Minä ihan oikeasti kuvittelin että Martat olisi kunnollisten naisten...

Anonyymi-ap

...järjestö. Onneksi tuli totuus ilmi niistäkin:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/martat-opettavat-vangeille-arjen-taitoja-kananmunan-paistokin-voi-olla-ihan-utopiaa/8766792#gs.4hmo4u

Ei varmaan tule nykyajan martat kenellekään kiltille & kunnolliselle miehelle ruuanlaittoa opettamaan, mutta annas olla kun on mahdollisuus päästä jännäp..ille murhamiehille ruokaa laittamaan ryntää h..rulit innolla apuun. Raaka-arska kun odottaa löysä muna kädessä silmät kiiluen paikalle ryntää Martta laittamaan sen, kaksikieliset vitsit lentää keittiössä munan kovettumista odotellessa. Ei s..na. Jutun arskaa naurattaa, "enemmän mä tykkään siitä että mulle laitetaan ruokaa", epäilemättä sillä onkin linnalomien aikaan oikein jono nuorempia marttoja sitä palvelemassa. Kyllä nyt on karissut kaikki usko ihmiskuntaan, ehkä ihan kaikki naiset ei ole h..ia mutta iso osa martoistakin on, s..na. Disse ja linjerihän taisi vähän kaivatakin että paljastaisin taas totuuksia naisista, nythän tässä tuli ja itsekin järkytyin. Ei kyllä uskalla kaivella enää enempää tälle illalle, tiedä mitä paljastuisi :(

-harmiseikirj-

74

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan naurahdin joo,oli niin koomista tekstiä😆 kyllä on harmis katkeransuolainen äijänkäppänä🙂 taitaapi nuo samantyyliset anonyymit parkumiset olla samasta kynästä. Voi hellantuuteli sentään kun ihan surunaama perässä. Tutin saisit laittaa suuhusi niin tulisi ajat mieleen kun sai vielä naisen läheisyyttä👎💩

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­­N­­­y­­m­­f­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Martathan yrittää hyvää hyvyyttään saada venkuloille peruselämän vaatimia taitoja opetettua, jotta se venkuloiminen loppuu ja ruoanlautto sujuu. 😄

      Voivat tehdä viiden tähden herkkuja nakkikioskin sijaan Michelin ravintoloissa. 😉

      • Ja onhan se parempi, että venkula osaa tehdä itse ruokansa, eikä varasta sinun makkaraperunoitasi nyrkillä nuijien nakkarijonossa. 😄

        Koita löytää se positiivinen puoli eläkä aina valita!


      • Huitale kirjoitti:

        Ja onhan se parempi, että venkula osaa tehdä itse ruokansa, eikä varasta sinun makkaraperunoitasi nyrkillä nuijien nakkarijonossa. 😄

        Koita löytää se positiivinen puoli eläkä aina valita!

        Tää oli hyvä 👍😂🤣
        Toivottavasti voit Huitale jo paremmin, eikä ole mitään koronaa? Tsemppiä päivään! 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tää oli hyvä 👍😂🤣
        Toivottavasti voit Huitale jo paremmin, eikä ole mitään koronaa? Tsemppiä päivään! 🤗

        En osaa sanoa olisko koronaa, olen tähän asti siltä välttynyt. Kävi kyllä itselläkin mielessä, että jokohan se minuunkin löysi tiensä, mutta en osaa sanoa mikä pöpö on. 🙂

        Kiitos, kuin myös! 🤗❤️


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ja onhan se parempi, että venkula osaa tehdä itse ruokansa, eikä varasta sinun makkaraperunoitasi nyrkillä nuijien nakkarijonossa. 😄

        Koita löytää se positiivinen puoli eläkä aina valita!

        Vihervasemmisto vastustaa Marttoja, kun nämä suojelevat oikeita metsiä eivätkä vain citypuskia lähikippolan kohdalla.

        Kiitos Martoilie!


    • Eli siis "kiltit ja kunnollisetkin" kaipaisivat opetusta mm. ruuanlaitossa, kodinhoidossa, hygieniassa, raha-asioissa ja sosiaalisissa taidoissa..?

      Ja mielellään toki niin et joku vain ykskaks hoksaisi sitä tulla heille opettamaan, ilman pyytämättä ja mihinkään itse vaivautumatta🤔

      • Anonyymi

        Niinhän ne menee jännävenkuloillekin passaamaan. Miksei k&k miehille? No kun ei ole jännävärinää

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne menee jännävenkuloillekin passaamaan. Miksei k&k miehille? No kun ei ole jännävärinää

        -harmiseikirj-

        No ihan vaikka sitten niin🤷

        Mut kerroppa miten nää "k&k" miehet täyttää sit kunnollisuuden kriteerit, jos niille täytyy ihan elämän perustaidot mennä opettamaan?

        En tiiä oisinko ite kui "k&k", mut kyl mää nuo taidot oon oppinu jo vanhemmilta tai opetellu ihan ite.

        (tosin sosiaalisissa taidoissa saattaa olla puutteita, mut mää oonki mörkö😃)


      • m.wurst kirjoitti:

        No ihan vaikka sitten niin🤷

        Mut kerroppa miten nää "k&k" miehet täyttää sit kunnollisuuden kriteerit, jos niille täytyy ihan elämän perustaidot mennä opettamaan?

        En tiiä oisinko ite kui "k&k", mut kyl mää nuo taidot oon oppinu jo vanhemmilta tai opetellu ihan ite.

        (tosin sosiaalisissa taidoissa saattaa olla puutteita, mut mää oonki mörkö😃)

        Ja mää olen muuten marttakoulun käyny☝️


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Ja mää olen muuten marttakoulun käyny☝️

        Hyvä, voit todistaa marttojen puolueettomuuden ja tasapuolisuuden ilmoittautumalla k&k väliselle nakkikeiton keittäjäksi kun se seuraavan kerran täällä kyselee :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, voit todistaa marttojen puolueettomuuden ja tasapuolisuuden ilmoittautumalla k&k väliselle nakkikeiton keittäjäksi kun se seuraavan kerran täällä kyselee :)

        -harmiseikirj-

        Mää lupasin jo maitopotut keittää, eikä siitä sen jälkeen mitään kuulunu🤷🤔


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Mää lupasin jo maitopotut keittää, eikä siitä sen jälkeen mitään kuulunu🤷🤔

        Välis tarvitsee liharuokaa tajunnanvirtaa katkeaa jos ei ole riittävästi proteiinia :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välis tarvitsee liharuokaa tajunnanvirtaa katkeaa jos ei ole riittävästi proteiinia :D

        -harmiseikirj-

        Tullee tuohon maitua ja voita,
        Oha niissäkin sitä proheiinia😃

        Paljoko nakeissa muuten on lihaa🤔


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Tullee tuohon maitua ja voita,
        Oha niissäkin sitä proheiinia😃

        Paljoko nakeissa muuten on lihaa🤔

        Hyvissä nakeissa ainakin 80 prossaa pitäisi olla.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvissä nakeissa ainakin 80 prossaa pitäisi olla.

        -harmiseikirj-

        Niin nii, et ne ei ole pelkkää suita, sorkkia, kumiankkoja & jauhoja🤔


    • Hyvä Harmis, siitä se lähtee kone jyskyttää. 😁

      Sun kyllä pitäis alkaa kerätä nimiä "pelastakaa k&k-miehet ry:tä varten".

      • Adressi kiertoon. 🤣


      • Huitale kirjoitti:

        Adressi kiertoon. 🤣

        Joo. Sitten k&k-miehet voi nimettömänä osallistua järjestön autettavaksi ja martat tms. vois tulla kädestäpitäen opettamaan kokkausta, siivoilua, pyykinpesua tms.
        😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Sitten k&k-miehet voi nimettömänä osallistua järjestön autettavaksi ja martat tms. vois tulla kädestäpitäen opettamaan kokkausta, siivoilua, pyykinpesua tms.
        😁

        Ja henkilökohtaista hygieniaa. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja henkilökohtaista hygieniaa. 🤣

        Ja raha-asioita.

        "Kuules Reino, enää ei säilytetä rahaa sukassa, vaan pidetään ne pankissa". 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Sitten k&k-miehet voi nimettömänä osallistua järjestön autettavaksi ja martat tms. vois tulla kädestäpitäen opettamaan kokkausta, siivoilua, pyykinpesua tms.
        😁

        V..ut ne mitään tule. Pitää olla kunnon stalkkeri tappaja jännäapina niille.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        V..ut ne mitään tule. Pitää olla kunnon stalkkeri tappaja jännäapina niille.

        -harmiseikirj-

        No veikkaan, että jos kirjoitat Martta-yhdistykseen, ne saattaa kysellä, että mikä mahtaa k&k-mies oikein olla? 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No veikkaan, että jos kirjoitat Martta-yhdistykseen, ne saattaa kysellä, että mikä mahtaa k&k-mies oikein olla? 🤣

        Ei ne varmaan edes vastaa jos ei ole kirjoittajalla ansioluettelossa muutamaa murhaa.

        -harmiseikrj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne varmaan edes vastaa jos ei ole kirjoittajalla ansioluettelossa muutamaa murhaa.

        -harmiseikrj-

        No on sitten vaativa järjestö. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No on sitten vaativa järjestö. :oD

        Eikös se ennen ollut toisella nimellä? Se Johanssonin Lauri veti sitä?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No veikkaan, että jos kirjoitat Martta-yhdistykseen, ne saattaa kysellä, että mikä mahtaa k&k-mies oikein olla? 🤣

        Mitä mahtaa k&k miehet oikein olla?
        Veikkaan konekivääri- komppaniaa; Hampaisiin asti aseistautuneita!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mahtaa k&k miehet oikein olla?
        Veikkaan konekivääri- komppaniaa; Hampaisiin asti aseistautuneita!
        trollikka

        Kuten kommunismi: Utopia. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        V..ut ne mitään tule. Pitää olla kunnon stalkkeri tappaja jännäapina niille.

        -harmiseikirj-

        Ne on jätetty vihervassujen vapauttamina poliiseille, kuten Juupajoen surmaajan joka odotti tuomiotaan hovioikeudessa vapaalla jalalla tappaen sinä aikana naisystävänsä


    • Anonyymi

      Minäkin oikein ääneen naurahdin tuota tekstiä. Nyt on mielensäpahoitus viimeisen päälle kohdillaan.

      Miksi niikke K&K miehillekin tarvitsee noita opettaa? Eikö kiltin ja kunnollisen pitäisi ihan osata jo tuollaiset perustaidot, vai missä se kunnollisuus sitten näkyy?Jos ei osaa, niin kai kiltti ja kunnollinen osaa (ja voi) hakeutua vaikka kansanopiston ruoanlaittokursseille? Siellähän saattaisi vaikka tavata naisiakin.

      • Anonyymi

        Kysymys ei ole niinkään siitä tarvitseeko vaan tuosta asenteesta että jännäapinaa kyllä aina paapotaan, k&k miehille tarjotaan vain vihaa ja halveksuntaa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys ei ole niinkään siitä tarvitseeko vaan tuosta asenteesta että jännäapinaa kyllä aina paapotaan, k&k miehille tarjotaan vain vihaa ja halveksuntaa.

        -harmiseikirj-

        Mikä miehessä on K&K, jos ei hän osaa itse mitään, vaan häntä pitäisi paapoa?


    • Anonyymi

      Kateus vie kalat kattilastakin.
      Harmis ei ole ikinä päässyt leipomaan pullaa ja piirakkaa kunnon martan kanssa :)

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Eikä kyllä pääsekään kun ei halua, leipokoot h..at jännäapinoilleen vaan.

        -harmiseikirj-


    • Nyt Harmis paljasti pitkään varjellun totuuden K&K miehistä, ilmaisemalla tarpeen Marttojen opetukselle, joka saattaa olla syynä, että K&K miehillä ei ole naisia:

      "Martat ovat jo yli kymmenen vuotta järjestäneet vangeille Arki sujuvaksi -kursseja, joilla opetetaan ruoanlaiton lisäksi esimerkiksi kodinhoitoa, hygieniaa, raha-asioita ja sosiaalisia taitoja."

      K&K miehillä on siis tarvetta opastukselle raha-asioiden, hygienian, sosiaalisten taitojen , kodinhoidon ja ruuanlaiton opetukselle😁

      • Anonyymi

        Ei mulla ole tarvetta mutta kuten jo ylempänä kerroin kysymys on asenteesta, p..lle tarjotaan kaikki, k&k:lle ei mitään. Esim. Palstan kiltti välis saa turhaan kysellä täälläkin nakkikeitto laittakaa, jos olisi joku tappaja palstan ämmät jonossa loihtii väliselle herkkuja :D

        -harmiseikrj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole tarvetta mutta kuten jo ylempänä kerroin kysymys on asenteesta, p..lle tarjotaan kaikki, k&k:lle ei mitään. Esim. Palstan kiltti välis saa turhaan kysellä täälläkin nakkikeitto laittakaa, jos olisi joku tappaja palstan ämmät jonossa loihtii väliselle herkkuja :D

        -harmiseikrj-

        Välimerkitön on kiltti mutta sitä kiusataan ja se on väärin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Välimerkitön on kiltti mutta sitä kiusataan ja se on väärin.

        Juu mutta hyvin hän sen ottaa, ei ala raivoamaan vaan jatkaa vain juttujaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole tarvetta mutta kuten jo ylempänä kerroin kysymys on asenteesta, p..lle tarjotaan kaikki, k&k:lle ei mitään. Esim. Palstan kiltti välis saa turhaan kysellä täälläkin nakkikeitto laittakaa, jos olisi joku tappaja palstan ämmät jonossa loihtii väliselle herkkuja :D

        -harmiseikrj-

        Hei mutta K&K mies voi liittyä mukaan Marttojen toimintaan ja osallistua niin paljon kuin lystää. Sen sijaan p...ka on vankilassa eikä voi.

        Tässä sinulle linkki https://www.martat.fi/martanpuoti/marttajasenyys/


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Hei mutta K&K mies voi liittyä mukaan Marttojen toimintaan ja osallistua niin paljon kuin lystää. Sen sijaan p...ka on vankilassa eikä voi.

        Tässä sinulle linkki https://www.martat.fi/martanpuoti/marttajasenyys/

        No niinpä. Mä en ymmärrä mikä tässä on se ongelma, kun kyllähän tuonne voi halutessaan mukaan mennä. Kyllä kai kiltti ja kunnollinen osaa sen verran itse toimia, kun kerta on se kunnollinen. 🙂


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Hei mutta K&K mies voi liittyä mukaan Marttojen toimintaan ja osallistua niin paljon kuin lystää. Sen sijaan p...ka on vankilassa eikä voi.

        Tässä sinulle linkki https://www.martat.fi/martanpuoti/marttajasenyys/

        Joo kiltti mies laitetaan kuorimaan perunoita ja marttahoro kokkaa niistä p..lle pihvipäivällisen jonka nauttii kahdenkesken p..an kanssa panon päälle, sillä aikaa kiltti mies tiskaa astioita.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Mitähän joku pitkään noiden kanssa työkseen tekemisissä ollut voisi tuumata tuosta hommasta. Tarkoitan, että kannattako noille jatkuville asiakkaille opettaa mitään?

      • Anonyymi

        No niinpä. Arska tykkää kun sille kannetaan valmista pöytään.

        -harmiseikirj-


    • Minusta tekevät ihan oikein tukea arjentaitoja. En tajua miksi asia sinua ahdistaa mutta eihän esim ilman terveellistä ilmapiiriä ihminen ei voi muuttaa tapaansa.

      • Anonyymi

        Ne mitään tapojaan muuta kun palvelu pelaa p..lle paremmin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne mitään tapojaan muuta kun palvelu pelaa p..lle paremmin.

        -harmiseikirj-

        Minusta tuntuu sinäkin taitaisit myös hakea jännä värinäsi kun tekisitte marttikerhon ja opastaa naisvankilaan tukemaan arjentaitoja. Ihan hyvin minäkin olisin voinut jännäksi tulla. 🥰 väärässä seurassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne mitään tapojaan muuta kun palvelu pelaa p..lle paremmin.

        -harmiseikirj-

        Minä tiedän näin etten pitänyt pahana nuorena hakea kaupasta itselleni vaatteita ilman rahaa,, mietin tekeväni vähemmän väärin koska en myynnyt niitä vain tarpeeseen ja omaan käyttöön. Kerran minut pysäytti vartijan ja kännyin, katsoin häntä ja päästi vaan minut menee.

        Noh joo. Ei se köyhyys ole nuorelle maittavaa sen vuoksi pyrin ostaan siistejä ja heidän valitsevia vaatteita ettei he ajattelisi samoin ja etsin vaan niitä halvempia minkä raha pussi kestää ja kysyn mistä pidän tykkääkö.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne mitään tapojaan muuta kun palvelu pelaa p..lle paremmin.

        -harmiseikirj-

        Kumminkin moni näkee tämän jos ne koskee viimeisen sijaiseen etuuteen toimeentulotukee ja tehdään nyt köyhiä heistä jotka kitkutellut eriverkostojen tuella ja pätkätyöllä ettei joudu toimeentulotukea häkemaan viedään heiltä tämä tukiverkosto.

        https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/c1410f42-3f63-4ed2-9f0e-f8ce3ce0739a

        Toimeentulotuen hakijat tulevat nyt kasvamaan kun työttömänraha etuudesta lapsikorotuksen kuin miehenkin viedään 300€ kun sillä on monta lasta. Toimeentutukihan tähän vähennyksen meille korvaisi. ”Lapsikorotus lapsi tukee” ei korvaa edes tätä koska nousee 10 per lapsi 4 edespäin

        Auta armias jos niillä on jotain omaisuutta ne pitää ensin myydä se.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kumminkin moni näkee tämän jos ne koskee viimeisen sijaiseen etuuteen toimeentulotukee ja tehdään nyt köyhiä heistä jotka kitkutellut eriverkostojen tuella ja pätkätyöllä ettei joudu toimeentulotukea häkemaan viedään heiltä tämä tukiverkosto.

        https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/c1410f42-3f63-4ed2-9f0e-f8ce3ce0739a

        Toimeentulotuen hakijat tulevat nyt kasvamaan kun työttömänraha etuudesta lapsikorotuksen kuin miehenkin viedään 300€ kun sillä on monta lasta. Toimeentutukihan tähän vähennyksen meille korvaisi. ”Lapsikorotus lapsi tukee” ei korvaa edes tätä koska nousee 10 per lapsi 4 edespäin

        Auta armias jos niillä on jotain omaisuutta ne pitää ensin myydä se.

        Siis ”lapsikorotus lapsilisään” ei korvaa tätä kun nousee 10 per mukelo. . No jooh uskon että rikollisuus tulee kasvamaan näiden myötä.


    • Tästä tuli telkkaristakin. Mä en kato, mutta kävin äitillä tv oli auki. Niin aattelin että toihan on hyvä. Kun mono siellä vankilassa kovasti passivoituu. On paljon puhuttukin ns. Laitostumisesta. Myönnän etten itekään osaa paljoo mitään laittaa. Mutta tuskin nää mun taidot siitä paranee, jos toi vankien talousopetus poistetaan. Ei mua toisten menestys haittaa. Päin vastoin, se usein säteilee hyvänä ympäristöön.

    • Anonyymi

      Näyttää siltä että oikein hakemalla haet naisista vikoja kun niitä ei ole niin keksit niitä.
      Toisten hyvyydenkin vääristelet.

      • Anonyymi

        Ei tuo hyvyyttä vaan pelkkää kiimaa. Tekosyy jänisten tapailuun.

        -harmiseikirj-


    • Olisi parempi, että vangit tekisivät itse ruokansa, sillä ainakaan ajasta ei olisi puutetta.
      Voisivat myös opettaa toisiaan.

      • Anonyymi

        Niinhän se olisi mutta Martta ei saisi jännävärinää sitten

        -harmiseikirj-


      • valtakunta

        Sinä olet kyllä oikeassa siinä asiassa että ruokansa tekisi itse.


    • Maailma on parempi paikka, kun harmiksenkin ottaa parodiana äärimulkusta misogyynisestä kyrpänaamasta, jonka naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä, ja niin ahtaasti, että välillä tulee "onnettomuuksia" ja mustelmia.

      • Anonyymi

        Pidä sinä elämäntapak..pä pääsi kiinni :D

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Nooraa ja Veraa saattaa nähdä tyydyttymässä salilla. Jääpalakone ei suolla kolikoita.

    • Anonyymi

      Vanhanajan martat on korvautuneet nuoremmanpolven kyökkihupakoin. Oikeasti moni heistäkin vasta viime-lähi-vuosina kiinnostunut ruuanlaitosta ja muista kotitaloustöistä, paitsi ne joilla esim. hotelli-ravintolatalousalaa takana. Näin kuulemma, enkä yllättynyt, kun mitä itsekin nähnyt ja kuullut, erityisesti nuorten naisten huushollin ja arjen -pyöritystaidoista. Monilla nykynaisilla vähän niin ja näin nimettäin, et huh huh, sanon vaan minä! Eli hyvähän se vain on, puolin ja toisin!

      Moni mies taitaa vähintään tuon saman mitä nuo nykymartatkin, jopa ylikin, varsinkin ne joilla oli hyvät vanhemman koulukunnan opettajat koulussa ja kotona. "Opiskekevatpa" ja kokeilevatpa jotkut miehet vielä koko ajan uutta arjessaan. ;)

    • Jos tuolla nyt jonkun vankilakierre saadaan poikki niin hyvä asia ja kannattaa tuolla linjalla jatkaa.

      Tuo ajatus ettei Martat tule k&k- miehiä neuvomaan on ihan kysymys jota sietää vähän pohtia. Jos mietitään karkea jako siten että k&k on muurien ulkopuolella ja toiset sisäpuolella niin onhan tavoitettavuus eri luokkaa. Vankilassa on helppo kasata porukka yhteen mutta k&k-miesten paimentaminen onkin eri juttu. Ovelta ovelle kierto ei oikein toimi ja vaikea on laittaa pystyyn jotakin herätysjuhlien kaltaista tapahtumaa pystyyn.
      Siksi olen joskus miettinyt että vastaavat taidot pitäisi opettaa jo peruskoulussa. Ruuanlaitto, muut kotityöt, itsestään huolehtiminen jne. Lisäksi ea-taitoja, taloudenpitoa yms perusasioita joita arkielämässä tarvitaan. Samoin ymmärrys miten yhteiskunta pyörii esim poliittisen päätöksenteon, työmarkkinoiden tai ihan liikennesääntöjen mukaan. Ne jotka myöhemmin tarvitsevat derivointia tai Ruotsin kielioppia opiskelkoon peruskoulun jälkeen mutta minusta peruskoulun päätyttyä arjen perusasiat olisi hyvä olla kaikkien hallussa.

      Itsellä taas on kokemus että naisten lähtökohta miehiä kohtaan on arjen perusasioista puhuttaessa "syyllinen kunnes toisin todistetaan". Sen verran hanakasti treffeillä ja keskusteluissa tuntuu tulevan kommentteja siihen suuntaan. Arkielämänsä Martoille tuntuu olevan tärkeää että verhot on silitetty. Kyllähän minä siis vinkkejä otan vastaan ja mielelläni uusia niksejä koitan mutta sitten kun kysyy että kääriikö lakanat muoviin kosteuden tasoittamiseksi ennen mankelointia niin kiusaantunut hiljaisuus laskeutuu.

      En minä noista niin huolissani ole jos arkielämässä tai treffeillä yritetään minua painaa alas tai itseä nostaa jalustalle mutta se tuntuu häiritsevän että tämä on viranomaistenkin näkemys. En tiedä moniko äiti joutuu lastensuojelussa selittämään miten hoitaa perheen ruokahuollon tai vaatetuksen/hygieniat mutta en ole ainoa isä joka tämän selityksen on joutunut esittämään.

      Voi tietysti olla että nämä kokemukseni ovat osittain sukupolvisiakin mutta jos miettii stereotyyppistä suhtautumista niin monelleko tuli mieleen otsikon "Martat opettavat vangeille arjen taitoja...." että kyseessä voisivat olla myös naisvangit.

      • Anonyymi

        "Itsellä taas on kokemus että naisten lähtökohta miehiä kohtaan on arjen perusasioista puhuttaessa "syyllinen kunnes toisin todistetaan". Sen verran hanakasti treffeillä ja keskusteluissa tuntuu tulevan kommentteja siihen suuntaan. Arkielämänsä Martoille tuntuu olevan tärkeää että verhot on silitetty. Kyllähän minä siis vinkkejä otan vastaan ja mielelläni uusia niksejä koitan mutta sitten kun kysyy että kääriikö lakanat muoviin kosteuden tasoittamiseksi ennen mankelointia niin kiusaantunut hiljaisuus laskeutuu."

        Minkä ikänen sä olet, jos saan kysyä? Tuo kuulostaa meinaan mielestäni TODELLA vieraalta. Silitetyt verhot tärkeitä ... hmmkay. Lakanoiden makelointi ... juuuuuuuuuu. Noista olis varmaan vointu keskustella mun mummon kanssa. 🙂

        "En minä noista niin huolissani ole jos arkielämässä tai treffeillä yritetään minua painaa alas tai itseä nostaa jalustalle mutta se tuntuu häiritsevän että tämä on viranomaistenkin näkemys. En tiedä moniko äiti joutuu lastensuojelussa selittämään miten hoitaa perheen ruokahuollon tai vaatetuksen/hygieniat mutta en ole ainoa isä joka tämän selityksen on joutunut esittämään."

        En ole koskaan ollut tekemisisssä lastensuojelun kanssa, että en ole joutunut tuollaisia keskustelemaan. Itselle tulee ensimmäiseä mieleen, että jos noin on, niin jotainhan on jo lähtökohtaisesti ollut pielessä. Siis jos ollaan lastensuojelun kanssa tekemisissä Ehkä silloin tuollaisista normaalistikin puhutaan. Varsinkin jos vaikuttaa, että niissä voisi olla jotain puutteita.?

        "Voi tietysti olla että nämä kokemukseni ovat osittain sukupolvisiakin mutta jos miettii stereotyyppistä suhtautumista niin monelleko tuli mieleen otsikon "Martat opettavat vangeille arjen taitoja...." että kyseessä voisivat olla myös naisvangit."

        No mä itseasiassa oletin, että sekä että. Eli siis että vangeille nyt yleensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Itsellä taas on kokemus että naisten lähtökohta miehiä kohtaan on arjen perusasioista puhuttaessa "syyllinen kunnes toisin todistetaan". Sen verran hanakasti treffeillä ja keskusteluissa tuntuu tulevan kommentteja siihen suuntaan. Arkielämänsä Martoille tuntuu olevan tärkeää että verhot on silitetty. Kyllähän minä siis vinkkejä otan vastaan ja mielelläni uusia niksejä koitan mutta sitten kun kysyy että kääriikö lakanat muoviin kosteuden tasoittamiseksi ennen mankelointia niin kiusaantunut hiljaisuus laskeutuu."

        Minkä ikänen sä olet, jos saan kysyä? Tuo kuulostaa meinaan mielestäni TODELLA vieraalta. Silitetyt verhot tärkeitä ... hmmkay. Lakanoiden makelointi ... juuuuuuuuuu. Noista olis varmaan vointu keskustella mun mummon kanssa. 🙂

        "En minä noista niin huolissani ole jos arkielämässä tai treffeillä yritetään minua painaa alas tai itseä nostaa jalustalle mutta se tuntuu häiritsevän että tämä on viranomaistenkin näkemys. En tiedä moniko äiti joutuu lastensuojelussa selittämään miten hoitaa perheen ruokahuollon tai vaatetuksen/hygieniat mutta en ole ainoa isä joka tämän selityksen on joutunut esittämään."

        En ole koskaan ollut tekemisisssä lastensuojelun kanssa, että en ole joutunut tuollaisia keskustelemaan. Itselle tulee ensimmäiseä mieleen, että jos noin on, niin jotainhan on jo lähtökohtaisesti ollut pielessä. Siis jos ollaan lastensuojelun kanssa tekemisissä Ehkä silloin tuollaisista normaalistikin puhutaan. Varsinkin jos vaikuttaa, että niissä voisi olla jotain puutteita.?

        "Voi tietysti olla että nämä kokemukseni ovat osittain sukupolvisiakin mutta jos miettii stereotyyppistä suhtautumista niin monelleko tuli mieleen otsikon "Martat opettavat vangeille arjen taitoja...." että kyseessä voisivat olla myös naisvangit."

        No mä itseasiassa oletin, että sekä että. Eli siis että vangeille nyt yleensä.

        50 on minulla tullut täyteen ja kyseessä minua viitisen vuotta nuorempi tapaus. Sen verram toki keskustelu kehittyi mankeloinnin suhteen että tämä ko henkilö alkoi pestä lakanoitaan taloyhtiön tiloissa koska siellä oli myös mankeli.

        Johtuen vaikeasta henkilövajauksesta ko sektorilla lastensuojelu/sosiaalitoimi tekivät päätöksiä myös erotilanteessa. Mitään ongelmaa ei koskaan ole ilmennyt ja kaikki meni siihen asti mutkattomasti kunnes virkailijat tajusivat että lapset jäävät isälle.
        Silloin alkoi minun kyseenalaistamiseni kykyyn hoitaa lapsiani. Ei siinä mitään sillä olin varautunut tilanteeseen ja luettelin kaikki vikolla tehdyt ruuat ja kotitoimet.
        En tiedä luulivatko jo neuroottiseksi mutta aivan sama se minulle; lopputulos jossa lapset jäivät minulle molempien vanhempien ja lapsien toiveesta oli pääasia.


      • Anonyymi
        M184 kirjoitti:

        50 on minulla tullut täyteen ja kyseessä minua viitisen vuotta nuorempi tapaus. Sen verram toki keskustelu kehittyi mankeloinnin suhteen että tämä ko henkilö alkoi pestä lakanoitaan taloyhtiön tiloissa koska siellä oli myös mankeli.

        Johtuen vaikeasta henkilövajauksesta ko sektorilla lastensuojelu/sosiaalitoimi tekivät päätöksiä myös erotilanteessa. Mitään ongelmaa ei koskaan ole ilmennyt ja kaikki meni siihen asti mutkattomasti kunnes virkailijat tajusivat että lapset jäävät isälle.
        Silloin alkoi minun kyseenalaistamiseni kykyyn hoitaa lapsiani. Ei siinä mitään sillä olin varautunut tilanteeseen ja luettelin kaikki vikolla tehdyt ruuat ja kotitoimet.
        En tiedä luulivatko jo neuroottiseksi mutta aivan sama se minulle; lopputulos jossa lapset jäivät minulle molempien vanhempien ja lapsien toiveesta oli pääasia.

        Mä olen lähinnä huomannut yksinään lapsia hoitavien isien nostaamista jalustalle ja likipitäen pyhimyksen asemaan. Äidin kohdalla se taas on lähinnä vain huono juttu, että lapsensa yksinään hoitaa. No mutta nämä ovat näitä eroja mitä eri ympäristöissä liikkuessa kokee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen lähinnä huomannut yksinään lapsia hoitavien isien nostaamista jalustalle ja likipitäen pyhimyksen asemaan. Äidin kohdalla se taas on lähinnä vain huono juttu, että lapsensa yksinään hoitaa. No mutta nämä ovat näitä eroja mitä eri ympäristöissä liikkuessa kokee.

        Eiköhän tuohon kärjistyksen väliin mahdu valtaosa isistä ja äideistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen lähinnä huomannut yksinään lapsia hoitavien isien nostaamista jalustalle ja likipitäen pyhimyksen asemaan. Äidin kohdalla se taas on lähinnä vain huono juttu, että lapsensa yksinään hoitaa. No mutta nämä ovat näitä eroja mitä eri ympäristöissä liikkuessa kokee.

        Onhan se myönnettävä että lapsia puistossa leikittäessä varmaan isänä ihan positiivista huomiota sai. Jos jalustalle olisi nostettu niin varmaan useampi äiti olisi jutuille tullut. Vahva epäilys s omasta roolistani oli sellainen että iskä tuonut lapset puistoon kun äiti siivoaa, kokkaa tai on töissä. Harvempi varmaan mietti minua lähivanhemman roolissa.

        Sitten on hyvä muistaa että eivät nämä kyseenalaistamiset ole aina mitään pahantahtoisia vaan ihan aitoja huolestumisia jos esim perheen työjako ole ennestään tuttu.

        Mitä jalustalle nostamiseen noin yhteiskunnan kannalta tulee niin vuodesta 1946 on jaettu Suomen Valkoisen ruusun ritarikunnan I luokan mitaleja kultaristein perusteena merkittävä kasvatustyö. Sen on saanut kerran mies.


      • M184 kirjoitti:

        Onhan se myönnettävä että lapsia puistossa leikittäessä varmaan isänä ihan positiivista huomiota sai. Jos jalustalle olisi nostettu niin varmaan useampi äiti olisi jutuille tullut. Vahva epäilys s omasta roolistani oli sellainen että iskä tuonut lapset puistoon kun äiti siivoaa, kokkaa tai on töissä. Harvempi varmaan mietti minua lähivanhemman roolissa.

        Sitten on hyvä muistaa että eivät nämä kyseenalaistamiset ole aina mitään pahantahtoisia vaan ihan aitoja huolestumisia jos esim perheen työjako ole ennestään tuttu.

        Mitä jalustalle nostamiseen noin yhteiskunnan kannalta tulee niin vuodesta 1946 on jaettu Suomen Valkoisen ruusun ritarikunnan I luokan mitaleja kultaristein perusteena merkittävä kasvatustyö. Sen on saanut kerran mies.

        Se mitali on varmaan jaettu väärin perustein. Voisikohan sen käydä hakemassa pois?
        https://www.youtube.com/watch?v=dhKtfi43Gps


    • Anonyymi

      Nyt on harmis kiukustunut jostain..🙂 purkaa tälleen kiukkuaan. Oikein puhisee ja sihisee. Korvia vihloo🙉 toivottavasti höyryäminen helpottaa😁💩

    • Anonyymi

      Nakkikeitto kuuluu kaikille!

      • Anonyymi

        Hernekeitto perässä tulijoille


    • Anonyymi

      lompakon tärkeimmät asiat mitä pitää olla:; durex-kondomi ja ku klux klanin kortti.

    • Anonyymi

      tärkeimmät asiat mitä kuuluu lompakosta lytyä ovat kkk-klanin kortti ja durex-kondomi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1147
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      191
      937
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      915
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      867
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      778
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe