Fysiikka on uskonto kuin on lestadiolaisuuskin.

Anonyymi-ap

Kirja johon uskotaan vain on eri.

17

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tieteen keskeinen ominaisuus on, että asioita pystytään ennustamaan. Tähän ei lessujen lässytys yllä.

    • Anonyymi

      Aivan hyvin voitaisiin vaihtaa tkk kirjat raamattuun.
      Vai eikö koske ns. insinööritieteitä?
      Teollisuus palkkaisikin pappeja suunnitteluosastoille.

    • Anonyymi

      Teoria on aina luulotieto.

    • Anonyymi
    • Aika hupaisaa kuinka fundamentalistiset uskovaiset haluavat propagandallaan muuntaa uskonnoiksi niin esimerkiksi fysiikan kuin ateisminkin, jotta pystyisivät hyökkäämään näitä vastaan yksinkertaisilla dogmatiikan keinoilla, joita he hallitsevat. Kulttien välinen kiistely sakramenttiensa sanamuodoista on sitä, mitä fundamentalisti ymmärtää.

      Fysiikka on aivan liian monimutkaista fundamentalistisen uskovaisen ymmärtää.

      Ateismi on aivan liian yksinkertaista fundamentalistisen uskovaisen ymmärtää.

      • Anonyymi

        Onhan se hupaisaa, mutta vahva siihen liittyvä sivujuonne on kerrassaan merkillinen.
        Kun uskova dissaa tiedettä kutsuen sitä uskonnoksi tai uskomusjärjestelmäksi, jollaisen sokea kannattaja hän itsekin on, hän dissaa samalla omaa uskoaan.
        Pahin uskovan keksimä herja on kutsua luonnontieteisiin luottavaa tiedeuskovaksi. Merkillistä.

        Niin paljonko uskovat häpeävät omaa uskoaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hupaisaa, mutta vahva siihen liittyvä sivujuonne on kerrassaan merkillinen.
        Kun uskova dissaa tiedettä kutsuen sitä uskonnoksi tai uskomusjärjestelmäksi, jollaisen sokea kannattaja hän itsekin on, hän dissaa samalla omaa uskoaan.
        Pahin uskovan keksimä herja on kutsua luonnontieteisiin luottavaa tiedeuskovaksi. Merkillistä.

        Niin paljonko uskovat häpeävät omaa uskoaan?

        On siinä tarkemmin ajatellen sellainen logiikka, että kun fundamentalisti on mielessään harhaillut uskonnoiksi niin fysiikan kuin ateisminkin, on hänellä paukkuja arvostella näitä "vääriä" uskontoja kerettiläisinä harhaoppeina tai mihin sanastoon fundamentalistit nyt ovatkin kiintyneet arvostellessaan muita uskontoja, "suuntia" ja kultteja.

        Tällä tavoin fundamentalisti ikään kuin liittää uskontoihin kuulumattomat hänelle käsittämättömät tieteen ja elämäntavan omaan toimintaympäristöönsä voidakseen niitä arvostella.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        On siinä tarkemmin ajatellen sellainen logiikka, että kun fundamentalisti on mielessään harhaillut uskonnoiksi niin fysiikan kuin ateisminkin, on hänellä paukkuja arvostella näitä "vääriä" uskontoja kerettiläisinä harhaoppeina tai mihin sanastoon fundamentalistit nyt ovatkin kiintyneet arvostellessaan muita uskontoja, "suuntia" ja kultteja.

        Tällä tavoin fundamentalisti ikään kuin liittää uskontoihin kuulumattomat hänelle käsittämättömät tieteen ja elämäntavan omaan toimintaympäristöönsä voidakseen niitä arvostella.

        Aika hyvin on tuohon kiteytettynä ilmastonlämpenemisuskonto.
        Ateistit, joita hartaat uskovaiset kutsuvat denialisteiksi, ovat kauhistus ja joutavat paholaisen pannuun paistumaan eikä heistä saa hiiskahtaa muille uskovaisille sanaakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvin on tuohon kiteytettynä ilmastonlämpenemisuskonto.
        Ateistit, joita hartaat uskovaiset kutsuvat denialisteiksi, ovat kauhistus ja joutavat paholaisen pannuun paistumaan eikä heistä saa hiiskahtaa muille uskovaisille sanaakaan.

        Itse en pitäisi ilmastonlämpenemisdenialismia uskontona, vaikka sekään ei perustu tosiasioihin.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Itse en pitäisi ilmastonlämpenemisdenialismia uskontona, vaikka sekään ei perustu tosiasioihin.

        Minäkään en pidä ateismia uskontona. Varsinkaan siinä tapauksessa että se perustuu tosiasioihin.


    • Anonyymi

      Kun vilkaisen ympärilleni, näen lukuisia teknisiä innovaatioita, jotka viime kädessä perustuvat fysiikkaan. Vaikka kuinka venytän mielikuvitustani, en näe ainuttakaan uskontoon perustuvaa teknistä innovaatiota.
      Tietsikanikaan ei toimi pyhällä hengellä, eikä suurissa profeetoissa oltu ennustettu sähköä tai globaalia tietoverkkoa.

      • Anonyymi

        Minun tietokoneeni toimii pyhällä hengellä. Kun pyhä henki kyllästyy toimintaan niin se tulee pyhänä savuna pois tietokoneesta ja tietokone lakkaa toimimasta.


      • Anonyymi

        Atomit perustuvat sähköön molekyylit perustuvat sähköön. Kaikki elämä perustuu sähköön. Ihme, että "suurissa profeetoissa" tästä ei mainita mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tietokoneeni toimii pyhällä hengellä. Kun pyhä henki kyllästyy toimintaan niin se tulee pyhänä savuna pois tietokoneesta ja tietokone lakkaa toimimasta.

        Epilepsia ja hallusinaatiotkin perustuvat sähköön. Ikivanhat lammaspaimenien pyhät kirjoitukset kumpuavat noista hallusinaatioista.


    • Anonyymi

      Jokainen fysiikan kirjoista lukemamme harha luulo on fysiikan "laki" :D
      Kaikki uskovat viimevuosituhannen Newtonin kummallisiin kuvitelmiin?

      Mutta niin en tarkoittanut provosoida, vaan, kun aloitin tämän itse minä, halusin aiheuttaa ajattelua. Monesti asioiden ajatteleminen on terveellistäkin.


      Mikähän ajatus tuli mieleen, jostain hassusta tv-ohjelmasta kuin Selviytyjät Suomi... siis naiset eivät saa tulta syttymään, joten heidän on syötävä taikina-vettä.

      Miten saat tehtyä vedestä tulta: helppoa, heität vain palan kiinteätä kalium-alkalimetallia mereen, natrium voi käydä myös mutta tehottomampi.

      • Anonyymi

        "Mutta niin en tarkoittanut provosoida, vaan, kun aloitin tämän itse minä, halusin aiheuttaa ajattelua."
        Kommentissasi ajattelua herättää lähinnä räävitön tapasi raiskata äidinkieltä.
        Ps. Harhaluulokin on yhdyssana.

        Satelliitit ja luotaimet lähetetään oikeille radoilleen Newtonin kummallisiin kuvitelmiin perustuvien laskentakaavojen avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta niin en tarkoittanut provosoida, vaan, kun aloitin tämän itse minä, halusin aiheuttaa ajattelua."
        Kommentissasi ajattelua herättää lähinnä räävitön tapasi raiskata äidinkieltä.
        Ps. Harhaluulokin on yhdyssana.

        Satelliitit ja luotaimet lähetetään oikeille radoilleen Newtonin kummallisiin kuvitelmiin perustuvien laskentakaavojen avulla.

        Tuommoista ne ryzzätkin kokeili kun ne lähettivät raketin laskeutumaan kuuhun ja siitä laskeutumisesta tuli ihan nappiin mennyt ryzzähdys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe