turinatiimi kateutta pode. Mutta sitäkin näkyvämmin.

        Joku oma kuuppajuminsa, mistä näitä tietää mikä siinäkin hiertää kun joillain synkkaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Eipä täällä moni tuota turinatiimi kateutta pode. Mutta sitäkin näkyvämmin.

        Joku oma kuuppajuminsa, mistä näitä tietää mikä siinäkin hiertää kun joillain synkkaa.

        Jeps. No eipä onneksi juu. Mistäpä näitä tosiaan tietää.🙂.


    • Anonyymi

      Kunnon demokratioita
      (Paha saa vallan, koska hyvät ihmiset eivät tee mitään) Hookoosmith

      • Niihän tämäkin taitaa olla totta aika käsketään olla välittämättä kun kiusataan ja taas kiusattu ei jaksa viedä asiaansa eteenpäin.


    • Anonyymi

      Mene ny vihdoin sinne armeijaan niin opit mitä se maalittaminen on äläkä täällä ruikuta omaa osaamattomuuttasi

      • Onko nyt AV alistettava tässä ketjussa kyllähän se puhuu asiaa. Hän oikeasti ymmärtää hyvin paljon sen vuoksi siihen vaarallista kun välittää lapsista paras mahdollinen isukki lapsille. Ja suuri sydän kun välittää muidenkin lapsien kasvusta.

        https://yle.fi/a/74-20045655


      • Lasten nuorten ympäristön pahoivointi määrittää myös lapsen pahoivoinnin mikä voi olla koulussa kouluun on panostettava siten ettei nuoret kärsi pahoivoinnista. Yksi turvapaikka olisi suotava se pitää olla koulu(yhteiskunnasta) jos ei ole koti, ei niin että koulukin on huono paikka.


    • Minua ei ole viimeaikoina haukuttu läheskään tarpeeksi ja ehdottomasti olisi aihettakin. Eilen aiheutin itselleni koneongelmia olemalla liian uskalias ja tänään sitten olen korjaamassa tilannetta, joka onneksi näyttää kääntyvän normaaliksi ilman vaurioita tai lisäkuluja.

      Minua kuitenkin piristäisi suunnattomasti, mikäli toheluuteni käsiteltäisiin kattavasti ja mitä julmimmilla termeillä. Työtehoni on aina kunnollisen moitiskelun jälkeen parempi.

      En tietenkään kerro tarkemmin millainen koneongelma nyt on kyseessä, sillä se rajoittaisi moittijoiden mielikuvitusta aivan liikaa. Ei kuitenkaan liity siihen rakennukseen, jota olen vähitellen polttamassa, eli en ole sahannut moottorisahalla koipeeni.

      Nyt kun saan tuon teeni loppuun, niin lähden takaisin sen ongelman pariin.

      • Anonyymi

        Muuten kyllä, mutta pelkään pahoin, että jos päästän luovuuteni vallattomasti valloilleen, niin viesti kuitenkin sensuroidaan. Anteeksi. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuten kyllä, mutta pelkään pahoin, että jos päästän luovuuteni vallattomasti valloilleen, niin viesti kuitenkin sensuroidaan. Anteeksi. 🤣

        Sinähän voisit perustaa blogin ihan minun moittimistani varten, sillä niissä on paljon vähemmän sensuuria. Tai sitten käytät niin hämäriä termejä, ettei sensori ymmärrä niiden loukkaavuutta.

        Senkin kuutio, nyt toimeen ja kehität 20 uutta haukkumissanaa.

        Ja minä lähden parantelemaan sitä konetta.


    • Mä oon alotuksen kanssa niin samaa mieltä, että tulevaisuus on lasten. Teidän täytyy ymmärtää, että me tästä pikkuhiljaa kuollaan pois. Toi on tosi järkyttävää, että lapsiperhe köyhyys lisääntyy tätä vauhtia. Sinkut käyttää härskisti hyväksi lapsiperheille tarkoitettua tukia. Nyt sitten jokainen menee kiltisti vaan töihin, niin tulee parempi huominen. Ja se mitä syytettiin marinin hallitusta, niin kaikki hallitukset on tehny väärin siitä lähtien, kun romahti 2008. Myös tää horisija stub ja nyt kaikki haluaa äänestää tota horisijaa. Ei horisijasta voi tulla presidenttiä.

      • Anonyymi

        Nyt on pakko kysyä, että mitä lapsiperheille tarkoitettuja tukia sinkun on edes mahdollista "käyttää hyväksi"? Onko meillä Kela jo niin sekaisin, ettei se erota sinkkua lapsiperheestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on pakko kysyä, että mitä lapsiperheille tarkoitettuja tukia sinkun on edes mahdollista "käyttää hyväksi"? Onko meillä Kela jo niin sekaisin, ettei se erota sinkkua lapsiperheestä?

        No esim. Asumistuki. Sinkku kyllä löytää sohvan missä nukkua. Mullakin on vapaa sohva. Mutta et sä mitään lapsiperhettä sohvalla voi majoittaa. Jokaiselle täytyy taata katto pään päälle, mutta ei se mitää luxus poreammetta tarkota.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No esim. Asumistuki. Sinkku kyllä löytää sohvan missä nukkua. Mullakin on vapaa sohva. Mutta et sä mitään lapsiperhettä sohvalla voi majoittaa. Jokaiselle täytyy taata katto pään päälle, mutta ei se mitää luxus poreammetta tarkota.

        Tietysti voit. Samalla perusteella asumistuki ei kuulu lapsiperheellekään. Painukoon muiden nurkkiin asumaan, jos eivät itse kykene maksamaan.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No esim. Asumistuki. Sinkku kyllä löytää sohvan missä nukkua. Mullakin on vapaa sohva. Mutta et sä mitään lapsiperhettä sohvalla voi majoittaa. Jokaiselle täytyy taata katto pään päälle, mutta ei se mitää luxus poreammetta tarkota.

        Ei pidä tehdä lapsia, jos ei kykene niille edes kotia omin varoin hankkimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti voit. Samalla perusteella asumistuki ei kuulu lapsiperheellekään. Painukoon muiden nurkkiin asumaan, jos eivät itse kykene maksamaan.

        Mä oon ihan työni puolesta joutunu käymään eri ihmisten kotona. Ja se sinkkujeb ylikulutus on jotain ihan järjetöntä. Yks kämppä oli täynnä verkkokauppojen pakkausmateriaalia. Kun vaan ostetaan sitä täytettä siihen tyhjään elämään.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mä oon ihan työni puolesta joutunu käymään eri ihmisten kotona. Ja se sinkkujeb ylikulutus on jotain ihan järjetöntä. Yks kämppä oli täynnä verkkokauppojen pakkausmateriaalia. Kun vaan ostetaan sitä täytettä siihen tyhjään elämään.

        Ei niitä ainakaan asumistuella ole ostettu. Eihän se kata edes kaikkia asumiskuluja. Se, jos joku jollain muilla rahoilla ylikuluttaa, on ihan hänen oma asiansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä tehdä lapsia, jos ei kykene niille edes kotia omin varoin hankkimaan.

        Noi asunnot on ihan tekemällä tehty, niin järjettömän kalliiksi. Mä sain kolmion viidellä kympillä, eli ihan käypään hintaan. Niin näitä oli seitsemän taloa mistä näitä kämppiä myytiin. Niin se myyjä ennemmin purki loput kolma, kuin ois myynyt näin edullisesti. Täällä kun ei ketään saa haukkua. Niin mä en kerro sitä että myyjä oli Kruunuasunnot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä ainakaan asumistuella ole ostettu. Eihän se kata edes kaikkia asumiskuluja. Se, jos joku jollain muilla rahoilla ylikuluttaa, on ihan hänen oma asiansa.

        Mutta mitä sanoo ympäristö


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mutta mitä sanoo ympäristö

        Ei yhtään mitään pahempaa kuin lapsiperheiden ylikulutuksesta, joka on myös tolkuttomalla tasolla.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Noi asunnot on ihan tekemällä tehty, niin järjettömän kalliiksi. Mä sain kolmion viidellä kympillä, eli ihan käypään hintaan. Niin näitä oli seitsemän taloa mistä näitä kämppiä myytiin. Niin se myyjä ennemmin purki loput kolma, kuin ois myynyt näin edullisesti. Täällä kun ei ketään saa haukkua. Niin mä en kerro sitä että myyjä oli Kruunuasunnot.

        Kohta teillä on linjasaneeraus, sähkö- ja ikkunaremontit. Onko katto ja julkisivut kunnossa? Salaojat? Onko kylpyhuoneet kosteusmitattu? Voit lisätä mainitsemaasi ostohintaan kevyesti 80 000 €:n yhtiölainan, jos muutamakin kohta osuu. Paitsi ettei ehkä saa pankista lainaa, jollei jo isommat rempat ole tehtynä.

        Jos noita remppoja ei ole tehty, voi olla pirun vaikeaa päästä asunnosta eroon. Jos arvo on tuo 50 000, saat pian maksaa että joku huolii nimiinsä.

        Kaupunki laittaa asunnon asumiskieltoon, jos ei ole enää asuttavassa kunnossa. Onhan näitä ollut.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohta teillä on linjasaneeraus, sähkö- ja ikkunaremontit. Onko katto ja julkisivut kunnossa? Salaojat? Onko kylpyhuoneet kosteusmitattu? Voit lisätä mainitsemaasi ostohintaan kevyesti 80 000 €:n yhtiölainan, jos muutamakin kohta osuu. Paitsi ettei ehkä saa pankista lainaa, jollei jo isommat rempat ole tehtynä.

        Jos noita remppoja ei ole tehty, voi olla pirun vaikeaa päästä asunnosta eroon. Jos arvo on tuo 50 000, saat pian maksaa että joku huolii nimiinsä.

        Kaupunki laittaa asunnon asumiskieltoon, jos ei ole enää asuttavassa kunnossa. Onhan näitä ollut.

        xLiner

        Aika paljon on tässä pikkuhiljaa tehty. Ei koko taloa tarvi kerralla uusia, vaikka niin väitetään. Käypä kattoon kämppiä vaikka virossa. Ne menis tolla periaatteella melkein kaikki käyttökieltoon. Latviassa asuvat on vielä huonommin. Katoin just videoo jossa seikkailtiin hylätyssä latvialaisessa tehtaassa. Niin eikös siellä oltu yhdessä nurkassa vielä töissä. Shiey kanavalta löytyy.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Aika paljon on tässä pikkuhiljaa tehty. Ei koko taloa tarvi kerralla uusia, vaikka niin väitetään. Käypä kattoon kämppiä vaikka virossa. Ne menis tolla periaatteella melkein kaikki käyttökieltoon. Latviassa asuvat on vielä huonommin. Katoin just videoo jossa seikkailtiin hylätyssä latvialaisessa tehtaassa. Niin eikös siellä oltu yhdessä nurkassa vielä töissä. Shiey kanavalta löytyy.

        Täällä onkin lait ja asetukset ihan eri mallilla kuin Virossa. Ei auta tarkastajalle noi selitykset. Vai luuletko että sanoo "ai, no ei sitten, asu vaan!" 😄

        Eikä tarvi kerralla uusia, mutta halvemmalla pääsee kun samoilla aukomisilla tehdään kaikki. Säästää kymmeniä tuhansia per kämppä.

        Eipä siinä, jokainen asuu just niin kalliisti kuin haluaa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä onkin lait ja asetukset ihan eri mallilla kuin Virossa. Ei auta tarkastajalle noi selitykset. Vai luuletko että sanoo "ai, no ei sitten, asu vaan!" 😄

        Eikä tarvi kerralla uusia, mutta halvemmalla pääsee kun samoilla aukomisilla tehdään kaikki. Säästää kymmeniä tuhansia per kämppä.

        Eipä siinä, jokainen asuu just niin kalliisti kuin haluaa.

        xLiner

        No jos on esim. Osa kylppäreistä remontoitu ja osa ei. Saattaa sukitus olla se parempi vaihtoehto. Käyttövesijohdot voi vedellä käytävän kautta kotelossa. Ja saunaremontti jätettiin suosiolla väliin kun ei ollut enää halukkaita. Turhaa se parille varaukselle oli remontoida. Paneloinnit purkasin siinä iltapuhteina, eikä maksanu mitään. Ja eikös oikeuden mukaisuuden nimissä kaikilla ihmisillä pidä olla samat oikeudet. Että miksi virolaisen pitäin asua huonommin. Aivan samoin kuin sairausvakuutus ja eläke kuuluisi saada kaikkien asuin maasta riippumatta.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No jos on esim. Osa kylppäreistä remontoitu ja osa ei. Saattaa sukitus olla se parempi vaihtoehto. Käyttövesijohdot voi vedellä käytävän kautta kotelossa. Ja saunaremontti jätettiin suosiolla väliin kun ei ollut enää halukkaita. Turhaa se parille varaukselle oli remontoida. Paneloinnit purkasin siinä iltapuhteina, eikä maksanu mitään. Ja eikös oikeuden mukaisuuden nimissä kaikilla ihmisillä pidä olla samat oikeudet. Että miksi virolaisen pitäin asua huonommin. Aivan samoin kuin sairausvakuutus ja eläke kuuluisi saada kaikkien asuin maasta riippumatta.

        "Ja eikös oikeuden mukaisuuden nimissä kaikilla ihmisillä pidä olla samat oikeudet. Että miksi virolaisen pitäin asua huonommin. Aivan samoin kuin sairausvakuutus ja eläke kuuluisi saada kaikkien asuin maasta riippumatta."

        No sä voit tosiaan yrittää noilla mielipiteilläsi taistella voimassa olevia lakeja ja asetuksia vastaan. Mutta enpä olis kovin toiveikas.

        Mutta sä et todellakaan asu edullisesti. Keräät helkatinmoista remonttipommia, joka tulee todella kalliiksi. Sun toivosi on siinä, että joku tollo ostaa sun kämppäsi tässä vaiheessa.

        Teillä ei siis ole tehty linjasaneerausta. Ei se sukituskaan ole ilmaista, eikä sitä voi aina edes tehdä enää jos on putket päässy liian pehmeiksi. Pankki ei luultavasti anna edes lainaa pelkkään viemäriremppaan. Täytyy tehdä kylppärit samalla. Jos nyt edes saatte lainaa. Ei enää helpolla saa. Tiedän tuossa muutaman taloyhtiön, jotka on jo pulassa.

        xLiner

        xLiner


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No jos on esim. Osa kylppäreistä remontoitu ja osa ei. Saattaa sukitus olla se parempi vaihtoehto. Käyttövesijohdot voi vedellä käytävän kautta kotelossa. Ja saunaremontti jätettiin suosiolla väliin kun ei ollut enää halukkaita. Turhaa se parille varaukselle oli remontoida. Paneloinnit purkasin siinä iltapuhteina, eikä maksanu mitään. Ja eikös oikeuden mukaisuuden nimissä kaikilla ihmisillä pidä olla samat oikeudet. Että miksi virolaisen pitäin asua huonommin. Aivan samoin kuin sairausvakuutus ja eläke kuuluisi saada kaikkien asuin maasta riippumatta.

        Äh, mä otin tän nyt itseeni, omana ahdistuksenani ajatuksesta ettei mun asuntoni menisi kaupaksi seuraavaan 10 tai 15 vuoteen. Kai se menee 😬. Meillä on kaikki isot rempat tehty lähiaikoina.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ja eikös oikeuden mukaisuuden nimissä kaikilla ihmisillä pidä olla samat oikeudet. Että miksi virolaisen pitäin asua huonommin. Aivan samoin kuin sairausvakuutus ja eläke kuuluisi saada kaikkien asuin maasta riippumatta."

        No sä voit tosiaan yrittää noilla mielipiteilläsi taistella voimassa olevia lakeja ja asetuksia vastaan. Mutta enpä olis kovin toiveikas.

        Mutta sä et todellakaan asu edullisesti. Keräät helkatinmoista remonttipommia, joka tulee todella kalliiksi. Sun toivosi on siinä, että joku tollo ostaa sun kämppäsi tässä vaiheessa.

        Teillä ei siis ole tehty linjasaneerausta. Ei se sukituskaan ole ilmaista, eikä sitä voi aina edes tehdä enää jos on putket päässy liian pehmeiksi. Pankki ei luultavasti anna edes lainaa pelkkään viemäriremppaan. Täytyy tehdä kylppärit samalla. Jos nyt edes saatte lainaa. Ei enää helpolla saa. Tiedän tuossa muutaman taloyhtiön, jotka on jo pulassa.

        xLiner

        xLiner

        Sukat on jo. Käyttöveden toinen kierros tehdään lähivuosina. Ainoo mikä täällä pitäis tehdä, niin yhdistää nää pienet taloyhtiöt. Siinä ois järkee, mutta näyttää menevän monella tunteet edelle, niin ei onnistu. Mutta on onnistuttukin esim. noi sukat tehtiin kaikkiin samalla, samoin sadevesi ja salaoja systeemit, kun on nää yhteiset pihat.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No jos on esim. Osa kylppäreistä remontoitu ja osa ei. Saattaa sukitus olla se parempi vaihtoehto. Käyttövesijohdot voi vedellä käytävän kautta kotelossa. Ja saunaremontti jätettiin suosiolla väliin kun ei ollut enää halukkaita. Turhaa se parille varaukselle oli remontoida. Paneloinnit purkasin siinä iltapuhteina, eikä maksanu mitään. Ja eikös oikeuden mukaisuuden nimissä kaikilla ihmisillä pidä olla samat oikeudet. Että miksi virolaisen pitäin asua huonommin. Aivan samoin kuin sairausvakuutus ja eläke kuuluisi saada kaikkien asuin maasta riippumatta.

        Jos nyt vaikka ihan ensimmäisenä todetaan, että Viro on Viro ja Suomi on Suomi ja vaikkapa Turkki on Turkki. Ei taida mennä moni muukaan asia ihan samalla tavalla kaikissa.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Sukat on jo. Käyttöveden toinen kierros tehdään lähivuosina. Ainoo mikä täällä pitäis tehdä, niin yhdistää nää pienet taloyhtiöt. Siinä ois järkee, mutta näyttää menevän monella tunteet edelle, niin ei onnistu. Mutta on onnistuttukin esim. noi sukat tehtiin kaikkiin samalla, samoin sadevesi ja salaoja systeemit, kun on nää yhteiset pihat.

        No hyvä jos teillä kuitenkin pidetään yhtiöstä huolta.

        Meillä oli alkuun vähän nihkeää, tai siis hyvin nihkeää, kunnes saatiin vanha hallituksen puheenjohtaja pois asemastaan jarruttamasta ja taloa turmelemasta. Sitten alkoikin tapahtua! Laitettiin tosiaan kaikki kuntoon. Pienillä hommilla pitäis nyt pärjätä lähes 20 vuotta. Toki aina jotain yllätyksiä tulee... Toivottavasti ehdin isompien yllätysten alta jo pois 😁

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt vaikka ihan ensimmäisenä todetaan, että Viro on Viro ja Suomi on Suomi ja vaikkapa Turkki on Turkki. Ei taida mennä moni muukaan asia ihan samalla tavalla kaikissa.

        No ensinnäkin tää on kauempana Helsingistä kun Tallinna. mutta vakavasti ottaen. Eikös myös sille Turkkilaisellekin kuulu käypä palkka ja eläke. Kun kuitenkin samoilla markkinoilla toimitaan. Mitä se Erdogani mun makuuhuoneeseen tunkee noilla mukamas suomalaisilla pussilakanoilla joita valheellisesti Finlayssonin nimellä myydään. Muistakaa että noissa autoritäärisissä valtioissa hallinto ja yritykset on ihan toisella tavalla kytköksissä, kuin vapaassa markkinataloudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä jos teillä kuitenkin pidetään yhtiöstä huolta.

        Meillä oli alkuun vähän nihkeää, tai siis hyvin nihkeää, kunnes saatiin vanha hallituksen puheenjohtaja pois asemastaan jarruttamasta ja taloa turmelemasta. Sitten alkoikin tapahtua! Laitettiin tosiaan kaikki kuntoon. Pienillä hommilla pitäis nyt pärjätä lähes 20 vuotta. Toki aina jotain yllätyksiä tulee... Toivottavasti ehdin isompien yllätysten alta jo pois 😁

        xLiner

        Nää kun vielä saatais yhteen, niin oiskin hyvä. nykyisellään isännöinti on älyttömän kallista ja suuremmissa taloyhtiöissä se on edullisempaa asuntoa kohden. tehtiin joku vuosi sitten kilpailutus ja kaikilta tuli samansuntainen tarjous. Myöhemmin se paljastu, että tässä kaupungissa oli kartelli ja kuulemma siinä oikeuttakin käytiin. Myös tarjoukset on isommille taloyhtiöille paremmat. Esim. toi sukituksen hinta putosi paljon, kun se tehtiin useammalle yhtiölle samalla.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No ensinnäkin tää on kauempana Helsingistä kun Tallinna. mutta vakavasti ottaen. Eikös myös sille Turkkilaisellekin kuulu käypä palkka ja eläke. Kun kuitenkin samoilla markkinoilla toimitaan. Mitä se Erdogani mun makuuhuoneeseen tunkee noilla mukamas suomalaisilla pussilakanoilla joita valheellisesti Finlayssonin nimellä myydään. Muistakaa että noissa autoritäärisissä valtioissa hallinto ja yritykset on ihan toisella tavalla kytköksissä, kuin vapaassa markkinataloudessa.

        Turkissa äänestävät niin kuin äänestävät ja saavat mitä tilaavat. Se on heidän asiansa.

        Sama täällä Suomessa.

        Voit ihan itse valita mitä kaupasta ostat. Jos tuntuu että Erdogan käy iholle, on aina muitakin vaihtoehtoja.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turkissa äänestävät niin kuin äänestävät ja saavat mitä tilaavat. Se on heidän asiansa.

        Sama täällä Suomessa.

        Voit ihan itse valita mitä kaupasta ostat. Jos tuntuu että Erdogan käy iholle, on aina muitakin vaihtoehtoja.

        xLiner

        Täytyy varmaan hommata ompelukone. On tosiaan sellanen tunne, kun ois Erdoganin vieressä nukkunu. Ei kovin hyvät unet olleet. Koitin ehdottaakin Finlayssonille, että rupeis painaa Erdoganin kuvaa pussilakanaan. Ei ne kuitenkaan siitä innostunu, vaikka luulin että siitä ois palkinto tullu. kun onhan niillä rahaa, kun näyttä aika paljon olevan ilmaa noissa hinnoissa. kangaskin niin ohutta, ettei varmaan ohuempaa ees vois tehdä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Täytyy varmaan hommata ompelukone. On tosiaan sellanen tunne, kun ois Erdoganin vieressä nukkunu. Ei kovin hyvät unet olleet. Koitin ehdottaakin Finlayssonille, että rupeis painaa Erdoganin kuvaa pussilakanaan. Ei ne kuitenkaan siitä innostunu, vaikka luulin että siitä ois palkinto tullu. kun onhan niillä rahaa, kun näyttä aika paljon olevan ilmaa noissa hinnoissa. kangaskin niin ohutta, ettei varmaan ohuempaa ees vois tehdä.

        Kangaspuut sä tarvit 😄

        xLiner


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      148
      1833
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      130
      1731
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1477
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1193
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      64
      1138
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1123
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      219
      965
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      63
      777
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      720
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      191
      704
    Aihe