Missä huollatte sähköpyörät

Anonyymi-ap

Kerokaa missä voitte huoltaa pyöriänne ja korjauttaa.

42

527

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyörä on yksinkertainen kampe. Huolto onnistuu kädenkäänteessä perustyökaluilla suurimmaksi osaksi.

      • Anonyymi

        Vai että käden käänteessä? Tein juuri polkupyörääni syyshuollon ja aikaa meni viisi tuntia. Muutamia aivan erikoisia työkalujakin tarvitsin ja silti poljinkeskiö on vieläkin kasaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että käden käänteessä? Tein juuri polkupyörääni syyshuollon ja aikaa meni viisi tuntia. Muutamia aivan erikoisia työkalujakin tarvitsin ja silti poljinkeskiö on vieläkin kasaamatta.

        Muutama on hyvä olla. Olet jo säästänyt 200€ jos lasketaan pyörähuollon 40€/tuntiveloituksella.


    • Anonyymi

      Hyvin painava kapistus, onks sul nosturia edes?☢️

    • Anonyymi

      Tuvassa huollan.

    • Anonyymi

      Fillari huollossa ei tarvita nosturia.

      Maalaisjärkeä tarvitaan, mutta sitäkin erittäin vähän.

      • Anonyymi

        Noin puhuu ihminen joka on huoltanut korkeintaan mummonpyörää ja sitäkin vain siltä osin että juuri ilmaa on renkaisiin saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin puhuu ihminen joka on huoltanut korkeintaan mummonpyörää ja sitäkin vain siltä osin että juuri ilmaa on renkaisiin saanut.

        Eikö siinä ole juuri käytetty maalaisjärkeä? Ostettu pyörä jonka osaa itse huoltaa.


    • Anonyymi

      Muutama tunti vierähti moottorikeikon kasaamisessa, viimeistä rihtausta vaille valmis. Tarvisin kolmea työkalua: halpaa, meisseliä, pinsettejä ja pinna-avainta.

      • Anonyymi

        Mikä on moottorikeiko? Millainen työkalu on halpaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on moottorikeiko? Millainen työkalu on halpaa?

        Mene alakouluun opiskelemaan luetun ymmärtämistä! Pari kirjoitusvirhettä ja olet äimän käkenä. Sähköpyörässä käytetään usein vanteeseen asennettua sähkömoottoria. EIKÖ KAKARA TIENNYT? Jos aikoo ajaa sähköpyörällä, niin pyörässä pitää olla sähköllä toimiva moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene alakouluun opiskelemaan luetun ymmärtämistä! Pari kirjoitusvirhettä ja olet äimän käkenä. Sähköpyörässä käytetään usein vanteeseen asennettua sähkömoottoria. EIKÖ KAKARA TIENNYT? Jos aikoo ajaa sähköpyörällä, niin pyörässä pitää olla sähköllä toimiva moottori.

        Ei vanteeseen mahdu millään sähkömoottoria joten äläpäpä kirjoita muunneltua totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vanteeseen mahdu millään sähkömoottoria joten äläpäpä kirjoita muunneltua totuutta.

        Moottorinapa ripustetaan vannekehään eli VANTEESEEN. TUKI TURPASI ÄÄLIÖ!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorinapa ripustetaan vannekehään eli VANTEESEEN. TUKI TURPASI ÄÄLIÖ!!!!

        Ottaapa koville tuota, ja vieläpä ”pinnojen rihtaajalta” tuollaista tietämättömyyttä. Panee epäilyttämään oikein. Napamoottori kiinnitetään napaan, mutta ei ihmusen napaan. Ei, polkupyörän napaan se kiinnitetään. Polkupyörän navasta menee semmoisia pinnoja joiden päät ovat kiinnitetty vannekehään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaapa koville tuota, ja vieläpä ”pinnojen rihtaajalta” tuollaista tietämättömyyttä. Panee epäilyttämään oikein. Napamoottori kiinnitetään napaan, mutta ei ihmusen napaan. Ei, polkupyörän napaan se kiinnitetään. Polkupyörän navasta menee semmoisia pinnoja joiden päät ovat kiinnitetty vannekehään.

        Päähäsi on noussut nestettä, JOTA YLEENSÄ KUSEKSI KUTSUTAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päähäsi on noussut nestettä, JOTA YLEENSÄ KUSEKSI KUTSUTAAN.

        Pysytäänpä nyt asiassa, taikka niin, mutta kumminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaapa koville tuota, ja vieläpä ”pinnojen rihtaajalta” tuollaista tietämättömyyttä. Panee epäilyttämään oikein. Napamoottori kiinnitetään napaan, mutta ei ihmusen napaan. Ei, polkupyörän napaan se kiinnitetään. Polkupyörän navasta menee semmoisia pinnoja joiden päät ovat kiinnitetty vannekehään.

        Sinä ääliö siis alat kiinnittämään pyörän napaan moottoria, HAISTA PASKA!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ääliö siis alat kiinnittämään pyörän napaan moottoria, HAISTA PASKA!!!!

        Minä en kiinnitä mihinkään, eikä ole aikomustakaan, koska en halua sähköavusteista polkupyörää. Jos hankkisin olisi valittavana kaksi vaihtoehtoa. Napamoottori tahi keskiömoottori. Koska olet oikea mestarismies solvaamaan ihmisiä, niin esitän sinulle kysymyksen varsinaiseen asiaan liittyen. Täydennä lause. Vanne, pinnat sekä napa muodostaa yhdessä kokonaisuuden jota kutsutaan …..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kiinnitä mihinkään, eikä ole aikomustakaan, koska en halua sähköavusteista polkupyörää. Jos hankkisin olisi valittavana kaksi vaihtoehtoa. Napamoottori tahi keskiömoottori. Koska olet oikea mestarismies solvaamaan ihmisiä, niin esitän sinulle kysymyksen varsinaiseen asiaan liittyen. Täydennä lause. Vanne, pinnat sekä napa muodostaa yhdessä kokonaisuuden jota kutsutaan …..

        Totta kai tunnen pyöräilyyn liittyvät termit. Yleensä käytetään englantia, eikä kusipää sen vertaa tiedä. Sinä kusipää muodostat k kokonaisuuden, jota kutsutaan ääliöksi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai tunnen pyöräilyyn liittyvät termit. Yleensä käytetään englantia, eikä kusipää sen vertaa tiedä. Sinä kusipää muodostat k kokonaisuuden, jota kutsutaan ääliöksi!!!

        Suomessa käytetään suomenkieltä, ethän sinäkään solvaa englanniksi, joten myönnä nyt vaan suoraan, nuin ikkään, että et ymmärrä varsinaisesta asiasta, niin sanoakseni, hölkäsen pöläystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa käytetään suomenkieltä, ethän sinäkään solvaa englanniksi, joten myönnä nyt vaan suoraan, nuin ikkään, että et ymmärrä varsinaisesta asiasta, niin sanoakseni, hölkäsen pöläystä.

        Kakara, pyörän huollossa ja kiekkojen rakentamisessa ei pärjäää suomen kielellä. Osat jäävät ostamatta ja laskurit pimentoon, jos vain meuhkaa ja kukkoilee muutaman suomen kielen termillä, pääsi on täynnä nesteetä, eli olet kusipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakara, pyörän huollossa ja kiekkojen rakentamisessa ei pärjäää suomen kielellä. Osat jäävät ostamatta ja laskurit pimentoon, jos vain meuhkaa ja kukkoilee muutaman suomen kielen termillä, pääsi on täynnä nesteetä, eli olet kusipää.

        Ai olet ulkomailla? Onko siellä hyviä psykiatreja? Sinuna kävisin vähän juttelemassa. Apua akuuttiin vaivaan saa vaan kun psykiatria vaivaa.


    • Anonyymi

      Pyörää hankkiessa kannatta jo huomioida huoltoa vaativat kohteet. Huolto tulee eteen väistämättä.
      Ei kannata liian hienomakaanista tekniikkaa hankkia mitä voi huolattaa vain pyörähuollossa. Pyöräteollisuus miellelään kehittää tälläistä tekniikkaa.
      Eli jää ajot ajamatta kuin muotipyörä seisoo huollossa.

      Kun itse on perillä millaisin teknisin ratkaisuin valmitetun pyörän on hankkinut, on huolto helppoa. Ei tarvitse haaskata aikaa huoltomanuaalien kaivamiseen netistä tai opetella youtubesta huolto-ohjeita jotka sisältävät usein virheellistäkin tietoa esim. kampea asennettaessa nelikanttiakselin rasvaaminen.
      Ei tarvi kuin suorittaa ulkomuistista huolto tarvitulle kohteella ja lähteä huoletta polkemaan auringonlaskuun.

      • Anonyymi

        Jos aikoo itse huoltaa, niin kannattaa myös itse koota sähköpyörä. Integroidut osat tekevät osien vaihtamisen kalliiksi ja vaikeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aikoo itse huoltaa, niin kannattaa myös itse koota sähköpyörä. Integroidut osat tekevät osien vaihtamisen kalliiksi ja vaikeaksi.

        Onko ne integroidut osat vierasperäisiä, ei suomalaisesta kivijalkakaupasta ostettuja?


      • Anonyymi

        Itse kasasin osista 7 vuotta sitten. Edessä hub-moottori. Tuli 20 000 km mittariin ja moottorin sisällä olevat muovirattaat ovat jo niin kuluneet että vaihdoin moottorin. Uusi moottori oli halpa 68 €. Uudet muovirattaat maksaa 30€, joten vaihdan ne moottoriin niin jää varalle, kunhan saan ulosvetäjän.


      • Anonyymi

        Kerran olen ottanut neliskanttikammen irti akselilta rälläkän avulla, koska ei liikahtanut millään. Sen jälkeen olen aina sipassut vaseliinia hitusen ja problem solved :D Lisättäköön jotta 70tkm olen neliskantilla ajellut vaseliinien kanssa ja ei kampi ole ikinään löystynyt. Vittu mitä tietäjiä täälläkin on..... :D


    • Anonyymi

      Omassa pihassa/kotona.

    • Anonyymi

      No sähköpyöräkorjaaamolla ja molla tietysti. Hö

    • Anonyymi

      Kun olen itse tavis pyörästä sähköpyörän rakentanut, niin itse sen myös huollan.

    • Anonyymi

      Kyllä nykyään kaikki pyörähuollot ovat alkaneet huoltaa myös avusteisia, tekevät mitä osaavat. Koneen vikakooditkin osaavat pikkuhiljaa tulkita.

    • Riippuu pyörästä, mutta isoin iso isommista pyöräliikkeistä jotka myyvät sähköavusteisia polkupyöriä, myös huoltavatkin niitä.
      Isommat (takuu) korjaukset sitten yleensä tarkoittavat isompien osakomponettien vaihtoja (eli käytännössä valmistajalta tulee tilalle esim. uusi moottori vahingoittuneen tilalle).
      Sitten taas takuun ulkopuolisiin korjauksiin löytyy muutamia niihin erikoistuneita liikkeitä/korjaamoja.
      Sähköteksiniä osia lukuunottamatta sähköavusteisen pyörän huoltokohteet ovat ihan samoja kuin "normaalissa" polkupyörässä.
      Huollossa muutenkaan sähköosille ei tehdä mitään isompaa huoltoa jos niissä ei mitään vikaa ilmene (joissain malleissa suositellaan tiettyjen tiivisteiden vaihtamista määrävälein).

    • Anonyymi

      Taloyhtiön kellarissa,samalla iso varaosatarjonta muiden pyöristä.

    • Anonyymi

      Kellarivarastolla

    • Anonyymi

      Tien varressa.

      • Anonyymi

        Pari kertaa olen huoltanut ja korjannut tienvarressa. Takavaihtaja meni pinnojen väliin, Tarakkalaukun kulma meni pinnojen väliin ja painoi lokarin mutkalle. Jarrukahvan magneettikytkin irtosi. Ketjut rattaan ja navan väliin jumiin. Satulan jousi poikki. Ketjulukko irtosi. Sateella meni vettä mittariin, kuivui parissa päivässä. Teräsvanteeseen laitetut kovat jarrupalat lasittuivat ja pitivät hirveetä kirskunaa. Vaihto pehmeämpiin kotona. Ripuli yllätti kesken matkan, satula meni vaihtoon.

        Eli ei juuri mitään korjattavaa.


    • Anonyymi

      Kylpyhuoneessa samalla ku käyn paskalla

      • Anonyymi

        Joutuu kiihdyttämään kakallakäyntikertoja tai vastavuoroisesti pitkittämään täysistuntoa jolloin vaarana ovat pahat peräpukamat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuu kiihdyttämään kakallakäyntikertoja tai vastavuoroisesti pitkittämään täysistuntoa jolloin vaarana ovat pahat peräpukamat.

        Fitnord mainostaa myös pyörähuoltoaan


    • Anonyymi

      Ihan samassa paikassa missä sen rakensinkin.

    • Anonyymi

      Roihuvuoressa ilmanen paikka.
      Saa opastusta ja käyttää työkalui.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      107
      2189
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      433
      1664
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1353
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      17
      1202
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      79
      1172
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1105
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      287
      1040
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      185
      1031
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      50
      1002
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      200
      863
    Aihe