Talvipyöräily on kivaa, mutta lenkit jää lyhyiksi koska sormet jäätyy, erityisesti peukalo😶🌫️
Onko keinoja pitää kädet lämpöisinä talvella?
Talvi tulloo, näpit jäätyy
38
972
Vastaukset
- Anonyymi
Vaatetta käsivarsiin, lisäpaita tai irtohihat.
- Anonyymi
Gore-Tex kalvolliset tuulta pitävät haskat?
- Anonyymi
Esimerkiksi: Hestra ARMY LEATHER HELI SKI - MITT Unisex - Lasketteluhanskat Hestraa halvempikin merkki on pätevä, kunhan samaa mallia.
- Anonyymi
Motonetista saisi kolmella kympillä ladattavan kädenlämmittimen, mahtunee käsineen sisään ja kaipa lämpö vaikuttaa peukaloon asti. Kahteen pitäsi investoida. Mutta kunnon, pitkävartiset rukkaset auttavat. Erityisesti ranteiden suojaukseen kannattaa kiinnittää huomiota.
- Anonyymi
Ok, kiitos vastauksista, pitää jotain noista ehdotuksista testata👍
- Anonyymi
Ei, ei mitään noista vaihtoehdoista. Hanki kahvanlämmittimet!
Nehän on tarkoitettu moottoripyöriin, mönkijöihin, moottorikelkkoihin ja ovat yleensä 12 volttisia.
Moottoripyörän ja polkupyörän tangon koko on sama 22 mm, joten kahvanlämmittimet voi laittaa myös fillariin.
Mikä parasta, kahvanlämmittimiä löytyy myös USB versioina, joten ne saa toimimaan virtapankilla, eli USB lisävirtalähteellä.
Mitä siis tarvitset? Tarvitset USB lämmittimet tarrakiinnityksellä, kietaistaan siis kahvojen ympärille. Tämän olen itse tilannut Ebayn kautta, laitan tästä lopuksi linkin. Tulee perille reilussa viikossa.
Loput tarvikkeet saa Suomesta, eli se virtalähde ja kolmio runkolaukku johon voi sen virtapankin laittaa.
https://www.ebay.com/itm/225370988853- Anonyymi
Kahvanlämmittimet saattavat olla hyvät, mutta lämmittimienkin kanssa pitää käyttää kunnollisia, ranteet suojaavia hanskoja.
- Anonyymi
Mikä vika on ihan tavallisissa mustissa teddyvuorisissa nahkarukkasissa?
- Anonyymi
Traakaa ranteen kohdalta.
- Anonyymi
Vaihde- ja jarrukahvojen käyttö on rukkasilla vaikeaa, siksi lobsterit. Sormikasmallit tuskin käyvät arkanäppiselle, oli Hestra tai mikä vaan.
Myynnissä on myös ohjaustankoon kahvojen kohdalla kiinnitettäviä "säkkejä", joiden sisään käsi työnnetään. Käyttäjät kehuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihde- ja jarrukahvojen käyttö on rukkasilla vaikeaa, siksi lobsterit. Sormikasmallit tuskin käyvät arkanäppiselle, oli Hestra tai mikä vaan.
Myynnissä on myös ohjaustankoon kahvojen kohdalla kiinnitettäviä "säkkejä", joiden sisään käsi työnnetään. Käyttäjät kehuvat.Voiko säkin lämmittäjät kiinnittää ohjaustangon sijaan satulaan?
Olisi helpompi ajaa.🚲 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko säkin lämmittäjät kiinnittää ohjaustangon sijaan satulaan?
Olisi helpompi ajaa.🚲Varteen vois tupenlämmittimen asentaa mutta on varmaan sinulle vielä liian väljä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varteen vois tupenlämmittimen asentaa mutta on varmaan sinulle vielä liian väljä
Sisko sano että on sopiva, isi sano että kyllä se siitä kasvaa, äitin mielestä se on isompi kuin isillä.
- Anonyymi
Vikaa on niissä mustissa teddy rukkasissa.
Ruskeat teddy rukkaset pitävät paremmin lämmön rukkasen sisällä.- Anonyymi
Olen nähnyt noita vain mustina ja mihin perustuu väite että jos nahka on ruskeaa niin lämpö pysyy paremmin rukkasen sisällä. Tarkemmin ajatellen mustat on lämpimämmät ainakin aurinkoisella säällä koska musta imee lämpöä. 😛
- Anonyymi
Vuoratut ja kämmenkokoasi suuremmat nahkarukkaset joiden sisään kertakäyttöiset kädenlämmitinpussukat. Nuo kertakäyttölämmittimet lämmittävät yhtäjaksoisesti noin 5-7 tuntia, eli jos vain parin tunnin reissu niin sulje lämmittimet pieneen minigrip pussiin jolloin hapensaanti estyy ja voit ottaa lämmittimet jälleen käyttöön seuraavalla reissullasi. Ovat itselläni olleet muutaman talven käytössä työmatkoilla. Älä osta varpaanlämmittimiä tuohon käyttötarkoitukseen, ne käyvät kuumempana kuin käsille tarkoitetut.
Sitten on niitä kahvojen ympärille kiinnitettäviä "bar mitts" nimisiä lämmittimiä. Ovat passiivisia lämmittimiä, ikäänkuin tuulensuojia viimaa vastaan. Kuulemma erittäin toimivia kovilla pakkasilla kunhan on myös hyvät lämpimät käsineet.Rukkasmalli ei ole pyörällä ajoon soveltuva, koska sillä ei pysty kunnolla operoimaan Käsijarruja (joka siis tänäpäivänä on se aivan kaikista yleisin jarrumuoto polkupyörissä) joita pitää pystyä puristamaan 1-2sormella loppujen sormien ollessa ohjaustangon ympärillä.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Rukkasmalli ei ole pyörällä ajoon soveltuva, koska sillä ei pysty kunnolla operoimaan Käsijarruja (joka siis tänäpäivänä on se aivan kaikista yleisin jarrumuoto polkupyörissä) joita pitää pystyä puristamaan 1-2sormella loppujen sormien ollessa ohjaustangon ympärillä.
Tietyissä "Lobster" hanskamalleissa ovat sormet eritelty 2 x 2 ja peukalo tietenkin omaksi osaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Tietyissä "Lobster" hanskamalleissa ovat sormet eritelty 2 x 2 ja peukalo tietenkin omaksi osaksi.
Tiedän hyvin, kun itsellänikin yhdet tuollaiset 2+2+1 Lobsterit löytyvät.
Mutta tässä tullaan sitten siihen erotteluun ovatko ne hanskat vaiko rukkaset, useampi valmistaja/myyjä sanoo niitä hanskoiksi, mutta muutama kyllä käyttää sanaa rukkanen niiden yhteydessä.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Rukkasmalli ei ole pyörällä ajoon soveltuva, koska sillä ei pysty kunnolla operoimaan Käsijarruja (joka siis tänäpäivänä on se aivan kaikista yleisin jarrumuoto polkupyörissä) joita pitää pystyä puristamaan 1-2sormella loppujen sormien ollessa ohjaustangon ympärillä.
Riippuu siitä paljonko tilaa jää paksun käsineen ja jarrukahvan väliin että ehtiikö takeltelematta nostamaan sormet jarrukahvan yli. Itsellä onnistuu vaikka kahva on lähes kiinni rukkasen yläpinnassa ja ajan kaupungissa jossa jarrutuksia tulee usein ja monesti yllättävästi.
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitä paljonko tilaa jää paksun käsineen ja jarrukahvan väliin että ehtiikö takeltelematta nostamaan sormet jarrukahvan yli. Itsellä onnistuu vaikka kahva on lähes kiinni rukkasen yläpinnassa ja ajan kaupungissa jossa jarrutuksia tulee usein ja monesti yllättävästi.
Varmasti asia riippuu myös tuosta rukkasen mallista, että tietysti myös jarrukahvan mallista/etäisyydestä.
Itselläni on vain yhdet rukkasmallit olemassa ja niillä tuossa mielenkiinnosta "kuivatestailin" miten jarruttaminen niillä onnistuisi, ja ainakaan tuo kyseinen rukkasmalli ei siihen kovin sopiva olisi.
jarruttaessa kun tosiaan lähtökohtaisesti peukalon lisäksi nimetön ja pikkusormi jäävät ohjaustankoon kiinni ja etusormi sekä keskisormi jarrukahvalle (tai vaihtoehtoisesti vain etusormi jarrulle, ja muut sormet ohjaustangon ympäri), niin ainakin tuossa omassa rukkasessani tämä "järjestely" on selvästi hankalammin toteutettavissa kuin hanskamallisella ajokäsineellä jossa kaikille sormille oma "kolonsa" (tai sitten tuo "lobsteri" malli jossa jaoittelu juurikin tuo 1+2+2).
Mutta kuten sanoin jollain muulla rukkasmallilla kuin tuolla mikä itselläni on, niin saattaa ehkä onnistuakkin, mutta varmastikkaan ei mikään optimaalinen niilläkään.
- Anonyymi
Tavallisilla lastettuluhanskoilla pysyy käyttämään jarrukahvoja. Pyörällä ajon aikana ainakaan itselleni ole tullut muuta välttämätöntä askaretta käsille kuin jarruttaminen ja ohjauksesta kiinni pitäminen. Talvella käytän erikseen ohuita, mutta lämpimiä sormikkaita lukon ja valojen kanssa näpräämiseen.
- Anonyymi
Hanskat?
- Anonyymi
Mustat teddyrukkaset!
- Anonyymi
Talvipyöräily on taitolaji, niin pukeutumisen kuin ajamisenkin osalta. Hopun on saanut jättää kesään.
- Anonyymi
Polkee nopeemmin, niin ääreisverenkiertokin herää
- Anonyymi
Näin se toimii, mutta ainakin itsellä vain osittain. Kädet rukkasissa palelevat ensimmäiset 8 kilometriä ja hikoilevat seuraavat 30, mutta varpaat tahtovat toimia juuri toisinpäin ja yleensä ovat aika kohmeessa viimeisten 8 kilometrin matkalla kun ensimmäinen 30 kilometriä on mennyt ihan riittävän lämpimin varpain.
Tietty jalatkin saa pysymään lämpiminä, jos käyttää pyöräilkenkinä jotain ylikokoisia talvikäyttöön tehtyjä varsikenkiä ja jalkaan pari merinovillasukkaa päälekkäin ja niiden päälle vielä paksu villasukka. Tämä on ollut ainoa kokoonpano jolla jalat ovat pysyneet maaliin asti lämpiminä.
- Anonyymi
Voi tietysti ostaa kalliit merkkikäsineet, mutta Guide 775W vedenpitävissä työkäsineissä kädet hikoaa pakkasessa. Ei ole tarvinnut muita ostaa vuosiin, kun ostin aikoinaan useamman parin. Sopii oikein hyvin pyöräilyyn, kun eivät ole liian paksut.
- Anonyymi
Rukkaset on ainoa lämmin todella kylmällä. Kyllä minä ainakin pystyn rukkasilla käyttämään vipuja, ja jos ei pysty käyttämään kuten avokäsin niin se on vaan talven aiheuttama haitta kuten moni muukin asia.
- Anonyymi
Nonni, usb kahvanlämmittimet asennettu.
Eipä sormet jäädy.
Kaikki virtapankit eivät sovellu kahvojen lämmittelyyn. Havin merkkinen katkaisee virran kesken ajon, mutta samanhintainen Varta toimii täydellisesti. 20 € hinta. - Anonyymi
Rukkaset on parhaat, sellaiset missä kaikki sormet on yhdessä ja peukalo omassaan niin lämpö säilyy parhaiten.
- Anonyymi
Tykkään tumpuista, mutta oikean käden tumppu aina hukassa.
- Anonyymi
Kaikki keinotekoiset sähkölämmittimet sun muu hömppä kannattaa unohtaa ensimmäisenä. Karvalakki päähän, käy myös kypärästä.
- Anonyymi
Syksyllä laitan ensin ohuet neulesormikkaat. Sitten kun ilmat kylmenee lisää niin neulesormikkaiden päälle laitan nahka- tai keinonahkasormikkaat
Nyt olen edellämainittujen päällä käyttänyt Thinsulate rukkasia joiden koko on vähintään 11. En tiedä että onko sillä käsineiden materiaalilla väliä.
Pääasia ettei käsineet ole liian tiukat ja ilmaa on tarpeeksi käsineiden välissä. - Anonyymi
Gripit kannattaa vaihtaa vaahtokumisiin esim: https://www.kauppa.preventti.fi/tuote/17746249 tai vastaaviin koska ne eristävät lämpöä eikä kylmä johdu kylmästä metallisesta ohjaustangosta käsiin.
Hanskoiksi talviurheiluun esim. lasketteluun tarkoitetut . Kevyemmässä pakkasessa sormikasmalleilla pärjää mutta pakkasen kiristyessä rukkasmalli on parempi. Ja kyllä niillä rukkasillakin voi käyttää käsijarruja vaikka joku muuta väittäisikin.
Pyöräily on käsien kannalta passiivinen laji joten kannattaa välillä liikutella käsiä ja puristella käsiä nyrkkiin niin veren kierto tehostuu. - Anonyymi
Talvisateessa pyöräillessä laita kätösiin muoviset ruohekintaat ja alle vanttuut.
Ensimmäinen kunnon pakkasessa (-23´c) ajettu ajolenkki uusilla lämpöhanskoilla osoitti ne erittäin toimiviksi, koska lasketteluun/talviurheiluun suunnitellut niin toimivat polkupyörällä ajaessa ihan suhteellisen hyvin, aavistuksen ovat tavallista toppa/lasketteluhanskaa jäykemmät, mutta ero on suhteellisen pieni, ovat lämpimät jo ilman lämmityksen päälle kytkentää ja 3-portaisen lämmityksen tehoksi riitti hyvin alin taikka keskimmäinen vaihtoehto lämmitystehosta.
https://aijaa.com/BtoPHv
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417999Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432071Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252010- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811607Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 34832