Herpeksen tarttumisesta parisuhteessa

Anonyymi-ap

Mietiskelen tässä, että genitaaliherpes oireilee varmaan vaan pääasiassa naisilla ja heistäkin niillä joilla on joku immuniteettiongelma. Tätä ajatusta tukee havaintoni; olen nainen (jolla on herpes) ja olen ollut puolisoni kanssa 8 vuotta. Tuona aikana on ollut runsaasti seksiä (vaikka ei tietenkään jos herpes olisi aktiivisena), myös ilman kumia, 2 yhteistä lasta, joista jälkimmäistä yritettiin liki vuosi (koska minulla oli kilpirauhasen vajaatoiminta jota en ollut tiennyt). Minulla herpes oireilee silloin tällöin koska immuniteettini on ilmeisen huono ja ihoni muutenkin herkkä reagoimaan kaikkeen (saan esim hyönteisten puremista isot paukamat). Olen joutunut aika-ajoin syömään herpekseen estolääkitystä. Joka tapauksessa puolisollani herpes ei ole ilmennyt koskaan. Mietin onko tämä tavallistakin? Siis että herpes ei niin hanakasti tartu eikä oireile miehellä? Onko herpes tarttunut puolisoonne? Tai onko täällä muutoin ketään miestä jolla herpes (erityisesti genitaaliherpes) olisi?

4

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan niin, et miehelläsi on ollut herpes jo ennen kuin tapasitte. Kaikki kun ei saa rajuja oireita.

      Minulla on herpes ja kun aloimme yrittämään laska, niin puolisoni sai herpeksen 2kk sisään. Minulla ei ollut mitään oireita joista olisin voinut tietää että eritän virusta. Toki puolisoni tiesi herpeksestä ja tiesi riskit. Silti minua harmitti, että hän sai sen..

      Kyllä se vaan tarttuu herkästi. Eikä se ole maailmanloppu. Toki tiedän henkilöitä, jotka ovat joutuneet sairaalahoitoon.

      • Anonyymi

        Oletko itse mies vai nainen? Jos lähtee yrittämään lasta siitä tilanteesta jossa miehellä on herpes ja naisella ei ole, niin tilanne on periaatteessa vaarallisempi. Sitä ajatellen jos puoliso saisi herpeksen ja ensireaktion raskauden jo alettua; herpeksen ensireaktio kun on vaarallinen raskauden aikana..


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😋 ­­N­y­­­m­­­f­­­o­m­­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Enpä sanoisi mitään oletuksia yleisesti vain oman kokemuksen perusteella.
      Mutta taitaa olla niin, että naiset oireilevat voimakkaammin, etenkin ensimmäisellä kerralla. Muutoin sitten kai niin, että ihan yksilöllistä on, kenellä oireilee minkäkin verran ja kenellä ei ollenkaan. Monet asiat vaikuttavat, kaikkea tuskin voi tietääkään. Minulla ja miehelläni on ollut oireita molemmilla, ja molemmilla immuniteetti muuten päin vastoin ehkä tavallista parempi. Ajan myötä oireet kyllä harventuneet paljon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe