Kilomummot Näätämössä!

Anonyymi-ap

Inarin maine rapautuu nopealla vauhdilla:
https://yle.fi/a/74-20054692

Talvituristit voidaan unohtaa.

"Paikalliset kertovat kuulleensa norjalaisilta rajamiehiltä, että osa tuotteista menee jopa suoraan rintamalle venäläisille sotilaille. Esimerkiksi Kuoma-kengät ovat venäläisten keskuudessa hyvin haluttuja. Niitä käydään hakemassa naapurikaupastakin, vaikkei niitä tax-freenä siellä myydäkään."

Inarin maine on mennyttä.

45

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Itse jäin ihmettelemään venäläislasten suuria jalkoja. Ostoksien seassa näkyi runsaasti 46-numeroisia Kuoma-kenkiä"

      • Anonyymi

        Näätämön kauppias voisi tilata kauppaansa kokoa 40 pienempiä kenkiä. Niitä ei varmaankaan vietäisi rintamalle.


    • Anonyymi

      Miksei rajaa saada ryssiltä kokonaan kiinni? Mikä siinä on niin vaikeaa?

      • Anonyymi

        Yhdessä Norjan kanssa pitää meidän laittaa raja kokonaan ryssiltä kiinni.


      • Anonyymi

        Myydään ostokset alvitta,lähtiessä lyödään euroseteleitä kouraan,paikallinen maksaa kalleimman kautta,moraalitonta kokkarikauppiaalta,veli venäläinen.


    • Inarin kunnan isot marketit on rakennettu kuulemma Venäjältä tulevien asiakkaiden varaan.
      S-markettia pyörittää mies jolla on venäläinen suku apuna sekä tukena niin Venäjän kauppaa sujuu ja venäläiset saa S-pankin kortit joilla voivat rullata Suomessa bonustilillä

      • Anonyymi

        Höpö höpö, Suomessa toimitaan lakien mukaisesti,ei mitään erikois etuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, Suomessa toimitaan lakien mukaisesti,ei mitään erikois etuja.

        Heillä jotka on venäläisten kanssa naimissa toimii yhdenvertaisuuslain mukaan eli jos puoliso on venäläinen syntyjään niin kaikilla venäläisillä on sama oikeus.
        Heillä on sekä Suomen että Venäjän kansalaisuus.

        Tuon S-marketin pomon vaimon veli oli minun työkaveri ja hän kerto, että äitinsä on menny uusiin naimisiin Ivalossa asuvan miehen kanssa ja näin hän ja siskonsa on päässeet Suomeen asumaan myös.
        En tiedä onko kyseinen mies edes alkuperäisiä Inarin kuntalaisia.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Heillä jotka on venäläisten kanssa naimissa toimii yhdenvertaisuuslain mukaan eli jos puoliso on venäläinen syntyjään niin kaikilla venäläisillä on sama oikeus.
        Heillä on sekä Suomen että Venäjän kansalaisuus.

        Tuon S-marketin pomon vaimon veli oli minun työkaveri ja hän kerto, että äitinsä on menny uusiin naimisiin Ivalossa asuvan miehen kanssa ja näin hän ja siskonsa on päässeet Suomeen asumaan myös.
        En tiedä onko kyseinen mies edes alkuperäisiä Inarin kuntalaisia.

        Kyllä mielelläni pidän Suomen ja Ruotsin kaksoiskansalaisuudet vaikka Ruotsi on väkisin tukkinut Ruotsin kansalaisuuden mulle jota en ole koskaan hakenut eikä vanhemmatkaan ole anoneet.
        Ei voi tietää vaikka joku päivä ollaan kaikki Suomen ja Venäjän, Somalian tai jonku muun maan kaksoiskansalaisia, koska yhdenvertaisuuslain mukaan voi kaikki saada Suomessa Venäjän tai jonku muun maan kansalaisuuden jos syrjintää ei muuten saada loppumaan!

        Olen istunut kunnianloukkaus sakkovankina ja pidän Ruotsin sekä Suomen kaksoiskansalaisuuksia yhtä turvallisina ja lait toimii molemmissa maissa samalla tavalla vaikka Ruotsissa onkin lisänä pykäliä joita Suomessa ei ole.


    • Anonyymi

      Erityisest' pienellä paikkakunnalla kauppojen tarjouksia mahdollisuus toteuttaa vain kun on paljon maksavia asiakkaita. Ei tunne teidän seudun asiakkaita, eikä määriä. Mikäli teitillä siellä käypi venäläisiä ostoksilla siitä hyötyvät paikalliset suomalaiset on kauppa, muut palvelut, on useammalle mahdollisuus edes lyhytaikaisiin palkkatyöhön.
      Vertailu Norjan tekemiin ratkaisuihin on naivia. Norjassa palkat on aivan toisenlaiset kuin suomalaisilla. Lisäksi norjalaisten on kuljetettava paljon pidempi matka ruokatarvikkeita Suomen läpi Norjan kauppoihin, joten heidä kannalta tärkeätä saada tavaraa myös asukkaille talvellaki.
      Voihan toki olla mahdollista Norjassa, että osa ruuasta kulkee lentäen. Jo joitain kymmeniä vuosia sitten, kertoivat norjalaiset kuljettavansa Tromssa:sta Norjan Kirkkoniemeen armeijan käytössä olevalla junaradalla oikein vaikeina keliaikana tarvittaessa ruokaa ja muuta. Siis taas siitä junaradasta?

      • Anonyymi

        Tromssasta Kirkkoniemeen ei ole olemassa junarataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tromssasta Kirkkoniemeen ei ole olemassa junarataa.

        On, kertoivat siitä Nevostoliiton romahduksen jälkeen. Tietysti täysin tarkkaa tietoa mistä Tromssa alueelta, mihin saakka Norjan Kirkkoniemeen kulkee maan alla.
        Tuolloin Neuvostoliiton romahduksen aikoihin rata oli hyvin matala lähempänä Norjan Kirkkoniemeä kertoivat, siksi sen käyttötarkoitus ruokien, lääkeiden ja muun yksityiseen kuljetukseen oli rajallinen?
        Melkoisen varmasi nykyisi tunneli on suuri, kun louhinta teniikka muutunut, tunneissa ei välttämättä kuljeskela koneiden käytön aikana, koska on etäohjas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, kertoivat siitä Nevostoliiton romahduksen jälkeen. Tietysti täysin tarkkaa tietoa mistä Tromssa alueelta, mihin saakka Norjan Kirkkoniemeen kulkee maan alla.
        Tuolloin Neuvostoliiton romahduksen aikoihin rata oli hyvin matala lähempänä Norjan Kirkkoniemeä kertoivat, siksi sen käyttötarkoitus ruokien, lääkeiden ja muun yksityiseen kuljetukseen oli rajallinen?
        Melkoisen varmasi nykyisi tunneli on suuri, kun louhinta teniikka muutunut, tunneissa ei välttämättä kuljeskela koneiden käytön aikana, koska on etäohjas.

        Norjassa monin pakoin matkustetaan lentäen joka on nopea menetelmä, tuskimpa norjalaiset haluaisivat matkustaa lukuisia tunteja maan alla. Siksikin käyttötakoitus sopii hyvin vain armeijan käyttöön. Myöskään ei ole suurempaa käyttötarkoitusta kaupallisiin ruokien tavaroiden kuljetukseen kun kummassakaan päässä, eikä niiden välissä ole merkittävää teollisuutta suuressa määrin. Jonkin verran tietysti tonneittain kuljettavat vuoden aikana kalaa, siitäkin paljon kuljettavat Suomen ja Ruotsin läpi etelä Norjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, kertoivat siitä Nevostoliiton romahduksen jälkeen. Tietysti täysin tarkkaa tietoa mistä Tromssa alueelta, mihin saakka Norjan Kirkkoniemeen kulkee maan alla.
        Tuolloin Neuvostoliiton romahduksen aikoihin rata oli hyvin matala lähempänä Norjan Kirkkoniemeä kertoivat, siksi sen käyttötarkoitus ruokien, lääkeiden ja muun yksityiseen kuljetukseen oli rajallinen?
        Melkoisen varmasi nykyisi tunneli on suuri, kun louhinta teniikka muutunut, tunneissa ei välttämättä kuljeskela koneiden käytön aikana, koska on etäohjas.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dfc085c1-75b1-4521-ae57-5148c0ab3864

        Tuossa hieman luettavaa tunnelifriikeille, ketkä nuihin uskoo.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dfc085c1-75b1-4521-ae57-5148c0ab3864

        Tuossa hieman luettavaa tunnelifriikeille, ketkä nuihin uskoo.

        Pohjoisen rata hyödyttäisi vain porotaloutta. Nykyisin lisääntyvä rekkakuljetukset voisi määrätä kontit siirettäväksi junakuljetuksiin jostain Ivalon korkeudelta pohjoiseen. Junakuljetukset noin muutenki voivat olla halvempi sekä aikataulultaan tarkempi menetelmä saada osia asiakkaiden vaikkapa kelkkaan, veneisiin, myös rehuva eläimille ja moneen muuhun. Porokolarit vähenisi kun rekkoja vähemmän, myös luonto kiittäisi kun rekkojen dieselpäästöt vähenisi. Rekat myös valuttavat paljon öljyä sekä hydrauliikkaöljyä luontoon joka voi aiheuttaa porojen teiden varsille menneille terveysongelmia kun käyvät nuolemassa suolaa, joka sitten voi ollaki muuta kuin suolaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjoisen rata hyödyttäisi vain porotaloutta. Nykyisin lisääntyvä rekkakuljetukset voisi määrätä kontit siirettäväksi junakuljetuksiin jostain Ivalon korkeudelta pohjoiseen. Junakuljetukset noin muutenki voivat olla halvempi sekä aikataulultaan tarkempi menetelmä saada osia asiakkaiden vaikkapa kelkkaan, veneisiin, myös rehuva eläimille ja moneen muuhun. Porokolarit vähenisi kun rekkoja vähemmän, myös luonto kiittäisi kun rekkojen dieselpäästöt vähenisi. Rekat myös valuttavat paljon öljyä sekä hydrauliikkaöljyä luontoon joka voi aiheuttaa porojen teiden varsille menneille terveysongelmia kun käyvät nuolemassa suolaa, joka sitten voi ollaki muuta kuin suolaa.

        "Pohjoisen rata hyödyttäisi vain porotaloutta."
        Sun tekoäly ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieto on tietoa, tunneli on.

        Laitahan tänne sitten luotettava linkki. Ei taida löytyä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieto on tietoa, tunneli on.

        Pää voi mennä sekasin nuista tunneliteorioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dfc085c1-75b1-4521-ae57-5148c0ab3864

        Tuossa hieman luettavaa tunnelifriikeille, ketkä nuihin uskoo.

        Mikä hinku se on piilotella sitä Tromssa - Kirkkoniemen rataa Norjassa. Onhan Suomessaki Helsingin alla toinen Helsinki, Päijänteeltä saakka menee tunneli Helsinkiin asti jossa kulkee vesi. Otaniemestä pääsee maan alitse Helsingin stadionille.
        Pelkästään Norjan patoalueiden sähköntuotanto tarvitsee suuria raskaita kuljetuksia kukkuloide, tunturien, vuorien alla joita helpoiten tekevät junayhteydet maan alla. Pohjois-Norja on paikoitelle täynnä tunneliverkostoa suurineen tiloineen jossa jopa raskaampa korjaushalleja. Esimerkiksi Kilpisjärven ja Skibot välillä on oikein ison tunturin alla helikopterihallin jonne laskeutunut / noussut keskiraskaita koptereita. Käytävät sitä nykyisin enempi sähköverkkojen huolloin - rakentamisen koptereiden laskeutumispaikkana. Sinne näkeminen mahdotonta, pääsee vain tietä myöten, satelliittikartassa alue peitetty maastokuvilla. Voi olla sen kytötakoituksen muuttunen Venjän hyökkäyksen jälkeen Ukainaan? Hyvinki mahdollista Pohjois-Norja tarvitsevan sotilaallista voimaa pohjoisille aleille, joten tunneliverkostolla on erityisen tärkeä pitää puolustusjärjestelmä piilossa, ehkä myös muilta NATO mailta?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hinku se on piilotella sitä Tromssa - Kirkkoniemen rataa Norjassa. Onhan Suomessaki Helsingin alla toinen Helsinki, Päijänteeltä saakka menee tunneli Helsinkiin asti jossa kulkee vesi. Otaniemestä pääsee maan alitse Helsingin stadionille.
        Pelkästään Norjan patoalueiden sähköntuotanto tarvitsee suuria raskaita kuljetuksia kukkuloide, tunturien, vuorien alla joita helpoiten tekevät junayhteydet maan alla. Pohjois-Norja on paikoitelle täynnä tunneliverkostoa suurineen tiloineen jossa jopa raskaampa korjaushalleja. Esimerkiksi Kilpisjärven ja Skibot välillä on oikein ison tunturin alla helikopterihallin jonne laskeutunut / noussut keskiraskaita koptereita. Käytävät sitä nykyisin enempi sähköverkkojen huolloin - rakentamisen koptereiden laskeutumispaikkana. Sinne näkeminen mahdotonta, pääsee vain tietä myöten, satelliittikartassa alue peitetty maastokuvilla. Voi olla sen kytötakoituksen muuttunen Venjän hyökkäyksen jälkeen Ukainaan? Hyvinki mahdollista Pohjois-Norja tarvitsevan sotilaallista voimaa pohjoisille aleille, joten tunneliverkostolla on erityisen tärkeä pitää puolustusjärjestelmä piilossa, ehkä myös muilta NATO mailta?

        "Otaniemestä pääsee maan alitse Helsingin stadionille."
        Mahtaakohan pitää paikkaansa? Tunneleita Helsingin alla on, mutta että myös Espoossa.....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hinku se on piilotella sitä Tromssa - Kirkkoniemen rataa Norjassa. Onhan Suomessaki Helsingin alla toinen Helsinki, Päijänteeltä saakka menee tunneli Helsinkiin asti jossa kulkee vesi. Otaniemestä pääsee maan alitse Helsingin stadionille.
        Pelkästään Norjan patoalueiden sähköntuotanto tarvitsee suuria raskaita kuljetuksia kukkuloide, tunturien, vuorien alla joita helpoiten tekevät junayhteydet maan alla. Pohjois-Norja on paikoitelle täynnä tunneliverkostoa suurineen tiloineen jossa jopa raskaampa korjaushalleja. Esimerkiksi Kilpisjärven ja Skibot välillä on oikein ison tunturin alla helikopterihallin jonne laskeutunut / noussut keskiraskaita koptereita. Käytävät sitä nykyisin enempi sähköverkkojen huolloin - rakentamisen koptereiden laskeutumispaikkana. Sinne näkeminen mahdotonta, pääsee vain tietä myöten, satelliittikartassa alue peitetty maastokuvilla. Voi olla sen kytötakoituksen muuttunen Venjän hyökkäyksen jälkeen Ukainaan? Hyvinki mahdollista Pohjois-Norja tarvitsevan sotilaallista voimaa pohjoisille aleille, joten tunneliverkostolla on erityisen tärkeä pitää puolustusjärjestelmä piilossa, ehkä myös muilta NATO mailta?

        Hallin kokoa ei tietoa mutta eihän huoltoa voi tehdä talven pakkasilla tai edes vesisateella, joten sisälle halliin ne mahduttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hinku se on piilotella sitä Tromssa - Kirkkoniemen rataa Norjassa. Onhan Suomessaki Helsingin alla toinen Helsinki, Päijänteeltä saakka menee tunneli Helsinkiin asti jossa kulkee vesi. Otaniemestä pääsee maan alitse Helsingin stadionille.
        Pelkästään Norjan patoalueiden sähköntuotanto tarvitsee suuria raskaita kuljetuksia kukkuloide, tunturien, vuorien alla joita helpoiten tekevät junayhteydet maan alla. Pohjois-Norja on paikoitelle täynnä tunneliverkostoa suurineen tiloineen jossa jopa raskaampa korjaushalleja. Esimerkiksi Kilpisjärven ja Skibot välillä on oikein ison tunturin alla helikopterihallin jonne laskeutunut / noussut keskiraskaita koptereita. Käytävät sitä nykyisin enempi sähköverkkojen huolloin - rakentamisen koptereiden laskeutumispaikkana. Sinne näkeminen mahdotonta, pääsee vain tietä myöten, satelliittikartassa alue peitetty maastokuvilla. Voi olla sen kytötakoituksen muuttunen Venjän hyökkäyksen jälkeen Ukainaan? Hyvinki mahdollista Pohjois-Norja tarvitsevan sotilaallista voimaa pohjoisille aleille, joten tunneliverkostolla on erityisen tärkeä pitää puolustusjärjestelmä piilossa, ehkä myös muilta NATO mailta?

        "Esimerkiksi Kilpisjärven ja Skibot välillä on oikein ison tunturin alla helikopterihallin jonne laskeutunut / noussut keskiraskaita koptereita. "
        Näinköhän?

        Mutta Norjassa on iso luola, joka toimi kylmän sodan aikana lentokonehallina, sinne mahtui useita hävittäjiä. Olen nähnyt dokumentin siitä, en nyt löytänyt tietoa. Luola ei taida olla sotilaallisessa käytössä enää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Esimerkiksi Kilpisjärven ja Skibot välillä on oikein ison tunturin alla helikopterihallin jonne laskeutunut / noussut keskiraskaita koptereita. "
        Näinköhän?

        Mutta Norjassa on iso luola, joka toimi kylmän sodan aikana lentokonehallina, sinne mahtui useita hävittäjiä. Olen nähnyt dokumentin siitä, en nyt löytänyt tietoa. Luola ei taida olla sotilaallisessa käytössä enää

        Tuo pitää varmasti paikkansa, saksalaiset rakensivat Norjaan suuria testialueita, tykistötorneja jotka ulottuvat maan alle noin 80metrin syvyyteen.

        Nyt noin 10vuoden aikana Pohjois-Norjaan rakennettu valtavan kokoisia autotunneleita, pisin missä ajannut noin 16kilometriä. Ne uudet on niin suuria että hävittäjät mahtuisivat niihin kulkemaa oikein hyvin, lisäksi levennyskohdissa jopa kääntymään. Kun niitäkin tnneleit on monia, niin hyvin vaikea olisi ulkopuolisten tietää missä mitäkin sodan aikana olisi. Niidenki tunnelien kallioseinien takana olevasta tilankäytöstä, tietävät harvalukuiset norjalaiset näin rauhan aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hinku se on piilotella sitä Tromssa - Kirkkoniemen rataa Norjassa. Onhan Suomessaki Helsingin alla toinen Helsinki, Päijänteeltä saakka menee tunneli Helsinkiin asti jossa kulkee vesi. Otaniemestä pääsee maan alitse Helsingin stadionille.
        Pelkästään Norjan patoalueiden sähköntuotanto tarvitsee suuria raskaita kuljetuksia kukkuloide, tunturien, vuorien alla joita helpoiten tekevät junayhteydet maan alla. Pohjois-Norja on paikoitelle täynnä tunneliverkostoa suurineen tiloineen jossa jopa raskaampa korjaushalleja. Esimerkiksi Kilpisjärven ja Skibot välillä on oikein ison tunturin alla helikopterihallin jonne laskeutunut / noussut keskiraskaita koptereita. Käytävät sitä nykyisin enempi sähköverkkojen huolloin - rakentamisen koptereiden laskeutumispaikkana. Sinne näkeminen mahdotonta, pääsee vain tietä myöten, satelliittikartassa alue peitetty maastokuvilla. Voi olla sen kytötakoituksen muuttunen Venjän hyökkäyksen jälkeen Ukainaan? Hyvinki mahdollista Pohjois-Norja tarvitsevan sotilaallista voimaa pohjoisille aleille, joten tunneliverkostolla on erityisen tärkeä pitää puolustusjärjestelmä piilossa, ehkä myös muilta NATO mailta?

        "Otaniemestä pääsee maan alitse Helsingin stadionille."

        Sitä kutsutaan metroksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää varmasti paikkansa, saksalaiset rakensivat Norjaan suuria testialueita, tykistötorneja jotka ulottuvat maan alle noin 80metrin syvyyteen.

        Nyt noin 10vuoden aikana Pohjois-Norjaan rakennettu valtavan kokoisia autotunneleita, pisin missä ajannut noin 16kilometriä. Ne uudet on niin suuria että hävittäjät mahtuisivat niihin kulkemaa oikein hyvin, lisäksi levennyskohdissa jopa kääntymään. Kun niitäkin tnneleit on monia, niin hyvin vaikea olisi ulkopuolisten tietää missä mitäkin sodan aikana olisi. Niidenki tunnelien kallioseinien takana olevasta tilankäytöstä, tietävät harvalukuiset norjalaiset näin rauhan aikana.

        "Ne uudet on niin suuria että hävittäjät mahtuisivat niihin kulkemaa oikein hyvin, "

        Tuohan on vallan järkevää tosin epäilen että tuollaisesta tunnelista hävittäjä pystyisi nousemaan tai sinne laskeutumaan. Mutta sota-aikana maantietunneleille on varmasti ajateltu kaikenlaista käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ne uudet on niin suuria että hävittäjät mahtuisivat niihin kulkemaa oikein hyvin, "

        Tuohan on vallan järkevää tosin epäilen että tuollaisesta tunnelista hävittäjä pystyisi nousemaan tai sinne laskeutumaan. Mutta sota-aikana maantietunneleille on varmasti ajateltu kaikenlaista käyttöä.

        F 35, monet muut kuten helikopterit, dronet isommatki ei tarvitse vauhtia nousta taivaalle.
        Ovat ne tietysti hyvä väestönsuojia kun ihmiset voi pidemmältäki niihin ajaa autoilla ja muilla kulkuneuvoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        F 35, monet muut kuten helikopterit, dronet isommatki ei tarvitse vauhtia nousta taivaalle.
        Ovat ne tietysti hyvä väestönsuojia kun ihmiset voi pidemmältäki niihin ajaa autoilla ja muilla kulkuneuvoilla.

        Pelkästään Gazan alueela tehneet 500km tunneleita, uutisoivat.

        Jo olsi laiskkaa porukkaa jos norjalaiset eivät jaksaisi tehdä isompi ja pidenpia tunneleita paremmilla laitteilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallin kokoa ei tietoa mutta eihän huoltoa voi tehdä talven pakkasilla tai edes vesisateella, joten sisälle halliin ne mahduttava.

        Hallista puheenollen,meillä on jäähalli turskilla ei.


      • Anonyymi

        Ei venäläiset tuota meille palveluja ,kauppiaita moraalitonta toimintaa myydä taxfreetä piiloudutaan aina lain taakse,ahneutta.


      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onko tietoa käykö kilomummot vielä Näätämön kaupassa vai onko kauppa heille kiinni?

    • Anonyymi

      Ei ryssiä saada kuriin kuin TÄYSSULULLA!

      https://yle.fi/a/74-20055681

      Yksi ihminen pikkubussissa, kiertävät rajoitteita kuin mitään ei olisi tapahtunut.

      RAJA KIINNI RYSSILTÄ!

      • Anonyymi

        SUO-MI POI-KA TULE TÄNNE NIIN SAAT TOVEREILTA
        LEI-PÄÄ


    • Anonyymi

      Maraboumummoja ne on.

      • Anonyymi

        SEKIN VALMISTETAAN RUOTTISSA.


    • Anonyymi

      TB tuholainen, ostitko taas jöötelöä joista rahat mennööpi Putinin sotarahastoon?

    • Muistin, että ennen Inarin kuntalaiset kävi ostamassa Venäjältä huopatossuja…

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3515
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1576
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      826
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe