Mitä söit tänään?

Minä tein uunissa extra rapeaa pekonia ja laitoin sitä pekonin rasvassa paistetun leivän väliin. Ai että oli hyvää.

35

270

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hernekeittoa!

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­N­­­y­­­m­­f­o­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18037149v

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Tein jauhelihapihvejä ja peruna-porkkanamuussia.

      • Aamulla join kahvia ja söin 2 voileipää (päällä juustoa ja kurkkua). Myöhemmin päivällä vähän kahvia + yks juusto-kinkkupasteija, yks perunapiirakka + suklaa-maapähkinäpaloja (ostin tuosta lähiostarin S-marketista ja nautin ulkona ostarin eessä grillin terassilla). Myöhemmin illalla tuo perunamuussi ja pihvit tuolta ylempää ja nyt juon rooibosta.


      • Toivottavasti ne onnistu hyvin. Mun pitikin kysyä että teitkö sä niitä tänään mutta se sitten unohtu kun piti miettiä niitä mielikuvitusjuttuja.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Toivottavasti ne onnistu hyvin. Mun pitikin kysyä että teitkö sä niitä tänään mutta se sitten unohtu kun piti miettiä niitä mielikuvitusjuttuja.😄.

        Muuten onnistu, mutta niistä tuli vähän hajoavia, kun unohin ostaa jauhoja. Ei ollu jauhoja (käytän yleensä perunajauhoja) kun vaan vähän. Paistoin 4 kpl pihvejä ja lopusta jauhelihataikinasta teen huomenna lihapullia (ainakin aikomus on) kunhan käyn ensin ostaa sitä jauhoa ja sitten teen Knorrin ruskeakastikejauheesta kerman ja veden kanssa kastiketta ja ehkä keitän perunoita.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Toivottavasti ne onnistu hyvin. Mun pitikin kysyä että teitkö sä niitä tänään mutta se sitten unohtu kun piti miettiä niitä mielikuvitusjuttuja.😄.

        Laitoin myös 2 kananmunaa taikinan sekaan, olis pitäny laittaa vaan 1.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Muuten onnistu, mutta niistä tuli vähän hajoavia, kun unohin ostaa jauhoja. Ei ollu jauhoja (käytän yleensä perunajauhoja) kun vaan vähän. Paistoin 4 kpl pihvejä ja lopusta jauhelihataikinasta teen huomenna lihapullia (ainakin aikomus on) kunhan käyn ensin ostaa sitä jauhoa ja sitten teen Knorrin ruskeakastikejauheesta kerman ja veden kanssa kastiketta ja ehkä keitän perunoita.

        Kuulostaa taas hyvältä.😋. Mä oon käyttänyt niitä kaurahiutaleita tai juustoraastetta tai kananmunaa pitään niitä vähän koossa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kuulostaa taas hyvältä.😋. Mä oon käyttänyt niitä kaurahiutaleita tai juustoraastetta tai kananmunaa pitään niitä vähän koossa.🙂.

        Määkin oon käyttäny monesti kaurahiutaleita. Mulla oli jauhettua sianlihaa. Naudanliha on vähän paremmin koossa pysyvämpää, niin ei tartte välttämättä jauhoja samoin kanajauheliha.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Laitoin myös 2 kananmunaa taikinan sekaan, olis pitäny laittaa vaan 1.

        Mun mielestä se kananmuna pitää hyytyessään niitä vähän koossa kyllä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mun mielestä se kananmuna pitää hyytyessään niitä vähän koossa kyllä.🙂.

        Joo, kananmuna pitää koossa. Ja kyllä jauhelihapihvit pysyy paremmin koossa, kun ne on ollu yön yli jääkaapissa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Joo, kananmuna pitää koossa. Ja kyllä jauhelihapihvit pysyy paremmin koossa, kun ne on ollu yön yli jääkaapissa.

        Hampurilaispihviin tulee kananmunaa.


    • Aamulla kaurapuuroo ja voileipä lisukkeineen. Koululla söin perunaa ja kalapuikkoa lounasaikaan, myöhemmin proteiinipatukka. Illalla nuudelit ja nugetit. Oon juonut vettä, kahvii ja maitoo.

    • Anonyymi

      Perunamuusia, lihapullia ja jotain kikherne juttua lounasravintolassa. Jälkiruokana suklaamoussea.

    • Putinin lounaan, rupes pierettää. 🤢

    • Kanaa riisillä.

      Olen nyt pyrkinyt mahdollisimman kevyeeseen, joskin kuitenkin maittavaan päiväruokaan, että alkaisi ne kilot oikeasti karista. Koska olen ruuan suhteen nirso ja esimerkiksi kala, nakkikeitto, sienet, paprika ja punajuuri eivät yhtään uppoa, niin tuo kana on kevyin sellainen vaihtoehto, jonka koen kuitenkin vielä maistuvana. Tai no, kyllähän myös herne, pinaatti- ja tomaattikeitto maistuvat, mutta huomattavasti useammin syön silti kanaa. Ja ennemmin riisilä kuin perunoilla, juurikin sen keveyden vuoksi.

    • Söin aamulla Sadonkorjuupuuroa ja kupin teetä. Sitten en ehtinyt edes kahvia juoda ennen kuin klo 21 aikaan kupillisen, kun poika tuli käymään. Söin sen kanssa yhden karjalanpiirakan ja purkin proteiinirahkaa.
      Näin tänään etätöissä. Huomenna on taas paremmat sapuskat konttorilla. 👍

    • Ison kulhollisen salasttia ja pari päivää sitten tehtyä possunsuiksle-homejuusto-juustoraaste-aurinkokuivattutomaatti-maissikiusausta.🙂.

      • Vau. Tuo kiusaus kuulostaa hyvältä. Onko sinulla linkittää reseptiä?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Vau. Tuo kiusaus kuulostaa hyvältä. Onko sinulla linkittää reseptiä?

        No se on omassa päässä. Mä oon menossa just nukkuun mutta koitan muistaa huomenna kirjottaa sulle miten mä sen tein. Ja jos en muista niin saa muistuttaa kyllä.😄.


    • Tein eilen massiivisen mällin tomaattipohjaista chilimössöä. Se vajaa 5 litraa sisältää 600g jauhelihaa, joku 300g kik(boxing)herneitä, pirusti rehuja ja rajusti mausteita, sitä saa nyt pari päivää syödä ja sitten loput pakkaslaitokseen. Tilalle syntyy joko kaalikeitto tahi makkarakeitto, viikolla kisan hävinnyt valmistetaan sitten viikonloppuna niin kummalekaan ei jää paha mieli, kun ei hopee oo häpee.

    • Anonyymi

      En syö joka päivä. Ei ole nälkä.
      Tänään oli välipäivä.
      Huomenna ehkä laitan ruokaa.

    • Pekonipastaa otin kaupasta, ennenkuin tulin töihin. Vasta 19:00 jälkeen ennätin syömään. Heräsin lastenvalvojan soittoon, siitä teams-miitinki, sitten soitti äiti ja jotain kävin nikkaroimassa pakollisia ulkona, sitten järjestelin asioita, kävin mutsin luona ilmaamassa patterit, ihmettelemässä telkkarin ja digiboksin kytkentöjä ja kaupan kautta töihin...

      Niin eipä kerennyt kokkailla mitään yyberiä tänään, vaan kokkikartanoo ääntä kohti. Puoliltapäivin taas huomenna liidetään.

      • Sori....sotkin sun eväisiin....siis kanapastaa. :oD


    • Söin aamulla paahtoleipää ja banaanin tuoremehun ja kahvin kera, lounaaksi eilistä kasvispastaa paahdetuilla uunikasviksilla (tomaattia, paprikaa, sipulia, valkosipulia) ja omenan, päivälliseksi viikonlopun jämätortilloja ja iltapalaksi jugurttia granolalla.

    • Anonyymi

      Pilkoin viikkoja sitten eri juureksia pakastimeen. Niistä valmistui nopeasti keittoa. Viikolla pyrin tekemään keittoruoksia ja salaatteja, etten sortuisi pikaherkkuihin. Kasvisten pulkkominen on rmukavaa puuhaa viikonloppuisin, kun on aikaa, mutta jos pekonia oli nyt, niin söisin.

    • Anonyymi

      Sä teit sit vähän samalla tavoin, kuin edesmennyt isäni, joka paistinpannulla kuumensi pekoniviipaleiden rasvat ja leipäviipaleisiin imeytti pekonin rasvat.
      Minäkin kokeilin ja totesin, että hyvältä maistuivat!

    • Anonyymi

      Jotain yhdentekevää mutta lähinnä jäi mieleen kun söin sanani.

    • Anonyymi

      Aina kaikki leuhkii! Aloittajakamun eineskään ei ihan huonoimmasta päästä ole. Mutta katkeruuteni saavutti huippunsa, kun juttelin kaverin kanssa.

      Oli löytänyt jostakin Torinon koukkuja, teki polleana niistä makaronilaatikkoa. Itselläni on vain pikkumatoja, eli makaronia korvaavia nuudeleita.

      Ei nekään toki huonoja ole, kun laittaa keittojuureksia ja lihapullia sekaan. Mutta ei se ole lähellekkään sama asia, kuin itse tehty makaronilaatikko juustokuorrutteella.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Aamupalaksi keitin kaurapuuroa, johon lisäsin haukipullia, vadelmahilloa, olterman juustoa, pizzasuikaleita ja söin sitten kirnupiimän kanssa.

    • Aamiaiseksi pehmeä, paahdettu rinkeli. Sulatevoita, keitettyä kanamunaa siivuina, kurkkuviipaleita ja kupillinen teetä. Kyllä jaksaa taas. 😊🥯🥚🥒🍵🫖

    • Anonyymi

      Vatsasi ei ilmeisesti ole rakkauden kosketuksessa.

    • Anonyymi

      paahdoin pari paahtoleipää ja sen päälle justoo ja aromisuolaa....
      ja juomaksi kylmää mehua

      Tosi hyvää !

    • Anonyymi

      Lounaaksi talkkunajauhoa piimään sekoitettuna... Salaatin tein perunankuorista ja
      sitruunan kuorista... Ruokajuomaksi nautin raikasta aromipesässä haudutettua
      väljähtynyttä ja eltaantunutta teetä pöytään tuotuna...

    • Söin tänään päivällä tiistaina 3.10.23 Subwayssa kalkkuna-subleivän. Minulle riitti 15 senttiä pitkä leipä. 0,4 litraa PepsiMaxia join päälle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe