Miksi nainen puuttuu miehen kaupantekoon

Anonyymi-ap

Haluaisin tietää miesten ja erityisesti naisten näkökulman tähän.
Ongelma on siinä että en pidä siitä miten nainen puuttuu asioihinin. Olen neljäkymppinen mies ja asun itsekseni mutta seurustelen.
Erityisesti ilmiö näkyy kun koitan myydä vaikka autoa tai oman firman kautta tavaraa.

Usein nainen kysyy mihin hintaan ostin sen ja mihin myyn. Ilmoitan että ostin satasella ja myyn kahdella, joka toisinaan hyvässä kaupassa saattaa olla mahdollista. Yleensä voiton osuus on pienempi. No naisen mielestä tämä on huijaamista, tai kusettamista. Mielestäni elinkeinotoiminnassa tämä on pakollista jotta toiminta on kannattavaa. Yhtälailla vaikka möisin omia tavaroitani siviilinä ilman yritystä.

Jos en mainitse autosta kaikkia vikoja, vaikka että joskus jossain toiminnassa on häiriötä, tai sellaisiakin mitä autoon voi tulla mutta siinä ei ole on sekin tuomittavaa. Mielestäni jokainen käytetyn auton ostaja tietää että käytetyssä autossa voi olla ja varmasti onkin ja siihen tulee vikoja 100%:lla varmuudella ja asia on ihan päivänselvää ostajalle jos edes vaivautuu katsomaan alihinnoiteltua romutustodistusta vailla olevaa autoa.

Minulla on tunne että minun pitäisi olla vastuussa ostajan, poikkeuksetta aikuisen ihmisen päätöksenteosta.

Sama homma on seurannut useamman seurustelukumppanin kanssa. Kyse on milloin mistäkin kyseenalaistamisesta tekemisieni suhteen.

Miksi siis naisen pitää puuttua ja moralisoida tämmöisissä asioissa? Ihan kun en osaisi itse päättää miten ja mihin hintaan myyn autoa. Onko rajanvetoni asioihin puuttumisessa liian löysää? Yrittääkö nainen tehdä jotain hyvää puuttumalla? Jätänkö kertomatta jatkossa myös nykyiselle taloudelliset ratkaisuni?

16

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No siis onhan tuo toimintasi moraalisesti hieman arveluttava, vaikkakin myös ymmärrettävää. Enemmän mua ihmetyttää se miksi nainen seurustelee sellaisen miehen kanssa, jonka moraalia pitää arveluttavana. Se on minusta erittäin outoa. Itse en viettäisi vapaaehtoisesti aikaani ihmisen kanssa, jota pitäisin moraaliseti arveluttavana ja vielä vähemmän seurustelisin sellaisen kanssa.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­­­N­y­­­m­f­­­o­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Niin, eli miksi toimintani on moraalisesti arveluttavaa? Mitä teen väärin? Eikös kaikki kannattava tavarakauppa perustu siihen että tuotteesta otetaan kate? Vai mahtaako mikään kauppa, tai osuuskauppa myydä nollakatteella jotta ihmisille saadaan ruokaa? Mikä siinä on väärin? Vai onko kommentoija sitä mieltä että meidän tavallisten kuluttajien kuuluu saada rahaa vain työnteosta ja sitäkin niin niukasti kuin mahdollista?

      Toisekseen pidän itseäni korkean moraalin omaavana. En ole koskaan petkuttanut ketään kaupoissa. Kerron aina mitä tiedän tuotteesta. En koskaan myy alaikäiselle yhtään mitään.

      Sitäkin ihmettelen että jos hän pitää minua moraalisesti kestämättömänä ihmisenä niin miksi tosiaan sitten seurustelisi minun kanssa.

      • Anonyymi

        Jos et itse tiedä, niin ei se selittämällä muutu.


    • Anonyymi

      Toihan ihan kusetusta noiden autojen kanssa siis ihan jo lain mukaan jos yrityksen nimissä myyt autoa niin olet vastuussa. Käytetyn auton kaupassa on virhe, jos: Auto poikkeaa jollakin tavalla siitä, mitä myyjä on kertonut. Myyjän vastuu ulottuu myös sellaisiin virheisiin, joista hän ei ole tiennyt,
      myyjä on laiminlyönyt velvollisuutensa kertoa auton ominaisuuksiin tai käyttöön liittyvistä olennaisista seikoista tai auto on huonompikuntoinen kuin kuluttajalla on ollut aihetta olettaa auton ikä, ajokilometrit, kauppahinta ja myyjän antamat tiedot huomioon ottaen.

      • Anonyymi

        Mitä horiset? Eli on kusetusta koska yrityksen nimissä myyn?

        Ensinnäkään yritykseni ei myy autoja, vaan ihan jotain muuta kappaletavaraa. Omaa vanhaa paskaa olen myymässä, joka on niin laho että heinäpaali ei pysy sisällä jos ulkona tuulee. Pitäisikö minun siis mainita että ovien alareunat ovat tuulen nussimat, kun niistä näkee että niitä ei ole? Pitäisikö mainita että takapyörän laakeri voi mennä, samoin kuin kampiakseli katketa, vaikka ne eivät nyt ole rikki. Ehkä vilkut lakkaavat toimimasta vaikka ne ovat nyt kyllä ehjät, vaikkei sitä voisi uskoakkaan. Katsastusmiehen raportti vioista on esillä ja leima paperissa. Ilmoitan yleensä vielä että auto myydään siinä kunnossa kun se nyt on, eikä sillä ole takuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä horiset? Eli on kusetusta koska yrityksen nimissä myyn?

        Ensinnäkään yritykseni ei myy autoja, vaan ihan jotain muuta kappaletavaraa. Omaa vanhaa paskaa olen myymässä, joka on niin laho että heinäpaali ei pysy sisällä jos ulkona tuulee. Pitäisikö minun siis mainita että ovien alareunat ovat tuulen nussimat, kun niistä näkee että niitä ei ole? Pitäisikö mainita että takapyörän laakeri voi mennä, samoin kuin kampiakseli katketa, vaikka ne eivät nyt ole rikki. Ehkä vilkut lakkaavat toimimasta vaikka ne ovat nyt kyllä ehjät, vaikkei sitä voisi uskoakkaan. Katsastusmiehen raportti vioista on esillä ja leima paperissa. Ilmoitan yleensä vielä että auto myydään siinä kunnossa kun se nyt on, eikä sillä ole takuuta.

        Enkö oikein ymmärrä miksi keskustelet yksuttöisen tuotteen hinnoista kumppanin kanssa siis yrityksesi asioista. Tottakai sisäänosto hinta on pienempi kuin ulosmyynti hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkö oikein ymmärrä miksi keskustelet yksuttöisen tuotteen hinnoista kumppanin kanssa siis yrityksesi asioista. Tottakai sisäänosto hinta on pienempi kuin ulosmyynti hinta.

        Teen siis kaikennäköisiä kauppoja, kun tavara näyttäisi tulevan millon mistäkin kun maakuntaa ravaa pitkin poikin. Toisinaan ostan yritykselle tavaraa ja myyn edelleen pois. Keskustelu virisi siitä että nyt olen myymässä omaa autoani, joka on omissa nimissä, ei yrityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkö oikein ymmärrä miksi keskustelet yksuttöisen tuotteen hinnoista kumppanin kanssa siis yrityksesi asioista. Tottakai sisäänosto hinta on pienempi kuin ulosmyynti hinta.

        Samaa vähän tossa pohdin. Itselleni ei tulisi mieleenkään puhua seurustelukumppanin kanssa yritykseni asioista, eikä varsinkaan yksittäisistä bisneksistä. Puoliso olisi jollain tasolla eri asia, mutta jos ei hän olisi yhtiökumppani, niin en mä näkisi tarpeelliseksi juurikaan tuota puolta avata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen siis kaikennäköisiä kauppoja, kun tavara näyttäisi tulevan millon mistäkin kun maakuntaa ravaa pitkin poikin. Toisinaan ostan yritykselle tavaraa ja myyn edelleen pois. Keskustelu virisi siitä että nyt olen myymässä omaa autoani, joka on omissa nimissä, ei yrityksen.

        Joko sinulla on naisia jotka eivät ymmärrä kaupanteosta mitään tai myyt heidän mielestään arvelluttavaa tavaraa riistohinnoin. Eikä tuo ole mitenkään naiseuteen liittyvä asia luonne juttu tuo on. Sekin vähän kuinka paljon nyt annat sen vaikuttaa. Toisella voi olla mielipiteitä mutta itsehän jokainen tekee päätöksensä. Kaikesta saa ongelman aikaiseksi jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa vähän tossa pohdin. Itselleni ei tulisi mieleenkään puhua seurustelukumppanin kanssa yritykseni asioista, eikä varsinkaan yksittäisistä bisneksistä. Puoliso olisi jollain tasolla eri asia, mutta jos ei hän olisi yhtiökumppani, niin en mä näkisi tarpeelliseksi juurikaan tuota puolta avata.

        Kuluuko se puoliso siitä että hänelle puhuu? Olen yrittänyt jakaa kaikki asiat puolisoni kanssa mitkä tulevat puheeksi. Ehkä tämä on tosiaan niitä asioita mitä on turha jakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinulla on naisia jotka eivät ymmärrä kaupanteosta mitään tai myyt heidän mielestään arvelluttavaa tavaraa riistohinnoin. Eikä tuo ole mitenkään naiseuteen liittyvä asia luonne juttu tuo on. Sekin vähän kuinka paljon nyt annat sen vaikuttaa. Toisella voi olla mielipiteitä mutta itsehän jokainen tekee päätöksensä. Kaikesta saa ongelman aikaiseksi jos haluaa.

        Totta. Ei se varmaan naiseuteen liittyvä ole, mutta keskusteltuani satojen ihmisten kanssa näistä asioista vain naiset ovat suhtautuneet asiaan noin.

        Hyvä pointti tuokin että "kaikesta saa ongelman aikaiseksi jos haluaa".


    • Anonyymi

      No kusettaja sinä olet jos myyt viallista kamaa ja pimität ostajalta faktoja, tässä suhteessa et ansaitse muuta kuin selkääsi.

      Sensijaan liiketoiminnan tekeminen (etsi edullista, myy paremmalla hinnalla) on täysin ok, tässä voit hyödyntää esim. sitä että kykenet maksamaan asioista, kuljettamaan niitä ja ymmärrät tavaran arvon paremmin kuin ostaja/myyjä.

      Mutta tuo sinun kusetuspaskasi on väärin, selvästi väärin. Itse ne ole varakas ja tarvitsen todellakin sitä mitä on luvattu tuotteesta - auton joka on perustoimiva, eli jos tekisin kanssasi kauppaa sinä paskannat kirjaimellisesti minun päälleni jos myyt tietoisesti paskaa ja tämä vahingoittaisi elämääni aivan kohtuuttomalla tavalla koska en esim. pääse töihin enää koska auto lahoaa käsiin. Tässä suhteessa siis nainen ajattelee sinun parastasi, sinun hammaskalustosi kuntoa niinsanotusti.

      • Anonyymi

        Anteeksi, mikä kusetuspaska? Tässä nyt kerron jo ties kuinka monetta kertaa että mitäänhän en pimitä. Esitän katsastustodistuksen ja katsastusmiehen vikalistan. Jos vanhan auton ostaja ei tiedä että vanhaan autoon voi ja varmasti tulee vikoja on se kyllä ihan tavallista tyhmyyttä. Jos haluaa viattoman auton kannattaa tosiaan mennä ostamaan uusi, tosin nekin vikaantuvat. Kuten olen tässä kertonut nyt moneen kertaan niin kaikki viat olen kertonut mitä tiedän ja tulevista en voi taata mahdollisesti mitenkään. Vai luuleeko joku vielä että käytetyllä autolla on kenties takuu siviilikaupoissa kun vielä erikseen mainitaan että myydään siinä kunnossa kun on?

        Se mitä sinusta ja alemmuuskompleksin aiheuttamasta agressiosta tulee mieleen on jotai mitä olen valitettavan monelta nähnyt. Riittävän halvalla kun myy tavaraa niin se jotenkin houkuttelee paikalle tampioita. Ilmeisesti alhainen tulotaso ja huonot käytöstavat liittyvät toisiinsa. En tiedä kausaliiteetin polarisaatiota, mutta tiedän että heitä pitäisi suojella itseltään jonkin instanssin puolesta.

        Eräskin tyyppi halusi ostaa kitaravahvistimen testaamatta. Kerroin myynti-ilmoituksessa että toimii, testausmahdollisuus on. Tomppeli tuli hakemaan, näytti joltain lihavalta moottorikerholaiselta. Kertoi että jos vahvistin ei toimi niin saan selkääni. Totesin että kaupankäynti loppui tähän. En tarvitse tarpeettomia uhkauksia idiooteilta. Mopomies meni kovin hämilleen koska hänelle ei varmaan kukaan ole äitistä lähtien sanonut ei. Yritti vielä poloinen uhkailla että luovuttaisin vahvistimen, koska tarve tuntui olevan ilmeinen, mutta peli oli mennyttä. Seuraavaksi tuli uhkaus vetoomuksella että hän tuli sieltä ja sieltä asti. Nauroin vain ja totesin että haeppa sieltä uudelleen vauhtia ja kokeile paremmilla käytöstavoilla, heitin styrkkarin autoon ja totesin että kaupankäyntitilaisuus on ohi. Se että vaihtaa testausmahdollisuuden uhkailuun on kyllä ihan tavallisen tyhmää.

        Se mitä tämän palstan keskustelun taso on tähän asti osoittanut on että tyhjän saa pyytämättäkin. Näistä neuvoista ja kommenteista on ollut yhtä paljon hyötyä kun impotenssista orgioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mikä kusetuspaska? Tässä nyt kerron jo ties kuinka monetta kertaa että mitäänhän en pimitä. Esitän katsastustodistuksen ja katsastusmiehen vikalistan. Jos vanhan auton ostaja ei tiedä että vanhaan autoon voi ja varmasti tulee vikoja on se kyllä ihan tavallista tyhmyyttä. Jos haluaa viattoman auton kannattaa tosiaan mennä ostamaan uusi, tosin nekin vikaantuvat. Kuten olen tässä kertonut nyt moneen kertaan niin kaikki viat olen kertonut mitä tiedän ja tulevista en voi taata mahdollisesti mitenkään. Vai luuleeko joku vielä että käytetyllä autolla on kenties takuu siviilikaupoissa kun vielä erikseen mainitaan että myydään siinä kunnossa kun on?

        Se mitä sinusta ja alemmuuskompleksin aiheuttamasta agressiosta tulee mieleen on jotai mitä olen valitettavan monelta nähnyt. Riittävän halvalla kun myy tavaraa niin se jotenkin houkuttelee paikalle tampioita. Ilmeisesti alhainen tulotaso ja huonot käytöstavat liittyvät toisiinsa. En tiedä kausaliiteetin polarisaatiota, mutta tiedän että heitä pitäisi suojella itseltään jonkin instanssin puolesta.

        Eräskin tyyppi halusi ostaa kitaravahvistimen testaamatta. Kerroin myynti-ilmoituksessa että toimii, testausmahdollisuus on. Tomppeli tuli hakemaan, näytti joltain lihavalta moottorikerholaiselta. Kertoi että jos vahvistin ei toimi niin saan selkääni. Totesin että kaupankäynti loppui tähän. En tarvitse tarpeettomia uhkauksia idiooteilta. Mopomies meni kovin hämilleen koska hänelle ei varmaan kukaan ole äitistä lähtien sanonut ei. Yritti vielä poloinen uhkailla että luovuttaisin vahvistimen, koska tarve tuntui olevan ilmeinen, mutta peli oli mennyttä. Seuraavaksi tuli uhkaus vetoomuksella että hän tuli sieltä ja sieltä asti. Nauroin vain ja totesin että haeppa sieltä uudelleen vauhtia ja kokeile paremmilla käytöstavoilla, heitin styrkkarin autoon ja totesin että kaupankäyntitilaisuus on ohi. Se että vaihtaa testausmahdollisuuden uhkailuun on kyllä ihan tavallisen tyhmää.

        Se mitä tämän palstan keskustelun taso on tähän asti osoittanut on että tyhjän saa pyytämättäkin. Näistä neuvoista ja kommenteista on ollut yhtä paljon hyötyä kun impotenssista orgioissa.

        Sinä olet selittelijä, sinuun tehoaa suora konkreettinen väkivalta.


    • Anonyymi

      Jaahas, minä ei kyllä naisena puutu mieheni kaupantekoon; hän vasta möi vanhan automme ja osti tilalle uuden. Ei ole harmainta aavistustakaan paljonko sai vanhasta tai paljonko maksoi uudesta, saatikka kenelle möi ja keneltä osti. KUn ei pätkääkään kiinnosta, enkä noista asioista mitään tajuakaan.

      Tämä toimii myös toisinpäin.

      Olemme naimisissa ja yhdessäolovuosia useampia kymmeniä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      194
      1621
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1424
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1228
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1179
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      120
      1085
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1065
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      133
      1023
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      989
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      62
      969
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      89
      950
    Aihe