Ei ehkä vuoden paras, mutta hyvä kuitenkin

Olivat selvästi riidelleet kuka otetaan kunnanjohtajaksi.

https://yle.fi/a/74-20054370

Valituksen teko vähän huolestutti, mutta Itsenäisyys vaatia uhrauksia maan puolesta..,

23

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Utsjoella on niitä piilo kommunisteja. Laita ne kuriin.

      • Sieltä saa Inarin kunnan ja monen muunkin kunnan kommunistit kuriin.
        Kyllä ensin kuuluu töitä tehdä ja saada turvallinen kunta aikaan jossa alkuperäisten kuntalaisten henget ja terveydet on ensin ja matkailijat tulee vasta jos resurssit riittää!

        Saavat maksaa kaiken mitä ovat aiheuttaneet ja nuo voi laittaa perintöinä suvuille koska eivät ole omiaan osanneet opettaa vaikka suvut on opettaneet minua ja olen saanu selekäänki sen takia että opin käyttämään päätäni.
        Enkä ole ainut ja olen keskustellu hänen kanssa ja hän ymmärsi tuon keskustelun avulla myös miksi hän sai myös selekään.


      • Utsjoen kunnassa on myös VAKAVASTI otettava turvallisuuteen liittyvä TIETOTURVA VUOTO ja Suomen valtio on niistä varoitellut siitä asti, kun tietokoneilla on alettu hoitamaan asioita.

        Mulla oli kortti vanhentunut ja eivät olleet lähettäneet, koska tiedoista oli vahingossa jääny Suomi pois.
        Päivitettiin tietoja niin pyysin pankkitunnukset joihin tarvitaan erillinen pieni laite.
        Vähän moni mutkaisempi käyttää, mutta turvallisempi.
        Jos katoaa puhelin niin et pääse omalle pankkitilille koska kaikki on puhelimessa.

        Kortilla on voinu nostaa rahaa aikaan ennen nettiäkin.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Utsjoen kunnassa on myös VAKAVASTI otettava turvallisuuteen liittyvä TIETOTURVA VUOTO ja Suomen valtio on niistä varoitellut siitä asti, kun tietokoneilla on alettu hoitamaan asioita.

        Mulla oli kortti vanhentunut ja eivät olleet lähettäneet, koska tiedoista oli vahingossa jääny Suomi pois.
        Päivitettiin tietoja niin pyysin pankkitunnukset joihin tarvitaan erillinen pieni laite.
        Vähän moni mutkaisempi käyttää, mutta turvallisempi.
        Jos katoaa puhelin niin et pääse omalle pankkitilille koska kaikki on puhelimessa.

        Kortilla on voinu nostaa rahaa aikaan ennen nettiäkin.

        Tuo tietoturva vuoto voi käydä jonku hengen sekä terveyden päälle.
        Varmaan tuon uuden kunnanjohtajan ostama kallis VIRUSOHJELMA joka on ollu viallinen jo ostaessa, mutta ei mene takuuseen eikä korvaa edes vakuutus.


    • Holomanämmä

      Luin niin 6kuukauden koeaika tuolla kunnanjohtajalla joka tuon paikan sai.

      Hänen pitäs hoitamaan Norjan naapuri kuntien kanssa diplomaatti sopimukset kuntoon joiden päällä minä istun.
      Minullahan yli 1200 työntuntiakin vielä palkkoina saamatta kesältä, kun istu Hyvinvointi johtajana.
      Ilmotan, että voi maksaa suoraan kunnan tilitä ne PALVELUSETELIT!

      Kyllä sitä saa APINAA LEIKKIÄ ja sanoa, että voisin muuttaa asumaan ja tehdä KAVEREIDEN kanssa PALVELUSETELI hommia vähän enemmänkin!

      Utsjoen kaikki kuntalaiset kyllä tulee kiljuen mulle PALVELUSETELI hommiin.

      Yks on muistaakseni 75€ arvonen ja mulla on yli 1200 palveluseteliä saamatta!
      Olisko noin 100 000€ Palveluseteleitä rästissä

    • Anonyymi

      Tehhään adressi että saahaan holo sinne utsjoelle pomoksi!

      • Laitan huomenna sähköpostia menemään ja kirjaan kaikki turvallisuuteen liittyvät laiminlyönnit ylös jotka liittyy ihmisten henkeen sekä terveyteen.

        Olen ollu Norjassa töissä ja talvella oli puomit käytössä.
        Siellä piti odottaa milloin aura lähtee jos puomi oli kiinni.
        Utsjoen kunnassa on talvella samanlaiset kelit.
        Petsikon päälle nousee niin siellä tuiskuttaa kokoajan.

        Kesällä siellä on vielä enemmän ja ihmettelin useita asioita, mutta listaan ylös ja laitan saman sähköpostin kaikille.


    • Hakemuksesta oli poistettu minun osaamiset, koska kunnanjohtaja pystyy katsomaan mitä toiset on laittaneet hakemuksiin.
      Kyllähän tuo täällä ihan varmasti käy hakemassa ilmaista KONSULTTI APUA niin saa pidettyä virkansa!

      Miten selittää kunnanhallitukselle kaikki mitä hänen pitää saada kunnanjohtajana, mutta muissa tehtävissä ei ole ollut tarvetta.

    • Anonyymi

      Kohta sulle paikka aukee...

      • Utsjoen kunta on vuoristo alueella ja minusta tuntuu, että Nuvvuksen Ailigas on vuori eikä tunturi.


      • Ei Utsjoen kuntaan saa päästää ketä vaan kunnanjohtajaksi.
        Osaan perustella syyn


    • Pitää katsoa mihin se Inarin ex-kansanedustaja asettuu kunnanjohtajaksi.
      Joko Lieksa tai Rantasalmi, mutta kyllähän hänet pitää saada tähän mukaan KUNNIA peliin mukaan.

      Ilmotti voittavansa KUNNIA PELIN!

      Tässä on sentään Lapin itsenäisyyskin kyseessä ja lupaan Kunniottaa Kärnää ja hän saa ilmaiseksi kaikki ex-vaimot ja lapset jotka on muualta tulleet tänne!
      Ihmisoikeudet toimii näin ja Keskustan sanoja lainaten ” Muuta ei TIPU!”

      Vanhanen kielsi maalittamasta.

    • Anonyymi

      joo! Adressia kannatan! Holo täytyy sinne saada

      • Omaishoitajana pitää kerätä ensin rahat, koska mulla on itsemäärämisoikeus ja voin päättää toisten puolesta!
        Kaltoinkohtelevat ja kunnalla on velvollisuus antaa apua myös vaikka hyvinvointialueeseen kuulutaankin.

        Siellä on isot rahat ja vielä syrjii sekä on jättänyt työt tekemättä niin, kuin Inarin kunta. Sodankylä tuo omia rasitteita jotka vaikuttaa myös Inarin ja Utsjoen kuntiin.
        Kittilän kunnan rasitteet vaikuttaa myös niin, kuin kolarin ja muiden kuntien vaikka tuntuu ettei voi vaikuttaa.

        SaKä tappelee vielä omista asioista ja he ei ole hoitaneet mitään asioita. Sanilan Toini väitti ettei tänne saa sairaala eikä muutakaan!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Omaishoitajana pitää kerätä ensin rahat, koska mulla on itsemäärämisoikeus ja voin päättää toisten puolesta!
        Kaltoinkohtelevat ja kunnalla on velvollisuus antaa apua myös vaikka hyvinvointialueeseen kuulutaankin.

        Siellä on isot rahat ja vielä syrjii sekä on jättänyt työt tekemättä niin, kuin Inarin kunta. Sodankylä tuo omia rasitteita jotka vaikuttaa myös Inarin ja Utsjoen kuntiin.
        Kittilän kunnan rasitteet vaikuttaa myös niin, kuin kolarin ja muiden kuntien vaikka tuntuu ettei voi vaikuttaa.

        SaKä tappelee vielä omista asioista ja he ei ole hoitaneet mitään asioita. Sanilan Toini väitti ettei tänne saa sairaala eikä muutakaan!

        Alkuperäiset kuntalaiset pärjää jotka ei ole lyöneet turhia rasitteita. Inarin kunnassa matkailu, Test World ja mitä niitä muita siellä metsässä on piilossa.
        Lentokoneita voi yhtä hyvin tippua Ivalossa, kuin New Yorkissa.

        Jos täällä tapahtuu Konginkankaan tapanen onnettomuus niin jätetäänkö nuo ihmiset hankeen makaamaan ja sanotaan : Rovaniemi hoitaa loput 3 tunnin päästä jos olette vielä hengissä!

        Utsjoella olis pitäny olla jo sairaala ja Karigasniemellä terveyskeskus, koska ihmiset jää jumiin talvella joten päivystys kuuluu olla molemmissa kylissä!

        Kevolle ja Muotkalle menee kesällä vaeltajat ja jättävät autoja mihin sattuu.
        Karigasniemen tien varressa oleva parkkipaikka johon vaeltajat jättää kesä helteellä autot on yks kuumimpia paikkoja ja siellähän voi auton akku räjähtää kun lämpenee tarpeeksi ja millä semmosen leimahduksen sammuttaa joka voi sytyttää maaston palamaan?!

        Tuo ongelma on ollu iät ajat ja autot kuuluu hinata pois, koska kyseessä on paloturvallisuus riski.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Alkuperäiset kuntalaiset pärjää jotka ei ole lyöneet turhia rasitteita. Inarin kunnassa matkailu, Test World ja mitä niitä muita siellä metsässä on piilossa.
        Lentokoneita voi yhtä hyvin tippua Ivalossa, kuin New Yorkissa.

        Jos täällä tapahtuu Konginkankaan tapanen onnettomuus niin jätetäänkö nuo ihmiset hankeen makaamaan ja sanotaan : Rovaniemi hoitaa loput 3 tunnin päästä jos olette vielä hengissä!

        Utsjoella olis pitäny olla jo sairaala ja Karigasniemellä terveyskeskus, koska ihmiset jää jumiin talvella joten päivystys kuuluu olla molemmissa kylissä!

        Kevolle ja Muotkalle menee kesällä vaeltajat ja jättävät autoja mihin sattuu.
        Karigasniemen tien varressa oleva parkkipaikka johon vaeltajat jättää kesä helteellä autot on yks kuumimpia paikkoja ja siellähän voi auton akku räjähtää kun lämpenee tarpeeksi ja millä semmosen leimahduksen sammuttaa joka voi sytyttää maaston palamaan?!

        Tuo ongelma on ollu iät ajat ja autot kuuluu hinata pois, koska kyseessä on paloturvallisuus riski.

        50kilometriä Ivalosta on Sikovuonoon ja Inarin kuntaa on Kielajoelle, Angeliin ja Utsjoen tietä, kun menee niin kunnan raja tulee vasta noin 30kilometriä ennen Kenesjärveä vastaan.

        Rovaniemi vastaa jos sattuu jotain!
        Utsjoelta tulee Ambulanssi jossa on 2 miestä auttaan ja bussissa on 30 ihmistä jotka tarvii ensiapua ja palokunta lisäksi…
        Nehän voi sanoa : Ivalo hoitaa, koska tämä on Inarin kunnan puolella joten lähetään kahville!


    • Pitää miettiä mitä töitä voisivat tehdä niin oppisivat sitä turvallisuutta ja saatas korvauksia.
      Halot ja marjat tuli ensimmäisenä mieleen…
      Utsjoen kunnassa vois tehdä mehua ja viinejä sekä kaikkea muuta marjoista, koska ei tarvi ite poimia.
      Marja kilon hinta hyvä jos se on 10€ niin sillä hinnalla kyllä joutavat poimia!
      10€ hyvä hinta 30litran pussillisesta halkoja!

      Helikopterilla puotetaan jonnekki ja kerran päivässä hakee marjat ja halot!
      Eka kesä on harjoittelua ja kyllä pikku puuhaa joku keksii lisää…

      • Olishan nuo kyllä hyviä vetomiehiä erotuksiin ja siellä kyllä käsiä tarvitaan aina.
        En ole vetämässä ollu, mutta minä laitoin vasoille niitä kilkuroita kaulaan ja seuraavassa erotuksessa olin kirjurina.
        Minun piti odottaa, että saavat ne viimiset vasat kiinni tyhjästä kirnusta kiinni.
        Sen aikanen anoppi sano mitä teen.

        Kevät ratkonnassa olin maalarina ja seisoin sekä odottelin kuka huutaa maalaamaan.
        Vasotus aitaakin olen ollut tekemässä ja minun isä lähti mukaan. Kyllä tein isän parina pätkän aitaa ja ei ollut edes riitaa vaan ihan sovussa tehtiin.
        Se oli isän mieleistä homma ja olin sitä mieltä, että AIDAN TEKO EI OLE MINUN HOMMIA!
        Olin sitä mieltä, että vasotus aita on POROJEN RÄÄKKÄYSTÄ!
        Milloin sinne vasotus aitaan hyökkää karhu, koira, ahma, ilves tai susi raatelemaan niitä poroja ja AINA SAMA MIES ON LEHDESSÄ SAMASTA ASIASTA!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Olishan nuo kyllä hyviä vetomiehiä erotuksiin ja siellä kyllä käsiä tarvitaan aina.
        En ole vetämässä ollu, mutta minä laitoin vasoille niitä kilkuroita kaulaan ja seuraavassa erotuksessa olin kirjurina.
        Minun piti odottaa, että saavat ne viimiset vasat kiinni tyhjästä kirnusta kiinni.
        Sen aikanen anoppi sano mitä teen.

        Kevät ratkonnassa olin maalarina ja seisoin sekä odottelin kuka huutaa maalaamaan.
        Vasotus aitaakin olen ollut tekemässä ja minun isä lähti mukaan. Kyllä tein isän parina pätkän aitaa ja ei ollut edes riitaa vaan ihan sovussa tehtiin.
        Se oli isän mieleistä homma ja olin sitä mieltä, että AIDAN TEKO EI OLE MINUN HOMMIA!
        Olin sitä mieltä, että vasotus aita on POROJEN RÄÄKKÄYSTÄ!
        Milloin sinne vasotus aitaan hyökkää karhu, koira, ahma, ilves tai susi raatelemaan niitä poroja ja AINA SAMA MIES ON LEHDESSÄ SAMASTA ASIASTA!

        Melkeen 30vuotta samaa L.A. valitusta aiheesta joku PETO HYÖKKÄS VASOITUS AITAAN RAATELEMAAN POROJA!

        Viime vuonna se vissiin tais ampua ne koirat, kun olivat hyökänneet MAAHISVAARAN VASOITUS AITAAN!
        Joka on RAUHOITETTU HÄNEN OMASTA PYYNNÖSTÄ!

        Koirien omistaja oli vielä antanu luvan vaikka EI siellä saa ampua eikä pitää VASOTUS AITAA!
        Ei siellä saa edes ajaa KELKALLA, mutta L.A:lla on oma laki jota ihmiset vaatii vielä MINUN KUNNIOITTAMAAN!

        En ole haukkunu vaan ilmaissut mielipiteeni aiheesta ” Vitun läskipäällä alkaa olemaan niin PALJO OMIA OIKEUKSIA, että poronhoito loppuu hänen tyylillä!”


    • Tuli Maahisvaarasta mieleen, ku sehän on näitä saamelaisten pyhiä paikkoja niin kuin Ukonkivi.

      Olen molemmilla käyny miehen kanssa joka on ollut minun puoliso. Suhteen pitäis vahvistua noilla paikoilla niin mulle on joka kerta käyny niin, että on tullu ero ja mies on löytäny uuden naisen.
      Aina jumalaton riita sen miehen kanssa.

      Sovintovaaran rinnettä pitkin onnistuin kävelemään 5-6 tuntia ja poimin samalla mustikoita.
      Soitin isälle : Voit tulla hakemaan minut.
      Kysy : Missä olet?
      Vastasin : Ukonjärven tien haarassa josta lähtee tie tuonne Sovintovaaran päälle.
      Tuli hakemaan ja sano: Kyllä luulin, että olet tuossa vanhan tien varressa.
      Sanoin: En kai minä nyt sinne asti olis kävellen ehtiny!
      Mullahan kulu aika, kun ihailin milloin mitäkin ja poimi mustikoita samalla.
      Vahingossa nousin vielä vaaran päälle ja istuin pitkään ihailemassa maisemaa.
      Kyllä poltan aina TUPAKAN tai SÄTKÄN, kun ylös pääsen ja istun kannon tai kiven päällä.
      Nousu on aina semmonen ” Kuolema tulee just!” Pääsen ylös niin tulee hyvä olo ja poltan tupakan jonka jälkeen alan katselemaan maisemia ja otan kuvia.

      Tupakan tumpin kyllä jätän, mutta piilotan niin ei kukaan löydä!
      Tuollaiselta reissulta löysin poron luurangon ja otin sen kallon käteen sarvesta. Nostin ylös ja huusin omille tytöille : Täällä on poron luuranko ja varmaan karhu tappanu joskus tänne!
      Toin kallon kotia, koska jäin miettiin jos tarvin sitä johonki projektiin joka liittyy sisutukseen.
      Kyllä kerään porojen sarvet metsästä, koska satuin huomaamaan että sarvi aika mielenkiintoinen desing tuote semmosenaan. Tunnen myös rouvan jonka kautta on mahdollista saada asiakkaita.
      Poron sarvi on harvinainen nykysin puolikkaana koska sitä käytetään koruihin ja muihin.

      • Kyllä senkin tiedän keillä sitä rahaa on ja heihin kannattaa sijoittaa ja he ostaa desing tuotteita sekä paikallis tuotteita jota saa vain siltä paikkakunnalta.
        Suomalaiset toimii samalla tavalla, koska ihmiset on kyllästyneet massa turismiin ja K-kauppa sekä S-market löytyy joka kylästä.
        Uulan säästö on hyvä kauppa ja joku haukku ryöstöksi niin sanoin : Älä viitti koska Uula säästää itelleen eikä sulle ja joku suomalainen opettanu, että ostat halvalla ja myyt tupla hinnalla niin tienaat itekki siinä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe