Kyttyrälohesta voin tehdä KUNNIA KALAN!
Kalastetaan kaikki pois ja kuivataan niin voidaan laittaa Utsjoen kunnasta Kunniakirjoja ympäri Suomea ja pala kuivattua KYTTYRÄLOHTA.
Säästyy postimaksuja, koska kuiva kala painaa vähemmän ja ei tarvi pelätä, että menee pilalle!
Laitetaan ohje mukaan miten kuivasta kyttyrälohesta saa TUOREEN tapaista, kun liottaa vedessä jonka voivat oman maun mukaan maustaa.
Norja tulee tässä jo ihan Diplomaattista syistä vastaan, kun perustelen mihin tarvitaan kyttyrälohta ja kuivataan nuo itse sekä vedetään pistetään palasiksi!
Inarin kuntahan maksaa työsyrjinnästä korvauksia joten Kunnia hommat saan rahoitettua tuolla!
Muistavat tulevassa ainakin, ettei kannata syrjiä ketään ja Kyttyrälohi on KUNNIA KALA jonka ARVO ON MITTAAMATON!
Kyllä EU, NATO ja YK saa myös palan kunniaa ja ihan KAIKKI MAAILMAN IHMISET sekä KYTTYRÄLOHTA KYLYKEEN niin kauan, kun tuota HERKKUA RIITTÄÄ!
Jos loppuu kesken niin keksitään joku uus KUNNIA asia kylkeen niin saadaan PAREMPAA tilalle.
Toivottavasti pääsen Utsjoen kunnanjohtajaksi.
26
323
Vastaukset
- Anonyymi
Ennen Fredrika Winstenkin, 30, vihasi kuukautisiaan. Ne alkoivat nuorena ja ovat aina olleet runsaat.
Sitten Winsten tapasi ihmisen, jolle kuukautiset eivät olleet pelkästään ok-juttu vaan joka todella rakasti niitä ja otti kierrosta kaiken irti.
– Mietin, miten on edes mahdollista rakastaa kuukautisia ja pitää niitä voimavarana. Ajatus tuntui kuitenkin kokeilemisen arvoiselta.
Nyt kuukautispositiivisuudesta on tullut Winstenille kiinteä osa elämää. Hän pyrkii rytmittämään tekemisensä kuukautiskierron mukaisesti. Jokaisella kuukautiskierron vaiheella on omat erityispiirteensä, ja elämä helpottuu, kun elää niiden mukaan.
Minulla on taipumus burnoutiin, mutta kiertotietoisuus auttaa löytämään rytmin, jossa jaksaa.
Omista kuukautisista nauttimisen voi viedä niin pitkälle kuin sielu sietää. Moni harrastaa esimerkiksi vapaata vuotamista eli sitä, ettei käytä mitään kuukautissuojaa vaan antaa veren valua. Vähintäänkin kotona voi istua pyyhkeen päällä tai mennä metsään ja istua sammalmättäälle
Vuotoa voi oppia myös kontrolloimaan lantionpohjan lihaksilla ja pidättää sitä ulkona ja antaa virrata vapaasti kotona.
– Vapaasta vuotamisesta tulee tosi kehollinen tunne. Siivota pitää ja pestä enemmän pyykkiä, mutta se ei ole monelle ongelma.
Myös kuukautisverta voi hyödyntää, ja sillä voi esimerkiksi maalata. Winsten otti kerran verta kuppiin ja käytti sitä kasvonaamiona.
Jokin aika sitten Winsten perusti ystäviensä kanssa Instagramiin Pimppikerhon, jonka tarkoituksena on levittää radikaalia pimppipositiivisuutta. Ryhmä kasvaa vauhdilla.
– Jokaisen naisen pitäisi kysyä itseltään, mitä omalle pimpille kuuluu. Mitä pimppi haluaa? Kun kysyy sen kysymyksen, elämässä alkaa tapahtua kehollisella ja henkisellä tasolla. Moni on esimerkiksi tajunnut, että pimppi ei ole ikinä tullut kosketetuksi niin kuin se haluaa, yksin tai toisen kanssa.-- Ilmakuivattua kyttyrälohta…
Ruodoista SUPER TERVEYS JUOMAA ja se mikä minun suussa maistuu hyvältä maistuu kaikkien suussa hyvältä!
Iso kattila jolla keittää sekä pullottaa ja maailmalle myyntiin!
Ensi Kunnialla Kyttyrälohi kunnia KALAKSI ja SUPER TERVEYS JUOMA siinä sivussa myyntiin!
Sitte, kun juoma on saatu läpi niin vedetään pois myynnistä ja ilmotetaan kohteliaasti, että ” Juoma oli niin suuressa suosiossa, että myynti on omassa kunnassa joten tervetuloa UTSJOEN KUNTAAN ostoksille! Majoitusta on vähän, mutta naapuri kunnista löytyy jos meiltä loppuu tilat kesken!”
Tulevat ympäri maailman katsomaan, että mitä Suomen huipulla oikein puuhata kun Kunniakirjoja laitellaan kunnantalolta menemään!
Kunnianloukkaus on maailman paras markkina kikka, mutta INARIN KUNNASTA tuo on häpeä vaikka tuolla saa vaikka kenet maailmalta käymään, kun ilmottaa magiset sanat ” Anteeksi, kun loukkaan kunniaasi mutta olisko mahdollista, että tulisit käymään täällä niin voisin esitellä itseni sekä ihmiset joiden kanssa arkea jaan ja miten mukava paikka on ja meillä on paljon sellaista mitä edes minä en ole nähnyt tai edes tiedä, koska olen Tienvarren Iitan tytön tyttö ja äitini on tunnettu KYLÄ-LUUTA!”
Ihan varmasti tulee kuka vaan katsomaan ja sanoo : Mikähän se tuo itte oikeen on?
Voisin esitellä ja sanoa : Olen Vaahteranmäen Eemelin ja Peppi Pitkätossun lapsi ja täältä on hyvä laittaa kaikki hyrskyn myrskyn, koska syyttää kuitenkin minua!Super voima juomaa ei tarvi välttämättä edes myydä muualla, kuin Utsjoen kunnassa.
Monet kerrat olen itsekin tuohon hulluuteen sortunu ja ihmiset sanoneet : Vittu paskaa jauhaa ja tuommosta ei usko kukaan!
Tuosta tuli lapsena monet riidat ja lopulta vetelin vetelin serkku-poikia turpaan ja sanoin ” Siitäs sait senkin märy-Iita!”
En saanu selekään, koska olin oikeassa ja aikuiset joutu tilanteeseen, että eivät voineet muuta sanoa kuin ” Anna selekään niin kyllä se uskoo!”Holomanämmä kirjoitti:
Super voima juomaa ei tarvi välttämättä edes myydä muualla, kuin Utsjoen kunnassa.
Monet kerrat olen itsekin tuohon hulluuteen sortunu ja ihmiset sanoneet : Vittu paskaa jauhaa ja tuommosta ei usko kukaan!
Tuosta tuli lapsena monet riidat ja lopulta vetelin vetelin serkku-poikia turpaan ja sanoin ” Siitäs sait senkin märy-Iita!”
En saanu selekään, koska olin oikeassa ja aikuiset joutu tilanteeseen, että eivät voineet muuta sanoa kuin ” Anna selekään niin kyllä se uskoo!”Voitin ruotsalaisen tuolla tempulla 4vuotiaana!
Olen syntyny Suomessa ja Ruotsissa asuttiin.
Serkku-poika on syntyny Ruotsissa ja asunu ikänsä siellä.
Meillä oli aina kauheat tappelut jostain ja toinen vielä sano : Oot tyttö ja ei tytöt voi tuommosia tehdä!
Tyttönä vähän kimpaannuin ja vetelin turpaan.
Tätin mies kysy: Mikä tappelu täällä taas on?
Sanoin : Itte sano, että tytöt ei saa joten oma vika!
Minkäs teet, koska oikeassa olin ja jos kerta pitää pojan kanssa leikkiä niin ei sääntöjä kesken leikin muuteta vaan selekään sai antaa ja ihan luvan kanssa!
Sama serkku valmistu DI-insinööriksi ja minä panostajaksi niin sano mulle: Annan sulle selkään!
Sanoin : Voi vittu ja vieläkö piti alkaa painumaan sinun kanssa!?
Isänsä sano: Serkkus on nainen vaikka sanosit mitä joten nyt kyllä tuli raja.
Olin sanonu sukulaiselle : Muista laittaa pyhä puku päälle kun meet Utsjoelle lääkäriin.
Kysy : Miksi?
Sanoin : Siehän menet isolle kirkolle!
Taksi ei tullu niin kuulu : Olisko mahdollista, että Rintsessa lähtee kuskamaan ku ei taksi tullu!
Nousin ja vetasin päälle ja vietiin koira hoitoon niin sain kahvia.
Päästiin Utsjoelle niin katoin ku meni lääkäriin pyhä kamppeissa ja ite olin piha kamppeet päällä.
Jos ei asu kirkon vieressä niin voi mennä joko isolle kirkolle joka oli Utsjoella ja pikku kirkolle mentiin Karigasniemelle. Toiset kävi Härkösellä, mutta mie kävin pikku kirkolla kaupassa.
Karasjoelle ja Tanaan jos menen niin menen Rema tyyseniin tai Kuuppiin, koska mie käyn vaan ostaan ruokaa niin saa vaihtelua.
En ikinä ostanu Norjasta vaatteita, koska netistä ja Ruotsista saa paljo halvemmalla. Ruotsista saa käydä ostaan vaikka rekkalastillisen ja tuoda Suomeen.Sais lopetettu sen norjalaisten toistuvan syrjinnän ja kaltoinkohtelun facebookissa.
Utsjoen kunnanjohtajan paikka voi olla Suomen valtion määräys, koska Eduskunnan puhemies on puolueeton ja Matti Vanhanen kielsi maalittamasta.
Sipilä mainitsi MAAGIKON ja tuon jälkeen minusta tuli panostaja.
Kunnianloukkaus syyte oli nostettu jo tuossa vaiheessa.
Olen tehnyt HATTU TEMPUN josta hallitus on maininnut myös, että TEHDÄÄN HATTU TEMPPU!
Hattu temppuun tarvitaan taikuri eli MAAGIKKO!
Kunnianloukkaus on hyvä HATTU YRITTÄJILTÄ LÄHTI KUNNIAT, mutta PANOSTAJA SUOMI 100VUOTTA KÄVELI KUNNIALLISESTI ULOS!
Teen aina tuon saman TEMPUN, koska VOIN JA SUOMEN KANSA RAKASTA TAIKA TEMPPUJA!
Maagikko voi taikoa tyhjästä HATUSTA muutakin, kuin KANIININ… HATUSSA VOI OLLA IHAN MITÄ VAAN!
TYHMÄT EI KYLLÄ SAA MUUTA, KUIN SAKKOJA!Kyllä osaan PERSEILLÄ ja taidan omistaa SUOMEN PARHAAN PERSEEN JOLLA TIENAA, kun pistetään töihin!
Inarin kunnassa on SUOMEN PARHAAT VITUT ja KUNTA VIELÄ MAKSATTAA KUNTALAISILLE HEIDÄN ELATUKSET JA HE VETÄÄ KOKO KUNNAN KONKURSSIIN, KOSKA HE ALOITTI PERSEILYN IHAN ITSE!
Kyllä tämä oli tiedossa, että osaan PERSEILLÄ VIELÄ ENEMMÄN JA VEDÄN JOSSAIN VAIHEESSA VITUN KUMOON NIIN, KUIN DOMINO NAPPULAT!
Kyllä he kaatuu ilman Utsjoen kunnanjohtajan paikkaakin, mutta Utsjoen kunnassa ei ole lähetty tähän mukaan vaan he on yrittäneet kokoajan sanoa ” Vittu te ootte hulluja siellä Inarin kunnassa!!!”Holomanämmä kirjoitti:
Kyllä osaan PERSEILLÄ ja taidan omistaa SUOMEN PARHAAN PERSEEN JOLLA TIENAA, kun pistetään töihin!
Inarin kunnassa on SUOMEN PARHAAT VITUT ja KUNTA VIELÄ MAKSATTAA KUNTALAISILLE HEIDÄN ELATUKSET JA HE VETÄÄ KOKO KUNNAN KONKURSSIIN, KOSKA HE ALOITTI PERSEILYN IHAN ITSE!
Kyllä tämä oli tiedossa, että osaan PERSEILLÄ VIELÄ ENEMMÄN JA VEDÄN JOSSAIN VAIHEESSA VITUN KUMOON NIIN, KUIN DOMINO NAPPULAT!
Kyllä he kaatuu ilman Utsjoen kunnanjohtajan paikkaakin, mutta Utsjoen kunnassa ei ole lähetty tähän mukaan vaan he on yrittäneet kokoajan sanoa ” Vittu te ootte hulluja siellä Inarin kunnassa!!!”Kulta Hippu on varmaan ainut ja siellä en enää käynyt sen jälkeen, kun poliisien kanssa katottiin kun Inarista tuli kelkkoja.
Ulkomaalaiset turistit tuli ja istuvat keskelle seisovanpöydän ruokailu aluetta ja tilasivat listalta ruokaa ja kaljat ensimmäisenä.
Olin syöny jo ja join kahvia, mutta en enää mennyt tuon jälkeen Hippuun syömään.
Syy ei ollut Kulta Hipun vaan hotellin josta nuo kelkkailijat oli päästetty eikä ollu ohjeistettu ettei saa mennä toiseen hotelliin syömään.Holomanämmä kirjoitti:
Kulta Hippu on varmaan ainut ja siellä en enää käynyt sen jälkeen, kun poliisien kanssa katottiin kun Inarista tuli kelkkoja.
Ulkomaalaiset turistit tuli ja istuvat keskelle seisovanpöydän ruokailu aluetta ja tilasivat listalta ruokaa ja kaljat ensimmäisenä.
Olin syöny jo ja join kahvia, mutta en enää mennyt tuon jälkeen Hippuun syömään.
Syy ei ollut Kulta Hipun vaan hotellin josta nuo kelkkailijat oli päästetty eikä ollu ohjeistettu ettei saa mennä toiseen hotelliin syömään.Onhan se kyllä oikeuden mukaista valtiolta siirtää minut Utsjoelle kunnanjohtajaksi, koska olen noudattanut tuotakin ohjetta.
Minun tyttöhän oli Inarissa kaupassa töissä ja 2 kertaa olis kuulunut ANTAA ylennys niin sai ALENNUKSEN!
On töissä alkuperäisellä inarilaisella yrittäjällä!
He hoiteli korona hienosti myös.
Uhkasin kirveellä, koska muu ei tehonnut. Yks lähti niin toinen tuli ja viimisellä kerralla olivat kaikki kolme!
Alko ahdistamaan, ku 11neliön huoneessa piti olla 4 ihmistä ja lapset oli isompia mitä äiti.
Nuorin oli vielä muutaman sentin lyhyempi.
Korona rajoitukset tuli kerralla kuntoon ja kaltoinkohtelua sekin on, kun kunta ei asuntoa suostunu antamaan niin lasten kanssa oltas rauhassa voitu kuolla koronaan! Ei se kirveellä uhkailu ollu enää mikään rikos!Holomanämmä kirjoitti:
Onhan se kyllä oikeuden mukaista valtiolta siirtää minut Utsjoelle kunnanjohtajaksi, koska olen noudattanut tuotakin ohjetta.
Minun tyttöhän oli Inarissa kaupassa töissä ja 2 kertaa olis kuulunut ANTAA ylennys niin sai ALENNUKSEN!
On töissä alkuperäisellä inarilaisella yrittäjällä!
He hoiteli korona hienosti myös.
Uhkasin kirveellä, koska muu ei tehonnut. Yks lähti niin toinen tuli ja viimisellä kerralla olivat kaikki kolme!
Alko ahdistamaan, ku 11neliön huoneessa piti olla 4 ihmistä ja lapset oli isompia mitä äiti.
Nuorin oli vielä muutaman sentin lyhyempi.
Korona rajoitukset tuli kerralla kuntoon ja kaltoinkohtelua sekin on, kun kunta ei asuntoa suostunu antamaan niin lasten kanssa oltas rauhassa voitu kuolla koronaan! Ei se kirveellä uhkailu ollu enää mikään rikos!Minä sanoin, että tyttö vaihto parempaan paikkaan töihin vaikka ravintolaan menikin.
Minun lasten äiti ei ole yrittäjä vaan Vanhempi panostaja Suomi 100vuotta.
Olen kasvattanut heidät ja he on nuorempina panostajina syntyneet.
Ovi pitäs aueta jos menen, mutta en mene.
Minun ei tarvi alistua lasten kavereiden edessä vaan heidän kuuluu siivoota ja laittaa asunto semmosen kuntoon, että tarvi sanoa mistään.
Heidän kavereiden kuuluu hoitaa kahvi tarjoilukin kuntoon niin PANOSTAJAN perhe voi istua pöytään ja sanoa : Voit painua helevettiin siksi aikaa ja laitetaan viesti, kun lähe!Holomanämmä kirjoitti:
Minä sanoin, että tyttö vaihto parempaan paikkaan töihin vaikka ravintolaan menikin.
Minun lasten äiti ei ole yrittäjä vaan Vanhempi panostaja Suomi 100vuotta.
Olen kasvattanut heidät ja he on nuorempina panostajina syntyneet.
Ovi pitäs aueta jos menen, mutta en mene.
Minun ei tarvi alistua lasten kavereiden edessä vaan heidän kuuluu siivoota ja laittaa asunto semmosen kuntoon, että tarvi sanoa mistään.
Heidän kavereiden kuuluu hoitaa kahvi tarjoilukin kuntoon niin PANOSTAJAN perhe voi istua pöytään ja sanoa : Voit painua helevettiin siksi aikaa ja laitetaan viesti, kun lähe!Minun tytön kämppä kaverin isähän on kuulemma miljonääri yrittäjä ja en ole hänen kunniaa halukas nostamaan vaan PANOSTAJA SUOMI 100 nämä temput osaa!
Sehän on mies ja enhän minä TOISTEN MIEHIÄ ALA KUNNIOITTAMAAN enkä ole kenenkään väleihin itseäni tunkemassa.
On yrittäjiä toki joilla on KUNNIAA, mutta eihän heistä kehtaa edes kirjoittaa!Holomanämmä kirjoitti:
Minun tytön kämppä kaverin isähän on kuulemma miljonääri yrittäjä ja en ole hänen kunniaa halukas nostamaan vaan PANOSTAJA SUOMI 100 nämä temput osaa!
Sehän on mies ja enhän minä TOISTEN MIEHIÄ ALA KUNNIOITTAMAAN enkä ole kenenkään väleihin itseäni tunkemassa.
On yrittäjiä toki joilla on KUNNIAA, mutta eihän heistä kehtaa edes kirjoittaa!Asuin tytön asunnossa Rovaniemellä 2017, kun olin panostajan koulutuksessa.
Olen 3:ssa asunnossa käynyt missä tyttö on Inarissa asunut kaverinsa kanssa.
Ensimmäisessä en sanonut mitään, koska kaverinsa isä liitty siihen asuntoon.
Asu vähän aikaa isänsä mummolassa ja kävin siellä.
Sanoin : En oikein tykkää tuollaisia annat kaveris laitella seinille, koska iso-mummo oli hyvä ihminen ja olen käynyt hänen luona kylässä.
Tytön isän olis kuulunut hoitaa asia, koska mummo kuoli Norjassa.
Muuttivat rivitaloon ja kävin siellä ja sama saatanan taulu oli seinällä ja minun äitikin mainisti tuosta.
En ole käynyt, koska en halua sitä taulua nähdä enkä taulun omistajaa joka saa tehdä mitä haluaa.
Äitini sano mulle, että tyttös kaveri pilaa hänen mainettaan niillä ihme tempauksilla.
Sanoin : Tuo on isän velvollisuuksia hoitaa sekä puolustaa tyttärensä ja tytön äidin kunniaa, mutta minkäs teet kun ei ymmärrä, että koko suvun maine menee kärsii ja kaikki tietää että olen Panostaja Suomi 100vuotta!Holomanämmä kirjoitti:
Asuin tytön asunnossa Rovaniemellä 2017, kun olin panostajan koulutuksessa.
Olen 3:ssa asunnossa käynyt missä tyttö on Inarissa asunut kaverinsa kanssa.
Ensimmäisessä en sanonut mitään, koska kaverinsa isä liitty siihen asuntoon.
Asu vähän aikaa isänsä mummolassa ja kävin siellä.
Sanoin : En oikein tykkää tuollaisia annat kaveris laitella seinille, koska iso-mummo oli hyvä ihminen ja olen käynyt hänen luona kylässä.
Tytön isän olis kuulunut hoitaa asia, koska mummo kuoli Norjassa.
Muuttivat rivitaloon ja kävin siellä ja sama saatanan taulu oli seinällä ja minun äitikin mainisti tuosta.
En ole käynyt, koska en halua sitä taulua nähdä enkä taulun omistajaa joka saa tehdä mitä haluaa.
Äitini sano mulle, että tyttös kaveri pilaa hänen mainettaan niillä ihme tempauksilla.
Sanoin : Tuo on isän velvollisuuksia hoitaa sekä puolustaa tyttärensä ja tytön äidin kunniaa, mutta minkäs teet kun ei ymmärrä, että koko suvun maine menee kärsii ja kaikki tietää että olen Panostaja Suomi 100vuotta!Minä olen kasvattanut tytön ja isänsä ei ole opettanu saamea. Minä aina sanoin ” Kiehpata kähvi ” ja tyttö katso vieressä mitä teen. Keitin kahvit ja halus oppia saamea.
Juttelin omaa saamea ja oli oikeita saamen sanoja mukana.
Tyttö meni Inarissa kouluun ja kaverit oli puhuneet saamea. Tuli koulusta ja sano : Äiti mitähän saamea oikein puhut, kun kaverit puhu ihan eri saamea.
Minä kysyin: Mitä saamea ne puhuvat?
Sano : Inarin saamea ja sie varmaan puhut Utsjoen saamea.
Sanoin : Kyllähän minä Inarin saamea osaan, mutta et ole sanonu mitä saamea pitää puhua.
Sanoin : Swappa!
Tyttö kävi katsomassa kirjasta ja tuli sanomaan : Osasit ja luulin, että pallo on bolla.
Korjasin ja sanoin: Utsjoella on bolla ja Postabiilalla matkusestaan, mutta en tiiä millä Inarin saameksi kulkevat.Holomanämmä kirjoitti:
Minä olen kasvattanut tytön ja isänsä ei ole opettanu saamea. Minä aina sanoin ” Kiehpata kähvi ” ja tyttö katso vieressä mitä teen. Keitin kahvit ja halus oppia saamea.
Juttelin omaa saamea ja oli oikeita saamen sanoja mukana.
Tyttö meni Inarissa kouluun ja kaverit oli puhuneet saamea. Tuli koulusta ja sano : Äiti mitähän saamea oikein puhut, kun kaverit puhu ihan eri saamea.
Minä kysyin: Mitä saamea ne puhuvat?
Sano : Inarin saamea ja sie varmaan puhut Utsjoen saamea.
Sanoin : Kyllähän minä Inarin saamea osaan, mutta et ole sanonu mitä saamea pitää puhua.
Sanoin : Swappa!
Tyttö kävi katsomassa kirjasta ja tuli sanomaan : Osasit ja luulin, että pallo on bolla.
Korjasin ja sanoin: Utsjoella on bolla ja Postabiilalla matkusestaan, mutta en tiiä millä Inarin saameksi kulkevat.Olen sanonu Ivalossa, että en ala miksikään Tanhupalloksi vaikka kuinka yrittäsit.
Utsjoen kunnan kotipalvelun johtajalle sanoin: Minä en ole mikään Kulukuri-Jussi jota koko kunta metsästää, että missähän se nyt luuraa.
Kulkuri-Jussi oli kuulemma asunut myös samalla mäellä.
Tarinan kuulin Ruotsissa josta Jussi oli kuulemma Karigasniemelle kulkunu jostain.
Tarina oli hyvä, mutta minusta piti saada vähän tehoa lisää…
Tuota tarinaa pitää jatkaa jos käy niin, että saavat KÖYHÄN KIINNI ja köyhä olen minä.
Ei köyhyys Suomessa tai Utsjoella minuun lopu!
Kuulin semmosen tarinan kesällä, että yks oli valittanut ettei ole kohta vara edes käydä töissä. Toinen oli sanonu : Onhan sulla vara käydä monta kertaa vuodessa ulkomaillakin joten kai sulla on vara käydä töissäkin.
Oli suuttunu ja menny uuteen asuntoautoon nukkumaan jolla oli tullu kaverin luo kylään.Holomanämmä kirjoitti:
Olen sanonu Ivalossa, että en ala miksikään Tanhupalloksi vaikka kuinka yrittäsit.
Utsjoen kunnan kotipalvelun johtajalle sanoin: Minä en ole mikään Kulukuri-Jussi jota koko kunta metsästää, että missähän se nyt luuraa.
Kulkuri-Jussi oli kuulemma asunut myös samalla mäellä.
Tarinan kuulin Ruotsissa josta Jussi oli kuulemma Karigasniemelle kulkunu jostain.
Tarina oli hyvä, mutta minusta piti saada vähän tehoa lisää…
Tuota tarinaa pitää jatkaa jos käy niin, että saavat KÖYHÄN KIINNI ja köyhä olen minä.
Ei köyhyys Suomessa tai Utsjoella minuun lopu!
Kuulin semmosen tarinan kesällä, että yks oli valittanut ettei ole kohta vara edes käydä töissä. Toinen oli sanonu : Onhan sulla vara käydä monta kertaa vuodessa ulkomaillakin joten kai sulla on vara käydä töissäkin.
Oli suuttunu ja menny uuteen asuntoautoon nukkumaan jolla oli tullu kaverin luo kylään.Hän joka kerto tarinan sano mulle: Voisit tulla käymään Ruotsissa…
Hänellä on kuulemma vara käydä töissä ja Utsjoen kunnassakin lomalla.
Jos minä olen muka Utsjoen kunnan viiminen köyhä niin ei tuo kyllä paikkansa pidä.
Jos köyhä rahaa saa niin kyllä minusta kunnan voi laittaa viikoksi kiinni ja lähteä katsomaan maailmalle, että mitä ne KÖYHÄT siellä maailmalla puuhaa jos ei ole vara edes tulla kotona käymään lomalla.
Meidän perhe kävi joka kesä ja lopulta jäätiin, kun koti oli valmis…
Rasismit ja syrjinnät pitää saada loppumaan kunnasta jos minä sinne töihin tulen!
Eihän se niin mene, että toiset saa rötjätä pitkin maailmaa miten haluaa ja minun pitää olla toisten kanssa kunnolla.
Ei se ole kostamista jos lähtee kattomaan miten Utsjoen köyhä on vaikka Helsingissä pärjänny ja sieltä menee Ruotsiin samalla reissulla niin näkee miltä se Utsjoen köyhä siellä näyttää…
Facebookista näkee missä muualla niitä köyhiä on.
Tekee välillä Utsjoen kunnassa töitä niin vara taas lähteä maailmalle katsomaan mitä ne köyhät oikein puuhaa. Vanhat Inarin ja Utsjoen kuntien köyhät on ihan samoja köyhiä!
Olis Suomen ja varmaan Maailman ENSIMMÄINEN kunta jossa koko kunnan väellä olis VARA lähteä katsomaan niitä KÖYHIÄ!
15000€/ henkilö syrjintä niin kyllähän niillä rahoilla on vara käydä katsomassa oman kunnan köyhiä maailmalla niin ei syyllisty syrjintään!
Jos kysyvät : Kuka jäi töihin?
Voi sanoa : Eihän me niin köyhiä enää olla pitää olla jatkuasti töissä.Holomanämmä kirjoitti:
Hän joka kerto tarinan sano mulle: Voisit tulla käymään Ruotsissa…
Hänellä on kuulemma vara käydä töissä ja Utsjoen kunnassakin lomalla.
Jos minä olen muka Utsjoen kunnan viiminen köyhä niin ei tuo kyllä paikkansa pidä.
Jos köyhä rahaa saa niin kyllä minusta kunnan voi laittaa viikoksi kiinni ja lähteä katsomaan maailmalle, että mitä ne KÖYHÄT siellä maailmalla puuhaa jos ei ole vara edes tulla kotona käymään lomalla.
Meidän perhe kävi joka kesä ja lopulta jäätiin, kun koti oli valmis…
Rasismit ja syrjinnät pitää saada loppumaan kunnasta jos minä sinne töihin tulen!
Eihän se niin mene, että toiset saa rötjätä pitkin maailmaa miten haluaa ja minun pitää olla toisten kanssa kunnolla.
Ei se ole kostamista jos lähtee kattomaan miten Utsjoen köyhä on vaikka Helsingissä pärjänny ja sieltä menee Ruotsiin samalla reissulla niin näkee miltä se Utsjoen köyhä siellä näyttää…
Facebookista näkee missä muualla niitä köyhiä on.
Tekee välillä Utsjoen kunnassa töitä niin vara taas lähteä maailmalle katsomaan mitä ne köyhät oikein puuhaa. Vanhat Inarin ja Utsjoen kuntien köyhät on ihan samoja köyhiä!
Olis Suomen ja varmaan Maailman ENSIMMÄINEN kunta jossa koko kunnan väellä olis VARA lähteä katsomaan niitä KÖYHIÄ!
15000€/ henkilö syrjintä niin kyllähän niillä rahoilla on vara käydä katsomassa oman kunnan köyhiä maailmalla niin ei syyllisty syrjintään!
Jos kysyvät : Kuka jäi töihin?
Voi sanoa : Eihän me niin köyhiä enää olla pitää olla jatkuasti töissä.Utsjoen kunnanjohtajana kuntalaisten kanssa käymään Amerikassa ja Austraaliassa.
Diplomaatti vierailuilla ja jos eivät suostu niin he lentää maasta pihalle.
Diplomaatti suhteita pitää kuntaan saada niin saa ITSENÄISYYDEN.
Suomen valtio kyllä tuen antaa!Olis kyllä mukava, kun pääsis luomaan Diplomaatti ystävyys suhteita yhtenä alkuperäisväestöön kuuluvana muiden maiden alkuperäisväestöjen kanssa.
Kyllä varmaan sen verran voisin nöyrtyä, että maistasin heidän ruokia.
Kyllä poron koparaa sen verran maistoin, että voin sanoa syöneeni.
En kyllä tiedä söisinkö toista kertaa, mutta ehkä mun pitää tuon syönti opetella niin voi vasta vierailulla tarjota kyttyrälohta, poron koparakeittoa ja jälkiruuaksi vaikka lappapuuroa eli puolukka vispipuuroa!
Diplomaattiset ystävyys suhteet vaatii puolin ja toisin nöyrtymistä.
Kirjoittaa ylös joka vierailun jälkeen mitä ruokaa sai syödä.
Eihän joka päivä kukaan syö poronkäristystä.
Savustettua ankeriasta söin lapsena Ruotsissa isän ja mummon kanssa.
Tappelu tuli, kun kerroin toisille että olen syönyt käärmeitä.
Tottahan se oli, koska ankerias on käärmekala.
Valaan lihan sain menemään alas niin, että nielasin ilman että tarvi maistaa!
Tuo on sellaista työtä jota moni ei halua tehdä, koska lautasella voi olla ihan mitä vaan ja kohteliaisuus syistä täytyy syödä.Holomanämmä kirjoitti:
Olis kyllä mukava, kun pääsis luomaan Diplomaatti ystävyys suhteita yhtenä alkuperäisväestöön kuuluvana muiden maiden alkuperäisväestöjen kanssa.
Kyllä varmaan sen verran voisin nöyrtyä, että maistasin heidän ruokia.
Kyllä poron koparaa sen verran maistoin, että voin sanoa syöneeni.
En kyllä tiedä söisinkö toista kertaa, mutta ehkä mun pitää tuon syönti opetella niin voi vasta vierailulla tarjota kyttyrälohta, poron koparakeittoa ja jälkiruuaksi vaikka lappapuuroa eli puolukka vispipuuroa!
Diplomaattiset ystävyys suhteet vaatii puolin ja toisin nöyrtymistä.
Kirjoittaa ylös joka vierailun jälkeen mitä ruokaa sai syödä.
Eihän joka päivä kukaan syö poronkäristystä.
Savustettua ankeriasta söin lapsena Ruotsissa isän ja mummon kanssa.
Tappelu tuli, kun kerroin toisille että olen syönyt käärmeitä.
Tottahan se oli, koska ankerias on käärmekala.
Valaan lihan sain menemään alas niin, että nielasin ilman että tarvi maistaa!
Tuo on sellaista työtä jota moni ei halua tehdä, koska lautasella voi olla ihan mitä vaan ja kohteliaisuus syistä täytyy syödä.Inarin saamelaiset on käyneet Venäjällä Jakutiassa joten ei tarvi sielläkään käydä.
Ei tarvi käydä Turkissa eikä Afganistaniassa, koska olen siivoonnut heidän vessoja.
Yks diplomaatti istuu kansanedustajana.Holomanämmä kirjoitti:
Inarin saamelaiset on käyneet Venäjällä Jakutiassa joten ei tarvi sielläkään käydä.
Ei tarvi käydä Turkissa eikä Afganistaniassa, koska olen siivoonnut heidän vessoja.
Yks diplomaatti istuu kansanedustajana.Helvetti mulla on DIPLOMAATTI TYÖ SAATAVIA!
Holomanämmä kirjoitti:
Helvetti mulla on DIPLOMAATTI TYÖ SAATAVIA!
Onneksi mummo oli lähettäny sen viina pullon Kanadaan enolle niin molemmat tulivat pois Kanadasta.
Toisen sukulaisia Utsjoella ja he on saamelaisia.
Inarin saamelaiset tehny kaikki mahdolliset virheet.
Mummo teki outoja asioita, mutta ilmeisesti näki tulevaa.
Noiden saamelaisten äiti oli minua hoitamassa ja tykkäsin hänestä, mutta en tykännyt hänen miehestä jonka kanssa oli Ruotsissa.
Olin istunu kotiportailla ja puhelimella olivat kyselleet minua. Sossuun oli joku tehny ilmotuksen Ruotissa minusta. Ei isä tienny sitä ja yllätys oli seki, että istun portailla.
Isä oli hoitanu asian ja sanonu: Ei ole hukassa ollu vaan ei halunnut mennä hoitoon. Sossu oli ratkassu asian ja minä sain avaimen, mutta hoitajat on saattaneet tuon takia palata Suomeen. He on kuolleet molemmat.
Tuo äiti oli hauska ja ihan erillainen meillä kotona, kun olin sairaana. Istuin ikkuna laudalla juttelin kavereiden ja pyysivät ulos. Auringossa oli lämmin ja pääsin ulos niin flunssa tuli takasin, mutta ei tippunu sairaslomaa vaan äiti lupas selekä saunaa jos nuhasta tai yskästä valitan.
Mummo sano: Hyvä että osaat laittaa vaatteita päälle niin et sairastu!
Mielummin terve kuin selekä sauna jos nuhan tai yskän saaHolomanämmä kirjoitti:
Onneksi mummo oli lähettäny sen viina pullon Kanadaan enolle niin molemmat tulivat pois Kanadasta.
Toisen sukulaisia Utsjoella ja he on saamelaisia.
Inarin saamelaiset tehny kaikki mahdolliset virheet.
Mummo teki outoja asioita, mutta ilmeisesti näki tulevaa.
Noiden saamelaisten äiti oli minua hoitamassa ja tykkäsin hänestä, mutta en tykännyt hänen miehestä jonka kanssa oli Ruotsissa.
Olin istunu kotiportailla ja puhelimella olivat kyselleet minua. Sossuun oli joku tehny ilmotuksen Ruotissa minusta. Ei isä tienny sitä ja yllätys oli seki, että istun portailla.
Isä oli hoitanu asian ja sanonu: Ei ole hukassa ollu vaan ei halunnut mennä hoitoon. Sossu oli ratkassu asian ja minä sain avaimen, mutta hoitajat on saattaneet tuon takia palata Suomeen. He on kuolleet molemmat.
Tuo äiti oli hauska ja ihan erillainen meillä kotona, kun olin sairaana. Istuin ikkuna laudalla juttelin kavereiden ja pyysivät ulos. Auringossa oli lämmin ja pääsin ulos niin flunssa tuli takasin, mutta ei tippunu sairaslomaa vaan äiti lupas selekä saunaa jos nuhasta tai yskästä valitan.
Mummo sano: Hyvä että osaat laittaa vaatteita päälle niin et sairastu!
Mielummin terve kuin selekä sauna jos nuhan tai yskän saaTiesin jo lapsena, että tämä hoitaja oli äitin enon vaimon sisko. Tiesin että tyttöjen sukunimi oli MV ja ihmettelin miten he oli vaihtaneet sukunimen P:ksi ja äitin oma sukunimi on PP.
Tapasin tuon miehen L.S Kievarissa ja hän sano mulle : Mie annan sulle tuon mersun.
En sitä ottanu, mutta kuulin että M.P joka on oikeesti M.MV on/ oli L.S kanssa.
Hän on eri S sukua minun mielestä mitä hän jonka kunniaa minä olen loukannut.
- Anonyymi
Mielenkiintoista!kerro lisää!
Nousee niin paljon KUNNIANLOUKKAUKSIA jotka on paljon törkeämpiä mihin minä olen syyllistynyt, että minähän olen pyhäkoululainen näiden muiden rinnalla.
Minä pystyn todistamaan heihin liittyvät kunnianloukkaukset, mutta minuun kohdistuvat kunnianloukkaukset on ESTEENÄ!
Esteet katoaa jos istun Utsjoen kunnanjohtana ja todistan kuntalaisten kunnian puolesta, koska heidän kunnioita on loukattu vielä törkeämmin.Kyllähän ne minut ottaa koska Karigasniemen sillan remontti alkaa ja minun kanssa pääse kaikki Utsjoen kunnan alkuperäiset kuntalaiset käymään töissä silta työmaalla!
Kunnanjohtaja voidaan estää, mutta jos Kunnanjohtaja on Panostaja Suomi100vuotta niin silloin ei voida estää vaan kaikki jotka haluaa pääsee käväsemään sillalla töissä!
Jos ei muuta ole niin roskia kyllä löytyy!
Tuohan on se maan kuulu silta josta Saksan armeija marssi ulos Suomesta!
Sen verran kuuluu kunnioittaa sekä arvostaa, että Utsjoen kuntalaisten kanssa näytetään mallia miten Kunnanjohtaja tekee MIESTEN KANSSA arvokasta työtä Panostaja Suomi100v kunniaksi!
Inarin kunnanjohtaja olis voinut myös pyytää minua hänen kanssa Nellimin tien rakennustyömaalla ja ihan muillakin työmailla!
Utsjoen kunnassa ovat varmaan odottaneet milloin Inarin kunnan rakennukset saadaan loppumaan niin he saa minut heille kaveriksi!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768