Aira Samulin kuolinsyy

Anonyymi-ap

34

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No kyllähän ne vuodetkin heikentää verisuonia , ja olihan Airalla tabletit . Kun ajattelee että melkein sata vuotiaat aivot, niin ei ne varmaan näytä samanlaisilta kun 80 vuotta sitten . Tunsin kerran yhden 102 vuotiaan naisen pää terveenä ja ihmettelin kun hän katsoi ikkunasta pihalle niin näki ilman silmälasia mitä katu kyltissä luki , itse en nähnyt sitä edes silmälasit päässä , että toisilla on geenit jotka tietävät pitkää ikää ja vielä näkökin; toimi virheettömästi, mutta kuulo oli heikentynyt
        Aira joka on liikkunut tanssin kanssa koko elämänsä hoiti kehoaan sillä tavalla , meikäläinen jysähtää sohvaan ihan liian helposti . Kun pitäis yrittää liikkua mutta ainakeksii itselleen tekosyitä miksei juuri tänään voi tehdä kävelylenkkejä


    • Anonyymi

      Nopea muutos paineessasi! Missä tilanteessa mittaat? Aina samassa?
      Yläpaineesi alkaa olemaan huolestuttavan alhaalla.
      Muutenki uskottavuus uhanalainen.
      Paljon liikunta? Mitä liikuntaa? Millä mittaat "paljouden"?
      Millä kuormitusalueella? Tarkoitan syketasoa suhteessa todelliseen maksimiin.
      Itselläni radikaali muutos runsaasta lääkityksestä huolimatta 160 / 85 tasosta lääkkeettömään120 / 60 tasoon vei noin puoli vuotta. Aamulla mitattu leposyke laski +80 > -60.
      Liikunta? Lihaskuntoharjoitteita 5krt/vko yhteensä noin 10 tuntia. Sykealue maksimi 180 - 110.
      Olin 6-kymppinen juoppo ukko. Tietenkin alkoilu pois tervehtymisen alussa.

      • Anonyymi

        Mittaan välillä aamulla päivällä ja illalla.Nyt yläpaine
        oli aamulla 116 ja kolme viikkoa sitten se oli siis 147 useampana päivänä mitattuna.
        Saadakseen HYVIÄ TULOKSIA sen eteen pitää tehdä paljon työtä.
        Liikunta on ollut talvipyöräilyä 2,5 tuntia päivässä ja välillä vähän enemmänkin.
        Sykkeestä en tiedä tarkasti koska minulla ei ole sykemittaria eikä älykelloa.Se on kaulasta mitattuna ollut noin 110.Se voi olla enemmänkin.Pidän sen aina miellyttävällä tasolla enkä ala turhaan nostamaan sitä liikaa.
        Suolaa syön aivan niinkuin ennenkin,suurin muutos on ollut sokerin käytössä.Ennen meni sokeria noin 200-300 grammaa päivässä ja nyt vain 20 grammaa.
        Tämän ansiosta kalorit on pienentyneet puolella ja olen alkanut laihtumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittaan välillä aamulla päivällä ja illalla.Nyt yläpaine
        oli aamulla 116 ja kolme viikkoa sitten se oli siis 147 useampana päivänä mitattuna.
        Saadakseen HYVIÄ TULOKSIA sen eteen pitää tehdä paljon työtä.
        Liikunta on ollut talvipyöräilyä 2,5 tuntia päivässä ja välillä vähän enemmänkin.
        Sykkeestä en tiedä tarkasti koska minulla ei ole sykemittaria eikä älykelloa.Se on kaulasta mitattuna ollut noin 110.Se voi olla enemmänkin.Pidän sen aina miellyttävällä tasolla enkä ala turhaan nostamaan sitä liikaa.
        Suolaa syön aivan niinkuin ennenkin,suurin muutos on ollut sokerin käytössä.Ennen meni sokeria noin 200-300 grammaa päivässä ja nyt vain 20 grammaa.
        Tämän ansiosta kalorit on pienentyneet puolella ja olen alkanut laihtumaan.

        "Ennen meni sokeria noin 200-300 grammaa päivässä"

        😳😳😳😳

        Kannattaa nyt mennä tutkituttamaan maksan ja haiman kunto.


    • Anonyymi

      Korkea verenpaine ei ole ainoa syy, joka voi johtaa aivoinfarktiin.

      • Anonyymi

        Tupakki ja viina eivät auta asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakki ja viina eivät auta asiassa.

        Polttiko Aira tupakkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiko Aira tupakkaa?

        Ei mutta alko käyttämään alkoholia 85 vuotiaana.
        EI OLISI KANNATTANUT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiko Aira tupakkaa?

        Aira oli kova tanssimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mutta alko käyttämään alkoholia 85 vuotiaana.
        EI OLISI KANNATTANUT.

        Mitä nyt sitten tarkoitetaan alkoholin käytöllä.
        Ihmisestä ei tule alkoholistia, jos silloin tällöin jonkun naukun ottaa. Sen ei pitäisi niin suureksi vaaraksi olla ( jotkut jopa väittäneet terveelliseksi jotain konjakkisnapsia silloin tällöin (?) ).

        Airasta ja hänen rautaisesta kunnostaan kyllä näki, mitä ainainen liikunta ja mielekäs tekeminen saa ihmiskehossa aikaiseksi. Pysyi kunnossa todella pitkään, arvostettavaan ikään.
        Ei tupakkaa, ei alkoholiongelmia, vaan jatkuvaa liikkumista, tanssia, ja aina vaan tanssia.
        Olisinpa itsekin alkanut noin elää nuorena, voisin olla nyt vanhempana paljon paremmassa kunnossa.

        Rauha hänen sielulleen siirryttyään viimeiseen, taivaan tanssiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mutta alko käyttämään alkoholia 85 vuotiaana.
        EI OLISI KANNATTANUT.

        Join sunnuntaina kaksi lonkeroa ja heti laski verenpaine 125/85 -> 95/60. Ei siis kannata juoda alkoholia vaan lonkeroa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Join sunnuntaina kaksi lonkeroa ja heti laski verenpaine 125/85 -> 95/60. Ei siis kannata juoda alkoholia vaan lonkeroa.

        Krapulasi on näköjään jo helpottanut ja pystyt kirjoittelemaan taas tälle palstalle viikon tauon jälkeen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Join sunnuntaina kaksi lonkeroa ja heti laski verenpaine 125/85 -> 95/60. Ei siis kannata juoda alkoholia vaan lonkeroa.

        No voi hyvänen aika, kun siinä lonkerossakin on sitä alkoholia, se on alkoholijuoma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aira oli kova tanssimaan.

        Tanssi se pahaa on aina kun itse ollut illassa niin päätä särkee, oksennuttaa ja hävettää,,,,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Krapulasi on näköjään jo helpottanut ja pystyt kirjoittelemaan taas tälle palstalle viikon tauon jälkeen.

        Minulla ei ole koskaan krapulaa. Sen sijaan on kovasti kiirettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tanssi se pahaa on aina kun itse ollut illassa niin päätä särkee, oksennuttaa ja hävettää,,,,

        Tanssihan on monipuolisimpia liikuntalajeja mitä olla voi.
        Sinä olet tainnut tanssahdella ravintolassa humalapäissäsi, jos on tuollaiset oireet tullut jälkeen päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt sitten tarkoitetaan alkoholin käytöllä.
        Ihmisestä ei tule alkoholistia, jos silloin tällöin jonkun naukun ottaa. Sen ei pitäisi niin suureksi vaaraksi olla ( jotkut jopa väittäneet terveelliseksi jotain konjakkisnapsia silloin tällöin (?) ).

        Airasta ja hänen rautaisesta kunnostaan kyllä näki, mitä ainainen liikunta ja mielekäs tekeminen saa ihmiskehossa aikaiseksi. Pysyi kunnossa todella pitkään, arvostettavaan ikään.
        Ei tupakkaa, ei alkoholiongelmia, vaan jatkuvaa liikkumista, tanssia, ja aina vaan tanssia.
        Olisinpa itsekin alkanut noin elää nuorena, voisin olla nyt vanhempana paljon paremmassa kunnossa.

        Rauha hänen sielulleen siirryttyään viimeiseen, taivaan tanssiin.

        Mistä tiedät miten paljon on ottanut,ja miksi ei hoitanut pois verenpainetta.
        Onhan 96 vuottakin tietysti jo hyvä saavutus mutta 120 vuoteenkin olisi ollut mahdollisuutta jos ei olisi alkanut vanhana ryyppäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät miten paljon on ottanut,ja miksi ei hoitanut pois verenpainetta.
        Onhan 96 vuottakin tietysti jo hyvä saavutus mutta 120 vuoteenkin olisi ollut mahdollisuutta jos ei olisi alkanut vanhana ryyppäämään.

        No mistä sinäkään tiedät, onko ottanut alkoholia minkä verran, vai eikö ole ?
        Ja mistä tiedät muka senkin, ettei olisi hoitanut verenpaineitaan ?
        Kamalan moni ei ole elänyt 120-vuotiaaksi, onkohan Suomessa yksikään.
        Ryyppääminen on liian voimakas sana, kun ei toisten alkoholin käytöstä tiedä yhtään mitään, monet osaavat ottaa vain vähän.
        Yleensä itsestään huolta pitävä, liikunnallinen, elämästään nauttiva ihminen pitää kyllä itsestään mahdollisimman hyvin huolen.

        Elämä ei ole jossittelua, eikä kuoleman jälkeenkään ole mitään jossittelua.
        Turhaa jossitella, kun ei ole faktoista mitään tietoa, kenenkään kohdalla ylipäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät miten paljon on ottanut,ja miksi ei hoitanut pois verenpainetta.
        Onhan 96 vuottakin tietysti jo hyvä saavutus mutta 120 vuoteenkin olisi ollut mahdollisuutta jos ei olisi alkanut vanhana ryyppäämään.

        "Mistä tiedät miten paljon on ottanut,ja miksi ei hoitanut pois verenpainetta.
        Onhan 96 vuottakin tietysti jo hyvä saavutus mutta 120 vuoteenkin olisi ollut mahdollisuutta jos ei olisi alkanut vanhana ryyppäämään.'

        Mistä ihmeestä itsekään voit tietää Aira Samulinin terveydentilasta tai hänen verenpaineestaan tai "ryyppäämisestään". Jos kohtuullisesta alkoholista jollekin ihmisryhmälle on hyötyä niin juurikin ikääntyville naisille ja naisten aivoverenkierrolle.

        Sori, mutta vähän naurattaakin että sinulla on tieto siitä mihin ikään kelläkin on "mahdollisuus". Elimistö vain heikkenee, kellä mistäkin kohtaa. Tulee sairauksia nuorellekin. Hoikkuus ei ole mikään tae pitkästä iästä vaikka sinulla nyt on sellainen oletus ja pakonomaisen liikuntasi ja syömishäiriön taustalla. Pakkoliikunta pitää kehon jatkuvassa stressitilassa ja hapoilla. Yhtenä isoimpana pitkän iän salaisuutena on pidetty positiivista elämänasennetta jopa ravintoa suurempana tekijänä. Sehän Airalla oli. Muiden tekijöiden lisäksi. Tanssikin on mieltä hoitavaa ja rentouttavaa liikuntaa. Aira nauroi paljon. Naurukin rentouttaa elimistön ihan tutkitusti.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä sinäkään tiedät, onko ottanut alkoholia minkä verran, vai eikö ole ?
        Ja mistä tiedät muka senkin, ettei olisi hoitanut verenpaineitaan ?
        Kamalan moni ei ole elänyt 120-vuotiaaksi, onkohan Suomessa yksikään.
        Ryyppääminen on liian voimakas sana, kun ei toisten alkoholin käytöstä tiedä yhtään mitään, monet osaavat ottaa vain vähän.
        Yleensä itsestään huolta pitävä, liikunnallinen, elämästään nauttiva ihminen pitää kyllä itsestään mahdollisimman hyvin huolen.

        Elämä ei ole jossittelua, eikä kuoleman jälkeenkään ole mitään jossittelua.
        Turhaa jossitella, kun ei ole faktoista mitään tietoa, kenenkään kohdalla ylipäänsä.

        Suomalaiselle on lasi viiniäkin ryyppäämistä
        Minä en näe sitä ryyppäämisenä jos ottaa viiniä silloin sun tällöin, ryyppääminen on taas seitä kun vedetään pää täyteen ja ollaan juovuksissa .
        Joten ero on suuri jos sitä nauttii joskus lasin viiniä tai on illallisella jossa sitä tarjotaan ruuan kera . Tai ollaan ympäri päissään kutenmoni on se on sitä ryyppäämistä


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Join sunnuntaina kaksi lonkeroa ja heti laski verenpaine 125/85 -> 95/60. Ei siis kannata juoda alkoholia vaan lonkeroa.

        Mulla on kans korkea verenpaine joka tosin liittyy siihen että sauhuttelen. Eli siis poltan röökiä


    • Anonyymi

      Mutta MK-höpöttäjän ruokavalio on epäterveellinen, ollut jo monta vuotta, kenties monta vuosikymmentä. Häntä ei kiinnosta ruoan terveellisyys, vaan hänelle on tullut päähänpinttymä muutaman hassun liikakilon laihduttamisesta.

      • Anonyymi

        Höpöukko ei ole mikään Aira Samulin.

        Aira olisi voinut elää satavuotiaaksi, jos olisi tanssinut enemmän. Lonkero silloin tällöin tekee hyvää kaikille, laskee myös verenpainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöukko ei ole mikään Aira Samulin.

        Aira olisi voinut elää satavuotiaaksi, jos olisi tanssinut enemmän. Lonkero silloin tällöin tekee hyvää kaikille, laskee myös verenpainetta.

        Olisi ollut kauheaa jos niin eläväinen henkilö kuin Aira Samulin olisi toipunut aivoverenvuodosta ikuiseksi vuodepotilaaksi. Nopea lähtö on hyvä tapa lähteä maailmasta pois.

        Omaisillekaan ei tarvitse ikinä jättää hyvästejä. Riittää kun jo elämänsä aikana pistää omaisten pahimmat herjat mieleen niin voi sitten lähteä hyvästelemättä tarvitsematta kuunnella enää kuolinvuoteella valheita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöukko ei ole mikään Aira Samulin.

        Aira olisi voinut elää satavuotiaaksi, jos olisi tanssinut enemmän. Lonkero silloin tällöin tekee hyvää kaikille, laskee myös verenpainetta.

        Lonkero ei yleensä laske verenpainetta mutta minulla se tekee noin. Sama vaikutus tulee greippimehulla. Lonkeroissa ei edes käytetä enää greippimehua vaan greippiaromia mutta vaikutus on sama.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Lonkero ei yleensä laske verenpainetta mutta minulla se tekee noin. Sama vaikutus tulee greippimehulla. Lonkeroissa ei edes käytetä enää greippimehua vaan greippiaromia mutta vaikutus on sama.

        En tiedä miksi mulle tuli tämä otsikko ja ketju "suosituksena" kun avasin netin.

        No luinpa sitten ja tähän on pakko kommentoidakin, kun lonkerosta on puhe.

        En ole aiemmin kuullut että lonkero tai greippimehu- tai uute alentaa verenpainetta enkä ole itse kokeillut. Sen vaan tiedän, että greippi voimistaa joidenkin lääkkeiden vaikutusta tai sitten vie joltain lääkkeeltä tehoa. Greipistä on ihan joissakin lääkepakkauksissa varoituskin.

        Oletko Hpv27 kattonut onko omissa lääkkeissäsi mainintaa asiasta. Eli jos kyseessä on yhteisvaikutus.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miksi mulle tuli tämä otsikko ja ketju "suosituksena" kun avasin netin.

        No luinpa sitten ja tähän on pakko kommentoidakin, kun lonkerosta on puhe.

        En ole aiemmin kuullut että lonkero tai greippimehu- tai uute alentaa verenpainetta enkä ole itse kokeillut. Sen vaan tiedän, että greippi voimistaa joidenkin lääkkeiden vaikutusta tai sitten vie joltain lääkkeeltä tehoa. Greipistä on ihan joissakin lääkepakkauksissa varoituskin.

        Oletko Hpv27 kattonut onko omissa lääkkeissäsi mainintaa asiasta. Eli jos kyseessä on yhteisvaikutus.

        T kn

        Tässä oikein kirjoitus asiasta:

        https://www.kliinisenfarmasianseura.fi/blogi/greippimehu-ei-sovi-yhteen-laakkeiden-kanssa/

        Sitä en tiedä, onko lonkerossa aitoa greippiä. Itse olen sellaisessa käsityksessä ollut että uutetta.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oikein kirjoitus asiasta:

        https://www.kliinisenfarmasianseura.fi/blogi/greippimehu-ei-sovi-yhteen-laakkeiden-kanssa/

        Sitä en tiedä, onko lonkerossa aitoa greippiä. Itse olen sellaisessa käsityksessä ollut että uutetta.

        T kn

        Juu, käytän lonkeroa verenpaineen pudottamiseen koska se tehostaa erään verenpainelääkkeen vaikutusta. Huonosti nukutun yön jälkeen 1-2 lonkeroa takaa hyvän yöunen. Optimaalinen ottoajankohta on noin kello 5. Näin veressä ei ole alkoholia kello 8 kun menen nukkumaan.

        Lonkeron maustamiseen käytetään yleensä greipinkuoriuutetta vaikka greippimehu tuottaa huomattavasti paremman lopputuloksen. Yhdistelmä voisi olla parempi. Täytyy kokeilla joskus ja jättää tuo verenpainelääke pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miksi mulle tuli tämä otsikko ja ketju "suosituksena" kun avasin netin.

        No luinpa sitten ja tähän on pakko kommentoidakin, kun lonkerosta on puhe.

        En ole aiemmin kuullut että lonkero tai greippimehu- tai uute alentaa verenpainetta enkä ole itse kokeillut. Sen vaan tiedän, että greippi voimistaa joidenkin lääkkeiden vaikutusta tai sitten vie joltain lääkkeeltä tehoa. Greipistä on ihan joissakin lääkepakkauksissa varoituskin.

        Oletko Hpv27 kattonut onko omissa lääkkeissäsi mainintaa asiasta. Eli jos kyseessä on yhteisvaikutus.

        T kn

        Minä taas en juo kaljaa kun silloin tällöin mutta en niin olisin mimosa päissä. Sitä paitsi aira oli kova ottamaan ryyppyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en juo kaljaa kun silloin tällöin mutta en niin olisin mimosa päissä. Sitä paitsi aira oli kova ottamaan ryyppyjä

        Ryyppäämään Aira aloitti vasta 85 vuotiaana,oisko kannattanut.Tuskin olisi elänyt noinkaan vanhaksi jos olisi aloittanut sen nuorena.
        Monet ryyppy miehet kuolee jo 50 vuotiaana.
        Matti Nykänen eli noin 43 vuotta


    • Anonyymi

      RIP!💃

    • Anonyymi

      Musta vaikuttaa siltä että tämän ketjun aloittaja, syömishäirikkö arvelee elävänsä 120-vuotiaaksi, kun laihduttaa koko ajan, vetää karkkia, mittaa nahkaansa ja kyttää verenpainetta ja liikkuu pakonomaisesti. Eipä ole yhtäkään 120-vuotiaaksi elänyttä Suomessa ja ne kaikkein pitkäikäisimmät on naisia. Eikä mitään laihoja.

      Kyllä terveys voi mennä ja loppu tulla muullakin lailla kuin vain korkean verenpaineen seurauksena.

      • Anonyymi

        Sä oot niinku olevinas viisas. Niin että lopeta sinä se viisastelu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe