'muljahtaa' englanniksi?

Anonyymi-ap

Netin sanakirjat ei ainakaan osaa antaa hyvää vastaavaa sanaa asialle. Itse ymmärrän 'muljahtaa' niin, että vaikka "polvilumpio muljahti" tarkoittaa, polvilumpio teki epämääräisen voimakkaan liikahduksen, ikäänkuin hypähtää. Englanniksi sydän kai voi myös hypähtää, mutta ei kai polvilumpio?

11

1259

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Nuo viittaa kiertymiseen ja kääntymiseen, ei sellaiseen miten ymmärrän 'muljahtaa'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo viittaa kiertymiseen ja kääntymiseen, ei sellaiseen miten ymmärrän 'muljahtaa'.

Siinä ymmärryksessäsi se ongelma sitten onkin.

• Anonyymi

Vanhempi polvi muistaa termin kappaleesta ”Twist and Shout” (muljahda ja huuda), jota tanssittiin polvilumpiot muljahdellen.

• Anonyymi

Vanhempi polvi (78 v.) kylläkin ymmärtää sanan "twist" viittavan tanssiin nimeltä twist. Tosin polvet saattoivat sitä tanssiessa muljahdella. Twist oli muodissa, kun tuo kappale julkaistiin levyllä. Twistasin itsekin kouluhipoissa muutaman kerran The Strangersin säestyksellä.

• Anonyymi

Twist'n'shoutia itsekin ensimmäisenä mietin.

• Anonyymi

Twist and shout – muljauttele polvia ja ulise.
        Mies poistui illanvietosta kadulle jalat twistaten, mikä aiheutti kovan ulinan.

• Anonyymi

Saattoipa myös välilevy muljahtaa, mihin auttoi niksauttaja.

• Anonyymi

Aivot nuljahtaa.

• Anonyymi

My knee joint all but dislocated?

• Anonyymi

"Muljahtaa" englanniksi voisi olla esimerkiksi "jolt" tai "jerk". Tämä kuvaa jotain äkillistä liikettä tai nykäystä. Esimerkiksi "my knee jerked" voisi kuvata tilannetta, jossa polvilumpio tekee äkillisen liikkeen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      39
      2391
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      51
      877
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      59
      814
    4. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      224
      671
    5. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      597
    6. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      47
      596
    7. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      7
      579
    8. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      47
      567
    9. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      47