Stigmatisoituminen

Anonyymi-ap

Olen alan koulutettu aikana, kun kaikki oli vielä toisinpäin.

Kärsin valtavasti tämän päivän psykologiaopetuksesta, jonka pääpaino ei enää ole ihmisten auttaminen, vaan kaupallisuuteen perustuva kyky manipuloida ja tuottaa ihmistuntemuksella hyötyä siihen.

Vanhoja oppeja ja asiantuntijoiden tutkimuksia ja oppikirjoja on suorastaan vääristelty.

Termin 'stigmatisoituminen' ja sen uusi määrittely.

Aikaisemmin se oli henkilön kokemus syyllisyydestään kaikkeen mahdolliseen, jolloin hän peilasi ulkoiset tapahtumat itseensä ylisyyllistävänä.

Nyt se onkin jokin syy hänessän- leima - jolla häntä syyllistetään, eikä hänen oma kokemus itsestään.

Näin stigmatisoitumisestakin tehtiin kokijallee syy syyllistyä - olethan sinä leimattu ihminen.

2

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eli omana, henkisenä kokemuksena stigmatisoituminen syntyi aikaisemman psykologian mukaan siitä, kun toistuvasti yritit ja yritit ja kerta toisensa jälkeen epäonnistuit, jolloin tuli lamaantuminen 'ei tästä kuitenkaan mitään tule' tai vihan hallintavaikeus, kun palikat eivät pysy kasassa.

Psykologisin keinoin autettiin tarkastelemaan sosiaaliset epäonnistumistilanteet ja saamaan henkilölle onnistumisen kokemuksia käytöksen muutoksen kautta tilanteiden hallintaan.

Entä nyt, kun se onkin leima hänessä itsessään, johon vain ympäristö reagoi, eikä hän itse voi tehdä mitään?!

Onko uuden psykologian tarkoituskin tuhota ihmisten avuntarve ja selviämisen kyky?!

• Anonyymi

Luin lehdestä, kun alakoulun opettaja kertoi, että hänen luokassaan on hyviä lapsia ja pahoja lapsia!

Mikä on 'paha lapsi' koulun näkövinkkelistä?!

Kyseessä on huonosti käyttäytyvä, jolloin aikaisemmin ohjattiin oikeaan käyttäytymiseen. Ei ollut hyviä lapsia ja pahoja lapsia, vaan oli hyvin käyttäytyviä ja huonosti käyttäytyviä.

Tutkin, että miten tämä on mahdollista ja löysin Kohlbergin moraaliteoriasta - olin säästänyt oppikirjan - uuteen yliopisto-opetukseen muutettuna termit 'oikea ja väärä' termeiksi 'hyvä ja paha'.

Eihän pahoille lapsille voi mitään tehdä, hehän ovat vain pahoja. Mikä tuomio penelle ihmisen alulle!

Termit hyvä ja paha ovat kaiken lisäksi filosofiaan kuuluvia, eivätkä psykologiaan.

Näin meitä ja opettajiamme muokataan jopa psykologiaopetuksin aivan tarkoituksella ja tietoa väärentäen.

Missähän tämän sylttytehdas on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      199
      7024
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2076
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1708
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1400
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1268
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      55
      1150
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1084
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1026
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      256
      981
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      959
    Aihe