Mitenkähän nämä Inarin kunnan asiat oikeesti menee!

Anonyymi-ap

Minä menin Inarin kuntaan työvoimatoimiston palaveriin ja haettiin kunnan työntekijän kanssa minulle opiskelupaikkaa sekä tehtiin suunnitelma eli mitä ALAN TEKEMÄÄN, kun olen opiskellut hoitajaksi.
Hän edusti Inarin kuntaa ja oli ainut joka sai minuun liittyviä työsuunnitelmia lukea.

En päässyt opiskelemaan Ruotsiin lähihoitajaksi vaikka olin saanut jo työharjoittelupaikan Ruotsista niin olisin saanut näkemystä miten hommat siellä toimii ja minun täti joka oli elossa tuolloin pyysi.

Ilmotin hänelle, että en pääsyt lähihoitajaksi opiskelemaan joten haen kaikkiin mahdollisiin.
Ilmotin hänelle, että pääsin PANOSTAJA koulutukseen niin täti ilmoitti mulle : Tuo on vielä parempi ja haluan nähdä tuon kun olet koulutuksen käynyt.
Koulutus loppu elokuussa 2017 ja täti kuoli marraskuussa 2017 ja haudattiin muistaakseni Itsenäisyyspäivänä Ruotsissa, mutta en ollut hautajaissa. Hän näki tuon minkä halus ja hän oli syntynyt Petsamossa.
Menin kuntaan KUTSUSTA koulutuspapereiden kanssa ja tuo oli työvoimatoimiston kanssa sovittu aika.

Olin poistumassa niin virkailija kysy minulta : Tarvinko rahaa?
Vastasin : En tarvi nyt, mutta ilmotan kun tarvin!

Tehtiin hänen kanssa sopimus, ettei kunnan rahoja saa kukaan jos minä en tarvi ja hänen elanto oli turvattu niin, että hänen mies pystyy elättämään kun toimii luottamustehtävässä jonka minä hänelle annoin.

Tuosta on 6vuotta aikaa ja minähän ole Inarin kunnan AINUT JOHTAJA joka päättää myös kunnan varoista ja keitä minulla on töissä!

Joten aika röyhkeää toimintaa tuollainen, että kunnantalolla on ihmisiä töissä joita en ole koskaan PALKANNUT töihin!

Palkkaan töihin vain ihmisiä jotka on minun LUOTTAMUKSEN ARVOISIA ja antavat MINULLE TYÖPAIKAN AVAIMET sekä PANKKITILEILLE YKSIN KÄYTTÖOIKEUDET, koska en ole KOSKAAN LUOTTANUT RAHOJEN SUHTEEN MUIHIN kuin ITSEENI.

Sain kyllä hallinto-oikeudesta päätöksen jolla saan periä kaikki takaisin mitä olen turhaa maksanut.

Ei ole näköjään mennyt vieläkään Inarin kunnan ISOJEN JOHTAJIEN päähän, että vaikka kunnanhallitus palkkaa ihmisiä töihin niin MINÄ EDELLEEN OLEN TUO JONKA OMAISUUTTA TUHLAAVAT ja minulta ei ole koskaan kysytty HALUANKO JOTAIN PASKOJA PERUSKOULUJA TÄHÄN KUNTAAN UUSISSA PAKETEISSA!

Olisin sanonut : EN SAATANA HALUA VAAN HALUAN SAIRAALAN ja TERVEYSASEMIA niin ei tarvi olla huolissaan kokoajan ihmisten HENGISTÄ!

7

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen syntynyt kun Kunnanjohtaja Antti Korhonen tuli Inarin kuntaan kunnanjohtajaksi ja HAUKKU kaikki kunnan asukkaat, koska ihmiset asui jalasmökeissä täällä.

      Asuin äidin kanssa mummolan autotallissa ja vaari oli Ruotsista tulossa hakemaan minua ja äitiä Ruotsiin niin eno oli lähtenyt Ivalosta viemään meidät Ruotsiin.

      Inarin kuntalaisten syrjintä on alkanut jo 1970 ja ei Inarin kunta ole koskaan HALUNNUT edes korjata/korvata asiaa, koska on kohdistunut yksin minuun ja olen Petsamon evakko sukuja!

      Valtion tiedoissa on samat tiedot jotka kunnalla pitäis olla myös!
      En alkuperäisiä Inarin kuntalaisia syytä vaan olis mukava tietää paljonko KUNTAAN ON TULLUT IHMISIÄ, koska he on kokoajan POLKENEET MINUN IHMISOIKEUKSIA!

      Kyllä tässä on kyse niin LAAJASTA SYRJINNÄSTÄ, että tätä EI USKO ENÄÄ KUKAAN!

      Nykyinen kunnanjohtaja tuli toiselta paikkakunnalta ja samaa jatkuu vieläkin. Ei kunnassa ole edes ASUNTOA eivät SUOSTU ANTAMAAN TÖITÄ vaan pakottavat asumaan vanhempien luona KELAN TYÖMARKKINATUELLA joka on noin 600€ kuussa ja ei tuolla rahalla he eläis jotka kunnan rahoista vastaa!

      YRITYSNEUVOJAN palkka näky olevan kunta-alalla noin 4000€ ja ei toisetkaan tuota pienemmällä palkalla PAPEREITA pyöritä.

      Istuu kyllä niin paljon turhaa väkeä ja en kyllä tuollaisia ikinä halunnut töihin!

      Minä pystyn yksin hoitamaan koko kunnan laskutukset ja palkan maksut ja en tarvis edes noin paljoa palkkaa vaan vähempiki riittäis!

      Valmiit ohjelmat joilla laskutetaan/ palkat maksetaan.

      Oon aina tehny monen ihmisen työt yhden ihmisen palkalla

    • Anonyymi

      Kunnan tehtävä ei ole hommata asuntoja. Jokainen hommatkoon katon pään päälle.

    • Ensin tuli Maurin mysky ja seuraavana kesänä Mauri tuli perheensä kanssa takaisin Ivaloon.
      Pääsi Peuravuonon sahalle kantamaan LAUTAA niin, kuin siinä laulussa lauletaan ja kukaan muu ei HUOMANNUT, kuin Kylän poliisi että on palannut kotikylälle.

      Poliisi on ainut joka huomaa jos minä katoan ja palaan takaisin ja sanoo vielä ” Ai niin sinähän olet tosiaan xxxxxxx !”

      Osa vain suvun miehistä katoaa mystisesti ja palaavat jossain vaiheessa takaisin. Sopimus on aina ” Turpa kiinni ja katotaan jos nyt alkas asiat korjaantuun!”
      Törkeämpää ollut vielä, koska isä oli Kunnan uutta vesilaitosta ollut tekemässä ja oli panostajan apulaisena.
      Isä lähti äidin vanhempien kanssa Ruotsiin ja sano mulle, kun sanoin : Olisit menny sinne tekoaltaille panostamaan aikoinaan niin ei tarvis köyhänä kärvistellä!

      Olen sanonut : Olen syntymällä loukannut kunnioita!
      En ole alkuperäisten inarilaisten vaan muualta tulleiden ja tuo ei ole valetta vaan totta!

      Kunnanjohtaja kuoli ja äiti kävi siivoamassa siellä ja raahas vielä minut sinut ja sano : Siivoa kunnolla, koska EN JAKSA KUUNNELLA TUON AKAN NARINAA!
      Kerran kuussa käytiin ja joka kerta tehtiin PERUSSIIVOUS ja poika muutti niin vieläkin jatkettiin, mutta EIPÄ OLE APUA TULLU ja sama Kunnanjohtajan poika OLI ALA-ASTEEN REHTORI, kun KOULUSSA OLI ONGELMIA pojan kanssa mutta eipä rehtoria näkynyt!
      Poika oli oppinut REHTORIN luomalla opetussuunnitelmalla kutsumaan MINUA ELI ÄITIÄÄN HUORAKSI joten ojensin ja jouduin KOULULLE USEAMPAAN OTTEESEEN PUHUTTELUUN!
      Koti opetus kyllä meni perille, mutta REHTORI EI OLE KOSKAAN PYYTÄNYT ANTEEKSI HUONOA SEKÄ SURKEAA OPETUSTA!
      Jos hänen äiti ja lastensa äiti on huoria ja tuolla nimellä heitä kutsuu niin EI SE TARKOITA SITÄ, että MINÄKIN OLEN. En muista koskaan ANTANEENI ILMASEKSI TAI RAHASTA REHTORI IIIKOOLLE VITTUA, mutta KORVAUKSIIN OLEN OIKEUTETTU!
      Tarvin rahat niin SAAN OSTAA KODIN JA KIRJOITTA ELÄMÄNI TARINAN SYNTYMÄSTÄ ASTI!

    • Minä kyllä kuulun INARIN KUNTAAN ja olen yrittänyt pitää kaikkien puolia, mutta SYRJITTE vaan vaikka OLEN AINUT JONKA KOHDALLA NOIN KÄYNYT, että Kunnanjohtajan takia JOUDUIN MAANPAKOON RUOTSIIN ja alkaa vittu kyllästyttämään tämä lymyäminen nurkissa sekä sivusta seuraaminen kun YKS ROSVOPÄÄLLIKKÖ jatkaa vain samaa vitun vanhaa laulua!
      Kyllä ymmärrän, että IVALON ALA-ASTEEN REHTORIN MIELESTÄ ON KAUNIS SEKÄ ARVOSTETTAVA TEKO JA VARSIN, KUN VAIMO OLI VIELÄ KUNNANLÄÄKÄRI!
      KYLLÄ KUULUU MAKSAA, koska olin PUOLUSTUS KYVYTÖN VAUVA jonka Kunnanjohtaja perheineen KIRJAIMMELLISESTI RAISKAS ja edes POLIISI EI PYSTYNYT ASIALLE MITÄÄN, koska kohdistui kaikkiin ja vaari oli tulossa Ruotsissa hakemaan niin eno oli sanonut : Et saatana kyllä tule vaan minä lähden tuomaan, koska AIKUINEN RAAVAS LUKENUT MIES EI OSAA KÄYTÖSTAPOJA VAAN SYYTTÖMÄN JA PUOLUSTUS KYVYTTÖMÄN TYTÖN PÄÄLLE VIELÄ KARSII!
      Kaiken tuon päälle ollaan KAIKKI INARIN KUNTALAISET kateltu miten KUNTAAN TULLAAN JA KYNITÄÄN RAHOJA eli ELÄTTÄVÄT ITSENSÄ TUON KAIKEN JÄLKEEN!
      53 vuotta sitte suurin piirtein eno lähti viemään minut äidin kanssa Ruotsiin jossa lasten oikeuksien ajamisessa sain olla mukana, koska he opettivat kaikki lapset on saman arvoisia.
      Ivalossa en ole koskaan kokenut, että minun lapset on saman arvoisia vaan ala-asteen rehtorina toiminut Korhonen tuon on todistanut. Hyttisen aikana ei ollut mitään ongelmia vaan hän ilmoitti mihin teen valituksen, mutta en ole koskaan tehnyt vaan ajattelin että opettaja lopettaa. Lopetti mutta rehtori vaihtui ja taas sama suku kävi syyttömän lapsen päälle.
      Odottelen korvauksia ja kyllä näitä korvauksia pitäis tulla niin paljon että toisillekin riittää!

      Kyllä kaikki on valtion tiedossa jotka minun syntymän jälkeen on kuntaan tulleet Kunnanjohtaja Korhosta ja hänen perhettä tukemaan eli he YKSIN OLE KAIKKEEN PYSTYNEET!

    • Sillä kunnanjohtaja KORHOSEN pojalla oli ase joten en voinu tehdä mitään.
      Keskellä kylää asuu sen vuopajan rannassa kunnantaloa vastapäätä. Kellarissa on iso makuuhuone jonka yhteydessä on iso kylpyhuone jossa on poreamme ja sauna vieressä joka kaipas remonttia jo silloin. Käytävän toisessa päässä on tuon pojan huone ja SÄNGYN alla oli silloin ASEET ja PANOKSET! Minä olin ainut joka siellä kävi ja Kunnanlääkäri sano aina : Tuo on xxxxx huone ja sitä ei tarvi siivoota!
      En siivonnut mutta ihmettelin, että mikäs sika on jos lääkäri äiti ilmottaa ettei tarvi siivota. Joten menin katsoon ja ensin näytti ettei mitään ole joten menin POLVILLENI lattialle nöyrästi SÄNGYN VIEREEN ja katsoin niin näin aseet ja panokset!
      Sitte ymmärsin miksi kyseinen lääkäri on ollut niin outo! Kyllä kuka vaan olis jos joutuu ELÄMÄÄN PSYKOPAATTIEN kanssa joita ei saa edes hoitoon!
      Ei tiedä mitä lääkkeitä nuokin on aseilla pakottaneet KUNNANLÄÄKÄRIN kotona kirjoittamaan!
      2000 luvulla aseet oli jo kaikilla KAAPISSA, mutta REHTORILLA sängyn alla joten kyllä mietin mitähän oikein pelkäs!? En nyt mikään AMAZONI ole vieläkään vaikka pikkusen lihava olenkin, mutta ilman kenkiä vain 161 senttiä ja kenkien koroista riippuen pituus vaihtelee 163-170senttiin mutta olen vanha ja toinen jalka haudassa!
      Kaikkihan sen tietää, että 53vuotiaana olen virallisesti ÄMMÄ ja saa sanoa ihan ” VITUN ÄMMÄ” koska en tuollaista enää nykysin loukkaannu.

    • Olen meidän suvusta ainut joka joutui maanpakoon kunnanjohtajan takia.
      En tiedä onko muita jotka on syntyneet samoihin aikoihin ja mikä heidän kohtalo on ollut.

      Rotuhygienia laki poistu 1970, mutta ei ihmisten käytös noin törkeästi muuttua edes kunnanjohtajalla ja tätä kunnan törkyä ollaan saatu kaikki katsoa.
      Inarin kunnan työntekijä poisti Inarin , Utsjoen ja Enontekiön kuntien yhteisen kalastuslain ja tuo liittyy myös PETSAMON EVAKKOIHIN ja samalla tavalla on kadonneet VEROVAPAAT osto oikeudet Norjaan jotka PETSAMOLAISET SAATIIN TSAARILTA kiitoksena työnteosta ja suomalaiset opetti PETSAMOSSA miten kasvatetaan perunaa, ohraa ja muuta viljaa sekä lypsykarjan pitoa ja kalastamaan niin saivat rahaa.
      Petsamossa on ollut OSUUSKUNTA jonka kautta kaikki on toimineet ja he on saaneet tuolla tavalla rahaa.
      Osuuskunta on toiminut jo ennen Suomeen liittymistä.
      Diplomaatti oikeudet oli kaikilla suomalaisilla, mutta kaikki mitä suomalaisilla oli niin on kadonneet ja Koltat vaan saa pitää oikeuksiaan.
      Petsamolaisten oikeudet sai kaikki jotka Inarin , Utsjoen ja Enontekiön kunnissa asu, mutta kaikki väittää että EU: hun liittymisen takia nuo poistui, mutta EU ei liity tuohon koska tuo oli PETSAMOLAISTEN kovalla työllä saatu oikeus TSAARILTA ja se oli periytynyt meidän suvussa mulle asti koska olen syntynyt Inarin kunnassa.
      Olen ollut Inarin kuntalainen kokoajan vaikka olin RUOTSISSA joten tuo viittaa siihen, että ollaan lähdetty kiirellä ja papereita ei ole jääty edes odottelemaan, koska noin hullu kunnanjohtaja olis voinut keksiä vaikka mitä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe