Kysymys uudestisyntyneiden uskon vahvuudesta

Vapaissa suunnissa on tapana järjestää niin sanottuja todistuspuheenvuoroja, jolloin uskoon tullut henkilö todistaa omasta uskoontulosta.

Vapaissa suunnissa on myös tapana opettaa, että uudestisyntynyt ihminen on uusi luomus Jeesuksessa, joka on vapaa menneestä - kaikki synnit on annettu anteeksi.

Ajatellaan hypoteettisesti tilannetta, että entinen pedofiili pitää todistuspuheenvuoron, jossa hän kertoo omasta vahvasta uskosta jne. Jossain vaiheessa hän siirtyy seurakunnan pienimmille tarkoitetun pyhiksen vetovastuuseen.

Kunka moni uskova päästäisi omat lapsensa pyhikseen, jota tuo uudestisyntynyt veli vetää?

124

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vapaissa suunnissa arvostetaan linnareissuja, ne on vain eduksi tehtävien jaossa.

• Vapaissa suunnissa ajatellaan virheellisesti, että mitä vakavampi rikos sitä suurempi on Jumalan armo.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Vapaissa suunnissa ajatellaan virheellisesti, että mitä vakavampi rikos sitä suurempi on Jumalan armo.

TV7:lla hellarisaarnaaja kehui ensin linnareissuistaan henkirikoksesta ja sanoi käyneensä taivaassa, jossa Jeesus oli rakentanut hänelle rivitalonpätkän ihan oman talonsa viereen joen rantaan...

Linnakundit ei valehtelua kaihda, eikä se ihmisen perusluonne niitä miksikään muutu, kun ne helluntailaiseksi kääntyy.

Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TV7:lla hellarisaarnaaja kehui ensin linnareissuistaan henkirikoksesta ja sanoi käyneensä taivaassa, jossa Jeesus oli rakentanut hänelle rivitalonpätkän ihan oman talonsa viereen joen rantaan...

Linnakundit ei valehtelua kaihda, eikä se ihmisen perusluonne niitä miksikään muutu, kun ne helluntailaiseksi kääntyy.

Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

>>>>"Jeesus rakentanut rivitalopätkän . . .

voiko noin harhassa joku olla , että MAALLISET vaan mielessä , ihan järkyttävää !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>"Jeesus rakentanut rivitalopätkän . . .

voiko noin harhassa joku olla , että MAALLISET vaan mielessä , ihan järkyttävää !

Hellarisaarnaajan nimi oli joku "erkin...

yleisö taputti käsiään ja huusi aameniaan ja haleeluujaa -huutojaan päälle.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Vapaissa suunnissa ajatellaan virheellisesti, että mitä vakavampi rikos sitä suurempi on Jumalan armo.

Mikäs se oikea ajattelutapa sitten olisi ?

• Anonyymi kirjoitti:

Mikäs se oikea ajattelutapa sitten olisi ?

Jumalan armo on sama kaikille.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Mitä Sana / Jeesus sanoikaan ?

Luuk. 7:47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Laajemmin:

40 Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
        41 "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
        42 Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
        43 Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
        44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
        45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
        46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Mutta ethän sinä H näitä Hengellisiä asioita käsitä, kun olet itse uskosta osaton !

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä Sana / Jeesus sanoikaan ?

Luuk. 7:47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Laajemmin:

40 Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
        41 "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
        42 Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
        43 Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
        44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
        45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
        46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Mutta ethän sinä H näitä Hengellisiä asioita käsitä, kun olet itse uskosta osaton !

Vapaissa suunnissa opetetaan virheellisesti, että Jumala jakaa armoa jollakin kultalusikalla. Kullekin tarpeensa mukaan ja aina ihmisen niin pyytäessä.

Todellisuudessa Jumala ei ole mikään automaatti, joka jakaa armoaan aina kun ihminen sitä pyytää. Jumala on jo armahtanut meidät Kristuksen sovitustyön kautta kokonaan. Se tarkoittaa sitä, että kaikki armo peittää alleen kaikki syntimme.

Jeesuksen seuraajat tuntevat hyvin Jeesuksen vertauksen armottomasta palvelijasta (Matt. 18: 21-35), joka todistaa armon olevan kaikille sama.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Taas valheenopettaja Henki vauhdissa.
        "Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi, että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta."

• Anonyymi kirjoitti:

Taas valheenopettaja Henki vauhdissa.
        "Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi, että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta."

Ei kannata luottaa sokeasti murhaajan opetuksiin. Lue ja seuraa Jeesusta. Hengitä sitä, mitä Hän on opettanut (Matt. 18: 21-35)

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ei kannata luottaa sokeasti murhaajan opetuksiin. Lue ja seuraa Jeesusta. Hengitä sitä, mitä Hän on opettanut (Matt. 18: 21-35)

Ethän sinä usko edes Jeesuksen omia sanoja !

Etkä apostoli Johannestakaan !

Et sinä mikään uskova ole, vaan kiusaaja vain, ihan kuten sinun isäsikin, hänen kaltainen valehtelija olet sinäkin.

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole ymmärtänyt kirjoituksista sananpätkääkään.

Eli linnakundi on lukenut raamattua, hoitaa leiviskänsä ja tavallaan on uskonsilmillä katsellut taivaan antamaa kirjoitusta.
        Mietihän uskollisuuden leiviskät ja kun olet piilottanut omasi. näetkö taivaaseen, että mitä tapahtuu?

Tietenkin kiellät, että kirjoitukset eivät pidä paikkaansa. Eli et usko edes sanan sisältämää viestintää. Osta silmävoidetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ethän sinä usko edes Jeesuksen omia sanoja !

Etkä apostoli Johannestakaan !

Et sinä mikään uskova ole, vaan kiusaaja vain, ihan kuten sinun isäsikin, hänen kaltainen valehtelija olet sinäkin.

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Kiusaajahan tuo on. Kokeellisesti olen nyt vastaillut tähän ketjuun, odottaen samialla milloin Henki taas paljastaa todellisen olemuksensa. Ja paljastihan se, niin että tuskin itse tajusi.

Nää Hengen ketjut on aivan turhia vastailtavia. Hän pelaa omaa shakkiaan, tyytyväisenä omaan oveluuteensa. Pari vastasiirtoa hänelle ja... : shakki,... matti... ja teppo.

Paholaisen kanssa ei noin muutoin kannata käydä turhille hippasille.

Herran rauhaa. 🥀 Jeesus On Herra.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiusaajahan tuo on. Kokeellisesti olen nyt vastaillut tähän ketjuun, odottaen samialla milloin Henki taas paljastaa todellisen olemuksensa. Ja paljastihan se, niin että tuskin itse tajusi.

Nää Hengen ketjut on aivan turhia vastailtavia. Hän pelaa omaa shakkiaan, tyytyväisenä omaan oveluuteensa. Pari vastasiirtoa hänelle ja... : shakki,... matti... ja teppo.

Paholaisen kanssa ei noin muutoin kannata käydä turhille hippasille.

Herran rauhaa. 🥀 Jeesus On Herra.

Helluntailaisilla on usein tapana yrittää siirtää keskustelun suuntaa varsinaisesta asiasta epäolennaisuuksiin. Erityisen suuressa arvossa pidetään henkilöön meneviä kehäpäätelmiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

• Anonyymi

Muiden ei tarvitse todistaa vaan ne jotain tehneet ja kääntyneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole ymmärtänyt kirjoituksista sananpätkääkään.

Eli linnakundi on lukenut raamattua, hoitaa leiviskänsä ja tavallaan on uskonsilmillä katsellut taivaan antamaa kirjoitusta.
        Mietihän uskollisuuden leiviskät ja kun olet piilottanut omasi. näetkö taivaaseen, että mitä tapahtuu?

Tietenkin kiellät, että kirjoitukset eivät pidä paikkaansa. Eli et usko edes sanan sisältämää viestintää. Osta silmävoidetta.

Seurakunnan paimenen tulee olla nuhteeton yhden vaimon mies, joka hyvin hallitsee perhekuntansa. On upeaa, kun suuri syntinen saa armon tulla uskoon. Teoilla on kuitenkin seurauksensa. Murhaajan tai pedofiilin on kärsittävä rangaistuksensa, ja siihen kuuluu, että ei voi asettua seurakunnan päämieheksi. Mutta muistattehan, että Paavalikin tappoi ihmisiä, kristittyjä, ja hänestä Jumala teki suurimman kristityn. Kukaan meistä ei pelastu omilla teoillaan. Meidän omavanhurskautemme on Jumalan silmissä kuin likainen riepu.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Mitä suurempi synti, sen suuremmaksi pelastettu kokee Jumalan armon, kun saa vapautua entisistä synneistään. Joku omahyväinen tekopyhä uskonnollinen rivijäsen ei ehkä mielestään tarvitse kuin hiukan armoa päästäkseen pelastuksen rajan yli. Hän on tietysti väärässä, mutta näin hän saattaa ajatella.

Synnillä on seurauksensa. Vaikka todella alas synteihin ja rikoksiin vajonnut tekee parannuksen, hänen tekojensa seuraukset saattavat seurata häntä lopun elämää. Murhatut eivät tule takaisin. Jätetyt puolisot eivät palaa. Valheelliset juorut jatkavat leviämistään. Paavali, uskovista suurin, nimitti itseään syntisistä suurimmaksi. Se on oikea asenne. Kun ihminen tulee uskoon ja vuosien mittaan kasvaa uskovana, hän ei halua saattaa tiettyjä ominaisuuksia omaavia ihmisiä tiettyihin tehtäviin. Ei-uskova 'paimen' ehkä haluaa käyttää shokkiarvoa yrityksensä kasvattamiseen, saada näkyvyyttä väärällä tavalla. Rukoillaan sellaisille valeuskoville todellista pelastusta. Jos Jumala antoi anteeksi sinun ja minun synnit, hän pystyy armahtamaan väärät paimenetkin, kunhan he nöyrtyvät Jumalan edessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarisaarnaajan nimi oli joku "erkin...

yleisö taputti käsiään ja huusi aameniaan ja haleeluujaa -huutojaan päälle.

Oliko se saarnamies Kyösti 'köpä' Erkinkorpi? Jos oli, niin siinä se on tolokun jämäkkä saarnamies, joka ei kuvia kumartele eikä varjoja pelkää. Antaa tarvittaessa pahimmille pilkkaajille vaikka nyrkin turpaan, ellei muutoin pysy lärvi ummessa. Turvoksissa pysyy..

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😍 ­­N­­y­m­­­f­o­­­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#180352994

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Hellarit kun puhuu rikollisesta taustasta ja vankilassaolostaan, sen yksi tarkoitus on luoda pelon ilmapiiria ja siten ottaa se paikka siitä yhteisöstä.

• Anonyymi

Se liity mielestäni sellaisiin sankaritarinoihin, joita ihmiset haluavat kuulla. Tällaisella mammaihmisellä ei olisi mitään mielenkiintoista jaettavaa, mutta entä murhista, huumeista uuteen elämään kertomukset, ne ovat sitä genreä, mitä varten ihmiset kokevat, että usko on ja heitä voi käyttää puhujina todistamaan, koska heillä löytyy juttua. Puhujiksi soveltuvat ne joilla on siis värikkäitä juttuja ja ne jotka havittelevat olla esillä ja pyrkivät siihen, joilta luontaisesti löytyy jutun, osaavat siis puhua...mutta kysymys on puhujien lisäksi myös kuuntelijoista, heillä on tarve ja tarve tulee tyydytetyksi suurilla puheilla.

Lightning

• Anonyymi

Noista rikoksista laajasti puhuminen on enemmänkin oman vähäpätöisen itsensä "tärkeäksi" tekemistä. Jos ei elämässään ole muussa pärjännyt, niin sentään ryyppäämisessä! Tarkoitus on ehkä myöskin herättää kuulijakunnassaan jonkinlaisia jännityksen värinöitä, ihailua, että olitpas kova jätkä, jee!

Todistuspuheenvuorossaan voi kertoa hiukan menneisyydestäänkin, mutta siitäkö helluntailaiset todistavatkin? Kristitty ei jaarittele synneistään, vaan todistaa Jeesuksen, Jumalan armosta, julistaa Kristusta, ei itseään!

Hellarit väsäävät peräti kirjoja omasta syntielämästään, mitä hittoa me niillä tiedoilla teemme? Rehellisen, syntisen ihmisen ei tarvitse kuin katsoa peiliin: siellä sitä näkyy rikollisuutta, haureutta, epärehellisyyttä, Jumalan tahdon vastaisuutta, jännitystä ja psykoa ihan tuutin täydeltä. Niin karmeita elämänkohtaloita, ettei voi ääneen kertoa. Olen minäkin ollut putkassa. Aika montakin kertaa. Mutta sitten huusin Jeesusta ja Jeesus muutti elämäni.

Tilanteen tullen voi mainita omista kokemuksistaan, myös elämänmuutoksestaan esim. alkoholismin kohdalla, mutta vain tukeakseen "muita, vielä kärsiviä alkoholisteja". Mitään kehuttavaahan ei asiassa muutoin ole. Itse olen mm. ent. alkoholisti. Huomaa sanalyhenne "mm". Alkoholistinen elämäntapa tuo mukanaan paljon muutakin, entiseen nähden paljon uuttakin syntiä, kuin yksin Spiritus Fortuksen vaikutuksessa riekkumista, marokonjuutalaista napatanssia ruokapöydällä.

Kävin itsekin aikoinaan melko pohjalla ja sieltä nousu olikin sitten melkoinen urakka. Se ei tapahtunut hetkessä, kuin taikaiskusta! Uudestisyntymä on kertaluontoinen tapahtuma (naps!) ja jossa ihmisen henki saa uudenlaisen muodon, mutta mahd. vääriä toimintakaavoja sekä ihmisen oman, lihallisen mielenmaailman vaurioita se ei yleensä hetkessä poista,

Kun kuuntelin helluntailaisten, muka "entisten alkoholistien" todistuksia, masennuin. Heille kaikki tuntui olleen kovin helppoa. Miksei Jumala tee minulle tuota ihmettä? Haluan kuolla. Jumalakaan ei minusta välitä...

Totuus oli, että olin itse rehellinen alkoholismini suhteen, nuo saalemeiden "entiset alkoholistit" taas valehtelijoita. Juu. Joko he eivät olleet koskaan nimenomaisia alkoholisteja olleetkaan, tai sitten salasivat ongelmiaan ja levittivät sepustuksiaan mikrofoonien takaa. Muistan eräänkin suurisuisen "todistajan" joka kertoi sensaatiomaista tarinaansa kuinka oli muka parantunut alkoholismista. Meni pari viikkoa kun sattumalta näin hänet Steissillä ympäri päissään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se liity mielestäni sellaisiin sankaritarinoihin, joita ihmiset haluavat kuulla. Tällaisella mammaihmisellä ei olisi mitään mielenkiintoista jaettavaa, mutta entä murhista, huumeista uuteen elämään kertomukset, ne ovat sitä genreä, mitä varten ihmiset kokevat, että usko on ja heitä voi käyttää puhujina todistamaan, koska heillä löytyy juttua. Puhujiksi soveltuvat ne joilla on siis värikkäitä juttuja ja ne jotka havittelevat olla esillä ja pyrkivät siihen, joilta luontaisesti löytyy jutun, osaavat siis puhua...mutta kysymys on puhujien lisäksi myös kuuntelijoista, heillä on tarve ja tarve tulee tyydytetyksi suurilla puheilla.

Lightning

Puhujaksi ja sananjulistajaksi pääsee yleensä, se jolla on havaittu
        olevan Jumalalta sanaa välitettäväksi kuulijoille. Uskovan tausta
        on sivuseikka tässä asiassa. Onhan käytäntö osoittanut, että puhujina
        seurakunnissa on kaikenlaisten elämäntaustan omaavia ihmisiä.

Siis siellä on nuoria opiskelijoita ja liikemiehiä, lääkäreitä, ja ihan
        tavallisIakin kengän kuluttajia, mutta myös rikollisen taustan omaavia
        uskovia. Miksi näistä "hyvistä" ihmisistä ei puhuta mitään, vain rikollisen
        taustan omaavat herättävät huomiota?

Tulisiko Jumalan hylätä kaikki rikollisen taustan omaavat uskovat?
        Kenet Jumala kelpuuttaa saarnapönttöön? Kelpuuttaako Hän vain
        "hyvät" uskovat? Kuka sen ratkaisee kuka on tarpeeksi hyvä?
        Jos sinä olisit Jumalan neuvonantaja, ketä neuvoisit käyttämään?
        Jumala ei ajattele ihmisten tavoin eikä määrittele ihmisiä ihmisten tavoin.

Osmo Haavisto ja Pekka Perho ovat kertoneet puheissaan ketä Jumala
        käyttää. Käyttääkö siis Jumala vain hyviä onnistuneita ihmisiä, vai
        käyttääkö Hän niitä, jotk Hän itse on valinnut? Kenet Jumala valitsee,
        Raamatun mukaan?

Pekan puhetta en nyt löydä mutta Osmon Haavisto kertoo tässä linkin
        tupakokouksessa, jos kiinnostaa, - ole hyvä. Mutta katso ja kuuntele
        alusta niin saat tietoa siitä, KETÄ JUMALA KÄYTTÄÄ!

https://www.youtube.com/watch?v=txMUYD4jHuo&t=2885s

Mvh J - K

• Anonyymi

Anonyymi 2023-10-01 13:33:10
        Hellarit kun puhuu rikollisesta taustasta ja vankilassaolostaan, sen yksi tarkoitus on luoda pelon ilmapiiria ja siten ottaa se paikka siitä yhteisöstä.

//////

Eikös raamattu opeta, että jokainen saa seurakunnassa puhua - vuorollaan. Sitä oli Apostolinen srk.
        Kun tässä joku kriittisesti suhtatui kriminaalin elämässä, eläneen todistustuoroon ja käski olla hiljaa. Sitten kertoi, että itsekin on hiljaa.

Millainen sellainen todistusvuoro on - että kirkkoväki on hiljaa. Vainajiako siellä on.?

Ensin todistaa se ja se - entinen vanki.
        on sitten pöntöntakana hiljaa, sitten poistuu.

Seuraavaksi puhuu pitkäaikainen palstan arvosteleva uskova..
        Ei taaskaan kuulu pöntön takakaa mitään, vaan hän puu sydämensä kyllyydestä sanomattomia sanoja ja sitten hän poistuu.

Kumman puheesta - siitten seurakunta rakentui? Miettikääs, mistä te puhutte ja kummalla suupielellä.

Sitten väittämään, että pedofiliaan. Heitä olisi lapsityössä.

Uskon, että eri seurakunnissa on otettu lainkirjaimesta kiinni ja lapsityötä tekevät lainkirjaimen ihmiset. Seurakunnissa on senverran uskovaa lakimiestä, poliisia, tuomaria, lääkäriä jne. penkissä ja vanhimmistossa, että eiköhän se sisäinen kontrolli ole tosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noista rikoksista laajasti puhuminen on enemmänkin oman vähäpätöisen itsensä "tärkeäksi" tekemistä. Jos ei elämässään ole muussa pärjännyt, niin sentään ryyppäämisessä! Tarkoitus on ehkä myöskin herättää kuulijakunnassaan jonkinlaisia jännityksen värinöitä, ihailua, että olitpas kova jätkä, jee!

Todistuspuheenvuorossaan voi kertoa hiukan menneisyydestäänkin, mutta siitäkö helluntailaiset todistavatkin? Kristitty ei jaarittele synneistään, vaan todistaa Jeesuksen, Jumalan armosta, julistaa Kristusta, ei itseään!

Hellarit väsäävät peräti kirjoja omasta syntielämästään, mitä hittoa me niillä tiedoilla teemme? Rehellisen, syntisen ihmisen ei tarvitse kuin katsoa peiliin: siellä sitä näkyy rikollisuutta, haureutta, epärehellisyyttä, Jumalan tahdon vastaisuutta, jännitystä ja psykoa ihan tuutin täydeltä. Niin karmeita elämänkohtaloita, ettei voi ääneen kertoa. Olen minäkin ollut putkassa. Aika montakin kertaa. Mutta sitten huusin Jeesusta ja Jeesus muutti elämäni.

Tilanteen tullen voi mainita omista kokemuksistaan, myös elämänmuutoksestaan esim. alkoholismin kohdalla, mutta vain tukeakseen "muita, vielä kärsiviä alkoholisteja". Mitään kehuttavaahan ei asiassa muutoin ole. Itse olen mm. ent. alkoholisti. Huomaa sanalyhenne "mm". Alkoholistinen elämäntapa tuo mukanaan paljon muutakin, entiseen nähden paljon uuttakin syntiä, kuin yksin Spiritus Fortuksen vaikutuksessa riekkumista, marokonjuutalaista napatanssia ruokapöydällä.

Kävin itsekin aikoinaan melko pohjalla ja sieltä nousu olikin sitten melkoinen urakka. Se ei tapahtunut hetkessä, kuin taikaiskusta! Uudestisyntymä on kertaluontoinen tapahtuma (naps!) ja jossa ihmisen henki saa uudenlaisen muodon, mutta mahd. vääriä toimintakaavoja sekä ihmisen oman, lihallisen mielenmaailman vaurioita se ei yleensä hetkessä poista,

Kun kuuntelin helluntailaisten, muka "entisten alkoholistien" todistuksia, masennuin. Heille kaikki tuntui olleen kovin helppoa. Miksei Jumala tee minulle tuota ihmettä? Haluan kuolla. Jumalakaan ei minusta välitä...

Totuus oli, että olin itse rehellinen alkoholismini suhteen, nuo saalemeiden "entiset alkoholistit" taas valehtelijoita. Juu. Joko he eivät olleet koskaan nimenomaisia alkoholisteja olleetkaan, tai sitten salasivat ongelmiaan ja levittivät sepustuksiaan mikrofoonien takaa. Muistan eräänkin suurisuisen "todistajan" joka kertoi sensaatiomaista tarinaansa kuinka oli muka parantunut alkoholismista. Meni pari viikkoa kun sattumalta näin hänet Steissillä ympäri päissään.

Kirjoitat osuvasti. Ei kannata paljon suomalaisia omatekoisia opettajia kuunnella. Heillä ei ole paljon hengenruokaa tarjolla. Netistä löytyy ne hyvät opettajat. Suosittelen Robert Breakeria, Geoffrey Grideria, David Peacockia, Charles Lawsonia, Spencer Smithiä, Raymond Thomasia ja Peter Ruckmania, kaksi viimeistä jo edesmenneitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat osuvasti. Ei kannata paljon suomalaisia omatekoisia opettajia kuunnella. Heillä ei ole paljon hengenruokaa tarjolla. Netistä löytyy ne hyvät opettajat. Suosittelen Robert Breakeria, Geoffrey Grideria, David Peacockia, Charles Lawsonia, Spencer Smithiä, Raymond Thomasia ja Peter Ruckmania, kaksi viimeistä jo edesmenneitä.

• Anonyymi

Uudestisyntyminen ei tee synnittömäksi. Se on vain esim. Sitä että maa elementin Härkä joka on luotettava ja vakaa muuttuu personaaltaan ilma elementin Jousimieheksi joka on opportunistinen ja häilyvä.

Tätä tapahtuu usein että heimo muuttuu toiseksi esim. Eino Leino nuoruuden valokuvissa on selkeä Naftali mutta vanhemmissa kuvissa Simeoni.

Persoona, horroskooppimerkki ja Heimo uudestisyntyessä vaihtuu toiseen. Mutta synnittömäksi se ei tee ketään.

• Anonyymi

Kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä uskonlahkoissa, vetovoimaisia staroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä uskonlahkoissa, vetovoimaisia staroja.

Syy ei aina ole noissa kolmoismurhaajissa itsessä. Heistä tehdään julkkiksia. He itse uskoontultuaan eivät tajua, että heitä hyväksikäytetään.

He ehkä itse ovat vilpittömiä, luulevat, että näin kuuluukin toimia, elleivät sitten jossain vaiheessa herää todellisuuteen.

Esim. tuo mainittu Late. Hän ilmeisesti tekee evankeliumintyötä kriminaalien keskuudessa. En häntä paremmin tunne, olen kerran hetken aikaa kuunnellut ja ihan oikealta Jumalan lapselta hän minun ymmärrykselläni vaikutti.

10 vuotta taposta:
        https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=cQc77iHqnRE
        *

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy ei aina ole noissa kolmoismurhaajissa itsessä. Heistä tehdään julkkiksia. He itse uskoontultuaan eivät tajua, että heitä hyväksikäytetään.

He ehkä itse ovat vilpittömiä, luulevat, että näin kuuluukin toimia, elleivät sitten jossain vaiheessa herää todellisuuteen.

Esim. tuo mainittu Late. Hän ilmeisesti tekee evankeliumintyötä kriminaalien keskuudessa. En häntä paremmin tunne, olen kerran hetken aikaa kuunnellut ja ihan oikealta Jumalan lapselta hän minun ymmärrykselläni vaikutti.

10 vuotta taposta:
        https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=cQc77iHqnRE
        *

Ymmärrätköhän arjen asiaa.
        ////

Todistajat eivät ole hyväksikäytettyjä - mannekiineja. Ei.
        Vaan he rohkaisevat, että vaikeuksista voi nousta.
        Aivan kuin sydänliitto- Ilco -jne. siellä on kohtalotoverit ja puhuvat.
        Uudet saavat tukea, että ongelmista voi puhua ja apua on.

Ajattelepa, kuinka henkilö, joka yhtä'äkkiä joutuu sairaalaan, suoli on puhjennut, on jouduttu poistamaan paksu - tai ohutsuoli, saanut avanteen, - se on hänelle haaste.
        Hän ei ehkä ole koskaan kuullutkaan ja kokee olevansa ainutkertainen tapaus.

Nyt kohtalotoverit tulee läsnä hänen sairaalavuotelleen. Ilcota tulee vetäjä, tuo tietoa, on itse avanne- pussinkuljettaja. Nyt sairas- saa kokea lämmön- on kohtalotoveria, löytyy apu, voi elää tällaisena jne.

Seurakunta on tavallaan myös monessa se sairasvuoteen vierellä olevan ainut apu.
        Siellä on se entinen murhamies, jonka Herra on pelastanut.

Nytkö sinä tulet mittaamaan asiaa? et taida olla oikein jyvällä arjen kohdalla, että Pyhäkin on olemassa. Ja hän on se "arkienkeli" olemuksessa.

• Anonyymi

Sinulla on ongelma siinä, että sinä et tunne Jumalaa, etkä
      siksi tunne myöskään Jumalan lapsia. Siksi sinä et käsitä
      hengellisten ihmisten puheita ja toimintaa.

Kukaan uskova ei todista omasta vahvasta uskostaan. Kukaan ei
      korota omaa uskoaan, eikä varsinkaan sitä, kuinka vahva usko
      hänellä on. Jokainen uskova kokee, että hänellä on enemmän tai
      vähemmän heikko usko. Uskovat toivovat omistavansa suuremman
      uskon.

Mutta uskova voi kertoa omia kokemuksiaan Elävän Jumalan
      seurassa. Uskovien todistukset ovatkin todistuksia siitä, mitä
      Jumala on vaikuttanut ja tehnyt heidän elämässään. Tähän on
      syyt.

Uskovat kertovat omasta entisestä elämästään, jotta kuulija
      saisi rohkeutta lähteä samalle tielle. Sillä uskovakin on joskus
      ollut "ei uskova", ehkä samassa asemassa ja samoissa elämän
      tilanteissa ja ongelmissa kuin häntä kuuleva ihminen.
      Todistuksellaan uskova tahtoo kertoa, että koska minä, suuri
      syntinen, olen saanut armon tulla uskoon ja saanut anteeksi,
      kuka tahansa voi tulla uskoon ja saada synnit anteeksi.

Jumala pelastaa kaikenlaisia ihmisiä. Uskovien joukossa on siis
      kaikenlaisia ihmisiä ja kaikenlaisista elämän tilanteista uskoon
      tulleita. Ei ole niin, että ihmisen pitää olla rikollinen, jotta voisi
      tulla uskoon. Eikä ole niin, että ihmisen pitää olla hyvä ihminen,
      jotta hän kelpaisi Jumalalle. Kuka tahansa, joka uskoo Jeesukseen
      ja tahtoo tulla ja tulee Hänen luokseen, saa anteeksi ja pelastuu.

Kun entinen uskoon tullut murhamies kertoo omasta pelastuksestaan,
      muutkin murhamiehet huomaavat, että ehkä minäkin voin pelastua.
      Murhaaja kun voi ajatella olevansa liian paha ja liian suuri syntinen.

Samoin on yritysjohtajien ja lääkäreiden, rikkaiden, köyhien,
      kodittomien, lasten, nuorten ja kilttien perheenäitien/isien kohdalla.
      Kun uskovat kertovat omasta uskoontulostaan, aina joku löytää
      itsensä siitä todistuksesta ja Jumala voi puhua ja puhuu uskovien
      todistusten kautta. Koska tämä henkilö tuli uskoon, sinäkin voit
      tulla uskoon. Jokaisen uskovan uskoontulokertomus koskettaa
      jotakin toista ihmistä.

Siksi uskovat kertovat elämänsä taustoja. Ja pilkkaajat sanovat heidän
      ylpeilevän taustallaan. Kukaan ei ylpeile linnareissuillaan eikä rikoksillaan.
      Heidän ylpeytensä aihe on Herra Jeesus Kristus, joka heidät on pelastanut
      tästä heidän taustastaan huolimatta.

Minä omasta opuolestani kunnioitan jokaista uskovaa, jolla on
      rikollinen tausta. Onhan heissä Jumalan armo näytetty toteen,
      että se on riittänyt, ja riittää, pelastukseen . Koska Jumalan armo
      on riittänyt ja riittää rikolliselle, se riittää jokaiselle häntä
      "paremmalle" ihmiselle.

Mvh J - K

• Anonyymi

Aloittaja ei näköjään tunne Raamattua:
        "Ajatellaan hypoteettisesti tilannetta, että entinen pedofiili pitää todistuspuheenvuoron, jossa hän kertoo omasta vahvasta uskosta"????

Raamattu opettaa: Joka syntinsä TUNNUSTAA JA HYLKÄÄ, saa armon.
        Jumalan armo kuuluu niin murhaajalle kuin pedofiilillekin, mutta heidän tehtäväänsä seurakunnassa vaikuttaa se, onko heidän vaelluksensa sen jälkeen ollut kunnossa. Daavidkin sai armon Jumalan silmissä kun hän katui tekoaan.

• Anonyymi

>>Siksi uskovat kertovat elämänsä taustoja. Ja pilkkaajat sanovat heidän
        tästä heidän taustastaan huolimatta.<<

Tuosta "kukaan ei ylpeile linnareissuillaan ja rikoksillaan..." olen kyllä eri mieltä.

Eivät kaikki ylpeile, mutta on myös niitä, jotka ylpeilevät ja joiden motiivit nk. "evankelioida" ovat puhtaasti itsekeskeiset.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ajatellaan hypoteettisesti tilannetta, että entinen pedofiili pitää todistuspuheenvuoron, jossa hän kertoo omasta vahvasta uskosta"????

Jumalan armo kuuluu niin murhaajalle kuin pedofiilillekin, mutta heidän tehtäväänsä seurakunnassa vaikuttaa se, onko heidän vaelluksensa sen jälkeen ollut kunnossa. Daavidkin sai armon Jumalan silmissä kun hän katui tekoaan.

>>> Daavidkin sai armon Jumalan silmissä kun hän katui tekoaan.

Avauksen kysymys liittyy uskon voimaan. Ei siihen, kuka ja milloin on saanut armon. Päästäisitkö sinä uudestisyntyneenä omat lapsesi pyhikseen, jota uudestisyntynyt pedofiili vetää vai löytyisikö kuitenkin joku painava syy, mikset päästäisi?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuosta "kukaan ei ylpeile linnareissuillaan ja rikoksillaan..." olen kyllä eri mieltä.

Eivät kaikki ylpeile, mutta on myös niitä, jotka ylpeilevät ja joiden motiivit nk. "evankelioida" ovat puhtaasti itsekeskeiset.

Joo,pönkittävät uutta asemaansa seurakunnassa. Oon myös törmännyt näihin linnatuomiolla ylpeileviin.että voi ihminen olla tyhmä.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Avauksen kysymys liittyy uskon voimaan. Ei siihen, kuka ja milloin on saanut armon. Päästäisitkö sinä uudestisyntyneenä omat lapsesi pyhikseen, jota uudestisyntynyt pedofiili vetää vai löytyisikö kuitenkin joku painava syy, mikset päästäisi?

Kristityt eivät ole uskossa ihmisiin vaan Jumalaan. Ihmisiin ei pidä "uskoa", vaan olla enemmänkin skeptinen, epäilevä. Muutoin käy hullusti. Tämän olen itse elämässäni oppinut.

Kristityn "uskon voima" ei siis kohdistu, eikä sitä koetella uskolla ihmisiin, uskotaanko onko joku todella muuttunut, vai ei. Muuttuminen on hänen ja Jumalan välinen asia.

Olisi hyvin outoa jos joku tuollainen henkilö pyrkisi seurakunnassa nimenomaan lasten kanssa työskentelyyn. Ja outoa olisi jos hänet päästettäisiin tähän. Minä kyllä kyseenalaistaisin tuon henkilön sekä koko seurakunnan.

Uskoville löytyy seurakunnassa monenlaisia tehtäviä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristityt eivät ole uskossa ihmisiin vaan Jumalaan. Ihmisiin ei pidä "uskoa", vaan olla enemmänkin skeptinen, epäilevä. Muutoin käy hullusti. Tämän olen itse elämässäni oppinut.

Kristityn "uskon voima" ei siis kohdistu, eikä sitä koetella uskolla ihmisiin, uskotaanko onko joku todella muuttunut, vai ei. Muuttuminen on hänen ja Jumalan välinen asia.

Olisi hyvin outoa jos joku tuollainen henkilö pyrkisi seurakunnassa nimenomaan lasten kanssa työskentelyyn. Ja outoa olisi jos hänet päästettäisiin tähän. Minä kyllä kyseenalaistaisin tuon henkilön sekä koko seurakunnan.

Uskoville löytyy seurakunnassa monenlaisia tehtäviä.

>>> Olisi hyvin outoa jos joku tuollainen henkilö pyrkisi seurakunnassa nimenomaan lasten kanssa työskentelyyn. Ja outoa olisi jos hänet päästettäisiin tähän.

Minusta ei olisi mitään outoa siinä, että pedofiili yrittäisi hakeutua juuri sellaiseen palvelutehtävään, jossa hän voisi olla lasten kanssa tekemisissä. Jos häntä ei hyväksyttäisi, mikä on perustelu? Pedofiilihan on uudestinytynt, vailla menneisyyttä jne.

Mitä kielto kertoisi Jumalan armosta, jos ihmiset voivat sen armon kumota?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Olisi hyvin outoa jos joku tuollainen henkilö pyrkisi seurakunnassa nimenomaan lasten kanssa työskentelyyn. Ja outoa olisi jos hänet päästettäisiin tähän.

Minusta ei olisi mitään outoa siinä, että pedofiili yrittäisi hakeutua juuri sellaiseen palvelutehtävään, jossa hän voisi olla lasten kanssa tekemisissä. Jos häntä ei hyväksyttäisi, mikä on perustelu? Pedofiilihan on uudestinytynt, vailla menneisyyttä jne.

Mitä kielto kertoisi Jumalan armosta, jos ihmiset voivat sen armon kumota?

Tuo ei viittaisi ja kertoisi mitään Jumalan armosta vaan anabaptistien omista harhaoppeista ja jotka eivät edusta kristinoppia.

Jumalalla on sääntönsä, eikä Hän leiki. Tässä ovat vastakkain Jumala ja Saatana. Kummankaan voimaa ei pidä väheksyä. Lisänä vielä piskuinen ihminen tyhmyyksineen, hengen voimineen, vahvoine lihallisuuksineen ja pahuuksineen.

Rukoilen joka ilta, että Jumala jo tekisi maailmasta lopun, mutta selvää on, että jokin tarkoitus tällä on.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei viittaisi ja kertoisi mitään Jumalan armosta vaan anabaptistien omista harhaoppeista ja jotka eivät edusta kristinoppia.

Jumalalla on sääntönsä, eikä Hän leiki. Tässä ovat vastakkain Jumala ja Saatana. Kummankaan voimaa ei pidä väheksyä. Lisänä vielä piskuinen ihminen tyhmyyksineen, hengen voimineen, vahvoine lihallisuuksineen ja pahuuksineen.

Rukoilen joka ilta, että Jumala jo tekisi maailmasta lopun, mutta selvää on, että jokin tarkoitus tällä on.

>>> Rukoilen joka ilta, että Jumala jo tekisi maailmasta lopun

Rukoilet siis kuolemaa kaikille eläville. Taisit ymmärtää väärin Jeesuksen opetuksen kultaisesta säännöstä.

>>> Tuo ei viittaisi ja kertoisi mitään Jumalan armosta

Niinpä, Jeesuksen vertaus ei kerro mitään kaltaisellesi "tosiuskovalle".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten olet tutkinut nuo "itsekeskeiset motiivit",
        että voit sanoa itsekeskeisiksi motiiveiksi?
        Voihan olla niinkin, että sinä olet erehtynyt.
        Ethän näe ihmisen sydämeen, niin kuin Jumala näkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala kyllä pelastaa pahimmatkin syntiset, mutta pahoilla teilla voi olla seurauksia. Pedofiilia ei saa koskaan päästää lasten kanssa tekemisiin. Miksi siitä hirveydestä pelastunut ihminen edes kehtaisi pyrkiä sellaiseen asemaan? Aidosti syntejään häpeävä pysyy visusti pois kiusauksista. Kavalluksesta kiinni jäänyt ei sovi kirkon rahaston hoitajaksi. Murhaajaa ei sovi laittaa vanhusten hoitajaksi. Juoppona kolaroinut ei käy autokoulun opettajaksi. Muu kuin yhden vaimon mies ei sovi seurakunnan paimeneksi.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>>Päästäisitkö sinä uudestisyntyneenä omat lapsesi
        pyhikseen, jota uudestisyntynyt pedofiili vetää <<<

Uudestisyntynyt ei ole pedofiili. Uudestisyntynyt
        on syntynyt Jumalasta: sanasta ja Hengestä
        Jumalan lapseksi. Hän on siis Jumalasta ja
        Jumalan lapsi. Jumalan lapsi ei ole pedofiili,
        ryöstäjä, murhaaaja, pettäjä, varas, raiskaaja
        eikä mikään muukaan syntinen.

Jumalasta ei synny pedofiilejä eikä muitakaan
        syntisiä ihmisiä. Jumalasta syntyy vanhurskaita
        ja pyhiä Jumalan lapsia koska Jumala on
        vanhurskas ja pyhä. Onko vaikea käsittää?

Jos tämä on sinulla vaikea ymmärtää, mene ja kysy
        joltakin helluntaisaarnaajalta, niin hän selittää
        asiaa tarkemmin ja perustelee Raamatulla.

Voit myös tutkia tätä ajatuksen kanssa avoimen
        Raamatun äärellä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040

Mvh J - K

• Jumala ei saata sitä pedoa kiusaukseen. Hänen ei siksikään anneta ohjata pyhäkoulua.
      Kysymyksesi on utopistisuudessaan typerä.
      Tarkoituksesi on nakertaa uskovan uskoa omaan uskoonsa.halust heidän kokevan etteivät he olekkaan turvassa.
      Ärsyttääkö kun kirjoituksillasi et saa mitään aikaan?

• Luehan avaus uudestaan. Tällä kertaa ymmärryksellä.

• Henki kirjoitti:

Luehan avaus uudestaan. Tällä kertaa ymmärryksellä.

Mun ymmärryksessä ei ole mitään vikaa ja sinä et ketään täällä todellisesti komentele!
        Sulla on missiona täällä saada uskova epäilemään uskoaan.esimerkiksi uskoaan raamattuun.

• auroraboreallis kirjoitti:

Mun ymmärryksessä ei ole mitään vikaa ja sinä et ketään täällä todellisesti komentele!
        Sulla on missiona täällä saada uskova epäilemään uskoaan.esimerkiksi uskoaan raamattuun.

Älähän höpötä joutavia. Keskity olennaiseen.

• Henki kirjoitti:

Älähän höpötä joutavia. Keskity olennaiseen.

Onko todellakin tässä oleellista sinun mielikuvitumatkasi mielikuvitusseurakuntaan?

• auroraboreallis kirjoitti:

Onko todellakin tässä oleellista sinun mielikuvitumatkasi mielikuvitusseurakuntaan?

Jos ei ymmärrä aiheen sisältöä, kannattaa siirtyä nöyränä sivuun ja antaa muiden keskustella aiheesta.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Uskonyhteisöissä on suojeltu ihmisiä vaikka olisivat tehneet jotain kauhistuttava esim lapsillekin. Enempi pelätään sitä, että se yhteisö hajoaa ja tuhoutuu, usko siis kuin uhrin oikeutta ja kärsimystä mietittäisiin. Puokustuskyvytön ikäänkuin uhrataan uskon alttarilla sellaisessa tapauksessa. Vaikka aloituksessa oli kyse hypoteesista, ei ne asiat ole kaukana totuuksista, mitä on tapahtunut historian saatossa . Tähän tietysti joku puolustautuisi aika tyypillisesti, että eikö mukamas ateistit tee syntiä ja miksi uskovia täällä tällä tavoin mollataan..mutta kyse ei ole siitä.

Olisi hienoa, jos uskovat myöntäisivät, että heitä ei usko loppuviimein suojele elämän pahuudelta, on käytettävä maalaisjärjen.

Lightning

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Jos ei ymmärrä aiheen sisältöä, kannattaa siirtyä nöyränä sivuun ja antaa muiden keskustella aiheesta.

Minun ymmärryksessä ei edelleenkään ole mitään vikaa..Saat musta vannoutuneen vihamiehen tuolla menolla. Sinun pointtisi tulee esiin otsikossasi.lueppa se uudestaan. Se paljastaa sinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonyhteisöissä on suojeltu ihmisiä vaikka olisivat tehneet jotain kauhistuttava esim lapsillekin. Enempi pelätään sitä, että se yhteisö hajoaa ja tuhoutuu, usko siis kuin uhrin oikeutta ja kärsimystä mietittäisiin. Puokustuskyvytön ikäänkuin uhrataan uskon alttarilla sellaisessa tapauksessa. Vaikka aloituksessa oli kyse hypoteesista, ei ne asiat ole kaukana totuuksista, mitä on tapahtunut historian saatossa . Tähän tietysti joku puolustautuisi aika tyypillisesti, että eikö mukamas ateistit tee syntiä ja miksi uskovia täällä tällä tavoin mollataan..mutta kyse ei ole siitä.

Olisi hienoa, jos uskovat myöntäisivät, että heitä ei usko loppuviimein suojele elämän pahuudelta, on käytettävä maalaisjärjen.

Lightning

Ls.minäkin tiedän pari tapausta tältä palstalta.juu, ei suojele Jumala loputtomiin, mutta on ns.menestysteologeja,jotka näin ajattelevat.

• Anonyymi kirjoitti:

Minun ymmärryksessä ei edelleenkään ole mitään vikaa..Saat musta vannoutuneen vihamiehen tuolla menolla. Sinun pointtisi tulee esiin otsikossasi.lueppa se uudestaan. Se paljastaa sinut.

Olisit käynyt specsaversilla - otsikossa ei ole mitään vikaa.

• Henki kirjoitti:

Olisit käynyt specsaversilla - otsikossa ei ole mitään vikaa.

No juu,sähän oot täydellinen. Mikä oikeesti olet mollaamaan muita?
        Sä siis myönnät, että aloituksesi tarkoitus on saada uskovat tajuamaan oman uskonsa heikkous?miksi?

• Anonyymi

No juu,sähän oot täydellinen. Mikä oikeesti olet mollaamaan muita?
        Sä siis myönnät, että aloituksesi tarkoitus on saada uskovat tajuamaan oman uskonsa heikkous?miksi?

Miksi Henki on sinulle suuri ongelma? Koen että kysymys ei ole Hengen tuomissa asioissa vaan et pidä persoonasta tai koet hänen sinua loukanneen jotenkin?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Henki on sinulle suuri ongelma? Koen että kysymys ei ole Hengen tuomissa asioissa vaan et pidä persoonasta tai koet hänen sinua loukanneen jotenkin?

Lightning

Miksi sinä itse puolustelet kiusaajaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Minä taas koen, että ab on sydämistynyt havaitessaan pahuutta.
        Tuo inho ei ole niinkään henkilökohtaista kuin suuttumusta itse kavaluutta kohtaan.

Kannattaa rauhoittua. Maailma on paha, emmekä me voi asialle mitään.

Jeesus on kuitenkin voittanut Saatanan. Loppu on Jumalan käsissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä itse puolustelet kiusaajaa ?

En näe hänessä sellaista kiusaajaa kuin sinä näet....koen niin, että täällä on missiona saada ihmiset joukolla Henki nimimerkkiä kiusaamaan ja sinä olet lähtenyt siihen mukaan. Se on minun näkemykseni asiaan. Hänessä ei ole mitään niin kauheaa ja hirmuista pahaa kuin täällä koetetaan uskotella.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En näe hänessä sellaista kiusaajaa kuin sinä näet....koen niin, että täällä on missiona saada ihmiset joukolla Henki nimimerkkiä kiusaamaan ja sinä olet lähtenyt siihen mukaan. Se on minun näkemykseni asiaan. Hänessä ei ole mitään niin kauheaa ja hirmuista pahaa kuin täällä koetetaan uskotella.

Lightning

Minäkö lähtenyt häntä kiusaamaan? Tuo ei nyt kyllä ole totta.

Sen minkä olen ketjuissa vastannut, olen vastannut asiallisesti, siten kuin uskon. Jos olen toista mieltä ja sanon sen, ei se ole mitään kiusaamista. Ei minulla ole mitään syytä häntä vainota tai kiusata. Minulle hän ei merkitse mitään kummempaa kuin muutkaan täällä, on yksi kirjoittaja kymmenistä.

Olen tottunut elämässäni monenlaisiin ihmisiin, eri ajattelijoihin, myös toisinajattelijoihin, eivätkä he minun rauhaani häiritse. Olen itsekin toisinajattelija.

Mutta hänellä kyllä on tapanaan nopeasti iskeä yllättävä piikki. En ala tästä kiistellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkö lähtenyt häntä kiusaamaan? Tuo ei nyt kyllä ole totta.

Sen minkä olen ketjuissa vastannut, olen vastannut asiallisesti, siten kuin uskon. Jos olen toista mieltä ja sanon sen, ei se ole mitään kiusaamista. Ei minulla ole mitään syytä häntä vainota tai kiusata. Minulle hän ei merkitse mitään kummempaa kuin muutkaan täällä, on yksi kirjoittaja kymmenistä.

Olen tottunut elämässäni monenlaisiin ihmisiin, eri ajattelijoihin, myös toisinajattelijoihin, eivätkä he minun rauhaani häiritse. Olen itsekin toisinajattelija.

Mutta hänellä kyllä on tapanaan nopeasti iskeä yllättävä piikki. En ala tästä kiistellä.

Minustako kirjoitat?Ei kukaan ole sinua syyttänytkään miksikään kiusaajaksi, vaan että asetut kiusaajan puolelle. Siis hengen puolelle mua vastaan. Kiitos sille joka nosti asian esiin.
        Ja en minä täällä normaalielämässä ketään piikittelee, en ole sellainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minustako kirjoitat?Ei kukaan ole sinua syyttänytkään miksikään kiusaajaksi, vaan että asetut kiusaajan puolelle. Siis hengen puolelle mua vastaan. Kiitos sille joka nosti asian esiin.

En ihmettele jos nimmari henki saisi siellä jossain psykopaatin paperit.tunnekylmä ihminen hän on.
        Sinulla vain on tapana piolustella palstan miehiä kun ne jäävät alakynteen.
        Mr.selef urge yllätti.hän kertoi nöyrästi että kotihoito käy hänen luona koska hän tarvitsee paljon apua ollakseen onnellinen.
        Sinun mielestä hän oli jokin feikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ihmettele jos nimmari henki saisi siellä jossain psykopaatin paperit.tunnekylmä ihminen hän on.
        Sinulla vain on tapana piolustella palstan miehiä kun ne jäävät alakynteen.
        Mr.selef urge yllätti.hän kertoi nöyrästi että kotihoito käy hänen luona koska hän tarvitsee paljon apua ollakseen onnellinen.
        Sinun mielestä hän oli jokin feikki.

Typerän näköistä peliä, en arvosta tuollaista tapaa toimia, on tuo nyt sitten mitä onkin.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä taitaa nyt mennä henkilöt sekaisin.
        En ole Hengen puolella, enkä vastaan.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>>Jos ei ymmärrä aiheen sisältöä, kannattaa siirtyä nöyränä sivuun ja antaa muiden keskustella aiheesta.<<<

Sinä et ymmärrä mitään Jumalasta etkä uskovan jumalasuhteesta.
        Olet sivustaseuraaja ja täysin ulkopuolinen, mutta pyrit opettamaan
        sisäpuolella olevia uskoviavhengellisisä asioista. Olet pelle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Niin ei Putinissakaan ole mitään kauhean pahaa niin
        kuin länsi koettaa saada meidät uskomaan,
        Eikö näin olekki?

Eikös Putini ole hyvä ja länsi se paha?

>>>Hänessä ei ole mitään niin kauheaa ja hirmuista
        pahaa kuin täällä koetetaan uskotella.<<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

No, sokea olet, jos et näe / tunnista sitä H:n pahuutta ja ilkeyyttä ja kiusaamisia.

On todella hämmästyttävää se, että voitkin olla noin sokea.

No, ehkäpä se johtuukin siitä, että olet pitkälti hänen kaltaisensa.

Siis tälläisestä on kohdallasi varmaan kyse:

29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        !!!
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä taitaa nyt mennä henkilöt sekaisin.
        En ole Hengen puolella, enkä vastaan.

Taisi mennä Juu henkilöt sekaisin.sorry.
        Mutta kyllä sä oot käytöksesi perusteella Hengen puolella,minua vastaan. Aina kun kirjoitan ko nikille sä tuut ja paheksut kirjoituksiani.
        Et ymmärrä, mutta Henkeä ymmärrät.onnea vaan valitsemallasi tiellä.

• Anonyymi

Mutta kyllä sä oot käytöksesi perusteella Hengen puolella,minua vastaan. Aina kun kirjoitan ko nikille sä tuut ja paheksut kirjoituksiani.

Tuo edellä oleva jolle vastaukset on jokin niin anonyymi että ei kait häntä tunnista kuka kirjoittelee, en minä ainakaan tunnista, miten voit tietää, että hän aina tulee sinua paheksumaan..tarkoitatko siis minua että olen Henki nimimerkin puolella ja sinua vastaan? Luuletko kirjoittajaa minuksi?

Kyllä, varmastikin paheksun käytöstäsi. Totuus ei ole kivaa, eihän.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo edellä oleva jolle vastaukset on jokin niin anonyymi että ei kait häntä tunnista kuka kirjoittelee, en minä ainakaan tunnista, miten voit tietää, että hän aina tulee sinua paheksumaan..tarkoitatko siis minua että olen Henki nimimerkin puolella ja sinua vastaan? Luuletko kirjoittajaa minuksi?

Kyllä, varmastikin paheksun käytöstäsi. Totuus ei ole kivaa, eihän.

Lightning

No se on nyt huomattu ajat sitten että sinä paheksut. Ei ole haitannut kun en jää niitä miettimään.

• Anonyymi

No se on nyt huomattu ajat sitten että sinä paheksut. Ei ole haitannut kun en jää niitä miettimään.

Tämä H ja Lightning ovat hengenheimolaisia, siis kumpikaan ei usko Raamatun olevan Jumalan Sanaa, vaan että siellä vain heidän itsensä valitsema osa on.

Siis lähtokohta molemmilla on se, että he eivät oikesti usko Raamattuun Jumalan Sanana !

Siis eivät ole uskovia, eivät millään voi olla ja siksi ovat samalla linjalla, eikä heitä siten haittaa se ollenkaan, että toinen väittää Raamattua jopa suureksi osaksi valheeksi ja pelkästään ihmisten tuotoksiksi.

Eli Hengellinen ulottuvuus puuttuu kokonaan ja Raamattu on siis heille vain kirja muiden joukossa.

Ja siksi Lihgtning ei tajua H:n touhusta mitään, eikä näe siinä väärää.

Sokea sokeaa taluttaa ja molemmat kuoppaan menevät / ovat menneet !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä H ja Lightning ovat hengenheimolaisia, siis kumpikaan ei usko Raamatun olevan Jumalan Sanaa, vaan että siellä vain heidän itsensä valitsema osa on.

Siis lähtokohta molemmilla on se, että he eivät oikesti usko Raamattuun Jumalan Sanana !

Siis eivät ole uskovia, eivät millään voi olla ja siksi ovat samalla linjalla, eikä heitä siten haittaa se ollenkaan, että toinen väittää Raamattua jopa suureksi osaksi valheeksi ja pelkästään ihmisten tuotoksiksi.

Eli Hengellinen ulottuvuus puuttuu kokonaan ja Raamattu on siis heille vain kirja muiden joukossa.

Ja siksi Lihgtning ei tajua H:n touhusta mitään, eikä näe siinä väärää.

Sokea sokeaa taluttaa ja molemmat kuoppaan menevät / ovat menneet !

Hyödyt ja hyödynnät muita "pyhän palstasotasi aseina". Sinä et ehkä näe omissa toimissasi mitään väärää, mutta näen kyllä kaiken tämän lävitse.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyödyt ja hyödynnät muita "pyhän palstasotasi aseina". Sinä et ehkä näe omissa toimissasi mitään väärää, mutta näen kyllä kaiken tämän lävitse.

Lightning

Olet ihan pihalla !

En minä mitään sodi !

Kerron vain teillekin ikävän totuuden teistä itsestänne.

Eikä kaltaistenne uskosta osattomien kanssa ole mitään järkeä edes sotia, teille tulee julistaa vain Jumalan Sanaa, jospa te sen kautta tulisitte oikeasti uskoon ja siten pelastuisitte.

Sillä nythän tienne vie kovaa vauhtia kadotukseen.

Tämäkin on nyt vain varoitus teidän väärästä tiestänne, ei muuta.

Ettekä te voi sitten viimeisellä tuomiolla puolustella sanomalla, että: "miksi kukaan ei varoittanut ? ".

Varoitettu on, ja teille on oikein kädestä pitäin asiat rautalangasta väännetty, mutta kun pelastus ei kelpaa, niin minkäs teet ?

Tästä siis on nyt oikeasti kyse, vaikka sinä sen itse kiistätkin varmasti:

18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

• Anonyymi

Minä olen aina ollut "sinun puolellasi", halunnut sinua tukea, jos jotain tarvetta on ollut. En muista, että olisin koskaan hyökännyt sinua vastaan. 🫠

Anonyymit menee täällä sekaisin, eri ihmiset vastailevat.

Soffi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen aina ollut "sinun puolellasi", halunnut sinua tukea, jos jotain tarvetta on ollut. En muista, että olisin koskaan hyökännyt sinua vastaan. 🫠

Soffi

On omaa laiskuutta kun ei luo tunnusta ilmaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ihan pihalla !

En minä mitään sodi !

Kerron vain teillekin ikävän totuuden teistä itsestänne.

Eikä kaltaistenne uskosta osattomien kanssa ole mitään järkeä edes sotia, teille tulee julistaa vain Jumalan Sanaa, jospa te sen kautta tulisitte oikeasti uskoon ja siten pelastuisitte.

Sillä nythän tienne vie kovaa vauhtia kadotukseen.

Tämäkin on nyt vain varoitus teidän väärästä tiestänne, ei muuta.

Ettekä te voi sitten viimeisellä tuomiolla puolustella sanomalla, että: "miksi kukaan ei varoittanut ? ".

Varoitettu on, ja teille on oikein kädestä pitäin asiat rautalangasta väännetty, mutta kun pelastus ei kelpaa, niin minkäs teet ?

Tästä siis on nyt oikeasti kyse, vaikka sinä sen itse kiistätkin varmasti:

18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

Et sinä sodikaan. Sinä jauhaat paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soffi

Niinpä niin 🙂 soffihan se sieltä tulla tupsahtikin esiin, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Soffi

Kiitos soffi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä sodikaan. Sinä jauhaat paskaa.

Sydämen kyllyydestä nyt suu puhuu !

Jumalako / Herrako sinua kehoitti tuohonkin ?

No, ei varmasti !

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

• Anonyymi

En muistanut vastata siihen kysymykseen aloituksen lopussa.

En päästäisi. Kysymys ei ole sinänsä pelkästään epäilyksestä toista kohtaan... vaan, että puolustuskyvytöntä lasta on aikuisen pyrittävä suojelemaan, ettei tieten tahtoen saata vaaralle alttiiksi. Aikuisen tehtävä on suojella lasta.

Lightning

• Anonyymi

Totta, mahdollisia uhreja ei pidä altistaa. Heitä tulee ensisijaisesti suojella, oli asia mikä tahansa.

Seks.rikollinen varmasti löytää seurakunnasta muitakin tehtäviä. Nöyränä uudestisyntyneenä hän ei altistaisi itseäänkään kiusauksille.

Ihmisen hengen tulee uudestisyntyä, mutta liha olemukseltaan säilyy syntiin taipuvaisena, tämä on kristinoppi. Helluntailaiset tosin väittävät nk. lihansakin tulleen uskoon. Siksi tuo Hengen esittämä kysymys osuu kiusallisena nimenomaan hellareihin. Periaatteessahan tuolloin ei olisi mitään varottavaa.

Mutta totuus tässä(-kin) asiassa on kyllä toinen kuin Helluntaikirkossa.

• Tuo on hyvä pointti. Aikuisen tehtävä on varmistaa, ettei lapsi (oma tai muiden) joudu vaaraan tms., suojella sitä. Ja jos aivan rehellisiä halutaan olla, niin kyllähän ihmisen menneisyys kummittelee aina. Tästä ei pääse mihinkään.

• Anonyymi

En tiedä sitä, mutta tiedän seurakunnassa olleen entisiä murhasta tuomittuja vankeja ja siellä he muiden uskovien kanssa olivat ihan sovussa keskenään. Liekö joku pelännyt: itse en pahemmin pelännyt, kun kuskasin murhasta tuomittua autollani. Meni vielä naimisiin uskovan naisen kanssa tämä murhaaja siis.

• Anonyymi

Ympärillämme elelee kaikessa rauhassa monenlaisia, sekä entisiä että nykyisiä eri rikollisia. Myös esim. aiemmin tuomittuja murhaajia. Toisen ihmisen ulkomuodosta ei voi arvata mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ympärillämme elelee kaikessa rauhassa monenlaisia, sekä entisiä että nykyisiä eri rikollisia. Myös esim. aiemmin tuomittuja murhaajia. Toisen ihmisen ulkomuodosta ei voi arvata mitään.

Kainin merkki niissä murhamiehissä on.

Yksikään murhamies ei peri Jumalan valtakuntaa.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonlahkoissa on ihmisiä helppo lähestyä.

"Tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevia susia."

• Anonyymi

Ihminen, jolla on vaikeuksia olla lasten kanssa normaalisti, tarvitsee erikoisesti lasten seuraa. Mitä enemmän joutuu pieniä lapsia käsittelemään, sitä enemmän pitää heistä, ja sitä vähemmän haluaa vahingoittaa heitä.

Jos yrittää pitää lapset kaukana jostain aiemmasta pedofiilista, sitä enemmän henkilö haaveilee lapsista.

Kun olin pieni kauan sitten, kylä oli täynnä lapsia, ja kukaan ei edes puhunut jostain pedofiilista. En olisi varmaan edes ymmärtänyt mitä se tarkoittaa.

Kaikki olivat lasten kanssa tekemisissä, ainoastaan piiskan annossa vedettiin housut alas. Saunassa taas olisi ollut hassua, jos joku olisi ollut vaatteet päällä. Alasti kaikki.

Ei se ketään johtanut siveettömyyksiin.

• Anonyymi

Kirjoitin tähän että mikä lapsi arvalla valitaan pedofiilin lähihoitoon? Kuka saa siis toimia hypoteesin koekaniinina?

Tuli kirosana väliin aiempaan niin taisi siksi saada poiston.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitin tähän että mikä lapsi arvalla valitaan pedofiilin lähihoitoon? Kuka saa siis toimia hypoteesin koekaniinina?

Tuli kirosana väliin aiempaan niin taisi siksi saada poiston.

Lightning

Minun yksi hyvä tuttuni on istunut kotimaassaan 24 vuotta vankilassa nuorena tekemästään murhasta. Tuona aikana hän on muuttunut ja on nyt hellä kuuden lapsen yksinhuoltaja.

Ei meidän tule olla kostonhimoisia ja muistella rikoksia jotka ovat anteeksiannetut.

Me saamme itse syntimme anteeksi, jos annamme anteeksi. Se merkitsee, että suhtaudumme normaalisti entiseen rikolliseen, emmekä jauha vanhoja asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun yksi hyvä tuttuni on istunut kotimaassaan 24 vuotta vankilassa nuorena tekemästään murhasta. Tuona aikana hän on muuttunut ja on nyt hellä kuuden lapsen yksinhuoltaja.

Ei meidän tule olla kostonhimoisia ja muistella rikoksia jotka ovat anteeksiannetut.

Me saamme itse syntimme anteeksi, jos annamme anteeksi. Se merkitsee, että suhtaudumme normaalisti entiseen rikolliseen, emmekä jauha vanhoja asioita.

Kaunis tarina. Suomessa kukaan istunut linnassa 24 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaunis tarina. Suomessa kukaan istunut linnassa 24 vuotta.

Miten se on teillä eräillä niin vaikeaa tarkistaa faktoja esim. netistä, googlesta:

Hakusanalla "Suomen pisin vankeustuomio", löytyi heti linkki:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009001350.html :

>>25 vuotta kiven sisässä
        Suomen rikoshistorian pisin elinkautinen kesti 25 vuotta ja päättyi presidentin armahdukseen. Sen jälkeen ”suurmurhaajan” elämä sai yllättävän käänteen.

Timo Sihvo
        20.8.2022 18:30
        VENÄJÄLTÄ kantautuneet sotauutiset puhuttivat kuopiolaisia keskiviikkona 21. heinäkuuta 1943. Kurskin mutkassa oli päättymässä sotahistorian suurin panssaritaistelu. Hyökkäysaloite siirtyi Kurskissa lopullisesti saksalaisilta puna-armeijalle.

Jatkosodassa elettiin asemasodan aikaa. Vahtimestarina siviilissä työskennellyt sotamies Vilho Huovinenkin, 25, oli päässyt rintamalta muutaman päivän lomalle Kuopioon.

Huovisella oli mukanaan varsin runsaasti rahaa, sillä... <<

Loput linkin takaa.

• Anonyymi

Onpa jännää että erästä kirjoittajaa voidaan uskovien toimesta nimitellä saatananpalvojaksi, pelleksi, kiusaajaksi jne mutta kun kyseinen kirjoittaja on tuonut totuuden julki ja julistanut heidät lahkolaisiksi niin alkoi vuosisadan joukkouhriutuminen ja lampaiden huudot "Jeesus auta!". Jeesus ei auta kaksinaamaisia panettelijoita jotka yrittävät hallita ihmisiä uskon varjolla. Lampaat ovat palkkansa ansainneet.

• Anonyymi

Kyseinen kirjoittaja kiteytti lahkolaisuuden osuvasti:

"Helluntailaisilla on usein tapana yrittää siirtää keskustelun suuntaa varsinaisesta asiasta epäolennaisuuksiin. Erityisen suuressa arvossa pidetään henkilöön meneviä kehäpäätelmiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa."

Lahkoissa ei uskota Jeesukseen. Lahkoissa keskitytään ensisijaisesti ihmisten kiusaamiseen ja alistamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Helluntailaisilla on usein tapana yrittää siirtää keskustelun suuntaa varsinaisesta asiasta epäolennaisuuksiin. Erityisen suuressa arvossa pidetään henkilöön meneviä kehäpäätelmiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa."

Lahkoissa ei uskota Jeesukseen. Lahkoissa keskitytään ensisijaisesti ihmisten kiusaamiseen ja alistamiseen.

Aloitus kulu samaan sarjaan kuin fariseustenkin esittämä kysymyus Jeesukselle. "katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä".
        Siis aloittajan lahkossa 'keskitytään ensisijaisesti ihmisten kiusaamiseen'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli aloittaja on lahkolainen, koska on ensisijaisesti keskittynyt kiusaamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus kulu samaan sarjaan kuin fariseustenkin esittämä kysymyus Jeesukselle. "katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä".
        Siis aloittajan lahkossa 'keskitytään ensisijaisesti ihmisten kiusaamiseen'

Lahkoissa sokeat taluttavat tyhmiä. Olet hyvä esimerkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkoissa sokeat taluttavat tyhmiä. Olet hyvä esimerkki.

se on kyllä totta, että helluntailaisuudessa ovat pastoreita myöten "sokeita",
        "sokea taluttaa sokeaa"

• Anonyymi

Helluntailaiset toimivat Suomen lakien ja asetusten ja suositusten mukaisesti: työnantajilla on 1.8.2021 alkaen oikeus selvittää lasten kanssa työskentelevien rikostausta myös silloin, kun työntekijän työsuhde kestää alle kolme kuukautta. Lakimuutos auttaa suojelemaan lapsia entistä paremmin ja parantaa lasten oikeuksia, kiittää Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia.
      Laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä on ollut voimassa vuoden 2003 alusta. Lain mukaan alaikäisten parissa työskentelevien henkilöiden on esitettävä työnantajalle työ- ja virkasuhteen ottamisen yhteydessä rikosrekisteriote, jos työskentely kestää yli kolme kuukautta yhden vuoden aikana.

Aloitus on aiheeton ja postattu ainoastaan helluntailaisen kiusaamiseksi.

• Anonyymi

Tässäkin asiassa helluntailainen valehtelee kuten aina. Oikeus selvittää ei velvoita mihinkään. Pastori kyllä tietää parhaiten.

Vasta vuodesta 2021, oikeasti? Vielä kolme vuotta sitten pedofiili olisi siis voinut tehdä töitä lasten kanssa helluntailaisten seurakunnissa. Todella järkyttävää, suorastaan kuvottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässäkin asiassa helluntailainen valehtelee kuten aina. Oikeus selvittää ei velvoita mihinkään. Pastori kyllä tietää parhaiten.

Vasta vuodesta 2021, oikeasti? Vielä kolme vuotta sitten pedofiili olisi siis voinut tehdä töitä lasten kanssa helluntailaisten seurakunnissa. Todella järkyttävää, suorastaan kuvottavaa.

Vasta vuodesta 2021, oikeasti? Vielä kolme vuotta sitten pedofiili olisi siis voinut tehdä töitä lasten kanssa luterilaisissa kirkoissa. Todella järkyttävää, suorastaan kuvottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasta vuodesta 2021, oikeasti? Vielä kolme vuotta sitten pedofiili olisi siis voinut tehdä töitä lasten kanssa luterilaisissa kirkoissa. Todella järkyttävää, suorastaan kuvottavaa.

Pedofiili- nimi tarkoittaa henkilöä joka rakastaa lapsia. Meidän kaikkien tulisi rakastaa lapsia.
        Ongelmana on se että lapset alkavat olla harvinaisuuksia, ja kaikilla ei ole mahdollisuutta normaaliin kanssakäymiseen lasten kanssa.
        Silloin helposti lapsista tulee mieltä kiihottavia seksiobjekteja. Todellisuudessa nämä eivät mitenkään voi olla seksikavereita, koska se on anatomisesti mahdotonta tai ainakin niin kivuliasta, ettei se tuota nautintoa kenellekään.

Jos kaikille olisi ikäistänsä seuraa ja saisi rakastella tarpeekseen, niin tuskin olisi pedofiiliongelmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedofiili- nimi tarkoittaa henkilöä joka rakastaa lapsia. Meidän kaikkien tulisi rakastaa lapsia.
        Ongelmana on se että lapset alkavat olla harvinaisuuksia, ja kaikilla ei ole mahdollisuutta normaaliin kanssakäymiseen lasten kanssa.
        Silloin helposti lapsista tulee mieltä kiihottavia seksiobjekteja. Todellisuudessa nämä eivät mitenkään voi olla seksikavereita, koska se on anatomisesti mahdotonta tai ainakin niin kivuliasta, ettei se tuota nautintoa kenellekään.

Jos kaikille olisi ikäistänsä seuraa ja saisi rakastella tarpeekseen, niin tuskin olisi pedofiiliongelmaa.

Ahaa, nyt ymmärrän yskän, onko sinulla kyseisestä asiasta tietoa, mitä on olla pedofiili? Mietin tuota puolustusta, miksi joku kokee tärkeäksi puolustaa pedofiilin oikeuksia ylitse lasten oikeutta saada turvattu lapsuus, jossa ei aseteta heitä edes ennalta vaaraan.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, nyt ymmärrän yskän, onko sinulla kyseisestä asiasta tietoa, mitä on olla pedofiili? Mietin tuota puolustusta, miksi joku kokee tärkeäksi puolustaa pedofiilin oikeuksia ylitse lasten oikeutta saada turvattu lapsuus, jossa ei aseteta heitä edes ennalta vaaraan.

Lightning

Voin samalla perusteella sanoa sinua pedofiiliksi, kun et tiedä edes sanojen merkitystä.

Pais, gen, paidos = lapsi, Fileo = rakastaa Fileema = suudelma.

Ei pedofiili koskaan opi suhtautumaan kehenkään normaalisti, jos häneen ei suhtauduta normaalisti. Yksi rangaistus riittää itse kullekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin samalla perusteella sanoa sinua pedofiiliksi, kun et tiedä edes sanojen merkitystä.

Pais, gen, paidos = lapsi, Fileo = rakastaa Fileema = suudelma.

Ei pedofiili koskaan opi suhtautumaan kehenkään normaalisti, jos häneen ei suhtauduta normaalisti. Yksi rangaistus riittää itse kullekin.

Raamattu ei kiellä pedofiliaa.

• Anonyymi

Aloittaja ei ole uudestisyntynyt uskova.

• Anonyymi

Nimimerkki "Henki" on oikea kristitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarit eivät voi sietää oikeita Kristitttyjä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukemalla aloituksen voi päätellä ettei aloittaja ole uudestisyntynyt uskova. Kristitty voi olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukemalla aloituksen voi päätellä ettei aloittaja ole uudestisyntynyt uskova. Kristitty voi olla.

Kristitty on Jumalan armotekona kasteessa liitetty Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.

Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitty on Jumalan armotekona kasteessa liitetty Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.

Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Vauvakaste ei liitä yhtään ketään Kristukseeen!

Jeesuksen suorittama Pyhän Hengen kaste sen tekee !

Ja se tapahtuu siten kun henkilökohtaisesti uskotaan evankeliumi !

Ja sehän on vauva / kippokasteessa mahdotonta kummallakin tasolla !

Ei henkilökohtaista uskoa !

Ei ymmärrystä ilosanomasta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityksi itseään kutsuva on kasteessa liittynyt vain kirkkoon. Oikea kaste on juuri tuo kaste Jeesuksen nimen, eikä kaste Isän., Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kuten kirkko tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja itse elää synneissä, useiden syntien siteissä....

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat vaihaneet terveen kristinuskon jumalattomiin villitseviin hurmoshenkiin, jotka viskoo ihmisiä selälleen ja saa suusta tulemaan sekavaa molotusta ja ties mitä kirouksia.

1. Tim. 4:1

"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja."

• Anonyymi

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi

Luterilaiset ovat vaihtaneet kristinuskon tarkoittamaa luterilaisen kirkon pakanauskontoa!

• Anonyymi

Reilun 100 kommentin joukosta vain kourallinen joka liittyy itse asiaan. Muut ovat lahkolaisten panettelua tms. Kertonee jostain. Kova on jumalanlasten hätä.

• Anonyymi

Miksi jumalattoman ihmisen tekemään hypoteettiseen kysymykseen pitäisi vastata ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi jumalattoman ihmisen tekemään hypoteettiseen kysymykseen pitäisi vastata ?

Lahkolaisten jatkuva kutinä kertoo paljon joistakin asioista. Nähtävästi se onkin tarkoitus.

• Anonyymi

Aavistat jo missä ulvojat ja ulisijat kokoontuvat. Siellä on myös sinun syöjättäresi.

• Anonyymi

Minun on pakko sanoa epäileväni Lauri Johanssonin uskon aitoutta. Kovasti tulee mieleen sen olevan vain psykopaatin ja paatuneen rikollisen keino tavoitella menestystä uskovaisten piireistä. Laten ei kuulu olla äänessä Radio Deissä eikä missään muuallakaan vaan katua rikoksiaan kaikessa hiljaisuudessa. Kun rikollisten piireissä tavoiteltu menestys jäi saavuttamatta. Minusta Lauri Johanssonin oikea paikka on vankilassa. Linnan muurien sisällä on paljon varmasti Lauri Johanssonia vilpittömämmin elämäänsä muuttamaan haluavia joiden rikoshistoria ei ole täynnä suunnitelmallisia murhia.

• Anonyymi

Vaikka en tiedä sen enempää Laurista, tiedän, että anteeksiantamattomuus jättää meidät kerran taivaan ulkopuolelle.

Emme saa itse anteeksi, jos emme anna anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka en tiedä sen enempää Laurista, tiedän, että anteeksiantamattomuus jättää meidät kerran taivaan ulkopuolelle.

Emme saa itse anteeksi, jos emme anna anteeksi.

Saat tietää Lauri Johanssonista enemmän kun vaivaudut googlettamaan. Laurin rikoshistoriasta riittää uutisia yllin kyllin. Lauri mm murhasi ampumalla eli teloitti nuorukaisen joka tahtoi jättää tämän nbk rikollisjärjestön. Nuorukainen ei ollut edes mikään oikea jäsen. Vaan vain erehtyi fanittamaan näitä linnakundeja. Kun hän kyllästyi olemaan hyväksikäytetty ja halusi jättää joukon. Lauri murhasi hänet. Onko Laurilla ollut mitään aitoa katumusta? Epäilen,

• Anonyymi

Hellarit hyökkäilevät oikeita Kristittyjä vastaan.

• Anonyymi

Täällä ei hellarit hyökkää kenenkään kimppuun.
        Mutta "ei hellarit", ehkä luterilaiset, ehkä ei,
        mutta luterilaisiksi tekeytyvät uskosta osattomat
        pilkkaajat hyökkäävät helluntailaisten kimppuun.
        Näin on havaittu palstaa lukiessa.

Mvh J - K

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8670
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2479
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2297
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2182
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1757
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1550
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      7
      1050
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      5
      1034
    Aihe