saamelaiskäräjät tulkitsee lakia miten haluaa

Anonyymi-ap

Toivottavasti tällainen ei leviä laajemmalle se olisi hirvittävän kaaoksen alku :

Saamelaiskäräjien hallitus oli asiasta eri mieltä. Sen tulkinnan mukaan laissa mainittu ”olisi voitu merkitä” -kriteeri on siirtymäajalle 1991–1995 tarkoitettu lisäys, jota ei tule soveltaa, ellei vanhempi ole hakeutunut vaaliluetteloon viimeistään vaaleissa 1999.

https://yle.fi/a/74-20049270

9

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leo Aikion ensimmäisen lapsen äiti on vaatinu minua kunnioittamaan häntä joten minä kyllä kunnioitan.

      Minä ja minun tyttö ollaan vain SIIVOOJINA toimittu, mutta kyllä tyttö isäänsä kunnioittaa myös ja halusivat hänet oikein PAPANAAN töihin niin voi isälleen myydä VIINAA ja voin todistaa, että saamelainen kaltoinkohtelee muualta tulleen suomalaisen sekä koltan kanssa minua sekä minun tytärtä!

      • Tuo porukka joiden kanssa minun tyttö töitä tekee vuokras hyvällä sopimuksella talon, mutta kaverinsa ei ymmärrä että sopimus koski vain minun tyttöä ja heidän pitäis luoda keskenään vuokrasopimus.
        Tyttö painaa asunnon eteen töitä niin toinen elää siivellä.
        700€ tekee joka kuukausi ainakin tappiota ja työnantaja voi antaa palkkaa myös asunto etuna!

        Ei minua tarvi opettaa koska osaan kyllä laskea sekä ymmärrän asioita, mutta ei meistä voi kukaan mitään sille että joku vaan on niin tyhmä että käyttää hyväksi koko kylän silmien edessä, koska tietää että ollaan riidoissa.
        Niin isoa riitaa ei ole ettenkö omaani puolustas!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Tuo porukka joiden kanssa minun tyttö töitä tekee vuokras hyvällä sopimuksella talon, mutta kaverinsa ei ymmärrä että sopimus koski vain minun tyttöä ja heidän pitäis luoda keskenään vuokrasopimus.
        Tyttö painaa asunnon eteen töitä niin toinen elää siivellä.
        700€ tekee joka kuukausi ainakin tappiota ja työnantaja voi antaa palkkaa myös asunto etuna!

        Ei minua tarvi opettaa koska osaan kyllä laskea sekä ymmärrän asioita, mutta ei meistä voi kukaan mitään sille että joku vaan on niin tyhmä että käyttää hyväksi koko kylän silmien edessä, koska tietää että ollaan riidoissa.
        Niin isoa riitaa ei ole ettenkö omaani puolustas!

        Inarin Remes on mystinen Remes joka on sukua ei Ivalon ja hän on tuon porukan äiti.
        Äidin isän kautta ja toinen sukulainen asuu Ivalossa ja ihan toisella sukunimellä.

        Juha-Pekka Koskinen on kuulemma myös sukua ja hänen kirjaa olen yrittänyt lukea, mutta kesken tuo on edelleen koska Inariin liittyvä sukuni pääsee yllättämään jos asia onkin näin eikä niin, kuin me ollaan luultu.

        Komiaa sukua ja en kyllä voi heitä moittia, koska he on yrittäneet edistää kuntaa, mutta kärsivät samalla tavalla kuin toisetkin.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Inarin Remes on mystinen Remes joka on sukua ei Ivalon ja hän on tuon porukan äiti.
        Äidin isän kautta ja toinen sukulainen asuu Ivalossa ja ihan toisella sukunimellä.

        Juha-Pekka Koskinen on kuulemma myös sukua ja hänen kirjaa olen yrittänyt lukea, mutta kesken tuo on edelleen koska Inariin liittyvä sukuni pääsee yllättämään jos asia onkin näin eikä niin, kuin me ollaan luultu.

        Komiaa sukua ja en kyllä voi heitä moittia, koska he on yrittäneet edistää kuntaa, mutta kärsivät samalla tavalla kuin toisetkin.

        Metsähallituksen hommissa oli alunperin kaikki, mutta EI OLLU LUPA ALKAA PYÖRITTÄMÄÄN KOMMUNISTI TOIMINTAA.

        Kunta sitä pyörittää ja saamelaiset pyörittää käräjillä omaa kommunisti toimintaa!

        Ihmettelin kerran, että miten xxxxx on lähtenyt miesten alalle myös. Olis pitäny tajuta jo nuorena, että ollaan samaa sukua.
        Oli mun äidin kanssa Norjassa töissä samaan aikaan ja minä olin toisen porukan kanssa.
        Minun porukka hajos ja tulin YKSIN VIIMISENÄ POIS ja käsky tuli isältä eli porukka jätetä.

        Minä olen kokoajan ollut VALTION luomassa alkuperäisessä porukassa, mutta en ole kussu kypärääni niin, kuin eräät tekee kokoajan!


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        💋 ­­­N­y­m­f­o­­m­­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      näiden ei tarvitse noudattaa suomen lakia. Saavat mellastaa ja tehdä ihan mitä haluttaa , kukaan ei valvo todellisesti laillisuutta

    • Anonyymi

      Mitäs jos mustalaiskäräjätkin alkaa kekkuloimaan Suomessa?🤭

    • Anonyymi

      Olen täysin samaa mieltä. Nyt huomasin, että minut on poistettu äänioikeutettujen listalta. Olen siellä ollut vuosikymmeniä ja voinut käydä äänestämässä.. Nyt ei ole tullut postia. tiedustelin asiaa joltakin ja käskettiin valittaa. En ole valittanut, koska se veisi aikaani ja ehkäpä vielä rahaakin enemmän kun postimaksun. Ihmetelen mihin tämä perustuu. Olen tullut sellaiseen tuloksee että täyttä mielivaltaa, syrjintää ym.. Olen syntynyt Inarin kunnassa ja saamenkieli on ollut lapsuudesta asti kotikieleni, muuta ei puhuttu. vasta asuntolassa opittiin jollain lailla suomea ja sitäkin piti salassa opetella ja puhua kavereille. Sukuni on saamenkielinen. Mielestäni kun puhuvat tuosta rasismista niin voisi lisätä siihen että terrorismi on kaiketi lähellä noita menettelytapoja mitä nämä saamelaisten johtohenkilöt harrastaa

    • Anonyymi

      Onko poistettu luettelosta jos on poliittisesti epämukava käräjäporukalle? Kerro toki lisää ja laita liitteitä että voi perehtyä asiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      323
      3188
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1414
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      283
      1236
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe