Oletteko kuulleet suomenruotsalaisen, mutta sittemmin lähes totaalisesti unohdetun ja aikanaan keski Euroopassakin, mm. ranskan radiossa, teoksiaan esille tuoneen säveltäjämestarin Bengt von Törnen kamarimusiikkia, kuten jousikvartettoja, viulusonaatteja, jousikvinteton tai "hienon" pianotrion, joka esitettiin tuossa vajaat kymmenen vuotta sitten Helsingin kaupungintalolla, mutta ei ole kuultavissa Soudcloud suoratoistopalvelusta, kuten muut Teos kamarimusiikkkisarjassa esitetyt sävellykset? Törnehän sävelsi myös orkesterimusiikkia, kuten sinfonioita, sinfoniettoja ja sinfonisia runoja. Minä pidän Törnen kiehtovasta säveltaiteesta ja soisin sitä esitettävän enemmän.
Oletteko kuulleet Bengt von Törnen kamarimusiikkia?
8
274
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä mä kuullut, tottakai. Oikein hyvä säveltäjä, oikea nero hän on. Vaikka vaikea usko että hän ei osata lukea yksikään nuotti!
- Anonyymi
Tuota minä en ole kuullut, ettei hän olisi osannut lukea nuotteja. Kuinka hän on voinut sitten kirjoittaa nuotit orkesteripartituuriin jos hän ei ole osannut lukea niitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota minä en ole kuullut, ettei hän olisi osannut lukea nuotteja. Kuinka hän on voinut sitten kirjoittaa nuotit orkesteripartituuriin jos hän ei ole osannut lukea niitä?
"Kuinka hän on voinut sitten kirjoittaa nuotit orkesteripartituuriin jos hän ei ole osannut lukea niitä?"
Hänellä oli oppinut rouva vai olisiko se ollut piika, niinpä säveltäminen sujui siten että herra vihelsi ja rouva tai piika ne viheltelyt nuoteiksi kirjoitti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kirjoitus lukutaitos vaadi nicht wehr? Näin mulle krrtou säveltäjänero Arvo Standertskjöld ( Joo, se pankkiiri Standertskjöld poika). Hän sano " Sulla valmis paperi missä viivat, sä piirtää siihen pallukat, sitten piirtää pallukoihin viivat. Siinä se!".
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Huomasin myös, että yhtä lailla unohdettu suuri suomalainen säveltäjämestari Erkki Aaltonenkin on säveltänyt hämmästyttävän laajan tuotannon lukuisia jousikvartettoja, pianosonaatteja, sekä sinfonioita ja baletteja jne., joita, uskokaa tai älkää, ei esitetä missään, niiden levyttämisestä puhumattakaan.
- Anonyymi
Tärkeämpää olisi pohtia voiko kamarimusiikkia kuunnella makuuhuoneessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031645
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271432En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821260- 621153
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101028Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213806Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 122733
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20708