Tuolla toisessa ketjussa oli puhetta "mikropettämisestä" (äärimmäisen typerä termi muuten). Siellä eräs kirjoittaja esitti väitteen, että ko. asia olisi vain naisten mielestä aihe valittaa. Hän laittoi linkin englanninkieliseen listaan tavoista, jotka kuulemma ovat pelkkään femakkojen kotkotusta https://themindsjournal.com/ways-micro-cheating/ . Käännän nuo kohdat alle suomeksi, niin ei ole pakko käydä linkkiä avaamassa, jos ei halua. Lista on vähän amerikkalainen, mutta koetetaan kestää. Listaan liittyvä kysymys kuuluu, että miten kokisit seuraavan käytöksen, joko kaikki tai osan tavoista puolison tai puolisoehdokkaan puolelta? Jos olet mies, olisiko sinulle (muka) täysin ok, että naisesi käyttäytyisi seuraavilla tavoilla? Tietysti naisetkin saavat vastata. 🙂
1. Ottaa jatkuvasti yhteyttä miespuolisiin "vain ystäviin" pikkuasioista.
2. Jättää tarkoituksella sormuksensa kotiin, kun lähtee tyttöjen kanssa ulos.
3. Antaa tarjoilijoille naurettavan suuria tippejä, vain koska nämä ovat hyvännäköisiä.
4. Unohtaa sinut kokonaan juhlissa ja syventyy jatkuvasti vain keskusteluihin muiden miesten kanssa.
5. Seuraa Instagrammissa suurta määrää "kuumia miehiä" niin naurettavan tiiviisti, että kuvittelee tuntevansa nämä.
6. Vaihtaa täysin tarpeettomasti yhteystietoja miesten kanssa "virallisissa tarkoituksissa", vaikka ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että hän tekisi koskaan töitä näiden kanssa.
7. Lähettelee sopimattomia videoita ja vitsejä, joissa on seksuaalista sisältöä, muille miehille, joita hän kutsuu kavereikseen.
8. Aloittaa tarpeettomasti keskusteluja saadessaan "oli mukava tavata" viestejä.
9. On turhankin kiinnostunut tarkistamaan jatkuvasti muiden miesten postaamisia sosiaalisessa mediassa, paljon enemmän kuin oman miehensä.
10. Puhuu tunteistaan muille miehille, mutta ei omalle miehelleen.
11. Muistaa aina kotiintullessaan kehua eillisiltana sattumalta tapaamaansa miestä.
12. Ei mainitse tuttavilleen ja kavereilleen seurustelevansa, joten he eivät tietäisi hänen olevan varattu.
13. Ei suostu määrittelemään suhteenne laatua muiden ihmisten edessä.
14. Usein avoimesti kieltää olevansa parisuhteessa, jotta voi aloittaa keskusteluja muiden miesten kanssa yökerhoissa.
15. Tarvitessaan pienen pakohetken arjesta, hän sulkee silmänsä ja näkee päiväunia miehestä, johon on juuri sillä hetkellä ihastunut, koska tämä on ainoa asia hänen mielessään.
16. Hänen oma miehensä ei koskaan ole ensimmäinen henkilö, jolle hän kertoo, kun jotain hyvää tapahtuu.
17. On edelleen jumissa eksissään ja ottaa heihin yhteyttä aina merkkipäivinä, jopa menneen parisuhteen vuosipäivinä.
18. Näkee lisävaivaa satunnaisten miesten vuoksi, kuten merkitsee heidän postauksiaan sosiaalisessa mediassa.
19. Kertoo muille miehille ajatelleensa heitä.
20. Kun parisuhteessa on hankalaa, hän alkaa vihjailla muille miehille olevansa kohta ehkä vapaa.
21. Edelliseen viitaten, alkaa lähetellä noille miehille viestejä, vain toivottaakseen heille "hyvää huomenta".
22. Picking up the tab in an extra way just to look cool around (Jätän tämän kääntämättä, kun en näe tuossa mitään järkeä. "To pick up a tab" kaiketi tarkoittaa jotain muutakin kuin laskun maksmista.)
23. Valitsee viettää enemmän aikaansa muiden miesten kanssa, mutta ei oman miehensä.
24. Lähettelee vanhoja kuvia eksilleen, jotta voisi muistella menneitä näiden kanssa.
25. Kehittelee sisäpiirin vitsejä ja koodisanoja muiden miesten kanssa.
26. Muuttaa miehensä pukeutumistyyliä, jotta tämä muistuttaisi jotakuta toista.
27. Antaa miehelleen lahjaksi samaa partavettä, jota hänen ihastuksensa käyttää, jotta voi haaveilla tästä haistellessaan tuota partavettä.
28. Säilyttää edelleen vaatteita, jotka eksänsä on hänelle antanut, vaikka ei koskaan käytä niitä.
29. Puhuu aina ystäviensä edessä muista miehistä, mutta ei ikinä omasta miehestään.
30. Vähättelee tietyn miehen viehättävyyttä aina kun tämä mainitaan hänen oman miehensä läsnäollessa, kuin pyrkisi kontrolloimaan mahdollista vahinkoa.
31. Tallentaa muiden miesten puhelinnnumeroita puhelimeensa eri nimien alle, jotta ei jäisi kiinni
32. Merkitsee muiden miesten postauksia, koska ne muistuttavat häntä heistä.
33. On tarkoituksella aina puhumatta miehestään.
Olipas pitkä pätkä 🤣. En ainakaan itse ole vielä törmännyt mieheen, jolle tuollanen edellä kuvattu käytös naiselta parisuhteessa olisi ihan ok.
Mikropettäminen?
23
1055
Vastaukset
- Anonyymi
Mikropettäminen on sitä kun mies pettää naista joka on pettynyt mieheen. Syynä 🍆🤏. Siitä johtuu termi "mikro", jonka vastakohta on makro. Mielestäni olen hauska 🙂. Mikropettäminen on sitä että annetaan tarpeetonta huomiota ja kosiskellaan muita kuin omaa kumppaniaan. Sekin on mikropettämistä jos on yhteydessä johonkuhun kenen kanssa voisi olla sutinaa jos olosuhteet olisivat otolliset eikä "pettäjä" kerro siitä kaveristaan kumppanilleen. Vaikka se olisi pelkkää viestittelyä niin silti se on mielestäni mikropettämistä. Muiden kuin oman kumppanin perään kyylääminen ja kuolaaminen on myös mikropettämistä.
- Anonyymi
Kyllä noita samoja asioita voivat tehdä myös naiset.
Aika jenkkimäisen pissiksen tyylistä shaibaa.. onko tuollaista muka muualla ku lätäkön takana?
- Anonyymi
Yritä lukea hieman tekstin sivusta ja miettiä mitä siinä oikeasti tarkoitetaan. Mä en viitsinyt alkaa hirveän rajusti suomalaistaa noita kohtia, koska sitten olisi kuitenkin tullut sanomista, että muutin niitä liikaa. Itsellenikin valtaosa noista on yhdentekeviä, mutta kyllä tuossa on monta sellaista kohtaa, joista joku eksäni on joskus valittanut ja joista miespuoliset kaverit ja työkaverit ovat vaimoissaan valittaneet.
- Anonyymi
Ja siis minä (aloittaja) esimerkiksi en ylipäänsä käytä somea mihinkään muuhun kuin työasioihin. Mulla on aktiiviset sometilit vain yrityksen nimissä. Kaikki nuo somejutut ovat siis sellaisia, joita en itse edes huomaisi, jollei niitä oikein eriksene nenääni hinkattaisi. Mutta aika monesti ole silti kuullut noista valitettavan, myös miesten taholta.
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis minä (aloittaja) esimerkiksi en ylipäänsä käytä somea mihinkään muuhun kuin työasioihin. Mulla on aktiiviset sometilit vain yrityksen nimissä. Kaikki nuo somejutut ovat siis sellaisia, joita en itse edes huomaisi, jollei niitä oikein eriksene nenääni hinkattaisi. Mutta aika monesti ole silti kuullut noista valitettavan, myös miesten taholta.
Minä lukaisen uudestaan.. sinivalkoisten rillien läpi..
Anonyymi kirjoitti:
No.. minun tuttavapiirissäni ei ole ollut noin pinnallisia ihmisiä koskaan. Toki olen kuullut joidenkin valittavan kumppanin somen käytöstä liiallisena, muutoin olen sivuuttanut koko ilmiön elämässäni aika lahjakkaasti.
Minä en ole somessa, jos tätä s24 ei lasketa. En kuulu faceen tai instaan. E omle missään itsenäni ja täälläkin olen pseudonyymi.
Minun tuttavapiiriini ei kuulu tuommoisia, mikä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö tuollaisia voisi olla. Näin keski-ikäiselle tuollainen käytös tuntuu kovin lapselliselle ja luulenkin että tälläinen mikropettäminen on nuorempien sukupolvien juttu. Voin tosin olla väärässä.
Suomihan jenkkilöistyy kovaa vauhtia. Ihmiset tyhmenee, sosiaalietuuksia karsitaan ja pinnallisuus lisääntyy..
Jos se nyt mitenkään tähän asiaan liittyy...- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. minun tuttavapiirissäni ei ole ollut noin pinnallisia ihmisiä koskaan. Toki olen kuullut joidenkin valittavan kumppanin somen käytöstä liiallisena, muutoin olen sivuuttanut koko ilmiön elämässäni aika lahjakkaasti.
Minä en ole somessa, jos tätä s24 ei lasketa. En kuulu faceen tai instaan. E omle missään itsenäni ja täälläkin olen pseudonyymi.
Minun tuttavapiiriini ei kuulu tuommoisia, mikä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö tuollaisia voisi olla. Näin keski-ikäiselle tuollainen käytös tuntuu kovin lapselliselle ja luulenkin että tälläinen mikropettäminen on nuorempien sukupolvien juttu. Voin tosin olla väärässä.
Suomihan jenkkilöistyy kovaa vauhtia. Ihmiset tyhmenee, sosiaalietuuksia karsitaan ja pinnallisuus lisääntyy..
Jos se nyt mitenkään tähän asiaan liittyy...No siis mä ymmärrän jopa sen, että voi vituttaa, jos toinen on koko ajan nokka kiinni somessa. Vaikka ei edes tuijottelisi muiden kuvia, niin silti se alkais jossain kohtaa ärsyttää, siis ainakin minua. Tosin mä en ole parisuhdetta enää hinkumassa, mutta ihan samalla tavalla se alkaisi ärsyttää, jos joku kaveri istuisi aina vaan nokka kiinni somessa, kun hänet tapaisi. 🤣
Mä en tiedä minkä ikäinen sä olet. Mun oma tuttavapiirini koostuu pääasiassa 30- 45 vuotiaista ja heidän kohdallaan näihin kyllä törmää aika useinkin. Mä esimerkiksi pidin pitkään sitä vain naisten kotkotuksena, että jollain somen parisuhdestatuksella on väliä. Vaan sitten huomasin, että miehet valittavan myös, että toinen ei ole muuttanut somen parisuhdestatustaan. 😲 Anonyymi kirjoitti:
No siis mä ymmärrän jopa sen, että voi vituttaa, jos toinen on koko ajan nokka kiinni somessa. Vaikka ei edes tuijottelisi muiden kuvia, niin silti se alkais jossain kohtaa ärsyttää, siis ainakin minua. Tosin mä en ole parisuhdetta enää hinkumassa, mutta ihan samalla tavalla se alkaisi ärsyttää, jos joku kaveri istuisi aina vaan nokka kiinni somessa, kun hänet tapaisi. 🤣
Mä en tiedä minkä ikäinen sä olet. Mun oma tuttavapiirini koostuu pääasiassa 30- 45 vuotiaista ja heidän kohdallaan näihin kyllä törmää aika useinkin. Mä esimerkiksi pidin pitkään sitä vain naisten kotkotuksena, että jollain somen parisuhdestatuksella on väliä. Vaan sitten huomasin, että miehet valittavan myös, että toinen ei ole muuttanut somen parisuhdestatustaan. 😲No juu.. olen 48 ja tuttavapiiriini kuuluu kolmekymppisiä, viisikymppisiä ja kuusikymppisiä. Nelikymppisiä ei juurikaan.
Toi somemaailma .. mä olen ihan ulkona siitä. Päätin jo vuosia sitten, etten ole niin merkityksellinen, että minun pitäisi olla "esillä" jossakin. Toki jään kaikesta "informaatioista" paitsi. En tiedä siis kuka sukulainen on kihlautunut ja kuka kavereistani on mitäkin tehnyt. Mutta se sopii mulle paremmin kuin mikään. Ei mua kiinnosta.
Jos jotakin asiaa ei minulle kerrota henkilökohtaisesti, minun ei tarvitse siitä tietää mitään. Ja hyvä niin.
Olen äärettömän itsekeskeinen ja epäsosiaalinen yksilö, joten en ymmärrä somea, jossa nostetaan itseään freimille. Sellainen oman polkuni tallaaja. Sellainen olen.
Ja aika pitkälle olen irti kaikesta nykymaailman menosta. En omista edes televisiota, joten uutisetkin jäävät minulta näkemättä.
Onko maailma tosiaan muuttunut niin paljon, että kaikki leikkivät somea?
Somestatus on kaikki kaikessa?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No juu.. olen 48 ja tuttavapiiriini kuuluu kolmekymppisiä, viisikymppisiä ja kuusikymppisiä. Nelikymppisiä ei juurikaan.
Toi somemaailma .. mä olen ihan ulkona siitä. Päätin jo vuosia sitten, etten ole niin merkityksellinen, että minun pitäisi olla "esillä" jossakin. Toki jään kaikesta "informaatioista" paitsi. En tiedä siis kuka sukulainen on kihlautunut ja kuka kavereistani on mitäkin tehnyt. Mutta se sopii mulle paremmin kuin mikään. Ei mua kiinnosta.
Jos jotakin asiaa ei minulle kerrota henkilökohtaisesti, minun ei tarvitse siitä tietää mitään. Ja hyvä niin.
Olen äärettömän itsekeskeinen ja epäsosiaalinen yksilö, joten en ymmärrä somea, jossa nostetaan itseään freimille. Sellainen oman polkuni tallaaja. Sellainen olen.
Ja aika pitkälle olen irti kaikesta nykymaailman menosta. En omista edes televisiota, joten uutisetkin jäävät minulta näkemättä.
Onko maailma tosiaan muuttunut niin paljon, että kaikki leikkivät somea?
Somestatus on kaikki kaikessa?Mä olen vähän samanlainen. Mua ei vaan v.ttujakaan kiinnosta joidenkin kihlautumiset tai etelänlomat tai lapsensaamisetkaan. Olen erittäin pahoillani, mutta kun ei vaan kiinnosta. Kaikki mun lähimpäni tietävät sen ihan hyvin, eivätkä edes yritä somejuttujaan mulle tyrkyttään. En mä tosiaan silti mitenkään touhusta ole, vaan aika päinvastoin. Työ kautta tulee noita hoidettu ja optimoituakin näkyvyyksiä jne. mutta se ei ole mun yksityiselämääni koskevaa tietoa ja mulla ei ole pienintäkään tarvetta jakaa yksityiselämääni.
Se varmasti riippuu hirveästi siitä omasta kuplastakin, että leikkivätkö kaikki noilla. Mä en kuitenkaan juuri tunne (miehiäkään), joille some olisi täysin vieras juttu. Anonyymi kirjoitti:
Mä olen vähän samanlainen. Mua ei vaan v.ttujakaan kiinnosta joidenkin kihlautumiset tai etelänlomat tai lapsensaamisetkaan. Olen erittäin pahoillani, mutta kun ei vaan kiinnosta. Kaikki mun lähimpäni tietävät sen ihan hyvin, eivätkä edes yritä somejuttujaan mulle tyrkyttään. En mä tosiaan silti mitenkään touhusta ole, vaan aika päinvastoin. Työ kautta tulee noita hoidettu ja optimoituakin näkyvyyksiä jne. mutta se ei ole mun yksityiselämääni koskevaa tietoa ja mulla ei ole pienintäkään tarvetta jakaa yksityiselämääni.
Se varmasti riippuu hirveästi siitä omasta kuplastakin, että leikkivätkö kaikki noilla. Mä en kuitenkaan juuri tunne (miehiäkään), joille some olisi täysin vieras juttu.No hei.. kiva törmätä samanhenkiseen ihmiseen.. ainakin tässä asiassa. Ymmärrän jos somessa täytyy olla vaikka työn takia, mutta muutoin .. yksi tyhjän kanssa.
Mä tiedän joitakin muitakin jotka eivät ole somesta lainkaan kiinnostuneita yksityisesti. Ehkä se olen mä joka elän jossakin aikakapseli-kuplassa. Ihan sama se mulle on. Ei kiihota tuoda itseäni tai elämääni esille kenellekään.
Koitin vastata listaan, mutta oli kyllä sellaista kyyläämisideaa siinä, että pikkuisen jo ällötti.
Mä haluisin sellaisen suhteen, missä saisi elää ihan normaalielämää kumpikin. Ei mitään kyttäilyä ja mittailua toisiin verraten.
Mutta en pidä piilottelustakaan pidemmän päälle, ei tarvitse mainostaa, että nyt on suuren suuri rakkaus löytynyt, mutta voi sen sanoa kun tilaisuus käy.
En katselisi mitä seuraa somessa, tai ketä on kavereina. Livenä haluisin aikanaan tutustua hänen ystäviin ja kavereihin, mutta en mittaisi itseä heihin.
Jos suhde voi hyvin ja tunnen olevani tärkeä, se riittää, mutta jos kaikki muut menee usein ohi, kyselisin tilanteesta ja jos muut kiinnostaa enemmän, niin mitäs mä siinä roikkuisin?
Mä tyydyn luultavasti aika vähään ja taatusti keksin muutakin tekemistä, kuin kyhnäyä kylki kyljessä kokoajan, että varmaan saa omaa aikaakin. Mutta jos se menee tosi harvaksi ja latteaksi, kun tavataan, en mä sellaisesta mitään saa, että pistäisin poikki.- Anonyymi
No mä totesinkin tuossa jo, että tuo on tuollainen jenkkilista, jota en viitsinyt alkaa liikaa suomalaistamaan, kun olisi tullut kuitenkin sanomista, että muutin sitä liikaa. Kannattaa siis jättää kirjaimellinen tulkinta narikaan ja lukea enemmän inivalkoisten lasien läpi, että mitä sillä tarkoitetaan.
Anonyymi kirjoitti:
No mä totesinkin tuossa jo, että tuo on tuollainen jenkkilista, jota en viitsinyt alkaa liikaa suomalaistamaan, kun olisi tullut kuitenkin sanomista, että muutin sitä liikaa. Kannattaa siis jättää kirjaimellinen tulkinta narikaan ja lukea enemmän inivalkoisten lasien läpi, että mitä sillä tarkoitetaan.
Joo, mä luin jo sen muista kommenteista ja vastasin siksi tuolleen vapaasti. 😊
Mutta olihan tuo kaikellatapaa aika raskas...kyttäämistä pitäis olla paljon ja sitten toisaalta tuli mieleen, että onkohan tuo nainen edes mun kumppani? Siis aika vieraanoloinen kyselyn perusteella...
Anyway...
Minusta mustasukkaisuus on aina vähän hulluutta...itsensä kiusaamista ja ennenkaikkea itsensä litistämistä. Itsestä pitää pitää ja keskittyä vaan siihen, että kumppanin kanssa kahdenkesken menee hyvin. Muu eläminen on muuta elämistä.
Jos mä saan tunteen, että naiselle olen se ykkönen, niin se riittää. Menkööt tyttöjrn kanssa flirttaamaan baariin, jos se on kivaa, kunhan kömpii sit mun viereen ja joskus livertää, että oli kivaa. Ja vaikka joku on koittanut iskeä, niin kysyisin korkeintaan, että tekikö mieli vaihtaa? Jos spontaanisti tulee vastaus että ei, niin se siitä. Jos takertelee ja naamasta näkee, niin jutellaan.
Pettäminen käy, pelkäspä sitä tai ei...mutta jos uskoo itseensä ja vielä saa toiselta mitä haluaa, niin en mä ainakaan halua jäädä päätäni raapimaan.
Eläväinen elämänhsluinen nainen on parasta. Pitäytynyt ja vaivaantunut/hermostunut taas luo epäluuloja, vaikka niitä ei haluis...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo, mä luin jo sen muista kommenteista ja vastasin siksi tuolleen vapaasti. 😊
Mutta olihan tuo kaikellatapaa aika raskas...kyttäämistä pitäis olla paljon ja sitten toisaalta tuli mieleen, että onkohan tuo nainen edes mun kumppani? Siis aika vieraanoloinen kyselyn perusteella...
Anyway...
Minusta mustasukkaisuus on aina vähän hulluutta...itsensä kiusaamista ja ennenkaikkea itsensä litistämistä. Itsestä pitää pitää ja keskittyä vaan siihen, että kumppanin kanssa kahdenkesken menee hyvin. Muu eläminen on muuta elämistä.
Jos mä saan tunteen, että naiselle olen se ykkönen, niin se riittää. Menkööt tyttöjrn kanssa flirttaamaan baariin, jos se on kivaa, kunhan kömpii sit mun viereen ja joskus livertää, että oli kivaa. Ja vaikka joku on koittanut iskeä, niin kysyisin korkeintaan, että tekikö mieli vaihtaa? Jos spontaanisti tulee vastaus että ei, niin se siitä. Jos takertelee ja naamasta näkee, niin jutellaan.
Pettäminen käy, pelkäspä sitä tai ei...mutta jos uskoo itseensä ja vielä saa toiselta mitä haluaa, niin en mä ainakaan halua jäädä päätäni raapimaan.
Eläväinen elämänhsluinen nainen on parasta. Pitäytynyt ja vaivaantunut/hermostunut taas luo epäluuloja, vaikka niitä ei haluis...Eivät nuo aina edes vadi kyttäämistä, mitä ihmisten elämää on seurannut. jotkut tuntuvat suorastaan mainostavan tuota käytöstään.
Anonyymi kirjoitti:
Eivät nuo aina edes vadi kyttäämistä, mitä ihmisten elämää on seurannut. jotkut tuntuvat suorastaan mainostavan tuota käytöstään.
Joo. Itse saatan kuulua siihen "rotuun". Haluaisin elää liki samoin suhteessa, kuin sinkkunakin.
En mä sinkkunakaan spontaanisti "lähde" jonkun völjyyn tuosta vaan.
Ja alkuun olisi tosi vaikeaa huomioida toinen erikoisemmin. Ihan takuulla. Mä oon tottunut leuhottamaan sinne ja tänne.
Mutta jos joku "juttu" alkaisi...en jättäisi sitä epäselväksi, että oon messissä ja vaan hänelle.
Mut haluaisin silti olla tämä minä. Oon sosiaalinen, heitän jerryä ja varmaan vöhän flirttaankin...mutta aikalailla kaikille...minusta se on joskus niin paikallaan. 😄
Enkä mä naiseen joka käyttäytyisi noin. Tunnen vissiin outoja ihmisiä.
- Anonyymi
En minäkään ole törmännyt koskaan yhteen mieheenkään, joka tekisi kaiken tuon. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään ole törmännyt koskaan yhteen mieheenkään, joka tekisi kaiken tuon. 🙂
En kanssa juu.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
En kanssa juu.
Ja onhan tuossa listassa aika monta sellaista kohtaa, että jos joku kumppanistaan tuollaisia valittelisi (oli sitten mies tai nainen), niin saattaisin jo kysäistä, että anteeksi nyt vaan, mutta miksi ihmeessä sä sen kanssa edes olet. Yleensä en ota mitään kantaa toisten parisuhteisiin.
- Anonyymi
Voi justus, mitä nillittämistä. En haluaisi elää ihmisen kanssa joka laatii tuommoisia listauksia.
- Anonyymi
Eli sinusta kumpanisi saisi tehdä kaikkea listatuista, mutta ei laatia listoja. Ok. 🙂
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k303700Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet491608- 731328
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751171Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911031Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1701021- 78862
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua37760Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?47735- 39699