Kirjoitan pelkääväni lastensuojelun tekoja -Lastensuojelu: Teemu on epävakaa ja todellisuustajuton

Kirjoitan pelkääväni lastensuojelun tekoja -Lastensuojelu: Teemu on epävakaa ja todellisuustajuton

Henna kirjoitti 4.9.2023 toisaalla samasta aiheesta: Onko sossut luotu etsimään epäkohtia perheistä? Minulla kokemus etteivät edes halua tuoda esiin hyviä asioita eikä varsinkaan sanoa niitä ääneen. Se mitä ei sanota, ei myöskään kirjata eikä siten ole olemassa.

Heidi Hennalle: Ei mitään positiivista, ellei sitä saa käännettyä toisinpäin, negatiiviseksi. Näin ainakin meidän kirjauksista huomaa, tai sitten jos kirjauksissa on jotakin positiivista niin senkin pystyy ymmärtämään toisin. "Asioiden hoito sujuu useasti hyvin"
Kai alan olla skeptinen joka asiasta mutta näiden kanssa on pakko..

Teemu Hennalle: merkitys riippuu aina kontekstista. Saman käsitteen (lääkärin kanssa on keskusteltu siitä, että onko tämä alipainoa) merkitys muuttuu, kun käsite siirretään vaikkapa sairauden kontekstiin (Toivo on alipainoinen ja isä uhkaa lapsen kehitystä). Sosiaalityöntekijä ei voi jäädä kiinni valehtelusta, koska alipainosta on todella puhuttu, eikä kukaan voi todistaa, että alipainosta puhuttiin hypoteettisesti eikä todettuna uhkana. Sosiaalityöntekijä muuttaa kontekstia tahallaan tietäen, että kukaan ei osaa todistaa sen muuttuneen, ja jos todistaa, vanhempaa ei uskota, koska lapsen kehitys on tärkeämpää kuin semanttinen väittely tai sosiaalityöntekijän voittaminen. Samoin lääkärinlausunto, jonka mukaan puhe ei ollut alipainosta siinä mielessä, että sitä oli vielä olemassa, ohitetaan lastensuojelussa, koska se romahduttaisi sosiaalityöntekijän arvovallan määrätä vanhempaa lapsen kasvatuksessa ja lapsen suojelemisessa lasta uhkaavalta vanhemmalta.

Teemu Heidille: Hyvien juttujen tunnustaminen estää heitä pakottamasta sinua valtion säätelevään väliintuloon. Se vaatii huonoja juttuja, jotta prosessiin on syytä. Niiden todenvastaisuudella ei ole väliä, koska sinun rooli on totella eikä ajatella. Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella

Arto Teemulle: Siis huostaanotto on kiellettävä ja korvattava TOTUUDEN PUHUMISELLA!

Teemu: perhelaitos on konkreettinen organisaatio. Totuus on symboliikkaa

https://www.youtube.com/watch?v=AzjmlJbjYdA

9

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketä nämä ihmiset aina ovat jota luettelet. Kellekään ei sano mitään mitkään random nimet. Jos minä puhun Jormasta, tiedätkö kuka Jorma on? Muutenkin tekstisi on perin sekavaa ja todellisuudesta irrallaan olevaa.

      • Anonyymi

        Teemulla on paha tapa kirjoittaa tekstiä vähän kuin itselleen. Ulkopuolinen tarvitsee lisätietoja ymmärtääkseen kontekstin eli asiayhteyden. Nämä lisätiedot puuttuvat ja kirjoittaja menee suoraan asiaan.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        💋 ­N­y­m­f­­o­­m­­­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Onko Hennan psyyke kunnossa?

      • Anonyymi

        Teemun ei ainakaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teemun ei ainakaan ole.

        Kyllä on. Olen opiskellut psykologiaa ja väitän ettei Teemulla ole muuta kuin ahdistushäiriö.


    • Anonyymi

      Vaikka Henna olet opiskellut psykologiaa, jos viiraa päästä ei silloin paljon hyötyä mistään ole

    • Anonyymi

      Entä Teemun aivot? Pehmeät?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe