Kaikilla pitäisi olla kaivinkone

39

230

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä se kaivinkone oli? Ekaks tuli vaan lyhyt juttu, jossa Vikistä ja Köpistä tuttu Köpi höpisi jotain jossain vesipuistossa. Mua rupes hieman huvittaa, kun sanoit tossa sun Yle-aloituksessa, että Viki ja Köpi pilaa Yle puheen. No, nytpä tuli Köpi heti ensi alkuun ruudulle ja ihmettelin, että missä se kaivinkone on eli tavallaan Köpi pilasi mun katsomisen =D =D

      No, jos mää yrittäsin ohjeta ja ajaa kaivinkoneella, niin ei siitä tulis varmaan mitään =D =D

      • Nyt on oikea linkki.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😋 ­­­N­­y­­­m­f­­o­m­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#180788294

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Kaivinkoneet on käteviä. Hauska video. Missä se kaivinkone on?

      • Pitäisi aina tarkastaa linkit, sillä "ATK säästää aikaa ja helpottaa ihmisten elämää", tai sitten ei.
        :)


      • No mullekin on käynyt joskus niin, että on tullu väärä linkki. Mää aina tarkastan linkit sen jälkeen, kun oon lähettäny ja jos ei oo oikee, niin etin sen oikeen ja laitan perään.


      • Kätevää. Jos ton kaiken tekis pelkästään käsin, niin siihen menis ikuisuus. Tosin videota oli nopeutettu, mutta kaivinkoneella menee varmaan muutenkin nopeammin.


      • Hienosti ja pikkutarkasti se osasi kauhalla ottaa ne reunapalat. On se näppärää, kun sen osaa.

        Mikä sen osan nimi on, joka oli siellä kauhan takana? Se yksitellen pääsi ottamaan niitä reunapaloja. Sellainen ison pinsetin näköinen osa.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Hienosti ja pikkutarkasti se osasi kauhalla ottaa ne reunapalat. On se näppärää, kun sen osaa.

        Mikä sen osan nimi on, joka oli siellä kauhan takana? Se yksitellen pääsi ottamaan niitä reunapaloja. Sellainen ison pinsetin näköinen osa.

        Tolppakoura, eli sillä saa pystytettyä ja irrotettua puisia pylväitä.
        Osassa kaivinkoneita on kauhan edessä myös peukalo ja senkin avulla saa poimittua esineitä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tolppakoura, eli sillä saa pystytettyä ja irrotettua puisia pylväitä.
        Osassa kaivinkoneita on kauhan edessä myös peukalo ja senkin avulla saa poimittua esineitä.

        Tolppakoura, no on sillä nimi. Tarkka se kuitenkin on, tai siis, se kuski siellä ohjaamon puolella osaa taitavasti hommansa.

        Onko sinulla kaivinkonetta?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tolppakoura, no on sillä nimi. Tarkka se kuitenkin on, tai siis, se kuski siellä ohjaamon puolella osaa taitavasti hommansa.

        Onko sinulla kaivinkonetta?

        Tietysti on (ja kaikilla pitäisi olla), tosin se on vanha, eikä siinä ole kauhassa noita ylimääräisiä liikkeita (kallistusta ja pyöritystä, eikä myöskään ole sitä kouraa). Hyvä kone se silti on ja riittävän iäkäs, eli siinä ei ole juuri mitään sähköllä tehtävää (vanhoissa koneissa on aina sähköongelmia).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kätevää. Jos ton kaiken tekis pelkästään käsin, niin siihen menis ikuisuus. Tosin videota oli nopeutettu, mutta kaivinkoneella menee varmaan muutenkin nopeammin.

        Tuo olisi useammalta lapiomieheltä koko päivän homma ja kuuluisi jatkuva valitus siitä miten sateessa joutuu lapiomaan raskasta soraa.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuo olisi useammalta lapiomieheltä koko päivän homma ja kuuluisi jatkuva valitus siitä miten sateessa joutuu lapiomaan raskasta soraa.

        Näin varmaan on.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tietysti on (ja kaikilla pitäisi olla), tosin se on vanha, eikä siinä ole kauhassa noita ylimääräisiä liikkeita (kallistusta ja pyöritystä, eikä myöskään ole sitä kouraa). Hyvä kone se silti on ja riittävän iäkäs, eli siinä ei ole juuri mitään sähköllä tehtävää (vanhoissa koneissa on aina sähköongelmia).

        Niipä tietysti, kaikilla pitäisi olla, vaikka asuisivat kerrostalossa, tai rivaritalonpätkässä. Sitten, kun ne keksii sellaisen käsilaukkuun sopivan ja hyödyllisen kaivurin, saatan harkita sen hankkimista. Mitään leluja en osta.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Niipä tietysti, kaikilla pitäisi olla, vaikka asuisivat kerrostalossa, tai rivaritalonpätkässä. Sitten, kun ne keksii sellaisen käsilaukkuun sopivan ja hyödyllisen kaivurin, saatan harkita sen hankkimista. Mitään leluja en osta.

        Tuo menee melkein käsilaukkuun, eli nyt heti pistät sen ostoslistalle:

        https://www.youtube.com/watch?v=xtaSOjdDhs0


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuo menee melkein käsilaukkuun, eli nyt heti pistät sen ostoslistalle:

        https://www.youtube.com/watch?v=xtaSOjdDhs0

        Onpa söpön pikkunen vekotin ja vielä minun suosikkivärini, punainen. Kuinkahan paljon onnistuisin tuolla saamaan tuhoa aikaiseksi? Vain mielikuvitus on rajana. 😁


      • tosi.typy kirjoitti:

        Onpa söpön pikkunen vekotin ja vielä minun suosikkivärini, punainen. Kuinkahan paljon onnistuisin tuolla saamaan tuhoa aikaiseksi? Vain mielikuvitus on rajana. 😁

        Kaikki kyselisivät sinua perustamaan kukkapenkkejä ja istuttamaan marjapensaita.
        Kyllä noita oppii ajamaan, enkä itsekään ajele kaivuriamme kuin harvoin, mutta silti sen kanssa pärjää oikein hyvin. Enemmän kun ajelee, niin nopeus tietysti paranee.


      • buddy-love kirjoitti:

        Kaikki kyselisivät sinua perustamaan kukkapenkkejä ja istuttamaan marjapensaita.
        Kyllä noita oppii ajamaan, enkä itsekään ajele kaivuriamme kuin harvoin, mutta silti sen kanssa pärjää oikein hyvin. Enemmän kun ajelee, niin nopeus tietysti paranee.

        En yhtään epäile, ettenkö oppisi ajamaan ja operoimaan tuota. Sen minkä taidoissa häviää, sen määrätietoisella innostuneisuudella voittaa.
        Mökillä menisi kukkapenkit ja puskat uuteen järjestykseen. Sukulaiset kiittää! Pahoin pelkään, etten pääsisi sukulaisista eroon edes lomalla.
        On se kyllä hieno ja tehokas kone.


      • Ovatko nuo Volvon kaivurit alansa parhaita? Hienosti se osasi vetää tuohon asfalttiin täysin suorat leikkausviillot ja vaihtaa työkalua lennosta. Kaverin kanssa toimii yhteistyö saumattomasti. Tuota on ilo seurata. :)

        Järjestetäänkö kaivurikuskeille koskaan tarkkuus- ja taitokilpailuja?


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Ovatko nuo Volvon kaivurit alansa parhaita? Hienosti se osasi vetää tuohon asfalttiin täysin suorat leikkausviillot ja vaihtaa työkalua lennosta. Kaverin kanssa toimii yhteistyö saumattomasti. Tuota on ilo seurata. :)

        Järjestetäänkö kaivurikuskeille koskaan tarkkuus- ja taitokilpailuja?

        Volvot ovat oikein hyviä ja samoin Hitachit.
        Korealaisissakin on ilmeisesti kelvollisia, mutta en tiedä niistä sen enempää.

        Kilpailuja varmaankin järjestetään, mutta en ole törmännyt sellaiseen.
        Bobcat-kilpailuja on kuitenkin ollut kotimaassakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Volvot ovat oikein hyviä ja samoin Hitachit.
        Korealaisissakin on ilmeisesti kelvollisia, mutta en tiedä niistä sen enempää.

        Kilpailuja varmaankin järjestetään, mutta en ole törmännyt sellaiseen.
        Bobcat-kilpailuja on kuitenkin ollut kotimaassakin.

        Enkä taaskaan muista kirjautua.


      • Anonyymi

        😄😄😄❤️


    • Ja nyt menen verstaan puolelle puuhastelemaan jotain.
      (lämmityskin kaipaa taas hiukan huoltoa).

    • Löysinkin oikeat linkit tuolta alempaa 👍

      Kyllä ammattilaisten työtä on hieno katsoa. 😄 Olen ihaillut trukinkuljettajia, jotka lastaavat 13,6 lavametriin 13,8 lavametriä ja joskus enemmänkin. - Samoin vaikka nosturiauton käyttöä työmaalla seuraan joskus ihaillen.

      • Anonyymi

        Entinen naapuri oli pitkään torninosturikuskina, mutta perhesyistä vaihtoi hommia (reissutyöt rasittivat vaimoa ja lapsia). Osittain syynä voi olla sekin, että eräällä työmaalla toinen kuski oli tohelo ja täräytti puomilla naapurini nosturin kylkeen ja melkein kaatoi sen. Oli kuulemma ikävä tilanne kun nosturi heilui puolelta toiselle ja pystyssä pysyminen oli vielä epävarma tilanne.


      • On ne kyllä hurjia laitteita. Ystäväni poika pääkaupunkiseudulla työskentelee nykyään sellaisella ja myös yksi kaverini Pirkanmaalla käytteli joskus sellaista.


    • Otsikkoon:

      Täysin näin, tai ainakin niin, että niillä jotka haluavat sellaisen. Ja minä haluan. En tiedä mitä sillä nyt tekisin, mutta tekisin varmaan jotain. 😁

      • Vanhoja saa halvalla ja jos et itse keksi sille hommia, niin kavereillasi on varmasti ideoita mille tontille se kannattaisi siirtää.
        :)


      • buddy-love kirjoitti:

        Vanhoja saa halvalla ja jos et itse keksi sille hommia, niin kavereillasi on varmasti ideoita mille tontille se kannattaisi siirtää.
        :)

        No mulla on jo kaikenlsista... ehkä se jää kuitenkin hamaan tulevsisuuteen. Mutta sellainen ihan pieni ois kiva...telavehje...😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mulla on jo kaikenlsista... ehkä se jää kuitenkin hamaan tulevsisuuteen. Mutta sellainen ihan pieni ois kiva...telavehje...😄

        Täällä ei ole vielä lähimainkaan tarpeeksi vempeleitä, sillä sata tonnia ei ole vielä läheskään täynnä (siis painoa, ei euroja).


      • buddy-love kirjoitti:

        Täällä ei ole vielä lähimainkaan tarpeeksi vempeleitä, sillä sata tonnia ei ole vielä läheskään täynnä (siis painoa, ei euroja).

        Ei mullakaan... ja ehkä parempi kun en ylläkään tuohon määrään. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei mullakaan... ja ehkä parempi kun en ylläkään tuohon määrään. 😁

        100tn on vakavan harrastuneisuuden raja, eli se pitää ylittää.


      • buddy-love kirjoitti:

        100tn on vakavan harrastuneisuuden raja, eli se pitää ylittää.

        No mulla on muitakin harrastukdia, niin pitää hajauttaa...tietenkin jos mukaan lasketaan polttopuut, niin sitten voidaan mennä jo kohta ylikin. 😁

        Ssin just toimimaan puukaasutuskattilan ja 1800 litran energiavaraajan liiton latauspumpulla. Aika ihanaa. 😄


    • Anonyymi
    • Merenmies aikoo hukkua🥰

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1738
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe