Perättömät raiskausväitteet / Lauri Tähkän tapaus

Media on jo hienosti tuntunut tuomitsevan etukäteen Lauri Tähkän seksuaalirikolliseksi. Herra Tähkä taas tuntuu olevan vakuuttunut syyttömyydestään, ja tuonut oikeussaliin mukanaan kuvausryhmän. Jotenkin kuvittelisin, että jos on pelkoa syylliseksi toteamisesta, ihminen ei näin toimisi. Median mielestä tämä on ehdottoman huono juttu. Eikö kuitenkin ole kaikkien etu, että tapaus dokumentoidaan mahdollisimman tarkasti, tuleepa tapauksesta tuomio tai Herra Tähkä todetaan syyttömäksi?

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/48fe189f-56ed-4e6b-9d21-168d6a2a3e7e

Ottamatta kantaa Tähkän tapaukseen, tuntuu ettei miehillä ole mitään keinoa puolustautua perättömiä väitteitä vastaan. Jos tietää olevansa syytön, minusta tulisi toimia juuri kuten Tähkä on toiminut ja tehdä asiasta mahdollisimman julkinen.

144

2102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ”Aluejohtaja perusteli päätöstä sillä, että Heka ei voi taata, ettei hän tapaa miestä uudelleen ja että nainen oli suuren osan harjoittelustaan poissa.

        Tapaamisen jälkeisenä päivänä henkilöstöjohtaja kirjoitti sähköpostissa aluejohtajalle: "Eihän harjoittelijan kanssa ole tehty kesätyösopimusta?".

        Henkilöstöjohtaja selitti tarkoittaneensa ilmaisulla sitä, ettei harjoittelijan terveyttä haluttu vaarantaa ottamalla hänet samalle alueelle uudestaan töihin.

        Rikoksen tekijä ei halunnut työskennellä toisella paikkakunnalla, eikä häntä voitu pakottaa siihen, koska luottamusmiehenä hänellä oli korostettu irtisanomissuoja.

        Harjoittelija ei myöskään halunnut vaihtaa aluetta, koska hän halusi suorittaa harjoittelun tutun vakituisen työnohjaajan kanssa.

        Tuomion mukaan harjoittelija on hakenut Hekaan töihin kahdesti tapahtuneen jälkeen.”
        https://yle.fi/a/74-20046282


    • Anonyymi

      Hän palkkasi kuvausryhmän ettei tarvi vastata toimittajille ja näyttää että on julkkis ja tekee mitä tykkää ja näytti ettei roope salminen aku hirviniemi ym saaneet mitään rangaistuksia ja oliko tuomari samaa mieltä jo kun antoi luvan salissa kuvata ym

      • Asian vierestä totean, että ihmeellisesti on tuntunut Roope Salminen saaneen median silmissä syntinsä anteeksi. Hänen uransa tuntuu taas olevan kovassa nosteessa, vaikka on tuomittu seksuaalirikollinen.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Asian vierestä totean, että ihmeellisesti on tuntunut Roope Salminen saaneen median silmissä syntinsä anteeksi. Hänen uransa tuntuu taas olevan kovassa nosteessa, vaikka on tuomittu seksuaalirikollinen.

        Tämähän ei liity mitenkään siihen onko Roope syyllinen vai ei, mutta itse en häneen koskisi pitkällä tikullakaan ja jos olisin missi kuten Sieppi, niin vielä vähemmän. En silti ole häntäkään tuomitsemassa ilman riittävää näyttöä, vaikken omaan petiini häntä kelpuuttaisikaan.

        Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän ei liity mitenkään siihen onko Roope syyllinen vai ei, mutta itse en häneen koskisi pitkällä tikullakaan ja jos olisin missi kuten Sieppi, niin vielä vähemmän. En silti ole häntäkään tuomitsemassa ilman riittävää näyttöä, vaikken omaan petiini häntä kelpuuttaisikaan.

        Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton

        No siis ainakin oikeuden mielestä on syyllinen. Mutta eihän näissä koskaan tiedä, kun kännissä kohelletaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Asian vierestä totean, että ihmeellisesti on tuntunut Roope Salminen saaneen median silmissä syntinsä anteeksi. Hänen uransa tuntuu taas olevan kovassa nosteessa, vaikka on tuomittu seksuaalirikollinen.

        On joo tuomittu, onko oikeasti syyllinen?


      • Palstakamu kirjoitti:

        No siis ainakin oikeuden mielestä on syyllinen. Mutta eihän näissä koskaan tiedä, kun kännissä kohelletaan.

        Jos lööppejä uskoi kyse oli Roopen kohdalla nakuilusta lusikka-asennossa. Ketään ei saa kähmiä eikä nakuilla ilman luoaa tietenkään ja keskimäärin, jos jatkoille erehtyy lähtemään miehet sitä teki ainakin kun itse oli nuorempi. Sinänsä edes fyysisen aloitteen teko ei ole paha asia, kunhan sen tekee toista kunnioittaen, varovasti aloittaen neutraalista osasta ihmistä ja toisen reaktioita peilaten. Jos kaksi humalaista lähtee jatkoille, tulee ylilyöntejä helposti. Kun tuomion seksuaalisesta teosta luki, oli ensimmäinen reaktio myötähäpeä kömpelöstä lähestymisestä, mutta kuitenkaan tuomion mukaan raiskausta tai käsien työntämistä sukupuolielimiin ei tapahtunut. Kun vertaa tekoa julkisuusrumbaan, sinakin oma moraalikösitys sanoo, että Roope sai paljon isomman häpeätuomion mitä teko edes oli. Lehtien mukaan on lopettanut juomisen, ehkä on oppinut jotain…

        ” –Salminen on mennyt hetkeä myöhemmin *** huoneeseen ja makaamaan *** kanssa samaan sänkyyn. Salminen ottanut itseltään ainakin päällys-ja alushousut pois jalastaan sekä käskenyt ja avustanut *** riisumaan päällys-ja alushousunsa.

        – Salminen on maannut sängyssä ilman housuja *** takana, jolla ei ole ollut housuja jalassaan niin sanotussa lusikka-asennossa. *** ei ole päihtymystilansa vuoksi kyennyt puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, eikä päässyt poistumaan tilanteesta.

        Lauri tähkän tapauksessa syyte on lööppien mukaan seksuaaliseen tekoon pakottaminen. Siis sekään ei välttämättä tarkoita raiskausta, mutta vaikka väärään paikkaan eksyneitä käsiä ja painostusta. Syyte ei toki vielä ole tuomio eli syyllisyyteen on turha ottaa kantaa etukäteen.

        ”Seksuaaliseen tekoon pakottamiseen syyllistyy henkilö, joka väkivallalla tai uhkauksella pakottaa toisen ryhtymään muuhun seksuaaliseen tekoon kuin sukupuoliyhteyteen tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi. Lisäksi tunnusmerkistö edellyttää, että tämä olennaisesti loukkaa toisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta.”

        Luulisi, että miestenkin päähän alkaisi mennä, että noihin hommiin pitää ryhtyä hienotunteisesti ja mielummin selvinpäin, jotta pystyy paremmin lukemaan toisen viestejä. Rokkareilla ja iskelmälaulajilla on vuosikausia ollut bändärikerhoympärillä nuoria naisia. Ennen hyväksikäyttö oli vain toiseen suuntaan, nykyisin on mahdollista myös molemminpuolinen hyväksikäyttö. Nuoret tietää paremmin kuin hyvin omat oikeutensa.

        Tähän tapaukseen en ota kantaa kuitenkaan mistä on kyse, odotan oikeuden päätöstä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän ei liity mitenkään siihen onko Roope syyllinen vai ei, mutta itse en häneen koskisi pitkällä tikullakaan ja jos olisin missi kuten Sieppi, niin vielä vähemmän. En silti ole häntäkään tuomitsemassa ilman riittävää näyttöä, vaikken omaan petiini häntä kelpuuttaisikaan.

        Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton

        Ne on ne eri ihmisistä välittyvät vibat mitkä ratkaisevat. Jos kuuntelee intuitiotaan niin sanoisin että lopputulos on aika yksiselitteinen ainakin tässä tapauksessa.


    • Anonyymi

      Miten tuomio voi tulla jos ei ole näyttöä? Eihän Tähkä mitään myönnä, oli syyllinen tai ei. Jos sä oot julkkis ja sulla on paljon mainetta ja rahaa niin sä voit päästä pälkähästä Suomen oikeuslaitoksen edessä. Siltsu on tästä havainnollistava esimerkki. Roisto se on kaikesta huolimatta ja siinä se. Sitten sitä metan kanssa sekoilua on käytetty hänen hypetyksensä välineenä. Hävettävää touhua.

    • Anonyymi

      Minusta Lauri tekee oikein, jos on syytön. Minusta hyvin mahdollista, että on syytön, tuskin olisi näin toiminut silloin oikeudessa. Samalla tämä episodi toimii hyvänä esimerkkinä muille naisille, ettei kannata aina uhriutua, jos asiat eivät mene heidän suunnitelmien mukaan.

      Toivon mukaan olettamukseni on oikea tässä. Silloin peukutan Lauria ja arvostus häneen nousee silmissäni. Petollinen ihminen voi olla mies tai nainen. Naiset ovat todennäköisempiä uhriutujia. Miehet eivät alennu sellaiseen.

    • Minusta kaikille pitäisi langettaa sanktioita, jotka mustamaalaa jonkun ennen tuomiota joksikin rikolliseksi. Ilman näyttöä on syytä pitää turpa kiinni mediankin.

      • Kyllä ilman mitään todisteita ja tuomiota ei ketään voi tuomita rikolliseksi ja syylliseksi johonkin tekoon varsinkaan julkisesti ja mediassa se on jo itsessään rikollista.🙂.


      • Mulle tehtiin paska temppu hiljattain, sopii "perätön lausuma" nimikkeen alle. Ajattelin vetää jutun vireille mutta on liian suuri mahdollisuus että juttu menee kissanhännänvedoksi joten luovuin siitä. On kumma juttu miten täysin tuulesta temmattua perätöntä sontaa voidaan laittaa liikenteeseen täysin tahallisesti, no poliisipa ei juttua uskonut. Tekijät jäivät näppejään nuolemaan, jospa mulla olisi ollut yksikin todistaja niin olisin pistänyt pellet tiilenpäitä lukemaan, 6kk-2v ehdotonta tempusta mitä tekivät.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä ilman mitään todisteita ja tuomiota ei ketään voi tuomita rikolliseksi ja syylliseksi johonkin tekoon varsinkaan julkisesti ja mediassa se on jo itsessään rikollista.🙂.

        Nimenomaan on joo. Sietäisi saada sakkoja nuokin lehdistön väki, ketkä etukäteen mustamaalailee odottamatta tuomiota.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mulle tehtiin paska temppu hiljattain, sopii "perätön lausuma" nimikkeen alle. Ajattelin vetää jutun vireille mutta on liian suuri mahdollisuus että juttu menee kissanhännänvedoksi joten luovuin siitä. On kumma juttu miten täysin tuulesta temmattua perätöntä sontaa voidaan laittaa liikenteeseen täysin tahallisesti, no poliisipa ei juttua uskonut. Tekijät jäivät näppejään nuolemaan, jospa mulla olisi ollut yksikin todistaja niin olisin pistänyt pellet tiilenpäitä lukemaan, 6kk-2v ehdotonta tempusta mitä tekivät.

        Nykyään ihmiset on ihan usveloita ja hysteerisiä, liipasinherkkiä vannomaan toisen turmioksi sumeilematta. Ihmettelen miksi ne vielä pääsee kuin koiraveräjästä.

        Olispa ollut todistaja.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mulle tehtiin paska temppu hiljattain, sopii "perätön lausuma" nimikkeen alle. Ajattelin vetää jutun vireille mutta on liian suuri mahdollisuus että juttu menee kissanhännänvedoksi joten luovuin siitä. On kumma juttu miten täysin tuulesta temmattua perätöntä sontaa voidaan laittaa liikenteeseen täysin tahallisesti, no poliisipa ei juttua uskonut. Tekijät jäivät näppejään nuolemaan, jospa mulla olisi ollut yksikin todistaja niin olisin pistänyt pellet tiilenpäitä lukemaan, 6kk-2v ehdotonta tempusta mitä tekivät.

        Minua kerran syytettiin pahoinpitelystä. Poliisikin minua syytti ja kehotti maksamaan pahoinpitelyn uhrille ja tulemaan laitokselle johonkin sovitteluun. Oli sitten ihan kettuuntunut kun vaadin tarkastamaan valvontakameranauhat. Ja yllätys yllätys, nauhoista selvisi syyttömyyteni ja se kuinka toinen tyyppi oli sepittänyt koko jutun.


      • Huitale kirjoitti:

        Nimenomaan on joo. Sietäisi saada sakkoja nuokin lehdistön väki, ketkä etukäteen mustamaalailee odottamatta tuomiota.

        Juu...koska sillä voi vahongoittaa ihmistä ja hankaloittaa hänen elämäänsä vuosiksi eteenpäin vaikka kuinka väitteet jälkikäteen kumottaisiin niin ne syytökset ja etukäteen annetut "tuomiot" jää silti elämään omaa elämäänsä eikä niitä saa poistettua enää mitenkään.🙂.


      • Huitale kirjoitti:

        Nykyään ihmiset on ihan usveloita ja hysteerisiä, liipasinherkkiä vannomaan toisen turmioksi sumeilematta. Ihmettelen miksi ne vielä pääsee kuin koiraveräjästä.

        Olispa ollut todistaja.

        Oli kyllä melkoinen pyydys, täysin lavastettu


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minua kerran syytettiin pahoinpitelystä. Poliisikin minua syytti ja kehotti maksamaan pahoinpitelyn uhrille ja tulemaan laitokselle johonkin sovitteluun. Oli sitten ihan kettuuntunut kun vaadin tarkastamaan valvontakameranauhat. Ja yllätys yllätys, nauhoista selvisi syyttömyyteni ja se kuinka toinen tyyppi oli sepittänyt koko jutun.

        Lavastusta munkin kohdalla myös yritettiin, onneksi oli hermot kunnossa


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu...koska sillä voi vahongoittaa ihmistä ja hankaloittaa hänen elämäänsä vuosiksi eteenpäin vaikka kuinka väitteet jälkikäteen kumottaisiin niin ne syytökset ja etukäteen annetut "tuomiot" jää silti elämään omaa elämäänsä eikä niitä saa poistettua enää mitenkään.🙂.

        Kyllä. Ei ole yks hailee mitä toisista seoittelee julkisuuteen. Tai mihinkään.


      • Anonyymi

        👍👍👍


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu...koska sillä voi vahongoittaa ihmistä ja hankaloittaa hänen elämäänsä vuosiksi eteenpäin vaikka kuinka väitteet jälkikäteen kumottaisiin niin ne syytökset ja etukäteen annetut "tuomiot" jää silti elämään omaa elämäänsä eikä niitä saa poistettua enää mitenkään.🙂.

        Muksi näissä julkisuuteen tulevissa jutuissa ei useinkaan kerrota toista osapuolta.
        Saisivat sitten hävetä jos onkin keksitty juttu.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mulle tehtiin paska temppu hiljattain, sopii "perätön lausuma" nimikkeen alle. Ajattelin vetää jutun vireille mutta on liian suuri mahdollisuus että juttu menee kissanhännänvedoksi joten luovuin siitä. On kumma juttu miten täysin tuulesta temmattua perätöntä sontaa voidaan laittaa liikenteeseen täysin tahallisesti, no poliisipa ei juttua uskonut. Tekijät jäivät näppejään nuolemaan, jospa mulla olisi ollut yksikin todistaja niin olisin pistänyt pellet tiilenpäitä lukemaan, 6kk-2v ehdotonta tempusta mitä tekivät.

        Ikävää ettei ollut ketään todistaan ja vahvistaan asiaa se olis ollu tälläsille tarkotuksellisesti täysin perätöntä skeidaa levittäville oikein. Sana sanaa vastaan tilanteet on niin oikeille uhreille kuin oikeasti syyttömille niin paskamaisia tilanteita.🙂.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minua kerran syytettiin pahoinpitelystä. Poliisikin minua syytti ja kehotti maksamaan pahoinpitelyn uhrille ja tulemaan laitokselle johonkin sovitteluun. Oli sitten ihan kettuuntunut kun vaadin tarkastamaan valvontakameranauhat. Ja yllätys yllätys, nauhoista selvisi syyttömyyteni ja se kuinka toinen tyyppi oli sepittänyt koko jutun.

        Onneks oli nauhat!👍🙂.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä, kuitenkin noilla voi olla manipuloiva vaikutus myös syytettyyn, samoin poliisi kuulustelee aina syyttävästi tyyliin, syytetyn täytyy osata myös asettua toisen asemaan ja ymmärtää häntä, vaikka toinen olisi uhriutuja ja toimii valheisiin vedoten? Liika ymmärtäminen näissä ns. uhria kohtaan heikentää puolustamista, koska häpeä on jo suuri mm. median julki synnyttämistä mielikuvista?

        Itse epäilen tässä tapauksessa naisen pettymystä siihen, että hän ei ollut Laurille muuta kuin hetken seuraa vain eli ei juuri mitään, verrattuna siihen mitä itse toivoi . Hän odotti enemmän ja halusi enemmän ja siksi reakoi näin kaikkeen kokemaansa (ylireakoiva käytös tuntuu tietyille naisille ominaiselta). Maine haitta on merkittävä Laurille tästä, vaikka olisi syytönkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, kuitenkin noilla voi olla manipuloiva vaikutus myös syytettyyn, samoin poliisi kuulustelee aina syyttävästi tyyliin, syytetyn täytyy osata myös asettua toisen asemaan ja ymmärtää häntä, vaikka toinen olisi uhriutuja ja toimii valheisiin vedoten? Liika ymmärtäminen näissä ns. uhria kohtaan heikentää puolustamista, koska häpeä on jo suuri mm. median julki synnyttämistä mielikuvista?

        Itse epäilen tässä tapauksessa naisen pettymystä siihen, että hän ei ollut Laurille muuta kuin hetken seuraa vain eli ei juuri mitään, verrattuna siihen mitä itse toivoi . Hän odotti enemmän ja halusi enemmän ja siksi reakoi näin kaikkeen kokemaansa (ylireakoiva käytös tuntuu tietyille naisille ominaiselta). Maine haitta on merkittävä Laurille tästä, vaikka olisi syytönkin.

        Kyllä, varsin helposti käy juuri noin, mitä kirjoitit. Voisi melkein sanoa, että aivan varmasti olet tässäkin tapauksessa oikeilla jäljillä vähintäänkin rummutuksen seurauksista, mutta luulen että myös pettymyksestä ja seurauksesta.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Onneks oli nauhat!👍🙂.

        Joo. Olisi ollut ärsyttävää lähteä johonkin oikeuteen tappelemaan lakimiesten välityksellä jostain sepitetystä jutusta.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Joo. Olisi ollut ärsyttävää lähteä johonkin oikeuteen tappelemaan lakimiesten välityksellä jostain sepitetystä jutusta.

        No joo aivan varmasti ja saakelin turhauttavaa.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, kuitenkin noilla voi olla manipuloiva vaikutus myös syytettyyn, samoin poliisi kuulustelee aina syyttävästi tyyliin, syytetyn täytyy osata myös asettua toisen asemaan ja ymmärtää häntä, vaikka toinen olisi uhriutuja ja toimii valheisiin vedoten? Liika ymmärtäminen näissä ns. uhria kohtaan heikentää puolustamista, koska häpeä on jo suuri mm. median julki synnyttämistä mielikuvista?

        Itse epäilen tässä tapauksessa naisen pettymystä siihen, että hän ei ollut Laurille muuta kuin hetken seuraa vain eli ei juuri mitään, verrattuna siihen mitä itse toivoi . Hän odotti enemmän ja halusi enemmän ja siksi reakoi näin kaikkeen kokemaansa (ylireakoiva käytös tuntuu tietyille naisille ominaiselta). Maine haitta on merkittävä Laurille tästä, vaikka olisi syytönkin.

        Voit yhtä hyvin olla täysin väärässä. Toki aina näihin tapauksiin saattaaa liityä vääriä ilmoituksia mutta ottaen huomioon sen että ensin tehdään esitutkinta jossa faktatiedot selvitetään ja jos näyttö ei riitä eli todisteet, jutusta luovutaan. Ei syyttäjätkään lähde mistä tahansa juttua nostamaan tai edes käsittelemään sitä..
        Olet siis sitä mieltä että Suomessa oikeuslaitos toimii liian löperösti ja oikeusjuttuja nostetaan täysin valheellisin perustein ja vailla mitään näyttöjä.
        Esim.tapaus Rydman, esitutkinta osoitti ettei näyttö riitä oikeudenkäyntiin ja syyte ei edennyt mihinkään , käytännössä Rydmania ei pystytty osoittamaan syyllistyneen mihinkään laittomaan, korkeintan tekoja voitiin vain paheksua.
        Eli ei oikeustoimi prosessia kenenkään naisen kiukunpurkauksesta tai mielenosoituksellisesta kostonhalusta ja sen pohjalta tehdystä rikosilmoituksesta lähdetä vetämään oikeuteen asti Rikosilmoituksen tekijällä täytyy olla myös jotain konkreettista näyttöä tai todistajia jotta asia etenisi oikeuteen asti.


      • Anonyymi

        Jos on syytettynä rikoksesta on tehty esitutkinta ja on olettamus rikoksesta. Eiköhän nyt ole kyse siitä, että syyttömyys tulee todistaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit yhtä hyvin olla täysin väärässä. Toki aina näihin tapauksiin saattaaa liityä vääriä ilmoituksia mutta ottaen huomioon sen että ensin tehdään esitutkinta jossa faktatiedot selvitetään ja jos näyttö ei riitä eli todisteet, jutusta luovutaan. Ei syyttäjätkään lähde mistä tahansa juttua nostamaan tai edes käsittelemään sitä..
        Olet siis sitä mieltä että Suomessa oikeuslaitos toimii liian löperösti ja oikeusjuttuja nostetaan täysin valheellisin perustein ja vailla mitään näyttöjä.
        Esim.tapaus Rydman, esitutkinta osoitti ettei näyttö riitä oikeudenkäyntiin ja syyte ei edennyt mihinkään , käytännössä Rydmania ei pystytty osoittamaan syyllistyneen mihinkään laittomaan, korkeintan tekoja voitiin vain paheksua.
        Eli ei oikeustoimi prosessia kenenkään naisen kiukunpurkauksesta tai mielenosoituksellisesta kostonhalusta ja sen pohjalta tehdystä rikosilmoituksesta lähdetä vetämään oikeuteen asti Rikosilmoituksen tekijällä täytyy olla myös jotain konkreettista näyttöä tai todistajia jotta asia etenisi oikeuteen asti.

        Naisen tai miehen


    • Anonyymi

      Media on media mutta ällöttävää että se tuomitsee ikäänkuin valmiiksi.
      Lauri toimi juuri oikein.niin minäkin olisin toiminut.
      Jos on syytön,niin varmasti vitut..ja tuntuu huonolta.
      Tästä tulee ikävä lommo artistin imagoon.
      Mutta faneja se ei tunnu haittaavan,kesän keikat oli loppuunmyyty.

      • Anonyymi

        Ei media ole kerään tuominnut, se kertoi vain faktatiedot siitä ketä syytetään ja mistä syytetään. Missään ei ole sanottu että Lauri Tähkä olisi tuomittu jostain rikoksesta. Ainoastaan kyse on syytteeseen asettamisesta. Jokainen toki itse voi päässään miettiä mitä tahansa mutta on elettävä niin ettei niitä edes turhia syytteitä tule nenän eteen luettavaksi. Varsinkin kun kyse on julkisuuden henkilöstä niin vaatimukset ovat eri luokkaa kuin Mäntän Teboilin kassalla työskentelevällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei media ole kerään tuominnut, se kertoi vain faktatiedot siitä ketä syytetään ja mistä syytetään. Missään ei ole sanottu että Lauri Tähkä olisi tuomittu jostain rikoksesta. Ainoastaan kyse on syytteeseen asettamisesta. Jokainen toki itse voi päässään miettiä mitä tahansa mutta on elettävä niin ettei niitä edes turhia syytteitä tule nenän eteen luettavaksi. Varsinkin kun kyse on julkisuuden henkilöstä niin vaatimukset ovat eri luokkaa kuin Mäntän Teboilin kassalla työskentelevällä.

        Laki on sama kaikille, ei julkisuuden henkilöitä koske tiukempi laki. Kyllä Mäntän Teboilin tyyppi olis samalla lailla oikeudessa vastaamassa esitutkinnan ja syyteharkinnan jälkeen oletetusta rikoksesta. Joskin vahva epäilys, että ilman kameraryhmää. Mutta eihän noista mänttäläisistä varmasti tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki on sama kaikille, ei julkisuuden henkilöitä koske tiukempi laki. Kyllä Mäntän Teboilin tyyppi olis samalla lailla oikeudessa vastaamassa esitutkinnan ja syyteharkinnan jälkeen oletetusta rikoksesta. Joskin vahva epäilys, että ilman kameraryhmää. Mutta eihän noista mänttäläisistä varmasti tiedä

        Laki on toki kaikille sama, näin oletan.. Mutta esim.kyllä julkkikselta tai julkisessa virassa esim.ministeriltä edellytetään tai odotetaan vastuuntuntoisempaa käyttäytymistä.

        Toki julkkisten osalta elämä voi olla muutoinkin risasta mutta kyse on nyt rikoksesta josta on vasta nostettu syyte. Se ei tietenkään tarkoita että henkilö todettaisiin syylliseksi , mutta toki siitä jonkinasteinen mainehaitta voi seurata vaikka syyttömyys pystyttäisiin osoittamaan.. Tosin on muistettava että aina ei tarpeeksi hyvää näyttöä kyetä saamaan ja silti henkilö on voinut syyllistyä tiettyyn tekoon.
        Seksuaalirikos, huumerikos jne.ovat eri asioita kuin vain biletys tai suhdesotku. Täysin kaksi eri asiaa. Sitä olettaisi että henkilö joka on julkisuudeden valokeilassa ja jonka tekemisiä ja sanomisia seurataan tavallista tarkkaavaisemmin, harkitsi monta kertaa sitä mitä on tekemässä , kykenisi arvoimaan tarkemin myös omien tekojensa seurauksia miten ne tulevat näkymään ja vaikuttamaan hänen julkisuuskuvaansa. Siis miettisi seurauksia.

        Minkä tahansa kaupan kassa tai sairaalan laitoshuoltaja voi sekoilla minkään lehden repimättä siitä otsikoita. Taviksilla ja julkkiksilla on eroavaisuuksia vaikka lain edessä he olisivatkin, , toivon mukaan, yhdenvertaisia.
        On toki kai joitain tapauksia joissa nimenomaan rangaistuksen asteikkoon voi vaikuttaa tekijän yhteiskunnallisesti merkittävä asema, en ole täysin varma asiasta joten en ota siihen kantaa.




        .


    • Anonyymi

      Entäpä jos Herra tähkä yrittää julkisuusjyräyksellä pelotella toista osapuolta? Tai on niin narsisti että kuvittelee selviävänsä kaikesta? Eikös tuolla joskus muinoin ollut jotain ongelmia bändinsäkin kanssa? Tuskin kovin miellyttävä ihminen.

      -harmiseikirj-

      • Niin ja entäpä jos onkin täysin syytön. Ensin tutkitaan sitten vasta hutkitaan jos on mitään syytä edes hutkia alunperinkään pelkät väittämät ei todista eikä tarkoita mitään. Ei edes vaikka olis mikä kokovartalo mulkku.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin ja entäpä jos onkin täysin syytön. Ensin tutkitaan sitten vasta hutkitaan jos on mitään syytä edes hutkia alunperinkään pelkät väittämät ei todista eikä tarkoita mitään. Ei edes vaikka olis mikä kokovartalo mulkku.🙂.

        Kun tutkittaisiinkin eikä tehtäisi tapauksesta teatteria niin kuin tähkä joukkoineen nyt tekee.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tutkittaisiinkin eikä tehtäisi tapauksesta teatteria niin kuin tähkä joukkoineen nyt tekee.

        -harmiseikirj-

        En oo perehtynyt sen tarkemmin mitä tekee mutta ilmeisesti mun käsittääkseni hänestä kuvataan jotain dokkaria mihin sitten tääkin asia sisältyy. Ja jos hän haluaa puolustautua tekemällä jutusta niin jilkisen kuin mahdollista ollessaan syytön niin hänellä on siihen oikeus ja se voi olla jopa järkevääkin sen kannalta ettei mitään jää epäselväksi kun syyttömyys todetaan. Tosin siinä on se riski aina että jos jostain käsittämättömästä syystä syytön todetaankin syylliseksi niin silloin koko idea lyö näpeille.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tutkittaisiinkin eikä tehtäisi tapauksesta teatteria niin kuin tähkä joukkoineen nyt tekee.

        -harmiseikirj-

        Julkinen media siitä teatteria tekee, luulenpa että Tähkä varmistaa sen että hänellä on myös mahdollisuus editoida tapahtumaa mielensä mukaan jos jokin osapuoli lähtee liikaa värjäämään totuutta. Ja mikäs ettei kävisikö oikeussalin ympäristö uuden sinkun tapahtumapaikaksi/ taustavideoksi 😁.


      • Anonyymi

        E- Pohjanmaalla ollaan periaatteidensa puolustajia ja jos asiat sotivat näitä vastaan syntyy eripuraa ja välien rikkoontumisia? Jotka voi sopia jälkeenpäin, pölyn laskeuduttua. Samoin haluan uskoa tästä tapauksesta, että Lauria kohdeltiin väärin ja siksi halusi tehdä asian perusteellisesti (kuvaaminen ym.), josta jää myös jälki, jota voi sitten jälkeenpäin kuin läpikäydä, jos teki virheitä tai teki just niinkuin pitikin (onnistuminen).


      • Anonyymi

        Hyvinkin mahdollista. Useinhan maailmanluokan tähdet pyrkivät joko lahjomaan tai uhkailemalla hiljentämään uhrinsa kuten nyt vaikka Peter Nygårdkin on tehnyt. Ihan tyypillistä. Mitä raskammat syyttet ja mitä nimekkäämpi on syytetty niin keinoja kyllä löytyy, varsinkin jos on kontakteja, merkittävissä asemassa olevia hyviä ystäviä, vaikutusvaltaa ja rahaa mitä käyttää. Yleensä käy näissä niin että ystävät ja tuutavat jättävät hyvin nopeasti koska eivät halua tahria omaa mainettaan kaveeraamalla enää kyseenalaista mainetta saaneen kanssa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin ja entäpä jos onkin täysin syytön. Ensin tutkitaan sitten vasta hutkitaan jos on mitään syytä edes hutkia alunperinkään pelkät väittämät ei todista eikä tarkoita mitään. Ei edes vaikka olis mikä kokovartalo mulkku.🙂.

        Pelkkien väittämien pohjalta tuskin lähdetään haastavaan ja kalliiseen oikeusprosessiin. Lähtökohtaisesti jyvät erotetaan akanoista jo alkuvaiheessa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        En oo perehtynyt sen tarkemmin mitä tekee mutta ilmeisesti mun käsittääkseni hänestä kuvataan jotain dokkaria mihin sitten tääkin asia sisältyy. Ja jos hän haluaa puolustautua tekemällä jutusta niin jilkisen kuin mahdollista ollessaan syytön niin hänellä on siihen oikeus ja se voi olla jopa järkevääkin sen kannalta ettei mitään jää epäselväksi kun syyttömyys todetaan. Tosin siinä on se riski aina että jos jostain käsittämättömästä syystä syytön todetaankin syylliseksi niin silloin koko idea lyö näpeille.🙂.

        On ilmeisesti niin itsevarma että on hommaan ryhtynyt. Tapauksen todistajat leimataan huumeidenkäyttäjiksi, seksityöntekijöiksi tai muutoin epäluotettaviksi ehkä pikku rikkeiden tai humalatilan tai muiden päihteiden käytön vuoksi.
        Spekulaatiota siis kaikki. Jotain faktaperää tapauksssa kuitenkin on oltava koska asia on edennyt oikeuteen asti.
        Aivan kuten Siltsun tapauksessa. Ensin ei olla tehty mitään ja sitten ollaankin jo hymyssä suin kuntelemassa tuomiota. Ja Siltsustakin tehdään jo sarjaa.
        Niin tyypillistä suomalaista touhua. Rikollisia nostetaan jalustalle ja tehdään heistä haavoittuvia ja säälittäviä uhreja. Kuinkahan moni rikokseen syyllistynyt on tuntenut mitään sääliä uhrejaan kohtaan. Tuskin yksikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkien väittämien pohjalta tuskin lähdetään haastavaan ja kalliiseen oikeusprosessiin. Lähtökohtaisesti jyvät erotetaan akanoista jo alkuvaiheessa.

        Kyllähän näitä on ollut myös monia tapauksia että on ihan tahallaan esitetty täysin perättömiä väittämiä ja yritetty hyötyä jostain ja moni syytön on joutunut oikeudessa tappelemaan kun on tullut syytetyksi jostain mitä ei ole tehnyt ja myös moni syytön on oma-aloitteisedti tahtonut oikeudessa nimeään puhdistaa valheellisilta väittämiltä.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On ilmeisesti niin itsevarma että on hommaan ryhtynyt. Tapauksen todistajat leimataan huumeidenkäyttäjiksi, seksityöntekijöiksi tai muutoin epäluotettaviksi ehkä pikku rikkeiden tai humalatilan tai muiden päihteiden käytön vuoksi.
        Spekulaatiota siis kaikki. Jotain faktaperää tapauksssa kuitenkin on oltava koska asia on edennyt oikeuteen asti.
        Aivan kuten Siltsun tapauksessa. Ensin ei olla tehty mitään ja sitten ollaankin jo hymyssä suin kuntelemassa tuomiota. Ja Siltsustakin tehdään jo sarjaa.
        Niin tyypillistä suomalaista touhua. Rikollisia nostetaan jalustalle ja tehdään heistä haavoittuvia ja säälittäviä uhreja. Kuinkahan moni rikokseen syyllistynyt on tuntenut mitään sääliä uhrejaan kohtaan. Tuskin yksikään.

        Ei se että jokin asia etenee oikeuteen asti kyllä tarkoita sitä että väitöksissä olisi välttämättä yhtään mitään perää ja todellista. Moni täysin syytön on joutunut oikeuteen tappelemaan ja ikäväkyllä heitä on tuomittu myös teoista mitä he eivät ole tehneet. Ei ole kauaa kun luin jutun missä nainen oli mennyt muutamia vuosia myöhemmin tunnustamaan poliisille että syytökset mitä hän aikanaan erästä miestä vastaan esitti ja joiden perusteella mies tuomittiin reiluksi 2 vuodeksi vankilaan olivat täysin perättömiä eikä sellaista koskaan oikeasti ollut tapahtunut mistä hän miestä oli syyttänyt. Oli omatunto ruvennut niin paljon kuulemma vaivaamaan. No sai itse kyllä sitten tuomio mutta myös hieman puhtaamman omantunnon.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei se että jokin asia etenee oikeuteen asti kyllä tarkoita sitä että väitöksissä olisi välttämättä yhtään mitään perää ja todellista. Moni täysin syytön on joutunut oikeuteen tappelemaan ja ikäväkyllä heitä on tuomittu myös teoista mitä he eivät ole tehneet. Ei ole kauaa kun luin jutun missä nainen oli mennyt muutamia vuosia myöhemmin tunnustamaan poliisille että syytökset mitä hän aikanaan erästä miestä vastaan esitti ja joiden perusteella mies tuomittiin reiluksi 2 vuodeksi vankilaan olivat täysin perättömiä eikä sellaista koskaan oikeasti ollut tapahtunut mistä hän miestä oli syyttänyt. Oli omatunto ruvennut niin paljon kuulemma vaivaamaan. No sai itse kyllä sitten tuomio mutta myös hieman puhtaamman omantunnon.🙂.

        Lähtökohtaisesti rikoksen tunnusmerkistö on pystyttävä myös todistamaan. Sitten jos todistajat ja uhriksi tekeytyvä vannovat väärän valan ja valehtelevat, toki sekin on mahdollista. Oletusarvoisesti silti odotetaan että normaali ihminen osaa erottaa väärän ja oikean ja sen ettei varsinkaan oikeudessa valehdella. Toki aina on näitä persoonallisuushäiriöisiä, sosiopaatteja joille valehtelu on kuin toinen luonto. Periaatteessa kuitenkin on luettava siihen että oikeutta hakeva ja rikosesta ilmoittanut on asiallinen ja puhuu totta.
        Hyvä tietenkin on sekin että lopulta joidenkin omaatuntoa kolkuttaa tai tulee jälkikäteen todistetuksi myös oikeudessa valehtelut ja perättömät rikosilmoitukset. Ja rangaistus siitäkin seuraa.
        Kieltämättä seksuaalirikoksissa on aina olemassa myös tämä mahdollisuus että uhri valehtelee, se on täysin realistinen mahdolisuus. On myös mahdollista että ns.todistajat valehtelevat tukeakseen uhrin kertomusta. Voi myös kysyä motiivin perään, miksi joku haluaa näin tehdä? Vstsinkin kun sitä julkisuutta ei haeta.
        Toisalta voidaan pohtia sitä, miten helppoa julkisuuden henkilön on peittää tekojaan vetoamalla toisen julkisuushakuisuuteen ja siihen oman julkisivunsa tahrattomuuteen. Kumpaa uskotaan, menestyvää julkkista tai mediapersoonaa vai uhria?
        Kuten nyt "Weinsteinin" tai Nygårdin kohdalla? Miten helppoa julkisten on peittää tekojaan ja uhrien saadessa vain huonon rahastajan maineen? Näissä kummassakin todistajia oli lopulta niin paljon että oli pakko uskoa ja lähteä käynnistämään oikeusjuttu. Niitä tapauksia sitten tulikin päivänvaloon useita kymmeniä. Kaikilla identtiset kokemukset heihin kohdistuneista rikoksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ilmeisesti niin itsevarma että on hommaan ryhtynyt. Tapauksen todistajat leimataan huumeidenkäyttäjiksi, seksityöntekijöiksi tai muutoin epäluotettaviksi ehkä pikku rikkeiden tai humalatilan tai muiden päihteiden käytön vuoksi.
        Spekulaatiota siis kaikki. Jotain faktaperää tapauksssa kuitenkin on oltava koska asia on edennyt oikeuteen asti.
        Aivan kuten Siltsun tapauksessa. Ensin ei olla tehty mitään ja sitten ollaankin jo hymyssä suin kuntelemassa tuomiota. Ja Siltsustakin tehdään jo sarjaa.
        Niin tyypillistä suomalaista touhua. Rikollisia nostetaan jalustalle ja tehdään heistä haavoittuvia ja säälittäviä uhreja. Kuinkahan moni rikokseen syyllistynyt on tuntenut mitään sääliä uhrejaan kohtaan. Tuskin yksikään.

        Tuossa aika hyvä näkökulma siltsun tapauksesta, Kuinka uskottavaa on että siltsun koneelle lähetetyn pätkän siltsu omalla puhelimellaan videoi vain itseään suojellakseen? Normaali ihminen jos jotain sairasta lävähtää ruudulle sulkee sovelluksen eikä ala sitä kuvaamaan:

        https://www.seiska.fi/kotimaa/nakokulma-jari-sillanpaan-dokumentti-on-hapeallinen-valkopesu-seksileluksi-joutunut-lapsiuhri-unohdettiin/1145027

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti rikoksen tunnusmerkistö on pystyttävä myös todistamaan. Sitten jos todistajat ja uhriksi tekeytyvä vannovat väärän valan ja valehtelevat, toki sekin on mahdollista. Oletusarvoisesti silti odotetaan että normaali ihminen osaa erottaa väärän ja oikean ja sen ettei varsinkaan oikeudessa valehdella. Toki aina on näitä persoonallisuushäiriöisiä, sosiopaatteja joille valehtelu on kuin toinen luonto. Periaatteessa kuitenkin on luettava siihen että oikeutta hakeva ja rikosesta ilmoittanut on asiallinen ja puhuu totta.
        Hyvä tietenkin on sekin että lopulta joidenkin omaatuntoa kolkuttaa tai tulee jälkikäteen todistetuksi myös oikeudessa valehtelut ja perättömät rikosilmoitukset. Ja rangaistus siitäkin seuraa.
        Kieltämättä seksuaalirikoksissa on aina olemassa myös tämä mahdollisuus että uhri valehtelee, se on täysin realistinen mahdolisuus. On myös mahdollista että ns.todistajat valehtelevat tukeakseen uhrin kertomusta. Voi myös kysyä motiivin perään, miksi joku haluaa näin tehdä? Vstsinkin kun sitä julkisuutta ei haeta.
        Toisalta voidaan pohtia sitä, miten helppoa julkisuuden henkilön on peittää tekojaan vetoamalla toisen julkisuushakuisuuteen ja siihen oman julkisivunsa tahrattomuuteen. Kumpaa uskotaan, menestyvää julkkista tai mediapersoonaa vai uhria?
        Kuten nyt "Weinsteinin" tai Nygårdin kohdalla? Miten helppoa julkisten on peittää tekojaan ja uhrien saadessa vain huonon rahastajan maineen? Näissä kummassakin todistajia oli lopulta niin paljon että oli pakko uskoa ja lähteä käynnistämään oikeusjuttu. Niitä tapauksia sitten tulikin päivänvaloon useita kymmeniä. Kaikilla identtiset kokemukset heihin kohdistuneista rikoksista.

        Joo kyllä niitä tapahtuu noita molempia juttuja ja saattaa hyvin olla että nää julkkisten rahalla ja vaikutusvallallaan peittelemät ja katoaan saamat jutut on ehkä yleisempiä kuin se että syytetään viattomana ja haetaan rahaa ja mainetta keksimällä perättömiä juttuja mutta molempia kyllä tapahtuu.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllähän näitä on ollut myös monia tapauksia että on ihan tahallaan esitetty täysin perättömiä väittämiä ja yritetty hyötyä jostain ja moni syytön on joutunut oikeudessa tappelemaan kun on tullut syytetyksi jostain mitä ei ole tehnyt ja myös moni syytön on oma-aloitteisedti tahtonut oikeudessa nimeään puhdistaa valheellisilta väittämiltä.🙂.

        Kyllä todennäköisesti näitäkin on, valitettavasti mutta aika harvakseltaan , ehkä joitain yksittäistapauksia. Suomalaisjulkkiksiin kohdistuvista oikeudenkäynneistä niistä perättömistä en tunne kuin ehkä - oliko se Metsäketo - geissi? Todettiin syyttömäksi? Ihan heti ei muita tule mieleeni. Yksityisiä, ei julkkiksia koskevista perusteettomista oiikeidenkäynneistä en tiedä mitään lukuja julkaistetun. Ehkä olisi hyvä julkistaa? Tietäisi prosenttiosuuden kaikista tuomioista?
        Olen aina luottanut siihen että esikäsitelyvaiheessa, rikosilmoitusten käsittelyvaiheessa siis jo karsitaan asiattomat tai ei ole todisteita- näyttöä tapaukset pois automaattisesti.
        Toki kaikkea voi löytyä.
        Yksi tapaus ulkomailta Kevin Spacey tapaus, näyttelijä josta tykkään, joutui syytösten kohteeksi, häntä syytettiin seksuaalisesta ahdistelusta. Syytteet lopulta hylättiin. Mikä oli helpotus itsellenikin. Jotenkin vaistosin etteivät syytteet voineet pitää paikkansa. Mutta kenenkään vaistojen perusteella niitä oikeudenkäyntejä ei ratkota, vaan todisteiden tai niiden vääriksi tai oikeiksi osoittamisen kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä todennäköisesti näitäkin on, valitettavasti mutta aika harvakseltaan , ehkä joitain yksittäistapauksia. Suomalaisjulkkiksiin kohdistuvista oikeudenkäynneistä niistä perättömistä en tunne kuin ehkä - oliko se Metsäketo - geissi? Todettiin syyttömäksi? Ihan heti ei muita tule mieleeni. Yksityisiä, ei julkkiksia koskevista perusteettomista oiikeidenkäynneistä en tiedä mitään lukuja julkaistetun. Ehkä olisi hyvä julkistaa? Tietäisi prosenttiosuuden kaikista tuomioista?
        Olen aina luottanut siihen että esikäsitelyvaiheessa, rikosilmoitusten käsittelyvaiheessa siis jo karsitaan asiattomat tai ei ole todisteita- näyttöä tapaukset pois automaattisesti.
        Toki kaikkea voi löytyä.
        Yksi tapaus ulkomailta Kevin Spacey tapaus, näyttelijä josta tykkään, joutui syytösten kohteeksi, häntä syytettiin seksuaalisesta ahdistelusta. Syytteet lopulta hylättiin. Mikä oli helpotus itsellenikin. Jotenkin vaistosin etteivät syytteet voineet pitää paikkansa. Mutta kenenkään vaistojen perusteella niitä oikeudenkäyntejä ei ratkota, vaan todisteiden tai niiden vääriksi tai oikeiksi osoittamisen kautta.

        Joo se mitä kyetään todistamaanhan loppupeleissä ratkaisee mutta ei sekään kyllä takaa oikeaa lopputulosta välttämättä mutta siihenhän sitä tavallaan olisi kyllä luotettava. Ja sitten tiedän henkilökohtaisesta kokemuksesta että joskus virkavalta ja juttuja tutkivat eivät aina ole niin rehtejä ja rehellisiä vaikka heidänkin pitäisi pystyä olemaan täysin objektiivisia toki ihmisiähän hekin on. Senkin vuoksi oikeuteen päätyy juttuja joiden kanssa olisi vähän niin ja näin pitäisikö niiden ikinä edes sinne päätyä. Luotettavahan se toisaalta on oikeusjärjestemään mutta tiedostaen ettei se ole millääntapaa täydellinen ja erehdyksiä sattuu aina syystä tai toisesta.🙂.


      • Anonyymi

        Jos vaihtaa bändiä eli työpaikkaa, niin tuskin se on syy olettaa että ihminen on epämiellyttävä. Jos jättää bändin sähköpostilla, niin se vois kyllä olla syy...


      • Anonyymi kirjoitti:

        On ilmeisesti niin itsevarma että on hommaan ryhtynyt. Tapauksen todistajat leimataan huumeidenkäyttäjiksi, seksityöntekijöiksi tai muutoin epäluotettaviksi ehkä pikku rikkeiden tai humalatilan tai muiden päihteiden käytön vuoksi.
        Spekulaatiota siis kaikki. Jotain faktaperää tapauksssa kuitenkin on oltava koska asia on edennyt oikeuteen asti.
        Aivan kuten Siltsun tapauksessa. Ensin ei olla tehty mitään ja sitten ollaankin jo hymyssä suin kuntelemassa tuomiota. Ja Siltsustakin tehdään jo sarjaa.
        Niin tyypillistä suomalaista touhua. Rikollisia nostetaan jalustalle ja tehdään heistä haavoittuvia ja säälittäviä uhreja. Kuinkahan moni rikokseen syyllistynyt on tuntenut mitään sääliä uhrejaan kohtaan. Tuskin yksikään.

        "Rikollisia nostetaan jalustalle" , tuota en sulata kyllä ollenkaan, ihmisillä on kumma tapa puettaa robinhoodin manttelia joka kusipään niskaan vaikka kyseessä olisi selkeästi täysi psykopaatti heikompien hyväksikäyttäjä. Mutta ei, sankarin hohdetta vaan peliin mukaan.


    • Anonyymi

      Ne vissiin kuvaa jotain, joka ei suoraan liity tohon oikeuden käyntiin. Mutta, ei se tuomio lopulta todista mitään. Maine haitta jää, ja totuus on sitten jotain, minkä ehkä vain ne asianomaiset tietää. Voi mennä niinkin, että naista ei uskota, ja näyttöä ei ole tarpeeksi, tai sitten on joskus niin paljon, että syyllisyys on varmempi muidenkin hyväksyä. Vähän samaa mietin, että ei näytä hyvältä, ja kyllähän noissa on niitä valta asetelmia, ja voidaan hyvinkin omalla toiminnalla pyrkiä vaikuttamaan siihen toiseen pelon tai julkisuus valtasuhteen kautta, että on tukijoukkoja ja kuvataankin täällä.

    • Anonyymi

      En ota kantaa aikuisten naisten väittämiin julkisuuden henkilöiden ollessa kyseessä, motiivit voi olla mitä vaan ihmisten sielunelämän tuntien.


      Onhan palstaltakin yksi ainakin, joutumassa tulevaisuudessa vastaamaan laittomista puuhistaan kohdistuen naisiin ja lapsiin, se onkin sen verran räikeää pskaa että sietää joutua koko kansan lynkattavaksi

      • Anonyymi

        Hehe, joku anonyymi varmaan 😄

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe, joku anonyymi varmaan 😄

        xLiner

        Taitaa olla tuusbyyn studiota pitävä sukkahousumiäs


    • Lauri Tähkästä ei ole yleensä ollu mitään juoruja lehdissä.

      Joskus typerää tällainen, kun joku julkkis, sanotaan vaikka laulaja tai joku muusikko tekee jotain, vaikka ajaa ylinopeutta, niin siitä on kohta otsikko lehdessä. Jari Sillanpääkin jäi lehdistön hampaisiin heti kun selvisi, että hän on käyttänyt huumeita. Jos vaikka aikoinaan kaikki rocktähtien toilailut olis päätyny lehtiin, niin ei varmaan muita uutisia olis mahtunu mukaan. Lehdissä olis vaan puhuttu, että se ja se laulaja ja muusikko käyttää huumeita ja on vaikka rikkonut hotellihuoneen. Sitä paitsi ennen ei ihan kaikista toilailuista ees tiedetty. Ehkä olis parempi ettei nykyäänkään. Musta on parempi ettei musiikkia ja yksityiselämää tai sitä mitä tapahtuu vaikka kiertueen välipäivinä aina sotketa keskenään. Musiikista saattaa sitä paitsi mennä se jokin hohto, jos tietää laulajan/muusikon kaikista toilailuista tai elokuvistakin, jos näyttelijän tai vaikka ohjaajan kaikki tekemiset nostaa esille.

      Eri asia on sitten, jos asianosainen itse haluaa kertoa asioistaan, vaikka niistä toileiluista tai elämästään kuten vaikka lapsuudestaan ja nuoruudestaan vaikka jossain haastattelussa tai muistelmissaan.

      • Anonyymi

        Kyllä minä ainakin haluan tietää vastaako kuuntelemani musiikin tekijän arvot sitä mitä itse pidän tärkeänä ja oleellisena. En haluaisi lukea että kyseinen henkilö on syyllistynyt esim.lapsipornon hallussapitoon tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön, petoksiin ja henkeen ja terveyteen liittyviin rikoksiin. Huumeiden käyttö on aina riski koska sen seurauksena jotkut nimenomaan syyllistyvät edellämainittuihin tekoihin..
        En myöskän hyväksy musiikissa väkivallan , eril. rikosten, huumeidenkäytön, seksismin , ja midogynian ihannointia, seksuaalirikosten ihannointia jne.


      • Anonyymi

        Isolla lööpissä kahden naisen loukku ellet muista!

        Kännykkäkamera aikana elämäntaparikolliset osaa olla varovaisia. Ainahan ne tulee vasta perässä taksilla, livahtaa ovesta myöhemmin ja mitä niitä nyt on.

        Tämä koijarihan taisi vietellä toisen vaimonsakin sen omissa polttareissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin haluan tietää vastaako kuuntelemani musiikin tekijän arvot sitä mitä itse pidän tärkeänä ja oleellisena. En haluaisi lukea että kyseinen henkilö on syyllistynyt esim.lapsipornon hallussapitoon tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön, petoksiin ja henkeen ja terveyteen liittyviin rikoksiin. Huumeiden käyttö on aina riski koska sen seurauksena jotkut nimenomaan syyllistyvät edellämainittuihin tekoihin..
        En myöskän hyväksy musiikissa väkivallan , eril. rikosten, huumeidenkäytön, seksismin , ja midogynian ihannointia, seksuaalirikosten ihannointia jne.

        En minäkään hyväksy kaikkea, mutta erotan musiikin ja yksityiselämän toisistaan ja vaikka ne kiertueen välipäivinä tapahtuneet asiat. Sen jälkeen, kun muutama vuosi sitten luin musiikkitoimittaja Mick Wallin Zeppelinistä kirjoittamansa kirjan "Jättiläisen aika" (When giants walked the earth) selvisi, että bändin toiminta kiertueen välipäivinä oli välillä aika pahamaineista ja jotkut asiat tuskin kestävät päivänvaloa. Tulin siihen tulokseen, että jotkut asiat olisivat saaneet jäädä pimentoon. Mutta eivät ne vaikuta siihen onko bändin musiikki hyvää vai ei. Edelleen voin joskus kuunnella ja edelleen musta vaikka bändin kappale "No quarter" on mestariteos ja "Stairway" ja "Kashmirkin ihan hyviä".

        Samoin musta jotkut Jari Sillanpään kappaleet on hyvä, vaikka miestä syytettiin mistä nyt syytettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin haluan tietää vastaako kuuntelemani musiikin tekijän arvot sitä mitä itse pidän tärkeänä ja oleellisena. En haluaisi lukea että kyseinen henkilö on syyllistynyt esim.lapsipornon hallussapitoon tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön, petoksiin ja henkeen ja terveyteen liittyviin rikoksiin. Huumeiden käyttö on aina riski koska sen seurauksena jotkut nimenomaan syyllistyvät edellämainittuihin tekoihin..
        En myöskän hyväksy musiikissa väkivallan , eril. rikosten, huumeidenkäytön, seksismin , ja midogynian ihannointia, seksuaalirikosten ihannointia jne.

        Ja olihan se Jimmy Pagekin (Zeppelinin kitaristi) aikoinaan kallellaan okkultismiin (en tiedä onko vieläkin) ja vaikka itse en ole niistä asioista kiinnostunut, niin ei sekään muuta mun mielipidettä siitä, että Zeppelin oli ihan hyvä bändi.


    • Siihen en osaa ottaa kantaa onko syytteet Lauri tähkän väitetystä seksuaalirikoksesta totta vai ei.

      • En minäkään. Ja suoraan sanottuna inhoan koko Tähkää.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En minäkään. Ja suoraan sanottuna inhoan koko Tähkää.

        En kuuntele pahemmin Tähkän musiikkia, mutta ei mua itse mies haittaa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        En kuuntele pahemmin Tähkän musiikkia, mutta ei mua itse mies haittaa.

        Minäkään en kuuntele, mutta tykkään hänen musiikista, jos sitä jossain kuulen. Toivon Laurille hyvää. Uskon hänen olevan periaatteen mies ja siksi toimii niin kuin toimii.


    • Miten näistä voisi ulkopuolelta tietää mitä on käynyt? Pakko on odottaa ja luottaa oikeuden päätökseen. Heillä on kaikki tieto mitä on saatavissa.

    • Nykymaailmassa kaikki on myytävissä, häpäistävissä yms. ja halvalla menee, syytön tai ei

      • Näin on. Aikaisempina vuosikymmeninä julkkisten kaikista tekemisistä ei ees tiedetty ja hyvä niin. Kun myöhemmin on paljastunu mitä esim. vaikka jotkut rockartistit teki aikoinaan, niin eihän ihan kaikki asiat kestä kunnolla päivänvaloakaan ja olis osa saanut jäädäkin pimentoon. Tosin ihan kaikki nykyajan artistit ja muut julkimot ei oos ees tehny sellasia juttuja kuin vuosikymmeniä sitten tehtiin eikä enää ees pystyis tekemään ja taitaa olla hyvä niin. Nykyään saattaa päätyä lehtiin ihan naurettavistakin jutuista ja joskus jopa oikeuteenkin, tosin välillä ihan syystäkin. Jos joku ajaa vaikka ylinopeutta, niin ei siitä tarttis ihan ensimmäisenä raportoida jossain iltapäivälehdessä tai vaikka Seiskassa.


      • Se on tämä nettiaika mikä on tehnyt sen, että isoveli valvoo vähän joka paikassa ja julkisuudessa ei voi olla ilman, että vähän joka asiasta kuulee mediassa.


      • Seiskan lyhyissä Kääk-juoruissa, joista maksetaan juorun lähettäneille kansalaisille oli joskus juttu, jossa joku oli nähnyt Matti Vanhasen ostavan vessapaperia jossain kaupassa. Onko turhempaa uutista.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näin on. Aikaisempina vuosikymmeninä julkkisten kaikista tekemisistä ei ees tiedetty ja hyvä niin. Kun myöhemmin on paljastunu mitä esim. vaikka jotkut rockartistit teki aikoinaan, niin eihän ihan kaikki asiat kestä kunnolla päivänvaloakaan ja olis osa saanut jäädäkin pimentoon. Tosin ihan kaikki nykyajan artistit ja muut julkimot ei oos ees tehny sellasia juttuja kuin vuosikymmeniä sitten tehtiin eikä enää ees pystyis tekemään ja taitaa olla hyvä niin. Nykyään saattaa päätyä lehtiin ihan naurettavistakin jutuista ja joskus jopa oikeuteenkin, tosin välillä ihan syystäkin. Jos joku ajaa vaikka ylinopeutta, niin ei siitä tarttis ihan ensimmäisenä raportoida jossain iltapäivälehdessä tai vaikka Seiskassa.

        Taitaa olla käytännössä niin että julkisuuden ihmisistä suurella osalla on aina ollut hiukan enemmän peiteltävää, nykyään ilmitulo on paljon pienemmästä kiinni. Huono fiilis jää useimmista tapauksista ihan jo senkin vuoksi miten tapauksia käsitellään.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Seiskan lyhyissä Kääk-juoruissa, joista maksetaan juorun lähettäneille kansalaisille oli joskus juttu, jossa joku oli nähnyt Matti Vanhasen ostavan vessapaperia jossain kaupassa. Onko turhempaa uutista.

        No uutiskynnys on ollut silloin varsin matalalla 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        No uutiskynnys on ollut silloin varsin matalalla 🙂

        Todella matalalla =D


      • E-Lukka kirjoitti:

        Taitaa olla käytännössä niin että julkisuuden ihmisistä suurella osalla on aina ollut hiukan enemmän peiteltävää, nykyään ilmitulo on paljon pienemmästä kiinni. Huono fiilis jää useimmista tapauksista ihan jo senkin vuoksi miten tapauksia käsitellään.

        Joskus julkisuuden henkilöitä kohdellaan aika huonosti, jos he jää kiinni jostain asiasta tai vaikka ihan harmittomastakin jutusta. Heitä saatetaan riepotella lehtien sivuilla ja nykypäivänä vielä netissäkin repostellaan juttuja. Oma lukunsa on sitten vielä tällaiset keskustelupalstat, joissa arvuutellaan kaikenlaista ja levitellään juttuja, jopa ihan perättömiäkin totuutena. Tuolla tämän S24:n julkkisjuorupalstallakin suut vaahtoaa ja näppäimet sauhuaa, kun ihmiset kirjoittaa julkkiksista kommentteja 24/7.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joskus julkisuuden henkilöitä kohdellaan aika huonosti, jos he jää kiinni jostain asiasta tai vaikka ihan harmittomastakin jutusta. Heitä saatetaan riepotella lehtien sivuilla ja nykypäivänä vielä netissäkin repostellaan juttuja. Oma lukunsa on sitten vielä tällaiset keskustelupalstat, joissa arvuutellaan kaikenlaista ja levitellään juttuja, jopa ihan perättömiäkin totuutena. Tuolla tämän S24:n julkkisjuorupalstallakin suut vaahtoaa ja näppäimet sauhuaa, kun ihmiset kirjoittaa julkkiksista kommentteja 24/7.

        Noh joo, mustamaalausta namnam 🙂


      • Anonyymi

        Hmm..mitenkähän tähän sopii Mariniin kohdistuneet jutut ja juorut jauhoporukasta jax bileMarinista ? Samat periaatteet kai toimii sukupuolesta ja syyteistä riippumatta?


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Joskus julkisuuden henkilöitä kohdellaan aika huonosti, jos he jää kiinni jostain asiasta tai vaikka ihan harmittomastakin jutusta. Heitä saatetaan riepotella lehtien sivuilla ja nykypäivänä vielä netissäkin repostellaan juttuja. Oma lukunsa on sitten vielä tällaiset keskustelupalstat, joissa arvuutellaan kaikenlaista ja levitellään juttuja, jopa ihan perättömiäkin totuutena. Tuolla tämän S24:n julkkisjuorupalstallakin suut vaahtoaa ja näppäimet sauhuaa, kun ihmiset kirjoittaa julkkiksista kommentteja 24/7.

        Hmm...kuten Sanna Marininkin kohdalla eikö? Vai oliko Sanna Marin poikkeus tästä?
        Riippuuko näkökulma sukupuolesta tai puolueesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm..mitenkähän tähän sopii Mariniin kohdistuneet jutut ja juorut jauhoporukasta jax bileMarinista ? Samat periaatteet kai toimii sukupuolesta ja syyteistä riippumatta?

        Sopiihan nuo yhtäläisesti keneen vain mitä nyt ollaan ristiinnaulitsemassa vuorollaan sukupuolesta riippumatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm..mitenkähän tähän sopii Mariniin kohdistuneet jutut ja juorut jauhoporukasta jax bileMarinista ? Samat periaatteet kai toimii sukupuolesta ja syyteistä riippumatta?

        Muistanko väärin vai olikohan tästä ihan kuva aineistoa? No, vastuuta ei kuitenkaan tarvinnut ottaa vaikka oli kännissä töissä ilman työpuhelinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistanko väärin vai olikohan tästä ihan kuva aineistoa? No, vastuuta ei kuitenkaan tarvinnut ottaa vaikka oli kännissä töissä ilman työpuhelinta.

        Sinähän sen ilmeisesti niin varmasti tiedät kun kuvasit ja olit paikalla?


    • Anonyymi

      Nainen tekee tilin useammin tuollaisen syytteen tehneenä . Rasistinen teko miehiä kohtaan .

      • Anonyymi

        Kyllä. Miehistä yritetään tehdä aina syyllisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Miehistä yritetään tehdä aina syyllisiä.

        Yleensä miehet monissa tapauksissa ovat enemmän syyllisiä kuin syyttömiä. Käytännössä seksuaalirikoksia on tehty ja tehdään edelleen valitettavasti juuri siksi ettei miehet osaa lukea oikein toista ihmistä eikä tilannetta.
        Toinen syys on se että omat halut ja niiden tyydyttäminen painavat enemmän kuin mikään muu., kolmas on otollisen tilaisuuden havaitseminen joka johtaa usein seksuaalirikoksen tekemiseen. Kun sitten kaikki nämä kolme kohtaavat, rikos on käytännössä jo odotettavissa oleva tapahtuma.


      • Anonyymi

        Missä on sanottu, että on nainen? Ymmärtääkseni Tähkä on kaikkiruokainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä miehet monissa tapauksissa ovat enemmän syyllisiä kuin syyttömiä. Käytännössä seksuaalirikoksia on tehty ja tehdään edelleen valitettavasti juuri siksi ettei miehet osaa lukea oikein toista ihmistä eikä tilannetta.
        Toinen syys on se että omat halut ja niiden tyydyttäminen painavat enemmän kuin mikään muu., kolmas on otollisen tilaisuuden havaitseminen joka johtaa usein seksuaalirikoksen tekemiseen. Kun sitten kaikki nämä kolme kohtaavat, rikos on käytännössä jo odotettavissa oleva tapahtuma.

        Kirjolla olo vaikeuttaa kuulema toisten tunteiden ja myös omien tunteiden tunnistamista. On ihan tutkittu juttu. Siksi ksi monet eivät osaa tulkita oikein tilanteita ja toista läheisissä ihmissuhteissaan? Ja joutuvat ikäviin tulsnteisiin.


    • Anonyymi

      Todistajat pitää olla aina. Roope Salminenkin vannoi syyttömyyttään loppuun saakka kunnes löytyi pari todistajaa ja tunnusti teon. Käytti hyväkseen sammunutta naista. Miten käy Laurille, antaa sen myös oikeuden hoitaa.

    • Anonyymi

      Oli syyllinen tai ei, niin tyhmähän hän olisi, jos menis tässä kohtaa tunnustamaan teon. Niin kauan kun ei ole varmaa, niin kannattaa kieltää. Suomessa kun ei edes ole ihan sellasia samanlaisia sopimuksia syyttäjän kanssa kuin vaikka Yhdysvalloissa.

      • Anonyymi

        Suomessakin voi nykyään sopia asian syyttäjän kanssa, mutta tästä ei ole tullut paljoakaan yleistä tiedostusta. Sitä kutsutaan tuomioneuvotteluksi. Syytetty tunnustaa ja sopii syyttäjän kanssa rangaistusseuraamuksen, joka tuomioistuimessa vahvistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin voi nykyään sopia asian syyttäjän kanssa, mutta tästä ei ole tullut paljoakaan yleistä tiedostusta. Sitä kutsutaan tuomioneuvotteluksi. Syytetty tunnustaa ja sopii syyttäjän kanssa rangaistusseuraamuksen, joka tuomioistuimessa vahvistetaan.

        Systeemi tuossa on aivan erilainen kuin Yhdysvalloissa. Yhdysvalloissahan tuollasten sopimusten tuomiot ovat ikäänkuin palkioita siitä tunnustamisesta ja oikeastaan aina roimasti "parempia" kuin se oikeudenkäynnissä todennäköisesti odottava, esimerkkinä vaikka elinkautinen (joka aidosti on pysyy elinkautisena) vastaan kuolemanrangaistus. Iha eri juttu siellä päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin voi nykyään sopia asian syyttäjän kanssa, mutta tästä ei ole tullut paljoakaan yleistä tiedostusta. Sitä kutsutaan tuomioneuvotteluksi. Syytetty tunnustaa ja sopii syyttäjän kanssa rangaistusseuraamuksen, joka tuomioistuimessa vahvistetaan.

        Sopimusmenettelykin voi tuntua epäoikeudenmukaiselta ja siksi ei tartu siihen ja siltikin tulla vielä syyttömänä tuomituksi, jollei ole osannut puolustaa itseään riittävän hyvin. Käräjät on mitä on juttu ruuhkat vie pohjan totuudesta, kun aikaa niiden ratkomiseen ei ole riittävästi. Väärin tuomittu, toinen pääsi kuin koira veräjästä. Syyllistäminen ja manipulointi auttaa väärään tuomioon monissa tapauksissa (kokemattomuus), siksi oikeus ei aina toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopimusmenettelykin voi tuntua epäoikeudenmukaiselta ja siksi ei tartu siihen ja siltikin tulla vielä syyttömänä tuomituksi, jollei ole osannut puolustaa itseään riittävän hyvin. Käräjät on mitä on juttu ruuhkat vie pohjan totuudesta, kun aikaa niiden ratkomiseen ei ole riittävästi. Väärin tuomittu, toinen pääsi kuin koira veräjästä. Syyllistäminen ja manipulointi auttaa väärään tuomioon monissa tapauksissa (kokemattomuus), siksi oikeus ei aina toteudu.

        Eli kuten siis totesin jo ensimmäisessä viestissäni "Oli syyllinen tai ei, niin tyhmähän hän olisi, jos menis tässä kohtaa tunnustamaan teon. Niin kauan kun ei ole varmaa, niin kannattaa kieltää."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kuten siis totesin jo ensimmäisessä viestissäni "Oli syyllinen tai ei, niin tyhmähän hän olisi, jos menis tässä kohtaa tunnustamaan teon. Niin kauan kun ei ole varmaa, niin kannattaa kieltää."

        Niin siinä kokematon ihminen voi tuntea olonsa yksinäiseksi ja samalla epävarmaksi. Sinut on syyllistetty, ymmärtääkö sinua kukaan? Uskaltaako asioita puhua julki niin, että tulet oikein ymmärretyksi. Vaara on aina tulla väärin ymmärretyksi, jos olet syytettynä?

        Tällaisessa tilanteessa olisi tärkeä olla joku luottofrendi, joka tuntee sinut todella hyvin, jolloin tuki on luotettavaa. Jollei sellaista ole, voit tuntea itsesi, että taistelet yksin selkeää ylivoimaa vastaan, jolloin voi tuntea epäonnistumisen tunteen mahdolliseksi (jäätyminen/ shokki).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siinä kokematon ihminen voi tuntea olonsa yksinäiseksi ja samalla epävarmaksi. Sinut on syyllistetty, ymmärtääkö sinua kukaan? Uskaltaako asioita puhua julki niin, että tulet oikein ymmärretyksi. Vaara on aina tulla väärin ymmärretyksi, jos olet syytettynä?

        Tällaisessa tilanteessa olisi tärkeä olla joku luottofrendi, joka tuntee sinut todella hyvin, jolloin tuki on luotettavaa. Jollei sellaista ole, voit tuntea itsesi, että taistelet yksin selkeää ylivoimaa vastaan, jolloin voi tuntea epäonnistumisen tunteen mahdolliseksi (jäätyminen/ shokki).

        Hyvin ilmaistu, niin totta jokasana . Kiitos🥰


    • Tuolla ylempänä jo sanoin, etten osaa sanoa pitääkö tämä Lauri Tähkän syytös paikkaansa vai ei, mutta jos pitää, niin ei ole varmasti ollut kiva sille naiselle, on varmasti ahdistanut, itseänikin ahdistaisi jos kuvittelisin itseni samanlaiseen tilanteeseen. Tosin on olemassa myös sekin mahdollisuus, että nainen, joka syyttää Lauri Tähkää haluaa vain huomiota ja sen 15 minuuttia kuuluisuutta.

      Mutta niin kuin jo totesin aiemmin, niin nykypäivän monetkaan julkimot eivät ole tehneet sellaisia juttuja kuin monet julkkikset ennen vanhaan. Tämä Lauri Tähkän väitetty juttukin kalpenee niille asioille mitä esim. Led Zeppelinin kiertueiden välipäivinä tapahtui. Välillä meno oli suorastaan pahamaineista ja jotkut asiat olisivat todella saaneet jäädä pimentoon. Nykyään joistain jutuista saattaisi saada syytteen ja vankilatuomionkin tai ainakin sakkoja.

      Tuntuu, että nykyään rima sille, että mennään käräjille on laskenut. Toki syystäkin mennään, mutta myös joskus tuntuu, että olisi saanut jäädä menemättä kuten vaikka se, että Päivi Räsästä syytetään monesti siitä, että on haukkunut homoseksuaaleja ja siteerannut Raamattua. Ei toisia saisi haukkua ja ihmisoikeuksia lytätä, mutta ei niistä jatkuvasti oikeuteen tarvitsisi mennä.

      Me too -kampanjan myötä on herkemmin tuotu esille kaikenlaisia juttuja liittyen seksuaaliseen ahdisteluun ja muunlaiseen käytökseen. On jopa nostettu esille joitain vanhoja vuosia, jopa vuosikymmeniä sitten tapahtuneita asioita ja mietitty pitäisikö niistä rangaista. Toisaalta hyvä, että on alettu puuttua asioihin, mutta niitä vuosikymmeniä sitten vaikka musiikkipiireissä tapahtuneita ei tarvitsisi enää nostaa syytösmielessä esille. Eri asia, jos vaikka joku muusikko tai laulaja haluaa itse kertoa jostain asiasta vaikka muistelmissaan.

      • Anonyymi

        Jos ajatellan vaikka Peter Nygårdia tai "Weinsteinia" tai Chislanea ja hänen kumppaniaan , niin hyvä että nekin tapaukset lopulta tulvat julki. Ilman niitä naisia jotka uskalsivat lopulta avata suunsa, sama touhu olisi vain jatkunut ja ehkä vain entistä pahempanakin ehkä.
        Jonkun on aina oltava se ensimmäinen rohkea ja siitä lähti koko vyöry liikkeelle ja ja koko likakuorma purkautumaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajatellan vaikka Peter Nygårdia tai "Weinsteinia" tai Chislanea ja hänen kumppaniaan , niin hyvä että nekin tapaukset lopulta tulvat julki. Ilman niitä naisia jotka uskalsivat lopulta avata suunsa, sama touhu olisi vain jatkunut ja ehkä vain entistä pahempanakin ehkä.
        Jonkun on aina oltava se ensimmäinen rohkea ja siitä lähti koko vyöry liikkeelle ja ja koko likakuorma purkautumaan..

        Mikäli tässä on kyse vastaavasta, sitä toivoisi että muutkin rohkaistuisivat viemään asian eteenpäin. Saihan Roope Salminenkin tuomion vanhasta jutusta. On asioita, jotka eivät ole ikinä liian vanhoja ja seksuaalirikos on jotain johon toivoisi puututtava ettei tätä tapahdu toistuvasti jos sellainen tapana.


    • Anonyymi

      Tähkä on 100 % SYYTÖN ! Itse uskon häntä, enkä mitään tekouhria ilman kunnon todisteita. Enkä oo nähnyt tämän tekouhrin naamaa ja nimeä missään. Nimi ja kasvot esiin ! Olen täysin Tähkän puolella. Kuten muidenkin fanien luulisi olevan.

      • Anonyymi

        Vaikka todistajia löytyy? Niin siitä huolimatta olet 100% varma syyttömyydestä. No Suomessa toki, oikeusvaltiossa kun eletään, syyttömyys tai syyllisyys todetaan oikeudessa todisteiden perusteella. Aina ei syyllisyydenkään toteamiseen löydy tarpeeksi vahvaa näyttöä. Toisaalta toki voidaan myös syyttömiä syyttää teoista joihin he eivät ole syyllistyneet. Taustalla voi olla esim. kosto.
        En ota kantaa itse tapaukseen, en myöskään voi sanoa että uskoisin syytettyä tai uskoisin uhria mutta tiedän että seksuaalirikokset ovat usein hankalia sekä näyttöjen että kaiken muun perusteella jos selkeitä vammoja ei ole näkyvissä. Oraaliseksiin pakottaminen on usein jälkiä jättämämätön teko kuin suora raiskaus vaginaan tai rectumiin. Silti uhria on voitu painostaa tekoon hyvinkin monin eri tavoin ja hyödynnetty teon kohteen alisteista asemaa ja hänen tuntemaa auktoriteettipelkoa jne.


      • Anonyymi

        Fanius tuskin on riittävän painavaa syyttömyyteen.

        Staroilla toki riittää niitäkin faneja, jotka vastaavassa tilanteessa ei sanoisi ei. Ehkä nyt osui täky väärään kalaan. No, lopulta selvinnee mitä kala maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka todistajia löytyy? Niin siitä huolimatta olet 100% varma syyttömyydestä. No Suomessa toki, oikeusvaltiossa kun eletään, syyttömyys tai syyllisyys todetaan oikeudessa todisteiden perusteella. Aina ei syyllisyydenkään toteamiseen löydy tarpeeksi vahvaa näyttöä. Toisaalta toki voidaan myös syyttömiä syyttää teoista joihin he eivät ole syyllistyneet. Taustalla voi olla esim. kosto.
        En ota kantaa itse tapaukseen, en myöskään voi sanoa että uskoisin syytettyä tai uskoisin uhria mutta tiedän että seksuaalirikokset ovat usein hankalia sekä näyttöjen että kaiken muun perusteella jos selkeitä vammoja ei ole näkyvissä. Oraaliseksiin pakottaminen on usein jälkiä jättämämätön teko kuin suora raiskaus vaginaan tai rectumiin. Silti uhria on voitu painostaa tekoon hyvinkin monin eri tavoin ja hyödynnetty teon kohteen alisteista asemaa ja hänen tuntemaa auktoriteettipelkoa jne.

        Anteeksi mitä? Olitko paikalla? Toisaalta Saksassa oli aikoinaan myös iso kansanjoukko olevinaan oikeassa, mutta eikös ne lopulta sitten kuitenkin olleet väärässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mitä? Olitko paikalla? Toisaalta Saksassa oli aikoinaan myös iso kansanjoukko olevinaan oikeassa, mutta eikös ne lopulta sitten kuitenkin olleet väärässä?

        Teet omituisia rinnastuksia mikä viittaa vain siihen että väheksyt sitä mitä Saksassa tapahtui. Ei voida edes verrata toisiinsa. Vai oletko niin suuri Tähkä -fani että rinnastat hänet kansanmurhan uhreihin. Aika sairasta.


    • Anonyymi

      Jotain tuollaissa on aina takana, joko valheen siemen tai totuuden siemen.

      Itseäni lähinnä tuokin juttu, tämä Koskela, armeijan mies, jotenkin jäin miettimään että saatan tuntea hänet ja poikansa, en ole varma, joskus kauan aikaa sitten.

      Jahah heh kuulostaa honda XXX 1100 Dominator -pakoputkilta: naapuri lähtee ajelemaan kun hyvät kelit. Kun ikkuna auki.

      • Anonyymi

        Mauri Koskela tapaus on ihan omaa luokkaansa. Oletan että kyse on ollut BDSM leikeistä tykkäävistä henkilöistä joiden ainakin toisen seksifantasiat ovat edenneet liian pitkälle kuristamisfantasioitten toteuttamiseen asti. Monet seksuaalirikolliset ovat viehättyneitä juuri kuristamisesta, ja usein lopulta lähtee uhrilta myös henki. Jotkut kehittyvät taipumustensa ja mieltymystensä myötä sarjamurhaajiksi, mitä olen seurannut ulkomaisia rikossarjoja tosielämän tapauksista.
        Pääasiassa näitä tapauksia esiintyy mm.Yhdysvalloissa ja Englannissa. Joten ei ole ihme jos Suomessakin kyseistä fetismiä esiintyy tai kehittyy siihen pisteeseen asti että toinen tapetaan. Yleensä kun jotain seksifantasiaa toteutetaan, ruokahalu kasvaa syödessä ja lopulta itsekontrolli katoaa ja henkilö toteuttaa fantasiansa kokonaisuudessaan, vieden sen loppuun asti. Mikä sitten voi johtaa kohten hengen menettämiseen. Yleensä näillä henkilöillä on turvasanasto käytössään , mutta jos fantasian täysi toteuttaminen maksimaalisen tyydytyksen saamiseksi edellyttä loppuun asti menemistä, niin loppu voi olla sitten aika raadollinen.


    • Anonyymi

      Eipä jää Tähkän ikävä juttu tänä vuonna ainoaksi.
      Minä en usko syyllisyyteen ollenkaan.
      Mutta eihän tämä uskon asia ole.
      Ensi vuonna on sata varmaa joku toinen julkkis,artisti samassa tilanteessa.ikävä ilmiö.mutta eikai ketään voi tuomita ilman todisteita.?

      • Totta tuo, että syylliset vaihtuu. Aina joku julkkis joutuu käräjille jostain oli oikeasti syyllinen tai ei.


      • Anonyymi

        Lisäksi suomalaisilla miehillä on yleensä taipumusta jatkaa väsyttämistä, kinuamista ja painostusta hyvin määrätietoisesti aina kun tavoitteena on saada päätökseen joku omassa päässä kehitetty strategia saada seksiä juuri siinä ja nyt.
        Itsepäisyys, tahtotila ja sinnikkyys johtavat yleensä aina ei - toivottuihin tilanteisiin ja loppuihin.
        . Humalassa oleva henkilö joka seksiä haluaa ei ensinnäkään kontrolloi itseään ja toisaalta hänen käsityksensä koko tilanteesta on täysin vääristynyt. Hän ei "kuule" eikä näe kielteistä vastausta eikä tunnista tilanteessa mitään ristiriitaista itsensä ja uhrin välillä, ei myöskään mitään epätavallista koska omat halut, jotka lopulta vellovat kontroloimattomina , johtavat väistämättä väkivaltaan joko suusanalliseen tai fyysiseen. Se on väistämätöntä. Painostaminenkin seksuaaliseen tekoon on rangaistavaa. Siitä huolimatta suostuuko uhri samaan tilaan kaksin tekijän kanssa.
        Samassa tilassa olemnen ei edusta suostumista yhtään mihinkään vaan uhrilla on aina oikeus kieltäytyä seksistä. Tätäkään suomalaismiehet eivät tunnu käsittävän. Vaikka makaisit samassa sängyssä, se ei kerro mitään siitä että toinen haluaisi tai olisi suostuvainen seksiin. Mutta kun tällä vonkaamisen ja painostamisen käytännällä n vuosisatojen perinteet niin se on iskostunut normikäyttäytymiseen. Jo isoisäkin mainitsi että nainen täytyy "kesyttää" viittaa painostuksen olleen jo monen sukupolven käytössä oleva "normaali" tapa saada seksiä. Elokuvia seuratessa sama metodi toimii myös sukupolvi toisensa perään.
        Kun on kyse seksistä niin kaikki myöntyminen tulkitaan suoraksi suostumukseksi ja lupaukseksi seksiin suostumisesta , siinä suomalaismiesten sokea piste.
        Periaatteessa ihmisten tulisi olla aina, humaltuneenakin kyetä toimimaan rationaalisesti ja kontrolloidusti, kuuntelemaan ja uskomaan mitä toinen viestittää eikä jatkaa jääräpäisesti omien tavoitteiden toteuttamista kohden. Tulee siis kyetä kontrolloimaan omaa käytöstään ja tulkita oikein toisen sanatonta ja sanallista viestintää. Humalatilassa tämä tulkinta vääristyy samoin kontrolli heikentyy..

        Valitettavasti tämän taidon puuttuminen ta heikkous yhdistettynä tiettyyn persoona,lisuustyyppiin, egosentrisyyteen,
        itsekeskeisyyteen, vallanhaluun, pyrkimykseen ja haluun kontrolloida toisia, johtaa ikävään lopputulokseen.
        Ottamatta kantaa nyt itse tapaukseen.

        On tulut esille myös eräs raiskaukseksi tulkittu tapaus jossa syyte on nostettu jopa 10 vuotta tapahtuneen jälkeen. Kuvauksen perusteella hyvin moni suomalainen tyytö ja nainen voisi nostaa raiskaussyytteet silloista kumppania tai satunnaistuttavuutta kohtaan.
        Jopa itsekkin voisin nostaa syytteen raiskauksesta koska tilanne oli täysin identtinen oman kokemukseni kanssa. Seuraukset tilanteesta johon jouduin ihan silkkaa kokemattomuuttani oli täydellinen shokki, itsestä irtautumisen, erillisyyden tunne joka kesti useita päiviä taiskauksen jälkeen. Kyseessä oli ns.jäätyminen raiskaustilanteessa. Joten tiedän kyllä mistä puhutaan kun käytetään termiä jäätyminen. Siinä ei pysty tekemään yhtään mitään mutta tekijä tasan tarkkaan kyllä havaitsee ettei toinen ole oma itsensä ja silti jatkaa ja etenee haluttuun päämääräänsä. Niin tyhmä ei kukaan voi olla etteikö huomaisi toisen jäätymistä, mutta kun tavoite on tekijällä kirkkaana mielessä, niin ei siinä toinen ihminen merkitse yhtään mitään, hän on vain väline taboitteen saavuttamiseksi. Uhri epäinhimillistetään täysin. Ja kyse ei ollut mistään känniseksistä vaan tilanteesta jossa tekijä käytti hyväkseen toisen avuttomuutta, pelkotilaa ja kykenemättömyyttä poistua tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi suomalaisilla miehillä on yleensä taipumusta jatkaa väsyttämistä, kinuamista ja painostusta hyvin määrätietoisesti aina kun tavoitteena on saada päätökseen joku omassa päässä kehitetty strategia saada seksiä juuri siinä ja nyt.
        Itsepäisyys, tahtotila ja sinnikkyys johtavat yleensä aina ei - toivottuihin tilanteisiin ja loppuihin.
        . Humalassa oleva henkilö joka seksiä haluaa ei ensinnäkään kontrolloi itseään ja toisaalta hänen käsityksensä koko tilanteesta on täysin vääristynyt. Hän ei "kuule" eikä näe kielteistä vastausta eikä tunnista tilanteessa mitään ristiriitaista itsensä ja uhrin välillä, ei myöskään mitään epätavallista koska omat halut, jotka lopulta vellovat kontroloimattomina , johtavat väistämättä väkivaltaan joko suusanalliseen tai fyysiseen. Se on väistämätöntä. Painostaminenkin seksuaaliseen tekoon on rangaistavaa. Siitä huolimatta suostuuko uhri samaan tilaan kaksin tekijän kanssa.
        Samassa tilassa olemnen ei edusta suostumista yhtään mihinkään vaan uhrilla on aina oikeus kieltäytyä seksistä. Tätäkään suomalaismiehet eivät tunnu käsittävän. Vaikka makaisit samassa sängyssä, se ei kerro mitään siitä että toinen haluaisi tai olisi suostuvainen seksiin. Mutta kun tällä vonkaamisen ja painostamisen käytännällä n vuosisatojen perinteet niin se on iskostunut normikäyttäytymiseen. Jo isoisäkin mainitsi että nainen täytyy "kesyttää" viittaa painostuksen olleen jo monen sukupolven käytössä oleva "normaali" tapa saada seksiä. Elokuvia seuratessa sama metodi toimii myös sukupolvi toisensa perään.
        Kun on kyse seksistä niin kaikki myöntyminen tulkitaan suoraksi suostumukseksi ja lupaukseksi seksiin suostumisesta , siinä suomalaismiesten sokea piste.
        Periaatteessa ihmisten tulisi olla aina, humaltuneenakin kyetä toimimaan rationaalisesti ja kontrolloidusti, kuuntelemaan ja uskomaan mitä toinen viestittää eikä jatkaa jääräpäisesti omien tavoitteiden toteuttamista kohden. Tulee siis kyetä kontrolloimaan omaa käytöstään ja tulkita oikein toisen sanatonta ja sanallista viestintää. Humalatilassa tämä tulkinta vääristyy samoin kontrolli heikentyy..

        Valitettavasti tämän taidon puuttuminen ta heikkous yhdistettynä tiettyyn persoona,lisuustyyppiin, egosentrisyyteen,
        itsekeskeisyyteen, vallanhaluun, pyrkimykseen ja haluun kontrolloida toisia, johtaa ikävään lopputulokseen.
        Ottamatta kantaa nyt itse tapaukseen.

        On tulut esille myös eräs raiskaukseksi tulkittu tapaus jossa syyte on nostettu jopa 10 vuotta tapahtuneen jälkeen. Kuvauksen perusteella hyvin moni suomalainen tyytö ja nainen voisi nostaa raiskaussyytteet silloista kumppania tai satunnaistuttavuutta kohtaan.
        Jopa itsekkin voisin nostaa syytteen raiskauksesta koska tilanne oli täysin identtinen oman kokemukseni kanssa. Seuraukset tilanteesta johon jouduin ihan silkkaa kokemattomuuttani oli täydellinen shokki, itsestä irtautumisen, erillisyyden tunne joka kesti useita päiviä taiskauksen jälkeen. Kyseessä oli ns.jäätyminen raiskaustilanteessa. Joten tiedän kyllä mistä puhutaan kun käytetään termiä jäätyminen. Siinä ei pysty tekemään yhtään mitään mutta tekijä tasan tarkkaan kyllä havaitsee ettei toinen ole oma itsensä ja silti jatkaa ja etenee haluttuun päämääräänsä. Niin tyhmä ei kukaan voi olla etteikö huomaisi toisen jäätymistä, mutta kun tavoite on tekijällä kirkkaana mielessä, niin ei siinä toinen ihminen merkitse yhtään mitään, hän on vain väline taboitteen saavuttamiseksi. Uhri epäinhimillistetään täysin. Ja kyse ei ollut mistään känniseksistä vaan tilanteesta jossa tekijä käytti hyväkseen toisen avuttomuutta, pelkotilaa ja kykenemättömyyttä poistua tilanteesta.

        Kyllä se on kummallista jos raiskaussyytteen nostaa vasta monen vuoden, kymmenen tai jopa kahdenkymmenen vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on kummallista jos raiskaussyytteen nostaa vasta monen vuoden, kymmenen tai jopa kahdenkymmenen vuoden päästä.

        Naisen mieli voi muuttua ja silloin kaikki tapahtunut on sen toisen osapuolen vika (vastuuton ajatusmalli). Naiset tykkää välillä elää hetkessä ja nauttia saamastaan huomiosta, mutta myöhemmin se on helppo unohtaa, kun halu kostaa nousee päällimmäisenä mieleen.

        Helppo tuomita toinen, jos kokee oman mahdollisuuden kostaa vahvaksi ja saa taustatukea. Säälimätön on silloin helppo olla, kun kokee olevansa toiselle vain hyväksikäytetty ihminen ja arvoton olo jää itselle palkaksi kokemastaan. Uhriutujan rooli on helppo toteuttaa (koston haluiselle).


      • Anonyymi

        Juu, ehkä joku muukin rohkaistuu kertomaan jos on syytä nyt kun näkee ettei tarvitse kärsiä julkisuudesta. Kamalaahan se on ettei näistä kukaan uskalla ääneen puhua varsinkin jos toinen on kuuluisa henkilö. Onhan niitä esimerkkejä maailmalta että paljastuu laajasti lopulta kamalia seksuaalirikoksia mistä kukaan ei ole uskaltanut puhua. Mutta nyt rohkeasti sitten vaan poliisille jos näyttöä että loppuu moinen peli. Vaikka minä olisin kyllä tälle antanut ihan ilman pakottamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen mieli voi muuttua ja silloin kaikki tapahtunut on sen toisen osapuolen vika (vastuuton ajatusmalli). Naiset tykkää välillä elää hetkessä ja nauttia saamastaan huomiosta, mutta myöhemmin se on helppo unohtaa, kun halu kostaa nousee päällimmäisenä mieleen.

        Helppo tuomita toinen, jos kokee oman mahdollisuuden kostaa vahvaksi ja saa taustatukea. Säälimätön on silloin helppo olla, kun kokee olevansa toiselle vain hyväksikäytetty ihminen ja arvoton olo jää itselle palkaksi kokemastaan. Uhriutujan rooli on helppo toteuttaa (koston haluiselle).

        Seksististä puhetta. Meillä on laki ja asetukset sekä oikeuslaitos jossa tuomitaan niitä vastoin toimineita. Ps. Missä on lukenut että olisi ollut nainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seksististä puhetta. Meillä on laki ja asetukset sekä oikeuslaitos jossa tuomitaan niitä vastoin toimineita. Ps. Missä on lukenut että olisi ollut nainen?

        Tähkä on ollut kaksi kertaa naimisissa, se viittaa vahvasti siiten että hän on seksuaalisuudeltaan terve.

        Suomessa oikeuskäytäntö on sellainen että näissä syytelmissä mies tuomitaan aina kun munasarjakas esittää sepitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksististä puhetta. Meillä on laki ja asetukset sekä oikeuslaitos jossa tuomitaan niitä vastoin toimineita. Ps. Missä on lukenut että olisi ollut nainen?

        Olisi varmaan ensimmäinen kerta mun elämän aikana, että tällaisen taustalta löytyisikin mies (uhriutuja). Todennäköisyys promillen luokkaa, jos sitäkään, miehen toteamus.


    • Anonyymi

      Jos on syytön ei tarvitse tehdä teatteria tästäkään. Kyllä haiskahtaa💩

    • Anonyymi

      vihan siemen on totuuden ja valheen alku.

    • Anonyymi

      Sika media siellä pitää tuomita. Nehän kirjoittelee ihan poskettomia,saamatta mitään sanktioita.

    • Julkisuuden nurja puoli. Vaikka olisikin syytön, niin näistä on vaikea nousta. Kansa muistaa😬

      • Anonyymi

        En kyllä ymmärrä sitä teoriaa jossa artisti joka laulaessaan kerää heitettyjä pikkuhousuja naamaltaan, alkaisi raiskariksi...
        Mut, joo, todennäköisyysteoria kunniaan.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä sitä teoriaa jossa artisti joka laulaessaan kerää heitettyjä pikkuhousuja naamaltaan, alkaisi raiskariksi...
        Mut, joo, todennäköisyysteoria kunniaan.

        AV

        Ehkä juuri siksi että naisten halukkuus koetaan itsestään selvyytenä idolin, kuuluisuuden taholta ja vastaanhangoittelu, epäröiminen tulkitaan ujoudeksi jolloin tule tarve ja halu ehkä rohkaista tai hieman painostaa. Yleensä julkkiksilla on itsestään isohkot luulot ja olettamukset. Kuvitellaan tekevänsä palvelus ihailijalle jota " palvelusta" tämä muistelee kaihoisasti sitten vanhempana. Kaikki eivät suinkaan hae suoraan seksiä, vaikka jotkut kuuluisuudet niin kuvittelevatkin.
        Joiltain teiltä puuttuu täydellisesti ymmärrys mistä voi olla kyse. Ei se että joku saa pikkareita suinkaan automaattisesti tarkoita että naiset ovat valmiita aina seksiin. Sen virheolettamuksen johdosta jotkut tunnetut tahot sitten syyllistyvät ikäviin tekoihin, kun oletetaan ja uskotaan automaattisesti olevansa kaikkien naisten halujen kohde.

        Teon kohde ei uskalla kieltäytyä koska kokee homman velvollisuudeksi tai pettää idolinsa. Syitä on monia miksei voi tai uskalla kieltäytyä. Ja syitä ja keinoja painostaa on useita. Enkä nyt tarkoita tässä juuri kyseistä tapausta vaan ylipäätään tilanteita joisa toisena osapuolena on tunnettu ehkä palvottu julkkis ja toisena tavallinen ,idoliaan sokeasti ihaileva , ehkä kokematonkin teini tai nuori tyttö/ nainen.
        Asetelmahan on jo alun alkaenkin täysin tasa- arvoton, kai sen nyt tyhmänkin pitäisi tajuta? .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä juuri siksi että naisten halukkuus koetaan itsestään selvyytenä idolin, kuuluisuuden taholta ja vastaanhangoittelu, epäröiminen tulkitaan ujoudeksi jolloin tule tarve ja halu ehkä rohkaista tai hieman painostaa. Yleensä julkkiksilla on itsestään isohkot luulot ja olettamukset. Kuvitellaan tekevänsä palvelus ihailijalle jota " palvelusta" tämä muistelee kaihoisasti sitten vanhempana. Kaikki eivät suinkaan hae suoraan seksiä, vaikka jotkut kuuluisuudet niin kuvittelevatkin.
        Joiltain teiltä puuttuu täydellisesti ymmärrys mistä voi olla kyse. Ei se että joku saa pikkareita suinkaan automaattisesti tarkoita että naiset ovat valmiita aina seksiin. Sen virheolettamuksen johdosta jotkut tunnetut tahot sitten syyllistyvät ikäviin tekoihin, kun oletetaan ja uskotaan automaattisesti olevansa kaikkien naisten halujen kohde.

        Teon kohde ei uskalla kieltäytyä koska kokee homman velvollisuudeksi tai pettää idolinsa. Syitä on monia miksei voi tai uskalla kieltäytyä. Ja syitä ja keinoja painostaa on useita. Enkä nyt tarkoita tässä juuri kyseistä tapausta vaan ylipäätään tilanteita joisa toisena osapuolena on tunnettu ehkä palvottu julkkis ja toisena tavallinen ,idoliaan sokeasti ihaileva , ehkä kokematonkin teini tai nuori tyttö/ nainen.
        Asetelmahan on jo alun alkaenkin täysin tasa- arvoton, kai sen nyt tyhmänkin pitäisi tajuta? .

        Hyvin kiteytit👍💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä juuri siksi että naisten halukkuus koetaan itsestään selvyytenä idolin, kuuluisuuden taholta ja vastaanhangoittelu, epäröiminen tulkitaan ujoudeksi jolloin tule tarve ja halu ehkä rohkaista tai hieman painostaa. Yleensä julkkiksilla on itsestään isohkot luulot ja olettamukset. Kuvitellaan tekevänsä palvelus ihailijalle jota " palvelusta" tämä muistelee kaihoisasti sitten vanhempana. Kaikki eivät suinkaan hae suoraan seksiä, vaikka jotkut kuuluisuudet niin kuvittelevatkin.
        Joiltain teiltä puuttuu täydellisesti ymmärrys mistä voi olla kyse. Ei se että joku saa pikkareita suinkaan automaattisesti tarkoita että naiset ovat valmiita aina seksiin. Sen virheolettamuksen johdosta jotkut tunnetut tahot sitten syyllistyvät ikäviin tekoihin, kun oletetaan ja uskotaan automaattisesti olevansa kaikkien naisten halujen kohde.

        Teon kohde ei uskalla kieltäytyä koska kokee homman velvollisuudeksi tai pettää idolinsa. Syitä on monia miksei voi tai uskalla kieltäytyä. Ja syitä ja keinoja painostaa on useita. Enkä nyt tarkoita tässä juuri kyseistä tapausta vaan ylipäätään tilanteita joisa toisena osapuolena on tunnettu ehkä palvottu julkkis ja toisena tavallinen ,idoliaan sokeasti ihaileva , ehkä kokematonkin teini tai nuori tyttö/ nainen.
        Asetelmahan on jo alun alkaenkin täysin tasa- arvoton, kai sen nyt tyhmänkin pitäisi tajuta? .

        Sulla on asiaa kirjoituksessasi 👍

        xLiner


    • Anonyymi

      No johan, ensin keuhkotaan, että uhri saa olla kuuluisuudessa 15min ja sitten vaaditaan nimi ja naama julki. Muistakaa, että uhri läheisineen tietää totuuden.

    • Anonyymi

      Media ei ole tuominnut ketään, vaan tiedottanut syyttäjän tekemästä päätöksestä nostaa syyte. Syyttäjä on velvollinen syytteen nostamiseen, jos on todennäköistä, että vastaaja on syyllistynyt rikokseen. Näin siis on Tähkän kohdalla.

      Tuomioistuin ratkaisee oikeudenkäynnissä, riittääkö esitetty näyttö myös vastaajan toteamiseksi syylliseksi vai kykeneenkö vastaaja horjuttamaan esitettyä näyttöä. Tuomion pitää olla joko syyksi lukeva tai vapauttava.

      Vastaaja yleensä kiistää syytteen, ellei ole sitä poliisin suorittamassa esitutkinnassa tunnustanut. Jos vastaaja olisi tunnustanut rikoksen, toimitettaisiin tunnustamisoikeudenkäynti, jossa syyttäjän tuomioesitys olisi käsiteltävänä. Ennen tunnustamistaan vastaaja ja syyttäjä voivat neuvotella tuomioesityksen sisällöstä. Mainitun neuvottelun sisältöä ei saa paljastaa eikä käyttää vastaajaa vastaan todisteena.

    • Anonyymi

      Ottamatta tähän tapaukseen kantaa, niin tietoista maalittamista tapahtuu. Luin juuri jutun, jossa kerrotaan, että yrityksiä yritetään mustamaalata somen kautta. Esimerkkinä ja omana tapauksena. Ostin erään tuotteen, jossa eräs asiakaskommentti haukkui täysin ko. tuotteen. Ostin sen siitä huolimatta, koska oletin aivan oikein, että tuotteessa ei voi olla tuollaisia vikoja. Olin täysin oikeassa. Hyvä ja kestävä kampe. Ehkä kilpailija käy kirjoittelemassa tällaisia perättömiä ? Näin voi käydä tässäkin ja monissa muissakin tapauksissa.

    • Anonyymi

      Onhan sitä, ja ihmisillä on kummallisia todellisia pyrkimyksiä ja motiiveja. Samalla tulee mieleen, että Tähkä ei ole juuri avautunut yksityiselämästään, ja sillä tavoin ymmärtäisin periaatteen jääräpäisen ulos tulon asiaa kohtaan, jossa ei suostu nytkään poikkeamaan linjastaan. Mutta onko se nyt parhain peliliike, jää nähtäväksi. En ota kantaa tapahtuneeseen, sillä siihen ei ole kenelläkään mahdollista logiikkaa, sillä emme voi tietää...Eikä se toisaalta edes meille kuulu, sillä se lopputuloskaan, ei välttämättä perustu totuuteen, vaan näyttöön, ja miten sitä mukamas tai todellisesti kerätty, ja kyseessä on jo tavallaan peli...Samaten ikuisuuksia varjeltu asia, eli media, ja sen piirissä toimineet henkilöt ja heidän päihteiden käyttö. On täysin mahdoton vetää linjoja, kun yleisesti tunnettu salaisuus, kenen kohdalla sitten kolahtaa...Ja, tämä että missä kohtaa yhteisestä ymmärryksestä jääkin paha mieli. Oliko sitä, ja mitä mielikuvia tahdotaan luoda ja miksi? On todella vaikea ja moniselitteinen kokonaisuus.

    • En sen tarkemmin ole seurannut mitä media on asiasta kirjottanut mutta tuon linkin artikkelista en löytänyt tuomitsevuutta syytösten osalta vaan tuoda oma media paikalle. Tuollahan puhuttiin vasta mahdollisesta uhrista.

      Sinänsä uutisen lähtökohta oli mielenkiintoinen. Kaupallisen media edustaja kritisoi Tähkää kun toi oman media paikalle jotta voi myöhemmin tehdä asiasta kaupallisen. Toki ihan hyvää oman reviirin puolustamista.

      Mitä tuohon puolustautumiseen tulee niin eipä siihen keinoja oikein ole. Louhimieheltä meni parin vuoden työt vaikka kyseessä oli vain huono johtaminen. Samoin jo pelkkä huono julkisuus saattaa viedä sponsorit varsinkin urheilijoilta. Yhteistyökumppaneiden pitää reagoida heti ja viralliset prosessit taas ottavat aikaa.; oli päätös mikä tahansa niin myöhässä tulee.

      • Nykyään julkisuuden henkilön ura voi tai saattaa tuhoutua, koska monet asiat tuodaan julkisuuteen ennemmin tai myöhemmin. Ennen monet asiat pysyi pimennossa ja siksi ura pystyi jatkumaan. Onko sitten hyvä, jos asiat jää pimentoon? On ja ei ole. Ihan kaikkia asioita ei mielestäni pitäisi tuoda julkisuuteen, mutta ihan kaikkia ei peitelläkään. Nykyään ei voi olla julkisuudessa niin, ettei tekemísistä tiedetä ja tiedoteta netissä, lehdissä ja muissa medioissa.


      • Toki ennenkin oli tarinoita, joissa julkisuuden henkilön ura lähti kohti alamäke, kun hänen tekemänsä toilailut tai joku asia, josta ei tykätty tuli ilmi.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nykyään julkisuuden henkilön ura voi tai saattaa tuhoutua, koska monet asiat tuodaan julkisuuteen ennemmin tai myöhemmin. Ennen monet asiat pysyi pimennossa ja siksi ura pystyi jatkumaan. Onko sitten hyvä, jos asiat jää pimentoon? On ja ei ole. Ihan kaikkia asioita ei mielestäni pitäisi tuoda julkisuuteen, mutta ihan kaikkia ei peitelläkään. Nykyään ei voi olla julkisuudessa niin, ettei tekemísistä tiedetä ja tiedoteta netissä, lehdissä ja muissa medioissa.

        Minusta ongelma ei ole asioiden esiin nostaminen. Tosi kannattajia ja tosi vihamiehiä lukuunottamatta kyllä suurin osa ihmisistä osaa suhteuttaa asian vakavuuden.

        Minusta ongelma on se että painopiste on siellä miltä asia näyttää. Jos olisin vaikka liigatason kiekkoilija ja minua syytetään samoista asioista kuten Tähkää niin enhän minä olisi pelaavassa kokoonpanossa tutkinnan aikana. Tuskin edes harjoittelisin joukkueen mukana vaan minut siirrettäisiin omatoimiharjoitteluun ja palkan maksu loppuisi.
        Jos todettaisiin syylliseksi niin siitä tulisi sitten siihen kuuluvat rangaistukset mutta vaikka olisin syytön niin siinä voisi mennä kausi pelaamatta joka taas vaikeuttaa seuraavan sopimuksen tekoa.

        Toki mailma on nykyään niin outo että jos vaikka nyt Tähkä todetaan syyttömäksi niin hän saa sankarin viitan ja suosio vaan kasvaa.


    • Anonyymi

      Tähkän tapauksessa kiinnostavaa on myös se, että marraskuussa on tulossa 50-vuotisjuhlakeikat. Ne ilmoitettiin noin kuukausi sitten ja myytiin heti loppuun. Vaikea kuvitella, että tuollainen riski olisi otettu, jos Tähkä olisi epävarma siitä tuleeko tuomio vai ei.

    • Anonyymi

      minun mielestäni työttöt palstalla ovat aika mukavia mukaan lukien xliner.

    • Anonyymi

      Tällä kaikella yritetään saada ihmisille kuva että kyseinen "taiteilija" olisi maskuliininen mies joka harrastaa tämmöisiä raiskauksia. Kyse on kumminkin todellisuudessa vain siitä että hän on transformeri-transu niinkuin kaikki muutkin julkisuuden henkilöt. Se kuuluu sen klubin toimintaan mikä pyörittää rattaita että naiset ovat miehiä ja miehet naisia. Katsokaa heidän fysiikkaansa. Naisilla isot kädet ja pitkät kaulat kun taas mies oletetuilla on lyhyet kaulat ja pienet naamat ja isot otsat jne . Ottakaa asioista selvää. Se onnistuu myös täältä : https://www.bitchute.com/channel/5VmXLlw3O6JT/

    • Anonyymi

      Laurilla ei ole raiskaussyyte, vaan pakottaminen seksuaaliseen tekoon. Se tarkoittaa muita seksuaalisia tekoja kuin sukupuoliyhteyttä. Media ei ole tuominnut Lauria eikä edes kuvausryhmää; jossain mainittiin kyllä, että sellainen on mauton. No ehkä onkin.

      Miehillä on vaikka kuinka paljon keinoja puolustautua syytteitä vastaan; sehän tapahtuu aina oikeudessa, ei istuntoja järjestetä minkään muun takia.

      Tästä tulikin mieleen Axl Smith. Hän on kärsinyt ja kärsii edelleen aivan kohtuuttomasti tuomiostaan. Joillekin oikeus on täysin eri sarjassa kuin toisille.

      - Sheena

      • Anonyymi

        "Joillekin oikeus on täysin eri sarjassa kuin toisille."

        Todellakin. Tuolla ylempänä vähän mainittiin Roope Salmisesta ja mä olen hetkittäin pohtinut, että mikä hänessä on niin peljon tefloninmpaa, kuin monissa muissa samantyyppisistä tuomituissa. Itse olen tullut siihen tulokseen, että se on tuo alkoholismin ja alkoholin juonnin lopettamisen "mainostaminen", joka nosti hänet eri sarjaan, Suomessahan saa likipitäen mitä vaan anteeksi tai ainakin pääsee paljon helpommalla, kun sen on tehnyt a) kännissä ja varsinkin b) on alkoholisti, jolloin ei itse edes hallitse sitä juomistaa (ja sitä kautta kännitötöilyjään). sitten jos vielä lopettaa juopottelun, niin nousee vähän kuin pyhimykseksi. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joillekin oikeus on täysin eri sarjassa kuin toisille."

        Todellakin. Tuolla ylempänä vähän mainittiin Roope Salmisesta ja mä olen hetkittäin pohtinut, että mikä hänessä on niin peljon tefloninmpaa, kuin monissa muissa samantyyppisistä tuomituissa. Itse olen tullut siihen tulokseen, että se on tuo alkoholismin ja alkoholin juonnin lopettamisen "mainostaminen", joka nosti hänet eri sarjaan, Suomessahan saa likipitäen mitä vaan anteeksi tai ainakin pääsee paljon helpommalla, kun sen on tehnyt a) kännissä ja varsinkin b) on alkoholisti, jolloin ei itse edes hallitse sitä juomistaa (ja sitä kautta kännitötöilyjään). sitten jos vielä lopettaa juopottelun, niin nousee vähän kuin pyhimykseksi. 🙄

        Riippuu millainen alkoholisti on.
        Aku Louhimies selvisi tuomiotta. Oikeus ei aina voita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu millainen alkoholisti on.
        Aku Louhimies selvisi tuomiotta. Oikeus ei aina voita.

        No niinhän mä just sanoin. "Suomessahan saa likipitäen mitä vaan anteeksi tai ainakin pääsee paljon helpommalla, kun sen on tehnyt a) kännissä ja varsinkin b) on alkoholisti".


    • Minusta on ihan hyvä, että tapaus hoidetaan noin.

      Ehkä haastajatyyppiä silti ei tarvitsisi henkilöidä ja se pitäisi jättää kuvauksista sinäällään pois. Jos siellä on yksittäinen "pyrkyri", joka haluaa "rahastaa" Lauri Tähkällä, niin sillä ei henkilökohtaisesti pidä ratsastaa, vaan nähdä eteenpäin hommaa.

      Jos oikeus toteaa homman vastaajan eduksi, niin Laurihsn saa oikeutta... mutta yleisesti se ehkä lopettaa tai ainakin pistää miettimään, että lähdetkö keksimään näitä hommia.

    • Anonyymi

      Todisteet pitää aina olla. Roope Salminenkin myönsi heti syyllisyytensä kun todistajat marssivat saliin. Sitä ennen vannoi syyttömyyttään.

    • Mutta jos yksinkertaisesti jätettäs seksihommat vaan sillon kun halutaan tehdä lapsi. Niin ei tulisi näitä turhia oikeuden käyntejä.

      • Kyllä parasta olisi dekka ja keinosiementäjä siinä välissä, jotta t​​yttö ei turhaan ahdistu.


    • Anonyymi

      Mielestäni media on kohdellut Tähkää silkkihansikkain. Tämän päivän käsittelykään ei kiinnostanut enää ketään, kun artisti ei ollut paikalla.

    • Anonyymi

      Miksi/miten muuten Salmisen tapauksessa kaikki tuli julki tekstareita myöten? Eikö sekin käsitelty suljetuin ovin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2541
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1632
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      220
      1008
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe