Miksi olet Suomalainen?

Anonyymi-ap

Kysymys lapsettomille naisille. Miksi olet suomalainen? Jos sinulla on toimivat munasarjat silloin sinun hommasi on lisääntyä. Jos vihaat suomalaista yhteiskuntaa niin paljon että haluat vain tanssia mahon tanssin sen haudalla, niin mikset muuta jonnekin muualle, maailma on nykyisin avoin ja varmaankin jossain muualla asiat ovat enemmän mielesi mukaiset.

Miksi siis loisit täällä? Lapsettomuus on myös itseinhoa, kokemus siitä että oma elämä ei ole niin arvokas että sitä kannattaisi jatkaa eteenpäin. Kun katsotaan jatkumoa joka alkaa vanhemmistasi ja jatkuu aina alkulimaan saakka niin kaikille näille on yksi asia yhteinen: He ovat olleet elämän soihdun kantajia. Tämän prinsiipin jatkaminen on imperatiivissa. Jos koet olevasi vapaa individualistinen ihminen - niin silloin yhteiskuntamme on onnistunut jossain; tätä onnistumista ei lisätä sillä että kaikki saavutukset lanataan tyhjiin muutamassa sukupolvessa koska raskaus oli "hankalaa" - Se on heikon ihmisen puhetta, laiskan ihmisen puhetta.

Olemassaolosi on ihme ja sinun yksiselitteinen tarkoituksesi on jatkaa tuon ihmeen toteutumista. Ei ole tekosyitä.

40

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi olen suomalainen? mun molemmat vanhemmat ovat suomalaisia ja olen syntynyt Suomessa. Tarkalleen ottaen siis kantasuomalainen. Miten tämä liittyy siihen, ettei ole lapsia? kyllä Suomessa on hyvä asua ja saakin olla onnellinen, että elämä on täällä. Asiat voisi olla paljon huonommin.
      Tällähetkellä mun elämään ei todellakaan sovi lapset. Ei vaan sovi tähän elämäntilanteeseen. Lapsista täytyy kantaa täysi vastuu, ja tällähetkellä en pystyisi siihen mitenkään. Vastuullista on myös se, ettei tee niitä lapsia jos tietää ettei pärjäisi niiden kanssa juurikin oman elämäntilanteen tai muun syyn vuoksi.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­­­N­­­y­m­­­f­­o­­m­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Outo kysymys. Olen syntynyt Suomessa. Vanhempani ovat suomalaisia. Koko sukuni on suomalainen. Ei mulla ole siteitä mihinkään muuhun maahan kuin Suomeen. Siksi olen suomalainen. Lapsia taas ei ole syytä tehdä kenenkään, jolla ei ole halua ja kykyä niitä kasvattaa.

      • Anonyymi

        Ja siis totta se tietysti on, että moni muukin maa ottaisi verorahani mielellään vastaan. Mä nyt kuitenkin olen ainakin tähän asti maksanut ne ihan mielelläni Suomeen.


    • Anonyymi

      Luulisi sua häiritsevän senkin, että olen mennyt lisääntymään, mutta lapseni isä ei ole suomalainen.

      • Jostain syystä se on monelle miehelle kirosana. En kyllä ymmärrä miksi.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Jostain syystä se on monelle miehelle kirosana. En kyllä ymmärrä miksi.

        Ei sillä ainakaan noiden aloittajan perusteiden kanssa pitäisi olla mitään tekemistä, mutta epäilen, että ei näinkään ole hänen mielestään hyvä. 🙂


    • Olen suomalainen, koska mun mun vanhemmat on suomalaisia ja isovanhemmat ja heidän vanhempansa. Miten lisääntyminen liittyy kansalaisuuteen? En vihaa suomalaista yhteiskuntaa, koska mulla ei ole lapsia. Mikä ihmeen kirjoitus tuo on? Vihaatko lapsettomia naisia vai naisia ylipäätään? Ei naisen tehtävä ole vain synnyttää lapsia. Samalla tavalla voi sitten sanoa miehistä, että heidän ainut tehtävänsä on vain siittää lapsia ja jos he eivät siitä tai pysty he ovat atrpeettomia. Mikä ihmeen hullu ajatus tuo on?

    • Jos tämä on vetoomus saada p.llua, niin helvetin huono.

      Jos samanlaisia turvenuijia tulee vastaan kuin aloittaja, niin hedelmöitys onnistuu muutenkin.

      (Tiedoksi idiootille aloittajalle)

      Ehkä olisikin aika "puhdistaa" maaperää idiooteista.

      Isähahmona toimii paremmin ukit ja setät, sekä enot...

      • Anonyymi

        Sinä sen parhaiten tiedät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sen parhaiten tiedät.

        No mulla oli hyvä isä. Oli mukana mun ja siskon elämässä loppuunsa asti ja tavallaan elää yhä mukana nikseineen ja opetuksineen Ukko sitoutui meihin 110%;sti.

        Että tiedän sikäli mikä on tärkeää...

        Mutta mietin myös niitä muksuja, joiden isät luimistelee ja miettii omaa tilaansa...ja olen kuullut miten kipeää voi tehdä, kun oma isä katoaa...ei saa kiinni. Ei välitä....

        Se on kova vastuu...tiedän itsekin isänä. Sattuu ja tuntuu välillä hiton paskalle, kun näkee itkevän pienen ihmisen. Vituttaa nainen, jonka kanssa teki ne lapset...mutta lapset tarvitsee aikuisen...edes yhden. Miksi ei voisi olla useampikin vierellä?

        Kyllä mä liputan sen puolesta 110%, että sovittaisiin kaikki mitä keksii, ennen lapsen syntymää. Ja parisuhteet/lisääntyminen voisi olla erillisiä juttuja...

        Ei ole lasten syy, jos vanhemmat ei tule toimeen...


    • Anonyymi

      Se varmaan on sitten sulle ok, että hoidin tuon "tehtäväni" tanskalaisen pakastesperman avulla?

      • Anonyymi

        Laadukkaampaa kuin suomalaisten


    • Anonyymi

      "...raskaus oli "hankalaa"..."

      On "pientä" aliarviointia. Raskaudesta ja synnytyksestä on naisille lukemattomia fyysisiä ja henkisiä haittoja. Yksi pieni haitta on, ETTÄ SIIHEN VOI KUOLLA. V'tun pelle.

      • Anonyymi

        Elämän suurin riski on joka asiassa se, että voi kuolla🤣 Idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän suurin riski on joka asiassa se, että voi kuolla🤣 Idiootti.

        Hei v'tun pienimunanen pässi, tunge viiden kilon vesimeloni anuksees ja nauti, me kaikki tiedetään että sä nautit, sä teet sitä joka päivä, kuivana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei v'tun pienimunanen pässi, tunge viiden kilon vesimeloni anuksees ja nauti, me kaikki tiedetään että sä nautit, sä teet sitä joka päivä, kuivana.

        Osui ja upposi näköjään.🤣


      • Anonyymi

        Tää. Siihen voi kuolla ja sen jälkeen kroppa voi olla lopullisesti pilalla. Monellakin tapaa. Enkä tarkoita nyt ulkonäköä.


    • Anonyymi

      Miksi olet venäläinen, onko sukunimesikin jo Venäläinen?

      Isot tissit hyvä naisilla, niissä on enemmän lihsa syödä kun teurastaa vähän, possu-marginaalilla...

    • Anonyymi

      Vihervasurit on yleensä lapsettomia, kun femakot vihaa miehiä ja lapsettomuus on "ilmastoteko".🤣

      • Anonyymi

        Sulla on varmasti näyttää tilastotietoakin tuon tueksi?


    • No tänneppä olen sattunut syntymään🤷
      En ole pyytänyt syntyä, mutta tämmönen nyt sattu vanhemmilleni putkahtamaan🤷🤷
      Millään muullakaan eläinlajilla _kaikki_ yksilöt eivät lisäänny ja ihmispopulaatiota tuntuu riittävän varsin hyvin ilman minun panostani..

    • Anonyymi

      Voi luoja näitä aloituksia. Ei liity mitenkään suomalaisuus naisten lisääntymiseen.

    • Anonyymi

      Siinähän miehet tapatte toisenne sitten Suomessa sukupuuttoon kun naiset lähtevät muihin maihin. Joka ikinen maa ottaisi sen naislauman ilosta kiljuen vastaan.

    • Kyllä on ihme sontaa taas tällänenkin. Millä oikeudella sä kuvittelet sitten että sulla on tuon perusteella yhtään sen enempää olla oikeus suomalainen jos oot lapseton mies jos sua nyt mieheksi voi kutsua kun tuollasta shaibaa latelet naisista. Jos tuo koskee lapsettomia naisia niin aivan yhtä täsmällisesti sitten koskee myös lapsettomia miehiäkin joten jos sellainen olet niin pitäisköhän sun ihan ittes harkita sitä muuttoo pois täältä.😄.

    • Anonyymi

      Kovaa tekstiä. Eiköhän se ole jokaisen oma asia lisääntyä tai olla lisääntymättä. Ja ei se ole ihan itsestään selvyys, että saa lapsia. Kovaa tekstiä aloittajalta.

    • Anonyymi

      Rahaa laskettaessa ei tänne "ORPOLANDIAAN" kannattaisi lapsia tehdä.
      Onhan nytkin hallitus tekemässä päätöksiä joka vaikeuttaa vanhemmuutta.
      Ihmiset kun eivät ole mitään Sanna Marineja, jotka voivat kaikki ongelmat rahalla korjata. Monella on osapäivätyö lapsien ohella eläen, sovitettava pienet tulot ja lapsien tarpeet.

      Raha ei ole kuitenkaan se mikä tässä asiassa ratkaisee, se on oma valinta. Valtio voi vain ohjata syntyvyyttä haluamaansa suuntaan. Olihan joskus verotuksessa lapsivähennyt ja muista miten monilapsisen perheen isä ei maksanut veroja kuin 4 % työstä josta sai 35 000 euroa.

      Keinoja syntyvyyden nostamiseen on ollut ja olisi yhä.

      AV

      • Anonyymi

        Me harkitsemme taas lasta, kun vihdoin saimme maahan fiksun hallituksen. Sannan hallituskaudella päätimme, että lasta ei tällaiseen uuskommunismiin kannata tehdä kärsimään.
        Emme kuitenkaan tee lasta yhteiskunnan elättämisen toivossa, vaan elätämme (rahoitamme) lapsen elämän itse.


    • Jätät huomioimatta että muutama edellinen sukupolvi ei pelkästään ollut elämän soihdunkantaja vaan myös tulipalonsytyttäjä.

      Onnistuminen on kokeiltu ja nähty ja seuraavaksi kokeillaan taas jotain muuta.

      • Anonyymi

        Ruotsissa palaa ja Palestiinassa, ei tuollaisiakaan keinoja kannattaisi enää kokeilla, ne on jo nähty. Ydinperheen arvostaminen, hyvä koulutus lapsille ja tulevaisuus on hyvä.
        Englannin ja Yhdysvaltain malli ei ole se mitä Suomen tulisi tehdä, onhan Suomea ihailtu vuosikymmenet kateellisina. Miten on mahdollista kouluttautua hyvään ammattiin köyhistäkin lähtökohdista jne. Onhan Suomi aikaisemmin hyvin menestynyt.

        Suunta voi olla nyt toinen, kun on ollut valloillaan "ne toiset keinot" jo 20 vuotta.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa palaa ja Palestiinassa, ei tuollaisiakaan keinoja kannattaisi enää kokeilla, ne on jo nähty. Ydinperheen arvostaminen, hyvä koulutus lapsille ja tulevaisuus on hyvä.
        Englannin ja Yhdysvaltain malli ei ole se mitä Suomen tulisi tehdä, onhan Suomea ihailtu vuosikymmenet kateellisina. Miten on mahdollista kouluttautua hyvään ammattiin köyhistäkin lähtökohdista jne. Onhan Suomi aikaisemmin hyvin menestynyt.

        Suunta voi olla nyt toinen, kun on ollut valloillaan "ne toiset keinot" jo 20 vuotta.

        AV

        Tarkoitin tulipalolla ihan vaan elämän määrällistä elvytystä. Hattujen sodan jälkeen Suomessa on ollut n. puoli miljoonaa ihmistä, 1800-luvulla ylitettiin ensin miljoona ja sitten kaksi miljoonaa, 1900-luvulla 3,4 ja 5 miljoonaa. Ei vastaava kasvu oikein voi jatkua eikä vaikuta siltä että mikään vakiintuminenkaan onnistuisi joten tulevaisuus tuo sitten taas jotain uutta. Suomalaisten elämäntapa- ja yhteiskuntakokeilu tulee häviämään. Ehkä siitä jotakin jää seuraaviin harjoituksiin.


    • Lisääntymisessä pitäisi kyllä ihan ensin ottaa kansallisuuden sijasta ottaa huomioon, että lapsista pystyy pitämään huolta, lapsille jaksaa ja pystyy antamaan pyyteetöntä rakkautta ja rajoja ja voimavarat riittävät lapsen tukemiseen tasapainoiseen aikuisuuteen. Vanhemmuus ei ole pelkkä sp*rman ruikkaus tai pelkkä synnytys. Vastuu on kova ja aina ei ole ihan helppoakaan. Etukäteen ei tiedä onko tulokas herttainen ylikiltti kympin tyttö vai lapsi, jolla on isoja haasteita ja vahva tuen tarve. Kummastakin pitää pystyä pitämään huolta ihan samalla lailla ja tarvittaessa pitää pystyä turvautumaan apuun. En kannata lestadiolaisyyylistä 10-15 lapsen perheitä useammasta syystä. Isommat lapset joutuu ottamaan pienemmistä ja itsestään vastuuta, joka kuuluu aikuiselle (ei lapselle) ja vanhempien aika ei riitä kaikille antamaan mitä lapsi tarvitsisi. Toiseksi ääriharvan naisen terveys kestää synnytyskoneena olemista ja äidit kuolee ennen aikaisesti.

      Valitettavasti lapset on vanhempiensa geenien summa. Jos jommalla kummalla on autismin kirjoa, adhd, mielen haasteita tai oppimishäiriöitä, on aika iso todennäköisyys että se periytyy ainakin osalle lapsista. Erilaisuuden kanssa pärjää, joskus erinomaisestikin, kun saa riittävää tukea kotona ja koulussa (yksi taho harvoin riittää). Vielä valitettavammin lapset on elinympäristönsä summa, syrjäytyneisyys ja se ettei kouluta itsellensä ammattia tai myös päihteet ja lapsuusajan traumojen ja turvatyomuuden aiheuttamat mt-ongelmat myös valitettavan usein periytyy, vaikka se ei liity geeneihin mitenkään. Kaikista isoimman kunnioitukseni saa ihmiset, jotka pystyvät oman sukunsa negatiivisen kierteen katkaistua omilta lapsiltaan tai itseltään, joko antamalla lapsilleen henkisen turvan ja rakkauden mitä itse ei saanut tai hankkimalla itselleen ammatin ja osallistumalla yhteiskuntaan maksamalla veroja. Joskus voi olla ihan tietoinen ja epäitsekäs valinta, ettei lapsia hanki (jos tietää ettei lapsista jaksaisi/pystyisi pitää huolta).

      Useimmat jää lapsettomaksi, koska sopiva kumppani ei löydy. Asiaa ei tule ajatelleeksi riittävän ajoissa, parisuhde ja työtilanne voi olla liian epävarma, ja sitten aika loppuukin. Jos epävarmuuden sietokyky ei ole rautainen, ei lapsien hankinnalle löydy oikeaa aikaa koskaan. Elämme hyvin epävarmaa aikaa ja se tekee perheen perustamisesta vaikeaa.

      Lapsia voi hankkia myös luovutetulla sukusoluilla. Jos ätmi haluaa jälkeläisiä, muttei löydä puolisoa, mikä estää alkamasta luovuttajaksi? Tai ilmoittamalla, että etsii naista, joka haluaa kumppanuusvanhemmuutta. Ei ole naisten vika, jos ätmillä on vaikeuksia pariutua! Ketään ei voi pakottaa parisuhteeseen, kuten Intiassa ja Afrikassa paikoin vielä tehdään. Meillä nainen on ihminen ei myytävä tavara.

      Oman osuuteni suomalaisten lisääntymisestä olen tehnyt.

    • Anonyymi

      Vedä sinäkin käteen, niin maailma pelastuu.
      Ei muuta sanottavaa tuollaiselle.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Tästä ei voi olla muuta kuin samaa mieltä!


    • Anonyymi

      Lapsellinen vai lapseton henkilö, oletko lapsellinen ja sinisilmäinen?

    • Olen geeniperimäni vanki. Vanhempani ovat suomalaisia. Olen onnellinen sisukkaasta mielenlaadusta ja jääräpäisestä luonteesta.

    • Anonyymi

      Onneksi nykyään naisen ei tarvitse tehdä lapsia. Kukaanhan ei arvosta naista siitä että hänellä on lapsia. Sen näkee esimerkiksi tämän palstan yksinhuoltajaäitien jatkuvasta haukkumisesta. Kuitenkin siitä naista arvostetaan jos hän luo uraa ja tienaa rahaa. Joten siihen kannattaa panostaa ja lasten hankkiminenhan on vain urakehityksen tiellä.

    • Anonyymi

      Toivottavasti sinä hyppäät sillalta saastakasa. Olet kasa sontaa.

    • Anonyymi

      Jos on 1 lapsi on lapsellinen henkilö, jos on monta lasta on lapsekas henkilö.

    • Anonyymi

      Länsimainen kulttuuri ja lainsäädäntö perustuu yksilönvapauteen. Siihen kuuluu myös velvollisuuksia.

      Lisääntyminen ei ole kulttuurinen eikä lainsäädännöllinen velvollisuus sen enempää naisille kuin miehillekään. Vapaus lisääntyä ja olla lisääntymättä on Suomessa sekä muissa länsimaissa turvattu lainsäädännöllä.

      Aloittajan mielipide ei tätä faktaa muuta.

      🦄

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe