Sain sähköpostin laitettua, mutta meni vahingossa eilisellä päivällä.

Tuskin tuosta niin vakavaa vaaraa aiheutui, koska eilen tuon aloitin… Pätkän sähköpostista laitan tähän niin saattee vähän näyttöä miten Holomanämmä hoitelee asioita.

” Päättäjien laiminlyönnit aiheuttaa sen, että kaikki ollaan kohta edunvalvonnassa ja päättäjät ovat hakeneet tietoisesti taloudellista hyötyä, mutta eivät ole kantaneet vastuita kummassakaan kunnassa alkuperäisväestöstä jotka maksaa veroja myös Kelan työttömyyspäivärahoista.

Työllistyminen on haastavaa ja siihen vaikuttaa myös se, että paikallisliikennettä ei ole ja kaikki ei omista autoa. Taksilla ei voi velvoittaa ketään kulkemaan töihin tai kauppaan.
Palvelujen puuttuminen on vapaudenriistoa jolla estetään normaali elämä sekä eristetään yhteiskunnasta tietoisesti.

Asioita on vaikka kuinka paljon, mutta olen työttömänä Kelan työttömyyspäivärahalla ja Utsjoen sekä Inarin kunnassa on palkattu ihmisiä näihin tehtäviin ja heille on maksettu palkkaa kuukaudessa yli 5000€ jos netistä olevat tiedot pitää paikkansa. Minun näkemyksen mukaan heidän työt on jääneet tekemättä ja nuo ei voi olla vahinkoja, koska he on hakeneet tehtäviin joissa kuuluu kantaa vastuut.

Jos väärässä olen niin kyllä minut saa vankilaan laittaa, koska minähän en todistettavasti ymmärrä miten kunnollisten ihmisten kuuluu toimia enkä opi millään, että johtajien tehtävä on alistaa ihmisiä. ”

Annoin toki uuden lupauksen, koska perustelin asioita ja laitoin myös Pelastustoimen laiminlyönti pykälän.
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-pelastustoimen-laiminlyönti

6

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä laitoin, että kyseeseen tulee myös törkeä maanpetos sekä joukkotuho, koska Suomen valtio on luvannut ettei saamelaisia kaltoinkohdella enää Suomessa.
      En ole saamelainen vaan Petsamon evakko sukua ja sama sopimus koskee myös Petsamon evakkoja!

SaKä:n saamelaiset kaltoinkohtelee ihan itseään ja heiltä puuttuu ITSESUOJELU vaisto niin kuin kuntien päättäjiltä.

• Anonyymi

"Palvelujen puuttuminen on vapaudenriistoa jolla estetään normaali elämä sekä eristetään yhteiskunnasta tietoisesti."

Tämä on erittäin hyvä ja paikkansapitävä huomio.

• Kunnilla on samat velvollisuudet, kuin kaupungeilla.
        Raaseporissa sain bussikortin kaupungilta, kun olin kuntouttavassa työtoiminnassa.
        Makso noin 100€ ja sillä sain ajella Länsi-Uudenmaan alueella.
        Helsinkiin jos olin menossa niin menin kortilla Lohjalle ja ostin sieltä lipun Helsinkiin erikseen.

Länsi-Uusimaa on samanlaista aluetta, kuin Inarin ja Utsjoen kunnat joissa ihmiset asuu pienissä kylissä kauempana keskustoista.

• Inarin kunnalle tulee niitä ARVO TEHTÄVIÄ ja MATKAILUYRITTÄJÄT saa KUNNIAA mitä ovat olleet vailla!

Eiramohan sai MATKAILUYRITTÄJÄNÄ KUNNIA YRITTÄJÄ PALKINNON!

Ilmotin, että kyseessä on TÖRKEÄ KUNNIANLOUKKAUS minua kohtaan, koska mummoni veli teki hienoa työtä yrittäjänä sekä kanto vastuuta niin, kuin YRITTÄJÄN kuuluu!
      Puolustin häntä ja laitoin, ettei hän ole välttämättä edes ymmärtänyt että Utsjoen kunnalla on ollut kokoajan SAIRAALAAN sekä TERVEYSKESKUKSEEN niin, kuin Inarin kunnalla on useisiin terveyskeskuksiin sairaalan lisäksi!
      Palolaitoksiin on ollut myös ja VALTIO EI OLE KOSKAAN ILMOITTANUT, ettei RAHAA LÖYDY IHMISTEN TURVALLISEEN ASUMISEEN SUOMESSA!

YHDENVERTAISUUSLAKI ei tarkoita sitä, että JOS YHDELLÄ ON SILMÄLASIT käytössä niin KAIKKI TOISET ON SOKEITA ja eivät näe mitään!

Minulla on SILMÄLASIT ihan NÄÖN vuoksi ja ei ole LIKINÄÖN vaan KAUKONÄÖN!

• Anonyymi

Angelissa ei ole viinakauppaa.

• Kaamaseen vois poliisiaseman laittaa ja siellä vois poliiseina Kaamasen Sheriffit jotka antaa Selli-hoitoa niin eivät tunne itseään syrjityksi.
        Palolaitoksen vois perustaa niin sais kyläyhdistys vois pyörittää VPK:ta…

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4954
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4829
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4238
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      3018
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2219
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe