Kuluttamisen vähentäminen on järkevintä

Anonyymi-ap

Luonnon kannalta olisi järkevintä, jos ihmiset reilusti vähentäisivät kaikkea kulutusta. Ei osteta kaikkea uutta tekniikkaa, ei rakenneta aina uutta, vaatteet ja tavarat käytetään aina loppuun ja jos rikkinäisen tavaran ja vaatteen saa korjattua niin sitten ei osteta uutta jne. Jos tavaran käyttöikä tuplaantuisi niin ympäristökuormituskin puolittuu. Jos vielä sen päälle kotona on vähemmän tavaraa niin ympäristökuormitus vähenee tästäkin. Eikä kukaan oikeasti tarvitse kaikenlaista "äly"tekniikkaa. Esimerkiksi "äly"kellot on täysin turha.

4

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aivan, mutta kun koko homma on rakennettu kiihtyvän kuluttamisen varaan, koko viritys toimii sitä huonommin, mitä vähemmän ihmiset kuluttavat, vaikka asian pitäisi olla tasan päin vastoin.

• Anonyymi

Totta, ihan turhaan rakennetaan koko ajan uutta, maaseutu on täynnä tyhjiä taloja, kouluja ja halleja.

Käytettyjä kännyköitä, tietokoneita ja autoja on vaikka kuinka paljon, turha valmistaa uusia. Varsinkin on turha suunnitella uusia kun voitaisiin yhtä hyvin valmistaa nykyisiä malleja,

• Anonyymi

Aikamoisen typerää höpinää. Kyse on turhasta rakentamisesta ja turhasta kuluttamisesta, ei kuluttamisen lopettamisesta. Vaikka kännyköiden myynti puolittuisi niin niitä kehitettäisiin ihan samalla tavalla kuin nyt. Markkinat on puolittumisen jälkeenkin valtavat. Esimerkiksi Apple myi iPhonen ensimmäisinä 5-6 vuotena murto-osan siitä määrästä kuin nyt ja voittoja tuli silti paljon ja puhelinta kehitettiin. Sama juttu autojen ja tietokoneiden kohdalla, ei kulutuksen puolittuminen niiden kehitystä lopeta.

Ja jos vanha rakennus on kunnostettavissa niin on turha purkaa vanhaa rakennusta ja rakentaa uutta. Pyrkimys pitäisi olla, että vanha kunnostetaan eikä rakenneta heti uutta tilalle. Ja usein myös rakennetaan rakennuksia, joita ei olisi tarvittu.

Ja muuten, kännyköiden myyntimäärät on maailmanlaajuisesti viime vuosina laskenut eikä se ole aiheuttanut ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      57
      3669
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2626
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe