Vastatkaa rehellisesti !!!

Anonyymi-ap

"Mitä sitten on järkisyyt. Jos katsoo tutkimuksia mitä täälläkin on esitelty, ne olisi samanlainen arvomaailma, samanlaiset alkoholinkäyttötavat, seksi/läheisyystarpeet, luonne, +-4v ikä ja sama sosiaali- ja tulotuokka. "


Arvomaailma: vasemmisto liberaali
Alkoholi: ei koskaan/harvoin
Seksi/läheisyys:joka päivä
Luonne: ennakkoluuloton, rohkea, huolehtiva
Ikä:..mielellään nuorempi
Sosiaali-ja tuloluokka: keskituloinen, netto noin 3000e/kk

Kuulkaas yritln seurustella 6kk suomenruotsalaisen kultalusikka suussa syntyneen kanssa. Jätin hänet koska hän ei suostunut juomaan edes pirkka-appelsiinimehua. Ei siitä tullut mitään kun toinen purjehtii ja toiselle kaiken oltava luksusta. Eli liian rikaskin huono jollei elättäjää hae.

T. Nainen

133

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt oli niin luotaantyöntävä aloitus ettei tosikaan.

      • Anonyymi

        Mikä oli luotaantyöntävää? Oletko erilainen vai etkö kestä faktoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli luotaantyöntävää? Oletko erilainen vai etkö kestä faktoja?

        Tuo tyyli. Ja nuo jäkeilyt, sekä vaatimuslistat.

        En usko, että aloittaja on edes nainen. Jos on, niin kylmä on.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Tuo tyyli. Ja nuo jäkeilyt, sekä vaatimuslistat.

        En usko, että aloittaja on edes nainen. Jos on, niin kylmä on.

        Saatan olla netissä provosoiva ja suorapuheinen

        Parisuhteessa huolehtiva, suojeleva ja syvästi rakastava ja sitoutumishaluinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatan olla netissä provosoiva ja suorapuheinen

        Parisuhteessa huolehtiva, suojeleva ja syvästi rakastava ja sitoutumishaluinen

        Kai ymmärrät, että sinä voit ihastua toiseen, tietämättä millaisista taustoista tulee? Vai, voitko alkaa parisuhteeseen kenen kanssa vaan, ilman että ihastut, kunhan vaan täyttää tietyt kriteerit?


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Kai ymmärrät, että sinä voit ihastua toiseen, tietämättä millaisista taustoista tulee? Vai, voitko alkaa parisuhteeseen kenen kanssa vaan, ilman että ihastut, kunhan vaan täyttää tietyt kriteerit?

        Tämä karsintahan tehdään ENNEN syvällistä tutustumista eli joko netissä vilkaisemalla profiilia tai jutustelemalla pinnallisia. Ei jälkikäteen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä karsintahan tehdään ENNEN syvällistä tutustumista eli joko netissä vilkaisemalla profiilia tai jutustelemalla pinnallisia. Ei jälkikäteen

        Mitä on syvällinen tutustuminen? Skippaat siis ihastumisen ja hullaantumisen toiseen. Miten päätät, että tähän ihmiseen haluan tutustua syvällisesti? Entäs jos sitä toista osapuolta ei napostele yhtään?


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Kai ymmärrät, että sinä voit ihastua toiseen, tietämättä millaisista taustoista tulee? Vai, voitko alkaa parisuhteeseen kenen kanssa vaan, ilman että ihastut, kunhan vaan täyttää tietyt kriteerit?

        Ei taustoilla ole mitään väliä vaan sillä mitä henkilö on NYT. Itsekin olen kuulunut Kokoomusnuoriin mikä hävettää suuresti tänä päivänä. Kemiaa tarviraan ihastuakseen
        ..sen lisäksi että toista pitää voida arvostaa kunnioittaa ja ihailla


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Mitä on syvällinen tutustuminen? Skippaat siis ihastumisen ja hullaantumisen toiseen. Miten päätät, että tähän ihmiseen haluan tutustua syvällisesti? Entäs jos sitä toista osapuolta ei napostele yhtään?

        Tietysti jokaisella on oikeus lopettaa tutustuminen millon tahansa, myös miehellä. Eiko jokainen ihmissuhde ala sillä että jutellaan ja kartoitetaan toisen elämää? Ainakaan minulla pelkkä ulkonäkö ei ole koskaan riittänyt ihastumiseen.
        Yleisin syy ottaa etäisyyttä mieheen on laiskuus ja reipas alkoholin käyttö. Kumpaakaan en voi sietää hetkeäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti jokaisella on oikeus lopettaa tutustuminen millon tahansa, myös miehellä. Eiko jokainen ihmissuhde ala sillä että jutellaan ja kartoitetaan toisen elämää? Ainakaan minulla pelkkä ulkonäkö ei ole koskaan riittänyt ihastumiseen.
        Yleisin syy ottaa etäisyyttä mieheen on laiskuus ja reipas alkoholin käyttö. Kumpaakaan en voi sietää hetkeäkään.

        Minä en oikein usko, että pelkästään juttelemalla eri ihmisten kanssa ihastuisin toiseen. Minulle se tapahtuu kuin itsestään, silloin kun sellainen tietynlainen ihminen sattuu vastaan. En osaa sitä edes selittää miten se tapahtuu. Ei se ole pelkkä ulkonäkö. Koska en todellakaan ihastu jokaiseen kauniiseen vastaan tulevaan naiseen, vaikka huomaan sellaiset kyllä. Se on kuitenkin harvinaista, että niin käy. Kokonaan toinen juttu on sitten se, osaanko sille ihastumiselleni tehdä mitään. Yleensä jää se toiseen tutustuminen kuitenkin pois, jännityksen vuoksi.

        Mutta näkyy siinä olevan eroja, miten ihmiset ihastuvat toisiinsa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Minä en oikein usko, että pelkästään juttelemalla eri ihmisten kanssa ihastuisin toiseen. Minulle se tapahtuu kuin itsestään, silloin kun sellainen tietynlainen ihminen sattuu vastaan. En osaa sitä edes selittää miten se tapahtuu. Ei se ole pelkkä ulkonäkö. Koska en todellakaan ihastu jokaiseen kauniiseen vastaan tulevaan naiseen, vaikka huomaan sellaiset kyllä. Se on kuitenkin harvinaista, että niin käy. Kokonaan toinen juttu on sitten se, osaanko sille ihastumiselleni tehdä mitään. Yleensä jää se toiseen tutustuminen kuitenkin pois, jännityksen vuoksi.

        Mutta näkyy siinä olevan eroja, miten ihmiset ihastuvat toisiinsa.

        Sivusta totean, että me taidettiin muistaakseni jutella jostain tän tyyppisestä jo aiemmin ja silloin sun oli jostain syystä kovin vaikea tajuta, että kaikki ihmiset eivät ole tuossa suhteessa lainkaan samanlaisia. Mä esimerkiksi ihastun vain ja ainostaan jutellen ja oppien tuntemaan ihmistä. Tuollainen itsestään tapahtuva on mulle täysin tuntematon asia. Sellaista vain ei minun maailmassani tapahtu. Vain se voi tapahtua, että ihminen on kiinnostava, mutta sen syvämpää pelkästään tuosta ei koskaan synny.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että me taidettiin muistaakseni jutella jostain tän tyyppisestä jo aiemmin ja silloin sun oli jostain syystä kovin vaikea tajuta, että kaikki ihmiset eivät ole tuossa suhteessa lainkaan samanlaisia. Mä esimerkiksi ihastun vain ja ainostaan jutellen ja oppien tuntemaan ihmistä. Tuollainen itsestään tapahtuva on mulle täysin tuntematon asia. Sellaista vain ei minun maailmassani tapahtu. Vain se voi tapahtua, että ihminen on kiinnostava, mutta sen syvämpää pelkästään tuosta ei koskaan synny.

        Joo, se on mulle taas ihan vierasta, että pelkästään jutustelemalla ihastuisin... Olen kuitenkin jutellut niin monien mukavien naisten kanssa, ilman että olisin alkanut tuntemaan yhtään syviä tunteita sitä ihmistä kohtaan. Minulla kiinnostus tulee toiseen ulkonäön ja flirtin kautta. Siinä toki sopii sen vastapuolen olevan samalla aaltopituudella ja muutenkin mukava luonteeltaan, että jatkoa voisi ajatella.

        Toisaalta minun on turha näitä pohtia, kun ei niistä ihastumisistakaan ole suhteeksi juuri koskaan ollut.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Joo, se on mulle taas ihan vierasta, että pelkästään jutustelemalla ihastuisin... Olen kuitenkin jutellut niin monien mukavien naisten kanssa, ilman että olisin alkanut tuntemaan yhtään syviä tunteita sitä ihmistä kohtaan. Minulla kiinnostus tulee toiseen ulkonäön ja flirtin kautta. Siinä toki sopii sen vastapuolen olevan samalla aaltopituudella ja muutenkin mukava luonteeltaan, että jatkoa voisi ajatella.

        Toisaalta minun on turha näitä pohtia, kun ei niistä ihastumisistakaan ole suhteeksi juuri koskaan ollut.

        Ei tietenkään kaikkiin juttelemalla ihastu, ihan kuten et sinäkään ykskaks ja yllättäen. Siinä tarvitaan sama aaltopituus ajatuksille, samantyyppinen huumori, samantyyppinen elämänasenne, sopivasti yhteensopiva luonne ja sitten vielä jotain sellaista, jota ei voi määrittää. Kutsutaan sitä sitten vaikka siksi kemiaksi. Ja lisäksi tietysti myös noiden pitää olla molemminpuolisia tunteita, molemminpuolinen veto.

        Mä en pistä ulkonäölle juuri mitään painoa. Sellaisia miehiä, jotka olisivat ulkoisesti niin kamalia, että en voisi mitenkään heihin tykästyä, on hyvin vähän. Miehen komeus aiheuttaa mussa samanlaisen tunteen, kuin kaunis maisema - olipa kiva hetki katsella ja matka jatkuu katselemaan seuraavaa kaunista maisemaa. Flirttiä en laske miksikään. Mä en pistä yhdenkään ihmisen flirttailulle mitään painoarvoa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Minä en oikein usko, että pelkästään juttelemalla eri ihmisten kanssa ihastuisin toiseen. Minulle se tapahtuu kuin itsestään, silloin kun sellainen tietynlainen ihminen sattuu vastaan. En osaa sitä edes selittää miten se tapahtuu. Ei se ole pelkkä ulkonäkö. Koska en todellakaan ihastu jokaiseen kauniiseen vastaan tulevaan naiseen, vaikka huomaan sellaiset kyllä. Se on kuitenkin harvinaista, että niin käy. Kokonaan toinen juttu on sitten se, osaanko sille ihastumiselleni tehdä mitään. Yleensä jää se toiseen tutustuminen kuitenkin pois, jännityksen vuoksi.

        Mutta näkyy siinä olevan eroja, miten ihmiset ihastuvat toisiinsa.

        Tarkoitan että tietysti se on mahdollista ihastua ulkonäköön ja kemiaan MUTTA jos toinen avattuaan suunsa puhuu kemian kaavoista tai kertoo syövänsä makkaraperunoita niin kyllä se alunperäinen pinnallinen ihastus katoaa. Tuo vaatii sen että keskustellaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan että tietysti se on mahdollista ihastua ulkonäköön ja kemiaan MUTTA jos toinen avattuaan suunsa puhuu kemian kaavoista tai kertoo syövänsä makkaraperunoita niin kyllä se alunperäinen pinnallinen ihastus katoaa. Tuo vaatii sen että keskustellaan

        Juu niin on, tietenkin se myös vaikuttaa lopputulokseen, miten toinen käyttäytyy taikka tuo itseään julki. En minäkään siksi, pelkkään ulkonäköön keskity, vaikka se siltä usein täällä, joidenkin mielestä vaikuttaa. En voi silti sanoa, että ukonäöllä ei ole minulle merkitystä, kun sillä kuitenkin on. Jopa auton valinnassa, ulkonäöllä on merkitystä. Olen vaan sellainen. Ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kaikkiin juttelemalla ihastu, ihan kuten et sinäkään ykskaks ja yllättäen. Siinä tarvitaan sama aaltopituus ajatuksille, samantyyppinen huumori, samantyyppinen elämänasenne, sopivasti yhteensopiva luonne ja sitten vielä jotain sellaista, jota ei voi määrittää. Kutsutaan sitä sitten vaikka siksi kemiaksi. Ja lisäksi tietysti myös noiden pitää olla molemminpuolisia tunteita, molemminpuolinen veto.

        Mä en pistä ulkonäölle juuri mitään painoa. Sellaisia miehiä, jotka olisivat ulkoisesti niin kamalia, että en voisi mitenkään heihin tykästyä, on hyvin vähän. Miehen komeus aiheuttaa mussa samanlaisen tunteen, kuin kaunis maisema - olipa kiva hetki katsella ja matka jatkuu katselemaan seuraavaa kaunista maisemaa. Flirttiä en laske miksikään. Mä en pistä yhdenkään ihmisen flirttailulle mitään painoarvoa.

        Minulle flirttailu tarkoittaa kiinnostusta. En ikinä flirttailisi jollen tahtoisi toisen pöksyihin

        T. Nainen Helsingistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle flirttailu tarkoittaa kiinnostusta. En ikinä flirttailisi jollen tahtoisi toisen pöksyihin

        T. Nainen Helsingistä

        Siitä vaan. Minä taas en pistä flirttailulle mitään arvoa. Valtaosa ihmisistä flirttailee likipitäen kenelle vaan, joka on edes sinne päin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle flirttailu tarkoittaa kiinnostusta. En ikinä flirttailisi jollen tahtoisi toisen pöksyihin

        T. Nainen Helsingistä

        Niin tietty näin. Näin minäkin sen ymmärrän. Mutta olen havainnut, että on sellaisiakin flirttejä, jotka eivät oikeasti haluakaan yhtään mitään. Ota niistä sitten selvää. Varsinkin, kun itselläni menee flirttailukin helposti ohi, etten tajuta sitä...


      • Anonyymi

        Sua luotaan työtävämpää saa ehtiä aloituskaan ei ol luotaantyöntävä suhun verrattuna mistäs olet ny rahas saanu kun ei äitis enään ole elättämäs sua


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Tuo tyyli. Ja nuo jäkeilyt, sekä vaatimuslistat.

        En usko, että aloittaja on edes nainen. Jos on, niin kylmä on.

        Ei tuo ny vie ollu kylmää nähnykkää oli nainen tai ei


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Kai ymmärrät, että sinä voit ihastua toiseen, tietämättä millaisista taustoista tulee? Vai, voitko alkaa parisuhteeseen kenen kanssa vaan, ilman että ihastut, kunhan vaan täyttää tietyt kriteerit?

        Keltä sinä palikka näitä yrität udella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä karsintahan tehdään ENNEN syvällistä tutustumista eli joko netissä vilkaisemalla profiilia tai jutustelemalla pinnallisia. Ei jälkikäteen

        Niinhän sinä luulet voi kun tietäsitkin kuinka hyviä immeiset on näytteleen jos todella jotain haluavat


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Joo, se on mulle taas ihan vierasta, että pelkästään jutustelemalla ihastuisin... Olen kuitenkin jutellut niin monien mukavien naisten kanssa, ilman että olisin alkanut tuntemaan yhtään syviä tunteita sitä ihmistä kohtaan. Minulla kiinnostus tulee toiseen ulkonäön ja flirtin kautta. Siinä toki sopii sen vastapuolen olevan samalla aaltopituudella ja muutenkin mukava luonteeltaan, että jatkoa voisi ajatella.

        Toisaalta minun on turha näitä pohtia, kun ei niistä ihastumisistakaan ole suhteeksi juuri koskaan ollut.

        Mitä sun kirjotuksia lukena ni vittu sä olet saanu suus auki ni nainen on lähteny karkuun tajuttuaan millaisen idiootin kanssa on tekemisissä siksikään en usko että sä olet koskaan edes naisen kanssa keskustellut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle flirttailu tarkoittaa kiinnostusta. En ikinä flirttailisi jollen tahtoisi toisen pöksyihin

        T. Nainen Helsingistä

        Si et sovellu asiakaspalvelutyöhön kovinkaan hyvin


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Niin tietty näin. Näin minäkin sen ymmärrän. Mutta olen havainnut, että on sellaisiakin flirttejä, jotka eivät oikeasti haluakaan yhtään mitään. Ota niistä sitten selvää. Varsinkin, kun itselläni menee flirttailukin helposti ohi, etten tajuta sitä...

        Mitä olen huomannu ni sä et tunnu tajuavan yhtään mitään


    • Anonyymi

      Tuollainen vboisi olla ärsyttäbää naiselle, jos joku toinen ei tee juuri mitään jotain koodaa välillä ja sitten vsin... juo kotikaljaa ja höpöttelee sinkut-palstalla tuo, mutta niin, yrittäisin opettaa 3d-ohjelmointijuttuihin jos olisi kiinnostunut...

      • Anonyymi

        Eipä taida olla yhteistä. Kumppanin pitää voisa keskustella niin maailman kuin kotimaankin politiikasta, olla valmis matkustamaan eri paikkoihin ja harrastamaan eri juttuja. Kaikki rajotteet on pahasta ja vaikeuttaa elämää, varsinkin parisuhde-elämää


    • Oleellisimmat järkisyyt itselläni, arvomaailma ja yhteenkäypäisyyden tunne. Ilman toimivia edellisiä on täysin turhaa inahtaa mihinkään päin.

      • Anonyymi

        Siis itse näitä pohdiskelen että mistä kaikesta voi joustaa ja mistä ei. Jos on vaikka sohvalla kaljaa kittaava persu niin en edes päädy/ole päätynyt lähellekään tällaista henkilöä. Tiedän myös halveksivani (ehkä alutajuisestikin) kokoomuslaisia eli jos kannattaa minäminä-yhteiskuntaa missä kaikkien on pärjättävä omillaan (kuten tämä suomenruotsalainen teki), en voi vilpittömästi arvostaa ja kunnioittaa sellaista ihmistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis itse näitä pohdiskelen että mistä kaikesta voi joustaa ja mistä ei. Jos on vaikka sohvalla kaljaa kittaava persu niin en edes päädy/ole päätynyt lähellekään tällaista henkilöä. Tiedän myös halveksivani (ehkä alutajuisestikin) kokoomuslaisia eli jos kannattaa minäminä-yhteiskuntaa missä kaikkien on pärjättävä omillaan (kuten tämä suomenruotsalainen teki), en voi vilpittömästi arvostaa ja kunnioittaa sellaista ihmistä.

        No nuo menee arvomaailmaan kaikki, kuin myös yhteenkäypäisyyden tunteisiin. Itsekkään en päihteitä käytä enkä elämääni kaipaan mitenkään edes välillä, mutta siedän vähäisen alkoholin käytön joskus toisinaan kumppanilta. Hänen ei absolutisti tartte olla, kunhan pysyy järki pässä sen kanssa.

        Kuukausittain alkoholia niin en kattelisi.

        Samoin tiukat aatesuunnat on no can do. Etenkään, jos ne on minun käsityksien vastaisia.


      • Huitale kirjoitti:

        No nuo menee arvomaailmaan kaikki, kuin myös yhteenkäypäisyyden tunteisiin. Itsekkään en päihteitä käytä enkä elämääni kaipaan mitenkään edes välillä, mutta siedän vähäisen alkoholin käytön joskus toisinaan kumppanilta. Hänen ei absolutisti tartte olla, kunhan pysyy järki pässä sen kanssa.

        Kuukausittain alkoholia niin en kattelisi.

        Samoin tiukat aatesuunnat on no can do. Etenkään, jos ne on minun käsityksien vastaisia.

        Se on kokonaisuus, mikä muodostuu paloista kuin palapeli. Väärät palat ei vaan käy järkeeni.


    • Ei mun mielestä rakkauteen kuulu mitkään järki syyt ja kovasti oonkin ihmetelly niitä ketkä hakee itselleen kumppania "järkisyillä". Ei rakkaudella, toisesta välittämisellä, sillä että haluaa toiselle vain hyvää ja pitää huolta siitä että toisella olisi mahdollisimman hyvä olla ja sillä että haluaa jakaa elämänsä toisen kanssa niin kaiken hyvän kuin pahankin ole mitään tekemistä järkisyiden kanssa mun mielestä.🙂.

      • Anonyymi

        Me sovimme yhteen <3

        T. Pullea Kaveripoika


      • Ja tarkoitan "järkisyillä" sitä miten mä ite ymmärrän "järkisyyt" joku toinen varmasti ymmärtää ne "järkisyyt" ihan eri tavalla kuin mä.🙂.


      • Anonyymi

        Kun olet kumppanin kanssa 10v tai 20v sinun on pystyttävä kunnioittamaan ja arvostamaan kumppania. Ymmärrätkö? Rakkautta ei ole olemassakaan ilman kunnioittamista ja arvostamista! Jos toinen edustaa päinvastaisia arvoja, kunnioitus ja arvostus puuttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me sovimme yhteen <3

        T. Pullea Kaveripoika

        Ei kyllä sovita sen näkee jo sun nimimerkistä Hetero katsos kun oon.🤣.


      • Anonyymi

        Rakkautta voi etsiä miten vaan, mutta jos suhteen halutaan myös kestävän aikaa ja arkea, niin järkeä kannattaa käyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun olet kumppanin kanssa 10v tai 20v sinun on pystyttävä kunnioittamaan ja arvostamaan kumppania. Ymmärrätkö? Rakkautta ei ole olemassakaan ilman kunnioittamista ja arvostamista! Jos toinen edustaa päinvastaisia arvoja, kunnioitus ja arvostus puuttuu.

        Juu siis tuo nyt on selvää mutta jos mä en pysty kunniottamaan tai arvostamaan toista niin en pysty kyllä rakastumaankaan häneen että sellaiset jää vähän niin kuin automaattisesti pois. Mä jotenkin käsitän ne järkisyyt sillain että etsii kumppania tunteista välittämättä kunhan toinen vaan on "järkevä" valinta kumppaniksi. Hankalaa selittää vähän kuinka mä sen ymmärrän ja varmaan joo on vielä hankalampaa yrittää ymmärtää.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun olet kumppanin kanssa 10v tai 20v sinun on pystyttävä kunnioittamaan ja arvostamaan kumppania. Ymmärrätkö? Rakkautta ei ole olemassakaan ilman kunnioittamista ja arvostamista! Jos toinen edustaa päinvastaisia arvoja, kunnioitus ja arvostus puuttuu.

        Siis niin kuin vaikka esimerkiks että ei välitä juuri tuosta että kunniottaako ja arvostaako toista kunhan hän on vaan vaikka hyvä elättäjä perheelle tai hänellä on hyvä sosiaalinen asema tai jotain siihen suuntaan. Ja toi oli siis vaan esimerkki että minkä suuntaisezti mä ne "järkisyyt" omassa päässäbi käsitän.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkautta voi etsiä miten vaan, mutta jos suhteen halutaan myös kestävän aikaa ja arkea, niin järkeä kannattaa käyttää.

        Juu on pointtinsa tuossakin kyllä.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu siis tuo nyt on selvää mutta jos mä en pysty kunniottamaan tai arvostamaan toista niin en pysty kyllä rakastumaankaan häneen että sellaiset jää vähän niin kuin automaattisesti pois. Mä jotenkin käsitän ne järkisyyt sillain että etsii kumppania tunteista välittämättä kunhan toinen vaan on "järkevä" valinta kumppaniksi. Hankalaa selittää vähän kuinka mä sen ymmärrän ja varmaan joo on vielä hankalampaa yrittää ymmärtää.😄.

        Sivusta kyselen, että oliko se niin, että sulle ei varsinaisesti ole yhtään pidempää ihmissuhdetta takana? Sellainen tunne mulle ainakin tuosta tekstistä tulee.

        Ei ihastuminen ja rakastuminen ole se ongelma. Parisuhde pitkässä juoksussa vaatii kuitenkin paljon muutakin, kuin että joskus on tullut ihastuttua ja rakastuttua. 🙂


      • Tätä minäkin ihmettelen. Mutta sellaisia järkisyy parisuhteitakin ilmeisesti muodostetaan. Minä en jaksaisi olla toisen kanssa kauaa, mistään järkisyistä.
        Miten seksi sujuisi sellaisen kanssa, johon ei ole mitään kipinää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kyselen, että oliko se niin, että sulle ei varsinaisesti ole yhtään pidempää ihmissuhdetta takana? Sellainen tunne mulle ainakin tuosta tekstistä tulee.

        Ei ihastuminen ja rakastuminen ole se ongelma. Parisuhde pitkässä juoksussa vaatii kuitenkin paljon muutakin, kuin että joskus on tullut ihastuttua ja rakastuttua. 🙂

        No ei vajaata 2v pidempää mutta elin myös silloin kun on parisuhteita ollut sellaista elämää ja sellaisessa maailmassa ettei siinä olis muutenkaan pystynyt mitään tervettä parisuhdetta olemaan. Oikeastaan vasta nyt muutamien viime vuosien sanotaanko vajaan 10v sisään on elämä ollut siinä kunnossa että kunnolliselle, terveelle ja vakavalle parisuhteelle olisi mahdollisuus.🙂. Joo kyllä mä tuon ymmärrän ja käsitän. Mä tuossa edellisessä viestissä vähän yritin avata että miten mä käsitän ne "järkisyyt" eli esimerkiks just että pistetään se että on mahdollisesti hyvä elättäjä perheelle tai että on hyvä sosiaalinen asema tai jotain muuta sen tapaista niiden tunteiden ja arvostuksen ja kunnioituksen edelle.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No ei vajaata 2v pidempää mutta elin myös silloin kun on parisuhteita ollut sellaista elämää ja sellaisessa maailmassa ettei siinä olis muutenkaan pystynyt mitään tervettä parisuhdetta olemaan. Oikeastaan vasta nyt muutamien viime vuosien sanotaanko vajaan 10v sisään on elämä ollut siinä kunnossa että kunnolliselle, terveelle ja vakavalle parisuhteelle olisi mahdollisuus.🙂. Joo kyllä mä tuon ymmärrän ja käsitän. Mä tuossa edellisessä viestissä vähän yritin avata että miten mä käsitän ne "järkisyyt" eli esimerkiks just että pistetään se että on mahdollisesti hyvä elättäjä perheelle tai että on hyvä sosiaalinen asema tai jotain muuta sen tapaista niiden tunteiden ja arvostuksen ja kunnioituksen edelle.🙂.

        Joissain tilanteissa noilla voi olla kovastikin väliä. Jos ihminen on vaikka elänyt lapsuutensa kovasti epävarmassa taloudellisessa tilanteessa, niin tuollainen turvallisuuden tarve voi hyvin olla korostunut. Parisuhteessa pitää voida tuntea olevansa turvassa, vaikka sitten taloudellisestikin. En mä näe mitään tarvetta moraalisoida toisten tarpeita ja tunteita. Oleellista kai, että nuo kerrotaan, eikä esitetä syiden olevan muita?


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No ei vajaata 2v pidempää mutta elin myös silloin kun on parisuhteita ollut sellaista elämää ja sellaisessa maailmassa ettei siinä olis muutenkaan pystynyt mitään tervettä parisuhdetta olemaan. Oikeastaan vasta nyt muutamien viime vuosien sanotaanko vajaan 10v sisään on elämä ollut siinä kunnossa että kunnolliselle, terveelle ja vakavalle parisuhteelle olisi mahdollisuus.🙂. Joo kyllä mä tuon ymmärrän ja käsitän. Mä tuossa edellisessä viestissä vähän yritin avata että miten mä käsitän ne "järkisyyt" eli esimerkiks just että pistetään se että on mahdollisesti hyvä elättäjä perheelle tai että on hyvä sosiaalinen asema tai jotain muuta sen tapaista niiden tunteiden ja arvostuksen ja kunnioituksen edelle.🙂.

        Eivätkä kaikki ihmiset edes kaipaa ylitsevuotavaan suuria romanttisia tunteita. Aina välillä osan ihmisistä on vaikea tajuta sitä, että emme me kaikki ole tuossakaan suhteessa samanlaisia. Osalle riittää turvallinen elämä ja tasainen elo ja olo. Riittää, että välittää, ei tarvitse rakkauden ilotulitusta jne. Turha näitä on muiden puolesta pohtia. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joissain tilanteissa noilla voi olla kovastikin väliä. Jos ihminen on vaikka elänyt lapsuutensa kovasti epävarmassa taloudellisessa tilanteessa, niin tuollainen turvallisuuden tarve voi hyvin olla korostunut. Parisuhteessa pitää voida tuntea olevansa turvassa, vaikka sitten taloudellisestikin. En mä näe mitään tarvetta moraalisoida toisten tarpeita ja tunteita. Oleellista kai, että nuo kerrotaan, eikä esitetä syiden olevan muita?

        Tottakai pitää voida tuntea olevansa turvassa sekin on ihan selvää. Ja enkä mäkään ketään moralisoi mä en vaan ite ymmärrä että miksi joku valitsis kumppanikseen esimerkiksi jonkun mistä ei todella välitä ja häntä rakasta koska hänellä olisi hyvä sosiaalinen asema tai hän olisi varakas. Jokainen tietenkin voi tehdä kuten itsestä hyvältä tuntuu ja parhaaksi kokee. Ja juu kyllähän tuollainen olisi hyvä ja rehellistä kertoa toiselle että toinen voi sitten tehdä oman ratkaisun ja valintansa sillä perusteella.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tottakai pitää voida tuntea olevansa turvassa sekin on ihan selvää. Ja enkä mäkään ketään moralisoi mä en vaan ite ymmärrä että miksi joku valitsis kumppanikseen esimerkiksi jonkun mistä ei todella välitä ja häntä rakasta koska hänellä olisi hyvä sosiaalinen asema tai hän olisi varakas. Jokainen tietenkin voi tehdä kuten itsestä hyvältä tuntuu ja parhaaksi kokee. Ja juu kyllähän tuollainen olisi hyvä ja rehellistä kertoa toiselle että toinen voi sitten tehdä oman ratkaisun ja valintansa sillä perusteella.🙂.

        Itselleni parisuhde on ensisijaisesti syvä ystävyyssuhde. Omani ovat kyllä sisältäneet myös rakastumisen, mutta se syvä ystävyys on ollut se voima, joka niitä on kantanut yli vaikeiden hetkien. Niitä hetkiä tulee jokaisessa liitossa, joissa pelkkä romattinen rakkaus ei meinaa riittää ja sitä rakkautta voi olla toisinaan vaikea edes tuntea, kun asiat ovat tarpeeksi solmussa. Silloin se on ollut se ystävyys, joka on kantanut. Eron sattuessa sen ystävyyden menettäminen on ollut paljon kovempi paikka, kuin romanttisen rakkauden loppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkä kaikki ihmiset edes kaipaa ylitsevuotavaan suuria romanttisia tunteita. Aina välillä osan ihmisistä on vaikea tajuta sitä, että emme me kaikki ole tuossakaan suhteessa samanlaisia. Osalle riittää turvallinen elämä ja tasainen elo ja olo. Riittää, että välittää, ei tarvitse rakkauden ilotulitusta jne. Turha näitä on muiden puolesta pohtia. 🙂

        Juu...mä nyt vastasin että en ite ymmärrä oikein niitä "järkisyitä" kun kerran kysyttiin että mitä ne vois olla.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni parisuhde on ensisijaisesti syvä ystävyyssuhde. Omani ovat kyllä sisältäneet myös rakastumisen, mutta se syvä ystävyys on ollut se voima, joka niitä on kantanut yli vaikeiden hetkien. Niitä hetkiä tulee jokaisessa liitossa, joissa pelkkä romattinen rakkaus ei meinaa riittää ja sitä rakkautta voi olla toisinaan vaikea edes tuntea, kun asiat ovat tarpeeksi solmussa. Silloin se on ollut se ystävyys, joka on kantanut. Eron sattuessa sen ystävyyden menettäminen on ollut paljon kovempi paikka, kuin romanttisen rakkauden loppu.

        Jep...kyllä mäkin haluan että on ystävyyttä mutta kyllä siinä täytyy olla jotain enemmänkin. Mä taas koen että se rakkaus on se mikä kantaa vaikeiden aikojen yli ja saa pysymään yhdessä. Se että välittää toisesta niin paljon että on valmis käymään läpi ja ottamaan vastaan ne vaikeat ja hankalat ajat myös ja tukemaan toisiaan niiden läpi.🙂.


      • mustasusi kirjoitti:

        Tätä minäkin ihmettelen. Mutta sellaisia järkisyy parisuhteitakin ilmeisesti muodostetaan. Minä en jaksaisi olla toisen kanssa kauaa, mistään järkisyistä.
        Miten seksi sujuisi sellaisen kanssa, johon ei ole mitään kipinää?

        No omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei se toimi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni parisuhde on ensisijaisesti syvä ystävyyssuhde. Omani ovat kyllä sisältäneet myös rakastumisen, mutta se syvä ystävyys on ollut se voima, joka niitä on kantanut yli vaikeiden hetkien. Niitä hetkiä tulee jokaisessa liitossa, joissa pelkkä romattinen rakkaus ei meinaa riittää ja sitä rakkautta voi olla toisinaan vaikea edes tuntea, kun asiat ovat tarpeeksi solmussa. Silloin se on ollut se ystävyys, joka on kantanut. Eron sattuessa sen ystävyyden menettäminen on ollut paljon kovempi paikka, kuin romanttisen rakkauden loppu.

        Näinpä näin minäkin asian ajattelen ja olen kokenutkin. Ilman ystävyyttä ero olisi väistämätön, sillä kyllä se rakkaus on joskus koetuksella, kuten ymmärryskin vuosien varrella.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Tätä minäkin ihmettelen. Mutta sellaisia järkisyy parisuhteitakin ilmeisesti muodostetaan. Minä en jaksaisi olla toisen kanssa kauaa, mistään järkisyistä.
        Miten seksi sujuisi sellaisen kanssa, johon ei ole mitään kipinää?

        Impotentin kun on tuota turha murehtia koitappa ny löytää se elättävä palvelija ni eiköhän sulla ol kaik ok


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        No omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei se toimi.

        Mitä etkö naisen pysty antaan pillua velvollisuudentunnosta kyl mä ainaki miehenä pystyn seksistä suoriutuun ihan vai velvollisuudentunnostakin väittämän mukaan ei pitäs olla miehelle mahdollista edes


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä etkö naisen pysty antaan pillua velvollisuudentunnosta kyl mä ainaki miehenä pystyn seksistä suoriutuun ihan vai velvollisuudentunnostakin väittämän mukaan ei pitäs olla miehelle mahdollista edes

        No siltä se vaikuttikin. Ettei helppoa ollut.


    • Anonyymi

      Tottahan nuo ovat. Lika barn leka bäst. Ei siinä luulisi mitään uutta kenellekään olevan. Sopiva erilaisuus luo kipinää, liika erilaisuus ei toimi. Jos toinen on täysi kotihiiri ja toinen jatkuvasti menossa, niin ei sellainen toimi. Sen sijaan jos toinen on kotihiiri ja toinen vain vähän menevämpin, niin molemmat voivat saada vähän jotain uudenlaista elämäänsä. noin se vaan menee.

      Ihmisen luonteessa tietysti on aina monta puolta ja kaikki eivät kai koskaan natsaa kohdalleen. Se riittää yleensä, että tärkeät jutut osuvat. Harva on sellainen, että kaikella mahdollisella olisi mitään väliä. Ikä on myös makuasia. Itse en usko tuohon +- 4 vuoteen, mutta monille on varmasti noin. Myös tuo sosiaaliluokka on vähän monimutkaisempi juttu. Pääpiirteissään varmasti hyvä olla riittävän lähellä toisiaan, mutta lopulta tuossa kuitenkin nuo esimerkiksi nuo arvot ovat mielestäni oleellisempi juttu.

      • Anonyymi

        NIIN olen mennyt kimppaan 19-vuotiaan kanssa jolla kokemusta monen vuoden avoliitosta, ulkomailla työskentelystä ja asunnottomuudesta

        Voi olla ties mitä Perttejä 55v joilla ei ole kokemusta noista lainkaan eikä paljoa muustakaan. Itsekin asunut ja työskennellyt samassa maassa.

        Sellainen reippaus, jokapäiväinen uuden oppimisen halu ja elämästä TÄYSILLÄ nauttiminen ovat minulle tärkeitä piirteitä. Lapset näen rajoitteena ajankäytölle. Siksi en edes yritä lähteä suhteeseen kenenkään kanssa jollla jo sitoumuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIIN olen mennyt kimppaan 19-vuotiaan kanssa jolla kokemusta monen vuoden avoliitosta, ulkomailla työskentelystä ja asunnottomuudesta

        Voi olla ties mitä Perttejä 55v joilla ei ole kokemusta noista lainkaan eikä paljoa muustakaan. Itsekin asunut ja työskennellyt samassa maassa.

        Sellainen reippaus, jokapäiväinen uuden oppimisen halu ja elämästä TÄYSILLÄ nauttiminen ovat minulle tärkeitä piirteitä. Lapset näen rajoitteena ajankäytölle. Siksi en edes yritä lähteä suhteeseen kenenkään kanssa jollla jo sitoumuksia.

        Nuo ovat tärkeitä sinulle, joten silloin on täysin loogista ja oikein, että etsit samanlaista kumppania. Epäilen, että tuskinpa voisit edes rakastua henkilöön, joka olisi kovin erilainen, joten sinällään voi kysyä mikä on järkisyy ja mikä tunne. Monet ihmisethän onnittelevat kovasti itseään siitä, että tekevät valintojaan järjellä, vaikka tutkimusten mukaan lopulta lähes kaikki päätökset tehdään tunteella. Niitä järkisyitä voi vain toisinaan käyttää tunteiden muodostamisen pohjana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat tärkeitä sinulle, joten silloin on täysin loogista ja oikein, että etsit samanlaista kumppania. Epäilen, että tuskinpa voisit edes rakastua henkilöön, joka olisi kovin erilainen, joten sinällään voi kysyä mikä on järkisyy ja mikä tunne. Monet ihmisethän onnittelevat kovasti itseään siitä, että tekevät valintojaan järjellä, vaikka tutkimusten mukaan lopulta lähes kaikki päätökset tehdään tunteella. Niitä järkisyitä voi vain toisinaan käyttää tunteiden muodostamisen pohjana.

        Kukaan ei ole nostanut esiin sellaista kuin asenne. Mielestäni se on aika tärkeä juttu. Olen itse yrittäjäperheen lapsi, minut laitettiin jo 5v yritykseen "töihin" ja jokainen mies johon olen rakastunut on ollut työteliäs ja vastuuntuntoinen, yleensä johtoasemassa mutta mikä oleellisinta, kova tekemään töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole nostanut esiin sellaista kuin asenne. Mielestäni se on aika tärkeä juttu. Olen itse yrittäjäperheen lapsi, minut laitettiin jo 5v yritykseen "töihin" ja jokainen mies johon olen rakastunut on ollut työteliäs ja vastuuntuntoinen, yleensä johtoasemassa mutta mikä oleellisinta, kova tekemään töitä.

        Minulle se kuuluu tuohon samaan nippuun kuin luonne ja arvot jne. Mä olen jo mukulana saanut tarpeekseni monen suomalaisen tulkuttamasta "pitää olla hyvä työihminen" lauseesta. Mä en jaksaisi moista viljelevää ihmistä kauaa katsella. Mulle maailmassa on paljon muutakin tärkeää. Jokainen tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle se kuuluu tuohon samaan nippuun kuin luonne ja arvot jne. Mä olen jo mukulana saanut tarpeekseni monen suomalaisen tulkuttamasta "pitää olla hyvä työihminen" lauseesta. Mä en jaksaisi moista viljelevää ihmistä kauaa katsella. Mulle maailmassa on paljon muutakin tärkeää. Jokainen tyylillään.

        Siitä ei tarvitse puhua koska se on syvällä oleva asenne että toimii vahvasti sekä itsensä että yhteiskunnan hyväksi. Minulle aina ollut tärkeää yhteiskuntavastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä ei tarvitse puhua koska se on syvällä oleva asenne että toimii vahvasti sekä itsensä että yhteiskunnan hyväksi. Minulle aina ollut tärkeää yhteiskuntavastuu.

        Ja silti niin moni tuota jatkuvasti toitottaa. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti niin moni tuota jatkuvasti toitottaa. 🙂

        Puhuisin ennemminkin luovuudesta, luovat ihmiset ovat täynnä ideoita mistä tekevät yritystoimintaa tai luovat uran. En arvosta yhtään sellaista hampaat irvessä työskentelyä vaan intohimotyöskentelyä eli töitä himoitsee ja tekee mielellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuisin ennemminkin luovuudesta, luovat ihmiset ovat täynnä ideoita mistä tekevät yritystoimintaa tai luovat uran. En arvosta yhtään sellaista hampaat irvessä työskentelyä vaan intohimotyöskentelyä eli töitä himoitsee ja tekee mielellään.

        Minä taas en todellakaan käyttäisi tuosta sanaa luovuus. Luovuus on siitä valovuosien päässä. Se on pikemmin luovuuden vastakohta. En mä tietenkään kiellä sinua määrittämästä sitä luovuudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en todellakaan käyttäisi tuosta sanaa luovuus. Luovuus on siitä valovuosien päässä. Se on pikemmin luovuuden vastakohta. En mä tietenkään kiellä sinua määrittämästä sitä luovuudeksi.

        Luovuus tulee suunnitelmallisuudesta. Itse mietin tällä hetkellä minkälaisen tuotteen voisin netissä julkaista. Jo 20-vuotiaana päätin tuotteistaa itseni. Eli osaamiseni ja ominaisuuteni. Sitten vaaditaan ripaus älyä että sen osaa tuotteistaa ja muuttaa rahaksi mikä taas mahdollistaa täysin vapaan elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luovuus tulee suunnitelmallisuudesta. Itse mietin tällä hetkellä minkälaisen tuotteen voisin netissä julkaista. Jo 20-vuotiaana päätin tuotteistaa itseni. Eli osaamiseni ja ominaisuuteni. Sitten vaaditaan ripaus älyä että sen osaa tuotteistaa ja muuttaa rahaksi mikä taas mahdollistaa täysin vapaan elämän.

        Kuten jo totesin, niin en tietenkään kiellä sinua määrittelemästä luovuutta noin. Näin luovan alan yrittäjänä, jolla on nykyään varaa valita mihin lähtee mukaan, en todellakaan lähtisi mukaan mihinkään tuollaisilla sanoilla esiteltyihin projekteihin. Pakkopullaa, joka tappaa kaiken luovuuden. Maksimissaan puoli vuotta kestävä projekti, josta nettoaa jumalattomasti, voisi vielä olla juuri ja juuri siedettävissä, mutta sitten pitäisi päästä irti kahleista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luovuus tulee suunnitelmallisuudesta. Itse mietin tällä hetkellä minkälaisen tuotteen voisin netissä julkaista. Jo 20-vuotiaana päätin tuotteistaa itseni. Eli osaamiseni ja ominaisuuteni. Sitten vaaditaan ripaus älyä että sen osaa tuotteistaa ja muuttaa rahaksi mikä taas mahdollistaa täysin vapaan elämän.

        Js siis en tietenkään lähde väittämään, ettetkö sinä yksilönä voisi olla luova ja etteikö tuo tyyli hyvinkin voisi sopia sinulle. Sä olet kuitenkin selvästi hyvin urautunut ja jumittunut siihen miten juuri sinä näet asian ja miten ne juuri sinun mielestäsi kuuluu tehdä. Se voi toimia sinulle, mutta luovalla alalla yleisesti ja varsinkin luovia ihmisiä johtaessa ja luovan alan projektia toteuttaessa tuollainen on tie katastrofiin. Mä olen työskennellyt johtavassa asemassa parinkin tavoillasi ajattelevan alaisuudessa ja ne projektit ovat kaikki olleet toivottomia. Ko. ihmiset ovat osanneet kyllä luoda yksinää, mutta muiden ihmisten kanssa taidot ovat olleet nolla ja vaikka koko muun tiimin homma on saatu luistamaan mainiosti, niin se yksi kaltaisesti, väärässä asemassa, on tuhonnut koko paletin. Sitten he ihmettelevät, että miksi ihmiset aina jättävät ne heidän projektinsa ja lähtevät omiin juttuihinsa, luovat keskenään omia projekteja, jotka onistuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo totesin, niin en tietenkään kiellä sinua määrittelemästä luovuutta noin. Näin luovan alan yrittäjänä, jolla on nykyään varaa valita mihin lähtee mukaan, en todellakaan lähtisi mukaan mihinkään tuollaisilla sanoilla esiteltyihin projekteihin. Pakkopullaa, joka tappaa kaiken luovuuden. Maksimissaan puoli vuotta kestävä projekti, josta nettoaa jumalattomasti, voisi vielä olla juuri ja juuri siedettävissä, mutta sitten pitäisi päästä irti kahleista..

        Puhutaan kokoajan eri asioista. En tiedä mistä sanoista ja projekteista puhut...

        Minulle tuottaminen on luovuutta, toimitusjohtajana suunnittelu on luovuutta. Joillekin nuo voi olla pakkopullaa


      • Ex kumppanille nousi kusi päähän suhteemme aikana (palkkaerosta), hän tienasi tuplat minun palkkaani nähden. Oli siis sitä mieltä, että ei sinun tuolla palkalla kannata käydä edes töissä.😬

        eli ongelmia voi tulla jos ei ole sama palkkataso.🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan kokoajan eri asioista. En tiedä mistä sanoista ja projekteista puhut...

        Minulle tuottaminen on luovuutta, toimitusjohtajana suunnittelu on luovuutta. Joillekin nuo voi olla pakkopullaa

        Tuo on hyvin tyypillinen tapa kltaisillasi reagoida. 🙂


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Ex kumppanille nousi kusi päähän suhteemme aikana (palkkaerosta), hän tienasi tuplat minun palkkaani nähden. Oli siis sitä mieltä, että ei sinun tuolla palkalla kannata käydä edes töissä.😬

        eli ongelmia voi tulla jos ei ole sama palkkataso.🤔

        Juuri tuosta syystä mä pidänkin paljon oleellisempana, että arvomaailma on samantyyppinen. Tietysti ihmisen arvomaailmakin voi vuosien varrella muuttua ja vaikka kuvaamallasi tavalla kusi nousta päähän. Oma kokemukseni kuitenkin on, että heillä, jolla kusi kihahtaa nuppiin, se ominaisuus on ollut koko ajan olemassa ja riski siihen, jos tilanne muuttuu. Tuon etukäteisselvittäminen sitten vaatii aikalailla vaivaa, mutta on onneksi mahdollista.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Ex kumppanille nousi kusi päähän suhteemme aikana (palkkaerosta), hän tienasi tuplat minun palkkaani nähden. Oli siis sitä mieltä, että ei sinun tuolla palkalla kannata käydä edes töissä.😬

        eli ongelmia voi tulla jos ei ole sama palkkataso.🤔

        Toikin on jännä juttu miten toiset arvottaa sinun ja työsi kannattavuutta, jos itse tienaavat enemmän. Mulle taas aivan se ja sama kumpi tienaa enemmän, kunhan kumpikin pärjää sillä mitä saa ja tykkää työstään. Ettei tunnu vastenmieliselle.

        Yhteistaloudessa asiat voi sopia, olen ollut molemmissa tilanteissa. Itse tienannut enemmän, kun kumppani ja myös toisinkin tienannut vähemmän kuin kumppani.

        En ole kokenut ongelmaksi, mutta kumppaneilla on ollut aina toisinaan jotain pään raapimista.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Toikin on jännä juttu miten toiset arvottaa sinun ja työsi kannattavuutta, jos itse tienaavat enemmän. Mulle taas aivan se ja sama kumpi tienaa enemmän, kunhan kumpikin pärjää sillä mitä saa ja tykkää työstään. Ettei tunnu vastenmieliselle.

        Yhteistaloudessa asiat voi sopia, olen ollut molemmissa tilanteissa. Itse tienannut enemmän, kun kumppani ja myös toisinkin tienannut vähemmän kuin kumppani.

        En ole kokenut ongelmaksi, mutta kumppaneilla on ollut aina toisinaan jotain pään raapimista.

        Mä arvotan työtä kahdella eir tavalla. Ensimmäinen on se, kuinka paljon siitä on hyötyä muille/yhteiskunnalle. Sitä arvoahan voi tulla veroeurojen kautta ja sitten ihan konkreettisen työpanoksen kautta (opettajat, poliisit, tai vaikka puhdas vapaaehtoistyö). Toinen tapa miten arvotan työtä on se kuinka paljon se antaa lisäarvoa sen tekijälle itselleen. Jos ihminen itse tykkää hommastaan ja se on hänelle mielekästä, niin raha on vähempiarvoista, vaikka tietysti olisi syytä kyetä tulemaan toimeen.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Ex kumppanille nousi kusi päähän suhteemme aikana (palkkaerosta), hän tienasi tuplat minun palkkaani nähden. Oli siis sitä mieltä, että ei sinun tuolla palkalla kannata käydä edes töissä.😬

        eli ongelmia voi tulla jos ei ole sama palkkataso.🤔

        Se ois kai tahton sitoa sut kotio voidakseen kenties kontrolloida sua kun olisi saanut eristettyä su enstee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ois kai tahton sitoa sut kotio voidakseen kenties kontrolloida sua kun olisi saanut eristettyä su enstee

        No siksipä siitä tulikin ex. Ei kiva tunne. Muutenkin minusta tuntui, että olen hänelle hyvin käyttäytyvä, näyttöesine.


    • Anonyymi

      miksi ei mihinkään saa vastata epärehellisti joka on aina rosvon velvbollixsuuxs valehdellsa?=

    • Anonyymi

      Vasemmistoliberaalius 3000 € nettotuloilla ei ole uskottava yhdistelmä. Bruttotuloilla ehkä nippa nappa. Puhun siis pelkästään oikea-vasen-suunnasta, en GAL-TAN-akselista.

      🦄

      • Kyllä nyt on niin kuivakasta juttua... Penis lerpahtaa kun sängyssä aletaan tällaisia miettiä.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä nyt on niin kuivakasta juttua... Penis lerpahtaa kun sängyssä aletaan tällaisia miettiä.

        En ollut suunnitellut meneväni sänkyyn kanssasi. Pahoittelut. 🤭

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ollut suunnitellut meneväni sänkyyn kanssasi. Pahoittelut. 🤭

        🦄

        Hei, en kai minä niin uskonutkaan.


      • Anonyymi

        No okei...vasemmistoa en ole koskaan äänestänyt, ääriliberaali olen.

        Viimeksi äänestin SDP:tä ja arvatkaapa miksi, vain taktikoiden koska halusin äänestää kokoomusta vastaan.


      • Anonyymi

        Minulla aina oolut 3000-4000€ tulot läpi elämän, poliittisen kantani muutin joskus 2009 vuonna, sitä ennen olin oikeistolainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No okei...vasemmistoa en ole koskaan äänestänyt, ääriliberaali olen.

        Viimeksi äänestin SDP:tä ja arvatkaapa miksi, vain taktikoiden koska halusin äänestää kokoomusta vastaan.

        Oikeistolaisilla puolueilla on positiivisempi ihmiskuva kuin vasemmistolaisemmilla puolueilla.

        Oikeisto ajattelee, että ihmisellä on kyky ja halu pitää huolta itsestään ja muista ihmisistä. Sen vuoksi valtion rajoittava rooli voi olla pienempi. Vasemmistolaisemmat puolueet ajattelevat, että valtion ohjaavan roolin tulee olla suurempi. Minun mielestäni siitä voi vetää johtopäätöksen, jonka mukaan vasemmistolaiset luottavat oikeistoa vähemmän kanssaihmistensä kykyihin ja hyväntahtoisuuteen.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut suunnitellut meneväni sänkyyn kanssasi. Pahoittelut. 🤭

        🦄

        Kommentoija varmaan oli sängyssä ja kertoi lerpahtamisestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeistolaisilla puolueilla on positiivisempi ihmiskuva kuin vasemmistolaisemmilla puolueilla.

        Oikeisto ajattelee, että ihmisellä on kyky ja halu pitää huolta itsestään ja muista ihmisistä. Sen vuoksi valtion rajoittava rooli voi olla pienempi. Vasemmistolaisemmat puolueet ajattelevat, että valtion ohjaavan roolin tulee olla suurempi. Minun mielestäni siitä voi vetää johtopäätöksen, jonka mukaan vasemmistolaiset luottavat oikeistoa vähemmän kanssaihmistensä kykyihin ja hyväntahtoisuuteen.

        🦄

        No kun minä TIEDÄN että hyvin harva on niin onnekas js täydellinen että omaa kyvyn pitää huolta itse itsestään. Olen nähnyt niiiiiin paljon kurjuutta ja sairautta etten voi sulkea silmiäni siltä äänestämällä kokoomusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun minä TIEDÄN että hyvin harva on niin onnekas js täydellinen että omaa kyvyn pitää huolta itse itsestään. Olen nähnyt niiiiiin paljon kurjuutta ja sairautta etten voi sulkea silmiäni siltä äänestämällä kokoomusta

        Kyseessähän ei ole mikään konkreettinen Selviytyjät-tilanne. Eihän yhtään kukaan tule maapallolla yksin toimeen. Ihmisen kuuluu toimia erilaisissa yhteisöissä. Myös Kokoomus on sitä mieltä, että valtion tulee pitää huolta niistä, jotka eivät itse pysty itsestään huolehtimaan. Tämän faktan kieltäminen on vasemmistolaista retoriikkaa.

        Kyse on vain valtion roolin suuruudesta tuossa huolenpidossa sekä siitä, että julkisen vallan rahoituksen täytyy olla järkevästi järjestetty.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessähän ei ole mikään konkreettinen Selviytyjät-tilanne. Eihän yhtään kukaan tule maapallolla yksin toimeen. Ihmisen kuuluu toimia erilaisissa yhteisöissä. Myös Kokoomus on sitä mieltä, että valtion tulee pitää huolta niistä, jotka eivät itse pysty itsestään huolehtimaan. Tämän faktan kieltäminen on vasemmistolaista retoriikkaa.

        Kyse on vain valtion roolin suuruudesta tuossa huolenpidossa sekä siitä, että julkisen vallan rahoituksen täytyy olla järkevästi järjestetty.

        🦄

        Minulla on asperger ystäviä jotka joka hetki nytkin stressaavat sitä että asumistuestä lähtee satoja euroja, soviteltu päiväraha loppuu kokonaan, työttömyysetuudet vähenee jne. Luuletko että on kiva katsella autistin pelkoa?

        Ihan konkreettisesti ymmärrän politiikan seuraukset ja aina pyrin olemaan heikomman puolella. Todella väärin nämä veronalennukset mitkä tehdään autistien kustannuksella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on asperger ystäviä jotka joka hetki nytkin stressaavat sitä että asumistuestä lähtee satoja euroja, soviteltu päiväraha loppuu kokonaan, työttömyysetuudet vähenee jne. Luuletko että on kiva katsella autistin pelkoa?

        Ihan konkreettisesti ymmärrän politiikan seuraukset ja aina pyrin olemaan heikomman puolella. Todella väärin nämä veronalennukset mitkä tehdään autistien kustannuksella

        Asperger ja autismi eivät yleensä estä toimeentulon hankkimista työn kautta. Riippuu tietysti tapauksesta ja tilanteesta. Nykyään työelämä on avoimempi erilaisuudelle kuin vielä 10-20 vuotta sitten.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asperger ja autismi eivät yleensä estä toimeentulon hankkimista työn kautta. Riippuu tietysti tapauksesta ja tilanteesta. Nykyään työelämä on avoimempi erilaisuudelle kuin vielä 10-20 vuotta sitten.

        🦄

        Näillä on rajotteita siinä määrin ettei kukaan täysjärkinen palkkaa heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä on rajotteita siinä määrin ettei kukaan täysjärkinen palkkaa heitä.

        En voi kommentoida näiden kahden tilannetta, koska en tunne heitä.

        Kommentoin asiaa vain yleisellä tasolla. Jos rajoitteet ovat sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyviä, ympäristön ja varsinkin työympäristön pitäisi tuossa tilanteessa joustaa. Tietysti jonkinlainen kommunikointikyky täytyy olla, jotta viesti kulkee mm. henkilön ja tämän esihenkilön välillä ja että esim. työturvallisuudesta voidaan varmistua.

        Väitän silti että varsinkin asperger-tapauksissa ongelmana on usein työympäristön joustamattomuus eikä henkilön kyky tehdä työtä.

        🦄


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä nyt on niin kuivakasta juttua... Penis lerpahtaa kun sängyssä aletaan tällaisia miettiä.

        Saatko sitä enään edes viagralla pystyyn vai tilttaako pumppu jos otat viagraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla aina oolut 3000-4000€ tulot läpi elämän, poliittisen kantani muutin joskus 2009 vuonna, sitä ennen olin oikeistolainen

        Isäskö sulle on palkan jo kehdosta lähtien maksannu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatko sitä enään edes viagralla pystyyn vai tilttaako pumppu jos otat viagraa

        Sillä ei taida enää olla väliä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isäskö sulle on palkan jo kehdosta lähtien maksannu

        Näinkin voidaan sanoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi kommentoida näiden kahden tilannetta, koska en tunne heitä.

        Kommentoin asiaa vain yleisellä tasolla. Jos rajoitteet ovat sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyviä, ympäristön ja varsinkin työympäristön pitäisi tuossa tilanteessa joustaa. Tietysti jonkinlainen kommunikointikyky täytyy olla, jotta viesti kulkee mm. henkilön ja tämän esihenkilön välillä ja että esim. työturvallisuudesta voidaan varmistua.

        Väitän silti että varsinkin asperger-tapauksissa ongelmana on usein työympäristön joustamattomuus eikä henkilön kyky tehdä työtä.

        🦄

        Tunnen 3 asperger-diagnoosin saanutta jotka eivät ole löytäneet uraa työelämässä. Tunnen myps yhden jonka tulot 6000€/ kk koska on löytänyt nörttialansa mihin keskittyy...


        Mutta nämä 3...todella outoja vaikka fiksuja ovatkin

        Tapaus 1 on maantieteellisesti rajoittunut. Pystyy kulkemaan samaa tuttua reittiä lähimaastossa muttei menemään yksin vaikka naapurikaupunginosaan

        Tapaus 2 ei pysty menemään ulos talvella

        Tapsus 3 ri suostu ottamaan neuvoja ja käskyjä vastaan eli ei voi olla kenenkään alainen


        Hulluinta tässä on se että nämä eivät näyttele vaan ovat oikeasti outoja!


    • Järkisyyt mille? Parisuhteelle?

      En tiedä, mutta. Olisi kai ihan suotavaa ainakin tykätä siitä kumppanista🤔

      • Nää harrastaa jotai älyllistä järkiseksiä.


      • m.wurst
        mustasusi kirjoitti:

        Nää harrastaa jotai älyllistä järkiseksiä.

        🤣🤣🤣

        Nii no eik sitä se noin yks ja puoli lasta pitäs tehä, vai mikä se on keskiarvo nykypäivänä🤔


      • m.wurst kirjoitti:

        🤣🤣🤣

        Nii no eik sitä se noin yks ja puoli lasta pitäs tehä, vai mikä se on keskiarvo nykypäivänä🤔

        Niin, ihan velvollisuuden tunnosta vaan housut alas.


      • mustasusi kirjoitti:

        Niin, ihan velvollisuuden tunnosta vaan housut alas.

        Silmät kiinni ja ajattele isänmaata👍😃


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Silmät kiinni ja ajattele isänmaata👍😃

        Tuo on ohje, joka annetaan yleensä naisille. Miehille tuo ei varmaankaan toimi, vaikka Suomea neidoksi tituleerataan. Miehille toimii varmaankin paremmin "silmät kiinni ja ajattele (lisää tähän miehen lempipornonäyttelijän nimi)". 🤣


      • m.wurst kirjoitti:

        Silmät kiinni ja ajattele isänmaata👍😃

        Tällä tavoin siis syntyvyys nousuun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ohje, joka annetaan yleensä naisille. Miehille tuo ei varmaankaan toimi, vaikka Suomea neidoksi tituleerataan. Miehille toimii varmaankin paremmin "silmät kiinni ja ajattele (lisää tähän miehen lempipornonäyttelijän nimi)". 🤣

        Niinhän tuo taitaa olla, koska eihän nyt naisten ole odotettu _nauttivan_ seksistä vasta kuin ihan viime vuosina..

        Ihan isänmaan puolesta on uhrauduttu, niinku😃


      • mustasusi kirjoitti:

        Tällä tavoin siis syntyvyys nousuun?

        Talkoohengessä kato,

        Sitä on niinku poliitikkojen puoleltakin oltu huolissaan tosta syntyvyydestä, mut eipä tainnu kukaan edes talkookaljoja siinä tarjota tai edes ehdottaa🤔


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Niinhän tuo taitaa olla, koska eihän nyt naisten ole odotettu _nauttivan_ seksistä vasta kuin ihan viime vuosina..

        Ihan isänmaan puolesta on uhrauduttu, niinku😃

        Niin ja siis ihan käytännössä miehen ja naisen keho toimii eri tavalla. Mies voi tietysti nykyään saada vehkeen toimimaan kemiallisestikin, mutta nalli voi jäädä laukeamatta.


      • m.wurst kirjoitti:

        Talkoohengessä kato,

        Sitä on niinku poliitikkojen puoleltakin oltu huolissaan tosta syntyvyydestä, mut eipä tainnu kukaan edes talkookaljoja siinä tarjota tai edes ehdottaa🤔

        Niillä on niin ristiriitaiset puheet kaikessa. Syntyvyys pitäisi nousta, mutta samaan aikaan tehdään taviksen elämästä vaikeaa ja raskasta. Hinnat nousee kaikkialla ja tulevaisuus on epävarmaa. Sodanuhkaa ja terroria... Tee siinä sitten lapsia ja usko hyvään...


      • mustasusi kirjoitti:

        Niillä on niin ristiriitaiset puheet kaikessa. Syntyvyys pitäisi nousta, mutta samaan aikaan tehdään taviksen elämästä vaikeaa ja raskasta. Hinnat nousee kaikkialla ja tulevaisuus on epävarmaa. Sodanuhkaa ja terroria... Tee siinä sitten lapsia ja usko hyvään...

        Niinpä,
        Ja ennenkaikkea pitäs olla se halu edes hankkia/saada niitä lapsia,

        Musta on sillai jopa aika hupaisaa nää "synnytystalkoo"-puheet ja mitä ny välillä tälläkin palstalla näkee, et ne on useimmiten miehiä jotka tästä syntyvyysasiasta syyllistää naisia,

        Mulla nyt ei itellä oo kokemusta, mut en epäile hetkeäkään et raskausaika ja synnytys olis mikään ihan piece of kake, niinku, ja sitte sulla on se toukka siinä, samalla ku kroppa on edelleen ihan romuna ja hormoonit heittelee sinnetännetonne ja sun kuitenki oletetaan eli _odotetaan_ kykenevän olemaan päävastuussa siitä ihmistaimesta ja kasvattamaan siitä yhteiskuntakelpoisen yksilön🤔

        Nii, joo ei. Mää passaan😃 mää tod.näk. olisin jo tietynlaisen kroppaherkkyyteni takia ihan paskana jo raskaana olosta,


    • Anonyymi

      siis olen mies niin ajattelin että jos pitäisi pakottaa jotenkin rakastamaan jotain naista josta ei pidfä...

    • Minusta on itse asiassa aika vaikeaa luetella kovin tarkasti etukäteen mitä kumppanilta haluan tai en halua. Parisuhteen jälkeen on yleensä helpompi luetella muutama asia..

      Eroon päättyneen parisuhteeni jälkeen mielessäni oli heti joitakin merkkejä, mihin jatkossa kiinnittäisin enemmän huomiota ja joiden tietäisin muodostuvan itselleni ajan kanssa ylipääsemättömiksi, vaikka olisin aluksi kuinka ihastunut. (Liittyy mm. alkoholiin ja lieväänkin henkiseen tai fyysiseen väkivaltaisuuteen)

      - Ihastuminen kestää max pari vuotta ja sen jälkeen parisuhteessa täytyy olla riittävä määrä ystävyyttä, toisen arvostamista, molemmille sopiva määrä hyvää seksiä ja.. tässä olen huono.. yhteistäkin aikaa.

      - Ennen kuin tapasin toisen, nyt jo edesmenneen mieheni, olisin luetellut, että en pidä miehellä parrasta, en tupakoinnista enkä siitä, että hän on minua yli 10 vuotta vanhempi, mutta kuinkas kävi. - Monet tuollaiset asiat (parta, ikä) ovat sellaisia, että lopulta ne eivät merkitsekään juuri mitään. Tupakan voin taas lukea sellaiseksi, mikä on "koriin laitettava", eli hyvässä parisuhteessa on niitä hyviä asioita niin paljon, että siinä huonommassa korissa olevat asiat eivät haittaa liikaa.

      Arvomaailmastakin on vaikea sanoa mitään sen tarkempaa, kuin että en suosi juuri miltään osin ääriajattelua ja kun kaikesta voi toista arvostaen puhua, niin arvomaailman mahdollisista eroistakin selviää.

      Yksi minulle tärkeä kriteeri on varmaankin se, että minun täytyy pystyä tuntemaan itseni miehen rinnalla varauksetta naiseksi ja naiselliseksi. Eli joko miehen tulisi olla minua kookkaampi tai sitten hänellä täytyy olla todella hyvä itsetunto, jotta hän saa minutkin rentoutumaan tuon kipukohtani suhteen. 🙂

      • Anonyymi

        Mä sanoin miehelle suoraan etten voi parran takia harkita vakavaa suhdetta. Se ei vaan tunnu hyvältä käsien alla. Tuosta iästä, ihan tosissani mietin jos ottas 60v ukon, hänellä saattas olla sama määrä elämänkokemusta mitä minulla 40v leskenä. Tosin en ole varma ja vähintään 10km pitää pystyä reippaasti kävelemään. Autot mökit ja rivitalot ehdoton EI koska niihin en menisi.

        Tupakointia taas ei lemmikkini siedä. Ei edes päästä ovesta mun kotiin jos joku haisee tupakalle. Hyökännyt myös tupakoineen kimppuun mun kotona. Eipä muuten jäppistä näkyny toiste :D


    • Anonyymi

      tuollainen on aika monimutkainen asia kun eivät kaikki ihmiset koko elämänsäkään aikana löydä oikeaa rakkautta kuten Howard Huggheskaan ei löytänyt...

    • Anonyymi

      Mikä oli kysymys? 🤔

      xLiner

      • Anonyymi

        Olen nainen. Puhun ja kirjoitan epäsuorasti. Sinun tulisi vastata noihin mihin itse aloituksessani vastasin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen. Puhun ja kirjoitan epäsuorasti. Sinun tulisi vastata noihin mihin itse aloituksessani vastasin

        Emmää... Toi on nyt sellaista burgerointia etten nyt jaksa millään. Sori.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emmää... Toi on nyt sellaista burgerointia etten nyt jaksa millään. Sori.

        xLiner

        Mitä. Vihervasuri elätti ei vastaa toisen samanmoisen kysymyksiin. 🤣


    • Anonyymi

      Alkaa tuntumaan että ei tältä planeetalta löydy kelpaavcaa naista minulle, olen jo kohta 1000-vuiaskin, pitäisi kai muuttaa tähtijärjesmääkin...

      • Anonyymi

        ... kun noniiin jatkuvasti olen naisten kanssa tekemisissä hammasj ja jutuissa aina intiimisti...


    • Anonyymi

      Järkisyyt on aina jonkinlaisia sopimuksia. Jos suhteessa haluaa alkaa tekemään sopimuksia, se on lopulta huono suhde. Se ei anna mitään, mutta vie senkin edestä. Moni ei vaan näe sitä kun järkisuhteeseen ryhtyy.

      Jos tunnepuolella valitsee järjellä, niin ainoa järkevä valinta on silloin aloittaa suhde sellaisen kanssa, joka rakastaa itseään, mutta jota itse ei rakasta. Silloin säilyy valta itseensä ja myös toiseen. Mutta onko valta lopulta se hyvä syy suhteeseen?

      • Anonyymi

        Järkisuhde on ehdottoman hyvä syy ainakin vahvasti tuntevalle ihmiselle. Järki-ihmiselle puolestaan tunnesuhde on parempi. Jos mietitte asiaa niin ymmärrätte kyllä miksi. Monet valitettavasti elää järjettömässä ja tunnekylmässä suhteessa.


    • Anonyymi

      olisi hyväkin jos kun kirjoittaisi pommi bomb boobs boms kaikkea, niin koko helsnki avsakuoidfssnn pom-pom uhsn takia.

    • Anonyymi

      pom-pom-uhja kuin amerikkalaisten cheerleadereillä niitä.

      Ihnottava juttu oli kyllä voin eanoa, asiasta toiseen juurihoidossa hammasräätäleillä, inhottaa, mutta taksikuskit hyviä ja nopeita, mustia takseja yönpimeydessä.

    • Anonyymi

      sinänsä hyvä juttu tuo että jos käy ahkerastikin hammaslääkäreillä ovat hampaat yleensä kunnossa

    • Anonyymi

      Aikoinaan vanhempi setämies opasti nuorta pojanjolppia, eli minua:
      "Kauneus on katoavaista, mutta metsillä on tapana kasvaa."
      Kehotti siis tarkistamaan naisen isän perämettät ja äitimuorin rungon, eikä vaan juoksemaan munansa perässä.

      Näillä ohjeilla on menty, ja kiitokset vaan sinne pilven reunalle :)

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Vasemmisto ja tuloluokka nettona 3000" 🤣🤣
      Päivän paras!
      Jos olisin sinkku, niin ehdoton turn off olisi vasemmiston tai vihreiden kannatus.
      En myöskään suosittele valehtelua. Vasemmisto ja yhteiskunnan elätti menisi jo läpi, niin etköhän sillä verukkeella jonkun miehiin ja naisiin sekaantuneen hipin saattaisi löytääkin.

      • Anonyymi

        En ole hippi, olen aina kuulunut varakkaaseen perheeseen, aluksi lapsuuden ja sitten kokoomuslausen puolisoni kanssa. Kuten yllä kirjoitin 2009 vaihdoin poliittista laitaa. Tiesitkö että myös Nalle Wahlroos tehnyt niin? Minulla on osakesalkku vaikken rahaa edes tarvitse. Kyse onkin arvoista, siitä että veroa pitää kerätä hyväosaisilta (joihin itse kuulun) ja antaa sairaille ja köyhille. Edustan Robin Hood arvomaailmaa


      • Anonyymi

        Yksi syy miksen sietänyt tätä suomenruotsalaista oli ettei hän lahjoita rahaa lainkaan hyväntekeväisyyteen. Itse lahjoitan ja mietin joka päivä mitä hyvää voin tehdä köyhien eteen. Paljon olen tehnytkin ja nämä lasken vasemmistolaiseksi arvomaailmaksi. Jos mies ajattelee itseään eikä sitä miten auttaa niitä joilla menee huonosti, en halua edes tuntea sellaista miestä.


    • Anonyymi

      Vasemmistolaiset miehet ovat köyhiä.

      • Anonyymi

        Nalle Wahlroos oli vasemmistolainen rikas. Eli ei kaikki.


      • Anonyymi

        Toisekseen en ole miehen rahojen perässä, voin oikein mainiosti ilman miehen tuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisekseen en ole miehen rahojen perässä, voin oikein mainiosti ilman miehen tuloja.

        Ne ovat myös laiskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nalle Wahlroos oli vasemmistolainen rikas. Eli ei kaikki.

        Paino sanalla "oli".


    • Anonyymi

      Järkisyillä ajatellen sen enempää aloitukseen kommentoimatta ja ketjun läpi lukeneena, voin todeta, että muutama keskustelutaitoinen sydämellinen ihminen sieltä löytyi, loput oli aika lailla jonninjoutavaa vänkäystä mielipide asioista, joista kuitenkin tehtiin keino nostaa sitä omaa tärkeyttä toisten kustannuksella. Pidän mielipide asioita mielipide asioina, tavallaan ilmoitusluontoisina, kummastuttaa miten haastavaa osalle on asia ottaa niin. Osa, ei minun järkisyillä jatkoon, edes keskustelun tasolla täällä palstalla, kun ei riittäisi mielenkiintoni edes siihen älyttömään vänkäämiseen ja perustelemaan en ala. Eniten käy hermoon, kun niitä mielipiteitä esitetään jonkin sortin tietona, tai kokemuksena asioista, joista ei selvästi ole sen suurempaa tietoa ollenkaan, mutta kunhan päästään pönkittämään omaa sanomaa ja oikeassa olemista, tai jotakin muka parempaa asemaa suhteellisesti. Olen tunne ja järki ihminen. Niin monella tasolla vastenmielistä luettavaa. Elämän tärkeimmät ihmissuhteet eivät kuulu valtiolle, politiikalle, tai niitä arvoteta järkisyillä. Ei niihin päde ystävyyskään tai turvallisuuden hakuisuuskaan, jonka näen enemmänkin elämän pelkona ja itsekkäänä oman selustan turvaamisena, joka jättää vaille todelliset ihmisen perimmäiset tarpeet, kun kuitenkin eletään elävässä elämässä, maailmassa, ja politiikassa ja niissä voi todellakin sattua mitä vaan. Minä en ainakaan suostuisi olemaan kenenkään turvaverkko järjellisesti, ilman rakkautta, vastavuoroista lojaaliutta, ja todellista arvostusta, sekä välittämistä suhteessani. Hyväksikäyttöä on maailma täynnä, ja raha sanelee politiikan ohella jo ihan liikaa. Olen turvaverkko niille, joille haluan, tarjoan sen mitä suinkin kykenen, odottamatta jotakin takaisin ja riippumatta siitä, kuuluuko näennäisiin vastuihini. Tämän sanelee rakkaus, ja halu toimia oikein, ja todellinen välittäminen. Mun järkisyyt on siinä, että ihminen ymmärtää tämän ja ihmisarvon. Se on kaikille sama. Se, ei ole mielipide kysymys, ei annettavissa, ei ostettavissa. Kukaan ei tiedä, mitä tapahtuu huomenna, rakkaus on elämän suola. Lopulta kaikki muu menettää merkityksensä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1934
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      251
      1631
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1547
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1484
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1378
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1199
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      156
      1170
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1153
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      909
    Aihe