Palstasota

Onkos täällä alkanut jonkinlainen palstasota anonyymien ja rekisteröityneiden kesken. Sinkut palstan oma Venäjän-Ukrainan sota.

Niin kuin jo yhdessä tai kahdessa ketjussa totesin, niin mulla ei ole mitään anonyymejä vastaan. Kaikenlaisia kommentoijia löytyy kaikenlaisista ihmisistä.

Ja tähän ketjuun saa vastata niin rekatut kuin anonyymitkin =)

Sana on vapaa.

101

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taavi vähän vaan kiukuttelee. Yritetään ymmärtää sitä.

    • Anonyymi

      En mä usko, että varsinainen sota. Moni rekkaamaton taitaa vaan olla aika tympääntyt osan rekatuista asenteeseen ja miten he kirjottelevat ketjuissa. Jokainen tyylillään ja jokainen saa ite päättää kenen kanssa kirjottelee. Ei sitä ainakaan paranna tollanen kiukuttelu, jota tuolla parissa ketjussa näkyy. Ihan sama mulle.

      • Itse olen monen anonyymin kanssa kirjoitellut ihan hyvässä hengessä niin täällä kuin joillain muillakin palstoilla. Esim. musiikista tulee kirjoiteltua eniten just anonyymien kanssa. Anonyymiydessä on se yks huono puoli, että ei ihan aina tiedä kirjoitteleeko yhden ja saman vai useamman kanssa. Ainoastaan voi päätellä kirjoitusten perusteella onko kommentoijia useampi vai vain yksi. Toki jotkut sitten anonyymiyden suojista huutelevat mitä sattuu, mutta niin tekevät jotkut rekatutkin.


    • Ei ole mullakaan anoja vastaan mitään. Jutut vaikuttaa miten suhtaudun kehenkin nimillä ja ilman. En minä ainakaan sodi, mutta toki pidän puoleni ja puolemme, jos väärin perustein aletaan ihmisiä boikotoimaan julkiselta palstalta pois keskusteluketjuista.

      Säännöt koskee anojakin.

      • Näinhän se menee. Itselleni asiallinen ja ystävällinen linja on paras. Joskus kuitenkin olen minäkin hieman suutahtanut, jos jonkun kommentti on osunut ja uponnut huonolla tavalla. Huutamaan en ole kuitenkaan ruvennut.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näinhän se menee. Itselleni asiallinen ja ystävällinen linja on paras. Joskus kuitenkin olen minäkin hieman suutahtanut, jos jonkun kommentti on osunut ja uponnut huonolla tavalla. Huutamaan en ole kuitenkaan ruvennut.

        Nojuu, asiallisuus on parasta, mutta sitä voi odottaa myös vastapuolelta. Toiset pehmentää ja liirumlaarumoi sanomisiaan, toiset töksäyttää suoraan ja niistä on turha suuttua. Henkilökohtaisuuksista voi suuttuakin.


      • Huitale kirjoitti:

        Nojuu, asiallisuus on parasta, mutta sitä voi odottaa myös vastapuolelta. Toiset pehmentää ja liirumlaarumoi sanomisiaan, toiset töksäyttää suoraan ja niistä on turha suuttua. Henkilökohtaisuuksista voi suuttuakin.

        En ole ihan aina tykännytkään, jos joku on joskus vaikka haukkunut mun kirjoitusta tai jotain osaa siitä. Joskus olen vähän suutahtanut ja sanonut vastaan, mutta se ei ole kovin yleistä. Yleensä olen vain mielessäni ollut pahoillani tai ajatellut, että siinäpähän vaan joku trolli trollailee ja yrittä provosoida.


      • Kyllä juuri näin.👍. Ja kyllä se tuntuu joo siltä että siihen sotaan yllyttää ihan muut tosin he eivät näytä sitä ite ymmärtävän että näin tekevät ja ehkä se ei ole heidän tietoinen tarkoituksensa.🤔🙂.


    • Kyllä on ihan tekemällä tehty sota, jos sellaista edes on. Aivan tyhmää ja turhaa riidellä tuntemattomien kanssa.

      • Anonyymi

        Eikö sota vaadi sotimista, edes verbaalista? Jos ei sanota mitään toisilleen, niin ei se musta kovin paha sota ainakaan ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sota vaadi sotimista, edes verbaalista? Jos ei sanota mitään toisilleen, niin ei se musta kovin paha sota ainakaan ole.

        Sitä sanotaan kylmäksi sodaksi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sitä sanotaan kylmäksi sodaksi.

        Sehän on ok. Molemmat pysyy omalla puolellaan ja kauhun tasapaino säilyy. 👍


    • Anonyymi

      Ainakin h​omot ovat ryömineen k​oloistaan, ihmisiä häiritsemään.

      • Teille on ihan omat palstanne.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Teille on ihan omat palstanne.

        Älähän nyt. Kyllä tänne saisi jokunen julkihomokin tulla. Saataisiin sinkkulemaan meidän kanssa.
        Musta olisi ainakin hienoa, jos noin olisi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Älähän nyt. Kyllä tänne saisi jokunen julkihomokin tulla. Saataisiin sinkkulemaan meidän kanssa.
        Musta olisi ainakin hienoa, jos noin olisi.

        Joo, mutta jos muumia ahdistaa oma homoutensa, kannattaa hänen hakeutua kaltaistensa seuraan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Joo, mutta jos muumia ahdistaa oma homoutensa, kannattaa hänen hakeutua kaltaistensa seuraan.

        Lööperiä. Ei noin kamuseni.

        Homot on yhtä lailla tervetulleita palstalle kuin muutkin. Mielestäni.

        Oletko sinä homofoobikko? Et kai?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Lööperiä. Ei noin kamuseni.

        Homot on yhtä lailla tervetulleita palstalle kuin muutkin. Mielestäni.

        Oletko sinä homofoobikko? Et kai?

        En missään nimessä ole homofoobikko. Enemmänkin nämä kaappihomot ärsyttävät.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En missään nimessä ole homofoobikko. Enemmänkin nämä kaappihomot ärsyttävät.

        Jokaindn meistä on kaapissa jollakin elämän osa-alueella. Niin myös minä ja sinä.

        Tuo, että kaapissa olo ärsyttää sinua. Se kertoo sinusta paljon.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jokaindn meistä on kaapissa jollakin elämän osa-alueella. Niin myös minä ja sinä.

        Tuo, että kaapissa olo ärsyttää sinua. Se kertoo sinusta paljon.

        Jep, se kertoo. Inhon näitä "machomiehiä", jotka käyttävät homoutta kirosanana, kun ovat itse epävarmoja seksuaalisuudestaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En missään nimessä ole homofoobikko. Enemmänkin nämä kaappihomot ärsyttävät.

        Mulle on ihan sama onko täällä homoja vai ei (siis täällä sinkkupalstalla tai jollain muullakaan, jolla käyn). En aattele onko joku homo, hetero, bi, mies, nainen, muunsukupuolinen, nuori, vanha, kun keskustelen jonkun kanssa. Jos keskustelu sujuu, niin muulla ei ole väliä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Jep, se kertoo. Inhon näitä "machomiehiä", jotka käyttävät homoutta kirosanana, kun ovat itse epävarmoja seksuaalisuudestaan.

        Eli .. hmm.. tästä meidän pitänee keskustella joskus ihan ajan kanssa. Ärsyyntyminen on merkki jostakin vastakkaisuudesta. Oletko sinä mahdollisesti itse homoseksuaalinen tai bi?

        Eikä nyt tarvitse kertoa mitään. Kunhan vain tuli mieleeni.

        Kävin aika hyvän keskustelun jonkun aikaa sitten tästä aiheesta. Ärsyyntymisestä.

        Tähän pitänee palata paremmalla ajalla. Haluan pureutua tähän. Nyt elämä ei anna myöten siihen. Kohta taas mentävä elämään oikeaa elämää.. :)


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eli .. hmm.. tästä meidän pitänee keskustella joskus ihan ajan kanssa. Ärsyyntyminen on merkki jostakin vastakkaisuudesta. Oletko sinä mahdollisesti itse homoseksuaalinen tai bi?

        Eikä nyt tarvitse kertoa mitään. Kunhan vain tuli mieleeni.

        Kävin aika hyvän keskustelun jonkun aikaa sitten tästä aiheesta. Ärsyyntymisestä.

        Tähän pitänee palata paremmalla ajalla. Haluan pureutua tähän. Nyt elämä ei anna myöten siihen. Kohta taas mentävä elämään oikeaa elämää.. :)

        En tykkää lokeroida itseäni. Mutta olen jossain määrin panseksuaali.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En tykkää lokeroida itseäni. Mutta olen jossain määrin panseksuaali.

        En itsekään ihan aina harrasta tuota lokerointia.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En tykkää lokeroida itseäni. Mutta olen jossain määrin panseksuaali.

        Niin.. sieltä se ärsyyntymisen juuri tuli. Se ärsyttää, mitä itse ei ole..

        Palaan tähän kanssasi tai muutoin paremmalla ajalla. Heippa. :)


    • Anonyymi

      Tulehtunutta ilmapiiriä rakastavana toivon että sota tästä vielä kuumenisi :)

    • Tämä on enemmän semmoinen Nuijasota.

      • Anonyymi

        Asemasota.

        Mun mielestä ei ole mitään väliä. Tapelkaa ja kiukutkaa
        vaan. Huvittavaa katsoa. Ihmiset tuntemattomat nahistelee eivätkä edes itse enää tiedä, että mistä :D


    • Anonyymi

      laitetaan vielä nimitteliä", eli koodini joka tekee nimiä.... hahah.

    • Anonyymi

      ajattelin säilyttää tuon koodin että jos mitä tahansa voi keksiä palstalaisten nimistä vaikka mitä hassuja sinänsä... arvotaan uudet nimet...

    • Anonyymi

      Me anomuumit olemme tämän sopan keittäneet. Anteeksi 🙏

      • Höpsis pöpsis. Tässä kai mistään sopasta ole vielä kyse. Muumit kuuluu palstaan siinä missä rekatutkin.


    • Anonyymi

      Ystävällistä aamua toivoittaa:

      Palsmus sekä Yomuku

    • Anonyymi

      Kummat on kumpia?

    • Anonyymi

      Taidan olla yksinkertainen mutta en ole huomannut eroa rekattujen ja anonyymien kirjoitusten välillä. En seuraa yhtään ainutta nimimerkkiä, enkä tiedä millainen heppu tai mimmi on kyseessä. Kun tässä ketjussa sana oli vapaa, laitoin tämän, olisin voinut olla laittamattakin. Luen vain tekstin ja otan kantaa siihen, en kiinnosta kuka kirjoittaa.

      • Ihan hyvin kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Onneksi ei ole kerennyt sotimaan kun omassa elämässä on "Jeesus kiireitä" ja väsy painaa sen mukaisesti. Ei jaksa edes tietokonetta avata kun on ns. selviytymismoodissa.
      Kummatkaan eivät häiritse yhtään, olkoon nimetön tai nimellinen versio ihmisestä.

      AV

    • Ilmeisesti mun nähdäkseni muutama anonyymi tähän yllyttäisi mutta se on vaan mun näkemys. Ja omasta mielestä kaikki on tasa-arvoisia ja ansaitsee tulla hyvin kohdelluksi niin rekatut kuin anonyymitkin.🙂.

      • Juuri näin =)


      • Anonyymi

        Sitäkin voisi kannattaa miettiä, että mistä se johtuu. Se, että kyse olisi "muutamasta" ja "muutenvaan" on laiskaa ajattelua, mutta sen taakse on tietysti helppo piiloutua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkin voisi kannattaa miettiä, että mistä se johtuu. Se, että kyse olisi "muutamasta" ja "muutenvaan" on laiskaa ajattelua, mutta sen taakse on tietysti helppo piiloutua.

        Mikä sitten ikinä onkaan siinä syynä mikä tekee ihmisistä ilkeitä ja suvatsemattomia toisia kohtaan 🤷‍♂️kyllä sitä on tämän asia kohdalla jo tullut mietyttyä moneen kertaan.🙂.


    • Vain rekisteröityneet ovat hienoja, kunnolisia ja todellisia ihmisiä.
      Kaikki nikittömät ovat botteja, trolleja ja asioita ymmärtämättömiä (ja lisäksi ovat jokainen minua ylipainoisempia).

      Minua ei taaskaan ole haukuttu täällä, joten nyt toimeen siellä kriitikko-osastolla.

      • Miksi sua pitäis haukkua?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Miksi sua pitäis haukkua?

        Koska palstasuosio on suoraan verrannollinen (varsinkin nikittömän) haukkumisen määrään, niin sitä pitäisi jakaa tasaisemmin.
        ;)


      • buddy-love kirjoitti:

        Koska palstasuosio on suoraan verrannollinen (varsinkin nikittömän) haukkumisen määrään, niin sitä pitäisi jakaa tasaisemmin.
        ;)

        Itse en ole ajatellut, että kalastelen mitään palstasuosiota. Ne tykkää mun jutuista, jotka tykkää ja ne jotka ei tykkää, niin ei sitten tykkää.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse en ole ajatellut, että kalastelen mitään palstasuosiota. Ne tykkää mun jutuista, jotka tykkää ja ne jotka ei tykkää, niin ei sitten tykkää.

        Näinhän sen pitäis ollakin. 100% samaa mieltä. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Näinhän sen pitäis ollakin. 100% samaa mieltä. 👍

        Kaikki ei millään voi tykätä kaikkien ajattelusta ja ilmaisusta, mutta ei maailmaa ja ihmisiä voi pakottaa muokkaamaan itseään mieleiseksi, vain jotta "minä" viihdyn.

        Itseensä mentävä miksi ärsyttää niin kovin.


      • Valitan samaa, kyllä minä odottaisin jo pelkästä kohteliaisuudesta henkilökohtaisia solvauksia edes muodon vuoksi, tunnen itseni niin kovin tarpeettomaksi elleivät palstan surkimukset muuta tapojaan ja aloita haasteiden tarjoilua, noh hopi hopi 🙂


    • Anonyymi

      Tuntuuko teistä joskus siltä että aikuiset ihmiset käyttäytyvät toisinaan lapsenomaisesti? Koko aihepiiri on osa tuota kysymystä?!
      Kalle, anna nyt Villen leikkiä sillä hiekkakuormurilla.

      AV

    • Itse asiassa silloin ennen, kuin rekkauduin mietin sitä että kannattaako edes koko rekisteröityminen.😁 ei tämä sen hullumpaa ole näinkään. Mutta kyllä sitä vaan paskaa saa niskaansa enemmän, kun kirjoittelee näin.🤪

      • Anonyymi

      • Rekattuja voi kiusta enemmän, koska heidät ja heidän kirjoituksensa tunnistaa paremmin nimimerkin perusteella. Anonyymistä ei aina tiedä onko sama vai eri tyyppi. Rekattuna kuitenkin voi osallistua keskusteluihin paremmin ja luovia eri palstojenkin välillä, kun sulle vastanneiden kommentit tulevat kommenttikenttään.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Rekattuja voi kiusta enemmän, koska heidät ja heidän kirjoituksensa tunnistaa paremmin nimimerkin perusteella. Anonyymistä ei aina tiedä onko sama vai eri tyyppi. Rekattuna kuitenkin voi osallistua keskusteluihin paremmin ja luovia eri palstojenkin välillä, kun sulle vastanneiden kommentit tulevat kommenttikenttään.

        Onneksi voi ohittaa elämässä ne epämiellyttävyydet, kohauttaa olkapäitään ja kävelee eteenpäin. Itseään voi muuttaa, toisia ei.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi voi ohittaa elämässä ne epämiellyttävyydet, kohauttaa olkapäitään ja kävelee eteenpäin. Itseään voi muuttaa, toisia ei.

        AV

        Näinpä.



      • Norppa83 kirjoitti:

        Rekattuja voi kiusta enemmän, koska heidät ja heidän kirjoituksensa tunnistaa paremmin nimimerkin perusteella. Anonyymistä ei aina tiedä onko sama vai eri tyyppi. Rekattuna kuitenkin voi osallistua keskusteluihin paremmin ja luovia eri palstojenkin välillä, kun sulle vastanneiden kommentit tulevat kommenttikenttään.

        Just tuon vellikellon takia tulikin rekisteröidyttyä.😉

        Hyvässä ja pahassa😎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi voi ohittaa elämässä ne epämiellyttävyydet, kohauttaa olkapäitään ja kävelee eteenpäin. Itseään voi muuttaa, toisia ei.

        AV

        Juurikin näin👍🏼


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Just tuon vellikellon takia tulikin rekisteröidyttyä.😉

        Hyvässä ja pahassa😎

        Itse en alkanut hyödyntämään vellikelloa kuin vasta tänä vuonna. Sitä ennen ihmettelin, että mikä se oikein on =D Tuli siis pyörittyä täällä useampi vuosi ennen kuin keksin mitä tuo vellikello tarkoittaa, tosin ihan alussa kun tulin tänne ei tainnut tuollaista systeemiä edes olla (olen ollut täällä rekisteröityneenä jotain 7 vuotta ja tällä nimimerkilläkin kohta saman verran).


      • Anonyymi

        No voi pientä. Onneksi kestätte sen niin hienosti.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse en alkanut hyödyntämään vellikelloa kuin vasta tänä vuonna. Sitä ennen ihmettelin, että mikä se oikein on =D Tuli siis pyörittyä täällä useampi vuosi ennen kuin keksin mitä tuo vellikello tarkoittaa, tosin ihan alussa kun tulin tänne ei tainnut tuollaista systeemiä edes olla (olen ollut täällä rekisteröityneenä jotain 7 vuotta ja tällä nimimerkilläkin kohta saman verran).

        Juu siis minä kyllä mietin myös samaa, että miksi sillä on tuollainen nimitys. Nyt tiedän syyn😂

        Kauan olet siis viihtynyt🙂 Palstailetko viikottain? Vai onko välillä pitempiä jaksoja kun et ole kirjoitellut..🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        No voi pientä. Onneksi kestätte sen niin hienosti.

        Tietenkin kestetään. Kestetään niin kauan kun on liukastetta mukana.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juu siis minä kyllä mietin myös samaa, että miksi sillä on tuollainen nimitys. Nyt tiedän syyn😂

        Kauan olet siis viihtynyt🙂 Palstailetko viikottain? Vai onko välillä pitempiä jaksoja kun et ole kirjoitellut..🤔

        Palstailen milloin sattuu, eniten kuitenkin iltaisin. Joskus saatan olla poissa päivän tai muutaman, joskus olen ollut viikkotasollakin. Kerran olin poissa jopa vuoden. Kesällä ja nyt syksyllä on tullut käytyä useammin.

        Jep, olen viihtynyt täällä jo aika kauan, tosin on täällä muakin kauemmin viihtyneitä. Täällä sinkuissa en ole koko tuota aikaa ollut. Alunperin olin enemmän tai vähemmän vakikalustoa musiikkipalstalla, jolta itseasiassa tulin tänne.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Palstailen milloin sattuu, eniten kuitenkin iltaisin. Joskus saatan olla poissa päivän tai muutaman, joskus olen ollut viikkotasollakin. Kerran olin poissa jopa vuoden. Kesällä ja nyt syksyllä on tullut käytyä useammin.

        Jep, olen viihtynyt täällä jo aika kauan, tosin on täällä muakin kauemmin viihtyneitä. Täällä sinkuissa en ole koko tuota aikaa ollut. Alunperin olin enemmän tai vähemmän vakikalustoa musiikkipalstalla, jolta itseasiassa tulin tänne.

        Niin ettet sentään ihan koko 7v. Ole palstaillut.🥴 Tämä on kyllä jokseenkin koukuttava paikka.

        Onko musiikki puolella paljon keskustelijoita?


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin ettet sentään ihan koko 7v. Ole palstaillut.🥴 Tämä on kyllä jokseenkin koukuttava paikka.

        Onko musiikki puolella paljon keskustelijoita?

        On siellä porukkaa, mutta eniten anonyyminä kirjoitellaan. Joitain rekisteröityneitäkin joskus, mutta eivät taida olla kuitenkaan vakikalustoa sen kummemmin kuin moni anonyymikään. Tosin anonyymeistä ei aina tiedä ovatko vakiporukkaa vai eivät ja kuinka monta anonyymiä on palstalla. Rekatuista saa paremman käsityksen.

        Ennen oli mun mielestä vähän vilkkaampaa musiikkipuolella, tosin on siellä nytkin käyty keskusteluja, itsekin olen keskustellut viimeaikoina myös siellä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        On siellä porukkaa, mutta eniten anonyyminä kirjoitellaan. Joitain rekisteröityneitäkin joskus, mutta eivät taida olla kuitenkaan vakikalustoa sen kummemmin kuin moni anonyymikään. Tosin anonyymeistä ei aina tiedä ovatko vakiporukkaa vai eivät ja kuinka monta anonyymiä on palstalla. Rekatuista saa paremman käsityksen.

        Ennen oli mun mielestä vähän vilkkaampaa musiikkipuolella, tosin on siellä nytkin käyty keskusteluja, itsekin olen keskustellut viimeaikoina myös siellä.

        Kävinkin heti tarkistamassa, mistä siellä jutellaan. 😄

        Olisi tosiaan kiva vähän säntäillä muihinkin osioihin kuin vain käydä sinkuissa ja ikävällä😝

        Saako udella mistä musasta tykkäät?


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kävinkin heti tarkistamassa, mistä siellä jutellaan. 😄

        Olisi tosiaan kiva vähän säntäillä muihinkin osioihin kuin vain käydä sinkuissa ja ikävällä😝

        Saako udella mistä musasta tykkäät?

        Nykyään kuuntelen eniten 1960-80 -lukujen musiikkia. Aika paljon rockia ja etenkin 1970-luvun rock, mutta myös esim. kasaripoppia, countrya, bluesia, iskelmää ja elokuvamusiikkia. Klassista en kuuntele niin paljon enää, kun teininä ja vähän yli parikymppisenä kuuntelin sitä tosi paljon. Joskus saatan klassistakin, esim. 1500-1700 -lukujen musiikkia ja joskus myös kasaria uudempaa.

        Suosikkibändejä mulla on esim. Hollies, Kinks, Free, Bad Company, Slade, Rush, Zeppelin Whitesnake, Judas Priest, AC/DC, Culture club, Smokie.

        Suosikkiartisteja esim. Dean Martin, Paul Rodgers (Free/Bad Company), Rory Gallagher (Blues/rock kitaristi) Bernie Marsden (blues/rock kitaristi), Neil Sedaka, Glen Campbell (countrymuusikko), Dusty Springfield, Shirley Bassey, Bonnie Tyler, John Denver (folkmuusikko), Rob Halford (Judas Priest), Boy George (Culture club), Joe Bonamassa (blues/rock kitaristi), Mariah Carey, Kari Tapio.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kävinkin heti tarkistamassa, mistä siellä jutellaan. 😄

        Olisi tosiaan kiva vähän säntäillä muihinkin osioihin kuin vain käydä sinkuissa ja ikävällä😝

        Saako udella mistä musasta tykkäät?

        Siis joksus myös kasaria uudempaa populaarimusiikkia.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nykyään kuuntelen eniten 1960-80 -lukujen musiikkia. Aika paljon rockia ja etenkin 1970-luvun rock, mutta myös esim. kasaripoppia, countrya, bluesia, iskelmää ja elokuvamusiikkia. Klassista en kuuntele niin paljon enää, kun teininä ja vähän yli parikymppisenä kuuntelin sitä tosi paljon. Joskus saatan klassistakin, esim. 1500-1700 -lukujen musiikkia ja joskus myös kasaria uudempaa.

        Suosikkibändejä mulla on esim. Hollies, Kinks, Free, Bad Company, Slade, Rush, Zeppelin Whitesnake, Judas Priest, AC/DC, Culture club, Smokie.

        Suosikkiartisteja esim. Dean Martin, Paul Rodgers (Free/Bad Company), Rory Gallagher (Blues/rock kitaristi) Bernie Marsden (blues/rock kitaristi), Neil Sedaka, Glen Campbell (countrymuusikko), Dusty Springfield, Shirley Bassey, Bonnie Tyler, John Denver (folkmuusikko), Rob Halford (Judas Priest), Boy George (Culture club), Joe Bonamassa (blues/rock kitaristi), Mariah Carey, Kari Tapio.

        No sulla menee musamaku siis ihan tuollaiseen historialliseen suuntaan☺️

        Kuunteletko yhtään nykypäivän musiikkia?

        Mä tosiaan kuuntelen itse aika laidasta laitaan.. mutta enemmänkin Dance poljentoja. Nuorena kävin joka perjantai diskoissa. Pidän tanssimisesta.🥰


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Rekattuja voi kiusta enemmän, koska heidät ja heidän kirjoituksensa tunnistaa paremmin nimimerkin perusteella. Anonyymistä ei aina tiedä onko sama vai eri tyyppi. Rekattuna kuitenkin voi osallistua keskusteluihin paremmin ja luovia eri palstojenkin välillä, kun sulle vastanneiden kommentit tulevat kommenttikenttään.

        Joopa joo, ja hetken kuluttua kuuluu kitinää! Se vellikello kun soittaa koko ajan, ihan rekattujen itsensä tänne valittamaa -> tämä tieto!
        trollikka

        Onhan meitä täällä rekkautumattomiakin, jotka kirjaamme viestimme!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo, ja hetken kuluttua kuuluu kitinää! Se vellikello kun soittaa koko ajan, ihan rekattujen itsensä tänne valittamaa -> tämä tieto!
        trollikka

        Onhan meitä täällä rekkautumattomiakin, jotka kirjaamme viestimme!
        trollikka

        Itse en käy täällä valittamassa yleensä. Onhan täällä teitä rekkautumattomiakin, joilla vakituinen nimimerkki ja teidän viestit tunnistaa kyllä. Puhuin sellaisista anonyymeistä, joilla ei ole ollenkaan mitään nimimerkkiä tai jotain muuta merkkiä kirjoituksen alla ja heidän kirjoituksiaan ei oikein tunnista ellei sitten ole perehtynyt kirjoitustyyliin tai arvaa asiasisällöstä, että on sama henkilö kysymyksessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo, ja hetken kuluttua kuuluu kitinää! Se vellikello kun soittaa koko ajan, ihan rekattujen itsensä tänne valittamaa -> tämä tieto!
        trollikka

        Onhan meitä täällä rekkautumattomiakin, jotka kirjaamme viestimme!
        trollikka

        Pidän teitäkin, joilla kirjoituksen alla vakituinen nimimerkki tai joku muu tunniste nimimerkillisinä. Anonyymit on vain täysin anonyymejä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nykyään kuuntelen eniten 1960-80 -lukujen musiikkia. Aika paljon rockia ja etenkin 1970-luvun rock, mutta myös esim. kasaripoppia, countrya, bluesia, iskelmää ja elokuvamusiikkia. Klassista en kuuntele niin paljon enää, kun teininä ja vähän yli parikymppisenä kuuntelin sitä tosi paljon. Joskus saatan klassistakin, esim. 1500-1700 -lukujen musiikkia ja joskus myös kasaria uudempaa.

        Suosikkibändejä mulla on esim. Hollies, Kinks, Free, Bad Company, Slade, Rush, Zeppelin Whitesnake, Judas Priest, AC/DC, Culture club, Smokie.

        Suosikkiartisteja esim. Dean Martin, Paul Rodgers (Free/Bad Company), Rory Gallagher (Blues/rock kitaristi) Bernie Marsden (blues/rock kitaristi), Neil Sedaka, Glen Campbell (countrymuusikko), Dusty Springfield, Shirley Bassey, Bonnie Tyler, John Denver (folkmuusikko), Rob Halford (Judas Priest), Boy George (Culture club), Joe Bonamassa (blues/rock kitaristi), Mariah Carey, Kari Tapio.

        Kuuntelen kyllä joskus nykymusiikkiakin. Viime aikoina olen kuunnellut paljon Joe Bonamassaa mikä on yks mun suosikki uudemmista artisteista (tosin ei hän ihan uusi enää ole, koska on ollut musiikkibisneksessä jo jotain yli 30 vuotta, 12-vuotiaasta lähtien). Adam Lambert on kans sellainen, jota joskus kuuntelen ja myös esim. sellainen usalainen rockbändi kuin Dirty honey (perustettu 2017). Uudempaa musiikkia edsutaa myös vaikka ruotsalainen electrobändi Carbon based lifeforms (perustettu 1996).

        Ja onhan noita ysärin sooloartistejakin, joita myös kuuntelen joskus kuten vaikka Mariah Carey (mainittu jo tuossa ylempänä), LeAnn Rimes tai Whitney Houston (ysäri edustaa mulle myös uudempaa musiikkia).

        Kuitenkin enemmistö musiikista jota kuuntelen on ysäriä aiemmilta vuosikymmeniltä ja kaukaisemmilta vuosisadoilta. Kai mun musiikkimaku osittain selittyy sillä, koska myös historia kiinnostaa mua, mutta olen aina myös löytänyt menneiden aikojen musiikista itseäni kiinnostavampia bändejä ja artisteja ja säveltäjiä.

        Elokuvamusiikin kuuntelu juontuu siitä tai ainakin osittain, että elokuvat ja elokuvahistoria on myös yks mun kiinnostuksenkohteista.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Siis joksus myös kasaria uudempaa populaarimusiikkia.

        Toi yläpuolinen teksti on sulle osoitettu. Vastaus siihen, kun kysyit kuuntelenko myös nykymusiikkia.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Toi yläpuolinen teksti on sulle osoitettu. Vastaus siihen, kun kysyit kuuntelenko myös nykymusiikkia.

        Tuttuja nimiä kyllä.😊🙄

        Mä yleensä unohdan artistit ja menen vaan sen musan mukana. Sit harmittaa, kun en muista edes kappaleen nimeä.🫣


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Tuttuja nimiä kyllä.😊🙄

        Mä yleensä unohdan artistit ja menen vaan sen musan mukana. Sit harmittaa, kun en muista edes kappaleen nimeä.🫣

        Mää tallennan usein kappaleet, joista tykkään suosikkeihin tietokoneen ylälaidassa ja saatan kirjoittaa välillä ylös vihkoonkin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää tallennan usein kappaleet, joista tykkään suosikkeihin tietokoneen ylälaidassa ja saatan kirjoittaa välillä ylös vihkoonkin.

        Nykyään tallennan spotify ssa kappaleet tykätyihin jos tykkään jostain😌 Radiosta jos kuuntelee, niin ei hirveästi jää kyllä mikään uutuuden nimi mieleen, ellei nyt ole joku suomalainen bändi.


    • Anonyymi

      Ällö imelää. Jengi vääntää ja jänkkää ylimielisenä, ja juurikin asioiden ohi niitä omiaan. Ja kaikki käyttäytyy välillä niin. Ihan yhtä ärsyttävää, tai huonoa käytöstä , tai hyvää käytöstä se on ollu, oli sitten rekattu, tai ei. Mutta se, että pitää tulla sitten itsestään selvää puhumaan omaksi hyväkseen ja toiseksi todellisuudeksi, onkin ihan toinen juttu. Nyt en kyllä anna krediittejä tästä ällöilystä, olisitte omistaneet pokalla edes hivenen tosta toiminnasta. Rehellinen paskamaisuuskin on parempi, ja pieni vittuilu piristää päivää. yök yhteisesti ihan kaikille... Ei ole mitään sotaa, pikku egoilua vaan...

      • Anonyymi

        Just noin. Olen ällöilyn uhallakin täysin samaa mieltä 👍

        Nyt ehkä syytä käydä oksentaan liika ällöimelyys pois. 🤮


      • Ja mä kun olen rehellisen paskamainen itseni, niin en osaa kuulemma käyttäytyä. Ja jokainen vähänkän mua lukenut tietää eri asia myöntääkö, että minä osaan käyttäytyä. Minulta vaan puuttuu miellyttämisen tarve omien mielipiteitteni kanssa. Samoin minulle öykkäröivien kanssa.

        Eli niin metsä vastaa, kun sinne huutaa pätee minuun. Voi vähän miettiä miten kakaramaisesti mullekin kommentoi, jos kokee mun näppäävän sormille.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja mä kun olen rehellisen paskamainen itseni, niin en osaa kuulemma käyttäytyä. Ja jokainen vähänkän mua lukenut tietää eri asia myöntääkö, että minä osaan käyttäytyä. Minulta vaan puuttuu miellyttämisen tarve omien mielipiteitteni kanssa. Samoin minulle öykkäröivien kanssa.

        Eli niin metsä vastaa, kun sinne huutaa pätee minuun. Voi vähän miettiä miten kakaramaisesti mullekin kommentoi, jos kokee mun näppäävän sormille.

        Mua ei myöskään jaksa kiinnostaa liioin mikään small talk diipa daapa näkemyksiäni pehmentämään. Turhaa lässytystä koittaa muotoilla mielinkielin mielipidettä pakettiin, jotta joku pitsinenäkin sen sietää lukea.


      • Huitale kirjoitti:

        Mua ei myöskään jaksa kiinnostaa liioin mikään small talk diipa daapa näkemyksiäni pehmentämään. Turhaa lässytystä koittaa muotoilla mielinkielin mielipidettä pakettiin, jotta joku pitsinenäkin sen sietää lukea.

        Ps. Nään kyllä, että jotkut sitä jaksaa keventää ja höpistä pehmeitä, on suosikkeja. Mutta mulla ei ole myöskään tarvetta olla kenenkään suosikki täällä eikä IRL.


      • Huitale kirjoitti:

        Ps. Nään kyllä, että jotkut sitä jaksaa keventää ja höpistä pehmeitä, on suosikkeja. Mutta mulla ei ole myöskään tarvetta olla kenenkään suosikki täällä eikä IRL.

        Olen tokinaisempi ja se saapi kelvata lirputtajan sijaan.


    • Rauhaa rakastavana ihmisenä kieltäydyn ottamasta osaa minkäänlaiseen palstasotaan tai konfliktiin. Minä en siis sodi ketään tai mitään vastaan.

    • Ei se ole alkanut, ei ole uusi juttu, asetelma on ollut sama niin pitkään kun itse olen palstaillut ja sitä ennenkin. Se on ikiaikainen kälkätys eikä se lopu muuten kuin poistamalla joko mahdollisuus kirjautua tai mahdollisuus kirjoittaa kirjautumatta.

      • Jep. Näinpä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Näinpä.

        Nyt on joku muu syy tälle palstan aggressiivisuudelle ja jännästi se on monella taholla osunut yhtä aikaa. Esimerkiksi lukion jne. lukulomien aikaan huomaa hyvin palsta muuttuu kahta kauheammaksi, samoin koulujen kesälomien alkaessa. Joulun pyhät, talvilomaviikot jne. Ainoa selkeä yhteinen nimittäjä on ollut se, että kun se osuu noihin kohtiin hyvinkin säännöllisesti, niin on aika selvää että enin osa saastasta tulee turhautuneiden lasten (minulle kaikki alle 30v. ovat lapsia, kärjistäen) näppäimistöiltä.


      • Anonyymi

        Hyvä käytös, molemmin puolin parantaisi tilannetta, vaikka ei se sitä tietenkään kokonaan poistaisi. Ihan jokaisen, myös rekattujen, kannattais hetkeksi avata silmänsä ja katsoa mysö niiden "omien" toimintaa ja käytöstä. Tällä hetkellä tälle tilanteelle on täysin selvät syyt, mutta sen tajuaminen tietenkin vaatii sitä, että pystyy katsomaan rehellisesti mitä tuolla pitkin ja poikin lukee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä käytös, molemmin puolin parantaisi tilannetta, vaikka ei se sitä tietenkään kokonaan poistaisi. Ihan jokaisen, myös rekattujen, kannattais hetkeksi avata silmänsä ja katsoa mysö niiden "omien" toimintaa ja käytöstä. Tällä hetkellä tälle tilanteelle on täysin selvät syyt, mutta sen tajuaminen tietenkin vaatii sitä, että pystyy katsomaan rehellisesti mitä tuolla pitkin ja poikin lukee.

        No ei se paljon asiaa auta, kun kommentoit että tarttis osata käyttäytyä ja loppukommenttisi onkin sitten rekkujen syyllistämistä. Hiukan rakentavampi ote voisi johtaakin johonkin, mutta em. kommentin tavalla asiaa lähestyen voidaan olla varmoja, että ainakaan tilanne ei tule muuttumaan parempaan suuntaan.

        Ja tuo mitä mainitsit molemminpuolisesta hyvästä käytöksestä... Oletko sitä mieltä, että oma kommenttisi täyttää hyvän käytöksen kriteerit? Minä en ole sitä mieltä, mutta mielipiteitähän maailmassa riittää eikä loppua tule.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No ei se paljon asiaa auta, kun kommentoit että tarttis osata käyttäytyä ja loppukommenttisi onkin sitten rekkujen syyllistämistä. Hiukan rakentavampi ote voisi johtaakin johonkin, mutta em. kommentin tavalla asiaa lähestyen voidaan olla varmoja, että ainakaan tilanne ei tule muuttumaan parempaan suuntaan.

        Ja tuo mitä mainitsit molemminpuolisesta hyvästä käytöksestä... Oletko sitä mieltä, että oma kommenttisi täyttää hyvän käytöksen kriteerit? Minä en ole sitä mieltä, mutta mielipiteitähän maailmassa riittää eikä loppua tule.

        Mähän sanoin molemmin puolin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No ei se paljon asiaa auta, kun kommentoit että tarttis osata käyttäytyä ja loppukommenttisi onkin sitten rekkujen syyllistämistä. Hiukan rakentavampi ote voisi johtaakin johonkin, mutta em. kommentin tavalla asiaa lähestyen voidaan olla varmoja, että ainakaan tilanne ei tule muuttumaan parempaan suuntaan.

        Ja tuo mitä mainitsit molemminpuolisesta hyvästä käytöksestä... Oletko sitä mieltä, että oma kommenttisi täyttää hyvän käytöksen kriteerit? Minä en ole sitä mieltä, mutta mielipiteitähän maailmassa riittää eikä loppua tule.

        Tällä hetkellä vana ongelmana on se, että nimenomaan rekatut ihmettelevät suurisilmäisinä, että mikähän juttu tämä nyt on. Valtaosa teistä on fiksuja ihmisiä. Kyllä te nyt sen näette ihan itsekin, että mistä tämä nyt juontaa juurensa.

        Kyllä käytökseni täyttää hyvän käytöksen kriteerit. Mä kun EN syyttänyt ketään. Kehotin avaamaan silmiä. Se ei ole syytös. Tilanne ei ole millään tavalla mystinen, vaan täysin selvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä vana ongelmana on se, että nimenomaan rekatut ihmettelevät suurisilmäisinä, että mikähän juttu tämä nyt on. Valtaosa teistä on fiksuja ihmisiä. Kyllä te nyt sen näette ihan itsekin, että mistä tämä nyt juontaa juurensa.

        Kyllä käytökseni täyttää hyvän käytöksen kriteerit. Mä kun EN syyttänyt ketään. Kehotin avaamaan silmiä. Se ei ole syytös. Tilanne ei ole millään tavalla mystinen, vaan täysin selvä.

        En minä ihmettele, mulle tää on ihan tuttua, vähän väliä täällä joku/jotkut rekut ovat paskasaaveina, oli se ansaittua tahi ei. Ihan normipäivä mun silmissä.

        Ja ei, en näe mistä tämä johtuu, koska en ole ollut täällä 24/7. Enkä ole edes fiksu. Toisaalta sillä ei ole mitään väliäkään, koska tismalleen sama asetelma täällä on ollut siitä alkaen kun itse olen palstaillut eli 2009 lähtien. Ja reliikit ovat kertoneet, että asetelma on ollut sama siitä alkaen kun rekkautuminen oli mahdollista. Kyse ei siis ole mistään yllättävästä tai tietyistä syistä johtuvasta ilmiöstä, vaan kyseessä on puhtaasti rakenne, voit sanoa vaikka valuviaksi tms.

        Ihminen on ihmiselle susi eikä se tosiasia muutu miksikään millään ihmisten rakentamalla alustalla. Ei eilen, ei tänään eikä vielä huomennakaan. Ihminen on luomakunnan pahin jäte ja pahimmillaan omaa lajiaan kohtaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En minä ihmettele, mulle tää on ihan tuttua, vähän väliä täällä joku/jotkut rekut ovat paskasaaveina, oli se ansaittua tahi ei. Ihan normipäivä mun silmissä.

        Ja ei, en näe mistä tämä johtuu, koska en ole ollut täällä 24/7. Enkä ole edes fiksu. Toisaalta sillä ei ole mitään väliäkään, koska tismalleen sama asetelma täällä on ollut siitä alkaen kun itse olen palstaillut eli 2009 lähtien. Ja reliikit ovat kertoneet, että asetelma on ollut sama siitä alkaen kun rekkautuminen oli mahdollista. Kyse ei siis ole mistään yllättävästä tai tietyistä syistä johtuvasta ilmiöstä, vaan kyseessä on puhtaasti rakenne, voit sanoa vaikka valuviaksi tms.

        Ihminen on ihmiselle susi eikä se tosiasia muutu miksikään millään ihmisten rakentamalla alustalla. Ei eilen, ei tänään eikä vielä huomennakaan. Ihminen on luomakunnan pahin jäte ja pahimmillaan omaa lajiaan kohtaan.

        Jos siis ihminen vaikkapa vetää luottokorttinsa tappiin joka kuukausi ja sitten aina palkkapäivänä valittaa, että rahat on loppu ... ei se ole syytös, jos hänelle toteaa, että avaa silmäsi, tässä olis nämä paperit, katso niitä. Ei se varmasti kaikkien mielestä kivaa ole, mutta ei myöskään syytös.

        Mutta mä jätän tähän. Jokainen näkee kyllä mistä on kyse. Eri juttu haluaako nähdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä käytös, molemmin puolin parantaisi tilannetta, vaikka ei se sitä tietenkään kokonaan poistaisi. Ihan jokaisen, myös rekattujen, kannattais hetkeksi avata silmänsä ja katsoa mysö niiden "omien" toimintaa ja käytöstä. Tällä hetkellä tälle tilanteelle on täysin selvät syyt, mutta sen tajuaminen tietenkin vaatii sitä, että pystyy katsomaan rehellisesti mitä tuolla pitkin ja poikin lukee.

        Itsen jaksa yleensä kovin syvällisesti paneutua ihan jokaisen palstalaisen kirjoituksiin. On kyllä totta, että jotkut kommentoijat saattavat joskus häiriköidä. Jotkut ovat harmittomia häiriköitsijöitä ja jotkut vähän harmillisempia. Mutta jos menee hetkeksikin tämän palstan ulkopuolelle ja käy edes muutamalla muulla palstalla, niin huomaa, että koko S24:n mittakaavassa eniten häiriötä aiheuttavat anonyymit, myös he ovat yleensä niitä haukkujiakin, koska anonyymiyden suojista voi helpommin sanoa mitä tahansa eikä pystytä jäljittämään ei ainakaan niin helposti. Toki on myös rekkautuneita, joilla vaikka sama levy pyörii samasta asiasta päivä-ja viikkotolkulla, joskus jopa vuosia ja rekkautuneita, jotka haukkuvat muita. Ja asiallisia ja ystävällisiäkin kirjoittelijoita löytyy, niin rekkautuneita kuin anonyymejäkin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itsen jaksa yleensä kovin syvällisesti paneutua ihan jokaisen palstalaisen kirjoituksiin. On kyllä totta, että jotkut kommentoijat saattavat joskus häiriköidä. Jotkut ovat harmittomia häiriköitsijöitä ja jotkut vähän harmillisempia. Mutta jos menee hetkeksikin tämän palstan ulkopuolelle ja käy edes muutamalla muulla palstalla, niin huomaa, että koko S24:n mittakaavassa eniten häiriötä aiheuttavat anonyymit, myös he ovat yleensä niitä haukkujiakin, koska anonyymiyden suojista voi helpommin sanoa mitä tahansa eikä pystytä jäljittämään ei ainakaan niin helposti. Toki on myös rekkautuneita, joilla vaikka sama levy pyörii samasta asiasta päivä-ja viikkotolkulla, joskus jopa vuosia ja rekkautuneita, jotka haukkuvat muita. Ja asiallisia ja ystävällisiäkin kirjoittelijoita löytyy, niin rekkautuneita kuin anonyymejäkin.

        Juuri näin asia on. Täsmälleen.🙂.


    • Anonyymi

      Anonyymillä on suhde rekattuun; siitäkö sota alkoi?

    • Anonyymi

      En usko että tuollaista on. Hyviä ideoita tulee mieleen jos siemailee viskiä ja valvoo koko yön, kuin että joku Citrinella voisi olla sitten joku komentajan adjutantti ;)

      Sodassa, tuosta Ukrainan sodasta tuli mieleen että mitään hyötyä Ukrainallekaan on hyötyä valloittaa niitä alueita takaisin kun ei ole jäljellä mitään muuta kuin romua ja viljelykelvotonta maata.

    • Anonyymi

      suurimmat taistelut oikein joku palstanimi ja valomieka, kun yön hämärässä puoliunessa taistelee jotain... niin... aamulla herää: onpas lakatat solmussa, kovat taistellut ollut...

    • Anonyymi

      Tolla periaatteellahan Ukraina tulisi vallattua hissukseen. Venäläiset siirtäisivät rajaa aina muutaman metrin lisää vuorokaudessa, jos ei minkäänlaista vastaiskua tulisi.
      Ihan sama jos sä omistaisit 1000 m² omakotitalon tontin ja naapurisi siirtäisi aitaa aina metrin kerrallaan sun mökkiäs kohden!
      Rauhanomaisestiko sä suhtautuisit siihen maan valtaajaan?

      Ei se kuules noin mene! Ett sinäkään edes siitä pienestä maapalasestasi luopuisi suosiolla! Miksi ukrainalaiset antaisivat varastaa maataan? Solidaarisuudestako venäläisiä sotilaita kohtaan, kun ovat kauas kotoaan lähetetty tapettaviksi ?
      Ei kiinnosta Putinia tai Soigunia montako venäläistä sotilasta Ukrainassa uhrataan; Venäjä on suurimaa ja kansaa miljoonia, pientä harvennusta armeijan riveissä ei huomaa kuin; kaatuneiden sotilaiden omaiset ja ystävät!

      Kyllä tuo teurastus on saatava loppumaan; ja venäläiset takaisin kotikonnuilleen!
      trollikka

      • Ei ukrainalaisten tartte kärsiä. En pidäkään siitä, että Venäjä hyökkäsi maahan. En tykkää Putinista. Mutta liittyykö tuo jotenkin tähän ns. palstasotaan?


    • Tjaa, eilen rupesi jo välillä hiukan vatuttamaan, tuli huudeltua kanadaa useampaan kuin yhteen ketjuun 🙂, tänään ei niinkään. Kuka sitä nyt aurinkoista kaunista päivää viitsisi haaskata johonkin niin turhaan kuin anonyymien keskinäisiin mittelöihin, halkokoon hiuksia ne jotka kokevat sen tarpeelliseksi. Toisaalta kun tuumii asiaa syvemmin niin mikäpä olisi kauniimpaa ja intohimoisempaa kuin sovinnonteko pienen kähinöinnin jälkeen, njam 😋😘. Saatoin eksyä aiheesta mutta sitä sattuu 🙂

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe