Suomessa ei kannata ”kohtuuttomasti” lisätä saasteettomien elintarvikkeiden tuotantoa – ainakaan vientiä silmällä pitäen. Näillä tuotteilla on nimittäin melko heikot mahdollisuudet sekä Euroopan että Yhdysvaltain markkinoilla.
Tähän tulokseen päätyy toista vuotta sitten nimetty laatutakuukomitea.
Suomessa saasteettomien elintarvikkeiden on uskottu kiinnostavan melkoisesti lähinnä keskieurooppalaisia. Suomessa maaperä ei ole läheskään niin saastunut kuin Keski-Euroopassa viljan ja vihannesten viljelyyn.
Missään ei vielä ole normitettu mikä elintarvike on puhdas ja mikä ei. Tämän puutteen katsotaan melkoisesti vaikeuttavan saasteettomien elintarvikkeiden kauppaa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009956463.html
"Puhdas ruoka ei takaa puhdasta ympäristöä. Suomessakin maatalouden torjunta-aineiden määrät voivat nousta niin korkeiksi, että ne vaikuttavat kimalaisten ruoanhankintakykyyn."
Saasteettomien elintarvikkeiden kysyntä heikkoa
Anonyymi-ap
1
160
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026